Uporedni test

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

Porodično srebro

Sve što je popularno, brzo preplavi svet, pa je tako, kupac u situaciji da ima neverovatno široku ponudu SUV-a.
Što marki, što opreme, što pogona. Od benzina, preko dizela, pa sve do hibrida

Iako je ideja vodilja bila da ukrstimo sva tri tipa pogona na uporednom testu, pokazalo se da je kriza prodaje opustošila ionako tanku ponudu test-vozila kod nas. Srećom, aktuelna ponuda premijum SUV-a dovoljno je bogata da odstupanje od prvobitnog plana i ”ispadanje” nekog V6 ili V8 benzinca iz igre, nije uticala na zanimljivost i broj postavljenih pitanja.

Kako bilo, na ”crtu” smo postavili dva najpopularnija SUV-a kod nas, BMW X5 i Audi Q7, kao i Lexus RX 450h, koji sa jedne strane polako, ali sigurno dobija svoje kupce.

Lexus RX je elegantan, luksuzan i udoban, a zahvaljujući hibridnom pogonu, i ekološki "podoban"

Sukob koncepcija
Nemačka škola SUV-a, zahvaljujući poslovičnoj germanskoj pedantnosti, već od samog ulaska u segment, postigla je pun pogodak. BMW X5 sasvim uspešno živi svoj život već u drugoj evoluciji. Prva se pojavila pre 10 godina i uvela luksuz u ”blato i prašinu”. A možda i nije?! Iako mu se ne mogu poreći terenske sposobnosti, BMW X5 je najpre pronašao kupce među onima koji nikada neće otići ni u prašinu, ali barem tako žele da izgledaju. Bavarci su ”spakovali” X5 da bude prestižan, luksuzan i dinamičan. Odsustvo reduktora ili mehaničkih blokada diferencijala, koje zamenjuje inteligentna elektronika, sasvim uverljivo potvrđuje da ovo nije radna mašina poput nekog Defendera, ali da će se izboriti i izvući ako se nađe u ”gustoj” situaciji. Tek da se zna, X5 nosi oznaku ”Made in USA”, s obzirom da se od prvog dana proizvodi u Spartanburgu, u Južnoj Karolini.

Veoma moderan enterijer odlikuje i mnoštvo hi-tech uređaja
Udobna sedišta karakteriše mala bočna potpora
Iako najkraći, Lexus nudi dovoljno prostora pozadi
Nešto plići prtljažnik zbog smeštanja hibridnog pogona

Audi je prvo proslavio 25 godina svog ”Quattro” pogona, zatim kupcima uspešno nudio Allroad, da bi se tek 2006. upustio u ”rasni” SUV. Balansiranje i odlaganje ulaska u SUV segment očigledno se isplatilo, ako ni zbog čega drugog, a ono zbog dobijenog vremena koje je iskristalisalo koncept soft-roadera. Kao i BMW X5, i ponos Audija koncipiran je po principu - mogu kad zatreba (ako nije baš ”gusto”). Inteligentan prenos snage i efikasna elektronika zamenjuju mehaniku, ali Q7 ipak, od svih nemačkih SUV-a (uključujući Touareg i Cayenne), deluje najmanje sposoban off-roader. Prioritet je dat moćnom izgledu, luksuzu i performansama, koje daleko prevazilaze klasičan ”terenac”. U svojoj četvrtoj godini života, prošao je kroz ”PI” proceduru (Product Improvement), koja se manje bavi stilskim doterivanjima (čitaj restilizacijom), a više eventualnim korekcijama komponenti koje su se pokazale nepouzdane ili nepraktične u eksploataciji. Vidljivi trag PI procedure jesu LED-ovi za dnevnu vožnju u farovima i pokazivačima pravca, blagim izmenama na instrumentaciji i sedištima. Q7 sa pravom nosi etiketu ”Made in Europe”, s obzirom da se proizvodi u Slovačkoj...

Kao i BMW, i Lexus je u premijum SUV segment ušao pre 10 godina, a u testiranom trilingu, našao se najnoviji model koji je ove godine stupio na scenu i praktično, nakon samo četiri godine, smenio prethodnika. Konceptualna logika Lexusa ne odstupa ni za milimetar od Audija i BMW-a. RX serija može ako zatreba i van uređenog puta, ali kamenita bespuća baš i nisu njegov teren. RX 450h je elegantan, ozbiljan, ”ekološki svestan” i moramo konstatovati, komplikovan. Umesto jednog ima tri motora, što ga ozbiljno udaljava od dva nemačka konkurenta. Međutim, višegodišnji uporan razvoj hibridnih pogona je Toyotu, a samim tim i Lexus, postavio na svetski tron u primeni električne energije kao pogona, što je rezultovalo i brojkama prodaje koje su daleko prevazišle simbolične.

Različite škole
Potpuno prihvatajući da svako ima pravo na svoj ukus, potpuno odustajemo od poređenja dizajna eksterijera, ali ipak dodajemo da je svaki na svoj način dominantan, elegantan i različit. Različite škole dizajna, svaka za sebe, dobro su odradile svoj posao, a na kupcu je da odabere. Međutim, ono što bi se moglo pripisati subjektivnom uticaju dizajna eksterijera, pokazuje se da, ipak, pripada realnim brojkama.

     

Pod haubom dva motora - benzinski V6 i elektromotor

 

Lexus RX 450h

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, V6
Radna zapremina ccm 3456
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/elektronsko
maks. snaga kW/KS/o/min 155/211/5600
obrtni moment Nm/o/min 288/4400
Elektromotor
prednja osovina, snaga kW/obrtni moment Nm 123/335
zadnja osovina, snaga kW/obrtni moment Nm 50/139
Baterija Nikl-metal hidridna, 228 V
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V mm 4770x1885x1685
međuosovinski razmak mm 2740
masa vozila kg 2110
zapremina prtljažnika l 496
Ogibljenje
napred trouglasto poprečno rame, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
pozadi uzdužna i poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
Kočnice
napred i pozadi samoventilirajući diskovi
Pneumatici
dimenzije 235/55 R19
Prenos snage
pogon na sva 4 točka
tip menjača/stepeni prenosa CVT/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 7,8
maksimalna brzina km/h 200
prosečna potrošnja l/100 km 6,3
Cena (sa PDV-om) € 80.900

Audi deluje ubedljivo najveći, BMW je u sredini, dok Lexus deluje najkompaktniji. Ne, ne radi se o prividu! Razlike u gabaritima jesu značajne. Audi Q7 dužinom od 5089 mm prelazi granicu od 5 metara, pa ni međuosovinski razmak od 3,002 metra ne predstavlja iznenađenje. BMW X5 je sa 4,85 metara nešto kraći, ali podjednako širok i visok. Sa druge strane, BMW u odnosu na dužinu ima najveći međuosovinski razmak koji je na samoj granici od 3 metra i iznosi tačno 2933 mm. Lexus je najkraći sa 4,77 m, a imajući u vidu i najkraće međuosovinsko rastojanje od 2,7 metra, RX kao direktne konkurente, zapravo ima Audi Q5 i BMW X3.

Od dnevne sobe do autobusa
Iako su razlike u eksterijeru ono što privlači ili odbija kupca, one se realno svode na aerodinamičku efikasnost, preglednost i donekle terenske sposobnosti u pogledu klirensa i ulazno-izlazno-prelomnih uglova. Sa druge strane, razlike u enterijerima su ono čime su vozač i putnici okruženi, a presudne su u ponudi prostora, udobnosti, upotrebljivosti i konačno, ukupnoj atmosferi.

Ono što kažu centimetri eksterijera, potvrđuju kubni metri enterijera. Audi ima ubedljivo najbogatiju ponudu unutrašnjeg prostora, koja je pogotovo upadljiva na zadnjoj klupi. BMW ne oskudeva u prostoru, ali ga ima osetno manje. Lexus, sa svoje strane, potvrđuje da dužina nije nužno bitna, te dobrom iskorišćenošću, subjektivno nudi gotovo isto kao i znatno veći takmaci. Bitna razlika je da Audi i BMW nude opciono treći red sedišta, koji definitivno umanjuje veoma prostrane prtljažnike kod oba nemačka modela. U pogledu praktičnosti, dvodelna prtljažna vrata kod BMW-a svakako su dobar bonus koji olakšava manipulaciju.

specifičan izgled,
napredna tehnologija,
emisija CO2,
oprema,
prostran enterijer

potrošnja na otvorenom putu,
cena,
vozne karakteristike

Kod modela Q7, prioritet je dat moćnom izgledu, luksuzu i performansama, dok su off-road sposobnosti u drugom planu

Uređenje enterijera
U uređenju enterijera, razlike su značajne. Ako po strani ostavimo količinu kože i drveta, neizbežnu u premijum segmentu, enterijer Lexusa je kao dobro uređena dnevna soba. Drugim rečima, preovlađuje odlična kombinacija svetlih boja, sa mnogo pažljivo obrađenih detalja. Na novi multimedijalni centar sa kontrolerom i kursorom, u stilu PC računara, Japanci su sa pravom ponosni.

Priznajemo da smo se na BMW-ov enterijer već navikli, i samo mu još ostaje da potvrdi kako izostavljanje pomodnih detalja produžuje vek trajanja. Ipak, ostajemo pri konstataciji da bi lagano prilagođavanje stila instrumentacije pojedinim modelima prijalo kupcima. Upotreba multimedijalnog iDrivea postala je jednostavnija i intuitivnija.

Tradicionalno za Audi - odličan kvalitet materijala i završne obrade
Q7 ima odličnu ergonomiju i širok opseg podešavanja
Uprkos dimenzijama, pozadi je pun komfor samo za dvoje
Najduži prtljažnik zahvaljujući najvećim dimenzijama

Iako rekorder u ponudi prostora, enterijer koji donosi Audi najmanje je maštovit i najmanje atraktivan. No, to mu nikako ne umanjuje funkcionalnost. Nova, treća generacija MMI unapređena je i pored kontrole klimatizacije, audio-sistema i navigacije, na njoj se odabire i visina vozila od tla, što je za svaku pohvalu.

Od dizela do hibrida
Pogonske kombinacije kod nemačkih modela super su jednostavne naspram Lexusa. BMW se oslanja na provereni redni šestocilindarski turbo-dizel od 3,0 litre zapreime, automatski menjač sa šest stepeni prenosa, centralni višelamelasti diferencijal sa promenljivom raspodelom snage među osovinama i nezavisnu kontrolu proklizavanja sva četiri točka.

Audi se razlikuje po konfiguraciji šestocilindarskog turbo-dizel motora koji je V rasporeda cilindara. Zapremina je takođe 3,0 litre, ali je ovo nova generacija ”Clean Diesel” agregata sa povećanom snagom i opremljen filterom čađi. Centralni razdelnik snage je TorSen tipa, što znači da takođe dozvoljava transfer obrtnih momenata. Menjač je automatski Tiptronic sa šest stepeni prenosa.

Kod Lexusa, osnovni pogon jeste V6 benzinac od 3,5 litara koji radi po Atkinsonovom principu, što u odnosu na Otto princip, znači manje stepene kompresije, ali veće stepene ekspanzije. Međutim, centralni razdelnik ne postoji. Dva elektromotora predstavljaju pomoćni pogon prednjih i zadnjih točkova, a uključuju se kada senzori osete proklizavanje, odnosno, pri maksimalnom ubrzavanju. Poređenje bilansa snaga kaže da BMW ima 235, Audi 240, dok se ”osnovnih” 245 KS Lexusa, uz pomoć elektromotora, povećava na 295 ”konja”.

A u vožnji...
Pre nego što se uopšte krene u vožnju sa bilo kojim od ova tri predstavnika SUV ”krema”, treba imati na umu bitnu stavku. Ovo su pravi ”teškaši” koji čak i prazni, prelaze masu od dve tone. Drugim rečima, ne postoji ta elektronika ili mehanika koja može pobediti čistu fiziku. Zato, pamet u glavu i pažljivo kroz period privikavanja. A nakon toga, za nas nastaje problem, kako ih i po kojim osnovama uporediti.

     

3,0-litarski V6 TDI pokazao se najtišim na testu

 

Audi Q7 3,0 TDI quattro

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, V6
Radna zapremina ccm 2967
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 176/240/4000
obrtni moment Nm/o/min 550/2000-2250
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V mm 5085x1985x1735
međuosovinski razmak mm 3000
masa vozila/nosivost kg 2295/695
zapremina prtljažnika l 775-2035
Ogibljenje
napred dvostruka trouglasta poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
Kočnice
napred i pozadi samoventilirajući diskovi
Pneumatici
dimenzije 265/50 R19
Prenos snage
pogon na sva 4 točka
tip menjača/stepeni prenosa automatski/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 8,5
maksimalna brzina km/h 210
prosečna potrošnja l/100 km 9,8
Cena (sa PDV-om) € 80.719

Sva tri predstavnika zapravo su vrhunski izdanci SUV loze. Dobre vozne dinamike, odličnih kočnica, sjajne trakcije, mnogo snage, opreme... Srećom po kupce, razlike postoje, i to velike.

Dobro poznato
Po pitanju vozne dinamike, BMW je neprikosnoven. Bez ”valjanja” u krivinama, precizan, moćnih kočnica. Pneumatici neverovatnih dimenzija 255/50 R19 napred i 285/45 R19 pozadi, drže X5 ”zalepljenog” za asfalt u krivinama, i može se reći, u mnogome doprinose odličnim dinamičkim karakteristikama. U vožnji van asfalta, nije neudoban kao što bi se moglo očekivati, ali mu velik međuosovinski razmak donekle ograničava mogućnost prelaza preko prepreka.

U svakoj situaciji, trakcija ostaje vrhunska. Do 100 km/h stiže za 8 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 220 km/h. Ono što je bitno, ovo je brza drumska krstarica za jako duga putovanja u kojima vozač uživa. Preglednost prema napred je dobra, ali prema nazad, parking senzori ili kamera za vožnju u nazad više su nego dobrodošli. Motor sa 520 Nm u kombinaciji sa automatskim menjačem veoma je elastičan u svim režimima, dobre kulture rada i relativno niskog nivoa buke.

Druga priča
Audi uz svoje pneumatsko ogibljenje, ”priča drugu priču”. Najveći i najteži, sa 240 KS i 550 Nm, odlično je motorizovan. Za nijansu manje dinamičan u vožnji kroz krivine, pre svega zahvaljujući masi od 2345 kg, od vozača traži respekt. Udobnost i zvučna izolacija na izuzetno visokom su nivou. Sa 8,5 sekundi potrebnih do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 216 km/h, takođe je brza, tiha i udobna krstarica za duga putovanja. Van asfalta, hendikep velikog međuosovinskog razmaka kompenzuje mogućnošću podizanja od tla. Zahvaljujući vazdušnom oslanjanju, na neravninama se dobro snalazi i ne postaje neudoban. Iako definitivno pre luksuzan, velik karavan ne stidi se divljine, mada, ako se već želi duboko van asfalta, treba razmisliti o izboru pneumatika. Na suvoj zemljanoj podlozi, doduše, sa trakcijom nema nikakvih problema. Preglednost iz velikog SUV-a ograničena je prema nazad i komplet parking senzora gotovo je neophodan.

robustan dizajn,
prtljažnik,
ponudaprostora,
kvalitet i obrada

male staklene površine,
velika masa,
off-road sposobnosti

Odlične performanse na asfaltu prate i solidne off-road sposobnosti, kao i neočekivano najniža cena na testu

Drugačiji karakter
Lexus je principijelno drugačije trimovan i dugačijeg karaktera od nemačkih konkurenata, dok je zvučna izolacija najbolja na testu. U krivini ne uliva previše sigurnosti i pneumatike brzo dovodi na granicu klizanja. ”Valjanje” nije previše izraženo, ali je prisutnije nego kod konkurenata dok je upravljač najposrednije trimovan. Na osnovu svega toga, zahteva i nešto drugačiji stil vožnje ukoliko se želi negde brzo stići. Lexus traži nešto sporije ulaske u krivine, kako bi se ”obuzdala” velika masa i sprečilo ”silovanje” pneumatika, da bi od temena krivine, vozač već bio u mogućnosti da ispruži desnu nogu i ”razjuri” svih 295 ”hibridnih konjića”.

Nešto mekši trim, sa druge strane, donosi najveći nivo udobnosti i tolerantnosti na neravnine. No, sve ove navedene karakteristike i jesu ono što se od njega očekuje, budući da je ciljano tržište ovog modela ipak severno-američki kontinent, tačnije, SAD, gde su udobnost i ”ekološka svest” trenutno ispred imidža i dinamičkih voznih karakteristika.

U kokpitu BMW-a X5 primetan je bavarski hi-tech minimalizam
Skoro sportska sedišta u "sportskom" SUV-u
Nešto manje prostora pozadi za osobe višeg rasta
Praktična dvodelna vrata omogućavaju lak utovar/istovar

Lexus sa svojih (sabranih) 295 KS, najbolje ubrzava i do 100 km/h stiže za 7,8 sekundi, ali poseduje i najmanju maksimalnu brzinu od 200 km/h. U vožnji van asfalta ne gubi trakciju, a uz ogromne obrtne momente elektromotora, odlično se snalazi kada pri maloj brzini treba imati mnogo snage, a relativno mali međuosovinski razmak dozvoljava mu bezbrižan prelaz preko prepreke. Problem preglednosti rešava veoma efikasno - kamerom za vožnju u nazad, ali i dodatnom kamerom za pregled prednje desne ivice vozila koja znači više od svakog parking senzora. Ako se u potpunosti zanemari njegov složeni benzinsko-električni pogon, visoka tehnologija vrlo se dobro snalazi i na asfaltu, ali i van njega.

Zaključak
Bilo bi najbolje kada ne bi ni morali da podvučemo crtu i proglasimo pobednika. Svaki kandidat ima svoje dobre, srednje i osrednje strane (da ne kažemo mane!), ali uporedni testovi služe upravo zato da bi se našao najbolji ”paket”. Prema svemu do sada izloženom, možemo reći da je redosled, sa argumentacijom, sledeći:

1. BMW X5 3,0d - Još jednom se pokazalo da je gigant iz Minhena itekako sposoban da najbolje pomiri skoro nepomirljive krajnjosti - da napravi SUV koji se vozi poput automobila. I pored velike mase, BMW odnosi ubedljivu pobedu, pre svega zbog odličnog balansa i vozne dinamike, kao i kultivisanog pogona. Najprijatnije iznenađenje svakako je sposobnost ”gutanja krivina” na vijugavim brdskim putevima, gde će retko koji automobil biti u stanju da ga prati. Uz više nego dobar paket opreme, cena testiranog modela iznosi 79.411 evra.

2. Audi Q7 3,0 TDI - Restilizacija popularnog modela kuće iz Ingostata ne zaostaje puno u performansama i voznoj dinamici za X5, ali ”hladan” enterijer, uprkos vrhunskoj preciznosti izrade, ne prati inače odličan ukupan paket vozila. Uz to, male staklene površine deluju pomalo klaustrofobično, iako je enterijer više nego prostran. Ipak, treba naglasiti da je PI (Product Improvement), kako zvanično glasi restilizacija Q7, pun pogodak, a obilno korišćenje LED tehnologije napred i pozadi, više nego uspešno. Cena testiranog modela iznosi 80.719 evra.

     

Linijski "šestak" ima nešto slabiju kulturu rada

 

BMW X5 3,0 d

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/6
Radna zapremina ccm 2993
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 173/235/4000
obrtni moment Nm/o/min 520/2000-2750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V mm 4855x1935x1775
međuosovinski razmak mm 2935
masa vozila/nosivost kg 2075/0
zapremina prtljažnika l 680
Ogibljenje
napred dvostruka trouglasta poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
Kočnice
napred i pozadi samoventilirajući diskovi
Pneumatici
napred / pozadi 225/50 R19 / 285/45 R19
Prenos snage
pogon na sva 4 točka
tip menjača/stepeni prenosa automatski/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 8,1
maksimalna brzina km/h 216
prosečna potrošnja l/100 km 8,1
Cena (sa PDV-om) € 79.411

3. Lexus RX 450h - Gotovo da je teško reći za ovako dobar automobil da je ”poslednji”, ali se na ovom mestu našao ne zbog utiska koji je ostavio, nego zbog činjenice da je iz naše (podvlačimo naše!) perspektive potpuno iracionalno imati tri, umesto jednog motora. Da bi se u bilansu potrošnje došlo na ”egal” sa čisto benzinskim pogonom kakav ima RX 350, treba preći skoro 200.000 km!
U jednako atraktivnom, jeftinijem (75.400 evra u ekvivalentnom paketu) i znatno jednostavnijem za održavanje RX 350, dobija se skoro isto. Ipak, u odbranu RX 450h treba reći i to da je ovo automobil prvenstveno namenjen tržištu SAD, gde se njegovi kvaliteti najviše cene i gde će najviše doći do izražaja. Ovde pre svega mislimo na hibridni pogon, ali i na relativno mek trim ogibljenja.
Takođe, jedan kuriozitet hibridnog pogona je i taj da je prosečna potrošnja ovog, dve i po tone teškog SUV-a, manja pri gradskoj vožnji, nego li na ”otvorenom” putu. Cena testiranog modela iznosi 80.900 evra.

vozne karakteristike,
performanse,
kvalitet i obrada,
automatski menjač

kultivisanost motora,
prostor pozadi

Iako ih zovu "terencima", "prirodno stanište" ipak im je asfalt
tekst: Aleksandar Uglješić, Đorđe Pavićević
foto: Predrag Rakić
aleksandar.ugljesic@vrelegume.rs
9579
Postavljeno: 18.11.2009

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Milan
18.11.2009 10:21
5
6

Ovde je BMW zasluzeno pobedio.Nema dileme da je bolji od jednog gojaznog Audija i hibridnog Lexusa kome su zamerili ponasanje u krivinama.

BMW_fanatic
19.11.2009 17:54
3
5

Uvjek X5!

don
19.11.2009 21:03
7
5

Po meni je Audi kompletniji. Lexus je vise kicoska sprava, za bogate strebere i ljude fascinirane kompijuterima. Bmw je odlican, ali bih pre uzeo Audi posto je vise onako Biznis automobil za razliku od X5ice koji mi je za decu bogatih roditelja ili neke zene bogatasa.

BMW_fanatic
20.11.2009 19:48
3
3

@don
To je stvar ukusa,ali je BMW najkompletniji i najbolji auto u ovoj klasi,dje su i ML i Cayenne.U Auto Bildovom testu takodje pobijedio X5,tako da nema nikakve dileme ko je br 1

TIM
21.11.2009 14:17
2
3

Hibrid,sta to bese.Mislim da su i Nemci poceli da prave nesto tome slicno!

steve
23.11.2009 01:12
1
4

ne postoji bolji suv od bmw x5, kraj price. x5 for life

don
23.11.2009 10:44
5
2

@BMW_fanatic
Ja licno volim BMW, ali realno, sta uopste znaci pojam biti najbolji? Sta je najbolja riba? Po meni to testiranje od strane novinara i nije toliko relevantno za krajnjeg kupca. Pogotovo subjektivne ocene, kao ko je najbolji a ko nije. Mislim ja u casopisima postujem tehnicke karakteristike, a kad neki novinar kaze da je CITROEN C5 luksuzan automobil i ne znam ni ja sta-ima masazere u prednjim sedistima-wow sta reci? Cayenne je takodje extremno dobar automobil jedina mana u odnosu na X5 mu je sto ima manje prostora unutra.
Ljudi ipak kupuju kola koja se slazu uz njihov zivotni stil a ne kola za koju je neki novinar rekao da su broj 1.

Pavle Barta
23.11.2009 12:18
5
3

Želeo bih da napravim mali osvrt u vezi sa dotičnim uporednim testom. Don, načelno se slažem sa Vama da testiranje od strane novinara ne mora da bude relevantno za krajnjeg kupca, međutim ovaj uporedni test, što se subjektivnosti tiče, je bio prilično interesantan. Zašto to kažem... Nas petorica novinara koji smo bili u timu (sa kumulativnim stažom u ovom poslu od oko 45 godina, uz testiranje i vožnju blizu 1000 modela), smo jednodušno ocenili da je BMW najbolji, i to ubedljivo. Naravno, to ne znači da Audi i Lexus nemaju svoje adute, i to uopšte nije sporno. Ono što želim da kažem je da jednoglasna ocena ipak ima svoju težinu. Upravo iz razloga koji ste naveli, da ljudi kupuju automobile koji se slažu uz njihov životni stil, će mnogi radije kupiti Audi ili Lexus, ali u direktnom poređenju ih je X5 potukao na gotovo svim poljima. Prosto, ima najubedljivije argumente. :-)
Srdačan pozdrav!

don
23.11.2009 16:57
2
5

@Pavle Barta
Nemas pojma. :)

BMW_fanatic
23.11.2009 17:10
4
2

@Pavle Barta
Sve je jasno kao dan,hvala na obrazlozenju ovima kojima nije jasno...

Pavle Barta
24.11.2009 10:00
2
1

@don
:-)

stx
26.11.2009 22:40
0
2

Jasno je da audi u ovom slučaju zauzima prvo mesto kada je u pitanju robusnost i moćan izgled.... medjutim, siguran sam da bih pre odabrao bmw-a ili lexus-a pre njega, zato sto sam mišljenja da su dosta kvalitetniji.... i udobniji! Izmedju lexus-a i bmw-a, ipak BMW, jer je zaista brend i pruža osećaj vožnje izuzetnog automobila, a ne voznje u fotelji po kući kao što je to slučaj sa lexus-om ;-)

ja
03.1.2011 13:07
5
0

ja bi na uporedni test stavio jos ML i cayenne i to svi u najsnaznijim verzijama pa da se vidi ko je dobar a ko ne

S70
10.6.2011 09:17
2
3

rangebi ih sve oduvao iako i ja volim bmw ipak mislim da je range rover najbolji auto

LeDiS
15.12.2012 22:16
1
0

@stx što se tiče ko je kvalitetniji, to mi "obični ljudi" koji se ne bavimo tim poslom ne možemo jasno da ocenimo jer su sva tri automobila izuzetna. A što se tiče udobnosti, imao sam prilike da vozim i Q7 i X5, i kategorično tvrdim da je Q7 udobniji od X5-ice, ali se X5 ne sumnjivo bolje ponaša na putu i u krivinama na račun te manje udobnosti. A što se tiče izgleda, Q7 je jedinstven kao pojava, i gde god da sam otišao s njim, moje prisustvo je bilo primećeno. I opet je sve to subjektivna stvar za koji ćete se auto odlučiti, jer je auto, na neku ruku, ogledalo stila i načina života. Pozdrav.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: