Super test

Toyota iQ
1. deo - uvod

Tako mali, a obećava


Gradske gužve, visoke parking kazne, ekonomska kriza, cena goriva itd. Sve nabrojano stvara jednu vrlo specifičnu mikro klimu koja automobilsku industriju nagoni na mutaciju

Pretnja Smartu: iQ je uprkos svojim skromnim dimenzijama, ozbiljan automobil, koji je puno naučio na manama "starijeg protivnika"

Iako sam potpuno nesvesno u jednom dužem vremenskom periodu, u garaži ”zaboravio” Audi Allroad Quatrro 3,0 TDI i Jeep Wrangler 2,8 CRD, tek na pitanje komšinice, kroz osmeh: ”Jel’ komšija, kako toliki čovek stane u tako mali automobil? ” - otpočeo sam neka lična razmišljanja na temu smisla velikih, skupih i snažnih automobila.

Racionalnost
Moje, intimno, pitanje glasi: koliko je posedovanje lepotana od nekoliko desetina, ako ne i stotina hiljada evra, realna potreba, a koliko je rezultat hemijskih aktivnosti iracionalnog dela mozga.

Dakle, priterao sam sebe u ugao ringa i priznajem: u skupom automobilu pokušavam da reflektujem deo onoga što svako želi sebi. Da budem poštovan, moćan, da doživim izazov adrenalina, bahato pritiskajući papučicu gasa i da se, naravno, prikažem uspešnijim od velike većine koja se kreće putevima. Čak se, nekako, mnogo više i sam sebi sviđam u Audi Allroadu, Z4 ili Mercedesu E klase nego, recimo, u bilo kojem Opelu.

Pretpostavljam da tu neverbalnu poruku okolina (i staro i mlado, i muško i žensko) prima bez značajnije ograde, jer da nije tako, verovatno luksuzne klase ne bi ni postojale u ovako masovnoj produkciji.

Postoji li mogućnost da u takvom rasporedu ”snaga” jedan ultra mali automobil nađe svoje mesto u mojoj garaži? Samo i isključivo ukoliko ponudi nešto sasvim originalno, praktično i da se uklopi u trend ”vreme je za štednju”.

Prvi susret
I eto, možda se čudo desilo? Nakon prvog susreta sa iQ, osetio sam neku čudnu hemiju koja je počela lagano, ali uporno da razgrađuje, u meni duboko ukorenjenu činjenicu da automobil bez 150 ”konja” i bar četiri metra lima, nije ono što smatram vrednim posebne pažnje.

Toyota iQ je neko sasvim drugačije iskustvo, ukoliko je gradska vožnja pretežno dominantna u svakodnevnim potrebama.

iQ je dugačak nešto manje od tri metra. Toliko je ružan - da biva simpatičan! Široka vrata i visoka vozačka pozicija odgovaraju zahtevima komfora. Motor adekvatan, 999 kubika zapremine. Oprema na zavidnom nivou. Enterijer luksuzan i čvrst.

Iznenađenje i to prijatno, bar na prvi pogled...

Borba počinje
Iako najmanja Toyota i Smart popunjavaju istu tržišnu nišu, tj. ”rupu”, iQ možemo nazvati veoma ozbiljnim malim-velikim automobilom, koji je puno naučio na greškama i manama starijeg suparnika, te ih sa stilom pretvorio u svoje argumente.

     
 

Ni dinara okupatoru

Koristeći iQ po gradu, mesta za parking ima na pretek. Dodatno ushićenje nalazimo u činjenici da više nema obaveznog sponzorisanja organizacije najvećih „urbanih parazita“, koji se kriju iza zvučne table „Parking servis“. Po gabaritima, ovaj mališan se uklapa u „slepe“ prostore većine parkinga, ne kršeći propise o parkiranju, ali koristeći benefite da se na tim mestima ne naplaćuje zauzeće prostora.

Ukoliko se sve ovo i pokaže u činjenicama na našem supertestu, postoji mogućnost da iQ već u prvoj rundi ulične borbe pobedi Smarta direktnim nokautom.

Nešto sasvim drugo
Tačnije, gotovo sve nedostatke Smarta (nedovoljan komfor, samo dva sedišta, jeftina izrada, visok nivo buke u kabini, mali prtljažnik, skroman izbor agregata, osećaj nebezbednosti,...), iQ pretvara u nešto sasvim suprotno. Poseduje, za ovu ”klasu”, zavidan komfor prednjih sedišta (što nije odlika svake Toyote), proizvodi se u veoma bogatoj opremi (kožna sedišta, navigacija, klima, itd.) a odlična završna obrada dominira.

iQ na iznenađenje svih, nudi dva dodatna sedišta, koja nisu samo simbolična (dovoljno su komforna za kratke gradske relacije), ona se dalje, po potrebi, lako preklapaju formirajući prtljažnik, po zapremini sličan onom iz automobila B klase. Osim toga, u ovom automobilu se oseća briga za sigurnost putnika po ojačanjima kabine i zavidnom broju vazdušnih jastuka, uključujući i onaj iznad prtljažnih vrata koji štiti putnike od udaraca u zadnji deo vozila.

Očigledno da je iQ konstruisan i da izdrži ozbiljniji udes bez posledica po putnike, što dokazuju i 5 EuroNCAP zvezdica i čak 91% osvojenih poena u domenu zaštite putnika. Naravno, ovo su prvi utisci i uvod u dalja ”test” zbivanja. Sve do sada rečeno, detaljno će se proveriti u narednih 30.000 kilometara, koliko planiramo da testiramo iQ, u svim uslovima i vremenskim prilikama.

Bez obzira na hemiju u prvom susretu, život nas uči da nije zlato baš sve što sija, i baš zato, sva iznenađenja su moguća.

tekst: Miodrag Piroški
foto: Predrag Rakić
miodrag.piroski@vrelegume.rs
3246
Postavljeno: 30.10.2009

Arhiva: Super testovi

Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 11.11.2010

Nokian Z G2

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 20.08.2010

Fiat Punto Classic LPG

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 12.08.2010

Nokian Z G2

Nastavak našeg supertesta Z G2 pneumatika obeležilo je kišovito i prilično hladno vreme za ovo doba godine. Na pragu leta imali smo gotovo jesenje uslove za vožnju, ali su Nokian pneumatici u potpunosti dorasli zadatku...


Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

24.05.2010

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

05.03.2010

Honda Accord
4. deo - vozna dinamika
Tekst sa video prilogom!

28.01.2010

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

31.12.2009

Toyota iQ
1. deo - uvod

30.10.2009

Honda Accord
3. deo - enterijer i oprema

09.10.2009

Kia Pro_cee'd
4. deo - oprema

02.06.2009

Honda Accord
1. deo - uvod

25.03.2009

Kia Procee'd
3. deo - servis i održavanje

13.02.2009

Suzuki Splash 1,2 GS
3. deo - servis i održavanje

23.12.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
2. deo - vožnja

24.11.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
1. deo - uvod

16.09.2008

Suzuki Splash 1,2
1. deo - uvod

30.07.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
3. deo - zaključak

05.05.2008

Škoda Fabia 1,4 16v Elegance
2. deo - zaključak

18.03.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
2. deo - motor, menjač i donji prostor

23.01.2008

Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo
3. deo - zaključak

04.12.2007

Toyota Auris 1,6

07.11.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi Cosmo
2. deo - donji postroj i pogon

19.10.2007

Škoda Fabia 1,4 MPI Confort
1. deo - uvod

04.10.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi

29.08.2007

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

30.03.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
2. deo - motor

16.02.2007

Toyota Yaris 1,3 VVT-i Sol
2. deo - motor i ponašanje u vožnji

20.01.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
1. deo - uvod

25.12.2006

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

21.11.2006

Chevrolet Lacetti
3. deo - zaključak

24.10.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
3. deo - servis

09.10.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
2. deo - enterijer

25.09.2006

Ford Focus Wagon 1,6
3. deo - zaključak

07.08.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
1. deo - uvod

29.06.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
2. deo - enterijer

13.06.2006

Ford Focus 1,6 Wagon
2. deo - enterijer

05.06.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited
2. deo - pogon i održavanje

08.05.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D

07.04.2006

Renault Megane 1,5 dCi
5. deo - zaključak

17.03.2006

Renault Megane 1,5 dCi
4. deo - vozne osobine

02.02.2006

Renault Megane 1,5 dCi
3. deo - enterijer

04.01.2006

Renault Megane 1,5 dCi
2. deo - karoserija

04.11.2005

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited

18.10.2005

Honda Jazz 1,4

26.09.2005

Renault Megane 1,5 dCi

26.08.2005

Honda Jazz 1,4

21.04.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

25.03.2005

Honda Jazz 1,4

14.02.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

24.01.2005

Honda Jazz 1,4

22.12.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 16V 110 KS

23.11.2004

Honda Jazz 1,4

22.10.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V 110 KS

21.09.2004

don
30.10.2009 12:13
0
0

Sve je to lepo, al za cenu koliko kosta iq, moze da se kupi jos 100 razlicitih modela automobila, od najmanjih do onih iz klase vise. Jedva cekam da BMW izbaci mali gradski automobil, da objasni kako se to radi.

Perko
30.10.2009 13:36
0
0

Pitam se koliko je Toyota platila za ovaj tekst! Po njemu, IQ je bolji od Smarta koji je Mercedes. Gdine. Piroski da se niste malo prebrojali...

Skyline
30.10.2009 13:58
0
0

Da je skup, skup je, ali je NEUPOREDIVO bolji od Smarta u SVAKOM pogledu. Ovo govorim zato što sam imao prilike da vozim oba...

Mučenik iz centra BG-da
30.10.2009 14:10
1
0

Pa iQ je sa dva sedišta bolji od Smarta za ceo jedan veliki prtljažnik. Sa četiri sedišta u gradu zamenjuje dva Smarta. Dakle duplo je prostraniji i upotrebljiviji a nije duplo skuplji

Nikolic
30.10.2009 21:56
0
0

Do ovog testa mislio sam da je Smart zakon. Cini se da ga vreme gazi. Cetiri sedista na manje od tri metra!!! Super. A i Parking Servis dobija ospice od njega. Bravooooo

Miks
31.10.2009 09:55
0
0

Šteta što nije hibrid. Smart bi mogao samo da se čudu čudi. Mene je oduševio i radi bih ga kupio kao drugi porodični auto, umesto ovog Punta.Inače vozim jedan karavan, pa najbolje znam kakva je to muka u ovom mučeničkom beogradu

Grga
31.10.2009 10:00
0
0

Savršen auto za ova krizna vremena, nevidim objektivan razlog zašto bacaam 1000 eur lizing rate mesečno na Q7 kada ga i onako vozim samo pogradu i to uglavnom solo. Čini mi se da bih sa IQ čak privukao i više pažnje i pokazao inteligenciju, pošto danas svaki seljak i ćelavac iz Nikšića sedi u crnom Audiju

don
31.10.2009 19:51
0
0

@Grga
Pa Q7 se i ne kupuje na lizing. A pogotovo ne ako razmisljas o opterecenju plate haha. Decko, pokazao bi ti inteligenciju, ali je niko ne bi primetio!!!
Hehe, koji si ti romantik, svaka cast za komentar!
ps. vidi se da si solo :)))))

Grga
01.11.2009 14:48
0
0

@Don
"Dobro" zaključuješ. :))
Samo da pojasnim, vlasnik sam solidne firme, ratu plaćam u Porsche Leasing sa računa firme i to mi ne predstavlja neko opterećenje. Jednostavno razmišljam, crni AUDI više nije auto za poštenog čoveka. Ili su u njemu političari ili kriminalci, koji tek treba da sazru da budu lopurde kao političari.
E baš sada tebi uinat kupiću IQ pošto je to idealan auto za sve gradske prilike i neprilike.
Inače baš i nisam solo, ali se vozim uglavnom solo po gradu pošto žena ima svoj auto. Ćetka svoj. Sin svoj. Samo par puta godišnje krenemo negde zajedno jednim automobilom... To i nije poseban razlog za posedovanje Q7.? zar ne? Verovatno sam se zasitio automobila,a i godine (5o) stiskaju, nema više radosti u prikazivanju.
Šta misliš, zašto je on bolji od IQ?

don
01.11.2009 18:14
0
0

Pa prvo bezbednost!
Drugo,ova drzava je puna kriminalaca kad te vide da vozis "opaka" kola malo ce te vise postovati, a to je bitno za tebe. (pritom ce te i panduri postovati vise, i drugi ucesnici u saobracaju)
Trece, i u poslovnim svetu postuju se luksuzni automobili.
Sve u svemu jasno je da covek koji moze da prijusti i treba, a ko ne moze ima toliko razloga za opravdanje....
Eto, siguran sam da ces pomisliti da sam pametne argumente naveo.

Sasa
02.11.2009 10:55
0
0

Re. Nikolic
Da cetiri sedista, ali zadnja su iskoristiva pod uslovom da neko sedi bez potkolenica. Druga stvar, niko od proizvodjaca ne daje na hard test auto da bi neko po njemu pljuvao, u ovom slucaju gospodin Piroski. Vozio sam ovaj auto sedam dana, simpatican je, ali ne vredi ni upola novca koji Toyota za njega trazi. I kao sto rece Don iz posta, za te nove se moze kupiti puuuuno bolji, veci, komforniji pa i sigurniji automobil. Sa druge strane IQ je kreiran za snobove, jer da kosta 7.000 evra, kolika mu je i ralna vrednost, niko od ovih bogatuna sa crnim Audijima ga nebi ni pogledao...

Sasa
02.11.2009 11:48
0
0

Re. Nikolic
Da cetiri sedista, ali zadnja su iskoristiva pod uslovom da neko sedi bez potkolenica. Druga stvar, niko od proizvodjaca ne daje na hard test auto da bi neko po njemu pljuvao, u ovom slucaju gospodin Piroski. Vozio sam ovaj auto sedam dana, simpatican je, ali ne vredi ni upola novca koji Toyota za njega trazi. I kao sto rece Don iz posta, za te nove se moze kupiti puuuuno bolji, veci, komforniji pa i sigurniji automobil. Sa druge strane IQ je kreiran za snobove, jer da kosta 7.000 evra, kolika mu je i ralna vrednost, niko od ovih bogatuna sa crnim Audijima ga nebi ni pogledao...

Nikson
03.11.2009 11:32
0
0

Ja bih se složio sa nekim prethodnimkomentarima uz lični dodatak: Ovo je ipak auto samo za probranu klijentelu koja hoće da se pokaže "skromno" a zapravo se sprda sa sirotinjom.
Smart je ipak nešto drugo, a IQ neće biti njemu realna pretnja u evropskim razmerama.


Milan
03.11.2009 13:16
0
0

Grga

Inteligencija se ne pokazuje automobilom dragi prijatelju-najezim se kada vidim takve komentare kao sto je tvoj.Ne razumem coveka koji kupi Audi Q7 da bi ga vozio po gradu, nadao da su takva vremena odavno iza nas,ali vidim da se vracaju takve prizemnosti-ipak je ovo Srbija.Covek u pedesetim ne bi trebao tako da razmislja vec trezveno.Sto se tice automobila-i Audi Q7 i Tojotu IQ smatram nerazumnim izborom,jedan je prevelik i neekonomican,drugi je premali i nepraktican.Treba naci neku sredinu,a ne inteligenciju meriti kolicinom lima i opremom automobila.

Grga
03.11.2009 21:08
0
0

@Milan
Kada odrasteš-reći će ti se samo koliko si se sada naivno ispucao!

Milan
03.11.2009 23:48
0
0

Grga

Ne mogu da verujem da ja u svojih 25 razmisljam logicnije nego covek vasih godina.Vama je mozda kasno da se menjate,a ja se nadam da nikada necu razmisljati kao vi.Ne valja vam ta logika.Da li ste mozda postali neposteni pa se odricete svog Audija kao sto kazete u komentaru ili je u pitanju nesto drugo,ali ko ce to znati.

Grga
04.11.2009 09:55
0
0

@Milan
Bez komentara.

don
04.11.2009 14:19
0
0

@Milan
Sto je Q7 nerazuman izbor ako imas kesa? Pa nije on namenjen nekom ko radi u trafici i sl. Nego ljudima koji imaju love i nemaju problema sa tim da daju 60-80.000 za novo vozilo. A to ocigledno nisi ti. Trenutno ni ja. Kad bi ja imao kesa sigurno bi uzeo neku ogromnu dzipcinu i to smatram razumnim izborom(BMW X5M:).
A taj ko nema njemu je Dacija logan razumna, i to je to. Nervira me ta pakost koja vlada u ovoj drzavi, cim ljudi vide nekog sa dobrim kolima odmah kazu "lopov, ubica , diler " . A ustvari su samo ljubomorni sto nemaju a kad bi imali bili bi 100 PUTA GORI I VISE BI SE RAZMETALI SVOJIM BOGATSTVOM!
A od njih me jos vise nerviraju ljudi koji su puni a stekaju se :) Mislim jedan je zivot. Vi niste svesni kakve ja sve stekare znam, to je strasno....

Milan
04.11.2009 14:52
0
0

Grga

Covek koji nema svoje misljenje,nema sta ni da kaze.

Skyline
04.11.2009 15:14
0
0

@don
Dobar komentar!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: