Tehnika

BMW Vision EfficientDynamics

BMWizija

BMW-ov EfficientDynamics definitivno je postao institucija u domenu filozofije naprednog inženjeringa, i to ne bez razloga jer je gama bavarskog proizvođača ostvarila najveći napredak u svetu, kada je u pitanju smanjenje potrošnje goriva, u periodu od 1990. do 2005. godine


Kao simbol BMW-ovih stremljenja i planova za budućnost, na IAA 2009 u Frankfurtu predstavljen je impresivni koncept Vision. Automobil u 2+2 konfiguraciji sedenja dolazi sa plug-in tehnologijom u potpuno hibridnoj verziji.

Ono što ga u najvećoj meri karakteriše jesu performanse automobila sa ”M” oznakom, uz potrošnju koja odlikuje savremene, male, štedljive automobile..

Futurizam u svakom smislu
Pri kreiranju spoljašnjosti i unutrašnjosti koncepta, akcenat je bio na visokoj tehnologiji. Šasija i sistem oslanjanja u potpunosti su napravljeni od aluminijuma, dok je krov velikim delom načinjen od specijalnog polikarbonatnog stakla. BMW-ov jedinstveni koncept je zahvaljući upotrebi lake konstrukcije, težak samo 1395 kg, uz zadržavanje izuzetno niskog centra težišta.

tekst: Pavle Barta
foto: BMW
pavle.barta@vrelegume.rs
3166
Postavljeno: 15.10.2009

Arhiva: Tehnika

Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 01.11.2017

Frankfurt na struju
Tekst sa video prilogom!

Nedavno završeni sajam automobila u Frankfurtu, pakazao je određeni zamor klasične auto industrije. Iako je još prerano otpisivati automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, električni modeli ostaju opredeljujuća tehnologija u dugoročnom periodu. Upravo tu svoju šansu vide azijski proizvođači, a posebno oni iz Kine kako bi okončali primat Euro – US osovine


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 05.06.2014

Kondenzatori

Današnja vozila uglavnom se snabdevaju energijom iz fosilnih goriva ili iz baterija i pri umerenom opterećenju su prilično efikasna, međutim, kada je iznenada potrebna velika snaga efikasnost opada, a životni vek postaje kraći


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 16.04.2013

Pneumatici

Kao elementi veze između podloge i vozila, pneumatici su zaduženi za prenos poprečnih, uzdužnih i vertikalnih sila između podloge i vozila.


Sistemi upravljanja vozilom

11.02.2013

Mehanizmi za vođenje točkova

12.10.2012

Mehanizmi za vođenje točkova

13.09.2012

Sistemi oslanjanja

21.08.2012

Geometrija oslanjanja

05.06.2012

Car-to-x

16.01.2012

Porsche 911 Carrera

23.12.2011

Mazda SKYACTIV

07.09.2011

Nokian WR G2

16.03.2010

20 godina TDI motora

01.03.2010

MultiAir motor

21.01.2010

BMW Vision EfficientDynamics

15.10.2009

Mercedes-Benz hibridi

08.10.2009

Pneumatici

25.06.2009

Mazda

18.11.2008

BMW Efficient Dynamics

28.10.2008

Porsche 911 Carrera 4S

06.10.2008

Aerodinamika u Formuli 1

03.09.2008

Bokser motor

19.09.2007

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: