Uporedni test

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

Japanska veza

Klasa malih automobila je evoluirala. Honda Jazz i Mitsubishi Colt, dva japanska konkurenta na ovom uporednom testu, uzela su veoma sličan oblik mikrovana, ali im se koncepcije razlikuju...

Jednozapreminske limuzine uvek pružaju mnogo mesta u unutrašnjosti

Nakon predstavljanja prvog monovolumena niže srednje klase bilo je jasno da će se lice i naličje budućih modela zauvek izmeniti. Poučeni uspehom Renault Scenica većina proizvođača automobila napravila je iskorak u tom pravcu. Prednosti ovakvog koncepta bile su očigledne. Monovolumeni su bili prostrani, pregledni i uz povišenu poziciju sedenja pružali su odličan utisak.

Upravo iz tog razloga je Honda, nakon modela Logo, predstavila potpuno drugačiji automobil koji nosi ime Jazz. Nakon godinu dana prijatnog druženja rešili smo da ukrstimo koplja sa još jednim uspešnim modelom koji je, takođe, ”raskrstio” sa prošlošću i postao potpuno drugačiji od svog prethodnika. To je sada već dobro poznati Mitsubishi Colt, najnovije generacije.

Dve ideje
Kada je reč o dizajnu karoserije, Hondu karakterišu oble linije i inteligentna rešenja vezana za varijabilnost unutrašnjosti. Ako su u pitanju dimenzije, Jazz je dug 3845 mm, širok 1675 mm i visok 1525 mm. U poređenju sa nešto konvencionalnijim modelom Mitsubishi Colt koji predstavlja klasičan primer nemačke škole dizajna (dimenzija 3810 x 1695 x 1520 mm) Honda je dobro iskoristila svoju prednost i osvojila prve poene.

Jazz raspolaže sa više prostora i u kabini i u prtljažniku. Naime, rezervoar za gorivo se kod Honde nalazi ispod vozačkog i suvozačkog sedišta, tako da ostavlja više nego dovoljno prostora pozadi. Kada se sedišta potpuno sklope Jazz se pretvara u pravo malo dostavno vozilo. Tovarna površina je potpuno ravna, a zapremina se sa 380 povećava na 1325 litara. Inače, kod oba modela naslon zadnje klupe se obara u odnosu 60:40.

Ipak, konvencionalnija struktura Colta, koji deli platformu sa modelima Mercedes A klase i Smart ForFour dozvoljava zapreminu prtljažnog prostora od 220, a kada se zadnji red sedišta obori 1070 litara. U Coltu ima nešto manje prostora za glave putnika koji sede pozadi, dok će se za kolena naći mesta. Kod Honde Jazz putnici će sedeti nešto komotnije. Ergonomija je kod oba modela na relativno visokom nivou. Sedišta su kod Honde mekša, ali to ne znači da u njima sedite udobnije. Ona kod Colta imaju bolje bočne oslonce, a utisak je da su izrađena od kvalitetnijih materijala.

Tako je Jazz na polju ponude prostora i varijabilnosti unutrašnjeg prostora ostvario malu prednost.

Različit stil
Stilisti i dizajneri su se očigledno vodili potpuno suprotnim motivima kada su kreirali enterijer. Mitsubishi karakterišu veoma žive boje i neobični detalji na centralnoj konzoli. Centralna linija plave boje je noću diskretno osvetljena. Instrumenti su relativno mali, ali jasni i čitljivi. Kvalitet korišćenih materijala je dobar, mada izbor boje zavisi od ukusa.

Honda pak ima siv i pomalo hladno i monotono dizajniran unutrašnji prostor. Nivo finalne izrade kod modela Jazz je OK, ali je plastika nešto tvrđa. Instrumenti su prilično veliki i pregledni, ali kod oba modela nedostaje pokazivač temperature motora. Nije da je ovaj detalj kod novih automobila neophodan, ali je ponekad veoma korisno imati ga.

Unutrašnjost Colta je dopadljivijeg izgleda

Mitsubishi je bio opremljen putnim računarom čiji se displej nalazi na sredini instrument table, iznad srednje konzole. Kod Honde se multifunkcionalni displej nalazi neposredno ispred vozača, tj. kod brzinomera.

Oba automobila poseduju dovoljno ostava za sitnice, mada je Colt, generalno u pogledu enterijera, u blagoj prednosti u odnosu na Jazz.

Motori različite koncepcije
Testirani Mitsubishi Colt ima klasičan četvorocilindarski agregat od 1332 centimetra kubna sa 16 ventila, koji pri 6000 o/min raspolaže sa 95 konjskih snaga. Sa ovim motorom Colt od 0 do 100 kilometara na čas ubrzava za 11 sekundi što predstavlja veoma dobar rezultat. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h, a subjektivni utisak je bolji nego što podaci nagoveštavaju. Ubrzanja su prilično snažna i motor skoro nikada ne ostaje ”bez daha”.

Jazz je prostranije unutrašnjosti

Honda je posebno za ovaj model razvila pomalo neobičan osmoventilski agregat koji iz 1339 ccm pri 5700 o/min izvlači 82 konjske snage. Agregat nosi oznaku i-DSI i ima dve svećice po cilindru. Ovo rešenje je primenjeno zbog efikasnijeg sagorevanja goriva što dodatno doprinosi efikasnosti odnosno ekonomičnosti agregata. Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas traje 12,9 sekundi, a Jazz se maksimalno može voziti brzinom od 170 km/h.

Kada su ubrzanja u pitanju Colt ima prednost ne samo u konjskim snagama, već i u manjoj ukupnoj masi, budući da Jazz ima gotovo 100 kilograma više. Uz to, osmoventilski motor Honde nekako ”bledi” kako se približava maksimalnom broju obrtaja, dok kod Colta snaga progresivno raste, bez obzira na nešto manju zapreminu.

Motor Jazza je napravljen da bude štedljiv, o čemu svedoči i maksimalni obrtni moment koji se nalazi na svega 2800 o/min kada raspolaže sa 118 Nm. Zbog toga je i kriva snage malo drugačija. Mitsubishi Colt ima 125 Nm pri 4000 o/min i motor se rado vrti.

Jednim pogledom
Mitsubishi Colt 1,3

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

8

Kočnice

8

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,00

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,80

Cena

7

Prosečna ocena: 7,75

Slični menjači
Menjači su petostepeni manuelni i imaju skoro identične prenosne odnose. Ručica menjača kod Honde ide tačno kuda treba i to veoma lako, dok kod Colta ide dovoljno precizno, ali sa nešto većim otporom. No, to je stvar ukusa i ne kvari zadovoljstvo, jer je model marke Mitsubishi brži i agilniji.

Daleko od toga da je Jazz spor, naprotiv, veoma je elastičan i poslušan, ali se prednost u snazi i manjak kilograma oseti. To se jasno primeti i u gradu i na auto-putu. Colt bi svakako bio prvi izbor sportski nastrojenog vozača. Dakle, trku na 400 metara je Mitsubishi rešio u svoju korist. Jedina kritika bi se mogla uputiti buci motora, koja nekoga može i da inspiriše. Opet, stvar ukusa. Sa druge strane, Honda je pak veoma tih automobil pri nižim brzinama, ali zbog relativno ograničenog potencijala pogonskog agregata progresivno raste sa povećanjem brzine. Idealna putna brzina modela Jazz je nešto niža i iznosi oko 130 km/h, dok Colt dozvoljava komfornu vožnju i do 140 kilometara na čas. Preko ovih brzina zvuk koji agregati proizvode postaje sve prisutniji.

Univerzalni i upotrebljivi
Potrošnja goriva koju je na testu beležio Mitsubishi Colt kretala se između 6,5 i 8 litara bezolovnog benzina na 100 pređenih kilometara. Gornja granica iznosi oko 8,6 litara, dok se na otvorenom putu bez problema može spustiti i ispod 6. Na ovom polju Honda Jazz je pokazala nešto bolje rezultate. U gradu je retko kada preko 8 litara, dok se na otvorenom putu, uz primerenu vožnju potrošnja kretala oko 5,6 litara na 100 kilometara. U proseku Honda Jazz je trošila oko 7, a Mitsubishi Colt oko 7,5 litara.

Jednim pogledom
Honda Jazz 1,4

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

7

Dizajn

7

Kočnice

8

Ponuda prostora

8

Ukupno:

7,67

Kvalitet materijala

7

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,60

Cena

7

Prosečna ocena: 7,75

Oba kandidata se zbog povišene pozicije sedenja i kompaktnih dimenzija lako snalaze u gradu. I Jazz i Colt su dovoljno okretni, servo-pojačanje je kod Honde nešto jače, a parkiranje ni Coltu ne pada teško. S obzirom na koncepciju karoserije oba automobila imaju ograničenu vidljivost pozadi, ali asferični retrovizori relativno lako kompenzuju ovu malu manu.

Mitsubishi Colt ima tvrđi trim i nešto bolje se ponaša u krivinama. Tom osećaju doprinosi direktniji upravljač koji pruža nešto više povratnih informacija sa podloge. Kada se pređe bezbednosna granica oba automobila imaju tendenciju da se naginju pa dolazi do podupravljanja.

Honda je nešto nežniji automobil kome grad malo bolje ”leži”. Ova činjenica dovodi do zaključka da je Jazz udobniji automobil za putovanja, a na ruku mu ide nešto prostraniji unutrašnji i prtljažni prostor.

Honda Jazz i Mitsubishi Colt solidno leže na putu

Kočnice kod oba konkurenta su potpomognute ABS-om koji reaguje pravovremeno i što je najvažnije - ne previše nametljivo. Ni kod jednog modela pedala nije „nervozna”, ali je zbog širih pneumatika Mitsubishi Colt ostvarivao nešto bolje rezultate. Od bezbednosne opreme, pored pomenutog ABS-a, oba vozila poseduju vazdušne jastuke za vozača i suvozača, sa tom razlikom što Colt ima i bočne. Na listi dodatne opreme koja se našla u testiranim modelima Jazz ima manuelni, a Colt automatski klima-uređaj. Po svemu ostalom su skoro izjednačeni, a dodatne želje zavise od ukusa i dubine džepa potencijalnog kupca.

Kada se sve sabere
Oba monovolumena su opravdala očekivanja i zabeležila dobre rezultate, ali koji je automobil bolji?

Honda Jazz ima prostraniju i varijabilnu unutrašnjost i štedljiviji motor. Mitsubishi Colt je pak agilniji i bolje opremljen automobil koji vozaču može da pruži više zadovoljstva.

U tome i leži rešenje. Ovo su dva, po osnovnoj koncepciji veoma slična automobila, različitog opredeljenja, a samo ukus i individualna želja može da razreši ovu dilemu. Ni u jednom slučaju se ne može pogrešiti...

M. Terzić
foto: Vrele gume, I. Pejović
12901
Postavljeno: 23.06.2005

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: