Ekskluzivno

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

Željan osvete

Nakon trinaest godina izuzetno uspešne karijere, Scenic, treći po imenu, vraća se na scenu. Kakve su mu šanse da povrati izgubljen presto, proverili smo testirajući produženu verziju, komercijalizovanu par meseci pre kratke

Nije lako biti zvezda! Nakon što je dostigao vrhunac slave, kako prvom, tako i drugom generacijom, Renault Scenic bio je potisnut u drugi plan, dolaskom famoznog Citroena C4 Picasso.Veoma bolno za ovaj talentovani monoespas, koji je inagurisao segment kompaktnih vanova daleke 1996 godine. Objektiv Scenica 3 je dakle “ jednostavan”, ni manje ni više nego povratiti izgubljenu poziciju i doneti toliko neophodne novce u kuću.

Kako bi cilj bio ostvaren, već po običaju predviđene su dve karoserija, duga, sa pet ili sedam sedišta, odnosno kratka, koja dolazi sa par meseci zakašnjenja. Slučajnost ili ne, pre dve i po godine Citroen je uradio istu stvar sa Picassom…

Tehnički zasnovana na platformi aktuelnog Megana, ova generacija Scenica izdužila se za 7 cm (4,56 m), od čega 3,5 cm odlazi na veće međuosovinsko rastojanje. Ujedno je i širi za 4 cm, no uprkos superiornijim dimenzijama, u Renaultu tvrde da je težina ostala ista.

Međutim, za većinu zainteresovanih daleko su bitnije estetske promene, oko kojih su mišljenja podeljena. Evidentno je da je novi Scenic moderniji, njegove forme su sada znatno zaobljenije i skladnije, posebno gledano spreda. Previše, reči ce neko, jer se stiče utisak da mu nedostaje izvesna doza agresivnosti i inventivnosti, koju smo sa pravom očekivali od pionira u segmentu. Međutim u Renaultu su se izgleda opredeli za “risque zero” (nula rizika), ponudivši logičnu evoluciju predhodnog modela, ne i revoluciju. I iako je u auto industriji, za razliku od škole, kopiranje potpuno dozvoljeno (ponekad i poželjno), odlučeno je da se nastavi utabanim stazama. Nema dakle ni kliznih vrata, ni ogromnog panoramik vetrobranskog stakla, upravo kao ni A stubova iz dva dela, koje je Scenic mogao prekopirati od određenih konkurenata (C4 Picasso, Mazda 5…), odnosno bratskog Espace.

     

Unutrašnjost prethodnog modela...

 

Renault tako ostaje veran tradiciji, sačuvavši provereni koncept, sada znatno usavršeniji. Bez imalo okolišanja možemo reči da je razvijen sa mnogo opreznosti, kako se nebi šokirali verni kupci, i sa brigom za svaki uloženi evro. Uprkos tome, potrošena su znatna sredstva kako bi se dve karoserije personalizovale, što znači da ih je lako razlikovati, posebno gledano od pozadi. Kod “dugog” je recimo zadnja svetlosna grupa zaokrenuta spolja, ka bokovima karoserije, upravo obrnuto od kratkog. Ovaj se ujedno distancira sa par “sportskih” detalja prednjeg dela, kao što je modificirani branik sa metaliziranom plastikom (otvori za vazduh), po ugledu na Megan. Od velikog je kraći za 22 cm (4,34 m), i kako smo imali prilike videti ga uživo, recimo da deluje znatno dinamičnije.

Ispoštovana tradicija
Nakon razgledanja spoljašnjosti, koja iskreno rečeno nije probudila nikakva posebna osečanja, unutrašnjost nam se učinila znatno interesantnijom. To ne znači da se odustalo od konvencionalnog stila, već samo da je ergonomija neuporedivo bolja, upravo kao i upotrebljeni materijali. Kako nam se pri ruci našao jedan od poslednjih primeraka predhodne generacije, konstatovali smo da je kod novog pozicija prirodnija i prijatnija. Volan je recimo znatno vertikalniji, dok je centralna consola visoko postavljena, što uz elemente preuzete iz Lagune i Megana (komande klima uređaja i radio prijemnika), daje osećaj da smo za upravljačem jedne klasične berline. Ono što odmah upada u oči je nesvakidašnja instrument tabla, nalik na komjuterski ekran, na kojem su grupisane sve neophodne informacije.

Relativno male površine, ovaj univerzalni TNT displej u vožnji pruža podatke o brzini i obrtajima motora, odnosno kada se želi parkirati, grafički pokazuje prepreke ispred i iza vozila (pod uslovom da je opremljen senzorima). Osim toga, ekran je moguće personalizovati, tako što se izabere jedna od šest raspoloživih opcija (boja podloge, količina informacija, oblik obrtometra…). Sve u svemu veoma orginalno i funkcionalno, a da li će se svideti kupcima, pokazati će vreme. Jedino je njegova pozicija diskutabilna, što znači da u zavisnosti od stasa vozača, obruč upravljača zaklanja cifre o brzini kretanja.

Pored njega opciono je još jedan ekran, ovoga puta za satelitsko navođenje, koji vam u perspektivi otvaranja granice (putovanje bez viza), apsolutno preporučujemo. Naime za njega nije više neophodno potrošiti čitavo bogatstvo (košta samo 490 evra), jer je u saradnji sa specijalistom na ovome polju, markom TOM TOM, već integrisan, računajući i komande pored naslona za laktove. Zaista odlična inicijativa Renaulta, posebno jer se pokazao izuzetno preciznim i brzim u računanju zadate adrese, a uz to opominje kada se približavamo radar kabini, kojih samo u Francuskoj ima preko 2.000 hiljade. Ukoliko ste pomislili da vas se to ne tiče, znajte da je već desetak zemalja EU potpisalo sporazum o razmeni podataka, tako da je dole potpisanom uredno stigla kazna na kućnu adresu Francusku, za prekoračenje brzine u Belgiji! Srećom poeni nisu izgubljeni, jer sve države zajednice nemaju iste zakone i kriterijume.

Spomenimo još i veoma kvalitetnu plastiku, kao i vidljivo precizniju završnu obradu, samo ne razumemo zašto se sada u unutrašnjosti, na okvirima vrata, vide metalni delovi karoserije?

Za pohvalu su i sama sedišta, a posebno nasloni za glave (prošireni sa strane), idealni za spavanje. U drugom redu, sedišta su već kao po običaju nezavisna i preklopiva, ali se ne mogu, kao kod određenih konkurenata, složiti u duplo dno. E tu se lome koplja po pitanju koncepcije, jer u Renaultu tvrde da su njihova udobnija. Priznajemo, bočni oslonci su snažniji i podešavanja su brojnija, ali su teška za izvaditi (16 kg). OK, ne transportuje se svaki dan velika komoda ili zamrzivač, ukoliko se želi više prostora, dovoljno ih je preklopiti uz prednje. Vađenjem, za šta je poželjno posedovati garažu, dobija se dobrih 2 m3. Inače, smeštena su na klizačima, sa amplitudom pomeranja od 17 cm (duplo više od predhodnog), i kada su podešena maksimalno unazad, prostor za kolena je izvrstan. Ostaju nam još sedišta u trećem redu, za koja se doplačuje 500 evra. Testirani ih nije posedovao, čime se dobija na zapremini prtljažnika (maksimalnih 752 dm3, umesto 702 dm3), dok je u dnu uredno spakovan rezervni točak istih dimenzija. Kome su dva dopunska neophodna, treba da zna da su prevashodno namenjena deci, mada se ni osobe nižeg rasta (do 1,7 m), ne osećaju preterano neprijatno.

U poređenju sa predhodnim dobilo se par santimetara za kolena, a kada su u upotrebi, za prtljažnik ostaje još 200 dm3. Pristup im je relativno lagan, zahvaljujući automatskom preklapanju spoljašnjih u drugom redu. Recimo još da je Renault potpuno izbacio kao opciju nezavisno otvaranje zadnjeg stakla od vrata (navodno malo trežena), ali da za uzvrat praktičnih polica i pregrada i dalje ima u izobilju. U prednja vrata recimo staju flaše od 1,5 lit (položene), boksovi i fioke pozadi zgodni su za igračke, dok u podešavajući oslonac za laktove (klizi napred/nazad), zapremine 9 lit, staje sve i svašta neophodno za put.

Poznati agregati
Kao što se moglo i očekivati, Scenic je preuzeo gamu motora razvijenu za potrebe Megana. Pronalazimo tako dobro poznati 1.5 dCi od 105 ks (110 ks kada ima filter na izduvne gasove), 1.9 dCi/130 i snažni 2.0 dCi, koji u kombinaciji sa automatskim šestostepenim menjačem razvija 150 ks, odnosno 160 ks, kada je uparen sa manuelnim. Kod benzinaca treba obratiti pažnju na testirani 1.4 TCe/130 ks, dok su 1.6 16v/110 (očekuju se verzije na gas i bioetanol) i 2.0/140, poznati od ranije. Za sada nema ni reči o eventualnim hibridnim verzijama.

     
 

opšta udobnost,
pozicija za upravljačem,
kočnice,
šestostepeni menjač,
prijatan motor

bez revolucionarnih rešenja,
modularnost sedišta u drugom redu, pozicija
pokazivača brzine, povišena
potrošnja testiranog agregata

Dakle jedina nepoznanica je spomenuti 1.4, sa turbo punjačem na izduvne gasove, te smo ga iz tog razloga izabrali na testiranje. Bez sumnje hvale vredan blok, pre svega zbog visoke kulture rada i raspoloživosti u svim obrtajima. Još jedan uspešan “downsizing”, koji ima za cilj da se iz motora male zapremine, izvuče što veću snagu i obrtni momenat. Naravno da znamo da Volkswagenov motor sa istom zapreminom ima par desetina “konja” više, ali deklarisanih 130 ks Renaulta, sasvim su dovoljni za ubedljiva ubrzanja (manje od 11 sec do 100 km/h) i maksimalnu brzinu od preko 190 km. Znatno je važnije da rado prima gas već sa 1.500 obrtaja, a da je maksimalni obrtni momenat od 190 Nm, raspoloživ pri samo 2.250 o/min.

Neupućen vozač pomislio bi da se radi o jednom dizelu, samo što se 1.4 TCe lako zavrti i do 6.500 obrtaja, uz veoma nizak nivo decibela i nimalo vibracija. Dodamo li na ovakvu raspoloživost osetno manju masu agregata, zaista se možemo zapitati zašto ne dati prednost ovom motor, umesto jednom 1.9 dCi od 130 ks? Isključivo zbog potrošnje, koja je pomalo preterana za blok od samo 1.397 cm3. Jeste da Grande Scenic nije u pero lakoj kategoriji (sa punim rezervoarom i vozačem bezmalo 1.600 kg), no sa prosečno zabeleženih 10,2 lit, nije preterano interesantan za one koji prelaze više desetina hiljada kilometara godišnje. Ispod 7,5 litara nismo upeli sići ni prilikom ekstremo umerene vožnje, dok na auto putu “konzumira” 10 litara, jedino ukoliko se pridržavamo francuskog ograničenja brzine od 130 km/h.

Naprotiv, za one koji ne provode život u kolima, eto interesantne aletrnative, posebno jer je po mnogo čemu prijatniji od dizela, a ujedno je jeftiniji za značajnih 2.000 evra od spomenutog 1.9 dCi.

Međutim najveći napredak ostvaren je po pitanju ponašanja na putu, bez da je opšta udobnost dovedena u pitanje. Scenic 3 se voznim karateristikama priližio jednom karavanu, na koji uostalom i potseća spoljačnjim izgledom. Evidentno je da ima znatno manje podupravljanja nego li ranije, i ukoliko to ne smeta ostatku familije, temperamentna vožnja apsolutno je dozvoljena. Ukoliko i proradi, ESP (u seriskoj opremi od drugog završnog nivoa) reaguje toliko diskretno, da vozač to ni ne oseti, jedino ga svetlucanje lampice na komandnoj tabli obaveštava da su točkovi izgubili kontakt sa podlogom. Kako je 1.4 TCe znatno lakši od dizela, prednji trap je manje opterečen, što uz veoma dobro odmerenu i preciznu električnu asistenciju, omogučuje da se upravlja vrhovima prstiju.

Kao što smo istakli, udobnost nije ugrožena, uprkos tome što je bio obuven u pneumatike od 17 cola. Scenic lako izlazi na kraj i sa većim oštečenja na putu, dok manja potpuno briše.

Neizmenjena cena
Sa istim motorima i adekvatnom opremom, novi Scenic zadržao je više manje istu cenu kao i predhodni, što je svaku pohvalu. Za najeftiniji Grande Scenic treba 18.300 evra (1.6 16v Authentique), dok bi “normalni” u principu trebao biti jeftiniji za 500 evra. Testirani Dinamique je veoma solidno opremljen (automatski klima uređaj sa dve zone podešavanja, radio CD-MP3 4x15 W, Bluetooth konekcija, priključak za USB ključ, regulator i limiter brzine, automatsko uključivanje svetla i brisača, aluminijumski naplaci od 16 cola, ESP, osam vazdušnih jastuka…), i košta nešto manje od 21.800 evra, što je znatno jeftinije od određenih konkurenata.

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

Karoserija
Dimenzije d/š/v
Težina praznog vozila
Prtljažnik
Motor
Snaga
Maks. obrtni momenat
Maks. brzina
Ubrzanje 0-100 km
Prosečna potrošnja : zvanična/na testu
Kočnice
Gume serijske/testirana verzija
Početna cena u Srbiji/testirana verzija

petoro vrata, pet i sedam sedišta
4,56/1,81/1,65 m (sa krovnim nosačima)
1.450 kg
645/752 dm3 (sa pet sedišta)
1.397 cm3
130 ks pri 2.250 obrtaja
190 Nm
190 km/h
10,7 sek.
7,1/10,2 lit
napred samoventilirajući diskovi , diskovi
205/60 R16 205/55 R17
18.300 / 21.800 evra

Mislimo naravno na Citroen C4 Grande Picasso 1.6 VTi/120, Opel Zafira 1.8 16v, VW Touran 1.4TSI/140… Za najeftiniji dizel treba 20.450 evra, s tim da se radi o 1.5 dCi/105, dok bi se u kratkom Scenic trebao pronaći i slabiji od 85 ks.

Za kraj, bez da smo očekivali radikalne izmene i revoluciju sličnu onoj od pre trinaest godina, ipak smo poželeli malo više orginalnosti od duhovnog začetnika ovog koncepta. Nije da nas je novi Scenic razočarao, naprotiv, ali stekli smo utisak da mu nedostaje nešto što će ga osetno razlikovati od konkurencije. Kada to već nije slučaj, zadovoljili smo se primernom udobnošću, ponašanjem na putu, raspoloživim unutrašnjim prostorom, praktičnim detaljima, generalnim kvalitetom i bogatom opremom (seriski klima uređaj i za baznu verziju).

Dovoljno ili ne za povratak izgubljene titule, ubrzo će reći sami kupci.

Ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
4296
Postavljeno: 08.07.2009

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Zoran
09.7.2009 13:46
0
0

Koliko vidim najvise prostora za tekst posvecuje se grupaciji Renault-Dacia tako da tvrdnje nekih ucesnika diskusije nisu ne osnovane.Pozdrav

Ivan
09.7.2009 14:15
1
1

Hteo bi da skrenem paznju da je gospodin Perica Rajkovic ocigledno u velikoj ljubavi sa ljudima iz Renaulta jer skoro 30% tekstova koje je objavio posvetio je toj firmi i automobilima okupljenim oko nje!Ako pogledate u arhivu videcete da je maltene svaki drugi tekst posvecen ili Renaultu ili Daciji!Postavio bi Perici licno pitanje ako uopste sme od stida da mi odgovori sta bi sa najavljenim trenutno naj aktuelnijim primercima kod nas (cruze insignia) po kojim kriterijumima je jos jedan Renault dobio prvenstvo nad njima!Ja sam uvek za dogovor ali sto je mnogo Dacia I Renoa mnogo je!

Redakcija
09.7.2009 14:51
1
0

Poštovani posetioci,
Kolega Rajković radi testove modela koji su mu u datom trenutku dostupni. On ne odlučuje direktno koji će model testirati. S obzirom da je kolega Rajković dopisnik iz Francuske, nešto češće se dešava da na testu budu automobili francuskih marki. Smatramo da u tome nema ničega lošeg, jer su u Vrelim Gumama prisutni i svi ostali proizvođači, tako da Vi, kao naši verni poštovaoci niste oštećeni. S obzirom na to, neki komentari upućeni našem novinaru nisu na mestu. Na ovaj način apelujemo na toleranciju i razboritost, te da diskutujemo o testiranom vozilu, bez uplitanja ličnih emocija i bez skretanja sa teme.

S poštovanjem

Redakcija magazina Vrele Gume

Perica Rajkovic
09.7.2009 16:44
2
1

Posto je redakcija bila brza sa odgovorom, i verujem pojasnila "problem", ostaje mi jedino da ponovim moje stavove. Tacno je da su francuski automobili cesce zastupljeni u mojim tekstovima, sto zbog aktuelnosti, tako i zbog mog mesta boravka. Testirani Scenic, posebno sa benzinskim 1.4 TCe, je novitet godine u kategoriji, i umesto da sa interesovanjem docekaju jedan ovakav novitet, pojedini ucesnici se upustaju u "politiku" objavljivanja testova, koja nema nikave veze sa doticnim vozilom!?
Sto se tice prozivki, moja je savest cista, najavljeni testovi Opel Insignie i Chevrolet Cruze su uradeni, a kada ce biti objavljeni, ni malo ne zavisi od mene. Od mene ne zavisi ni da li cu dobiti trazeni auto na testiranje, jer jedan dopisnik iz tamo neke daleke Srbije nije prioritet. Francuski proizvodaci mi naprotiv velikodusno izlaze u susret, sto je i normalno, jer im je tu sediste, i vozni park je ekstremno bogat. Dakle sta da se radi, kritike odredenih ucesnika upucene su na pogresnu adresu, i nazalost, ili srecom (zavizi za koga), francuski automobili bice i u buduce obilato zastupljeni. Onoga trenutka kada srpsko trziste postane interesantno i za ostale, verovatno ce mi se sami obratiti sa molbom da testiramo neki od njihovih modela...
S postovanjem
Perica Rajkovic


Ivan
09.7.2009 17:21
1
1

Ja mislim da bi svi trebali da skrecu paznju vama kao redakciji na automobile koji ih u datom trenutku interesuju i da vi kao jedan dobar list nastojite da svojim dopisnicima skrecete paznju da te modele forsiraju na svojim testovima zarad bolje prodaje vaseg casopisa i vece posete internet stranice!Moje misljenje je da je Perica Rajkovic ne sumljivo odlican dopisnik ali po mom misljenju malo preteran u nekim svojim ciljevima!Ja licno dugo vremena pokusavam da to promenim ali mi ne ide!Kao sto kazete Perica je dopisnik iz Francuske i naravno da ce Francuski automobili dominirati u to nema sumlje i ja se licno slazem da tu nema nicega loseg,ALI i u testovima Francuskih automobila ne sumljivo dominiraju Reno i Dacia sa ukupno 35 uradjenih testova zatim ide Peugeot sa 15 i Citroen sa 12 dok su VW i Opel morali da se zadovolje sa po jednim testom,a svi ce se sloziti da su to dve najprodavanije marke u Srbiji!Cak i posle najave da ce biti objavljen test Cruza i Insignie progutano je par jako ne interesantnih modela u nadi za boljim testovima npr Golf 6,Peugeot 308cc ili nesto slicno sto je u vrhu interesovanja ali ne Perica je odlucio da nas nagradi sa jos jednim Renaultom i po mom misljenju Renaulta i Dacie je stvarno dosta!A VI KAKO VAM VOLJA

Igor
09.7.2009 23:50
0
0

Pozdrav svima! Zeleo bih da dam malu sugestiju koja bi bila kompromis izmedju nas citalaca i vas. Lepo napravite anketu na internet stranici na kojoj ce biti svi najnoviji modeli na trzistu i mi citaoci glasamo i modeli koji dobiju najvise glasova to lepo testirate(ankete da budu bas kao ova aktuelna o formuli jedan da se odvoje od fia-tako da umesto da ili ne kao ponudjenog odgovora stoje modeli).
Po meni vecu uslugu sebi necete napraviti. Bas kao sto kaze Ivan povecana prodaja casopisa,posecenija internet stranica i naravno NECETE IMATI VISE NEUGODNOSTI SA CITAOCIMA KOJI SE BUNE-UOSTALOM VI ZIVITE OD OVOG POSLA A TO NE BISTE MOGLI DA NEMA NAS VERNIH CITALACA I KUPACA CASOPISA.
Lepo da olaksamo i nama i vama!!!
Uostalom 500 epizoda je pred nama sto je odlican momenat za neke novine u vasem poslovanju,usavrsavanje itd ZATO UVEDITE TAKVU ANKETU BICE SIGURNO VELIKI PLUS I IZACI CE NA POZITIVNE REAKCIJE(nadam se) NEKA ME NEKO PODRZI AKO SMATRA DA JE TAKVA SUGESTIJA OPRAVDANA.
POZDRAV SVIMA!!!

зоран
10.7.2009 02:20
1
1

Браво Перице! Само тако настави, има нас који и волимо французе, а они који воле само немачка аута имају и превише тестова у другим новинама.

Perica Rajkovic
10.7.2009 08:32
2
1

Ja mislim da je stvarno dosta sa ovakvim zlonamernim prozivkama, upucenim na moju adresu (uvek ista osoba), i na cije komentare sam, bez obzira sto ne zelim, prinuden da odgovaram. Ponavljam po ko zna koji put, testovi se ne obavljaju po "kljucu", vec zavise ISKLJUCIVO OD RASPOLOZIVOSTI ODREDENIH MODELA I NJIHOVE AKTUELNOST!!!
Nakon desetak godina bavljenja ovim poslom i ko zna koliko bezuspesnih pokusaja da se od odredenih proizvodaca dobije taj i taj model na tastiranje (mislim pre svega na grupaciju VW, BMW, Mercedes i odredene "japance"), morao sam da odustanem! Jedni su me slali u Japan, jer boze moj tamo im je sediste, drugi bahato odgovarali da ustupaju vazila iskljucivo francuskim novinarima (VW), koji rade za francuske casopise, a treci jasno stavili do znanja da ih nase trziste nimalo ne interesuje, tj da njihovim automobilima netreba reklama (BMW). Dakle Ivane presavij papir, pronadi na internetu adrese navedenih konstruktera i zavapi u tvoje, moje i ime svih citalaca: NEPRAVDAAAA, dajte Perici automobile na testiranje!!!
E ukoliko sada nisam bio dovoljno jasan i eksplicitan, zaista neznam sta jos da dodam, kako bi se prestalo sa ovakvim komentarima!? Mozda jedino da ponovim da casopis ima prioritet nad internetom, ali kako izlazi samo jednom mesecno (dvobroj tokom leta), odredeni testovi cekaju vise meseci na objavljivanje. To je slucaj i sa Peugeotom 308 CC, i sa spomenutom Insigniom, Chruzerom i ko zna kojim jos modelima.
Drugo, ja ziasta neznam sta ti licno imas protiv grupacije Renault? Da li je moja "greska" sto trenutno imaju inicijativu i lansiraju novi model svaka dva meseca? Pa zar ih treba ignorisati, samo zato sto Citroen trenutno nema nista aktuelno (uostalom u redakciji je vec par meseci jedan C3 Picaso, koji sam uradio), odnosno zato sto neki ni neznaju gde je Srbija? Pa zar ti zaista mislis da mi nebi bilo zadovoljstvo uporediti jedan Megan sa Golfom VI? Pa da li verujes da mi je Lancia vec tri puta otkazala testiranje Delte (ponovo rerzervisana za pocetak septembra), koju sam planirao da uporedim sa Mazdom 3? I sta da radim? Da ih mrzim, da prekinem saradnju i da sednem za internet i izvinem se citaocima na nekooperativnosti tog i tog konstruktera? Dakle vise puta sam te zamolio da se uzdrzis od neumesnih komentara u stilu "Perica je odlucio da nas pocasti jos jednim Renaultom...", jer kao sto si mogao da procitas, od mene malo toga zavisi. Ukoliko sam i uspeo da se docepam interesantnog vozila, to nikako ne znaci da ce sutra biti objavljen u casopisu, jos manje na internetu. Kada sam par puta spomenuo "politiku objavljivanja", to nije bilo nimalo slucajno, samo nije moje da ulazim u detalje. Pa jesi li zaboravio gde zivis, mada ni u Francuskoj nije bolja situacija...
PS. Nego ni reci o Scenicu, nije valjda da najprodavaniji mini van nikoga ne interesuje u Srbiji?
S postovanjem

Ivan
10.7.2009 13:40
1
0

Igore ja sam odavno predlagao da se uvede anketa gde bi se glasalo koji automobil je trenutno naj interesantniji citaocima ali koliko vidis od toga nema nista!Ja kako god predlozim nesto za dobrobit i redakcije i citalaca gospodin Perica istog trenutka objavi parolu da sam zlonameran i svaki put ispise pola strane necega sto smo vec sto puta procitali a napretka nema!@Zorane ti ocigledno nisi verni citalac Vrelih Guma cim savetujes ljude da citaju druge casopise ako ih ne interesuju testovi iz VG,ali nije u tome poenta ovoga sto ja pricam to bi slazem se bilo najlakse resenje,i u jednoj stvari se nismo razumeli niko od nas nema nista protiv Francuskih automobila naprotiv ali jednostavno im je posveceno previse prostora u odnosu na druge marke automobila koje su pretstavile mnogo aktuelnije primerke od jednog Renault Grande Scenica ili Kia Carnivala najpre mislim na Mazdu 3,Hondu Accord,Chevrolet Cruze,Opel Insigniu,Golf 6,Fiat 500,Alfa Mito itd.I narvno tu nisam mislio samo na Nemacke automobile koje licno i ne volim to si pogresno zakljucio ali pre bih procitao test Golfa 6 nego Kie Carnival u svakom slucaju!!!!!Pozdrav i hvala svima koji me podrzavaju i nadam se da ce na kraju biti koristi od mog truda i da cemo svi uzivati u interesantnim testovima!

Miki
10.7.2009 14:41
0
1

NA ZAPADU NISTA NOVU PERICA SE PO DOBROM STAROM OBICAJU RASPRAVLJA SA CITAOCIMA I UBEDJUJE IH DA TO KAKO JE ON ODRADIO POSAO NAJBOLJE I DA NE MOZE BITI BOLJE.NARAVNO PERICE DA MOZE I DAJEM PUNU PODRSKU SVIMA KOJI SE ZALAZU ZA POBOLJSANJE TESTOVA JER U PROTEKLOM MESECU SMO STVARNO USKRACENI NEKE PREMIJERE PA CAK I NECEGA MALO INTERESANTNIJEG OD JEDNE KIE Carnival!JA SE NARAVNO SLAZEM DA JE NE MOGUCE SVAKE NEDELJE OBJAVITI NEKU PREMIJERU ALI SA DRUGE STRANE IPAK TREBA ODRZAVATI NEKI BALANS A NE OVAKO.POZDRAV

Milan
10.7.2009 14:43
1
0

Cao, Peki. Svaka cast na dobro uradjenim testovima bez obzira na marku vozila. Ja od pre 2 god zivim u Swedskoj i nisam imao pojma kako su kvalitetni Volvo i SAAB i tek sad vidim koliko su ljudi zaslepljeni nemackim automobilima, daleko o0d toga da su losi, nego od drveta ne vide sumu, pa tako na neki nacin omalovazavaju francuze, italijane..itd. Pa Volvo XC60 je u Skandinaviji proglasen za SUV godine, a dole kod nas puna im usta BMWX3 ili AudijaQ5, a nisu Volvu ni prici u svakom pogledu, a sad najvise po dizajnu i bezbednosti, pa ce uskoro izaci i novi S60 koji ce ako je suditi po konceptu napraviti pometnju u kako ja zovem Passat klasi. Takodje se ocekuje i novi SAAB 9-5 koji ce biti puno dinamicniji i lepsi od predhodnika. Ima takvih primera jos puno. Ali ja sam tebe hteo da pitam, zasto sad svi proizvodjaci forsiraju motore npr 1.4 ili 1.6l i stavljaju im toliku konjazu od recimo 130 ili 150 konja? a svi pricaju o nekakvoj potrosnji od 6 do 7l, medjutim testovi uvek pokazu od 2 do 3l vise nego sto fabrika tvrdi. koliko ti motori relativno male zapremine mogu biti dugovecni i da istrpe te za njih velike obrtne momente? Evo SAAB najvavljuje za model 9-5 motor od 2l i cak 210 konja, dobro to je vec velika zapremina, ali nije li to previse konja? Pozz od mene i samo nastavi kao i do sad. Eto da ne ispadne da ja ne volim nemce, ja sa nestrpljenjem iscekujem da vidim novi BMW serije 5.

DEJAN
10.7.2009 15:20
0
1

GOSPODINE RAJKOVICU ako nikome evo meni je ovaj test interesantan "MALA SALA" mislim da van sa benziskim motorom od 130ks u Srbiji ama bas nikome nije interesantan bilo bi interesantno ako bi neko objavio koliko je benzinskih vanova Renault prodao u Srbiji?

Perica Rajkovic
10.7.2009 15:23
2
1

Odkud sada tvrdnja da sam ja protiv ankete!? Pa valjda svi imamo zajednicki interes, dakle apsolutno podrzavam takvu ideju! Sa moje strane jedini problem je sto mozda necu biti u mogucnost da dobijem izabrani automobil na testiranje, ali tu je redakcija, koja ima znatno vece mogucnosti.
Drugo, netacno je da od spomenutih vozila nije nista objavljeno, na stranicama Vrelih Guma odavno su Fiat 500, nova Mazda 3, Golf 6, Honda Accord, Alfa Romeo Mito...Neke od njih sam i ja mogao dobiti (odnosno i imao ih), ali kako su izasli u casopisu, nisam zeleo da se ponavljamo, kako Gospodin Ivan nebi prvi postavio pitanje zasto je to jos jednom objavljeno (pogledajte komentara u vezi Opel Agile).
Trece, ukoliko sam vec sto puta ponovio odredene stvari, to je samo zato sto mi je sto i jedan put prebaceno nesto sto ne stoji! Insinuacije u vezi pristrasnosti naravno da ne mogu da podnesem, ni kao covek, ni kao novinar, zato tako i reagujem na njih. A sto se tice teksta o Scenicu, interesovalo ili ne, radi se o novitetu, i svi noviteti zasluzuju da budu predstavljeni, pre ili kasnije! U slucaju Kie Carnival, radilo se o putopisnom tekstu, gde akcenat nije na samom vozilu. Takav je porucen iz redakcije, i iako se aktuelnost ove Kie nemoze porediti sa recimo Opel Insigniom, tako se barem moglo saznati nesto sto izlazi iz okvira automobilizma. Ne brini, sve sto je najavljeno naci ce se na ovome sajtu, mada ni ja neznam kada. Mozda nije na odmet napomenuti da trenutno svake nedelje imam po jedan tekst, sto nije jednostavno ni za pojedine redakcije, a kamoli za mene pojedinca, kome je ovo sporedna delatnost, da nekazem hobi. Iz tog ugla gledano, tesko je od mene ocekivati vecu produktivnost, sto se verovatno ponekad odrazi na kvalitet tekstova i izbor automobila. Zato sam vise puta zamolio Gospodina Ivana da ne docekuje svaki moj novi test na noz, jer odrasli smo ljudi (barem moja malenkost) i vrlo dobro znamo da izmedu zelja i mogucnosti cesto postoji velika razlika. Budite ubedeni da je zelja za interesantnim i raznovrsnim testovima obostrana, i da bi sigurno vise voleo predstaviti BMW M3 od Twinga, pa taman i da moram prespavati par noci u njemu!
S postovanjem, Perica Rajkovic

Perica Rajkovic
10.7.2009 17:29
1
1

Miki, samo malo napomena, ne raspravljam se sa citaocima, vec sa jednim citaocem! Da li mislis da bi trebalo da ignorisem komentar u stilu: "moze li Perica od stida da nam objasni sta je bilo sa najavljenim testovima..."? Pa cega ja da se stidim i kome da se pravdam!? Znaci li to da ja lazem? Nije li to uvreda i omalovazavanje, posebno nakon toliko "prolivenog mastila" koje sam potrosio da bi objasnio kako funkcionisU VG i ja.
Inace nikada nisam tvrdio za sebe da sam savrseni poznavalac automobila, u zivotu se svaki dan nesto nauci, ja samo pokusavam da sto bolje prenesem odredena zapazanja. Ukoliko sam sticajem okolnosti jos i postao "ekspert" za francuske automobile, to sigurno nije slucaj sa ostalima, tako da ni ne pokusavam da ubedim citaoce u suprotno. Naravno da moze i treba bolje, samo pitam se sta se od mene ocekuje? Svi verovatno znate da u Vrelim Gumama postoji jos desetak clanova redakcije, upravo kao i kolega dopisnik iz Slovenije, koji je specijalista za prestizne i sportske automobile, dakle odredene kritike nisu upucene na pravu adresu! Ukoliko ima predloga, primedbi, zapazanja, zelja..., tu je redakcija.
Toliko o "svadi" sa citaocima, srecom ima i takvih koje interesuje nesto konkretno. Mislim na Milana i njegovo pitanje u vezi benzinskih motora male zapremine i velike snage. Teoretski trose manje od agregata iste snage, ali vece zapremine (recimo od dve litre i vise), pa cak i u praksi, mada je cinjenica da smo daleko od obecanih podataka. Primenom novih legura i izuzetno kvalitetnim uljem, trebali bi biti podjednako dugovecni, no to ce nam na kraju pokazati vreme. Prednost je sto su zaista prijatni za voznju, jer je solidan obrtni momenat raspoloziv pri veoma niskim obrtajima, tako da je elasticnost motora zagarantovana. E sad koliko se vanova u Srbiji prodalo sa benzinskim agregatima, neznam, ali razlika od 2.000 evra navodi na razmisljanje. Licno sam zeleo da predstavim ovaj agregat jer ce se ubrzo pronaci, ukoliko vec nije, i u ostalim modelima grupacije Renault. Ove naravno necu preskociti (kratki Scenic, Megan Karavan, Dacia 4X4...), bez obzira sto ce to izazvati ogromni gnev jednog citaoca!
S postovanjem

Dzonikg
12.7.2009 00:28
0
0

Odlican tekst i rado bih ga posedovao.Ali u srbiji bi radije test polovnjaka sa predjenih 200 000 km.

Milos !!!!!
13.7.2009 10:22
0
0

HeHeHe !!!!!!! pozdrav Perici. Setice se on jos iz doba testa Dacije pick-up. Samo to imam da kazem. HeHeHe!!!!!!! ZIVELA DACIJA !!!!!!

Milos Bgd
13.7.2009 13:01
0
1

Molio bi ucesnike diskusije da pogledaju test Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique u arhivi VRELO i videce da je ovaj automobil prvi testirao G. Aleksandar Ugljesic iz Zeneve 19.06.2009 po broju tablice videcete da se radi o istom automobilu!Toliko o opravdanju Perice Rajkovica da ne zeli da testira automobile ciji su testovi objavljeni ne bi li se ponavljao!

Perica Rajkovic
20.7.2009 08:12
2
0

Milose, proveri pod hitno vid, moj kolega i prijatelj Sasa Ugljesic, na prezentaciji je vozio Scenic sa oznakom 349 FXG9 92, a meni je na testiranje ustupljeno vozilo sa registarskim brojem 380 FXG 92! Cemu ovakve neistine?
Uostalom i da je isto vozilo u pitanju, kao sto je nedavno bio slucaj sa jednim Peugeotom 3008, nije isto voziti ga sat-dva na prezentaciji (toliko se ima vremena u proseku), odnosno imati ga na raspolaganju desetak dana. U VG uvek imamo prvo prezentaciju, a zatim test, kada se mogu sagledati sve prednosti i mane.

don
20.7.2009 19:09
0
0

E znate kako,Vrele Gume su jedna (da kazem) korporacija,koja zivi od svojih kupaca,a mozda cak i vise od prodaje prostora za reklamiranje.
Al opet te reklame citamo mi,tako da se vracamo na isto!!!
Ako mi kupci kazemo hocemo da vidimo ovde testove Nike patike,mi bi trebali da dobijemo te testove. Tako se radi u pravim drzavama gde svaki poslodavac ceni svoje kupce , musterije i sl.
A u ovoj sugavoj drzavi,gde niko nikog ne postuje,svi lece svoje frustracije i SVI (100%) IMAJU OPRAVDANA ZA SVOJE GLUPOSTI. Znaci da kazem Perici, KUPAC JE UVEK U PRAVU!
Nauci to,nemoj da se svadjas,nego promeni nacin rada i daj ljudima ono sto hoce. I to je cela famozna sustina...
Eto ja sam danas isao kod zubara,zubar bio onako polu drzak i rekao mi da sacekam,lepo sam izasao i nikad vise kod njega necu doci zato sto je dziber,nece on bankrotirati,al to je nacin da pokazem kako cenim svoj novac.
Znaci i VG imaju alternativu,cak i na nasem malom trzistu,nemojte to nikad zaboraviti!
Pozdrav svima

Ivan
21.7.2009 14:56
0
0

Molio bih redakciju da ako sankcionise uvredljive komentare koje napisu citaoci da isto tako sankcionise svog cenjenog dopisnika koji vredja mozda u vecoj meri nego svi!Verovatno da sam ja napisao Perici da hitno ide da proveri vid uz ne objavljivanje komentara bih verovatno dobio i primedbu redakcije da neki komentari nisu na mestu i da se komentarise samo testirani model bez skretanja sa teme kao sto se vec moglo videti!Ja apelujem da prava svih budu identicna bez povlascenih belih medveda!

Perica Rajkovic
22.7.2009 14:07
1
0

Dragi Don, kupac nemoze UVEK biti u pravu, tvoj zubar te je mozda zamolio da sacekas jer je imao vec nekoga pre tebe i ko zna sta jos, samo sto Ti to nisi zeleo da prihvatis, ali i to je tvoje pravo! Inace potpuno se slazem sa tobom da kupcima treba dati ono sto traze, pod uslovom da je moguce, no verujem da sam to vec detaljno objasnio u predhodnom odgovoru. VG sigurno nisu jedini casopis na nasem trzistu, samo verujem da su aktuelne barem koliko i drugi, ukoliko ne i vise. Licno, ne mogu citaocima da pruzim vise, ne zato sto ne zelima, zato sam vas i uputio na redakciju. Treba li opet da ponovim da sam samo dopisnik koji testira sta mu se ustupi?
A sad odgovor i za Ivana : vidim da si uzeo u zastitu Milosa iz Bg, koga sam ironicno posavetovao da ode kod ocnog lekara. Nakon neistina koje je izneo, u sta se svi mozete uveriti, verujem da je zasluzio daleko ostriji odovor, ali hajde da mi se ne prebaci kako ulazim u "konflikte "sa citaocima... A da si mi ti rekao da proverim vid, uopste mi nebi smetalo, jer to nije uvreda, vec zezanje, uvreda je kada me prozoves kao na pocetku komentara, zbog cega je i krenula sva ova prepiska.
Eto toliko za narednih par nedelja, vreme je za godisnji odmor, tako da necu biti u mogucnosti da odgovaram na tvoja pitanja.

Ivan
23.7.2009 15:00
1
0

Don prijatelju u potpunosti se slazem sa tobom da je kupac uvek u pravu i da za svoj novac zelis najbolju mogucu uslugu sto je u potpunosti normalno!Ali nas "cenjeni" dopisnik jako loseg vida i sa jos nekim manama (zezanje) Perica naravno misli da nisi u pravu nego ce on to sada da ti na njegov nacin objasni sto se i ocekivalo!Za Pericu Rajkovica je sve sto citaoci zahtevaju pogresno,svaki komentar koji nije u njegovu korist je zlonamerna prozivka a kada on vredja citaoce e onda je to zezanje!Mislim ja razumem da covek misli za sebe da je uvek u pravu ali kada 100 citalaca misli da nisi u pravu a ti i dalje teras po svome e onda tu nesto nije uredu!POZDRAV

A.M.
26.7.2009 22:47
1
0

Citaoci imaju puno pravo da zahtevaju ono o cemu zele da procitaju.
Ali svoje zahteve ne treba da upucuju jednom odredjenom novinaru, vec redakciji. Pa nije valjda doticni novinar jedini koji testira vozila za Vrele Gume? Pa ukoliko redakcija zeli da izadje u susret citaocima, na jedan ili drugi nacin obezbedice im da procitaju ono sto ih interesuje.
Inace, po meni je sasvim prirodno da covek koji ima sediste u Francuskoj ima prvenstveno mogucnost da testira francuska vozila. S toga, od mene puna podrska za njegov rad.

Miki
27.7.2009 12:51
1
0

Perice treba biti posten i priznati da Milos iz Bg nije bas u potpunosti izneo neistinu!Sto se tice tablica to stoji mada su slicne pa se to moze opravdati kao opticka varka NAROCITO STO JE U PITANJU IDENTICAN AUTOMOBIL,ali sa druge strane on skrece paznju da je neko vec testirao ISTI automobil a priseticemo se da si ti taj koji je pravdao sebe da ne zeli da testira predlozene automobile zbog toga sto ih je vec neko testirao ne bi li se ponavljao!Sto znaci da i ti iznosis ne istine!I ja cu tebi postaviti isto pitanje kao i sto si ti Milosu!Cemu ovakve neistine?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: