Ekskluzivno

Volvo XC60

Automatski pilot


Novi XC60, prvi je kompaktni SUV Volvoa, i pre svega, prvi automobil u istoriji koji može sam da se zaustavi

Priča je, nažalost, dobro poznata svim automobilistima. Gradska vožnja, sekunda nepažnje i kontakt sa vozilom ispred je neminovan. Iako nema povređenih, šteta je načinjena, osim ukoliko ste naleteli na nekog nervoznog ”dasu”, koji će vam osim farova, razbiti i nos.

Kako je bolje sprečiti nego lečiti, ”doktor” Volvo inaugurisao je sistem nazvan ”City Safety” (gradska bezbednost), jednu vrstu elektronskog ”anđela čuvara”, koji smanjuje rizik od gradskih sudara. Smešten pri vrhu vetrobranskog stakla, infracrveni laserski snop pokriva zonu od 8 metara ispred vozila, i ukoliko je detektovao prepreku, potpuno samostalno će zakočiti. Reaguje do brzine od 30 km/h, a ukoliko je ova manja od 15 km/h (odnosno razlika u brzini između vašeg i vozila ispred), sila kočenja je maksimalna, tako da do kontakta verovatno neće ni doći.

Sve na svom mestu: kombinacija "hladnog" švedskog dizajna i odličnog kvaliteta i završne obrade

Iako City Safety za sada ne može da detektuje pešake, bicikliste i motocikle (radi se i na tome), još jedan je doprinos sigurnosti, na čemu Volvo daje akcenat već više decenija. Zli jezici će, međutim, reći kako sistem nije primeren kategoriji vozila, aludirajući da jedan pozamašni crossover nema šta da traži u gradu.

Tako dođosmo do namene i izgleda XC60, koji otvara novo poglavlje u istoriji proizvođača. Radi se o prvom kompaktnom 4x4, od koga se logično očekuje mnogo, možda čak i da utiče na Ford da odustane od prodaje svog ”satelita”. Uprkos podmlađenoj i atraktivnoj gami modela, nakon Land Rovera i Jaguara, ”Ameri” izgleda žele da se oslobode i Šveđana...

Bilo kako bilo, XC60 poseduje sve neophodno za uspeh, računajući i izgled. Formama negde između uzdignutog karavana i elegantnog terenca, privukao je ogromno interesovanje prolaznika i vozača, posebno onih koji su vlasnici sličnih vozila. Stil je, naravno, prepoznatljiv, što znači da se i sa stotinak metara udaljenosti vidi da se radi o jednom Volvou. Tim bolje, jer reputacija igra i te kako važnu ulogu u premijum segmentu, gde caruju jedan Audi Q5, BMW X3 i Mercedes GLK.

     
 
Prtljažnik zapremine 520 litara ispunjava skoro sve prohteve

Imperativ sigurnost
Pored navedenog sistema, XC60 poseduje i sve ostale, manje-više poznate iz ostalih modela kuće. Navedimo samo elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP), aktivni tempomat (samostalno održava zadatu brzinu i distancu sa vozilom ispred), sistem protiv mrtvog ugla BLIS (kamere u spoljašnjim retrovizorima obaveštavaju vozača kada ga neko pretiče), alarm protiv uspavljivanja na auto-putu (snažan zvučni signal ukoliko se pređe iz jedne trake u drugu, bez pokazivača pravca), upozorenje ukoliko se previše približi vozilu ispred (isto tako zvučni signal, uz jarko crveno treptuće svetlo, projektovano na vetrobransko staklo)..., baš kao i kameru za vožnju unazad, asistenciju pri strmoj nizbrdici HDC (automatski održava brzinu od 10 km/h), aktivno ogibljenje (program za udobnu ili sportsku vožnju) i automatsku električnu ručnu kočnicu.

     
 

unutrašnjost,
udobnost,
kvalitet izrade,
kočnice,
izolacija

prostor pozadi,
potrošnja,
off-road
karakteristike

Najvažniji detalj na vozilu: senzor koji detektuje prepreku i automatski zaustavlja automobil
Radar u nosu vozila kojim računar održava konstantnu udalejnost u odnosu na vozilo ispred

Bez ikakve sumnje, sve ovo i te kako doprinosi sigurnosti, no opravdano se može postaviti pitanje, šta ostaje vozaču, smeštenom za upravljač? Jer, osim što je svestan da mu jednog dana, nešto od nabrojane elektronike može spasiti glavu (o pasivnoj sigurnost ne treba trošiti reči, kod Volvoa se ona podrazumeva), logično je da od svog automobila očekuje određeno zadovoljstvo u vožnji, bez da je zanemaren praktični aspekt.

Multitalenat
Recimo odmah da je XC60 veoma talentovan na svim poljima, ali je u off-road vožnji, ipak nešto manje efikasan u odnosu na germanske konkurente. Naime, njegova 4x4 transmisija je tipa Haldex, što znači da u normalnoj vožnji 95% obrtnog momenta ide na prednje točkove. Ukoliko ovi proklize, do 65% prebacuje se na zadnje, međutim, ovakvo rešenje nije toliko efikasno, kao recimo u slučaju Audija Q5 (centralni diferencijal Torsen), koji ima idealnu raspodelu (40% napred i 60% pozadi). No, u Volvou smatraju da je za asfalt ovakvo rešenje sasvim dovoljno, u šta smo se uverili nakon nekoliko dana vožnje po snegom pokrivenim putevima. Kada je ovaj ustupio mesto suncu, XC60 nas je prijatno iznenadio primernom stabilnošću i blagim podupravljanjem u krivinama (postavljen na platformi aktuelnog S80 i V70), bez obzira na masu od bezmalo dve tone (vozač i pun rezervoar od 70 l).

Najviše nas je ipak, impresionirao opštom udobnošću, počevši od ogibljenja, pa sve do odlične izolacije kabinskog prostora i mekih komandi. Čak je i servo-asistenciju upravljača moguće podesiti (tri nivoa), nakon što se ”uđe” u memoriju.

Petocilindarski dizel omogućava sasvim solidne performanse

Sam motor je dobro poznati petocilindraš, ovoga puta sa ”samo” 163 KS. Apriori, posve zadovoljava, tako da nije neophodno posegnuti za snažnijim od 185 KS, kojeg smo isprobali u verziji D5, sa automatskim menjačem. U ovoj varijanti, bio je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem (vozili smo i automatski), koji mu obezbeđuje veću dinamičnost i bolje karakteristike. Sve u svemu, dobar motor, sa veoma dopadljivim ”promuklim” zvukom, kome je jedina mana veća potrošnja. Naš prosek ”vrteo” se oko 11 l, od najmanje 7,5 do najviše 14 litara (za grad).

SUV de luxe
Možda se nekome neće dopasti sve kombinacije boja koje se mogu pronaći kod novog XC60, no za uzvrat, kvalitet materijala i završna obrada, apsolutno su bez greške. Testiranom se, međutim, ni to ne može prebaciti, jer prestižna braon-bež koža izgleda sjajno i na dodir, i na oko. Dodamo li na to centralnu konzolu od brušenog aluminijuma, mekanu plastiku podne obloge i kristalno čist zvuk Hi-Fi sistema, osećaj prestiža je potpun. Sam dizajn komandne table, sličan je već viđenom kod ostalih modela. Odlikuje ga ”šuplja” centralna konzola, blago orijentisana ka vozaču, na kojoj su brojni i ne preterano pregledni ”dugmići”, kao i naizgled jednostavni analogni instrumenti. Kažemo naizgled, jer je u njihovom središtu displej sa brojnim funkcijama, kao što je tempomat, radar, putni računar, pokazivač za gorivo...

Volvo XC60 2,4D

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 1968
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 120/163/4000
obrtni moment Nm/o/min 340/1750-2750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V mm 4630x1890x1710
međuosovinski razmak mm 2400
masa vozila/nosivost kg 1840/765
zapremina prtljažnika l 495-1455
Ogibljenje
napred McPherson, poprečno rane, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred i pozadi samoventilirajući diskovi
Pneumatici
dimenzije 235/60 R18
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 10,5
maksimalna brzina km/h 195
potrošnja na testu l/100 km 11,2
Cena (sa PDV-om)
43.905 (45.040 za D5) €

Sedišta i raspoloživi prostor zaslužuju najviše ocene, čak i za sitnice ima više pregrada i polica nego li kod ostalih modela kuće. Situacija se kvari kada se smesti na zadnju klupu, gde krupniji putnici nemaju mnogo mesta za kolena, ali ni za stopala.

Stiče se utisak da je ovaj Volvo namenjen jednoj manjoj porodici (uz doplatu se dobijaju i integrisana sedišta za decu), kojoj je ovo od sekundarnog značaja, dok je za uzvrat, prtljažnik baš po meri. Sa lakoćom staju sve neophodne stvari za odlazak na zimovanje (zapremina 520 l), jedino je nezgodan kada treba podignuti teške predmete, jer je utovarni prag veoma visok. Pritom, vrata mogu dodirnuti plafon nižih garaža (odu do 2,2 metra visine), a da bi se dohvatila, niže osobe moraju se podići na prste. Kome je i ovo malo, nasloni se obaraju u odnosu 40/20/40, baš kao i naslon suvozačevog sedišta, što je idealno za transport dugačkih stvari. Dobijena površina potpuno je ravna, dok je u dnu, uredno složen pribor za prvu pomoć i rezervni točak, nažalost, redukovanih dimenzija.

Opravdano skup
Po informacijama koje smo mogli dobiti, najjeftiniji XC 2,4D u Srbiji košta 37.900 evra, što je za 3.000 evra više nego li u zemljama EU. Testirani je nosio oznaku Xenium, što znači da se radi o vrhunski opremljenoj verziji, čija cena na istom ovom tržištu iznosi 43.500 evra. U Srbiji se, po nekoj čudnoj logici, ovaj nivo opreme ni ne nudi, već najviši paket predstavlja Summum, u kojem je bio naš drugi XC60 D5, sa cenom od 45.040 evra. Kome ove cifre izgledaju astronomske, u pripremi je osnovna verzija sa pogonom samo na prednje točkove, uz koju se može očekivati slabiji 2,0 D (poreklom iz Forda). Tako bi ulaznica u VIP klub bila smanjena na nekih 32-33 hiljade evra.

Za sretnike koji se ne opterećuju takvim ”sitnicama”, Volvo je ponudio i snažnu benzinsku verziju T6 od 285 KS, koja u Summum paketu, u Srbiji iznosi 48.370 evra. Više o cenama i opremi možete pronaći na zvaničnom sajtu Volvoa za Srbiju.

Zaključak
Atraktivne spoljašnjosti, siguran, ekstremno udoban i luksuzan, novi Volvo XC60 veoma nas je prijatno iznenadio. Jeste da fizionomijom više podseća na jedan uzdignuti karavan, koji se neuporedivo bolje ponaša na putu nego li izvan njega, ali takva je izgleda tendecija novih crossovera.

Uz prednost koju Volvo ima nad konkurentima po pitanju sigurnosti, njegova budućnost je praktično zagarantovana, bez obzira pod čiju će se zastavu ova švedska marka na kraju staviti...

iz Pariza, Perica Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
15969
Postavljeno: 20.05.2009

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

don
20.5.2009 00:22
2
0

Extra automobil,i bas mi se svidja unutrasnjost. Svaka cast,futuristicka je a opet dovoljno obicna.
Bezbednost je za pohvalu,i iskreno nije mi jasno zasto Volvo ,pored svih kvaliteta,slabo prolazi na nasem trzistu.

Mile
20.5.2009 11:13
1
1

Daleko sam od vožnje u ovakvom vozilu, pa moje mišljenje nije ni važno.

Reći ću samo da sam razgovarao sa Kanađaninom koji je kupio SUV, a uzmoj komentar da je to verovatno Volvo( tradicionalni izbor u Americi), odgovorio je da se odlućio za Santa Fe - Hyundai, jer je Volvo precenjen.

Zigi
22.5.2009 12:22
0
2

Sta je jedan Volvo naspram Dacije zar ne Perice!!

Peki
22.5.2009 15:21
2
0

4 Sandera = 1 Volvo XC 60! I jedan i drugi sluze za transport ljudi, zar ne? Kamo srece kad bi smo se svi mogli voziti u njemu, daklem koliko para, toliko muzike...

Zigi
22.5.2009 17:50
0
0

Slazem se da Volvo sluzi za transport srecnih ljudi ali Sandero vise sluzi za transport dzakova krompira ili nesto slicno!Kada pogledas krompir onako prljav i kvrgav odmah se setis nekog Dacijinog modela!

Miki
23.5.2009 18:49
0
0

Kupis cetiri Sandera i menjas svaki dan kao cipele!Sjajna ideja samo posle toga bi morao da se odselis na Zimbabve jer bi te u naj bolju ruku smestili samo u ludnicu!Ha,ha,ha Perice nemoj da kaljas ime jednom Volvou i da ga uporedjujes sa jednom Dacijom ni u kakvom slucaju!Mi znamo zasto to radis ali neko ko nije upucen u pricu pomislice ko zna sta Ha,ha,ha!!!

Danijel
23.5.2009 23:25
2
0

Niko se od vas nije setio Renault Thalie koja sa DIZEL motorom kosta isto kao dacia sandero sa istim tim motorom.Dakle ko nece znak dacie na svom autu eto dobre zamene-ova nova thalia stvarno dobro izgleda.

Volvo je auto sto bi rekao obican narod "boli glava".
OVE VOLKSWAGENE,AUDIJE,MERCEDESE POKRADOSE UZMITE VOLVO NECETE IZGUBITI NA KVALITETU,MOZDA GA DOBIJETE I VISE NEGO KOD OSTALIH.U SVAKOM SLUCAJU NECETE POGRESITI!!!

Miki
25.5.2009 13:11
0
1

Renault Thalia je ruznija cak i od Dacije sto je vrhunac ruznoce!Kompletna karoserija bazirana na starim modelima Renoa (vecim delom stari clio) u koliko se nevaram proizvodi se u Turskoj blago receno jedan skarabudzen model koji ne znam cemu sluzi kada se u tom cenovnom rangu nalazi Logan!Kada pogledate nove modele Renoa zaista se zamislite sta tu trazi jedna Thalia!Kupis Daciju da bi imao automobil za "sirotinju" i onda uzmes i sam napravis isto to mislim ko je tu lud sam sebi da pravi konkurenciju!

Peki
25.5.2009 15:17
0
0

E drustvo, sinoc sam nesto na internetu trazio cene Fiatovih automobila za nase trziste, i slucajno naletih na jedan test Sandera 1.5 dCi/85. Radi se o sajtu nacionalnaklasa, i imao sam sta da vidim!? Podplatise bre oni bogati Rumuni jos par kolega novinara, nahvalise ga jos vise nego ja! Mora da intervenisem, sigurno su dobili znatno vise para od mene, nemoze to tako...
Bez sale, ukoliko imate vremena bacite pogled,pa povucite paralele sa onim sto sam ja napisao. Mozda neki neverni Toma i promeni misljenje?
Pozdrav


Danijel
25.5.2009 15:30
0
0

Pa u tome i jeste stvar,neces znak dacia uzmes thaliu.
A sta bi ti,da je zasnovana na novom cliu,da bude lepa,atraktivna i da cena ostane ne promenjena.
Koliko platis toliko se klatis.
Nemoguce je sam sebi praviti konkureciju,oni sebi povecavaju sanse kod kupaca.
Stara generacija thalie je ruzna,ima prednji kraj od clia II,a da li ste videli novu generaciju(po meni mnogo lepsa)???
Pogledajte novu thaliu na internet tv-u(nova epizoda autovizije)!

Miki
25.5.2009 18:22
0
0

S'obzirom da se o automobilima koje komentarises informises preko autovizije gde je Thalia pretstavljena u tih 3-4min radi informisanja sirokih narodnih masa koje u sustini gledaju koliko im se koji automobil svidja i koliko se moze jeftino proci sto bi rekli ne znaju nista o auto industriji!Tako da to nema veze o onome o cemu ja pricam ali cak i u toj kratkoj reportazi doslo se do pitanja a sta ce Renou Thalia kada je tu Logan, a ko kupuje automobil za 7-8.000e njega briga koji je znak na haubi!Peki previse si hvalio Daciu i podigao prasinu tako da su ljudi iz Dacie morali da te obrisu sa platnog spiska radi stisavanja strasti, ali sa druge strane mora radnja da radi pa su nasli nekog novog Pericu!Izvini sto si zbog mene pretrpeo finansiske gubitke ali pojavice se neka nova Dacia ne sekiraj se!Pokusacu ja da ti zavrsim neku reportazu kod Lade njima nesto slabo ide a ti ces sigurno imati reci hvale za neki Ladin model naravno pod odredjenim uslovima razume se!Ha,ha,ha!Pozdrav

Igor
25.5.2009 22:02
0
0

Kao prvo pozdrav Perici i ostalima i ja se izvinjavam zbog skretanja teme tj sa Volvoa.
Odmah da vas obavestim da Dacia Sandero 1.5 dci 85ks vise ne kosta 12 i nesto hiljada nego prihvatljivijih 10650 evrica.
Procitao sam oba teksta nacionalne klase (testiranje 1.5dci i benzinca 1.4)
i smatram da su kao i Perica u gotovo svemu u pravu,ali ima par stvari koje bih naveo koje nemaju veze sa kvalitetom sandera.Naglasavam da smatram da je prilicno kvalitetan za te pare.
Da imam oko 11000e kao sto nemam i da se odlucim kupiti auto krenuo bih ka dacijinom salonu i na pola puta bih se predomislio i otisao u seatovo predstavnistvo i uzeo cordobu.
OPET PONAVLJAM ISKLJUCIVO DIZAJN BI ME NA TO NAVEO,DAKLE NE SUMNJAM U DACIJIN KVALITET I POUZDANOST TOG PREDIVNOG STEDLJIVOG DIZELA.
NIJE PROBLEM UZETI SANDERO NEGO IZABRATI AGREGAT ZA NJEGA,PO MENI IDEALAN IZBOR JE NOVI 1.2 BENZINAC KOJI CEMO MORATI JOS MALO PRICEKATI DA SE POJAVI.
ZA KRAJ AKO IMATE 8000e I KUPUJETE AUTO KUPITE DACIU
AKO IMATE 11000e I KUPUJETE AUTO KUPITE NESTO DRUGO MADA NECETE POGRESITI I AKO UZMETE DACIU DIZEL.(JA ZNAM STA BIH RADIO SA 11000e)
Pozdrav svima i jos jednom se izvinjavam zbog pogresne teme,eh da mi je jedan volvo.

Danijel
26.5.2009 12:01
0
0

Smatram da je ovo mesto gde svako treba na KULTURAN nacin da iznese svoje misljenje a ne vredjanja drugih samo zato sto drugacije misle od tebe.
Rekao sam ljudima da pogledaju thaliu na autoviziji samo zbog izgleda a za ostale informacije neka saznaju negde dalje(hteo sam da kazem da nije tako ruzna kao prosla generacija).
Valjda ljudi iz renoa najbolje znaju zasto prave thaliu,bas ce oni slusati misljenje nekog Mikija ili mene ili bilo koga drugog ko tako misli.
Evo pitam sada tebe da li bi ti radio nesto sto ti se ne isplati?
Naravno da ne bi,ko je lud da nesto pravi ako mu se to ne isplati.

Miki
26.5.2009 20:59
0
1

Ne vidim cime sam te uvredio da mislis da sam ti nesto ne kulturno rekao osim onoga sto si sam priznao da si se o Thaliji informisao preko auto reportaze sto da se ne ponavljam gledaju siroke narodne mase koje odmah pomisle da nesto znaju i bace se na komentarisanje sa ljudima kojima nisu dorasli kada je u pitanju auto svet!Ja kada bi nesto povrsno napisao i bez potpore nekih cinjenica prvi bi me Perica izbombardovao kritikama!!!I da dodam kada neko napise za Reno Thaliu da je lep automobil taj jednostavno nije dostojan cak ni mog odgovora samo razmisljam sta bi ti jedan Jeremy Clarkson rekao na tu konstataciju kada bi se nasao u njegovoj emisiji!Peki ljudi iz Lade su procitali tvoj test Dacie i kazu da si ti pravi covek za njih samo jos da se dogovorimo oko nadoknade i zavrsena stvar!!!!Ha.ha.ha

Peki
29.5.2009 17:13
1
0

Miki, priblizava se godisnji odmor, cekam Ladinu ponudu nestrpljivo...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: