Uporedni test

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

Cvrčak i mrav


Iako znamo da je samo Jeep pravi džip, takođe nam je poznato da ni Land Rover-Defender nije otišao sa velike scene u staro gvožđe. Uporedo odmeravanje ova dva terenca rešiće mnoge dileme koje muče poklonike vozila ove kategorije

Kada je početkom četrdesetih godina prošlog veka predstavljen američkoj vladi vožnjom uz stepenice Capitola, novinari su u prolazu čuli kako je neko od zvaničnika izgovorio Jeep (u prevodu: novajlija, regrut...). Novi, mali ratni automobil, tačnije službeni naslednik zastarelog Willysa već je sledeće jutro osvanuo u štampi kao Jeep Willys. Kako se dokazao u mnogim ratnim i mirovnim prilikama, tako on više nije novajlija, a još manje regrut. Aktuelni Jeep Wrangler je direktan naslednik originalne Jeep-genetike.

Defender je opremljen šestostepenim manuelnim menjačem, kao i blokadom centralnog diferencijala

Naravno, ni Land Rover sa druge strane ”velike bare” nije mirovao. Par godina po završetku Drugog svetskog rata dok je vladala glad za svime pa i za radnim mašinama, stanovnici zabitih mesta Velike Britanije su osetili potrebu za bržim, lakšim i pouzdanijim prevoznim sredstvom. Trebao im je pokretljiv terenski automobil kojim bi se povezali sa civilizacijom i koji bi pomogao ljudima.

Odgovor na ove zahteve je stigao 1948. godine u vozilu Land Rover Serije I. S obzirom da je tada u Britaniji čelik bio skuplji od zlata, idejni tvorci Land Rovera (braća Wilks i ing. Spencer King) su pri ruci imali samo avionski alumijum obogaćen magnezijumom od čega je nastala njegova šasija i nitovana karoserija.

Aktuelni Land Rover Defender je nastao 1990. i do danas je prošao tek neznatne modernizacije i usavršavanja pre svega ogibljena i agregata.

Karoserija i enterijer
Već i površan pogled na spoljni izgled ova dva terenca ukazuje na generacijsku razliku. Defender deluje odbojno, grubo i zastarelo poput pokretnog kioska. Wrangler je moderan, razigranih boja, ublaženih linija karoserije koje dopunjuju maštoviti hromirani detalji. Dok koketira sa svima i privlači poglede, istovremeno nagoveštava da se ispod tog uglancanog čelika i plastičnog demontažnog nadgrađa krije robusna zverka.

     
 

klirens,
napadni i odlazni uglovi,
4WD pogon,
robusnost,
redukcija

komfor,
položaj vozača,
neubedljiv motor,
potrošnja,
cena

Enterijer Defendera odlikuje ne baš dobra vozačka pozicija i prilično tvrde i rustične komande

Razlika u dizajnu enterijera i stilu ova dva terenca je neverovatna. Defender unutrašnjost tretira kao nužno zlo u koje treba od prašine, kiše i snega skloniti vozača i putnike. Vozačka pozicija je najblaže rečeno loša, pogotovo u odnosu na upravljač i nožne komande. Sedišta su obložena kvalitetnom kožom, ali su kratka i neudobna, tako da svaka duža vožnja sa njime može biti bolno išijatično iskustvo. Potkolenica vozača višeg od 190 cm je duža od rastojanja od papučice kvačila do obruča upravljača koji se nalazi u vozačkom krilu.

To u praksi znači, da svaka promena stepena prenosa preko teškog kvačila iziskuje poseban napor i veštinu gde smestiti koleno, a način sedenja je isti kao u školskoj klupi kod strogog profesora. Prava leđa, ruke i noge pod 90 stepeni. Užas! Komfor putnika je sličan, sa naznakom da oni ipak imaju nešto više mesta i udobnosti od vozača.

Kod Wranglera stvar stoji dijametralno suprotno. Na prednjim pozicijama se sedi visoko, ali udobno limuzinski. Sedišta se podešavaju po dužini, visini i nagibu. Volan je, takođe, podesiv po visini. Ergonomija je odmerena prema svim zahtevima.

Land Rover Defender 90 TD4

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 2401
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 90/122/3500
obrtni moment Nm/o/min 360/2000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata terenac/4/2
D x Š x V mm 3894x1790x2021
međuosovinski razmak mm 2360
klirens mm 314
masa vozila/nosivost kg 1820/648
Ogibljenje
napred i pozadi kruta osovina, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi ABS
Pneumatici
dimenzije 235/85 R16
Prenos snage
pogon na sva 4 točka, blokada srednjeg diferencijala, reduktor
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 17,2
maksimalna brzina km/h 130
prosečna potrošnja l/100 km 18,0
Cena (sa PDV-om)
€ 48.460

Off-road vožnja je disciplina u kojoj je Land Rover osetno bolji u odnosu na Jeep

Ipak, kratka karoserija naplaćuje cenu u komforu. Zadnja sedišta Wranglera su samo simboličnog karaktera pogodna za decu ili vrlo kratke gradske vožnje uz konstataciju izraženo lošeg grejanja i uopšteno slabe ventilacije zadnjeg dela kabine. Prtljažnik je depresivno mali kojeg dodatno po visini ograničava ”instalacija” platnenog krova koji je smešten iza zadnjih sedišta. Na sreću, pomenuta sedišta se lako preklapaju čime se otvara mogućnost za prevoz više prtljaga ali uz samo dva upotrebljiva prednja sedišta.

Sumiranjem ukupnih ocena poređenja karoserije, enterijera, udobnosti i funkcionalnosti, dovodi nas do nepobitnog zaključka da je u ovoj kategoriji Wrangler dominantan. Da nije respekta prema legendi i zvučnom imenu Defender, mirne duše bi na ovom poređenju on mogao dobiti neprelaznu ocenu i pasti na ispitu.

Ravnopravan duel

Da bi naš uporedni test imao potpunu težinu i niko ne bi bio favorizovan, odabrali smo modele gotovo indentične gabaritne kategorije, optimalnih dizel agregata koji su u ponudi proizvođača i pneumatike istog tipa.

Budući da je za vožnju terenom izbor adekvatnog pneumatika 80% uspeha, Land Rover Defender 90 smo ”oslobodili” teških terenskih BF Goodrich Mud Terrain blok ”kramponki” i na njega stavili M+S ”civilne” pneumatike Graber TR General (235/85 R16). Wrangler je na ”crtu” stigao obuven u slične M+S Goodyear Wrangler ST pneumatike dimenzija 225/75 R17. Wranglera Sport pokreće dobro poznati turbodizel 2,8 CRD sa 177 KS. Defender ispod haube poseduje turbodizel zapremine 2,4 litre koji postiže 122 KS.

Wrangleru više odgovaraju tvrdi ili peskoviti tereni, kada njegova snaga i lagana karoserija dolaze do izražaja

Pogon i prenos
Što se pogonskih grupa tiče, odnos snaga je veoma sličan. Wrangler raspolaže za svoju masu (1770 kg) izuzetno moćnim četvorocilidarskim turbo-dizelom od 177 KS i čak 460 Nm obrtnog momenta pri 2000-2600 obrtaja.

Defender pokreće slabiji uzdužno postavljeni turbo dizel od 2,4 litre sa 122 KS i 360 Nm pri 2000 obrtaja. Pošto već u startu zaostaje za 55 KS i 100 Nm obrtnog momenta, performanse pogona su apsolutno na strani Wranglera kako u startnosti i krajnjoj brzini tako i po pitanju uglađenosti mašina. Land Roverov dizelaš je bučniji, nemirniji i veći potrošač goriva. Manjak snage Defendera, a posebno obrtnog momenta se naročito oseća pri terenskoj vožnji, kada mu na zaprepašćenje test ekipe nedostaje ”daha” za ozbiljnije poduhvate. Još jedna, ni malo ne iznenađujuća pobeda Jeepa nad Land Roverom...

Poređenje prenosa je, takođe, interesantna kategorija kod vozila ovog tipa. Defender raspolaže moćnim šestostepenim manuelnim prenosnim mehanizmom, permanentnim pogonom na sva četiri točka i samo blokadu srednjeg diferencijala. Prednji i zadnji diferencijal su ”otvoreni”, a obrtni moment se kontroliše kočenjem točka koji proklizava.

     
 

dizajn, motor,
automatski menjač,
varijabilni krov,
vozne performanse,
preglednost

prtljažnik,
komfor pozadi,
nestandardne
dimenzije gume

U Wrangleru se sedi visoko, sa tipično američkom limuzinskom udobnošću

Wrangler je pogonski znatno skromnije opremljen uprkos solidnom automatskom menjaču. Poseduje klasičan permanentni pogon na zadnju osovinu sa mogućnošću izbora 4x4 pogona za brzine do 80 km/h kao i opciju redukcije u odnosu 2,72:1. Testiranom modelu nedostaje električna blokada prednjeg i zadnjeg diferencijala, mogućnost ”raskopčavanja” balans štangle i pojačana prednja osovina, čime bi bio potpuno srpeman za ekstremne off-road uslove.

U ovom teorijskom ocenjivanju prenosa, Defender se pokazao nadmoćnijim, kako se moglo i očekivati sa opcijom da se sve to i proveri u praksi na asfaltu i van njega.

Asfalt
Dolazimo i do samog finiša testa i provere voznih karakteristika u realnim uslovima eksploatacije. Wrangler osim što je neuporedivo udobniji od Defendera na asfaltu, pokazuje mnogo veću agilnost, više performanse u svakom pogledu i drastično bolje vođenje u krivini. Nedostaje mu permanenti pogon na sva četiri točka za odličnu ocenu.

Defender je na asfaltu izraženo nekulturan, neudoban, bučan što od šumova vetra što od loše izolovanog podvozja i trom u preticanju. Sa prosečno potrošenih 18 litara je i žedniji od Wranglera koji ”pije” oko 15 litara dizela na 100 kilometara.

Jeep Wrangler Sport 2,8 CRD

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 2777
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 130/177/3800
obrtni moment Nm/o/min 460/2000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata terenac/4/2
D x Š x V mm 4233x1873x1873
međuosovinski razmak mm 2424
klirens mm 259
masa vozila/nosivost kg 1835/482
Ogibljenje
napred i pozadi kruta osovina, uzdužna ramena, spiralne opruge, gasni amortizeri, poprečni stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi ABS, BA
Pneumatici
dimenzije 255/75 R17
Prenos snage
pogon na zadnje točkove, uključiv na prednje, reduktor - 2,72:1
tip menjača/stepeni prenosa automatski/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 12,9
maksimalna brzina km/h 172
prosečna potrošnja l/100 km 15,0
Cena (sa PDV-om)
€ 33.000

Performanse, kao i uglađenost, u velikoj meri na strani su Jeepovog terenca

Što se kočnica tiče Defender nema baš čime da se pohvali. Hladne i na mokrom asfaltu daju porazan kočioni efekat. Tek na optimalnoj radnoj temperaturi zaslužuju prelaznu ocenu. Wrangler u svim uslovima koči na nivou klase sve dok ne dođe do pregrevanja diskova, koji tada pokazuju izražen fading (popuštanje sile kočenja usled pregrevanja kočione tečnosti).

Iz svega je kristalno jasno da ovde beležimo još jednu, ovog puta na asfaltu pobedu Wranglera čistu kao suza.

Teren
Za kraj, naravno, ostavljamo poslasticu - terenski dvoboj! Iako nam se po ranijim vožnjama zamrznutim fruškogorskim stazama učinilo da Wrangler nema off-road ograničenja, prvi zraci sunca i blato u šumi su nam otopili takva uverenja. Za samo nekoliko trenutaka uz loše planiran prelaz preko nabujalog potoka, potonuo je u blato do pragova. Njegov napadni ugao od 36-38,5o nije bio dovoljan da savlada takvu prepreku, na trenutak je zastao i onda je bilo kasno za sve.

Tako slični, a tako različiti

Iz ženskog ugla: Ivana Ivetić, Vrele Gume Autovizija

Suočeni rivali! Legende! Tako bar kažu muške glave...

Stičem utisak da mi na čelu stoji znak pitanja - kome još treba nešto poput ovog, dok sam posmatrala ”kockice” na točkovima, uporno se trudeći da shvatim kako se zaslužuje status legende.

Nakon uzbudljive off-road vožnje ”Novajlija” me je, ipak, ”kupio” samouverenom okretnošću na izuzetno zahtevnim terenima, lakoćom upravljanja, inspirativnom bojom karoserije, uzbudljivim točkovima, hromiranim detaljima i naravno, ponajviše fleksibilnim i duhovitim detaljima. Bez skrivenih insinuacija, planinska avantura zagarantovana, s jedne strane, sa druge, vetar u kosi, miris ranog proleća i mogućnost direktne veze sa prirodom, kad se odbaci višak elemenata (čitaj - krov, vrata i zadnji deo kabine).

Nekako mi do svesti dolazi zaključak da je ovo prava igračka za uspešne dečake koji ostaju večito duhom mladi, baš kao što je Mini lutka za dobre devojčice.

Istovremeno, Land Rover je potvrdio moj skeptičan prvi nastup. Tesan, skroman, bučan i kvrgav. Kvačilo poput katapulta. Volan kamionski. Menjač, s kojim treba uspostaviti zajednički jezik. Ovako izgleda kad kontejneru staviš velike točkove!? Neka se u njemu vozi onaj ko to službeno mora - ja ću ga izbegavati, jednostavno nije moj tip. Bilo bi interesantno zaviriti u podsvest njegovih vlasnika. Frojd bi sigurno imao pune ruke posla!

Čini se da su ”civilni” pneumatici Goodyear Wrangler ST ponajviše kumovali štimungu u kojem je lopata pozvana u pomoć. U konačnoj off-road oceni Wranglera dolazimo do zaključka da mu više odgovaraju tvrdi ili peskoviti tereni, kada njegova snaga i lagana karoserija dolaze do izražaja.

Za razliku od Jeepa, Defender ne bira vrstu terena. Istina, pomalo mu nedostaje snage kada ”zapne”, ali ipak prepreke savlađuje i sa neodgovarajućim pneumaticima, uz manje ili više poteškoća ponajviše zahvaljujući svom većem klirensu i napadnom uglu koji premašuje 47o.

Defender se u proseku terenske vožnje, a pogotovo u uslovima raskvašenog terena pokazao sposobnijim, čime je odneo jedinu opipljivu pobedu na ovom testu.

Živi život
Šta reći nakon svega? Defender je veće razočarenje nego što je njegov suparnik pozitivno iznenađenje, čak i ako zanemarimo cenovni aspekt. Očigledno da je ovaj model Land Rovera načeo zub vremena i da on više ni u jednom segmentu (osim terenske vožnje) ne može da parira tehnološki savremenijem konkurentu.

Defender je vredni mrav, konstruisan je da bude koristan bez udovoljenja elementarnog zadovoljstva u vožnji. Njega nakon ovog testa pozicioniramo isključivo u kategoriji radnih vozila za posebne službe koje treba da stignu po bespuću do udaljenog bolesnika, da ugase šumski požar, rasteraju demonstrante ili poprave dalekovod.

Wrangler je sušta suprotnost i ogoljena strast za uživanjem, bez namere da bude nužno koristan i racionalan. On je raspevani cvrčak koji simbolizuje hedonizam i pozitivnu energiju.

Ako prihvatimo izreku ”jednom se živi”, ukoliko bih imao mogućnosti, ne bih žalio 33.000 evra da mi Wrangler bude savršen pratilac u slobodi kretanja!

piše: Miodrag Piroški
foto: Zoran Živkov, Vrele Gume
miodrag.piroski@vrelegume.rs
12098
Postavljeno: 06.03.2009

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Imre
06.3.2009 12:46
1
1

Ljubetlj sam terenskih vozila. Nažalost sebi sam mogao da priuštim samo novu Ladu Nivu, pa me ovakvi testovi oduševljavaju. Iznenađen sam Wranglerom, mislio sam da nije ni "do kolena" Defenderu!?
U svakom slučaju, sve pohvale redakciji uz pitanje kada će ovaj test biti postavljen na Internet TV?

Suzuki Samurai
06.3.2009 19:11
1
4

Sa pažnjom sam kao pasionirani vikend "off roader" pročitao test u magazinu. Prvo, čini mi se da su Vrele gume bolje nego ikada?
Drugo, rekao bih da je Wrangler malo precenjen, mada priznajem, radije bih ga posedovao nego Defender koji je i mnogo skuplji.
Treće, siguran sam da bi Land Rover sa terenskim pneumaticima bio nezaustavljiv, a Jeep se zaglavio u ono malo potoka.
Četvrto, moj Suzuki taj teren savlađuje bolje od ovih "teškaša"

Noke
07.3.2009 13:28
1
0

Bilo bi lepo da nas redakcija počasti celokupnim tekstom makar ovog interesantnog testa ili da nam omogući kupovinu prava na čitanje, za nas koji živimo hiljadama km daleko od Srbije.
Hvala unapred!

Stole Pirot
10.3.2009 11:50
4
2

Opa bato, ala je Wrangler razbio Defender!! Kada čovek malo razmisli, to ima smisla. Da je stara tehnologija dobra niko ne bi pokušavao da napravi bolje.
Zapravo, Defender je "slika i prilika" stanja u britanskoj auto industriji. KATAKLIZMA!
Hvala redakciji na objavljenom tekstu, jel ovde u Pirot nisam uspeo da kupim taj broj-sve planulo prvi dan.

Offroader
10.3.2009 16:24
3
4

Defender je LEGENDA! Wrangler je IGRAČKA za šminkere koji se igraju Off Road.

dejo
11.3.2009 17:25
1
2

mislim da je bolji jeep a ne land rover koji se uopste nije promijenio nego je ostao kao isti i danas bas kao i lada niva
kada ce te postaviti test tih automobila na tv internet

Bimmer
12.3.2009 09:09
4
3

Wrangler je za klasu bolji od Defendera u svakom smislu. Defender je stao u vremenu, pre 30 godina...

mercedes g klasse
06.3.2011 21:20
1
3

g klasa je zakon a ovde je bolji terenac defender

ja
13.4.2011 09:36
1
0

land roveri su znatno bolji od jeepova i to sto je defender ruzniki od wranglera je potpuno nebitno zato sto bi malo ko koristio ovakav auto za pokazivanje

ja
09.6.2011 09:55
3
0

i jos jena stvar land rovere koristi vojska a jeepove ne

zoran
22.2.2012 17:32
3
0

imam Defendera dugackog 1988.g. tri godine, nema toga auta dje ce defo da izadje ili snijega da ugazi koliko ce on. Nije za gledati i nema udobnosti ali je izdrzljiv, jednostavan za odrzavati i mali je potrosac 10 l plafon na 100km. Auto za rad da nije dobar mijenjali bi nesto na njega ali nema sta da se doda. pozdrav iz Podgorice

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: