Ekskluzivno

Ford Fiesta

Fiesta se nastavlja...


Nakon tridesetak manje-više uspešnih godina, Ford Fiesta radikalno menja stil, okrećući se modernim trendovima

Opasnost na vidiku! Dolaskom nove Fieste, konkurenti imaju i te kako razloga da se zabrinu. Po ugledu na prethodne modele (S-Max, Mondeo, Kuga…), i ovde je primenjen famozni ”kinetički dizajn”, koji po svemu sudeći, odlično funkcioniše kod kupaca. Ni Fiesta nije dakle izuzetak, a u poređenju sa prethodnom generacijom, deluje neuporedivo više ”sexy”. Istovremeno, agresivne i oble forme, ne mogu a da se ne dopadnu, tako da slobodno možemo konstatovati da je prva runda dobijena. Ukoliko bi trebalo upustiti se u opisivanje spoljašnjeg izgleda, ne možemo a da ne spomenemo široku trapezastu prednju masku sa izduženom svetlosnom grupom, koja gotovo da dodiruje veliko i veoma zakošeno vetrobransko staklo. Pozadi, visoko podignuta ”stražnjica” Fiesti daje izgled kupea, čak i kada je reč o karoseriji sa petoro vrata.

Dizajn centralne konzole u mnogome je inspirisan mobilnim telefonom
Instrumenti veoma podsećaju na one viđene kod japanskih sportskih motocikala

Ukoliko se radi o modelu Sport (isključivo sa troje vrata), utisak dinamičnost još je više pojačan, zahvaljujući specifičnoj kit opremi (spojleri napred i pozadi, spuštena karoserija, točkovi od 16 cola, itd.).

No, ukoliko je dizajn jedino čime se može pohvaliti ova mala Fiesta (sa 3,95 metara, duža je za samo 3 cm od prethodne), teško će se nametnuti u segmentu, gde postoji još barem dvadesetak talentovanih ”mališana”. Mislimo naravno na francuske predstavnike (Clio, 207 i uskoro novi C3), Seat Ibizu, Opel Corsu, Škodu Fabiu, Fiat Grande Punto…, i naravno Mazdu 2, sa kojom deli zajedničku platformu. Ovoga puta, nema potrebe za polemisanjem (slučaj Mazde 6 i Mondea), jer je potvrđeno da poseduju zajedničku bazu, s tim što je Ford poradio na zadnjem ogibljenju.

Sedišta su udobna i poseduju dobre bočne oslonce

Originalnost pre svega
Za Fiestu me lično, vezuje jedno razdoblje, počevši od pubertetskih dana. Kao da je bilo juče, sećam se ”gluvarenja” na Beogradskom keju u Novom Sadu, kada smo ”uspaljeno” diskutovali šta bi uzeli, kada bi mogli da biramo: Golf ili Fiestu (prve generacije)? Moje simpatije bile su na strani Forda, te je iz tog razloga, postala moj prvi automobil u Francuskoj (sportska verzija XR2 1,6 sa ”čitavih” 84 KS). Potom sam njen razvoj pratio iz generacije u generaciju, testirajući sve raspoložive modele, tako da odgovorno tvrdim da je ova najoriginalnija do sada. To se zove radikalni raskid sa prošlošću, jer enterijer zaista donosi pravo osveženje u kategoriji. Dizajner Martin Smith, kaže da je bio inspirisan mobilnim telefonom kada je kreirao centralnu konzolu, ali ni reči o tome gde je pronašao ideju za instrumente? Možda vozeći neki od japanskih motocikala, pošto formom neodoljivo podsećaju na njih? Bilo kako bilo, teško je pronaći neku ozbiljniju zamerku ovakvom dizajnu, što se odnosi na ergonomiju komandi i kvalitet materijala. Za razliku od mnogih konkurenata, plastika na gornjem delu uvek je mekana, jedino što će u Fordu morati znatno više da obrate pažnju na završnu obradu. Olakšavajuća okolnost je što je testirani automobil bio iz predserije, čime se možda mogu objasniti spojevi ”od oka”.

Prtljažnik poseduje sasvim solidnih 295l zapremine

Sam vozač oseća se izuzetno prijatno za upravljačem podesivim po dubini i visini, dok su sedišta udobna i sa dovoljno snažnim bočnim osloncima. U verziji sa troje vrata, pristup zadnjoj klupi je zadovoljavajući, no, raspoloživi prostor za kolena sasvim je prosečan. Drugo, krov koji se spušta ne favorizuje prostor za glave putnika, dok je naprotiv, prtljažnik veoma solidne zapremine (295 litara, odnosno 280 l sa rezervnim točkom). Šteta je, međutim, što se sedalni deo ne može podići (obara se samo naslon), tako da dobijena površina nije ravna.

Široka ponuda u startu
Za početak, Fiesta poseduje dve različite karoserije, sa pet nivoa opreme i ukupno šest agregata. Najslabiji je benzinski motor 1,2 koji oslobađa 60, odnosno 82 KS, za njim ide 1,4 od 96 KS, dok je najsnažniji 1,6 Ti-VCT (varijabilno razvođenje ventila), sa 120 KS.

dizajn,
atraktivna unutrašnjost,
udobnost,
odnos cena/oprema

prostor na zadnjoj klupi,
završna obrada,
nivo buke,
viša početna cena

Ford Fiesta 1,6 TDCi Titanium

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 1560
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/monopoint
maks. snaga kW/KS/o/min 66/90/4000
obrtni moment Nm/o/min 204/1750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/3
D x Š x V mm 3950x1720x1480
međuosovinski razmak mm 2489
masa vozila/nosivost kg 966/589
zapremina prtljažnika l 295-979
Ogibljenje
napred McPherson, popr. ramena, spiralne opruge, amortizeri, poprečni stabilizator
pozadi polukruta osovina, spiralne opruge, amortizeri, stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samoven. diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije 195/45 R16
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 11,8
maksimalna brzina km/h 175
prosečna potrošnja l/100 km 5,2-6,6
Cena (u Francuskoj)
18.100 €

Dizel ponuda zasnovana je na poznatim 1,4 TDCi/68 KS i 1,6 TDCi/90 KS, oba nastala u saradnji sa grupacijom PSA (Peugeot-Citroen). Na testiranju se našao snažniji dizel, koga toplo preporučujemo, posebno za duža putovanja. Zadovoljavajuće perfomantan, lako ”pogura” Fiestu do 175 km/h, no, pri visokim brzinama, preterano je ”prisutan” u kabini. Zapravo, diskrecija mu nije jača strana, što samo dokazuje da smo u segmentu gde se štedi i na izolaciji.

Za uzvrat, njegovih 204 Nm lako se nose sa samo 1040 kg teškim vozilom (Ford tvrdi da je sa istim motorom i opremom, nova Fiesta lakša u proseku za 40 kg), tako da do 100 km/h treba manje od 12 sekundi. Međubrzanja su još ubedljivija, jednim delom zahvaljujući veoma preciznom i dobro odmerenom klasičnom menjaču sa pet prenosa. Laka i pijatna za vožnju, Fiesta poseduje promenjivu električnu asistenciju (premijera kod Forda), baš kao i snažne i efikasne kočnice, bez obzira što su pozadi samo doboši.

Za razliku od prve četiri generacije, prethodna i nova Fiesta ponašaju se na putu ”kao velike”, bez da je udobnost dovedena u pitanje. Pri jačem ritmu, ogibljenje nove pomalo ”pumpa”, no, kao što smo rekli, za razliku od Mazde 2, inženjeri Forda uspeli su da joj ”smire” zadnji deo. Uostalom, moguće je doplatiti za ESP (450 evra), čime postaje osetno stabilnija u krivinama.

A potrošnja, pitate? Osetno viša od obećane, no i dalje ekonomična. Kreće se od minimalnih 4,5 litara, preko 6,8 l na auto-putu (prosek 130 km/h), pa do maksimalnih 8 u gradskoj vožnji. Sve u svemu, nakon dva rezervora, ne preterano velike zapremine (45 litara), zabeležen je prosek od 6,6 litara.

Više cene
Uzevši u obzir da je testiranje obavljeno znatno pre nego li se pojavila na našem tržištu, možemo vam preneti isključivo cene koje se praktikuju u zemljama EU. Početna iznosi 12.000 evra (1,2/60 Ambiente), odnosno, model sa troje vrata jeftiniji je za 500 evra. Kao prvi automobil u kategoriji koji je posedovao jedan dizel (daleke 1984. godine), Fiesta ozbiljno računa i na ovakve agregate, jedino što je za najjeftiniji 1,4 TDCi neophodno izdvojiti 14.000 evra (petoro vrata), odnosno, ukoliko se želi snažniji 1,6 TDCi, cena se penje na 16.700 evra. Testirani Titanium (ista cena kao za Ghia) košta oko 18.000 evra, no ukoliko je za utehu, poseduje veoma bogatu opremu. Elektronski klima-uređaj, automatsko uključivanje svetala i brisača, tempomat, električne komande za retrovizore i prozore, aluminijumski naplaci od 15 cola, radio CD/MP3 koji reaguje na glasovne komande…, sve ulazi u spomenutu cenu. Za one sa znatno plićim džepom, recimo da bazični model poseduje ABS, pet vazdušnih jastuka, električnu asistenciju upravljača, centralnu bravu, električne podizače prozora, CD radio-uređaj i deljivu zadnju klupu u odnosu 60/40.

Moderna, dopadljiva i realno nikad bolja, nova Fiesta verovatno će dominirati evropskim tržištem, baš kao što je to bio slučaj u prošlosti. U Velikoj Britaniji je recimo, bila najprodavanije vozilo u kategoriji čak 24 puta, u Nemačkoj 7, Španiji 4 puta…, tako da je do sada prodato preko 12 miliona primeraka. Cifra koja će se sigurno znatno uvećati sa godinama koje dolaze.

ekskluzivno iz Pariza, Perica Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
4284
Postavljeno: 04.02.2009

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

ivan_bgd
04.2.2009 10:32
0
2

I ja sam bio jedan od onih koji je zeljno cekao da vidi kako ce izgledati serijski model fieste zbog slikica koje su nagovaestavale da ce biti zaista nesto radikalno.Medjutim , malo sam se razovarao kad sam je video uzivo ..A evo i zbog cega...Mislim da je previse kic.I spolja i iznutra..Po mom misljenju ,pokusali su da naprave najatraktivniji model u segmentu ali su po meni malo preterali kako spolja tako i iznutra ... previse spolja ima raznih izbocina i nekih sitnica koje malo strce na tako malom modelu a iznutra nekako sa tim space fazonom i tom srebrnom plastikom opet malo preterali tako da mi se cini da se kineticki dizajn pretvorio u kicerajski dizajn.Materijali su na nivo evrospkih automobila iz tog segmenta i siguran sam da se lepo vozi ali za tu lovu bih pre pazario novi hondu jazz 1.4 exlusiv .Imate lep dizajn, pouzdanost i prakticnost sa ne bas tako dobrim voznim osobinama i materijalom.Jedva cekam da je stavite na test.pozdrav.

Milan
04.2.2009 14:39
0
1

I meni se ne svidja. O ukusima se ne raspravlja, ali morao sam da napisem svoje misljenje.

Ivan
04.2.2009 18:54
0
1

Dizajn je nesto radikalnije promenjen i meni se to dopada obicno proizvodjaci malih automobila igraju na sigurnu kartu novi model im izgleda kao malo jaci restajling starog modela ovde to nije slucaj nekome ce se dopasti a nekome ne al to nije najveci problem problem ce naj verovatnije biti cena jer takva vrsta automobila ni u kom slucaju ne moze da kosta 18.100e sa takvim cenama nece se proslaviti narocito kod konzervativnijih kupaca koji za te pare mogu da kupe golfa v!

Ognjen
04.2.2009 20:30
0
1

Slazem se..Meni cak ni dizajnerski nije nesto posebno,posto mi je nekako kao nova opel corsa...
Nisu isti ali celokupan imidz jeste preslikan.

Peki
04.2.2009 21:41
0
0

Cinjenica je da se vrhunski opremljena vozila sa najsnaznijim dizel agregatima, iz nizeg segmenta, cenom "poklapaju", sa višim, samo onda se radi o bazicnim verzijama, sa osnovim benzinskim. Cena Fieste 1.6 TDCi Ghia je i dalje veoma konkurentska, poredenja radi, u Francuskoj Peugeot 207 1.6 HDi/90 ks Premum Pack, kosta 19.200 evra, Clio 1.5 dCi/105 Initale 22.200 evra, Opel Corsa 1.3 CRDi/90 ks Cosmo 18.200 evra..., cak i Fiat Punto 1.3 Multijet/90, koji vazi za najeftinji u kategorije, vredi 17.300 evra. Radi se naravno o kataloskim cenama, koje nemaju veze sa realnoscu, jer se uz malo pogadanja mogu dobiti znatno jeftinije. Sa istim dizel agregatima i znatno slabijom opremom (da bi se dobila ista mora se posegnuti za snaznijim motorima, time se konstrukteri zasticuju od unutrasnje konkurencije), vozila iz C segmenta skuplja su za vise hiljada evra. Verovali ili ne, na trzistima Zapadne Evrope znatno se bolje prodaju skuplje i snaznije verzije, jednostavno kupci traze mali auto, polivalentan i bogato opremljen.

Ivan
05.2.2009 00:08
0
0

Ne slazem se da se automobili iz nizeg segmenta sa najsnaznijim dizel agregatima cenovno poklapaju sa benzinskim baznim modelima iz klase vise!!Dacu vam primer na nasem trzistu za cenu ove Fieste od 18.100e moze te da kupite Toyotu Auris 2.0 D4D 126ks sa opremom Luna za 17.500e i da vam ostane kusur od 600e slozice se svi da tu ipak nema diskusije!Auto je super sve je ok ali moje misljenje je da sa ovakvom cenom on nema prolaz!

Peki
05.2.2009 15:43
1
0

Ivane, uporedio si dva razlicita proizvodaca, trebalo je za primer uzeti Fiestu i Fokus. Drugo, sve zavisi od odredenih popusta, novi modeli ih u principu nemaju, dok oni koji postoje par godina, i uz to imaju slabu produ, nude se za 15-20 % jeftinije. Tako je barem na "normalnim" trzistima, nase je, moras priznati, malo specificno...Trenutno uEvropi mozes pronaci odredene automobile iz USA, kojise prodaju UPOLA cena (50%), ili ti uz njega poklon jedan manji!
Trece, Fiesta, Clio, 207, Grande Punto Ibiza..., su u najprodavanijem segmentu, vise stotina hiljada primeraka, svakog od nabrojanih, godisnje se proda u Evropi. Za buducnost nove Fieste se uopste ne brinem, mogao bi se opkladiti da ce oboriti sve rekorde prodaje. Uostalom startovala je odlicno, prdavci Forda zadovoljno trljaju ruke, posebno uzevsi u obzir cinjenicu da se na novi Focus mora sacekati jos barem dve godine.
Drugarsko pozdrav

Dejan
05.2.2009 17:10
0
2

U potpunosti se slazem sa Ivanom da je neuporedivo bolje kupiti Toyotinog Aurisa nego Ford Fiestu!Ipak je Auris za klasu veci automobil a Fiesta je klasican zenski automobil koji ima nasviranu cenu samo zato sto je nov model!Sa Pekijem se ne bi slozio da Toyotina vozila imaju losiju prodju na trzistu od Fordovih automobila!I postavio bih ti jedno pitanje da sada kupujes automobil koji bi pre uzeo Aurisa ili Fiestu!!Pozdrav Deki.

Ivan
05.2.2009 21:51
0
0

Ne znam zasto ne bi uporedjivali sa drugim proizvodjacem ovde je bitno ko sta nudi i za koji novac!A i ako uporedjujemo sa Ford Focusom opet Fiesta gubi jer prodajna cena Focusa 1.6 TDCI je 16.490e!Slazem se da su i Auris i Focus vec u prodaji par godina al da li treba placati za 2.000e vecu cenu za malu Fiestu samo zato sto je tek izasla mislim da nema logike!Al ko voli nek izvoli!Pozdrav

Peki
05.2.2009 23:38
1
0

Drustvo ocigledno se ne razumemo!? Niti je branim Fiestu, niti osporavam kvalitete bilo kog proizvodaca (sigurno ne Toyote). Pokusao sam objasniti cenovnu politiku i logiku kojem se navode. Svi smo se vezali za ekstemni primer, tj uzeli smo najskuplji i najbolje opremljen model. Kao sto sam naveo, pocetna kataloska cena Fieste u Francuskoj je 11.700 evra, odnosno i manje, ukoliko se odbije "eko-bonus" koji drzava daje za vozila koja ispustaju ispod 120 g/km CO2 (700 evra), odnosno ukoliko se "menja" za auto stariji od 8 godina (1.000 evra). Za te pare nemoze se kupiti ni jedan model Focus, a jos manje Auris. Opet mala napomena, nase trziste cesto nema istu ekonomsku logiku kao u EZ.
PS. Dejane, licno nikada ne kupujem NOV auto, jer pronalazim "polovne" (manje od godinu dana i 20.000 predenih kilometara, dakle pod garancijom), upola jeftinije. U principu je to C segment, sto znaci da za 10-11 hiljada evra dobijam turbo dizel od stotinak konja i full opremu. Neverovatno ali istinito, ali to nazalost ne vazi u Srbiji...

Dejan
06.2.2009 12:59
0
0

Postujem to da uzimas polovnjake do 20.000km pod garancijom tu moze da se nadje odlican automobil sa finom cenom ali mora dobro da se gleda jer isto tako prodavac moze da prodaje automobil posle 20.000km za povoljnu cenu zato sto automobil ima neku gresku ne bitno sto je pod garancijom moze problem da bude komplikovano resiti pa mora da se rastura pola auta dzaba onda sto ti oni urade popravku besplatno kad su ti rasturili nov automobil i ko zna kako ga sastavili ponovo!!! Ja sam ljubitelj novog jer svako prodaje polovan automobil jer mu nesto fali ima izuzetaka ali ih je jako tesko pronaci!Sto se tice mog pitanja koji bi automobil uzeo ne bitno sto ne kupujes nove automobile interesovalo bi me sta bi pre uzeo Aurisa ili Fiestu kad bi kupovao!Pozdrav Deki

peki
06.2.2009 17:34
0
0

Ajde da odgovorim jos jednom kada sam vec prozvan...
Dejane, kada sam rekao da privatno vozim vozila u C segmentu, verujem da je odgovor jasan, zar ne?
I za kraj, ukoliko vas interesuje, napisacu jedan tekst o tome kako se kupuju i pod kojim uslovima "polovna" vozila u EZ. Nema nikakve zamke, radi se samo o ponudi i potraznji, jednostavno kao sto postoji cenovnik za nova, tako postoji i za ona iz druge ruke. Cim auto izade iz prodavnice, tj cim je po prvi put registrovan, odmah je izgubio barem 20 %, no o detaljima opsirnije drugi put.
Pozdrav

Dejan
07.2.2009 00:57
0
0

Vidi se nisi pravi ljubitelj automobila cim se opterecujes sa svakim evrom koji ces da izgubis!Postoji nesto sto ne moze da se plati kada kupis nov automobil!Taj miris novog automobila 0km na tabli sigurnost da niko pre tebe nije akao i
unistavao taj automobil preneo kompletan gradjevinski materijal za svoju novu vikendicu i ustedeo tih 20% na prevozu itd.!Kao sto je Henri Ford rekao najbolji automobil je nov automobil!Moj savet je svima da kupe i manji automobil ako nemaju dovoljno pare samo da je nov ti sto kupuju polovnjake na kraju plate tu razliku dal u parama ili zivcima sve jedno!Pozdrav Deki

Peki
07.2.2009 14:27
0
0

Dejane, posto sam jos jednom prozvan, a vidim da ne znas da sam ja Perica Rajkovic, u novim automobilima provodim poslednjih desetak godina zivota! Trenutno mi je ispod prozora Volvo XC60, cim ga budem vratio to ce biti novi Megan, pa zatim Subaru Forester 2.0 D....
Privatni automobil ponekad ne vidim po mesec dana, tako da je van svake pameti platiti za njega punu cenu. Uostalom pare na rastu na drvecu i novi automobili su precenjeni. U Francuskoj se godisnje ne proda ni 2 miliona istih, dok preko 4 miliona polovnih (uslovno receno) promeni vlasnika (isto tako godisnje). Moj pristup automobilima je dakle cisto profesionalan, emocije se probude veoma retko, tj samo kada se radi o izuzetnim vozilima.
Sto se tice tvog pristupa prema "polovnim" automobilima, posve je opravdan, gledano iz sredine u kojoj zivis. Toliko krsa je doslo sa zapada i toliko ima muvanja sa polovnjacima, da te potpuno razumem. Samo i ti bi trebalo da razumes da u drugim zemljama postoji jedan drugaciji pristup, o kojem cu napisati jedan tekst u Vrelim Gumama.
Toliko, pozdrav svima ucesnicima ove debate,...

Vozac novih automobila
07.2.2009 18:07
0
0

@ Dejan

Dejane, na zapadu postoji kategorija ljudi kojima automobili predstavljaju samo prevozno sredstvo, i oni vole da kupe polovan auto do godinu ili dve starosti, sa malo predjenih km jer ustede mnogo. Njima nema razlike izmedju takvih automobila, i skroz novih, a za pare koje ustede mogu da sebi kupe nesto sto vole. Ja licno nikada nisam kupio polovan automobil, jer sam dosta godina ziveo po istocnoj Evropi i plasio sam se da kupim korisceno vozilo, upravo iz razloga koje ti navodis i mnogih drugih, ali na zapadu tih problema skoro da nema, bar u Svajcarskoj. Slazem se ja da je lepo osetiti miris novog auta, pa razraditi ga privh 1000-1500km iako mnogi kazu da ne treba, ja to radim. Medjutim, ne bih se slozio sa tobom da nov auto dobijes sa 0km, jer to ne postoji, uvek je na displeju bar 2-3km sto je presao tok su uradjeni nulti servis, ciscenje, itd. I po meni nije pravi ljubitelj automobila onaj koji samo kupuje nova vozila, zasto? Imas ljude koji jesu ljubitelji automobila, ali nece ili nemaju dovoljno para za nov pa kupe polovan. Ja sam recimo oduvek bio ljubitelj Porsea, ali nisam imao mogucnosti da dam preko 100,000 eur za novu Carreru. Medjutim imao sam srecu da mi dobar prijatelj proda njegovu Carreru S 10 godina staru za jako pristojne pare. I sada sam ponosni vlasnik auta koji mi je bio decacki san.

Nova Fiesta nije losa, video sam je uzivo, i za razliku od prethodnog modela je stvarno revolucionarno dizajniran auto. Ja licno Ford ne volim preterano, zasto ne bih umeo da objasnim.

Dejan
07.2.2009 19:18
0
0

Dobro Perice nisam ja nista lose mislio!I nemoj da se hvalis sa novim automobilima koje ti je neko dao malo da koristis pa da vratis i to pod uslovom da napises nesto lepo o njima inace vise nema 100 puta sam kritikovao velike uvoznike zbog raznih laznih reklama nikad niko nije smeo nista da objavi a svi znaju da govorim istinu jer je to lako utvrditi a sad mi je jasno i zasto ko bi ispustio mogucnost da vozi ta tri lepa automobila koje si nabrojao!Ovim bi hteo da zavrsim ovu polemiku sa tobom pozdrav!Samo bi odgovorio V.N.Automobila da je najveci problem u mentalitetu naseg naroda svi hoce odmah da voze novog porschea i uzeli bi i najveceg dresa samo da imaju Porsche!Ja sve savetujem da kupe sebi nov automobil u skladu sa svojim mogucnostima!Pozdrav Deki

Peki
07.2.2009 23:45
0
0

Dejane, bez ljutnje, ali ti zaista ne razumes neke stvari!?O kakvom ti hvalisanju govoris, pa covece radi se o POSLU! Niko ne daje automobile "da se malo provozam i napisem koju lepu rec o njima", vec je ustaljena praksa da se vozila ustupe novinarima na testiranje, kako bi dali svoje misljenje o njima. Dobijaju se u principu na nedelju-dve, kilometraza je neogranicena, a sta cu napisati o njima, moja je stvar. Zar misli da ce neko u Francuskoj prevoditi Vrele Gume sa srpskog na francuski jezik!? A ljubav prema starim automobilima, kao sto je jedan Porche Carrera je posebna prica, trebalo bi jednom da odes na jedan takav sajam (upravo se odrzava u Parizu), pa da vidis sa kojom ljubavlju se neki ljudi odnose prema njima.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: