Tehnika

BMW Efficient Dynamics

Ušteda, pre svega...

Prateći najnovije svetske trendove kada su u pitanju ekološki ”podobni” automobili, BMW se odlučio na nešto drugačiji pristup. Celokupan sistem konstrukcionih rešenja koji se krije iza imena Efficient Dynamics namenjen, pre svega, uštedi energije. Imajući u vidu poslednje ”skokove” cene nafte na svetskom tržištu, to se može pokazati od neprocenjive vrednosti u bližoj budućnosti


Globalni trend koji je manje-više, ”zahvatio” sve veće proizvođače automobila, a tiče se predstavljanja modela sa alternativnim pogonom, u sve većem je zamahu. Nakon što su ”hibridi” postali već skoro uobičajena pojava na putevima razvijenih zemalja, te predstavljanja prvog serijskog automobila na gorive ćelije (Honda FCX Clarity), kompanija Tata Motors, nakon najave modela Nano, nagovestila je i skori početak proizvodnje automobila na ”vazdušni” pogon, tačnije, na kompresovani vazduh.

Sve ovo ima za cilj postepenu tranziciju automobilske industrije sa proizvodnje i korišćenja motora pogonjenih fosilnim gorivom na nove, alternativne izvore energije. No, ovaj proces ne samo što je veoma skup, već je i izuzetno dugotrajan, te treba imati u vidu da čak i kada takva vozila budu dostupna širem broju kupaca, i dalje će ostati velik procenat automobila koji će još uvek koristiti klasičan pogon. Ne govorimo samo o zemljama trećeg sveta, čiji stanovnici jednostavno nemaju dovoljno finansijskih sredstava da ”isprate” jednu takvu tranziciju, već i o prestižnim, sportskim automobilima koji baš zahvaljujući trenutnoj koncepciji i vrsti goriva, ostvaruju vrhunske performanse. U ovu grupu svakako treba još uključiti i zemlje Bliskog istoka i Rusiju, koje prvenstveno zbog velikih rezervi fosilnog goriva, jednostavno nisu ”voljne” da se upuste u jedno takvo ”prestrojavanje”.

piše: Đorđe Pavićević
foto: BMW
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
2047
Postavljeno: 28.10.2008

Arhiva: Tehnika

Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 01.11.2017

Frankfurt na struju
Tekst sa video prilogom!

Nedavno završeni sajam automobila u Frankfurtu, pakazao je određeni zamor klasične auto industrije. Iako je još prerano otpisivati automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, električni modeli ostaju opredeljujuća tehnologija u dugoročnom periodu. Upravo tu svoju šansu vide azijski proizvođači, a posebno oni iz Kine kako bi okončali primat Euro – US osovine


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 05.06.2014

Kondenzatori

Današnja vozila uglavnom se snabdevaju energijom iz fosilnih goriva ili iz baterija i pri umerenom opterećenju su prilično efikasna, međutim, kada je iznenada potrebna velika snaga efikasnost opada, a životni vek postaje kraći


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 16.04.2013

Pneumatici

Kao elementi veze između podloge i vozila, pneumatici su zaduženi za prenos poprečnih, uzdužnih i vertikalnih sila između podloge i vozila.


Sistemi upravljanja vozilom

11.02.2013

Mehanizmi za vođenje točkova

12.10.2012

Mehanizmi za vođenje točkova

13.09.2012

Sistemi oslanjanja

21.08.2012

Geometrija oslanjanja

05.06.2012

Car-to-x

16.01.2012

Porsche 911 Carrera

23.12.2011

Mazda SKYACTIV

07.09.2011

Nokian WR G2

16.03.2010

20 godina TDI motora

01.03.2010

MultiAir motor

21.01.2010

BMW Vision EfficientDynamics

15.10.2009

Mercedes-Benz hibridi

08.10.2009

Pneumatici

25.06.2009

Mazda

18.11.2008

BMW Efficient Dynamics

28.10.2008

Porsche 911 Carrera 4S

06.10.2008

Aerodinamika u Formuli 1

03.09.2008

Bokser motor

19.09.2007

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: