Ekskluzivno

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

Žuta groznica

Prema Bibliji, poslednji će biti prvi, a prvi će postati poslednji. Ukoliko je ovo tačno, Peugeot 4007 mora biti bolji od pionira u segmentu, Toyote RAV4, koja je i dalje bez premca kada je reč o popularnosti

Nakon što su decenijama ignorisali ”sočno” SUV tržiste, francuski proizvođači krenuli su u kontraofanzivu. Pulen Peugeota, kao po običaju ima numeričko ime, samo ovoga puta sa dve nule u sredini, dok je Renault krstio svoj prvi ”pravi” 4x4 (bivši Scenic i Kangoo to sigurno nisu) imenom Koleos.

No, procenivši da je za razvoj sopstvenih vozila neophodno previše investirati, ”uhvatili su se u kolo” sa specijalistima na ovome polju, sa kim drugim, nego li sa ”malim žutim”. Renault je tako iskoristio ”brak iz interesa” sa Nissanom, mada njegov Koleos nije verna kopija modela X-Trail (kao što je u slučaju Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser), od koga su preuzeti brojni elementi donjeg postroja i integralni pogon.

Veća zamerka kod 4007 jeste nemogućnost podešavanja upravljača i po dubini

Peugeot je sa svoje strane za partnera izabrao Mitsubishi, te su na svet došle ”trojke” nazvane Outlander, C-Crosser i 4007. No, da ironija bude još veća, dva poslednja se ni ne proizvode u Francuskoj, već u fabričkim postrojenjima Mitsubishija u Japanu, gde im se samo ubacuje francuski agregat.

Originalan pristup
Toyota ovoga puta nije nikoga kopirala, naprotiv, upravo je ona sa modelom RAV4 inaugurisala kategoriju lakih teranaca, ili preciznije rečeno kompaktnih SUV-ova. Treća generacija je evidentno izgubila mnogo od nekadašnjeg šarma, posebno od kada je ukinuta kratka verzija sa troje vrata.

Kada smo već kod izgleda, recimo da u poređenju sa 4007, RAV4 izgleda donekle bledo i neubedljivo, posebno kada se radi o prednjem delu. Peugeot tako nastavlja sa aktuelnim agresivnim stilom, njegova široko ”razjapljena čeljust” kao da želi da proguta protivnike. Međutim, ovako prenaglašena agresivnost ne dopada se svima. Citroenov C-Crosser po mnogima deluje znatno skladnije, ukoliko ne i lepše. Stvar ukusa, nećemo se mešati, no za uzvrat RAV4 poseduje privlačniju ”zadnjicu”. To i nije neki uspeh, uzevši u obzir da je ova kod Peugeota toliko bezlična, kao da su dizajneri iscrpeli sve ideje kada su došli do zadnjeg dela. Čak je i kod Outlandera za nijansu dopadljivija, pre svega zahvaljujući LED diodama u zadnjoj svetlosnoj grupi.

     
 

odličan 2,2 HDi,
unutrašnji prostor,
praktični aspekt,
agresivniji izgled

povišena potrošnja,
bez benzinskih agregata,
ponašanje na putu
sa samo prednjim pogonom,
masa vozila

Jednim pogledom
Peugeot 4007

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

7

Funkcionalnost

7

Pozadi

6

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

6,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

7

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

8

Ponuda prostora

8

Ukupno:

7,67

Kvalitet materijala

7

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,60

Cena

6

Prosečna ocena: 7,44

Ne zovite me terenac
Nekada, jedan 4x4 bio je sinonim za rustično i izdržljivo vozilo, sposobno da se otisne na kraj sveta. Dolaskom nove generacije, spektar njegove upotrebe znatno se proširio, nažalost, na štetu off-road mogućnosti. Od modernog 4x4 se tako očekuje da bezbedno odveze decu do škole, da je dovoljno praktičan i prostran za odlazak do supermarketa, ali i na godišnji odmor na more i u planine, da poseduje snažan motor kako bi se eventualno mogla zakačiti prikolica ili čamac, da je siguran i udoban na svim putevima i u svim vremenskim uslovima, da vas izvuče iz ne preterano dubokog blata i snega, da je podnošljivo ekonomičan i da obezbedi vlasniku neophodan statusni simbol. Naravno, lista svega nabrojanog nije definitivna, sve pristalice ovakvih vozila pronaći će još po koji dobar razlog da opravdaju svoju želju za posedovanjem jednog 4x4.

Jedno je, ipak, sigurno: ono što sadašnji kupci ovakvih mašina traže, nije njihova sposobnost za savlađivanje prepreka u bespuću, već polivalentnost koncepcije, vozne karakteristike i ponašanje na putu. Upravo ovo i jesu najjači aduti naša dva test automobila, bez obzira što im nije zabranjeno da se otisnu i blatnjavim zemljanim putem do zabačene vikendice. Iz ovog ugla treba posmatrati odluku odgovornih u Peugeotu da svog pulena opreme adaptirajućim pogonom na samo prednje točkove, odnosno integralnim automatskim (ukoliko prednji proklize, do 55% obrtnog momenta prebacuje se na zadnje), a po potrebi, i integralnim permanentnim (blokada diferencijala u odnosu 50:50).

Peugeot 4007 2,2 HDi

Karoserija
SUV, 5 vrata/5-7 sedišta
dužina x širina x visina 4635 x 1805 x 1670 mm
međuosovinski razmak 2670 mm, masa vozila 1790 kg,
zapremina prtljažnika 510/1686 l, rezervoar 60 l
Motor
četvorocilindarski redni dizel motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ common rail ubrizgavanje goriva.
radna zapremina 2179 cm3
maks. snaga 115/156 kW/KS, pri 4000 o/min
maks. obrtni moment 380 Nm, pri 2000 o/min
Ogibljenje
napred McPherson i poprečno rame‚ pozadi uzdužna ramena, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici
215/70 R16
Prenos snage
pogon na sva 4 točka, manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 9,9 s, maks. brzina 200 km/h, prosečna potrošnja l/100 km 7,2
Cena (u EU)
od 33.590 €

Peugeot 4007 je u odnosu na RAV4 nešto tiši, a elastičnost agregata je za primer

Laka prednost
Toyota poseduje tzv. Active Torque Control 4WD sistem prenosa snage, koji u normalnim okolnostima (vožnja po suvom putu) šalje 90% snage samo na prednje točkove, odnosno, može da prebaci do 45% obrtnog momenta na zadnju osovinu. Ukoliko je neophodno, prekidačem na komandnoj tabli se i ovde ”zaključa” centralni diferencijal. Ovakvim prenosom izbegnuto je proklizavanje prednjih točkova prilikom snažnih ubrzanja po vlažnom putu, što je recimo slučaj kod 4007, ali Peugeot na taj način uštedi koji centilitar goriva i zadnje gume.

Nije za potcenjivanje, posebno ukoliko se zna da su ove više nego velikodušnih dimenzija (225/55 VR18, odnosno 225/65 R17 kod RAV4), dakle, izuzetno skupe kada ih treba zameniti. Izbor pneumatika odmah nam stavlja do znanja da im je osnovna namena vožnja po asfaltiranom putu, gde oba konkurenta pokazuju zavidni talenat.

Pomalo nekonvencionalna armaturna tabla Toyote, koju odlikuje visok kvalitet završne obrade

Laku prednost dajemo, ipak, Toyoti, posebno u vožnji po oštrim krivinama, kada znatno lakši RAV4 pokazuje manje podupravljanja. Oba poseduju snažne i efikasne kočnice, upravo kao i ESP, tako da bez obzira na povišeno težište, dozvoljavaju veoma temperamentnu vožnju.

Po gradu, RAV4 opet odnosi blagu prevagu, kako zbog kompaktnijih dimenzija (kraći za 25 cm), tako i zahvaljujući snažnoj elektro-hidrauličnoj asistenciji upravljača. Na otvorenom putu, ipak nam se više svidela klasična hidraulična kod Peugeota, koja vozaču bolje prenosi informacije o stanju podloge. Nažalost, odlične vozne karakteristike negativno se odražavaju na udobnost. Tvrdo trimovani, naši ”terenci” po asfaltu još i zadovoljavaju, ali silaskom na zemljane puteve, bebi na zadnjem sedištu od ”cimanja” ispada cucla iz usta.

Ubedljivo prijatniji HDi
Peugeot, kao specijalista za dizel agregate, nije imao muke da pronađe adekvatan motor. Izbor je pao na sofisticirani 2,2 HDi, koji od ranije pokreće modele 407 i 607, baš kao i Citroen C5, C6 i Ford Mondeo. Poznavaoci verovatno znaju da u spomenutim modelima postiže 173 KS, uz 370 Nm obrtnog momenta, dok je za potrebe 4007 ”izduvan” na 160 KS (na određenim tržištima na 156 KS zbog filtera čestica čađi).

Zapravo, ”amputiran” mu je jedan turbo-punjač, te više nije ”biturbo”, ali je za uzvrat, obrtni moment podignut na 380 Nm, pri 2000 o/min. Nema, dakle, bojazni, karakteristike su iznenađujuće dobre, bez obzira na 1750 kg ”žive vage”. Maksimalna brzina iznosi 200 km/h (po brzinomeru), dok do 100 km/h ubrzava za tačno 10 sekundi. Elastičnost agregata je isto tako za primer, jer čim se ”zavrti” na nekih 1500 o/min, snažno vuče do maksimalno dozvoljenih 4500 obrtaja. Pri tom je veoma diskretan, nema ni traga ni glasa od karakterističnog ”brektanja” dizela.

     
 

agilnost,
potrošnja,
izbor agregata,
kompaktnost,
niža početna cena

bučan motor,
nepraktična peta vrata,
pomalo anemičan
izgled

Jednim pogledom
Toyota RAV4

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

7

Funkcionalnost

7

Pozadi

6

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

6,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

7

Dizajn

7

Kočnice

8

Ponuda prostora

7

Ukupno:

7,67

Kvalitet materijala

7

Motor

7

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,40

Cena

7

Prosečna ocena: 7,38

Naprotiv, Toyotin agregat je znatno bučniji, pa čak i kada je dobro zagrejan, ne može da sakrije svoje poreklo. Na testiranju smo imali slabiju verziju od 136 KS, koja će se možda nekome učiniti nedovoljno konkurentnom, no ne treba zaboraviti da je RAV4 lakši za bezmalo 200 kg. Karakteristike su samim tim veoma približne, do 100 km/h treba mu samo pola sekunde više. Ovo se odnosi i na maksimalnu brzinu, koja je, opet po brzinomeru, slabija kod Toyote za 10 km/h.

Šta ih razlikuje?
Ono što ih razlikuje je lakoća sa kojom se agregat grupacije PSA penje u visoke obrtaje i njegova elastičnost u nižim. Toyotin je poprilično ”nejak” ispod 2000 o/min, a kada se približi crvenom polju, preterano je prisutan u kabini. Inače, oba motora u sprezi su sa preciznim šestostepenim manuelnim menjačima, no, za žaljenje je što ni jedan nije dostupan sa automatskim. Kome se testirani 2,2 D-4D i pored svega učini nedovoljno snažnim, za razliku od 4007, Toyota poseduje i snažniji agregat od 177 KS, sa impresivnim obrtnim momentom od 400 Nm (motor od 136 KS ima 310 Nm).

U nešto oštrijoj vožnji kroz krivine, Toyota RAV4 pokazuje manju tendenciju ka podupravljanju

Toyota RAV4 2,2 D-4D

Karoserija
SUV, 5 vrata/5 sedišta
dužina x širina x visina 4395 x 1815 x 1685 mm
međuosovinski razmak 2560 mm, masa vozila 1660 kg,
zapremina prtljažnika 469/11552 l, rezervoar 60 l
Motor
četvorocilindarski redni dizel motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ common rail ubrizgavanje goriva.
radna zapremina 2231 cm3
maks. snaga 100/136 kW/KS, pri 3600 o/min
maks. obrtni moment 310 Nm, pri 2000 o/min
Ogibljenje
napred McPherson i poprečno rame‚ pozadi multilink, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici
215/70 R16
Prenos snage
pogon na sva 4 točka, manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s, maks. brzina 180 km/h, prosečna potrošnja l/100 km 6,5
Cena (u EU)
od 30.300 €

Međutim, u vreme kada cena nafte na svetskom tržištu obara sve rekorde, uštedeti litru-dve na 100 km, nije za potcenjivanje. Toyota je na ovom polju ubedljivo bolja, jer je njena prosečna potrošnja ”za dlaku” iznad 8 litara, dok Peugeot ”konzumira” 9,5 litara na 100 kilometara. Razlika je još osetnija u gradskoj vožnji, kada se prva zadovoljava sa nekih 10 l, dok ”Francuz” (uslovno rečeno), ”popije” dobrih 12 l! Ekonomičnom vožnjom može da se siđe do minimalnih 8,3 l, no RAV4 u identičnim uslovima troši i dalje jednu litru manje.

4007 veći i prestižniji
Kako ne bi okolišali, recimo odmah da je 4007 skuplji od RAV4, posebno ukoliko se ova poželi u osnovnom paketu i sa benzinskim motorom. Tek od nedavno, Peugeot i Citroen su ponudili ”očerupane” verzije, čija se cena u Francuskoj kreće oko 32.000 evra, ali i pored najbolje volje, nismo uspeli da saznamo šta nude od opreme. Osnovni RAV4 sa benzinskim 2,0 VVT-i/152 KS u Srbiji košta 28.700 evra, odnosno sa slabijim dizelom (u Active paketu) 30.300 evra. Testirani bi kod nas vredeo oko 36.000 evra, dok za 4007 sa fotografija (Feline) treba nekih 2.000 evra više, barem u Francuskoj.

Ono što je lakše za porediti je raspoloživi unutrašnji prostor i praktične strane, gde 4007 odnosi ubedljivu pobedu. Iako RAV4 pruža sasvim dovoljno prostora za putnike pozadi, ”naturalizovani Francuz” je izdašniji, njime je moguće povesti čak šestoro klinaca na plažu. Naime, u prtljažniku je uredno sklopljena klupica za nuždu, vrlo neudobna, ali njeno prisustvo ni najmanje ne utiče na zapreminu prtljažnika od 510 litara (u konfiguraciji sa 5 sedišta).

Peugeotov agregat karakteriše nešto veći obrtni moment

Ukoliko se, međutim, neko pozove na zvaničnih 586 litara, koliko Toyota navodi za svoj RAV4, recimo odmah da je podatak preterano optimističan, čak i kada su zadnja sedišta pomerena maksimalno ka napred (smeštena su na klizačima, kao i kod 4007). I na prvi pogled, odmah se vidi da je prtljažnik Peugeota osetno prostraniji, a bogami i praktičniji, zahvaljujući zadnjim vratima iz dva dela. Prvo se obori donji, na koji se mogu odložiti predmeti do stotinak kilograma težine, a potom i gornji deo, za utovar lakših stvari. RAV4 je hendikepiran vratima koja se otvaraju na stranu, što je nepraktično kada je drugo vozilo preblizu parkirano. Ukoliko se na njima nalazi još i rezervni točak, znatno su teža i komplikovanija za manipulisanje. Kod testirane verzije, on doduše ni ne postoji, jer su njegovi pneumatici sposobni da se kotrljaju i kada su izduvani - runflat (barem za francusko tržište). Na mestu rezervnog točka nalazi se poveći ”boks”, čime se može objasniti razlika između fabričkih i realnih podataka o zapremini prtljažnika. Oba, međutim, poseduju praktični sistem obaranja zadnjih sedišta (kod Toyote isključivo naslona), pa je dovoljno samo povući ručice na bokovima prtljažnika.

OBA SUV MODELA DALEKO SE BOLJE SNALAZE U URBANOJ SREDINI NEGO U OFF-ROAD VOŽNJI Twituj ovo!

O dizajnu...
Što se tiče dizajna komandne table i kvaliteta upotrebljenih materijala, razlike su minimalne i sve je stvar ukusa. Ni jedan ni drugi ne nude ništa radikalno novo - klasika caruje. Činjenica je, međutim, da 4007 ima veće i praktičnije police na komandnoj tabli i da su njegova prednja sedišta sa jačim bočnim osloncima. Pozicija za upravljačem je bez većih zamerki, no u RAV-u se on podešava i po dubini, te sitniji vozači svoje sedište mogu podići više. Ono što nam je najviše zasmetalo kod oba vozila je upotrebljena plastika na komandnoj tabli, koja bi mogla biti prijatnija na dodir. Razočaravajuće, ukoliko se zna da čak i mali 207 ima pravo na kvalitetniju.

Praktičniji sistem otvaranja prtljažnika kod Peugeota, naročito u gradskim uslovima

S druge strane, završnoj obradi tradicionalno je posvećena velika pažnja, te nam se sve učinilo veoma uredno ”upakovano”.

Zaključak koji se može izvući je da RAV4, nekadašnji šampion u segmentu, ima sve više problema da se nametne kao lider. Uostalom, to se vidi i po prodaji, koja je u zemljama EU u ”slobodnom padu”. Nije da ovoj talentovanoj Toyoti nešto ozbiljnije nedostaje, već su se jednostavno, konkurenti namnožili, gotovo da nema više proizvođača bez predstavnika u segmentu. Prostraniji, praktičniji i po mnogo čemu prestižniji, Peugeot 4007 izvlači korist i od svog odličnog agregata, tako da je sos ”a la francese”, na kraju ipak ukusniji od japanskog sušija.

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
5059
Postavljeno: 08.10.2008

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

mare
08.10.2008 11:31
0
1

Ja inace zivim u Francuskoj i nevidjase nesto mnogo peugeot 4007 da se vozi a toyote se voze i to bas dosta.

peki
08.10.2008 15:54
0
1

Naravno da se nakon 15 godina proizvodnje (samo poslednja generacija postoji vec tri godine), RAV4 moze cesce sresti na ulicama.
Peugeot 4007 je novi proizvod i njegov obim proizvodnje znatno je inferiorniji od RAV4.

miki
08.10.2008 16:18
0
0

sve opisase ovde a kvalitet i trajnost nista??? pa to zato sto ne da ne moze da se poredi peugeot sa toyotom nego ne moze ni jedan drugi proizvodjac isto. Toyota rules!

Peki
08.10.2008 17:07
0
0

Dobro Miki, kako ti to zamisljas da "testiramo" pouzdanost i kvalitet, nakon nedelju dana provedenih za upravljacem. Pa svima je valjda jasno da se kvalitet Toyote vise ne dovodi u pitanje, samo i 4007 je prakticno japanski proizvod, zar ne?
Pozdrav

rosko
08.10.2008 19:47
0
0

Nije tacno da Peugeot ne nudi benzinski motor,kako ste vi naveli kao manu. On se prodaje u Svajcarskoj sa 2.4l benzinskim motorom koji ima 170 ks. I jeftiniji je od dizelasa.

Peki
09.10.2008 09:40
0
0

Rosko, u Francuskoj je i dan danas jedini raspolozivi agregat 2.2 HDi, za taj benzinski nisam znao!? Uostalom Peugeot ni nema u ponudi benzinski 2.4 (mislim na ostale modele), taj agregat su verovatno pozajmili od Mitsubishi-a? Proveri molim ta da je stvarno 2.4, a ne 2.2 (taj benzinac poseduju), pa nam javi.
Hvala na informaciji.

Rosko
09.10.2008 20:56
0
0

Kako sam vlasnik dva pezoa barem dva puta godisnje idem u njihovu garazu. Tamo sam uzeo prospekte i u njima video da imaju ponudu za 4007 sa benzinskim motorom. Kako benzinci u ovakvim karoserijama dosta trose nisam ni razmisljao o tome ciji je motor. Sad sam pogledao kod Mitsubishija i video da oni imaju u Grandisu ( minivan) motor od 2.4l koji razvija 165 ks. Ko hoce da proveri informaciju moze da ode na sajt WWW.AutoSkout24.ch Sa takvim motorom se prodaje i Citroen C-Crosser koji je po meni lepsi od Peugeta. Pozdrav.

Stefko
10.10.2008 02:24
0
0

U Francuskoj se ne nudi benzinski 2,4 motor, ali u Nemačkoj da.
Trebalo je da se "4007" razlikuje od micubiši "autlendera" pozadi. Ovako ne deluje vatreno ako napred. Tojota "RAV4" je za mene i dalje najbolja u klasi.

urosh
11.10.2008 15:44
0
0

U pitanju su isti agregati,ali je intervencijom na menadzmentu motora povecana snaga kod HDI,sto se moze uciniti i sa RAV4 odlaskom u servis koji se bavi chip-tuningom.Bez obzira na sve,mislim da RAV i dalje drzi cvrsto visoku poziciju,a konkurencija koja moze da mu stane na crtu je preskupa

Ivan
14.10.2008 11:32
0
0

Ne znam, ali meni se cini da RAV4 i dalje izgleda nekako kompaktnije i vise SUV orijentisan od ovog Pezoa. Izgleda kao da ce preziveti svako maltretiranje, Pezo mi cak ima jako odbojnu masku napred (preterivanje im je uzelo maha jos od modela 308). Drugo, poredjenje agregata je malo lose. Trebali ste da vozite RAV4 sa 177KS i uporedite sa 2.2 HDI. D 4-D od 136 KS je iz stare garde. Inace, slazem se sa ostalim komentarima za izdrzljivost i kvalitet. Mislim da ce bilo koji RAV4 sa lakocom nadziveti 4007 u smislu pouzdanosti i trajnosti.
Naravno, Pezo 4007 je noviji, svez model, RAV4 je ipak stara garda trenutno i mislim da tako treba sagledati i ovaj test. Uglavnom, ja bih bez razmisljanja kupio RAV4 jer moja iskustva sa Pezoom nisu tako sjajna (sto privatno sto poslovno), Corolla koju porodicno imamo nadzivela je razne 206-tice i 307-ice i dalje je auto kao da je izasao iz salona.

U tom kontekstu ste i trebali malo sagledati i ovaj test (trajnost i kvalitet). Nije sve u prednjoj masci.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: