MotoGP

Nema leka protiv "Doktora"!

Ako su Laguna Seca i Brno bili iznenađenje, onda trke u Misanu i Indianapolisu možemo posmatrati kao logičan sled okolnosti, u kojima je ”Doktor” potukao konkurenciju do nogu, i praktično osigurao još jednu titulu


Ima li veće radosti za Italijane od pobede Valentina Rossija u Misanu, koja se ovaj put vozila za VN San Marina, i to toliko ubedljive, da je i drugoplasirani vozač na trci, Jorge Lorenzo, takođe bio iz tima Fiat Yamaha? Pobeda je imala dodatnu težinu i iz razloga jer se s njom, Rossi u najsnažnijoj klasi, izjednačio sa legendarnim vozačem po imenu Giacomo Agostini.

I drugo mesto Lorenza još je veći podvig, ako se uzme u obzir da i dalje nije zalečio povrede od brojnih padova u poslednjih nekoliko trka. Na trećeplasiranog Toni Eliasa čekalo se preko 11 sekundi da prođe ciljem, što samo po sebi govori koliko je Yamaha stigla spremna u Misano. Četvrti je bio Dani Pedrosa, koji takođe ”vuče” povredu još iz Sachsenringa, a u generalnom poretku, sve više zaostaje i za drugoplasiranim Stonerom, i za liderom Rossijem.

V.Rossi
N.Hayden

Stoner ”začaran”
Ipak, ne smemo zaboraviti na Ducati i Casey Stonera, koji je u Misanu ponovo osvojio pol-poziciju, ali je, izgleda već prema ”tradiciji”, u početnoj fazi trke, dok je vodio ispred Rossija, pao sa motocikla i odustao. Na Australijanca kao da je neko bacio ”čini”, jer uprkos odličnim rezultatima na kvalifikacijama, nikako da i u toku trke ”ostane” na motociklu.

Očigledno da Stoner vozi Ducati preko svih mogućih granica, ne bi li parirao Yamahi i Rossiju, ali to izgleda da nije baš toliko delotvorno. Očigledno da je ”Doktor” mnogo bolje strateški ”razradio” bitku sa konkurencijom, jer uprkos ne baš sjajnim startovima, vrlo često uspeva da održi velik pritisak, koji kao što vidimo, u slučaju Stonera, često rezultuje padovima.

Različite taktike
Jedina pobeda koja je još nedostajala Rossiju, bila je na čuvenom Indianapolisu, na kojem je trka održana po pravom uraganskom vremenu. Prilično neočekivano, ovaj put je ”Doktor” uzeo pol-poziciju, što je, gledajući iz šire perspektive, izgleda najviše odgovaralo Stoneru, jer je napokon završio trku, i to bez pada! Ako ništa drugo, mogao bi o tome da razmisli, makar iz sujeverja.


C.Stoner
J.Lorenzo

Mokra staza i kišica koja je padala, na samom startu najviše je pogodovala vozačima na Michelin pneumaticima, koji su mnogo brže dostigli radnu temperaturu od suparnika na onim marke Bridgestone. No, očigledno da je odabrana smesa ipak bila previše ”mekana”, jer su se Michelini rapidno ”krunili” i pretvarali u ”slikove”.

Valentino kao uragan
Uobičajeno slab start Rossija, pratilo je još uobičajenije preticanje rivala iz kruga u krug, da bi se na kraju, obračunao za prvo mesto i sa Nicky Haydenom na Hondi. Bilo je veoma interesantno gledati kako Honda sa pneumatskim razvodom ventila, na ciljnoj ravnini u Indianapolisu, naprosto ”ostavlja” Yamahu, kao što je to činio Ducati 2007. godine. No, s obzirom na već pomenute probleme sa pneumaticima, kao i znatnu veću brzinu Rossija kroz krivine, bilo je samo pitanje vremena kada će ”Dottore” izbiti na čelo. Nakon toga, prednost se sve više povećavala, do trenutka dok trka, iz bezbednosnih razloga, nije prekinuta 7 krugova pre kraja. Takav rasplet sačuvao je Haydenu drugo mesto, jer su napadi Lorenza postali nezaustavljivi.

Četvrtoplasirani je na cilj, napokon stigao Stoner, sa neverovatnih 28 sekundi zaostatka! Kada već spominjemo Haydena i Stonera, treba reći da će od sledeće sezone, njih dvojica biti timske kolege, budući da je Hayden upravo potpisao ugovor sa Ducatijem za 2009. godinu.

Kruna karijere
Ovom pobedom, 69. u karijeri, Valentino Rossi, ne samo što je postao najuspešniji vozač svih vremena u ”kraljevskoj” klasi, već je praktično i obezbedio osmu titulu u karijeru (6. u najsnažnijoj klasi), budući da je prednost u odnosu na drugoplasiranog Casey Stonera čak 87 poena! Ako znamo da su preostale još samo četiri trke, odnosno 100 poena na raspolaganju (25 za pobedu), onda je jasno da su šanse da Rossi ostane bez ”krune” samo u domenu teorije.

No, u svakom slučaju, već u sledećem broju, znaćemo na čemu smo, jer se poslednja trka vozi 26. oktobra, u Valenciji.

Đorđe Pavićević
foto: Moto GP teams
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
1295
Postavljeno: 06.10.2008

Arhiva: MotoGP

Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 19.10.2015

Pramac Australian Motorcycle Grand Prix

Svako ko je ustao u nedelju u sedam časova po našem vremenu, da bi ispratio Veliku nagradu Australije, sigurno nije zažalio što je prisustvovao takvom spektaklu


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 06.08.2015

Pregled prve polovine sezone

Posle završene trke za Veliku nagradu Nemačke na Zahsenringu, koja je vožena 12. jula, MotoGP piloti i njihovi timovi su otišli na zasluženi odmor od četiri nedelje


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 13.07.2015

GoPro Motorrad, Grand Prix Deutschland-Sachsenring

Pobednik trke za veliku nagradu Nemačke koja je vožena na Saksonringu je vozač koji je važio za najvećeg favorita, a to je Mark Markez


Motul TT Assen, Dutch GP 2015

29.06.2015

Grand Prix Monster Energy de Catalunya

18.06.2015

Gran Premio d’ Italia TIM- Autodromo del Mugello

02.06.2015

Monster Energy Grand Prix de France

18.05.2015

Gran Premio bwin de España

03.05.2015

GP Red Bull de la República Argentina

20.04.2015

Red Bull Grand Prix of The Americas

13.04.2015

Quatar 2015

30.03.2015

Nema leka protiv "Doktora"!

06.10.2008

Penicilin od "Doktora"

30.08.2008

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: