Ekskluzivno

Renault Laguna GT 2,0T

Na sva četiri


Inaugurisan od strane Japanaca početkom 90-ih godina, sistem upravljanja na sva četiri točka vraća se na scenu zahvaljujući Renault Laguni GT

Ideja nije dakle nova, cilj je bio i ostao isti - kako naterati zadnje točkove da aktivnije utiču na stabilnost i pokretljivost šasije. Honda je svojevremeno otišla najdalje u razvoju, no u međuvremenu napredak elektronike (ABS, ESP...) i sve veća zastupljenost vozila sa pogonom na sva četiri točka, bacili su ideju u zaborav. Iskreno govoreći, ostvareni progres po pitanju ponašanja na putu je ogroman, tako da se sa pravom možemo zapitati nisu li u Renaultu možda malo zakasnili, tj. nije li upravljanje na sva četiri točka samo još jedan marketinški trik? Odgovor je negativan, mada moramo priznati da smo sa velikim skepticizmom dočekali testiranje. Jer iako je ideja vodilja ostala ista, sistem nazvan ”Active Drive” neuporedivo je sofisticiraniji, tako da za rezultat imamo osetno bolju preciznost upravljanja, manji poluprečnik okretanja i iznenađujuću pokretljivost!

Kokpit karakterišu odlična sedišta u kombinaciji kože i alkantare, sa natpisom GT, aluminijumske pedale, kao i odličan "podrezani" upravljač

Da ne ispadne da se radi o subjektivnom osećaju, potrudili su se u Press centru Renaulta u Parizu, stavljajući novinarima sistematski na probu i običnu Lagunu. Već u prvoj oštrijoj krivini, odnosno u jednom od mnogobrojnih kružnih tokova (trenutno su u modi u Francuskoj), odmah ostajemo impresionirani njenim ponašanjem, iako je i standardna Laguna među najtalentovanijim na ovome polju. Kod modela GT se tako stiče utisak da se okreće oko svoje ose, sa veoma malo tipičnog podupravljanja, karakterističnog za vozila sa prednjim pogonom. Dovoljan je samo nagli pokret veoma direktnog upravljača, kako bi se Laguna istoga trena postavila u željenu putanju. Ruku na srce, odavno nisam bio toliko impresioniran nekih tehnološkim novitetom, koji su u poslednje vreme toliko česti u auto industriji. Ovo je prava mini revolucija. No o čemu se zapravo radi?

Pozivnica za krivine
Za razliku od Japanaca, kod kojih su se zadnji točkovi pomerali isključivo u zavisnosti od brzine kretanja i položaja upravljača, Renaultov sistem permanentno nadgleda stabilnost vozila, kako bi u realnom vremenu korigovao ugao pod kojim će zakrenuti točkove. ”Caka” je dakle u brzini kojom elektromotor, smešten na zadnjoj osovini, prenosi informacije dobijene od kalkulatora. Ovaj konstantno komunicira sa sistemom ABS i ESP, obrađujući istovremeno podatke o brzini vozila i položaju upravljača, kao i brzinu kojom vozač okreće ”volan”. Informacije cirkulišu brzinom i do 100 puta u sekundi, što znači da ”mozak” (kompjuter) u svakom trenutku može da odredi najoptimalniji položaj zadnjih točkova.

Kako bi se zaštitio od neprijatnih iznenađenja i lošeg funkcionisanja (setite se kolika je šteta naneta imidžu proizvođača zbog problema sa regulatorom brzine), senzori i veze sa elektronskom kutijom su duplirani, pa čak triplirani, upravo kao u aeronautici. Ujedno, Renault je samostalno razvio i zaštitio sve programe kako bi sprečio određene nezavisne specijaliste (primera radi, Bosch) da u bližoj budućnosti ponude sličan sistem konkurentima.

Poglavlje drugo
Drugo poglavlje vezano je za pravac okretanja točkova. Naime, do 60 km/h zadnji točkovi zakreću se u pravcu suprotnom od prednjih, a do maksimalnog ugla od 3,5°. Time je ostvarena veća agilnost, dok je prečnik okretanja sveden sa 12 m (standardna Laguna), na samo 10,8 m, uprkos velikim naplacima od 18 cola. Veoma zahvalno prilikom parkiranja i u vožnji po gradu, baš kao i u ”lakat” krivinama. Ujedno je poboljšana i sigurnost, jer iznad 40 km/h dinamička korekcija stabilnosti ”bdi” nad zadnjim trapom.

     

Pored odličnih voznih karakteristika, Laguna GT pruža i sasvim solidnu praktičnost

 

Kada je brzina veća od 60 km/h, tada zadnji točkovi zauzimaju isti smer kao i prednji, ali ovoga puta pod maksimalnim uglom od 2°, stvarajući tako protivtežu centrifugalnoj sili koja želi da ”izbaci” zadnji deo sa zadate putanje kroz krivinu. Gume su logično optimalno opterećene, a Laguna se ponaša kao da je na beskrajnim nevidljivim šinama.

Naglom promenom pravca (primera radi, test ”severnog jelena”), odnosno prilikom slalom vožnje, do zanošenja i eventualnog gubitka kontrole dolazi znatno kasnije, čak je i intervencija ESP-a pomerena. Neverovatno, ali istinito, zahvaljujući Active Drive šasiji, Laguna GT prošla je bolje (čitaj brže) sve testove izbegavanja prepreka od modela Porsche Boxster S i Subaru Impreza WRX STi, odnosno brža je i do 15 km/h od Lagune sa klasičnim upravljanjem.

Recimo još i da ovaj Renault zna da neutrališe nestabilnost koja se javlja prilikom snažnog kočenja na različitim podlogama, kada su recimo točkovi na levoj strani vozila na suvom, a desni na vlažnom asfaltu, bez da je potrebno vršiti korekcije upravljačem. Kočiona sila tako može biti jača na točkovima koji imaju bolji kontakt sa podlogom, pri čemu se značajno smanjuje zaustavni put.

Samo dva agregata
Laguna GT postojala je i u prethodnoj generaciji, što će reći da se radi o umereno sportskoj verziji, koja, iako je razvijena u saradnji sa Renault Sport ogrankom, nije prošla kroz njegove fabričke hale. Ova Laguna ostaje dakle porodična limuzina, bez obzira na veoma zavidne perfomanse za koje su zaslužna dva agregata: benzinski 2,0T i common-rail dizel 2,0 dCi.

Iako nam je razum nalagao da na testiranje uzmemo verziju sa dizel motorom, ipak smo se opredelili za benzinski od 205 KS. I pogrešili!? Daleko od toga da nas je ovaj agregat razočarao, već ”problem” leži u tome što smo samo par dana ranije vratili ključeve jedne Impreze 2,5 WRX, čiji nas je agregat impresionirao.

Kod Lagune, ubrzanja su previše linearna, a turbo počinje snažno da ”duva” tek iznad 3000 obrtaja. U svakodnevnoj vožnji nema problema, pogotovo što je 90% obrtnog momenta od 300 Nm, dostupno između 2250 i 5250 obrtaja. Nedostaje međutim onaj osećaj ”udarca u leđa” da bi zadovoljstvo bilo potpuno, no pretpostavljamo da je Renault namerno ”izduvao” ovaj agregat za 20 KS (preuzet iz Megana RS), kako bi ga prilagodili porodičnoj upotrebi. Kome je stalo do preciznih podataka, proizvođač navodi maksimalnu brzinu od 232 km, koju naravno nismo proverili iz bezbednosnih razloga.

Naprotiv, uverili smo se da do 100 km/h zaista ubrzava ispod 8 sekundi, i da kilometar ”iz mesta” prelazi za obećanih 28 sekundi. Ono što je daleko od obećanog jeste potrošnja, koja je samo u idealnim uslovima ispod 10 litara. Podatak se odnosi na vožnju po auto-putu, manje-više u dozvoljenim granicama, dok se prosečna potrošnja nakon dobrih 1.000 pređenih kilometara, stabilizovala na 13,2 litre.

aktivna sigurnost,
cena,
menjač,
udobnost,
sportski detalji

nedovoljno "eksplozivan" motor, nedostatak
rezervnog točka,
plastika na centralnoj konzoli,
potrošnja

U ponudi se nalaze samo dva agregata: dvolitarski "benzinac" sa 205 KS i dizel iste zapremine sa 180 KS

Kome je do štednje, dizel od 180 KS je logičan izbor. Imajući priliku da ga isprobamo u ostalim modelima ovog proizvođača, možemo mirne savesti zaključiti da se radi o jednom od najboljih u klasi, čijih 400 Nm obezbeđuju osetno bolja međuubrzanja i veću elastičnost. Njegova prosečna potrošnja od nekih 8,5 litara, takođe je daleko podnošljivija.

Sačuvana praktičnost
Dizajn nove Lagune, barem kada se radi o limuzini sa petora vrata, izazvao je veoma podeljena mišljenja, dok je karavan verzija pobrala daleko više simpatija. Bilo kako bilo, Renault je odlučio da obe karoserije imaju pravo na GT izdanje, tako da je ”i vuk sit i ovce na broju”. Verzija Estate je naravno praktičnija, ali i duža za dobrih desetak centimetara. GT se inače razlikuje od ”obične” Lagune po nešto drugačijim branicima sa lažnim ”škrgama” (začepljeni prorezi za vazduh), rešetkastom maskom napred i spomenutim naplacima od 18 cola, na kojima se nalaze pneumatici dimenzija 225/45.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

9

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,67

Kvalitet materijala

7

Motor

7

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,40

Cena

8

Prosečna ocena: 7,75

Unutrašnjost je, ipak, znatno atraktivnija. Odlična sedišta u kombinaciji kože i alkantare, sa natpisom GT, ne mogu a da se ne dopadnu. Tu su i aluminijumske pedale, dok je upravljač pravo remek-delo. Neverovatno je koliko ovaj ”objekat” može biti prijatan, prosto se kod vozača javlja želja da ga ”mazi” i nikada ne ispusti iz ruku. Podrezan na donjem delu, ”mesnat” i obložen kvalitetnom kožom, potpuno je u harmoniji sa dinamičkim kvalitetima vozila. Zapravo, čitav enterijer deluje prilično sportski, jednim delom i usled obilate upotrebe metalizirane plastike, nažalost, ne preterano kvalitetne. Ostali materijali sasvim su na visini zadatka, no Renault će ipak morati posvetiti više pažnje završnoj obradi želi li ozbiljnije da konkuriše proizvođačima sa druge strane reke Rajne.

Zahvaljujući Active Drive Šasiji, Laguna GT je u odnosu na model sa klasičnim upravljanjem, brža i do 15 km/h na testovima izbegavanja prepreka (tzv. "severni jelen")

Ne malo, ali opravdano
Tako stigosmo i do cene, koja iznosi ravno 30.000 evra (u Francuskoj), što i nije mala svota novca, ali je sasvim adekvatna bogatoj opremi i pokazanim kvalitetima. Dizel GT je recimo skuplji za samo 1.000 evra od benzinca, odnosno 1.500 evra od standardne Lagune 2,0 DCi/150 KS Dinamique, ali poseduje ”višak” dopunske opreme u vrednosti od oko 4.500 evra, plus Active Drive šasiju i integralno upravljanje. Spomenimo samo dvozonski automatski klima-uređaj, navedene sportske ”rekvizite”, tempomat, električnu ručnu kočnicu, ksenon farove koji se zakreću u krivinama, velik broj vazdušnih jastuka, metalik boju, itd. Slično opremljeni nemački konkurenti, kao što je recimo BMW 320d Sport Design, skuplji su i do 10.000 evra!

Za kraj, recimo da je ovo verovatno najbolja Renaultova ideja nakon Scenica, koji je svojevremeno izazvao pravu revoluciju u automobilskom svetu. Sistem upravljanja na sva četiri točka tako se vraća na velika vrata, jer osim što je izuzetno efikasan, nije ni preterano skup, a ni preterano težak. Ukupna masa iznosi samo 19 kg (elektromotor, elektronika, senzori...), dok se ukupna cena kreće od 1.000 do 1.500 evra. Uskoro će se opciono ugrađivati i u ostale modele ovog proizvođača, a sudeći po interesovanju koje je izazvao, za očekivati je da će ubrzo i konkurenti razviti slične sisteme.

Renault Laguna GT 2,0T

Karoserija
kupe, 3 vrata/5 sedišta
dužina x širina x visina 4695 x 1811 x 1445 mm
međuosovinski razmak 2758 mm, masa vozila 1472 kg
Motor
četvorocilindarski redni motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva.
radna zapremina 1998 cm3
maks. snaga 151/205 kW/KS, pri 5000 o/min
maks. obrtni moment 300 Nm, pri 3000 o/min
Ogibljenje
napred McPherson‚ pozadi multilink, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici
225/45 R18
Prenos snage
pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 7,5 s, maks. brzina 232 km/h, prosečna potrošnja l/100 km 13,2
Cena (u EU)
30.000 €

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
3695
Postavljeno: 24.09.2008

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Stefko
24.9.2008 00:28
3
0

Počeću da se divim bojama! Znaju da prikažu najbolje detalje automobila, a ova "laguna" je sada atraktivna. Ako se nekom ne dopada, plava je idealna za zaljubljivanje.
Novi sistem ne vidim kao neko značajno poboljšanje okretnosti. Bez nekoliko stepeni više od sadašnjeg okretanja točkova, nije mi zanimljiva. Ne verujem da će biti popularna kod kupaca mada bih ga rado poručio kad bih je kupovao.

ivan_bgd
25.9.2008 15:56
1
2

imam neki utisak da renault laguna sa poslednjim modelom napravila zaista vrlo malo na trzistu ..konkurencija je otisla dosta dalje napravisi mnogo lepse i zanimljivije modela koji kostaju priblizno isto.(c5, mazda 6 , honda akord, izlazi uskoro novi avensis, pa i ford mondeo je cinimi se bolji)

Aleksandar
09.11.2008 16:57
4
0

Nijedan Auto nije bolji od Renault lagune!!! Ovaj auto je super. Mozda ne izgleda na prvom pogledu atraktivno kao c5 ali znam da je sigurno bolji od citroena. Ima komfort, super motor, activ drive,...!!!
Probao sam ovaj auto i verujte mi odusevljen sam! Ja vozim prvu lagunu vec 13 godina i nikad nista mu nije falilo! Presao vec 220000 km!!
Ovu Lagunu bi preporucio svima!!!
PS.: Probao sam i VW Pasat. Mnogo je lep na prvom pogledu i interijer je super samo motor sto mu nije bas dobar i kocnice!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: