Ekskluzivno

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

Klizeći start

Apsolutni šampion u ovoj kategoriji, Citroen C4 Picasso nadmašio je sve konkurente. U iščekivanju novog Renault Scenica, jedan od ozbiljnih protivnika je nedavno restilizovana Mazda 5, sa famoznim kliznim vratima

Jedno je sigurno, od kada se pojavio u jesen 2007. godine, Citroen C4 Piccaso caruje evropskim tržištem monovolumena, posebno u kraćoj verziji sa pet sedišta. Produžena, nazvana Grande Picasso, donekle je hendikepirana povišenom cenom (skuplji od 1.000 do 1.500 evra, u zavisnosti od verzije), tako da ulazi u direktan okršaj sa odličnim modelom Ford S Max. Uostalom, nemaju svi potrebe za sedam sedišta, a kratka karoserija osim što pleni originalnim formama, poseduje sve atribute velikih vanova.

Veoma dopadljiva i originalna komandna tabla od kvalitetnih materijala i specijalitet Citroena - upravljač sa fiksnim centralnim delom, sa brojnim funkcijama
Veoma dobra preglednost, zahvaljujući tankim A stubovima
Specifična centralna konzola sa isključivo digitalnim instrumentima
Još jedan specijalitet, ogromno vetrobransko staklo koje duboko zalazi u krov

Modelu Picasso nije, dakle, bilo teško da se nametne, bez obzira što ni konkurenti nisu za potcenjivanje. Mislimo naravno na Opel Zafiru, Toyotu Corollu Verso, VW Touran i nezaobilazni Renault Scenic. Ovaj poslednji je nakon višegodišnje dominacije izgubio titulu najprodavanijeg mini-vana, a Picasso, u šali, dobio nadimak ”ubica Scenica”.

No, Renault planira da ubrzo lansira naslednika, tako da je za sada Citroen pošteđen većih briga. Restilizovana Mazda 5, koju smo mu suprostavili, sigurno ga ne može ozbiljnije ugroziti, ne toliko zbog nedostatka kvaliteta, već pre svega zbog ograničene ponude na Starom kontinentu. Prodaja Picassa meri se stotinama hiljada jedinica godišnje, dok se Mazda 5 zadovoljava sa nekih desetak hiljada. Konkretno, u Francuskoj, gde je obavljen ovaj test, prošle godine adut Citroena prodat je u tačno 72.697 primeraka (samo Picasso, ne i standardni C4), dok je Japanac pronašao jedva 3.903 kupca!

Kako objasniti ovakav uspeh, kada se zna da je reputacija Citroena, bar kada je o pouzdanosti reč, daleko iza one koju pruža Mazda? Po nama, pre svega dopadljivim dizajnom, kako spolja, tako i u unutrašnjosti, ali i brojnim originalnim rešenjima. Međutim, originalnosti, upravo koliko i praktičnost, ne nedostaje ni Petici, čija klizna vrata predstavljaju presedan u kategoriji kompaktnih vanova. Osim toga, restilizacijom prednjeg i zadnjeg dela, postala je još dopadljivija, poprimivši izgled aktuelnih modela (Mazda 2 i 6).

Vizija prostora Picassa
Svaki put kada se sretnemo sa modelom Picasso, upotrebljavamo izraz ”visioespace”, koja možda najuspešnije dočarava njegovu unutrašnjost. Veran svojoj inovatorskoj reputaciji, Citroen je u Picassu promovisao ogromno vetrobransko staklo, površine 2 m², koje, osim što doprinosi odličnoj aerodinamici vozila, vozaču omogućava znatno veće vidno polje. Umesto uobičajnog ugla od 35°, prošireno je na 70°. Dodamo li na to i nosače A stubova, tanke poput ”štapića u kineskom restoranu”, pa zatim ogromne bočne prozore i stakleni krov, jasno je da svetlosti ne nedostaje.

     
 
Kratki Picasso poseduje samo pet sedišta, ali su zato sva veoma udobna i istih dimenzija pozadi
Veoma upotrebljiv prtljažnik rekordne zapremine
Za razliku od Mazde, može se otvoriti samo prozor na zadnjim vratima

Sama koncepcija armature tipično je monovolumenska, sa grupisanim digitalnim instrumentima na sredini komandne table. Takva je i vozačeva pozicija, uzdignuta i znatno uspravnija nego li u Mazdi, koja je čista suprotnost Picassu. Ukoliko bi vozač ušao u vozilo vezanih očiju, mogao bi se opkladiti da se nalazi u jednoj limuzini, koliko je Petica klasične koncepcije. Osim što je smešten znatno niže od tla, ispred sebe ima standardne analogne instrumente, smeštene kao po običaju, iza upravljača. A kada smo već kod upravljača, recimo da se kod Picassa on isporučuje sa fiksnim centralnim delom, odnosno okreće se samo obruč. U određenim verzijama, pored njega se nalazi ručica robotizovanog menjača, no kako smo ovaj imali na testiranju više puta, insistirali smo na klasičnom, smeštenom upravo kao i kod Mazde na donjem delu centralne konzole. Sve u svemu, unutrašnjost Citroena je u poređenju sa Peticom pravi Space Shutlle i ujedno je znatno prijatnija za boravak, mada zahteva izvesno adaptiranje.

Petica za 5
Mazda, naravno, osvaja poene zahvaljujući svojim kliznim vratima, praktičnijim i nadasve atraktivnijim. Klinci ih jednostavno obožavaju, a bogami i tati poraste cena kada ih otvori sa daljine. I ranije su bila takve koncepcije, ali sada su uz doplatu od 750 evra snabdevena električnom asistencijom. Druga specifičnost je unutrašnja modularnost, nazvana ”Karakuri”. Naime, dve koncepcije se konfrontiraju u svetu kompaktnih vanova, verzije sa 5 mesta, protiv modela sa 5+2 sedišta. Mazda je, međutim, izabrala treći put, pa bi se Petica pre mogla predstaviti kao van sa 4+1 ili 6+1 sedišta, igrajući tako na kartu egzotizma. Radi se zapravo o srednjem ”sedištu” u drugom redu, širine dvadesetak centimetara, čiji je sedalni deo sklopljen ispod levog susednog sedišta, te po potrebi može poslužiti kao mesto za dodatnog putnika. Jedino je problem što je toliko tvrdo i neudobno, da će nesretnik kome je pripalo odmah poželeti da ga zameni sa nekim drugim.

Po istom principu, samo sada ispod desnog sedišta, jeste naslon za laktove, pa je kao i u slučaju pomoćnog, neophodno podići sedalni deo, kako bi se izvadio. Mehanizam je jednostavan, za bilo koju opciju jedva da treba par sekundi, a oslobođeni prostor ispod levog i desnog sedišta uvek može poslužiti kao skriveni boks za odlaganje sitnica od vrednosti. A kada smo kod praktičnih detalja, recimo da Mazda navodi cifru od ukupno 45 polica, pregrada, šupljina i boksova, no i pored toga, Picasso se pokazao praktičnijim. Kod njega su zapremine znatno veće, tako da flaše od 1,5 litre sa lakoćom staju u vrata i pregradak ispred suvozača.

     
 

dve različite karoserije sa 5 i 7 sedišta, raspoloživi
unutrašnji prostor,
atraktivan enterijer,
preglednost, praktični detalji

velika masa,
neprecizan menjač,
ergonomija komandi
"a la Citroen",
odsustvo rezervnog točka

Picasso pokazuje osetno više podupravljanja u oštrim krivinama, pre svega zbog višljeg težišta i velike mase

Jednim pogledom
Citroen C4 Picasso

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

8

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

8,00

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

9

Performanse

7

Dizajn

8

Kočnice

8

Ponuda prostora

9

Ukupno:

7,67

Kvalitet materijala

8

Motor

7

Završna obrada

7

Menjač

6

Ukupno:

8,20

Cena

7

Prosečna ocena: 7,63

Dva puta
Što se tiče trećeg reda kod Mazde, situacija je slična kao i kod konkurentskih vanova, dakle, sedišta su uredno složena u podu i izvlače se jednostavnim potezanjem uzice. Ukoliko se putnici u drugom redu sedišta solidarno pomere ka napred (sedišta su smeštena na klizačima sa amplitudom podešavanja od 27 cm), dve ne preterano korpulentne osobe mogu podneti kraći put, a sam pristup je olakšan zahvaljujući koncepciji vrata (ulazni otvor od 70 cm), čak i kada je vozilo ”uklješteno” između druga dva automobila. Poslednja stavka u vezi modularnosti vezana je za prtljažnik, gde kao po običaju treba birati između transporta ljudi ili robe. Kod verzije sa sedam sedišta (zadnja dva su dakle, opciona) on je nešto manji (tačnije, pod je viši) i ima zapreminu od 425 litara. Kada su sva sedišta podignuta, ostaje samo 112 litara, što je, ipak, više od jedne Toyote Corolle Verso (63 l), ali i znatno manje od Grande Scenic i Grande Picasso (oko 200 litara).

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi

Karoserija
minivan, 5 vrata/5 sedišta
dužina x širina x visina 4468 x 1831 x 1610 mm
međuosovinski razmak 2728 mm, masa vozila 1564 kg
Motor
četvorocilindarski redni dizel motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ common rail ubrizgavanje goriva. radna zapremina 1560 cm3
maks. snaga 81/110 kW/KS, pri 4000 o/min
maks. obrtni moment 240 Nm, pri 1750 o/min
Ogibljenje
napred McPherson i poprečno rame‚ pozadi polukruta osovina, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi. Pneumatici 205/65 R15
Prenos snage
pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 13,7 s, maks. brzina 180 km/h, prosečna potrošnja l/100 km 7,5
Cena (u EU) € 23.620

Restilizacijom Petica je dobila agresivniji izgled lica, što je u potpunosti u suprotnosti sa fluidnim linijama Picassa

Citroen je sa svoje strane izabrao drugačiji put, interesantiji i skuplji. Ponuđene su dve karoserije, specifičnog dizajna, pa ”ko šta voli, nek’ izvoli”. Postoji, dakle, ”kratki”, mada ovo treba uzeti uslovno, jer je sa 4,47 metara (Mazda 5 ima 4,5 m), kraći za samo 12 cm od Grande Picasso. Kod prvog postoji samo pet sedišta, ali su sva iste širine (takođe smeštena na klizačima), dok zapremina prtljažnika varira između 500 i 605 litara, što je hvale vredan rezultat. Osim toga, zadnja plastična vrata su laka za manipulisanje i podižu se na dve visine: prvo na 1,8 m, odnosno na 1,9 metara, kada se poguraju naviše. Praktično za garaže sa niskim plafonom, a kada mesta zaista nedostaje, moguće je otvoriti samo zadnje staklo, što nije slučaj kod njegovog konkurenta.

Šestostepeni menjač kod Mazde znatno je precizniji i prijatniji za rukovanje
Uz doplatu može se dobiti praktična kamera za vožnju unazad
Teško da instrumenti mogu biti klasičnije koncepcije

U prtljažniku smo pronašli još i integrisanu baterijsku lampu (puni se konstantno) i praktična sklopiva kolica, sposobna da ponesu najmanje 20 kg tereta. Za razliku od bivšeg modela Picasso, (ovo ”bivši” treba uzeti sa rezervom jer se i dalje proizvodi), ona nisu više plastična, već su od platna i obložena su izotermičkim materijalom. Inače, zadnji deo vozila može se po želji spustiti za 14 cm, a sve u cilju lakšeg utovara i istovara kabastih, odnosno teških stvari. Zahvaljujući pneumatskom ogibljenju pozadi (opcija za jeftinije verzije), visina vozila je konstantna, što dobro dođe kada je vozilo maksimalno opterećeno (zakačena prikolica ili čamac).

Japanski Italijan ili nemački Francuz
Od ostalih japanskih proizvođača automobila, Mazda se distancira određenom sportskom notom, što dokazuju aktuelne forme svih modela, kao i njihova unutrašnjost i ponašanje na putu. ”Petica” nije izuzetak, pa iako je reč o jednom monovolumenu, dinamične linije preovladavaju. Ukoliko se zna da deli savremenu platformu sa modelom C-Max, donekle modifikovanu i produženu za 11 cm (ukupno 2,75 m), jasno je zašto spada među najtemperamentnija vozila u segmentu. U tom cilju, a i zbog znatne težina vozila (1530 kg), proizvođač je posegnuo za relativno snažnim agregatima. Pored benzinskih 1,8/115 KS i 2,0/145 KS, u ponudi su i dva dizela. I tu smo bili iznenađeni odsustvom poznatih 1,6 i 2,0 HDi, nastalih u saradnji grupacije PSA i Ford. Bez obzira što Mazda pripada poslednjem, posegnula je za kućnim agregatom 2,0 MZR-CD. Navodno, 1,6 HDi/TDCi postiže ”samo” 240 Nm (260 sa overboost sistemom) obrtnog momenta, dok 2,0 MZR ima odličnih 310 Nm, odnosno 360 Nm u snažnijem bloku od 143 KS.

     
 
Jednim delom zbog sklopljenih sedišta, prtljažnik je inferiorniji nego kod Picassa
U drugi red realno se mogu smestiti samo dve odrasle osobe

Na test smo dobili slabiji agregat od 110 KS, koji u potpunosti zadovoljava u svakodnevnoj upotrebi. Vredan i dovoljno diskretan, nameće se kao logičan izbor, posebno jer je u sprezi sa šestostepenim menjačem (kod benzinaca petostepeni). Elestičnost je primerna, no ubrzanja ”iz mesta” prilično su skromna - do 100 km/h treba mu bezmalo 13 sekundi. Zapravo, sve komande su prilično tvrde, što se odnosi i na klasičnu hidrauličnu asistenciju upravljača (elektro-hidraulična kod benzinaca), tako da vožnja po ”zakrčenom” gradu brzo postaje zamorna, gde troši između 9 i 9,5 litara evrodizela. Prosečna zabeležena iznosila je 7,7 litara.

Što se tiče Picassa, recimo da smo na testiranju imali dva dizel agregata, no kako bi duel bio ravnopravan, skoncentrisali smo se na slabiji 1,6 HDi od 110 KS. Osim toga, ovaj motor može se dobiti sa klasičnim petostepenim menjačem (uz 2,0 HDi obavezno ide robotizovani), sa kojim smo bili duboko razočarani. Precizan je kao ”ručni mlin za kafu”, te bi u PSA zaista trebalo da ih što pre zamene novom generacijom.

Što se tiče samih karakteristika, veoma su približne onim kod Mazde, u svakom slučaju sasvim dovoljne za jedan porodični monovolumen. Picasso je inače veoma težak automobil (testirani oko 1570 kg), tako da se velika masa oseća u oštrim krivinama, kada, poštujući zakone fizike, vozilo želi da ”iskoči napolje”. Serijski ESP ipak uspeva da ga uspori i postavi u zadatu putanju, dok na otvorenom putu, Picasso podseća na monovolumene iz višeg segmenta. Tvrdo trimovan, lako podnosi sva maltretiranja, a aktivna sigurnost zaista je za primer. Druga strana medalje je pogoršana udobnost, no i dalje je znatno udobniji od konkurentske Mazde. Bez da je reputacija proizvođača dovedena u pitanje, možemo konstatovati da se ovaj Citroen približio nemačkoj školi, u kojoj su sedišta često ”kao od drveta”. No, to je neki opšti trend, ni kod Francuza nisu više mekana kao nekada. Po ugledu na karakteristike jeste i potrošnja, praktično identična kao kod njegovog protivnika, sa prosekom od 7,5 litara evrodizela.

Tradicionalno jeftinija Mazda
Na francuskom tržištu, gde je obavljeno testiranje, Mazda 5 sa sličnom opremom jeftinija je za nekoliko hiljada evra, no, ni to joj ne pomaže naspram izuzetno traženog Picassa. Kod nas je, takođe jeftinija, za verziju sa testiranim motorom treba najmanje 22.999 evra, dok je kratki Picasso 1,6 HDi skuplji za nekih 600 evra. Određeni popusti nisu uzeti u obzir.

Ovoga puta nećemo ulaziti u detalje opreme, koja se uostalom razlikuje od tržišta do tržišta. Podrazumeva se da kao i sva savremena vozila, poseduju sve neophodne elemente sigurnosti i udobnosti, gde pre svega mislimo na ESP i klima-uređaj.

elektropomična zadnja vrata,
6+1 sedišta, pozicija
za upravljačem,
agresivniji
izgled nakon restilizacije, cena

neudobno srednje "sedište" u drugom redu,
kvalitet plastike
na komandnoj tabli,
"anemična" unutrašnjost,
zapremina prtljažnika

U krivinama, Mazda 5 se ponaša kao limuzina sa veoma malo podupravljanja

Jednim pogledom
Mazda 5

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

7

Dizajn

8

Kočnice

8

Ponuda prostora

8

Ukupno:

7,67

Kvalitet materijala

7

Motor

7

Završna obrada

7

Menjač

7

Ukupno:

7,60

Cena

8

Prosečna ocena: 7,50

Dopadljiva i temperamentna, sa elektropomičnim vratima i nesvakidašnjom modularnošću, Mazda 5 nema nikakvih kompleksa u poređenju sa Citroenom. Međutim, nedovoljno poznata i rasprostranjena, ne može da računa na veću popularnost. Šteta, jer iako enterijeru nedostaje malo više topline i prefinjenosti, cenom i kvalitetima to svakako zaslužuje.

Picasso sa svoje strane samo dokazuje da nije slučajno lider u kategoriji. Izgledom i originalnim tehničkim rešenjima, baš kao i enterijerom, uspeva da šarmira i one kojima monovolumeni nisu na srcu. Zaključak koji se nametnuo nakon dve nedelje provedene sa njima, jeste da i jedan i drugi poseduju snažne argumente, a za koji ćete se odlučiti, stvar je pre svega ukusa. Kako su vozne karakteristike i performanse veoma približne, na odluku eventualno može uticati imidž japanskog konstruktora, trogodišnja garancija i naravno, povoljnija cena.

Mazda 5 2,0 MRZ-CD

Karoserija
minivan, 5 vrata/5 sedišta
dužina x širina x visina 4505 x 1755 x 1615 mm
međuosovinski razmak 2750 mm, masa vozila 1610 kg
Motor
četvorocilindarski redni dizel motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ common rail ubrizgavanje goriva. radna zapremina 1995 cm3
maks. snaga 81/110 kW/KS, pri 3500 o/min
maks. obrtni moment 310 Nm, pri 2000 o/min
Ogibljenje
napred McPherson i dvostruko poprečno rame‚ pozadi multilink, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi. Pneumatici 195/65 R15
Prenos snage
pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 12,9 s, maks. brzina 179 km/h, prosečna potrošnja l/100 km 7,7
Cena (u EU) € 22.999

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
peki@vrelegume.rs
6071
Postavljeno: 17.09.2008

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Stefko
17.9.2008 01:02
0
0

Ovo je prvi put da vidim "C4 pikasa" sa manuelnim menjačem i odmah je strpan u "minus". Inače, lepo je uklopljen centralni greben. Zaključio sam da je "francuz" najpregledniji automobil uopšte. Na strani mazde je prostran enterijer s obzirom na dužinu i broj sedišta. Ne volim klizna vrata, a postoji i neko upozorenje da ne treba da se gazi mehanizam koji ih pomera, ali to se uvek dešava pri ulasku/izlasku sa zadnjih sedišta. Hrabro je od Sitroena što favorizuje automatizovane menjače.

Todorovic Zoran
18.9.2008 21:43
0
0

Hteo bih da pohvalim uporedni test citroena c4 i m5.
Vrlo konkretno i bez dlake na jeziku.
uostalom-kao i uvek.
pozdrav.i samo tako.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: