MotoGP

Penicilin od "Doktora"

”Vezujući” dve izuzetno bitne pobede na stazama Laguna Seca i Brno, Valentino Rossi značajno je povećao prednost u odnosu na najbliže rivale i ozbiljno istakao kandidaturu za novi naslov prvaka. Casey Stoner je na drugoj strani, ”zaređao” sa padovima, dok se Dani Pedrosa još uvek oporavlja od teškog pada na natopljenom Sachsenringu


Ako je sa nešto slabijim startom sezone, i velikim kiksom u Assenu, Valentino Rossi možda još i dopustio svojim rivalima da ugrabe po koji bod i ponadaju se šampionskoj kruni u MotoGP klasi, onda je skoro perfektnim vožnjama u Sachsenringu, Laguna Seci i Brnu, na najbolji način demonstrirao svoje vozačko umeće, a konkurentima ”prepisao” više nego jaka ”sredstva za smirenje”. Šalu na stranu, ali je zaista, na protekle tri trke, bilo izuzetno zanimljivo videti onog ”starog” Rossija, koji čak i kada ”uprska” na startu, krug za krugom ”skida” jednog rivala za drugim, i skoro bez greški, obuzdava razjarenu Yamahu na granici prijanjanja.

Na natopljenom Sachsenringu, imali smo priliku i da vidimo jednog drugačijeg Rossija, proračunatog, staloženog i smirenog. Uvideviši da je Stoner na klizavom asfaltu Nemačke, jednostavno prebrz za Yamahu, te da bi bilo kakva ”jurnjava” za njim verovatno rezultovala padom, slično onom koji je doživeo Pedrosa, dok je uverljivo vodio trku, Rossi se ”povukao” i pomirio sa ”samo” 20 poena.

D.Pedrosa

Iskustvo ispred mladosti
I dok je Casey Stoner uživao u lovorikama nakon Nemačke, tim Yamaha Fiat spremao je odmazdu, koja je usledila već na sledećoj trci, na stazi Laguna Seca u SAD. Iako je Stoner ponovo bio više nego dominantan u kvalifikacijama, Rossija kao da to nije previše doticalo, već se celokupan tim spremio za ”duže staze” u nedelju. Više od sekunde u kvalifikacijama u korist Stonera, ne samo da je nestalo, nego se od ”zelenog svetla”, razvila bespoštedna borba ”na krv i nož”, i gledaocima priredila definitivno najzanimljiviju trku ove sezone.

Liderska pozicija menjala se ne samo iz kruga u krug, već su Rossi i Stoner smenjivali jedan drugog iz krivine u krivinu. Čak i takva vožnja, sa čestim defanzivnim putanjama, nije bila ni od kakve pomoći ostalim konkurentima, kojima su krug za krugom, Rossi i Stoner bežali kao ”brzi voz”. Veću brzinu Ducatija na pravcu, Rossi je kompenzovao odličnim ponašanjem Yamahe u krivinama, kasnim kočenjem, naročito pred čuveni ”Cork Screw”, ali i ”lakat” krivinu na kraju ciljne ravnine. Kao da se moglo primetiti koliko je Stonera sve ovo iznenadilo, pa i dekoncentrisalo, naročito nakon onako ubedljivog performansa na kvalifikacijama u subotu.

V.Rossi i C.Stoner
V.Rossi

Par prekasnih kočenja i promašenih putanja, kao da su bili uvod u ”krešendo” koji je nastupio desetak krugova pre kraja. Pokušavši na sve načine da ”preskoči” Rossija, Stoner se u jednom trenutku previše približio izduvnicima Yamahe, te na kočenju za poslednju krivinu pred izlazak na startno-ciljni pravac, morao značajno da menja putanju kako ne bi udario Rossija. Destabilizovan Ducati dohvatio se spoljnjeg, ”prljavog” dela staze, te ni nadljudski napori Stonera da ga zadrži na stazi, nisu urodili plodom. Od pomoći sigurno nije bio ni pesak tik uz stazu, koji je ”zarobio” prednji točak Ducatija i primorao Stonera da obori motocikl. Na svu sreću, aktuelni šampion je trku nastavio, ali sa ogromnim vremenskim zaostatkom u odnosu na Rossija, te je trka time praktično bila rešena.

Pod velikim pritiskom
Par oštrijih reči od strane Stonera na račun Rossijeve vožnje u Americi, samo su doprineli uzavreloj atmosferi na češkoj stazi Brno. A kada smo kod visokih temperatura, razloga za brigu bilo je itekako u redovima Michelina, a samim tim i timova koji koriste njihove pneumatike. I dalje nije jasno kako je ovaj proizvođač mogao napraviti takav kiks, pa na trku u Češkoj doneti samo meke i tvrde komponente, koje su se pokazale previše ekstremne u svojim oblastima. Soft komponenta jedva da je izdržavala par krugova, pre nego što se pretvarala u ”žvaku”, dok je hard pneumatik jednostavno bio previše tvrd, što će reći da tokom cele trke, u njega nije bilo moguće ”uterati” željenu temperaturu. Otuda i ne čudi podatak na kraju trke, da je među prvih 12, bilo samo dva vozača koji nisu bili na Bridgestone gumama (9. Dovizioso i 10. Lorenzo). Toseland na 13. mestu, Colin Edwards na 14. i drugoplasirani u generalnom plasmanu, Dani Pedrosa na neverovatnoj 15. poziciji, bili su pravo razočarenje.

No, ipak je najveći debakl doživeo Casey Stoner, kojem je ovo, u neku ruku ”domaća” staza, budući da mu je supruga Čehinja. Ponovo startujući sa polpozicije, poveo je trku ispred Rossija i ostalih, da bi nakon samo nekoliko krugova u vođstvu, njegov Ducati proklizao prednjim delom i završio u šljunku pored staze, a usled kamenčića koji je upao u sistem usisa, Australijanac je bio prinuđen da odustane. Ipak, čast Ducatija (tim Alice) spasao je Toni Elias, osvajajući fantastično drugo mesto.

Kako reče Stoner nakon trke, razlog pada bio je set up motocikla, kojeg je u krivinama morao znatno više naginjati, a posledica toga bila je vožnja na užoj površini pneumatika, što je osetno smanjilo prijanjanje. No, u timu Ducati kažu da su nakon trke uvideli ovaj problem, te ga efikasno otklonili promenom setupa i kompletne geometrije. Naravno, tada je već bilo prekasno, jer je Rossi rutinski, još jednom stigao do maksimalnih 25 poena, i time ”zacementirao” svoju prednost u generalnom plasmanu na čak 50 bodova.

Budući da se sledeća trka vozi u Misanu (VN San Marina), ponovo treba očekivati agresivnog Rossija, ali bi i Stoner, nakon iskustva u Češkoj, mogao ”Doktoru” da pomrsi račune. Što se tiče Dani Pedrose, tu je situacija još uvek nejasna, jer povreda koju vuče iz Sachsenringa kao da nije zacelila, te da je pored Michelin pneumatika, u velikoj meri ”zaslužna” za tek 15. mesto u Brnu.

Đ. Pavićević
foto: MotoGP Teams
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
1437
Postavljeno: 30.08.2008

Arhiva: MotoGP

Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 19.10.2015

Pramac Australian Motorcycle Grand Prix

Svako ko je ustao u nedelju u sedam časova po našem vremenu, da bi ispratio Veliku nagradu Australije, sigurno nije zažalio što je prisustvovao takvom spektaklu


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 06.08.2015

Pregled prve polovine sezone

Posle završene trke za Veliku nagradu Nemačke na Zahsenringu, koja je vožena 12. jula, MotoGP piloti i njihovi timovi su otišli na zasluženi odmor od četiri nedelje


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 13.07.2015

GoPro Motorrad, Grand Prix Deutschland-Sachsenring

Pobednik trke za veliku nagradu Nemačke koja je vožena na Saksonringu je vozač koji je važio za najvećeg favorita, a to je Mark Markez


Motul TT Assen, Dutch GP 2015

29.06.2015

Grand Prix Monster Energy de Catalunya

18.06.2015

Gran Premio d’ Italia TIM- Autodromo del Mugello

02.06.2015

Monster Energy Grand Prix de France

18.05.2015

Gran Premio bwin de España

03.05.2015

GP Red Bull de la República Argentina

20.04.2015

Red Bull Grand Prix of The Americas

13.04.2015

Quatar 2015

30.03.2015

Nema leka protiv "Doktora"!

06.10.2008

Penicilin od "Doktora"

30.08.2008

Stefko
30.8.2008 15:10
0
0

Za sve je kriv Kejsi! Da nije došao u MotoGP i Dukati, ne bi bilo ovakvih trka.

libra-fiat
01.9.2008 14:51
0
0

Pa iako se poigrava povremeno sa konkurencijom ipak je on showman i zna da zabavi publiku pa mi i ne smeta sto je tolika razlika ali ipak sa slabijom masinom sve to raditi stvarno svaka cast! Pratim ga jos od kada je poceo da vozi mislim 125 tada, kupovao sam Turbo novine '90. i vec su ga tada slavili...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: