Ekskluzivno

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

Na velika vrata

Značajno restilizovan, Ford Focus jedan je od najozbiljnijih protivnika neodoljivog Peugeota 308. U verziji sa troje vrata, ovi ”lažni” kupei deluju za nijansu dinamičnije, bez da su izgubili poznate kvalitete

Nažalost, malo je onih koji si mogu priuštiti jedan kompaktni premijum dizel motor u automobilu od 30.000 evra, kakvi su recimo Audi A3 2,0 TDi, BMW 118d ili Volvo C30 2,0 D. Za utehu, postoji sijaset atraktivnih vozila znatno pristupačnije cene, sa agregatima slične snage i ni malo lošijih voznih karakteristika.

Mislimo, naravno, na modele Honda Civic 2,2i CTDi, Alfa Romeo 147 JTM, Citroen C4 coupe 2,0 HDi, Kia Pro Cee’d 2,0 CRDi, kao i na upravo testirane Peugeot 308 2,0 HDi i Ford Focus 2,0 TDCi. Ovaj poslednji, nedavno je pretrpeo veoma uspešne estetske korekcije, tako da je nekadašnji anemični izraz lica, najzad postao znatno vedriji.

Prostrana unutrašnjost restilizovanog Focusa deluje previše strogo u poređenju sa 308
Ni instrumenti nisu zaboravljeni, osim što su pregledniji, ujedno su i atraktivniji

Kao po običaju, akcenat je dat na prednji deo, čime je i Focus postao član ”kinetičke familije”. U oči odmah upada agresivnija maska trapezastog oblika, sa svetlima koja duboko zalaze u ”krila”, a sve u stilu novog Mondea. Iako su ostale izmene znatno diskretnije, recimo da su zapravo svi delovi karoserije, osim krova, novi! Upustimo li se u ocenjivanje stila, možemo konstatovati da je profil Focusa elegantniji od 308, pre svega zahvaljujući snažno zakošenom zadnjem staklu, što za posledicu ima smanjenu vidljivost.

Njegov francuski protivnik za uzvrat poseduje i dalje znatno agresivniji prednji deo, koji se svakako ubraja među najuspešnije u segmentu. Opet konstatacija koju smo izneli nakon prvog susreta sa njim - ovako karakter¬nu ”njušku” odavno nismo sreli u kategoriji. Izuzmemo li manje zadnje staklo i modifikovan C stub, zadnji deo mu je neizmenjen, no i to je bilo dovoljno da se pojača utisak kompaktnosti. Sve je, dakle, stvar nijansi i ukusa, što će se potvrditi i kada je reč o karakteristikama. Po¬znato je naime da oba vozila dele zajedničke dizel agre¬gate, gde se ubraja i najsnažniji 2,0 TDCi/HDi.

     
 
Iako se radi o identičnom agregatu, kod Forda ovaj ima agresivniji karakter

Smanjena razlika
Vreme u automobilskoj industriji izgleda da teče mnogo brže nego li u ostalim industrijskim granama. Nakon samo tri godine postojanja, bore Focusa su iz dana u dan postajale sve izraženije. Konstatacija se odnosi i na spoljašnji izgled i na enterijer, koji je u poređenju sa 308, bio blago rečeno banalan. Lifting je, dakle, dobrodošao, iako je osnovna forma komandne table neizmenjena, unutrašnjost je sada znatno dopadljivija. Plastika je, recimo, kvalitetnija i mekša na gornjem delu, komande klima i audio uređaja su redizajnirane, dok reljefni instrumenti deluju znatno više sportski. Za rezultat imamo unutrašnjost koji pleni ozbiljnošću, sa znatno većom brigom za detalje. Ukratko, to je lepo, ali iako su instrumenti slične forme, u ”tristaosmici” su još atraktivniji, sa mlečnobelom podlogom i crvenim kazaljkama. Treba ih samo videti noću, deluju predivno. Jedina ”loša nota” odnosi se na senku koju stvara plastika sa kojom su prekriveni, posebno kada je sunčano vreme.

dizajn nakon restilizacije,
kvalitetniji enterijer,
cena,
prostor pozadi

visok nivo buke,
veća potrošnja,
nedovoljno prostora
za odlaganje sitnica

Peugeot 308 zadržava prednost, njegov enterijer deluje svetlije, a bogami i prostranije. ”Metar” u ruke, ovo je samo subjektivan osećaj, prostora napred ima podjednako u oba vozila. Stvar je u staklenim površinama, ogromno i snažno zakošeno vetrobransko staklo, u saradnji sa panoramskim krovom, doprinose da se vozač oseća kao u vozilu superiornijeg segmenta. Kako je i centralna konzola finija i udaljenija, a ne ispupčena kao kod Focusa, utisak je samo pojačan.

Francuski lav ujedno je praktičniji. Flaše od 1,5 litra bez problema staju u pregradu za rukavice i ostave u vratima, što je neizvodljivo kod Focusa, koji se opet ispomaže boksom ispod naslona za laktove i novom pregradom na gornjem delu komandne table. Pozicija za upravljačem je kod oba konkurenta odlična, dozvoljena su sva podešavanja, tako da i ”XXL vozači” mogu da spuste sedišta dovoljno nisko. Međutim, kod Forda se podešavaju i papučice nožnih komandi (električna komanda na sedištu), što olakšava posao sitnijim pripadnicama lepšega pola. Tim bolje, jer su znatno tvrđe i teže za doziranje nego one kod Peugeuta. Ko često vozi po gradu zna koliko je ovo važno, jer osim što je levo stopalo opterećenije, nije moguće krenuti sa minimalnim gasom, jer se motor jednostavno “guši”.

Ford Focus 2,0 TDCI

Karoserija
hatchback, 5 vrata/5 sedišta
dužina x širina x visina 4342 x 1840 x 1497 mm,
međuosovinski razmak 2640 mm, masa vozila 1450 kg,
zapremina prtljažnika 396/1258 l
Motor
četvorocilindarski redni dizel motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ common rail ubrizgavanje goriva.
radna zapremina 1997 cm3
maks. snaga 100/136 kW/KS, pri 4000 o/min
maks. obrtni moment 320 Nm, pri 2000 o/min
Ogibljenje
napred McPherson i poprečno rame‚ pozadi multilink, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici
205/50 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 9,8 s, maks. brzina 203 km/h, prosečna potrošnja l/100 km 7,7
Cena (sa PDV-om)
21.450 €

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

8

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

8,00

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

9

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,67

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,80

Cena

8

Prosečna ocena: 7,94

Troja vrata, da ili ne?
Pozadi, oba konkurenta pružaju dovoljno mesta za dve odrasle osobe, s tim da kod Focusa ima više prostora za kolena. Poželjno je, ipak, da putnici nisu klaustofobični, jer se prozori ne otvaraju. Testirane verzije sa samo prednjim vratima su bez ikakve sumnje nepraktičnije, no kako se sedišta pomeraju dovoljno unapred, pristup zadnjim je sasvim zadovoljavajući. Laku prednost, ipak, dajemo Fordu, dok je za uzvrat kod Peugeota moguće doplatiti za električnu asistenciju pomeranja vozačkog sedišta. Čim se podigne ili spusti naslon, automatski se pomera u željenom pravcu. Praktično i luksuzno!

Nažalost, ogromna vrata povlače za sobom još par mana, kojih su pošteđene karoserije sa četvoro. Osim što su teška, odu predaleko kada se otvore, dok su sigurnosni pojasevi, zbog pomerenog B stuba, postavljeni previše unazad. Za utehu, ”kupei” su jeftiniji za 500 evra.

Vozne karakteristike i ponašanje na putu su za primer, Focus je na ovom polju dostojan protivnik

Ostaje još da se uporedi zapremina prtljažnika, koja je kod oba vozila sasvim zadovoljavajuća. Kod Focusa je 396 dm3 (1258 sa oborenim sedištima), dok se 308 mora pomiriti sa 348 dm3 (maksimalno 1201 dm3) i za 11 cm višim utovarnim pragom. Ukoliko se kod ovog želi oboriti zadnja klupa, neophodno je demontirati sedalni deo (ne samo preklopiti uz prednja sedišta), čime se zaista dobija desetak centimetara u dužinu, ali je čitav proces pomalo komplikovan. A testirani 308 je pored toga posedovao i bas zvučnik u specijalnoj plastičnoj kutiji uz desni bok (opcioni JBL audio sistem), čime je njegova širina dodatno smanjena.

Iako je forma ostala ista, komandna tabla deluje znatno dopadljivije, uz upotrebu kvalitetnijih materijala
Izuzetno uspešan dizajn instrumenata kod 308, nažalost plastika kojom su prekriveni stvara senku

Male, ali važne razlike
Ukoliko se zna da ovi talentovani predstavnici C segmenta imaju sličnu težinu (308 respektivnih 1480 kg, Focus nekih 30 kg manje) i identične pogonske jedinice, jasno je da su karakteristike veoma slične. Kada smo ih stavili jedan pored drugog, ubrzavali su podjednako dobro, mada zvanično Focusu treba 9,8 s do 100 km/h, a 308-ci 0,3 sekunde manje. Slično je i sa međuubrzanjima u određenim stepenima prenosa, upravo kao i sa maksimalnom brzinom od preko 200 km/h. Logično je, dakle, da je i potrošnja približna. Francuski predstavnik se zadovoljio sa 7,5 litara u proseku, odnosno minimalnih 5,8 (na otvorenom putu) i maksimalnih 9 (u gradu). Komšija sa druge strane reke Rajne, trošio je zanemarljivih par centilitara više, osim u gradu, kada može da dostigne i čitavu litru. Osim toga, njegov rezervoar je manje zapremine (53 litra, umesto 60), te je i autonomija manja za stotinak kilometara.

     
 
Agregat u Peugeotu je diskretniji, sve zahvaljujući boljoj izolaciji

Kao što smo spomenuli na početku, na testiranju su se našle najprestižnije dizel verzije od 2 litre, snage 136 KS. Motor, za kojeg verujemo da nema potrebe posebno ga pretstavljati, jer već više godina pokreće desetine modela grupacije PSA/Ford, bez sumnje i dalje je jedan od boljih agregata. Karakteriše ga sistem nazvan overboost, koji u kraćem vremenskom intervalu podiže obrtni momenat sa 320 na 340 Nm. No, u 308 nam se učinio znatno ”mekšim” (u pozitivnom smislu), možda zato što je bolje izolovan. Prilikom ubrzanja i pri višim obrtajima, buka u kabinskom prostoru je osetno niža, što je jednim delom zasluga lisnatih bočnih stakala (doplata od 300 evra). Samim tim, prigušeni su šumovi od vetra, što se odnosi i na buku podvozja.

prijatna i praktična
unutrašnjost,izolacija
kabinskog prostora,
ponašanje na putu,
spoljašnji izgled

cena,
vidljivost unazad kod verzije sa troje vrata,
visok utovarni prag prtljažnika,
smanjen udobnost

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

8

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

8,00

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

9

Performanse

8

Dizajn

9

Kočnice

9

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

7

Menjač

7

Ukupno:

8,20

Cena

7

Prosečna ocena: 7,88

Ono što ih razlikuje nisu karakteristike, već realni osećaj zadovoljstva koji pronalazimo za upravljačem Peugeota. Iako je osetno izgubio na udobnosti, posebno pri nižim brzinama i lošem putu, pa još u kombinaciji sa niskoprofilnim pneumaticima 225/45 R17 (Focus 205/50 R17), reputacija proizvođača nije dovedena u pitanje. Njegovi amortizeri i donji postroj za nijansu su ”talentovaniji” od onih kod Focusa, bez obzira što je i ponašanje na putu ovog modela za svaku pohvalu.

Opet nam se više dopala klasična hidraulična asistencija ”Francuza”, upravljanje je precizno kao švajcarski časovnik. Ford je naprotiv popustio zovu muza, snabdevši Focus jeftinijom električnom. Pošteno govoreći ni njoj se nema šta prebaciti, po želji istu je moguće pojačati ili smanjiti, tako što se uđe u program putnog računara. Ford isto tako poseduje prijatniji šestostepeni menjač, sa kraćim i preciznijim hodom ručice. Svestan da na ovome polju nije među najboljima, Peugeot je za ovu godinu najavio novi, dok se u kuhinji Forda priprema robotizovani sa duplim kvačilom, kršten Powershift.

Iako tvrđi nego ranije, 308 pruža odličan odnos efikasnost/udobnost

Peugeot 308 2,0 HDi

Karoserija
hatchback, 5 vrata/5 sedišta
dužina x širina x visina 4276 x 1815 x 1498 mm,
međuosovinski razmak 2610 mm, masa vozila 1480 kg,
zapremina prtljažnika 308/1201 l
Motor
četvorocilindarski redni dizel motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ common rail ubrizgavanje goriva.
radna zapremina 1997 cm3
maks. snaga 100/136 kW/KS, pri 4000 o/min
maks. obrtni moment 320 Nm, pri 2000 o/min
Ogibljenje
napred McPherson i poprečno rame‚ pozadi polukruta osovina, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici
225/45 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 9,5 s, maks. brzina 205 km/h, prosečna potrošnja l/100 km 7,5
Cena (sa PDV-om)
25.630 €

Kralj ostaje na prestolu
Svaka restilizacija u principu povlači za sobom i bogatiju opremu, tako da od sada sve verzije Focusa imaju serijski ESP. Uz 2,0 HDi isto tako ide ova ”elektronska štaka”, ali je za slabije verzije Peugeot naplaćuje 500 evra. Istovremeno, oba vozila imaju pravo na odlične kočnice, čiji je zaustavni put opet među najboljim u kategoriji (65 m pri brzini od 130 km/h).

Od ostale dopunske opreme 308 izvlači korist mlađe koncepcije, tako da kod njega, po ugledu na Citroen C4, pronalazimo sistem AFIL (vibratori u sedištu ukoliko se promenila traka bez uključivanja ”žmigavca”) i vazdušni jastuk za kolena vozača. No, i bez njega, osvojio je podjednak broj poena u kraš testovima Euro NCAP.

Focus, ipak, nije za potcenjivanje, sistem za startovanje motora bez ključa i priključak za 220 V, veoma su zahvalni u svakodnevnoj upotrebi.

Ulaziti, međutim, u spiskove opreme, koja se uostalom razlikuju od tržišta do tržišta, nećemo, recimo samo da testirani Focus Titanium više-manje odgovara završnom nivou Premium. Peugeot je uostalom pojednostavio ponudu sa troja vrata, umesto pet nivoa, kao kod karoserije sa petoro vrata, ima samo tri. Osnovni Confort, spomenuti Premium i testirani Feline. Ovaj poslednji zaista fascinira odličnim kožnim sedištima sa električnim podešavanjem i grejanjem, panoramik staklenim krovom i svim mogućim elementima udobnosti i sigurnosti, ali se njegova cena, sa još par opcija, popela na 30.000 evra!

Znatno je znači interesantniji, a ujedno uporediv, srednji paket Premium, za koga u Srbiji treba izbrojati nešto manje od 23.000 evra (troje vrata). Ford je kao po običaju jeftiniji, za razliku od oko 1.500 evra, moguće je dobiti par interesantnih opcija (metalizirana boja, senzore za pomoć pri parkiranju pozadi, ksenon svetla...). Oba, naravno, poseduju klima uređaj sa dve zone podešavanja, radio CD-MP3, automatsko uključivanje svetla i brisača, regulator brzine, aluminijumske naplatke od 16 cola...

Za informaciju, početna cena najjeftinijeg Focusa 1,4/80 KS je 15.600 evra, dok je za 308 1,4/95, neophodno dodati još oko 1.000 evra.

Za kraj, konstatacija da je ovom restilizacijom Focus postao kao nikada do sada interesantan, pokupivši ”za dlaku” više poena, pre svega zahvaljujući nižoj ceni. No, realno uzevši, ovaj talentovani 308 je, ipak, zreliji i atraktivniji automobil, po mnogo čemu prava referenca u kategoriji, bar dok se na jesen ne pojave novi Renault Megane i VW Golf VI. Više od 100.000 kupaca, za samo nekoliko meseci prodaje, dokaz su tome. Dolaskom karoserije sa troje vrata i karavana, a ubrzo i coupe-cabrioleta, Peugeot primenjuje istu taktiku kao kod manjeg 207, već prodatog u million primeraka.

A opet, na srpskom tržištu situacija je drugačija. I tu je čini se Ford u boljoj poziciji...

P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
peki@vrelegume.rs
5302
Postavljeno: 12.06.2008

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

MARKO-VW
12.6.2008 17:20
3
3

Za Forda samo reči hvale, nadam se da je Peugeot rešio probleme sa elektronikom. Ipak, kad dodje Golf 6, hehehe ! ! ! :-)

Nikola
12.6.2008 21:16
1
3

kad dodje golf 6 svi ce misliti da je restilizovana 5-ica... + sa onim 1.0 motorom sto najavljuju... hahaha
imao sam prilike da vozim oba ova modela, ali u nesto skromnijim paketima opreme i moram reci da mi se 308 mnogo vise svidja.., 2.0 motor je u oba za svaku pohvalu... e, da, 308 ima bolja sedista i lepsu konzolu...

MARKO-VW
13.6.2008 00:17
0
5

@Nikola
Da, da, sve plaču zbog loše prodaje . . . I posle Golfa - Golf ! ! !

Nikola
12.7.2008 01:33
1
2

Golf je Golf tj traktor je udobniji od njega. Sve je to stvar ukusa, meni je unutrasnjost Forda mnogo leosa, a pogotovo instrument tabla, nekako deluje glamuroznije od Pezoa. Ipak kad bi birao za te pare volvo S40 je bolji od oba modela i spolja i iznutra i po kvaljtetu voznje. Da ima isti motor 2.0D od 136ks

Focus driver
04.1.2009 16:37
2
0

Vozim Focusa Titaniuma 1,6 već par meseci i veoma sam zadovoljan autom u svim aspektima. Za svaku preporuku...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: