Ekskluzivno

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

Karavani dolaze

Prostrani i praktični, a ne retko i estetski uspešniji, karavani u D sedmentu često su traženiji, ukoliko ne i prestižniji od limuzinskih verzija. To potvrđuju i dve ”suprotstavljene strane” sa našeg uporednog testa, Renault Laguna Estate i Ford Mondeo SW

Tražite karavan upečatljivog izgleda, siguran, sa dobrim voznim karakteristikama i snažnim dizel agregatom? U tom slučaju nova Laguna Estate (Grand Tour u Srbiji) i Mondeo SW sigurno će vas zainteresovati... Samo tu postoji i jedno podpitanje - treba li vam rekordno veliki prtljažnik ili se zadovoljavate manjim, ali praktičnijim?

Renault se ugledao na prestižne karavane sa druge strane reke Rajne (Audi A4 Avant, BMW Serie 3 Touring i Mercedes Classe C Break), te je umesto maksimalne zapremine, dao prednost stilu.

Elegantni i izuzetno pregledni instrumenti u Laguni
Originalne i praktične komande klima uređaja
Serijska električna ručna kočnica sa komandama za satelitsko navođenje

Bez mnogo dvoumljenja, možemo tako konstatovati da karavan deluje privlačnije od hatchbacka, čija visoko podignuta stražnjica izaziva podeljena mišljenja. Elegantan zadnji deo, dupla izduvna grana, par hromiranih detalja, diskretan spojler sa trećim stop svetlom u LED tehnologiji itd, daju ovoj Laguni izvestan statusni simbol.


Mondeo je sa svoje strane posvetio manje pažnje estetskim detaljima zadnjeg dela, tako da za rezultat imamo klasičan karavan, sa maksimalnim iskoriščenjem. Uostalom, slična situacija je bila i sa prethodnim generacijama, Ford je samo potvrdio da ne postoji prostranije vozilo u kategoriji.


Spreda naravno nema nikakvih razlika. Stvar je ukusa da li će vam se više svideti ”kinetički” dizajn Mondea ili fluidne forme Lagune. Činjenica je, ipak, da je lice Forda atraktivnije, no ukupna silueta njegovog protivnika je skladnija. Šta više, testirana Laguna delovala je mišićavije, između ostalog zahvaljujući prelepim aluminijumskim naplacima od 18 cola, dok su kod Mondea ”samo” 16.


Sve duži i širi
Kao i kod svih karavana koji se respektuju, dopunski centimetri prosto se podrazumevaju. Laguna je dobila čitavih 11, tako da se izdužila na 4,81 m, dok se Mondeo morao zadovoljiti sa samo 5 cm. Srećom, dodali bi, jer su spoljašnje dimenzije hatchbacka više nego impresivne (4,83x1,89x1,51 m), tako da je SW na granici prihvatljivog za gradsku vožnju. Kakve nam je samo muke zadao prilikom manevrisanja po tesnim pariskim podzemnim parkinzima (uprkos senzorima u prednjem i zadnjem braniku) i koliko smo parking mesta ”izgubili”, dovoljno je da ga ”ladno” eliminišemo sa liste poželjnih vozila u urbanim sredinama. Čak je vidljivost kroz jako zatamljena zadnja stakla ograničena i ništa bolja nego li kod Lagune. Ukoliko bi ih trebali porediti sa limuzinskim verzijama, prednost je, ipak, na strani karavana.

     
 
Pomalo neobičan, ali veoma dopadljiv dizajn komandne table, uz upotrebu kvalitetnih materijala
Roletna se "samo" zamota, a nasloni sedišta obaraju se povlačenjem ručica sa leve i desne strane prtljažnika
Za razliku od Mondea, zadnje staklo kod Lagune se otvara nezavisno od vrata

Ovako izdašne dimenzije Mondea odražavaju se logično na unutrašnjost, jednostavno rečeno - impresivnu. Bez obzira na poziciju prednjih sedišta, putnici pozadi gotovo nikada kolenima ne dodiruju naslone, dok u prtljažnik staje kao od šale omanja komoda. Ford navodi 542 dm3, no već samo letimičan pogled na njegovu unutrašnjost jasno govori da su sami sebe podcenili (po nezavisnim merenjima ima 618 dm3, upravo koliko i hatchback), da bi se sa oborenom klupom pretvorio u pravi kontejner. Više nego dovoljno da se iskopleksira Laguna, koja je sa 508 dm3, ipak, bolje plasirana od gore navedenih nemačkih konkurenata, upravo kao i od prethodne verzije. Srećom po nju, znatno je i praktičnija, iz više razloga.


Kao prvo, zadnje staklo Lagune se otvara nezavisno od vrata, zatim roletna koja pokriva prtljažnik je dobro vođena i lakim pritiskom na rukohvat automatski se zamota, dok je svakako najinteresantniji način na koji se obaraju nasloni zadnjih sedišta. Nije kao kod Mondea neophodno polomiti nokte, ne bi li se podigao sedalni deo i spustili nasloni, već je dovoljno samo povući ručice sa leve i desne strane prtljažnika, kako bi se u tren oka dobila potpuno ravna površina. Spomenuta roletna, sa kojom često ne znamo šta da radimo kada se demontira, uredno se složi u za to predviđen prostor na dnu prtljažnika. Dakle, bravo za Renault!


Slična situacija je u čitavoj unutrašnjosti. Francuski inženjeri, upravo kao i dizajneri, imali su više inspiracije i ukusa. Recimo, kvalitet materijala na gornjem delu komandne table je kod oba konkurenta na veoma visokom nivou, no ukoliko se pogled spusti malo niže, može se uočiti da su kod Forda više škrtarili.


Čak su i sedišta u kombinaciji koža/alkantara u Laguni, znatno prestižnija od crnog tekstila kod Mondea, i formom gornjeg dela bolje obuhvataju ramena vozača. Tu dođosmo i do ergonomije, koja je u Mondeu znatno bolja za krupnije vozače. Kada se sedište spusti maksimalno nisko, potpisani ”delija” sa čitavih 1,72 m, jedva da vidi nešto kroz obruč upravljača, dok se u Laguni, u istim okolnostima, oseća baš kako treba. Isto tako, kod ove poslednje upravljač je izuzetno malih dimenzija, ”podrezan” na donjem delu, što se možda neće svima dopasti.

I Laguna Estate potvrđuje nepisano pravilo da karavan verzije znaju da budu lepše od limuzinskih
Sigurno jedan od najuspešnijih agregata u kategoriji, temperamentan, diskretan i dovoljno ekonomičan

Stvar ukusa je i dizajn komandne table, kod francuskog predstavnika je razvučena i lišena nepotrebnih dugmića, dok Ford privileguje klasičnu koncepciju sa masivnom centralnom konzolom. Ukoliko je reč o slabije opremljenim verzijama, instrumenti su standardni analogni (upravo kao i kod Lagune), dok je testirani Mondeo imao ogroman displej između brzinometra i obrtometra. Ovaj poslednji tako je isečen na pola, što mu donekle smanjuju preglednost, ali zauzvrat vozač dobija mnoštvo preciznih informacija od putnog računara.

Ford udobniji od Renaulta
Neverovatno, ali istinito, Renault u poslednje vreme pravi vozila koja su uzor pronašla u nemačkoj školi komfora. Ni Laguna nije izuzetak, pa kratak hod amortizera, kruta šasija, pojačani poprečni stabilizatori pozadi i niskoprofilne 225/45 R18, znatno pogoršavaju udobnost, posebno pri nižim brzinama. Usput, za navedene pneumatike treba bar 1.000 evra, tako da je mudrije opredeliti se za serijske 215/50 R17.

Mondeo SW raspolaže ogromnim unutrašnjim prostorom što je u osnovi i svrha jednog karavana
Ogroman displej sa svim neophodnim informacijama, na uštrb obrtomera
Opciono Ford nudi aktivno ogibljenje sa tri moda
Klasičan ključ za startovanje je sve ređi u ovoj kategoriji

Mondeo sa svoje strane znatno bolje upija nepravilnosti na putu, pogotovo ukoliko je, kao u našem slučaju, snabdeven aktivnim ogibljenjem sa tri moda: comfort, normal i sport. No, opšta udobnost se meri i bukom agregata, koji se kod Lagune pokazao znatno diskretnijim. Radi se o odličnom 2,0 dCi sa 150 KS (postoji i verzija sa 175 KS), čiji temperament podseća na jedan benzinski motor. Neubedljiv ispod 1500, ali ”čupa” sve do 5200 obrtaja u minuti, kada najzad proradi elektronska zaštita.

U testiranom Mondeu nalazio se isto tako dvolitraš, istina slabiji za 10 KS, ali zahvaljujući sistemu overboost istog obrtnog momenta od 340 Nm (normalno 320 Nm). Iako su karakteristike za nijansu slabije (ubrzava za 1 sekundu sporije do 100 km/h), njegov TDCi je elastičniji pri nižim obrtajima. Ne smeta mu da se vrti na samo 1000 do 1100 o/min, dok dCi u istim okolnostima ozbiljno ”štuca”, sa tendencijom da se ugasi. U gradskoj vožnji ova osobina Mondeovog motora je dobrodošla, jer nije neophodno ispomagati se kvačilom i često menjati stepene prenosa.

Odmerena snaga
Na putu i pri višim brzinama, do izražaja dolazi sportski karakter Lagune, tako da se samouvereno i brzo može ulaziti u oštre krivine. Gotovo da nema ni malo podupravljanja, za razliku od Mondea, čiji ”nos” više zaroni, čak i kada je izabran mod sport. Razloge treba tražiti u samoj koncepciji, ali i osetno većoj težini od oko 70 kg. Inače, oba karavana su neznatno teža od hatchback verzija (između 20 i 30 kg), tako da su karakteristike praktično identične, upravo kao i potrošnja.

Koče izuzetno snažno i imaju zaustavni put među najboljim u kategoriji (66 m pri brzini od 130 km/h), a upravljanje im je precizno poput švajcarskog časovnika. Inače, asistencija kod Forda je klasična hidraulična, dok se Renault odavno preorjentisao na električnu, najzad odlično odmerenu.

Što se tiče ”konzumacije”, Laguna se pokazala ekonomičnijom za zanemarljivih par centilitara, osim u gradskoj vožnji, kada ”popije” dobrih pola litre manje. Dakle, u proseku 8,2 litara, a Mondeo 8,5, odnosno 6,6 na otvorenom putu i 7,0 litara na auto-putu, dok Ford uvek 2-3 centilitara više. U vožnji po gradu nema čuda, ispod 10 litara može se sići samo noću.

     
 
Znatno klasičnija komandna tabla u aktuelnom stilu Forda
Interesantan detalj, "mačije oči" na vratima prtljažnika
Kod oba automobila zatvarač za gorivo je eliminisan

Za kraj ovog poglavlja dodajmo samo da su nam oba proizvođača velikodušno stavila na raspolaganje još dva slabija motora, slabašni 1,5 dCi/110 KS i osetno snažniji 1,8 TDCi od 125 KS. Iako oba sasvim zadovoljavaju, odlučili smo se za uporedni test snažnijih agregata, iz više razloga. Kao prvo zbog manje razlike u zapremini i snazi, a kako se radi o karavanima, za pretpostaviti je da su često maksimalno opterećeni. Recimo, Mondeo SW 2,0 TDCi prazan teži 1576 kg, a kada se na to doda još 450 kg tereta, plus eventualno prikolica, višak ”konja” svakako nije na odmet.

Tradicionalno velikodušni Ford
Ukoliko ste nakon svega napisanog definitivno prelomili u vezi izbora hatchbacka ili karavana, znajte da će vas poslednji koštati oko 1.300 evra više. A ukoliko još uvek oklevate između temperamentnije Lagune i prostranijeg Mondea, bacite pogled na spisak serijske opreme.

Predstavljene verzije su u principu na istom nivou, tj. Laguna je nosila oznaku Dynamique, a njen protivnik Titanium. Akcenat je kod oba na sportu, no izvesne razlike su, ipak, evidentne. Naravno da se automatski klima-uređaj sa dve zone podešavanja podrazumeva, upravo kao i senzori za samostalno uključivanje svetla i brisača, radio-CD, putni računar, četiri električna podizača prozora, aluminjumski naplaci, osam vazdušnih jastuka (plus još jedan za kolena vozača kod Mondea), ABS, ESP itd, no Laguna ima u serijskoj opremi spomenuta sedišta koža/alkantara (Mondeo isključivo kod Titanium X), sistem za permanentnu kontrolu pritiska u gumama i praktičnu električnu ručnu kočnicu. U Francuskoj, gde je obavljen test, ova je skuplja za 1.500 evra. Zaista nismo uspeli saznati koliko tačno košta Titanium (u aktuelnom cenovniku je samo Titanium X), za koji je neophodno izdvojiti 31.530 evra.

Jednim pogledom
Renault Laguna Estate

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

7

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,00

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

9

Funkcionalnost

9

Performanse

8

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,67

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,80

Cena

7

Prosečna ocena: 7,88

Testirana Laguna u Srbiji košta 28.520 evra, no nedostaje joj praktična asistencija za polazak na uzbrdici (drži vozilo ukočeno 2-3 sekunde) i odlični aktivni regulator brzine, kao kod Mondea. Radi se sistemu koji održava zadato odstojanje i prati brzinu vozila ispred, odnosno samostalno usporava i ubrzava čim je put ”čist”.

Razlike postoje i u dužini garancije, Laguna je svugde ”pokrivena” sa 3 godine ili 150.000 km, dok u EU Mondeo ima garanciju od samo dve godine, a kod nas se odobrava čak četiri!? Najzad da smo u nečemu bolji od Evrope.

Inače, Estate se ne može dobiti sa osnovnim 1,6 16v od 110 KS, tako da je cena najjeftinijijeg benzinskog 2,0/140 KS, 25.331 evra, dok je najslabiji dizel, 1,5 dCi/110 KS, jeftiniji za stotinak evra. Mondeo SW naprotiv postoji sa nejakim 1,6 Ti-VCT od 110 KS i prodaje se za pristupačnih 22.000 evra, dok za 1,8 TDCi/100 KS, treba 23.590 evra.

agregat,
vozne karakteristike,
praktični detalji,
topao enterijer

skroman unutrašnji prostor,
pozicija za upravljačem
za krupnije osobe,
smanjena udobnost

Jednim pogledom
Ford Mondeo SW

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

7

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

9

Ukupno:

8,00

Kvalitet materijala

8

Motor

7

Završna obrada

7

Menjač

9

Ukupno:

8,00

Cena

7

Prosečna ocena: 7,88

Proglašenje pobednika
Na kraju, logično je da se proglasi pobednik, što ćemo ovoga puta prepustiti vama. Lično, Laguna mi više ”leži”, posebno zbog praktičnih detalja i boljih voznih karakteristika, no Mondeo je osvojio više poena, pre svega zahvaljujući ogromnom unutrašnjem prostoru i odličnoj ergonomiji, tako da smo opet na početku priče.

Sve je stvar ukusa i realnih potreba, oba vozila sigurno predstavljaju najbolje izdanke u segmentu, bar dok ne dođe i famozni Citroen C5, čije smo prve vožnje već obavili. I po onome što smo imali priliku da vidimo, svi u kategoriji imaju i te kako razloga da se zabrinu. Cene za francusko tržište su saopštene, pa tako najjeftinija limuzina 1,8/127 KS (novi C5 je od sada sa četvoro vrata) košta 21.500 evra, dok za adekvatni dizel 2,0 HDi/138 KS Dynamique, treba 27.500 evra. Karavan, nazvan Tourer, dolazi par meseci kasnije i verovato na ove cene treba dodati još 1.000 do 1.500 evra.

A do tada, sami procenite Laguna Estate ili Mondeo SW...

unutrašnji prostor,
opšta udobnost,
odnos oprema/cena,
odlična ergonomija

nezgrapan u gradskoj vožnji,
povišena buka
agregata i potrošnja,
slaba modularnost

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
7120
Postavljeno: 10.04.2008

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

MARKO-VW
10.4.2008 08:44
0
1

Kvalitet je nesporan kod oba automobila, ali za moj ukus -
FORD MONDEO, upravo zbog tog prostora. :-)

deda
10.4.2008 10:20
0
0

Spolja mi je Mondeo pobednik,
a iznutra definitivno Laguna.
Izmiksajte ih, molim!

ZIKA PAVLOVIC
13.4.2008 14:41
0
0

PRAVI SRPSKI AUTOMOBILI

BOKI
14.4.2008 11:59
1
1

Ford Mondeo, definitivno (dok ne pristignu novi C5 i Accord).
Dobar i skladan dizajn, solidan kvalitet, proverena resenja.

nick
15.4.2008 16:32
0
0

Bilo bi lepo da se napravi i test sa 2.0 benzincima, bilo bi mnogo interesantnije

Baba
12.7.2008 01:53
1
0

i baba se slaze sa dedom, spolja Mondeo, iznutra Laguna.

Aka
06.6.2014 01:45
0
1

Unutra Laguna, spolja Mondeo. moj izbor je Mondeo jer je od velikog znacaja udobnost i voznja Mondea pri nistkim obrtajima, tj.ne koriscenje stalno kvacila kao kod Lagune

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: