Intervju

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

Dug put

Dugačak je put od Norwicha do F1. Pogotovo do uspešnog tima sa kojim se može osvojiti šampionska titula. To verovatno najbolje zna Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing.


Četrdesetjednogodišnji Britanac je odrastao u pomenutom mestu, nedaleko od poznate radionice gde su se nekada izrađivali bolidi Lotus. Šta su oni i legendarni konstruktor Colin Champman predstavljali u F1 nije potrebno posebno naglašavati. I sigurno da je uticaj na mladog Gascoyna bio velik. Kao odličan učenik on se 1982. godine upisao na Univerzitet Cambridge. Narednih šet godina proveo je studirajući fiziku i mašinstvo. Polagao je ispite i upisivao semestre, te solidno napredovao, ali do doktorske titule nije stigao.

Nakon napuštanja fakulteta u leto 1988. Mike Gascoyne nakratko radi za kompaniju Westland Helicopter. Međutim, njegova primarna želja je bila da se nađe u automobilskom sportu kao konstruktor. I veoma brzo, to mu se i ostvarilo. Godine 1989. počeo je da radi u F1 i to ekipi McLaren, kao član tima koji je predvodio inženjer Steve Nichols. Bio je zadužen za aerodiamiku. No, pred kraj godine Nichols je otišao u Ferrari, a Gascoyne je dobio ponudu da pređe u Tyrrell, što je ubrzo i učinio.

U to vreme u ekipi Kena Tyrrella glavni konstruktor je bio dr Harvey Postlethwaite, sa kojim je Gascoyne veoma dobro sarađivao. Razvijao je šasiju, radio kompjuterske simulacije i aerodinamičko mapiranje na revolucionarnom bolidu 019, koji je bio prvi sa tzv. podignutim nosem. Kada je dr Postlehwaite u junu 1991. prešao u Sauber, da bi tamo radio na bolidu švajcarske ekipe za 1993. godinu, pozvao je i Gascoyna da pređe sa njim, obzirom da ga je rad mladog inženjera veoma impresionirao. Gascoyne je to prihvatio. I iako je dr Postlethwaite nakon samo šest meseci otišao u Ferrari, Gascoyne je ostao sa timom Sauber kao inženjer zadužen za aerodinamiku, a novi šef mu je ponovo bio Nichols.

Zanimljivo je da je Steve Nichols napustio ekipu pre nego što je ona zvanično ušla u F1, dok je Mike Gascoyne ostao do kraja 1993. Tako je bio u prilici da vidi kada je u debitantskom nastupu u Južnoj Africi bolid C13 osvojio prve poene, kao i da proslavi osvajanje 6. mesta u konkurenciji konstruktora na kraju sezone. No, u oktobru te godine Gascoyne se na insistiranje dr Postlethwaita vraća u Tyrrell i to na mesto glavnog konstruktora. Tokom pet godina koliko je tu proveo imao je gotovo neograničenu samostalnost u odlučivanju, ali su resursi, odnosno sredstva sa kojima je raspolagao bila ograničena.

Kada je ekipu Tyrrell kupio BAR, Gascoyne je u junu 1998. prešao u Jordan. I tu se našao na mestu glavnog konstruktora, a tehnički direktor sa kojim je sarađivao je bio Gary Anderson. Na kraju te sezone, Gascoyne se ponovo našao praktično na vrhu hijerarhijske lestvice tima, obzirom da je Anderson otišao u ekipu Stewart.

Krajem 2000. i on je napustio Jordan i prešao u Benetton-Renault na mesto tehničkog direktora. Sa timom inženjera konstruisao je bolid R23, koji se pokazao kao dosta uspešan. Međutim, tokom 2003. u paddocku su se mogle čuti sve glasnije priče da Gascoyne napušta francusku ekipu, kao i da mu Toyota nudi 4 miliona za prelazak.

Bilo kako bilo, u decembru prošle godine Mike Gascoyne je otvorio novo poglavlje u svojoj karijeri. Potpisao je ugovor sa ekipom Toyota Racing i došao na mesto tehničkog direktora zaduženog za šasiju bolida. Tako je tim iz Kelna dobio jednog visokokvalifikovanog, mladog, ali i veoma iskusnog konstruktora i inženjera, koji je uz to odličan orgnizator posla. Nije tajna da u F1 danas mnogi kopiraju njegove metode rada, pre svega zato što dobro razume suštinu svog posla i ispravno postavlja i razlučuje stvari.

Iako smo tokom proteklih deset i više godina bili u prilici da mnogo puta razgovaramo sa njim, ipak, novinarskoj znatiželji bilo je teško odoleti. Pogotovo kada je neko tako zahvalan sagovornik kao Mike Gascoyne i kada se nalazi u jednoj novoj sredini.

On je čovek kod kojeg nema trunke arogancije i uobraženosti, veoma iskren i jasan po pitanju onoga šta može da kaže. Baš kao i 1996. kada je na zajedničkoj večeri kojoj su prisustvovali i Ken Tyrrell i dr Harvey Postlethwaite, on sedeo tako okrenut da niko nije mogao neopažen da prođe pored njega. Kao i obično dobro raspoložen, mada se to na prvi pogled po izrazu lica ne bi moglo naslutiti. Međutim, kaže da izgled često ume da prevari. Baš kao i kod bolida F1. Neki izgledaju tako lepo, a idu veoma loše.

Z. Živkov
foto: Vrele gume, M. Candir
1698
Postavljeno: 20.12.2004

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: