Intervju

Sebastien Loeb

Gimnastičar

Sebastien Loeb se potpuno posvetio automobilizmu, odnosno reliju. Za manje od jedne decenije, postavio je nove standarde u WRC-u i postao najuspešniji vozač u istoriji ovog sporta...


Mnogi, Francuza rođenog 26. februara 1974. godine, doživljavaju kao Michaela Schumachera, samo u Svetskom reli šampionatu. Međutim, tu greše! Sebastien Loeb je jedan i neponovljiv. Čovek koji je sa ekipom Citroena osvojio šest uzastopnih šampionskih titula (2004, 2005, 2006, 2007, 2008. i 2009.), na dobrom je putu da uspeh ponovi i ove godine. Na ukupno 130 WRC takmičenja, zabeležio je 57 pobeda, a 86 puta se našao na pobedničkom postolju...

A, inače, trebao je da bude gimnastičar. U ranoj mladosti bio je veoma uspešan u tom sportu, ali se ubrzo potpuno okrenuo reliju. Karijeru je započeo 1999, a 2002. na takmičenju u Nemačkoj, došao je do svoje prve WRC pobede. Naredne godine, u prvoj punoj WRC sezoni, bio je u velikoj borbi za prvo mesto. Ono mu je tada izmaklo, no od sledeće 2004, pa čak i 2006. kada je pao sa bicikla i polomio rame, te odsustvovao sa poslednja četiri takmičenja, Loeb je osvajao šampionske titule. Istovremeno, oprobao se i u trkama izdržljivosti, odnosno na 24 h Le Mansa, gde je se timom Pescarolo, 2006. osvojio drugo mesto.

Šef fabričke ekipe Citroen, Guy Frequelin, u Loeba ima bezgranično poverenje. Konačno, Francuz je sposoban da iz automobila izvuče maksimum, a tim oko sebe motiviše do neslućenih granica. Vozi hladne glave i proračunato, ali neverovatno brzo i precizno. Retko greši i veoma pažljivo sluša uputstva koja mu daje Daniel Elena, njegov suvozač.

Na reliju u Portugalu, Sebastien Loeb je izdvojio malo vremena za razgovor, uprkos činjenici da je bio u velikom duelu sa svojim mlađim imenjakom i sunarodnikom, te vozačem Citroen Junior tima, Ogierom.

VG: Brz je, Vaš imenjak, zar ne?
Loeb:
Ko... Sebastien Ogier! Da, neverovatno je brz. Moram priznati da nisam to očekivao. Pokušaću da ga stignem u poslednjem prolasku, mada... Ne znam da ću uspeti... U svakom slučaju, neće biti lako, jer je Seb odličan.

VG: Da li očekujete da Vas još neko od rivala ili kolega ugrozi u nastavku sezone?
Loeb:
Pa, Mikko (Hirvoenen) je stalna pretnja i neko na koga stalno moramo da pazimo. E sad, pored Sebastiena (Ogiera), na narednom takmičenju koje se vozi na asfaltu, očekujem da brz bude i Dani (Sordo). Samo znam da neće biti lako, ni u Bugarskoj, ali ni u nastavku sezone.

VG: Kako ocenjujeta nastup Raikkonena u WRC?
Loeb:
Mislim da se polako navikava na novu sredinu. Ipak, on dolazi iz jednog sasvim drugačijeg sveta, koji je mnogo uglađeniji.

VG: Da li ste imali priliku da sarađujete sa njim?
Loeb:
Ne. Pre svega jer on vozi za Junor Team. Istina, nešto pre početka sezone videli smo se na testiranjima i kratko razgovarali. Razmenili smo neka iskustva i savete, ali to je bilo sve.

VG: A imate li Vi nekih planova u vezi F1?
Loeb:
Za sada, ne. Interesantan mi je taj svet, ali reli je ono što mi se još uvek mnogo više dopada i u čemu sam dobar.

VG: Šta mislite o promeni pravila za narednu godinu, pre svega onih koja se odnose na automobile?
Loeb:
U početku, biće to dosta neobično... Dosadašnja vozila iz C segmenta sa turbo-motorima od dve litre i pogonom 4x4 biće zamenjena onim manjim, iz B segmenta koja, takođe, pokreću turbo-agregati, ali manje snage i zapremine od 1,6 litara, a isto tako, imaju pogon na sve točkove. Nakon izvesnog vremena, svi ćemo se navići...

VG: Mislite da je to pravi put kojim ide WRC?
Loeb:
Ne znam. Kao i svi vozači, uvek želim da automobil bude što snažniji i brži. U ovom slučaju, sigurno ćemo biti sporiji. Međutim, ako će to pomoći da vozila postanu jeftinija, kao i sama takmičenja, pa samim tim i da se pojave novi proizvođači, onda se slažem. Treba da bude mnogo veća konkurencija, pa će sve biti još zanimljivije.

VG: Umesto C4, vozićete DS3?
Loeb:
Da. Naredne godine, Citroen će koristiti model DS3. Za sada, nekih značajnijih testiranja nije bilo, ali očekujem da ekipa odlično pripremi i ovaj automobil, baš kao što je to uradila i kada se sa Xsare prešlo na C4. U svakom slučaju, nastavljamo testove i sa jednim, i sa drugim automobilom.

VG: Šta očekujete u nastavku sezone?
Loeb:
Nadam se novoj šampionskoj tituli. A posle toga, videću. U svakom slučaju, ostajem u automobilskom sportu, jer to je moj svet. To je moj život i nešto čemu sam potpuno posvećen.

ekskluzivno iz Fara, Zoran Živkov
foto: Zoran Živkov
zoran.zivkov@vrelegume.rs
2004
Postavljeno: 13.08.2010

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: