Intervju

Sebastian Vettel

Zbog fenomenalnog učinka ove sezone, aktuelni šampion F1 dobio je nadimak Mr. Perfect ili...

Gospodin Savršeni

Sebastian Vettel kao da je ove godine "dobio krila"... Istina, već dosta dugo je pod patronatom Red Bulla i proteklu sezonu je završio na najbolji mogući način, ali ono šta je uradio u ovoj, gotovo da prevezilazi očekivanja


Sa samo 19 godina i 349 dana, Sebastian Vettel je postao najmlađi vozač u istoriji koji je osvojio poene u F1. Bilo je to na VN SAD 2007. kada je ujedno postao i "rekorder" po tome što već u devetoj sekundi svog debija sa bolidom BMW Sauber prekoračio ograničenje brzine u boksu, zbog čega je kažnjen sa 1.000 dolara. Ipak, da je brz i to kada zaista treba, Nemac rođen 3. jula 1987. u mestu Heppenheim, potvrdio je iste godine na VN Japana dok je vozio za Toro Rosso. Tada je postao je i najmlađi vozač koji je ikada vodio u nekoj GP trci. U kvalifikacijama za VN Italije, naredne sezone, Vettel je sa 21 godinom i 72 dana postao najmlađi osvajač pol-pozicije u F1, a potom narednog dana i najmlađi pobednik u istoriji ovog takmičenja. Prošle sezone u Abu Dhabiju, kao vozač Red Bula, sa 23 godine 134 dana postao je najmlađi svetski šampion!

Od tada, Vettel je u punom naletu... I ako je njegov sunarodnik, slavni Michael Schumacher postavio neke nove granice u F1, on je na dobrom putu da ih pomeri. Jer, vreme radi za njega. Počeo je da niže uspehe mnogo pre nego njegov "uzor", kako je jednom prilikom rekao. Zapravo, Vettel je priznao da je svojevremeno na zidu svoje sobe imao poster Schumachera, ali i da ga je ubrzo zamenio slikama obnaženih devojaka, koje su mu postale mnogo interesantnije...

A može li Vettela neko zaustaviti? U ovom trenutku izgleda niko, osim njega samog. Na ovogodišnjoj trci u Monte Carlu uoči koje sam razgovarao sa njim, doneo je smelu odluku da odustane od još jednog, planiranog, pit stopa, te da sa prilično istrošinim gumama pokuša da završi trku. Rizik se isplatio i zahvaljujući izmenjenim okolnostima, sreća mu se osmehnula. Međutim, bez obzira na to, slobodno se može reći da je Sebastian Vettel je "čudo od detata"...

Vrele Gume: Najpre, kratak osvrt na trku u Barseloni. Bilo je neizvesno i napeto?
Vettel:
Daaa! Gledati prvo Fernanda vodi, a onda Lewisa u retrovizorima, gotovo celu trku, to je nešto što nikome ne bih poželeo. Posebno teško bilo mi je u završnici, jer znam koliko je on uporan i da prati svaki moj potez i čeka i najmanju grešku da je iskoristi. Morao sam mnogo da se trudim da održim distancu.

Vrele Gume: A KERS nije funcionisao, zar ne?
Vettel:
Bilo je izvesnih problema sa KERS-om. Pogotovo u samoj završnici trke, kada nisam mogao da ga uptorebljavam. Sada smo svi u timu svesni da je ovo veoma važan uređaj koji mora da funkcioniše kao bi pobeđivali. Naš bolid ima brzinu, ali McLaren i Ferrari su svakim danom sve brži i uskoro bez KERS-a neće biti moguće ostati na vrhu.

Vrele Gume: I sada je na redu Monte Carlo... Šta volite kod ove steze?
Vettel:
Oduvek volim ovu stazu. Ona je teška, ali veoma specifična i pruža vozaču priliku da pokaže šta zna, da napravi razliku između sebe i drugih. A da u tome uspeli, mnogo toga treba da bude u redu. Morate imati povrenja u bolid, koji opet treba da bude kvaliteno pripremljen, mada ne mora biti i najbrži. Veoma je važno da imate poverenja u njega da bi bili stvarno brzi.

Vrele Gume: Da li to što se ovde ne vozi petkom remeti Vaš ritam rada tokom GP vikenda?
Vettel:
Ne mnogo. Obično petkom uveče analiziramo ono šta smo tokom dana uradili. Ponekad do duboko u noć. Ovde to nije slučaj, već ćemo samo ponovimo ono od četvrtka, proverimo podatke još jednom, napavimo nove, detaljnije, proračune i slično. Imamo više vremena da se pozabavimo nekim stvarima, detaljnije razradimo neke mogućnosti, ali to ne znači da nam je mnogo lakše.

Vrele Gume: Startna pozicija u Monaku od ogromnog značaja. Očekujete li nešto veći pritisak Vaših rivala u borbi za pol-poziciju?
Vettel:
Dobra startna pozicija je uvek značajna. Međutim, ovde ona ima posebnu, da tako kažem, težinu, jer gotovo da nema mesta za preticanje... Da bi se na kraju dana u nedelju upisali na listu pobednika, potrebno je da tokom celog vikenda uspešno idete korak, po korak. Na tom putu mogu da se pojave probleme, ali bitno je da ih brzo rešavate. A pol-pozicija je samo jedan od tih koraka. Sa druge strane, ove sezone smo videli dosta neobičnih trka, sa puno zamena guma, tako da ovde može svašta da se dogodi. Možda ovde neko iznenadi nekom neobičnom taktikom. Obično je ovo bila trka sa jednim, eventualno dva pit-stopa, ali ko zna?!

Vrele Gume: Super-meke gume i otpatci van idealne linije, šta Vas više brine?
Vettel:
Sada ćemo po prvi put biti u prilici da isprobamo super-meke Pirelli gume, za koje još uvek ne znamo kako će se ponašati ovde u ovim uslovima. Na zimskim testiranjima bilo je sasvim drugačije. Pre svega, mnogo hladnije, a i staza Jerez se dosta razlikuje od ove. Mnogo zahtevnija što se tiče guma nego Monte Carlo. Pretpostavljamo da ovde potrošnja guma neće biti tako velik problem, ali sigurno da će se pred kraj trke pojaviti otpatci koji će vožnju van idealne linije učiniti opasnom. Ipak, sve to dosta zavisi od toga koliko će biti pit-stopova i kolko setova će guma biti upotrebljeno.

Vrele Gume: Verovatno će biti posla i za Safety Car?
Vettel:
Vrlo verovatno! Ovde je tako lako pogrešiti, a prostora za ispravku gotovo da nema. Izgubite koncentraciju i samo malo odete van idealne linije i već ste u ogradi. A to onda znači problem.

Vrele Gume: Kako komentarišete to što je FIA izmenila zonu korišćenja DRS-a, pa će ona biti na start-cilj pravcu, a u tunelu?
Vettel:
Mislim da je većina vozača bila protiv toga da se u Monaku uopšte koristi DRS. I znam da FIA je uvek ima dilemu gde da postavi zonu njegovog korišćenja, a ovde je došlo do izmene donesene odluke, pa se on može koristi na start-cilj pravcu do krivine St. Devote, umesto u tunelu i do šikane. Meni to nije toliko važno. Jednostavno, ako se neko ne oseća dovoljno sigurnim da upotrebi DRS u tunelu, onda neka ga uopšte ne koriste.

Vrele Gume: Ovde još niste pobeđivali. Koliko bi Vam pobeda značila?
Vettel:
Mnogo! Svakome vozaču pobeda u Monaku je nešto posebno. Ona ima poseban značaj, baš kao i ova staza. To specijalno dostignuće u karijeri. Zato, ako budem u prilici da pobedim, to sigurno neću propustiti, mada ne smem da zaboravim da se borim za šampionsku titulu i da je to moj krajnji cilj.

Vrele Gume: I da li će onda biti pobedničkog skoka i kupanja ovde u bazenu?
Vettel:
Ja se iskreno nadam da hoće. Ne mogu to da obećam, jer trka će biti duga i naporna. I sve dok ne vidim crno-belu zastavicu ona traje. Do tada ništa nije gotovo i sve je moguće i nemoguće. No, nadam se da ce moje ime biti upisano među pobednike i da će skoka u bazen i kupanja u nedelju, ipak, biti!

eksluzivno iz Monte Carla, Zoran Živkov
foto: Vrele Gume, Martin Candir
zoran.zivkov@vrelegume.rs
1939
Postavljeno: 24.06.2011

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: