Formula 1

VN Abu Dhabija - trka

Pobednik je uzeo sve

Od kako je došao u Abu Dhabi, Sebastian Vettel, vozač Red Bulla se držao svog plana i ubedljivo trijumfovao u trci, ali ne i samo to... Sa tim poenima, i zahvaljujući lošim rezultatima svojih glavnih rivala, on je osvojio i svoju prvu šampionsku titulu...


Lewis Hamilton

Sve ili ništa... U slučaju Sebastiana Vettela i Red Bulla, bilo je ovo prvo... Pobednik je "uzeo" sve! Deseta pobeda u karijeri, odvela je Nemca do šampionske titule u ovogodišnjoj sezoni FIA Svetskog šampionata Formule 1. Bez kalkulacija, pun gas do konačnog trijumfa u 2010. I bez mnogo osvrtanja na to šta rade konkurenti, jer njegov zadatak je od samog starta bio jasan.

Najpre, trebalo je pobeći veoma brzim bolidima McLarena u kojima su sedela dva šampiona, iz 2008. i 2009. A Lewis Hamilton i Jenson Button, takođe, imali svoj, odnosno cilj ekipe - osvajanje vicešampionske titule u konkurenciji konstruktora, što im je na kraju i uspelo... Potom, za konačni trijumf Vettelu je bilo potrebno i da njegovi glavni konkurenti, Španac Fernando Alonso iz ekipe Ferrari i njegov timski kolega iz Red Bulla, Australijanac Mark Webber značajno "podbace", budući da su obojica bila ispred njega u generalnom plasmanu pre ove trke. I sve to se dogodilo...

     

Protagonisti F1 sezone 2010 - Ekipa Mercedes GP - Pobednički tim Red Bulla

 
Start VN Abu Dhabija
Živkov i Mateshitz

Tako su se na podijumu našla tri srećna čoveka - Vettel, koji je kao pobedom postao i novi šampion i Hamilton i Button, koji drugim, odnosno trećim mestom omogućili da McLaren zauzme drugu poziciju u poretku kontruktora ispred ekipe Ferrari, a odmah iza novog šampiona Red Bulla. A Alonso?! Pa, izgleda da se ovoga puta malo preračunao. Mnogo više je brinuo o tome šta radi Webber, koji mu je, istina, i bio mnogo opasniji konkurent, ali je onda iz drugog plana nekako došao Vettel. I ne samo on....

Kada je Austalijanac u 9. krugu zakačio ogradu zadnjim desnim točkom, pa potom u narednom požurio u boks na promenu guma, Španac je veoma brzo, četiri kruga kasnije, sledio njegov potez. Međutim, nakon toga su se obojica našla iza vozača Renaulta, Vitaly Petrova, koji je već u obavio zamenu guma. Naime, u 1. krugu je došlo do sudara kada se Michael Schumacher okrenuo na stazi, a potom na njega naleteo Vitantonio Liuzzi. Obojica su prošli, srećom bez povreda, ali su bolidi Mercedes GP i Force India oštećeni, pa je trka za Nemca i Italijana bila završena.

     

Hamilton je nestrpljiv - Iz kokpita šampiona - Novi šampion Sebastian Vettel - Bridgestone odlazi...

 
Alonso i Webber

Zbog ovoga je na stazu izašao Safety Car, što je Petrov iskoristio za svoj prvi i jedini pit stop... Tako su se iza ruskog vozača našli Alonso i Webber. I što je bilo najgore za obojicu, nisu uspeli da pronađu način da ga preteknu. Webber je svakako bio u još težoj situaciji, budući da je on trebao da prestigne i Alonsa, uloliko želi titulu. Međutim, Petrov je odličnom vožnjom na kraju zauzeo šesto mesto, dok su Alonso i Webber, zbog plogrešne strategije trku završili tek kao sedmi i osmi.

Ipak, ono što je najzanimljivije je to, da su ispred dvojice favorita bila i dovojica vozača na čiji dobar plasman baš i nisu računali. To su Nemac Nico Rosberg iz Mercedes GP-a i Poljak Robert Kubica, takmičar Renaulta. Oni su ciljem prošli kao četvrti i peti, te potpuno pokvarili računicu Alonsu!

     

Kubica - Petrov - Vettel - Opklade...

 
Sebastian Vettel

Kao deveti i deseti, do poena na posednjoj trci u sezoni 2010. došli su još i Španac Jaime Alguersuari, vozač Toro Rossa, koji je gotovo celu trku iza sebe zadržao Brazilca Felipa Massu iz tima Ferrari. To samo navodi na zaključak da je tim iz Maranella više bio fokusiran na to da njihovi bolidi izdrže do kraja, nego da imaju brzinu. Nakon trke, Ferrari je i zvanično priznao svoje strategijske greške, i to u pogledu pogrešne procene potrošnje mekih guma, te lošeg tajminga za pit-stop, ali je ministar bez portfelja u Vladi Republike Italije, Roberto Calderoni otišao i korak dalje. On je rekao da uprkos dobroj vožnji Alonsa, Ferrari nije uspeo da donese radost za Italiju, a da je za to neposredno odgovoran Luca di Montezemolo, koji bi odmah trebao da napusti Maranello i vođstvo čuvene firme! Ovo nekako ide u prilog sa nagađanjima da bi u Ferrari možda uskoro trebao da dođe niko drugi do Flavio Briatore...

     
 
Vettel je dobio krila
Dr Helmut Marko, Adrian Newey i Christian Horner

Sa druge strane, Renault je pored odlične strategije pokazao da i Bridgestone gume mogu da izdrže sve izazove. Petrov je praktično od 1. do 55. kruga vozio sa istim, tvrdim, pneumaticima, dok je Kubica tek u 46. krugu, sa druge pozicije tvrde gume zemenio mekim.

Ujedno, ovo je bila i poslednja trka u F1 za Bridgestone. Japanski proizvođač je već ranije najavio svoje povlačenje, nakon punih 14 sezona. Na ovim pneumaticima postignuto je ukupno 175 GP pobeda, od 242 učešća, a osvojeno je po 11 šampionskih titula u konkurenciji vozača i konsruktora u periodu od 1998. do 2010. Naredne godine u F1 pravo ekskluzivnog snabdevača gumama preuzima italijanski proizvođač Pirelli. To će svakako doneti značajne promene... Stim u vezi je informacija da se na ekipe F1 ostaju na stazi Yas Marina i naredne nedelje, gde ćemo pratiti prvi test Pirelli pneumatika, ali i debi nekih novih, mladih vozača.

Bilo kako bilo, završena je još jedna interesantna sezona F1. Novi sistem dodele poena doneo dodatnu neizvestnost... I na kraju, računice nekih favorita su pokvarene, a titulu je, potpuno zasluženo, osvojio onaj ko je i bio najbrži na stazi... Svaka čast!

     
 
Pobednici VN Abu Dhabija
ekskluzivno iz Abu Dhabija, Zoran Živkov
foto: Zoran Živkov, Vrele Gume
zoran.zivkov@vrelegume.rs
1619
Postavljeno: 15.11.2010

Arhiva: Formula 1

Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 07.07.2014

VN Velike Britanije

Luis Hamilton je ponovo u direktnoj trci za šampionsku titulu. Ono što se njemu desilo u par navrata sada se desilo i njegovom timskom kolegi Rozbergu, koji je morao da odustane zbog otkazivanja menjača


Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 17.02.2014

Protivnici u F1

Trkačke staze su bile kroz istoriju prave arene na kojima je dolazilo do ozbiljnih rivaliteta, koji su ponekad znali da se pretvore u mržnju


Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 31.07.2011

VN Mađarske - nedelja

Na mestu gde je postigao svoju prvu pobedu, Jenson Button je u svojoj jubilarnoj 200. GP trci u karijeri, zabeležio novi trijumf


VN Mađarske - četvrtak, petak

30.07.2011

VN Mađarske - subota

30.07.2011

VN Monaka - subota

29.05.2011

VN Monaka - trka

29.05.2011

VN Monaka - petak

28.05.2011

VN Monaka - četvrtak

27.05.2011

Zimska testiranja

22.02.2011

VN Abu Dhabija - trka

15.11.2010

VN Abu Dhabija - subota

13.11.2010

VN Abu Dhabija - petak

12.11.2010

VN Abu Dhabija - četvrtak

11.11.2010

VN Mađarske - trka

01.08.2010

VN Mađarske - subota

31.07.2010

VN Mađarske - četvrtak

30.07.2010

VN Mađarske - petak

30.07.2010

VN Monaka - trka

16.05.2010

VN Monaka - subota

15.05.2010

VN Monaka - petak

14.05.2010

VN Monaka - četvrtak

13.05.2010

VN Brazila - trka

19.10.2009

VN Brazila - kvalifikacije

18.10.2009

VN Brazila - petak

17.10.2009

VN Brazila - četvrtak

16.10.2009

VN Mađarske - nedelja, trka

26.07.2009

VN Mađarske - subota

25.07.2009

VN Mađarske - četvrtak

24.07.2009

VN Mađarske - petak

24.07.2009

VN Turske - nedelja, trka

07.06.2009

VN Turske - subota, kvalifikacije

06.06.2009

VN Turske - petak

05.06.2009

VN Turske - četvrtak

04.06.2009

VN Brazila

11.12.2008

VN Kine

12.11.2008

VN Japana

11.11.2008

VN Singapura

10.11.2008

VN Italije

07.10.2008

VN Belgije

06.10.2008

VN Evrope

03.09.2008

VN Mađarske

02.09.2008

VN Nemačke

01.09.2008

VN Velike Britanije

31.08.2008

VN Mađarske - trka

03.08.2008

VN Mađarske - petak

02.08.2008

VN Mađarske - subota

02.08.2008

VN Mađarske - četvrtak

01.08.2008

VN Francuske

29.07.2008

VN Kanade

28.07.2008

VN Monaka

08.06.2008

VN Španije

07.06.2008

VN Turske - trka

11.05.2008

VN Turske - 3. slobodni trening i kvalifikacija

10.05.2008

VN Turske - 1. i 2. slobodni trening

09.05.2008

VN Turske - uvod

08.05.2008

VN Bahreina

06.05.2008

VN Malezije

16.04.2008

VN Australije

15.04.2008

VN Brazila

03.11.2007

VN Kine

02.11.2007

VN Japana

01.11.2007

VN Belgije - trka

16.09.2007

VN Belgije - subota

15.09.2007

VN Belgije - petak

14.09.2007

VN Belgije - četvrtak

13.09.2007

Kriza autoriteta

08.08.2007

VN Mađarske - trka

05.08.2007

VN Mađarske - drugi slobodni trening

04.08.2007

VN Mađarske - kvalifikacije

04.08.2007

VN Mađarske

03.08.2007

VN SAD

17.07.2007

VN Kanade

16.07.2007

VN Francuske - kvalifikacije

01.07.2007

VN Francuske - trka

01.07.2007

VN Francuske 1. i 2. trening

30.06.2007

VN Monaka

12.06.2007

VN Španije

11.06.2007

VN Bahraina

13.05.2007

VN Malezije

12.05.2007

Ekipe i vozači u 2007.

09.04.2007

VN Australije

09.04.2007

Virtuelni vetar

19.03.2007

Više uličnih trka?

12.02.2007

F1 zanimljivosti

03.02.2007

VN Brazila

19.11.2006

VN Japana

18.11.2006

VN Kine

05.11.2006

VN Italije

04.11.2006

VN Turske

20.09.2006

VN Mađarske

19.09.2006

VN Nemačke

18.09.2006

VN Francuske

26.07.2006

VN SAD

25.07.2006

VN Kanade

24.07.2006

VN Engleske

26.06.2006

VN Monaka

25.06.2006

VN Španije

24.06.2006

VN Evrope

29.05.2006

VN San Marina

28.05.2006

VN Australije

25.04.2006

VN Malezije

24.04.2006

VN Bahraina

26.03.2006

Nova pravila

25.03.2006

Ko će gde 2007?

21.01.2006

Čija je F1?

28.12.2005

VN Kine

17.11.2005

VN Japana

18.10.2005

VN Brazila

17.10.2005

VN Belgije

16.10.2005

VN Italije

19.09.2005

VN Turske

18.09.2005

VN Mađarske

24.08.2005

VN Nemačke

23.08.2005

VN Engleske

22.08.2005

VN Francuske

17.07.2005

VN SAD

16.07.2005

VN Kanade

15.07.2005

VN Evrope

17.06.2005

VN Monaka

16.06.2005

VN Španije

15.06.2005

VN San Marina

13.05.2005

VN Bahraina

13.04.2005

VN Malezije

12.04.2005

VN Australije

11.04.2005

Aleksandar
15.11.2010 23:36
0
0

Cestitam pobedniku i RED BULL team ali ova staza je remek delo.Sta je napravljenjo.Fantasticno

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: