Ekskluzivno

Seat Mii

Sićušne trojke

Nazvane Up, Citigo i Mii, ove simpatične „bebe“ rođene pod okriljem grupacije VW, predstavljaju nakon dužeg perioda pravu opasnost za konkurenciju u A segmentu

Sećate li se sada već daleke 1997. godine? Verovatno ne, pa hajde da vam osvežimo memoriju. Te godine, između ostalog, potpisan je protokol u Kjotu (suzbijanje globalnog zagrevanja planete), umro je čuvenin kapetan Kusto, započela je prodaja DVD-a..., i lansirana je mala Seat Arosa. Osam godina kasnije, otišla je u penziju, i od tada Seat, pa ukoliko hoćete i čitava grupacija VW, nije imao predstavnika u ovom segmentu. Gotova stvar, od nedavno naslednik je tu, i kao po običaju razvijen je odmah za sva tri brenda, računajući i Škodu. No, Seat Mii ima u sebi mediteranske gene, sa kojim se koliko toliko distancira od ostala dva brata. Mislimo naravno na spoljašnje crte lica, jer su u duši apsolutno identični. Posmatran spreda, podseća na Ibizu, koja se skupila nakon pranja. Slična trapezoidna maska i svetlosna grupa, odmah odaju pripadnost familiji. No, sve ostaje stvar ukusa, kao što je to uostalom slučaj sa jednim drugim trojkama, nastalim saradnjom grupacije PSA i Toyote (Peugeot 106, Citroen C1 i Toyota Aygo). A kad smo ih već spomenuli, nije na odmet reći da je koncept veoma sličan, i da upravo one imaju najviše razloga za strepnju. Jer VW i sateliti po mnogo čemu su se ugledali na njih, uključujući spoljašnje dimenzije, karoseriju sa troje i petoro vrata i trocilindarski motor. Naš „seatić“ tako jedva da prebacuje 3,5 m, no, uprkos tome iznenađuje raspoloživim unutrašnjim prostorom. Jeste da nema šarm jednog Fiata 500, ali je zauzvrat sigurno jedan od najozbiljnije fabrikovanih mališana.

Mali spolja, prostran iznutra
Par simpatičnih nalepnica i višebojna unutrašnjost, ipak ne mogu sakriti germansko poreklo ovog Seata. Kao što smo rekli, arhitektura enterijera je potpuno identična kao kod VW Up, što znači da jednostavna i nadasve praktična. Naravno da je plastika na komandnoj tabli tvrda, ali njen aspekt i precizni spojevi ne odaju utisak da se radi o niskobudžetskom vozilu. OK, voženi Mii nosio je oznaku Stil (viši završni nivo), tako da zahvaljujući bogatoj opremi, deluje prestižnije. Pozicija za upravljačem je veoma dobra, u svim verzijama podešava se po visini, kao i sedište. Iako tvrdo, ovo je dovoljno udobno i široko, sa velikim integrisanim naslonom za glavu (zadovoljava i osobe iznad 1,8 m). Za pohvalu je i odlična vidljivost na sve strane, a sve zahvaljujući izdašnim staklenim površinama. Osim toga, mali upravljač, obložen kožom, i sa umecima od bele mat plastike, prijatan je na dodir i pogled. Isto se odnosi i na instrument tablu, jednostavnu ali potpunu. Na velikom kilometar satu, tanka crvena kazaljka precizno pokazuje i najsitnije podeljke, za razliku od minijaturnog obrtomera. I taman smo poželeli da ga iskritikujemo, kada smo otkrili da na mobilnom GPS-u postoji isti! Naime, ovaj se dobija uz doplatu od par stotina evra, sa postoljem fiksiranim na komandnoj tabli. Osim funkcije navođenja, poseduje dakle, još dve-tri, vezane sa rad motora. Pored obrtomera, informiše nas o temperaturi tečnost za hlađenje i spoljašnjoj temperaturi, odnosno, kada se ubaci u „rikverc“, pomaže prilikom parkiranja. Simpatično i upotrebljivo, kao i čitava unutrašnjost. Vozač i suvozač mogu da odlože sitnice u veliko udubljenje pri dnu ručice menjača, koja je, usput rečeno, stilski veoma dopadljiva.

Pozadi, ne treba očekivati čuda, no, zahvaljujući najvećem međuosovinskom rastojanju u kategoriji (2,42 m), dve odrasle osobe staju bez imalo muke. Kao i većina „mališana“, i ovaj Seat je registrovan za samo četiri osobe. U svakom slučaju, ukoliko se često prevoze, mudrije je izabrati karoseriju sa petoro vrata (skuplja za nepunih 500 evra), jer je pristup pozadi neuporedivo lakši. Otvaraju se široko, gotovo pod pravim uglom, jedino je za žaljenje što se prozori ne spuštaju. Mogu se jedino otškrinuti 5-6 santimetara. Za kraj, ostaje nam prtljažnik, znatno veći nego što bi se dalo pomisliti na prvi pogled. Poseduje sasvim solidnih 250 l, što je mnogo više od „C1 i kompanije“ (samo 140 lit). Poređenja radi, Kia Picanto i Ford Ka poseduju 225 l, dok kod lidera u segmenu, Renaulta Twingo, varira između 165 i 285 litara (pomična zadnja sedišta). Nažalost, njegova forma je neuobičajna, veoma dubok, nije se pokazao preterano praktičnim. Ni modularnost mu nije jača strana, jer kada se obore nasloni zadnjih sedišta, postoje velika razlika u nivoima. Iako se time dobija 950 lit, neravan pod onemogućava utovar kabastih predmeta.

Nema izbora
Izuzmemo li spomenuti Twingo, praktično svi mališani u segmentu odustali su od dizel motora. Štaviše i od četvorocilindarskih, tako da u ovim trojkama pronazimo isključivo jedan trocilindarski blok. Razvijen u verzijama sa 60 i 75 KS, bez veće muke pokreće vozilo od oko 900 kg „žive vage“. Nama je dopao snažniji, na raspolaganju od drugog završnog nivoa. Već na prvi zaokret ključa, javlja se prepoznatljivim „promuklim“ zvukom, uz osetne vibracije u radu na mestu. Ništa strašno, rekli bismo čak i simpatično. Zapravo, između ove dve verzije gotovo da ni nema razlike, jer je obrtni moment kod obe ograničen na skromnih 95 Nm, između 3.000 i 4.300 o/min. Evidentno, perfomanse su nešto bolje kod snažnije, koja do 100 km/h ubrzava za 1 sekundu manje (13,4), odnosno ostvaruje za 10 km veću maksimalnu brzinu, od 170 km/h. U svakodnevnoj vožnji, za pohvalu je odziv na gas, tako da nema veće potrebe „navlačiti“ ga u visok režim rada. Čak 90% obrtnog momenta raspoloživo je između 2.000 i 6.000 obrtaja. Ne možemo a da ne pohvalimo mekane komande, kao i super prijatan menjač, na kojem mu mogu pozavideti svi konkurenti u segmentu. Uz skromne dimenzije i mali poluprečnik okretanja, Seat Mii je zaista gradski auto za primer.

odnos spoljašnje dimenzije/unutrašnji prostor,
ergonomija komandi,
simpatičan motor,
kvalitet izrade

cena,
perfomanse,
nepraktičan prtljažnik

Stvari se kompliku izlaskom na otvoreni put, posebno ukoliko je u njegovoj unutrašnjosti nekoliko krupnijih delija. Na opasna preticanja bolje je zaboraviti. No, sigurno ponašanje bitnije je od samih performansi, mali Mii zaista nema razloga da se ograniči isključivo na grad. Posebno jer se pokazao i zadovoljavajuće udobnim, bez obzira na stanje podloge. Nije nas razočarao ni na autoputu, sve do 140 km/h, jer buka od motora i parazitnih šumova posve je podnošljiva. Motor diskretno prede na 4.000 o/min, uostalom, čak i pri maksimalnoj brzini, daleko je od zabranjenog polja. Peta brzina je duga k’o gladna godina, tako da se često mora preći u četvrti, ukoliko ne i u treći stepen. Iskreno govoreći, u ovakvim uslovimo plašili smo se povišene potrošnje, na svu sreću bez razloga. Čak i pri brzinama iznad autorizovanih (140 km/h po kilometar satu), zadovoljava se sa skromnih 6,7 lit. Najmanja zabeležena iznosila je 4,5 lit, ali po gradu teško silazi ispod 7,5 - 8 lit. Sve u svemu, nakon nedelju dana ne preterano nežne upotrebe, test vožnju smo završili sa korektnih 6,7 lit u proseku, što je za dve litre više od fabrički deklarisane.

Seat Mii 1.0/75

Motor
benzinski atmosferski, 3; 999 cm3; 12/multi-point; 55 kW; 75 KS pri 6.000 o/min; 95 Nm pri 3.000 o/min
Karoserija
hečbek/5/4; D x Š x V 3557x1641x1478 mm; Međ. rast. 2420 mm; Masa 920 kg; prtljažnik 251/950 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, horizontalni stabilizator
nazad: polu-nezavisno, spiralne opruge, amortizeri, horizontalni stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi/doboši
Pneumatici
napred/nazad: 185/55 R15
Transmisija
pogon: na sve prednje točkove; menjač: 5/M
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 13,4 s; maks. brzina: 171 km/h; pros. potrošnja (na testu): 6,7; emisija CO2: 108 g/km
Cena: 13.000 evra (početna od 9.100 evra)

Kome je mali gradski auto nespojiv sa ručnim menjačem, u ponudi je i robotizovani automatski, uz doplatu od nekih 700 evra. Ne podiže potrošnju, čak je i nivo izduvnih gasova paradoksalno niži (105, umesto 108 g/km CO2). Nažalost, sve pomenuta pomagala u vožnji, kao i dopunska oprema, značajno utiču na finalnu cenu. Od prihvatljivih 9.100 evra, brzo se može popeti i do 13.000, koliko u Francuskoj košta voženi primerak. Jeste da je sve tu, od klima uređaja, GPS sistema, CD radio prijemnika, regulatora i limitera brzine, senzora za vožnju unazad, aluminijumski felni od 15 cola…, pa do metalizirane boje, no tako se ozbiljno udaljio od prevashodne namene; ekonomičnog gradskog automobila za „široke narodne mase“. Kako u vreme probne vožnje nije bio u ponudi na našem tržištu, poslužimo se cenovnikom bratskog Up!-a, koji se u Srbiji prodaje između 9.420 i 11.782 evra. Nije malo, posebno uzevši u obzir konkurenciju, jeftiniju za par hiljada evra.

Zaključak
Dugo je trebalo grupaciji VW da lansira konkurentska vozila u ovom segmentu. Nakon rustičnog i ne preterano uspešnog brazilskog Foxa, shvatilo se da evropski kupci očekuju mnogo više, tj. da se ne zadovoljavaju kao nekada sa četiri točka, volanom i motorom. Moderan u svakom pogledu, siguran, prostran i ekonomičan, Mii u potpunosti ispunjava sve strožije zahteve koji se postavljaju pred ovako mali auto. Na ruku mu ide sve teža cirkulacija u urbanim sredinama i nedostatak parking prostora, kao i promena opšte svesti i pad kupovne moći. Faktori koji na razijenim tržištima imaju veliku težinu, nažalost ne i kod nas, gde se za desetak hiljada evra prednost daje dobrom „polovnjaku“, duplo većem i snažnijem od ovog talentovanog mališana.

Tekst i fotografije Perica Rajković
6851
Postavljeno: 27.03.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

asd
27.3.2013 01:09
17
6

Sve je lepuskasto, cakum pakum, fensi, samo jedna mana a to je cena, a pogotovo kada se uporedi sa konkurencijom. Ali ko jos gleda cenu? Jednom se zivi! Necu kupiti recimo savrsen auto iz te kategorije kao sto je suzuki swift, vec evo jednog seata posto je IN, da ne kazem prava opasnost za ostale konkurente iz segmenta! ha
:)

Dejan L
27.3.2013 09:43
24
7

A? Šta? 9.100€ početna cena? Bezobrazluk
VW UP = 8.100€
Citigo = 6.650€
Chery Ego = 6.400€ sa full opremom
Chevr. Spark = 7.200€
I po čemu je Seat bolji od VW up-a i Citigo-a?
I posle se čude što Seat beleži stotine miliona gubitaka.

Sidarta
27.3.2013 10:33
15
5

Mislim da je ta cena od 9100, za francusko trziste. Kod nas nece biti tolika pocetna cena.

Slavisica
28.3.2013 08:50
8
2

Generalno, mene fascinira kako Seat nema prodju (bar ne onakvu kakvu im rukovodeci kadar prizeljkuje).

Peki
28.3.2013 09:08
10
1

@Slavisica, kada sam uzeo ovog Seata, imao sam priliku da popricam sa ataseom za stampu. Lepa zena, pametna i odlicno upucena u auto zbivanja, ubedena je da nema vise opsanosti po brend. Po njenim recima, da je VW hteo da ugasi Seat, to bi uradio pre nego li je obnovljena citava gama. To je bila reakcija na moj komentar kako Seat nema buducnost. Po meni, slaba proda objasnjava se dupliranjem modela, zasto bi neko kupio Leon ili Ibizu, kada su neznatno jeftiniji od Golfa i Polo? Osim toga, ogranicili su se iskljucivo na evropsko trziste, to vise ne prolazi.

@Sidarta, u pravu si, cena od 9.100 evra odnosi se na Francusku, u trenutku kada sam pisao tekst nisam mogao pronaci cene za nase trziste.
Pozdrav

Toni
28.3.2013 18:13
4
8

Seat ima problema na nasem trzistu a bas ima dobru ponudu. ja licno bi uvek pre uzeo leona nego golfa. Jeste da razlik au ceni nije velika ali makar su lepsi automobili.

.......................................

Redakcija: Toni, to je samo PR. Na njega i nema potrebe komentarisati. Pozdrav

serpico
28.3.2013 22:40
2
4

jos sada kad vw kupi alfa romeo kud ce se seat pozicionirat i kakav ce imidz stvarat.

Synyster
29.3.2013 19:07
8
1

Iz kog razloga Volkswagen nece da ponudi dizel u Up/Citigo/Mii? To bi bio odlican moderni Volkswagen Lupo 3L, koji je imao 1.2L TDI dizel motor i potrosnju od samo 3 litre. U vreme ove danasnje krize prodavao bi se jako dobro.

igi
29.3.2013 20:23
13
1

@Synyster: Samo zamisli cenu ovih mališana sa dizel motorom. Koji su teži i bučniji, pa treba onda dodatno uložiti i u zvučnu izolaciju. Što bi ih činilo još težim i skupljim (i za nabavku i za servis). U vreme ove današnje krize niko ih ne bi kupovao.

konkretno
29.3.2013 21:34
9
1

pravo dzubre od auta sto nevih kupio ibizu ili fabiju za iste pare bruka i sramota cak su toliko jajarili da nisu sa vozacke strane stavili prekidac za prozor suvozaca

Synyster
30.3.2013 14:57
4
6

@igi,
Ako Fiat 500 moze da ima dizel u ponudi, ne vidim razlog zasto Volkswagen Up nebi imao.

Milan
30.3.2013 21:20
8
1

Dizel motor bi u ovako malom autu dodatno povecao njegovu i ovako visoku cenu.U gradu se to, jednostavno, ne bi isplatilo.

Synyster
31.3.2013 05:56
4
4

@Milan,
Dizel motor je povecao i onako veliku cenu Fiata 500. Pa se i dalje prodaje vise nego odlicno.

igi
31.3.2013 09:20
10
1

@Synyster: Fiat 500 je fenserica, on sebi može da dozvoli dizel i višu cenu.
Ciljna grupa Up!-a i kompanije je drugačija, gledaju svaki dinar, još min. 2000€ na cenu benzinaca bi već bilo previše.

Bobo
31.3.2013 18:23
8
3

Ja se divim kako su proizvodjaci ovih blizanaca jasno razgranicili mediteranski sarm i izgled Mii,luksuznu opremljenost i neverovatnu pedantnost i preciznost kao i originalni lifestyle Up-a, kao i prasko-barokne linije, boje i unutrasnjost Citigo-a.Posebno mislim na bazne verzije koje za 7-8 hiljada eura nude nesto do cega konkurencija ne moze doci barem jos dve generacije.Posebno se divim oplatama u vratima i presvlakama sa zadnje strane sedista.

Don
03.4.2013 11:04
4
2

Picanto je bolji u svemu i dijeli vrh sa fiatom 500 u ovoj klasi.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: