Ekskluzivno

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

Leon u ulozi spasitelja

Porodični flamenko

Dinamičnog izgleda i karaktera, Leon je po prvi put u svojoj karijeri stekao pravo na karavan izvedbu. Podjednako elegantna, ali znatno praktičnija, nije izgubila na šarmu i temperamentu

Pogođen krizom znatno više od ostalih brendova familije (Audi, VW i Škoda), Seat je na opšte iznenađenje iznenada „vaskrsnuo“! Setite se samo, još pre koju godinu, mnogi su se mogli opkladiti kako će „ugasiti fenjer“, srećom, procena se pokazalo pogrešnom. Vrlo brzo, kompletna gama je obnovljena (Ibiza, Mii, Alhambra, Toledo i Leon), iako će skeptici utvrditi kako se u suštini radi o kopijama Volkswagenovih modela. Tačno, kada se radi o malom Mii i Alhambri, ne i po pitanju Leona, koji se stilom znatno više distancira. Normalno, ukoliko se zna da mu je pripala uloga da preokrene nezavidnu finansijsku situaciju Seata. Verovali ili ne, proizvođač već osam godina uzastopno beleži gubitke. Upravo zbog toga, nije se štedelo ni truda ni znanja, kako bi se Leon nametnuo kao lider brenda, te već dogodine nadmašio prodaju Impreze. Uložena energija je vidljiva, Leon zaista deluje dopadljivo. Nekadašnje latinske obline, zamenjene su strogim germanskim formama i oštrim crtama, sa prepoznatljivim „potpisom“, u vidu LED svetla (ne i za bazne verzije). Ne samo dnevnih, kao što se odomaćilo, već i kratkim i dugim, što je mnogo ređe u segmentu. Osim toga, pokupio sve najbolje što trenutno postoji u grupaciji VW, što će reči da se nije, kao nekada, zadovoljio tehnologijom predhodne generacije. Leon je tako nasledio potpuno novu platformu Golfa 7 i Audija A3, kao i više manje sve agregate i ostale mehaničke sklopove.

Mali karavan, veliki talenat
Prošle godine, Seat je lansirao hečbek, ubrzo zatim i „kupe“, tj. verziju sa troje vrata. Početkom ove, ponuda je po prvi put popunjena karavanom, nazvanim ST. Logična odluka, jer ovi predstavljaju ukupno 8 % prodaje na „starom kontinentu“. Spolja gledano, ne tražite razliku između njega i ostale dve karoserije, izuzmemo li naravno zadnji deo, produžen za 27 cm. Sve u svemu 4,53 m, što je za par santimetara manje od jednog Megana i Focusa, odnosno čitavih 17 cm od Opel Astre karavan. Međuosovinsko rastojanje je ostalo neizmenjeno, tako da je prostor za kolena putnika pozadi identičan, jedino je za glave nešto bolji. To znači da se dve odrasle osobe osećaju dovoljno komotno, ne i treća. Osim što je širina ograničena, ogroman tunel za transmiju (Leon je predviđen i sa integralnim pogonom) zahteva da se noge neprijatno rašire. Interesantno je da postoje avionski stolčići na poleđini prednjih sedišta, i da je uz doplatu ponuđen velik panoramik krov, sa električnom komandom. Želi li tako Leon ST koketirati sa mini vanovima? Možda, no kada je reč o prtljažniku, dokazuje da se radi o pravom karavanu. Inženjeri su uspeli izvući zapreminu 587 l (računajući i prostor ispod police), što je za dobrih 200 l više od hečbeka. Za nijansu manje od „tenora“ u segmentu, kao što su Golf SW (605 l), Škoda Octavia Combi (610 l) i Honda Civic Tourer (624 l), ali znatno više od velikog brata Exea ST (442 l), koji je duži za 12 cm.

     
 

kompromis između stila i raspoloživog prostora,
udobnost,
prijatan i ekonomičan motor,
široka paleta agregata

previše „stroga“ unutrašnjost,
menjač sa samo pet brzina,
širok centralni tunel

Podrazumeva se i da je praktičniji, pošto je utovarni prag znatno niži (65 cm), dok se nasloni zadnjih sedišta obaraju jednostavnim povlačenjem ručica na unutrašnjim bokovima prtljažnika. Da bi se ostvarila potpuno ravna površina od 1.470 l, pribeglo se „caki“ sa pomičnom policom, podesivoj po visini. E, ovde je daleko slabiji od gore navedenih konkurenata (Octavia čak 1740 l), zbog padajuće linije krova i zakošenog zadnjeg stakla. U dno staje rezervni točak „palačinka“, ne i standardni, istih dimenzija kao i ostali (205/55 R16). Žele li se transportovati dugački predmeti, do 2,67 m, naslon suvozačevog sedišta se obara, dok je rolna koja ga prekriva izuzetno praktična. Dovoljan je samo lak pritisak ruke da bi se namotala.

No ono što pleni kod Leona je pre svega vozačevo radno mesto, jednostavno, ali odlično zamišljeno. Na prvi pogled komandna tabla izgleda pomalo „siromašno“, bez silnih i impresivnih dugmića. Samo optička varka, jer su brojne funkcije integrisane na kolor ekranu, odnosno upravljaču i ručicama okolo njega. Pristalice klasičnih instrumenata biće oduševljeni, ovi su izuzetno pregledni i precizni, iako je na displeju, između kilometar sata i obrtomera, moguće izabrati i numerički pokazivač brzine. Ergonomija komandi, kao i pozicija za upravljačem, jednostavno je savršena, jedino ce masivna centralna konsola zasmeti „krakatim“ vozačima. Desno koleno stalno češe o nju. I vidljivost na sve na sve strane je odlična, iako bi spoljašnji retrovizori mogli biti veći.

Završna obrada je isto tako na nivou reputacije grupacije, ne i kvalitet plastike, niže od upravljača. Samo je gornji deo od tankog sloja mekane, sunđeraste, kao da Leon nije smeo da ugrozi njegovo visočanstvo Golfa. Isto tako, iako od kože, upravljač bi bio prijatniji kada bi imao deblji obod, kao kod sportske verzije FR. Naprotiv, za pohvalu je izuzetno laka upotreba bogatog putnog računara, na kome se između ostalog može očitati temperatura ulja i tečnosti za hlađenje. Ovaj ujedno služi i kao „vodič“ za multimediju, s tim da je ekran trebalo da bude za broj veći. U želji da komandnu tablu učini što „čistijom“, Seat je imao lošu ideju da smesti CD čitac, kao i ostale priključke (USB, AUX i SD kartu) u pregradak za rukavice. Osim što ovakvo rešenje komplikuje život vozaču, smanjuje njenu zapreminu.

     
 

Seat Leon ST 1.6 TDI/105 Style

Motor: dizel, R4, direktno ubrizgavanje
Zapremina: 1598 cm³
Snaga: 105 KS pri 4.400 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm izmedu 1.500 i 2.750 o/min
Menjač: petostepeni manuelni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije (DxŠxV): 4.535 x 1.816 x 1.451 mm
Pneumatici: 205/55 R16
Masa: 1.331 kg
Rezervoar za gorivo: 50 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 sekundi
Maksimalna brzina: 192 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova: 99 grama CO₂/km
Prosečna potrošnja na testu: 6,1 l

Kao Golf, pa još malo bolje
Kao što je na početku navedeno, Leon 3 poseduje iste atribute kao i prestižnija braća. Zahvaljujući najnovijoj platformi, nazvanoj „modularna poprečna matrica“ (MQB), lakši je od prethodnog za oko 90 kg (počevsi od 1.240 kg). Uz to, povećana je krutost šasije za 15 %, čime je postao zabavniji za vožnju. Siguran u svim situacijama, za nijansu je tvrđe trimovan od Golfa, tako da u krivinama ima manje podupravljanja. Snebdeven je i veoma efikasnim XDS sistemom, sastavljenim od elektronske blokade diferencijala, plus dinamička kontrola proklizavanja. Kako sam imao više puta priliku družiti se sa hečbekom, nalazim da nema razlike u voznoj dinamici, posebno jer se radilo o istom agregatu. A kako je težina zanemarljivo veća (nepunih 50 kg), ni perfomanse ne trpe.

Obuven u standardne pneumatike dimenzija 205/55 R16, poseduje veoma dobar odnos udobnost/ponašanje na putu. Kao i kod Golfa, multilink pozadi je rezervisan za motore snažnije od 150 KS, računajući i dizele. Svi benzinski nose oznaku TSI, i razvijaju između 86 i 180 KS, no na poslednjem Salonu automobila u Ženevi predstavljena je i Cupra, sa čitavih 280 KS. Što se tiče dizela, opet ista priča. 1.6 TDI, od 90 i 105 KS, zamenio je nekadašnji 1.9 TDI, a tu je i blok od dve litre, sa 150 i 184 KS. Mi smo se odlučili za „klasiku“, tj 1.6 TDI/105, iz prostog razloga što bi ovaj trebalo da predstavlja većinu prodaje. Recimo odmah, vredan agregat, dovoljno diskretan i nadasve ekonomičan. Možda previše „mekan“ za ovako efikasnu šasiju, uz sasvim prosečne performanse. Naime, iz ove zapremine pojedini proizvođači izvlače znatno više od 105 KS i 250 Nm. Zauzvrat, ističe se velikom elastičnošću.

     
 

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,2

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

3,8

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,00

Ukupno

4,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

4,0

Performanse

3,8

Dizajn

3,8

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,00

Kvalitet materijala

3,8

Motor

4,0

Završna obrada

4,0

Menjač

4,0

Ukupno:

3,92

Cena

4,0

Prosečna ocena: 3,99

Odziv na gas je sasvim korektan i ispod 1.500 o/min. Za žaljenje je što je u sprezi sa samo petostepenim menjačem, ruku na srce nemački preciznim. Kome je ovo malo, može se poručiti i sa automatskim DSG, sa sedam prenosa i dvostrukom spojnicom. Sve u svemu, motor koji će ispuniti očekivanja većine prosečnih vozača, posebno kada je reč o potrošnji.

Prosečna jedva da dostiže 6 l, odnosno i znatno manje na otvorenom putu. Opremljen je efikasnim Stop&Start sistemom, tako da ostaje ekonomičan i pri najvećim gužvama. Kurioziteta radi, navodimo vam šta smo očitali na putnom računaru; pređeni put 34 km, ukupno vreme trajanja vožnje 1 sat i 52 min, prosečna brzina 18 km/h, uz potrošnju od 7,8 li! Posve svakodnevni uslovi za „vožnju“ po Parizu! Na autoputu, sa tempomatom podešenim na 130 km/h, zahvaljujući dobroj aerodinamici zabeležili smo samo 5,3 l. Čim smo ga aktivirali (tempomat), uverili smo se kako je autoadaptivan. Samostalno održava zadatu distancu sa vozilom ispred (aktivan između 40 i 160 km/h), što znači da po potrebi, koči odnosno ubrzava. Ovo se može uočiti i spolja, ukoliko se obrati pažnja na prorez ispod prednje maske. Recimo i da se na leto očekuje jos ekonomičnija verzija 1.6 TDI/110 Ecomotive, sa šestostepenim menjačem. Po Seatu, trošiti će 3,2 l, i izpuštati u atmosferu samo 85 g/CO₂.

Što se tiče cene, karavan je u Francuskoj skuplji za nekih 1.100 evra. Kažemo u Francuskoj, jer na našem tržištu nije bio u ponudi za vreme test vožnje. Prenesimo vam zato one koje se primenjuju za hečbek u Srbiji, a kreću se od 17.212 (1.2 TSi/86), pa sve do odnosno 24.826 evra, za najskuplji 2.0 TDI/184 DSG. Za voženi 1.6 TDI treba najmanje 19.254 evra, dok završni nivo Style, koji više manje odgovara voženom (bez opcija), košta 20.260 evra. Razlika u ceni je opravdana, jer se tako stiče pravo na automatski klima uređaj sa dve zone podešavanja, tempomat, kožni multifunkcionalni upravljač, prednja sedišta podesiva po visini, medija kolor sistem, maglenke, podešavajući oslonac za lakat između prednjih sedišta, aluminijumske naplatke od 16 cola, navedeni XDS sistem...

Šta reći za kraj? Možda da je Leon ST po prvi put u svojoj istoriji savršeno ovladao receptom kuće. Pikantni dizajn, sa dobrom dozom pragmatizma i nemačkom ozbiljnošću, ne može a da se ne dopadne. Rezultat je vredan hvale, do te mere da Leon, bez obzira o kojoj da je karoseriji reč, može izazvati internu konkurenciju sa Golfom.

Tekst i slike: Perica Rajković
11924
Postavljeno: 18.04.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

pecagt
18.4.2014 00:34
15
14

Samo ovaj leon ako ih ne povadi iz gubitaka...

Dejan L
18.4.2014 08:16
23
27

A kvalitet 2x bolji od Megana.
A zazori 3x manji nego kod Megana.
A Leon konačno beleži povećanje od 24% u odnosu na mart 2013.
Ćao zdravo

Slavisica
18.4.2014 10:36
21
0

Ok auto, ali Skoda Octavia ispada dzabe spram ovoga (valjda 12.500 Octavia pocetna cena, 17.000 Leon).
E sad, nisam se vozio u nekom novijem Seatu, pa ne mogu da povucem paralele u tom smislu.
Kako god, cena bi mogla biti nesto niza.

Peki
18.4.2014 13:46
17
4

@Slavisica zaista ne razumem politiku cena kod nas, na zapadu se kod grupacija VW postuje hijerarhija! Najskuplji je Audi, pa VW, dok Seat i Skoda imaju priblizno iste cene, u zavisnosti od modela. To sto navodis da je Octavia toliko jeftinija, ukoliko je tacno, zaista nije logicno!
Pozdrav
PS. Niko da me pohvali kako su mi lepe slike :-(

Audifan
18.4.2014 14:53
16
9

dejane,preciznije je uradjen leon od megana to je istina ALI oba auta jesu ODLICNA...Neblati dzabe reno.Jer Reno je auto sto pezo nikada nece biti.

pecagt
18.4.2014 15:46
6
22

Od ovog leona je jedino oktavija vece djubre.

serpico
18.4.2014 17:03
13
3

super je ovaj novi Leon,meni vuce na kvalitet audija! znam da nije ali sve je uredno slozeno,precizno i prakticno!super su mi led svetla i pozadi stopke a posebno mi se svidja uredjenje oko vozaca i satovi te volan!

Don
18.4.2014 19:03
4
6

dobre slike al ruzno auto, brate.

Slavisica
18.4.2014 19:07
13
1

@ Peki
Odlicne su slike, vec smo navikli! ;-)
Cena sto se tice : Octavia 1.2 tsi 12.576e (redovna 13.680e), Leon 1.2 tsi 17.212e. Osnovni paketi opreme u oba slucaja.

Dejan L
18.4.2014 19:15
14
22

@ Audifan
Nažalost autor je video da je donji deo konzole od tvrde plastike, a na Meganu je plastika od kože verovatno.
Zato sam namerno skrenuo pažnju. Ako će već da kritikuje, neka 2. put iskritikuje 1. Reno, pa sve druge po pitanju plastike.
Eto zato nisam hteo da ćutim

Audifan
18.4.2014 20:31
13
3

@Peki ja cu da sada javno pohvalim kako tvoje slike tako i rad.

Politika cena????

Gde Skoda prestaje pocinje VW a gde Seat prestaje pocinje Audi. Takva je zamisao VW hijearhije ALI,Seat ostaje bolesno dete NAZALOST !

U Srbilendu iz neznam kog razloga (kao neznam) je Skoda skoro pa odvojen brend od Porsea sto je valjda presedan ali necu o politici,guranju love u Dzepove i sl.

Cene octalija elegans karavan 1,6 tdi 18500evra

ta za 12500 mislim da ni tockove nema xD

N.G.
19.4.2014 02:42
14
2

Mnogo skup ovaj Leon!

don
19.4.2014 08:15
4
14

Pohvalio bih ja slike,kad bi objavili komentar! Ko sto rekoh, dobre slike al dzaba, ruzno auto do bola.bolje da nisi sliko,samo je dacia ruznija tj grupacija reno.

pecagt
19.4.2014 11:21
4
10

Redakcijo,zasto me cenzurisete kada napisem da pacijenti trebaju redovno da uzimaju lekove,dajem istinitu neuvredljivu izjavu,nikom posebno namenjenu...u cemu je problem?

Sa postovanjem dr Peca gt.

@pecagt
Poštovani dr, hvala na Vasem komentaru i upucenom pitanju. Dijagnoze i terapije se postavljaju u lekarskoj ordinaciji. Svako paušalno, uvredljivo i tendenciozno obraćanje drugim učesnicima se cenzure prema "Pravilima komentarisanja"!

Peki
19.4.2014 11:52
18
11

@Dejane L, Megan nije referenca po kojoj se ravnaju ostali automobili u segmentu, niti je igde navedeno da je njegov donji deo komandne table "od koze"! Isto tako je od tvrde plastike, kao i kod prakticno svih konkurenata, no kod Leona je bas gruba, i zato je ovlas spomenuta. Ne vidim ni jedan razlog da se zbog toga "cimas", niti da ponovo ubacuje Renault u igru. Svi znamo koliku "ljubav" gajis prema proizvodaca, nije neophodno da nam to signaliziras prilikom svakog javljanja. Sacekaj test novog Dustera 1.2 TCe 4x2 (bice ubrzo objavljen), pa se onda izivljavaj koliko hoces!

Trebalo bi ipak da znas da te neosnovane kritike diskredituju, zbog cega te ostali ucesnici ne uzimaju za ozbiljno.

Nemanjica
19.4.2014 16:35
10
9

hahaha,terapije i dijagnoze...:-):-):-)
Postovani,slazem se delimicno,ali,takodje i portalu je potrebno podsetiti pojedine,da je vreme za terapiju,u duhu Hriscanstva je,pomagati drugima!Zar ne?Poz

pecagt
19.4.2014 17:46
6
10

Redakcija
Postovani, najlepse vam hvala na odgovoru, prihvaticu vase sugestije, nikoga konkretno nisam vredjao. Puno srdacnih pozdrava.

Aleksandar
19.4.2014 18:31
18
1

Seat je imao neki svoj pravac I izgledali su dobro. Leon je bio odlican, posebnog izgleda. Mnogo uticu gazde I definitivno sve vise lici na ostale u grupaciji. Kvalitet je nesporan. Mislim da ga zbog cene kod nas necemo vidjati tako cesto.

Paprikar
19.4.2014 18:47
9
0

Veoma dobar auto, zapravo ako se izabere neka lepa motorizacija, tipa 1.4 TSI 140KS ili 2.0 TDI 150 KS, moze da bude idealan auto. Stava sam da od VW i cerka firmi ne moze da izadje los auto, pogotovo sto sada Seat mora da krene na gore po svemu kako bi povecao prodaju. Meni se iskreno svidja eksterijer, samo mislim da su mogli da se malo razigraju dizajneri po pitanju enterijera, ali dobro, i on je ok.
Samo jos da dodam da su proizvodjaci stare lisice i varalice. Daju svi ove fenomenalne i ogromne brojke o litrazi tj zapremini gepeka a zapravo tu oni (neki) racunaju svaku pregradu, pa i prostor koji je namenjen (ili bio) za rezervni tocak, kao i prostor ispod nivoa utovarne ivice koji je prakticno kao takav neupotrebljiv, sem za neke male i sitne stvari.

Audifan
19.4.2014 19:38
9
1

@Redakcija bas ste me cenzurisali a bila je u pitanju pozitivna kritika....

@Audifan
Molimo da se pridrzavate Pravila komentarisanja kako bi nama smanjili posao kontrole komentara i iako bi izbegli ovakve situacije

maxy
19.4.2014 21:36
4
0

Seat, jedna velika nepoznanica za mene. nikada se čak nisam ni vozio u njemu. što se tiče dizajna, previše je germanizovan. u kvalitet ne sumnjam, ipak je derivat VWa

Dejan L
19.4.2014 23:06
11
14

@ Peki
Ja nisam rekao da je Megan referenca C klase, ali sledći put bi mogli malo da iskritikujete RENO kao što to radite svima sem RENOA.
Njemu tolerišete čak i najgoru plastiku u klasi.
Ništa lično, ali 10% više objektivnosti bi izgledalo RAZUMNIJE. Bez uvrede.

Miroslav TDCi
20.4.2014 14:45
7
8

Megan referenca? Da si rekao Fokus ili Golf pa i nekako, Megan moze da bude samo na dnu liste, ali iynad Cerija Tengo i Fluensa. Leon je A3 sa oktavija enterijerom

Al
20.4.2014 15:44
11
1

Leon standardno, po kvalitetu rame uz rame sa Skodom, a po ceni sa Golfom.. Ni Skoda nije poznata po najkvalitetnijoj plastici.

Dejan L
20.4.2014 20:41
3
13

@ Miroslav
Fokus, pa pre bih rekao Korola :D
Seat je u Audijevoj koži, ovo jeste A3, samo karavan, ono što Audi ne nudi jeste A3 karavan, a materijali u Seatu su bolji nego u Škodi.

Audifan
20.4.2014 23:45
7
1

Samo da se zna oko cena seat uvek ima neke popuste, moj kum je kupio novog leona 1,6tdi i to medju prvima u style opremi sa dodatnim parking senzorima i par jos sitnica cana je bila 16300e

Peki
21.4.2014 16:06
12
4

@DEjane L, nista licno, kao sto ti rece, ali Megan nema najlosiju plastiku u klasi, niti je najlosiji auto u klasi! Sta vise, uzevsi u obzir da je pri kraju karijere, cenu po kojoj se prodaje u Srbiji, kao i svu opremu, i dalje je konkurentan. Da je Renault, kao sto uporno tvrdis, najlosiji proizvodac automobila u citavoj galaksiji, odavno bi pripadao proslosti! Nemoj mi samo reci kako su milioni kupaca neupucene budaletine, kojima si odlucio da otvoris oci? To nikako ne znaci da Renaultovi modeli ne zasluzuju kritike, da su savrseni i slicno, daleko od toga! Jednostavno pojedini su vise ili manje uspesni, odnosno pouzdani. Ni Skoda, a jos manje grupacija PSA, koje toliko uzdizes u nebesa, nisu postedeni problema...
Kao sto smo vec nebrojeno puta ponovili, tvoje je pravo da volis ili ne pojedinog proizvodaca, ali cinjenice su cinjenice. Izraz "plastikaner", koji konstantno upotrebljavas, apsolutno ne pije vodu, svi evropski proizvodaci u kilogram upotrebljavaju istu kolicinu plastike za svoje modele. Uostalom to nista u sustini ne menja, posve je nebitno da li su "krila" i peta vrata od plastike ili metala. Nedavno je na ovom sajtu bio objavljen jedan veoma zanimljiv tekst o upotrebi plastike u auto industriji, baci pogled ukoliko nades malo vremena.

Aleksandar
21.4.2014 18:28
7
3

Peki,
Odlican komentar. Mislim da nece promeniti pomenutog.

marko
23.4.2014 16:15
0
0

Meni sa vise svidja vw golf sport vagen

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: