Online plus

Saab 9-3 Viggen

Legenda koja ne umire

Kada se priča o ovom automobilu prvo što padne na pamet jesu snaga, brzina, bezbednost i ekskluzivnost. Zašto je to tako, najbolje opisuje to što je ovaj automobil doneo mnoge nove sisteme koji su se koristili u Saabu, nov turbo motor, Trionic 7, aerodinamična karoserija, sportsko ogibljenje i zato što je proizveden kao specijalna edicija u samo 5.000 primeraka. Najviše ga je bilo u specijalnoj Viggen plavoj boji, a 1999. u Ameriku je poslato 426 jedinica u kupe verziji.


Po pitanju nastanka ove legende sve je počelo 1997. godine kada je predstavljen koncept Saab 900 SVO poznatiji kao 900 Coupe koncept, koji je ustvari najavio ovu prelepu kreaciju iz Saaba. Koncept je doneo motor od čak 250 KS što je najavljivalo pravog sportistu. Većina stvari sa koncepta preneta je na model 9-3 koji je dobio simbolično ime Viggen, u čast Saabovog najznačajnijeg aviona Viggen 37. To je tada bio najsnažniji Saab ikada proizveden, a uzgred i najređi sa tolikom snagom što ga čini tako posebnim i značajnim za Saabovu istoriju.

Viggen, što na švedskom znači „munja“, dovoljno kazuje o kakvoj se mašini radi. Viggen je u početku bio dostupan samo u kupe verziji, a kasnije je došla verzija sa 5 vrata kao i kabriolet. Ovo je ujedno i poslednji Saab koji je bio dostupan sa turbo motorom iz kuće, uz kupe karoseriju, što je na neki način dovelo do toga da ovaj model ode u istoriju kao poslednji sportski kupe iz Saaba. Posle Viggena u kupe verziji, ljubitelji Saaba ostali su bez te prelepe linije i sportskih prepusta na kupe karoserijama koji su ga oduvek kroz istoriju pratili i činili ga tako lepim i posebnim. Saab 9-3 Viggen je dobio veoma aerodinamičnu karoseriju koju su činili agresivni prednji branik sa usisom za vazduh, zatim felne od 17 inča, sportske suknjice (sajtne), uz koje je otpor vazduha smanjen za 8%, i diskretni spojler koji je dodavao 50% potiska na podlogu. Viggen se mogao pohvaliti i izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduhu od samo 0,31 cd.

Ovo je ukratko bio trkač u civilu, koji je na testovima potukao mnoge rivale toga vremena kao što su Volvo S40, Volkswagen Passat, Mercedes C klase, što samo govori o ozbiljnosti i kvalitetu ovog automobila. Motorizaciju Viggena činio je legendarni četvorocilindarski motor (B235R-fabrička oznaka) zapremine 2,3 litra (2.290cm3) sa dva bregasta vratila pogonjenih lancem i 4 ventila po cilindru uz novi Mitsubishi TD04-HL15-5 turbo punjač koji je radio na pritisku od 1,4 bara. Uz motor je došla i nova Trionic 7 upravljačka jedinica koja je pratila i upravljala parametrima rada motora, što niko od rivala tada nije imao. Motor je u prvim godinama proizvodnje imao 225 KS, a kasnije je snaga povećana na 230 KS pri 5.500 obrtaja u minutu uz 342 Nm obtrnog momenta dostupnim od 2.500 do 4.000 obrtaja u minuti. Ono što je bilo karakteristično za ovaj motor jeste pomenuti i izuzetno veliki obrtni moment koji je prosto kidao gume, tako da je Saab 9-3 Viggen 2001. godine dobio sistem nazvan TCS ili kontrola trakcije. Ona je pomagala da se sva ta sila ne samo prenese na podlogu, vec iskoristi što je bolje moguće. Uz taj sistem trakcije, Viggen je imao i elektronski ograničenu dostupnost obrtnom momentu u zavisnosti od stepena prenosa (1. i 2. brzina ograničen, u trećoj dostupan sav moment) što je takođe uvedeno radi bolje trakcije ali i dužeg trajanja menjača koji je dodatno modifikovan da primi toliki obrtni moment,a dodato je i kvačilo koje može da podnese veliki pritisak. Još jedna stvar vezana za ovaj motor jeste to što je imao neverovatnu specifičnu snagu po litru zapremine od čak 102,5 KS, bolji rezultat od Porschea 911 iz 1999., kao i od Audija RS4 koji je imao V8 motor,a čak je proizvodio više snage od Alfe Romeo Spider sa V6 motorom koja je proizvodila 220 KS, što znači da Saabovih 4 cilindra daju više nego 6 ili 8 cilindara drugih proizvođača.

Ovo dovljno govori o potencijalu ovog motora i o vrhunskoj turbo tehnologiji koju Saab godinama neguje, usavršava i koristi. Ipak, sva ova snaga i debi novog B235R motora, koji je prvu put korišćen u Viggenu, ne bi prošao tako dobro da auto nije bio vrhunski spremljen što se ogibljenja tiče, a samim tim i vozne dinamike. Tu je Saab značajno i bezobrazno odgovorio nemačkim sportistima. Pokazao je da može da stoji rame uz rame sa Mercedesom C klase E320, BMW-om 330i, Audijem S4, pa i sa čuvenim BMW M3, od kojeg je imao manji i slabiji motor a opet bio konkurentan.

Ovo je pravi dokaz da se Saab Viggen lako upustio u borbu sa precenjenim konkurentima. Tome je doprinela vrhunski podešena šasija koja je bila dosta čvršća u odnosu na običan 9-3. Došle su i sportske opruge sa tvrđim amortizerima punjenim gasom. Tačnije, opruge su skraćene za 10 mm, i ukrućene za 25 % pozadi i 5 % napred. Takođe je dosta toga unapređeno kako bi auto dobro ležao na stazi i kako bi imao punu trakciju pri dodavanju gasa na izlasku iz krivine. Ova poboljšanja na ogibljenju dovela su i do stavljanja jačih kočnica uz EDB sistem za distribuciju sile kočenja kao i pneumatike većih dimenzija. Na letvi volana je dodata čaura koja obezbeđuje bolje upravljanje i direktniji odziv upravljača. Na kraju, tu je i enterijer koji je takođe urađen sa dosta pažnje i posvećenosti detaljima.

Neki od upečatljivih detalja su Saabove kadice uz Viggen logo na njima i ploča od nerđajućeg čelika na pragu automobila na kojima je Viggen natpis. Takođe, Viggen logo se nalazi i na boku automobila. Cela kabina je dizajnirana tako da podseća na okruženje u avionu. Panel na kontrolnoj tabli je bio svetlo sive boje koji se savršeno uklapao uz završnu obradu. Od zanimljivijih detalja tu je i originalna Saabova ideja da uvede „night panel“ dugme koje u noćnoj vožnji isključuje osvetljenje drugih instrumenata osim glavnog brzinomera radi bolje koncentracije na drum.

Sve u svemu, Saab 9-3 Viggen je automobil kojeg se sa poštovanjem treba sećati i znati da, kada je došao na tržište, ponudio je najbolje od Saabovog umeća i tehnologije, uneo je svežinu u klasu prepunu nemačkih sportskih automobila i pokazao da je Saab nešto posebno, auto koji ima dušu i mnogo bolja altrenativa za Mercedes, Audi, BMW i slične. Za sam kraj treba reći da je Viggen pravljen sa velikom ljubavlju i ostavio je svoj trag u istoriji Saaba ali i uopšte u automobilskoj industriji, a i danas, posle 11 godina od kraja proizvodnje, Saab 9-3 Viggen je i dalje san većine pravih ljubitelja marke i pravi odraz vremena kad je Saab dostizao svoje najbolje dane koji su obeleženi ovim projektom. Viggen je auto koji ima dušu i na kojeg smo mi Saabovci vrlo ponosni.

Saab 9-3 Viggen

Specifikacije motora: Redni četvorocilindarski turbo motor B235R , poprečno postavljen, 2,3 litara(2290cm3), DOHC 16V, pogon bregaste lanac, prečnik cilindra 90mm/hod klipa 90mm, kompresija 9.3:1, vodeno hlađenje, Trionic 7.
Snaga motora: snažnija verzija 230 KS pri 5.500 obrtaja/342 Nm obrtnog momenta od 2.500 do 4.500 obrtaja u minutu.
Menjač: Petostepeni manuelni sa kvačilom otpornim na veliki pritisak uz elektronsku kontrolu raspodele obrtnog momenta; U 1. i 2. brzini smanjen, a u 3. brzini dostupan sav obrtni moment, prenos snage na prednju osovinu.
Dimenzije za Viggen Coupe: D/Š/V: 4639 mm/1711 mm/1428 mm/Masa: 1315 kg
Performanse: Maksimalna brzina 250km/h el.ograničena, Ubrzanje do 100 km/h za 6,4sekunde, 1/4 milje za 14, 8 sekundi.

7080
Postavljeno: 24.12.2013

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Fabiani M3
24.12.2013 09:41
18
9

Više snage po litru je davala Delta integrale deceniju ranije, a tu su bili negde i M3 Evolution i 2.3 16v Mercedes sa kraja 80ih.Razumem da je tvorac teksta ljubitelj ove marke, a takodje neću kao Bobo da se hvatam u zamku i da me proglase hejterom, samo ću reći da je tekst, kao i većina koji se odnose na Saab neobjektivan, posebno su neumesna poredjenja sa nemcima tog vremena.Njihove ultimativne varijante su po ceni tog Saaba dvale od 350-400 konja, imale 6 i više brzinske menjače, dobre sisteme kontrole trakcije, a neki i quatro pogon, a o lepoti neću, jer je to stvar ukusa, a ovaj auto je sve osim prelep.Ovaj auto zaslužuje postovanje taman toliko kolikjo je tržište pokazalo.Izvlačio je 102 konja po litri što je znatno manje od npr RS4 avant audija koji nije imao 8, nego 6 cilindara biturbo, 2.7 litara, quatro pogon, 6 brzinski menjač i 381 ks.Objektivno je reći da je ovo najbolji Saab tog vremena, ali što se premijuma tiče u svakom smislu, uključujući i bezbednost, deceniju iza svih.A izvlačio je toliku snagu iz 4 cilindra, zato što ova kompanija to imala, a 6 i 8 cilindara je mogla da sanja.

Bobo
24.12.2013 10:20
10
5

@Fabijani M3
Mene u prici o Saab ne pominji, please! :)

Mica Voskar
24.12.2013 16:41
8
2

Ne bih rekao da ljubitelji Saab-a zive u zabludi, jer onda svaki obozavatelj odredjenog automobila i brenda zivi u zabludi a to prosto nije moguce. Ali je za svako postovanje kada se vidi strast sa kojom neko voli odredjeni automobila, iako nije najbolji.

I ja preferiram odredjene modele automobila (koji su proizvodjeni u mojoj mladosti) i ni tada nisu bili najbolji ali su meni bili "sve na svetu", pa i danas!

Saabovci - Respect!

Hvala sto nam priblizavate ovaj brend i upoznajete nas sa njegovim proizvodima koji su ga i doveli do statusa kakav danas imaju (ne mislim na bankrot), te nas na neki nacin i edukujete o istoriji automobilizma.

tulipan
24.12.2013 19:23
8
3

Po mom misljenju ono sto Saabovci najvise cijene kod ove marke nije sam kvalitet,i neka dominacija nad ostalima (naravno da je i to,daleko od toga da je nekvalitetan),nego samu filozofiju te kuce i njenu bezkompromisnost..glavom kroz zid...a malo ko moze time da se pohvali..

MKN
24.12.2013 21:14
11
3

@ Fabiani M3
Realno, bilo je jacih, ali nisu bili bolji...Zbog cega? Zato sto se nikad nisi provozao u Viggenu :P :D A i neces, zato sto ih nema kod nas...
Koliko ja vidim, ljudi iz Saab kluba se trude da predstave i priblize Saab kao marku...Svaka vam cast!!! Kada bi svi klubovi imali ovako nesto...Bravo!
Ja sam ovde cuo za njih i uclanio se na njihov forum...Mogu vam reci da sam se zaprepastio...Jako lepo druzenje i sasvim normalni ljudi, nema sujete, sto je najbitnije.Tolerisu sve marke,cak sta vise saradjuju sa ostalim klubovima i forumima...Ja sam ostao bez reci.

Koliko ja vidim niko nije shvatio edukativni karakter ovog teksta, sto me je zaprepastilo kod nekih...
Saznao sam i jos nesto, sto me je zaprepastilo :O
Svedski celik glavu cuva...40godina niko nije poginuo u Saabu...Da li Nemci imaju nesto da dodaju na tu cinjenicu...? :D A lepota hahaha Ovo je veoma lep primerak, pravog Saaba...Sigurnost i udobnost na prvom mestu, a zatim prave preformanse...
Razmisljam opet da uzmem 9k Aero MY95 i cepim svakog Nemca ovde...Kao sto i jesam nekada :D :p
Veliki pozdrav za Saabiste !!!

Robert945
24.12.2013 21:25
8
1

Sjajan clanak...nadam se da ce biti jos pokojio saab-u npr.o 9000...moj bivsi ali i dalje tiha patnja.. :)

MIVEC
24.12.2013 21:44
8
1

Potpuno je ok voleti i biti posvecen nekom proizvodjacu. I sam volim Saab mada ne mogu reci da mi je omiljeni, nisam se nikad ni provozao u nekom, ali sam cenio taj njihov pristup pravljenju automobila. Lepo je i to sto je klub Sabovaca dobro organizovan i sto se trude drugima da priblize marku. I sam znam koliko je korisno imati takvu jednu grupu pogotovo kad je vas auto jedini takav u sirem krugu.
Ipak moram reci da je tekst malo previse usminkan.. Te Saab ovde bolji od drugih, te onde bolji. Za pocetak poredite specificnu snagu turbo motora sa atmosferskim motorima. Pa to ne ide bas, a pogotovo sto su te 102 i po KS/l koje ste naveli u to vreme mnogi sisali sa atmosferskim motorima. Pocevsi od M3 kog ste pomenuli, a koji je ipak bio, morate priznati, malo vise od datog Saaba, ali i nekih jeftinijih automobila prvenstveno iz Japana. Ne kazem da je Vigen bio los, naprotiv, prelep, autentican i sigurno odlican u voznji, ali morate biti malo objektivniji. Pozdrav

MKN
24.12.2013 22:22
4
5

Objektivnost,a sta ako vi niste objektivni?Ako ste vi sujetni?Ako ste vi privrzeni BMWu? BMW,Mercedes,Volvo i Saab su premium marke i ja ne bezim od toga,ali vi bezite... uporedjivati premium marku iz tog doba je besmisleno...jer vrlo verovatno vecina vas nije vozila nijedan Saab u zivotu, a poredite, na osnovu cega, interneta ili iskustva? Saab je uvek bio poseban i uvek ce biti i zna se ko je vozio i ko vozi Saab.A to kod Nemaca ne vazi...Ljubitelji.

Dusan
24.12.2013 22:36
6
5

Saab i Volvo nisu premium vozils, vise premium light. Zivim u svedskoj i ne bas mnogo ljudi ceni Saab. Jesu unikat ali ih je Gm sišao 20 god za tehnologiju i na kraju ih sahranio. Saab je inovativna i jedinstvena firma. Mitcubisi je pre 20 god imao 1,5 l motor 150 konja, Honda 1,6 l 160 konja, Honda s2000 2000 god 2,0 240 konja atmosferci svi.

MKN
24.12.2013 22:46
3
3

Ok.Koje motore od Saaba znas?Ili od Volva?Nebitno.
Evo Saab
B234 Da li ti nesto znaci?Ili B201,B202,B205,B207...?Isli su raznim varijacijama...

Bobo
24.12.2013 22:50
8
12

1)Za sve koji trune o bezbednosti i Svedskom celiku: Saab je uvek postizao prosecne rezultate na kres testovima.
2)Nisam video da je bilo ko napisao da su Saabovci u zabludi , niti ovaj tekst ima bilo sta edukativno osim gomile pausalnih ocena, uglavnom iznetih neistina
3)Da niko nije poginuo u saabu je teska glupost jer takve podatke niko ne vodi, koliko je ljudi izginulo u Lancija Hijenama?
4)Saab je propao ne zbog bezkompromisnosti(furati ruznu karoseriju decenijama, neprakticnu, anahronu i sl...konstruisati jedva jedan svoj motor u celoj istoriji, vecito budziti tudje motore, pakovati u karoseriju za koju je retko kad bilo dovoljno novaca za promeniti je, pokusavati po svaku cenu razvijati nesto svoje a sto su ostali vec davno razvili su tvrdoglavi pokusaji nesposobnih inzenjera da naprave nesto trzistu prihvatljivo), vec zbog tvrdoglavosti, gluposti i nesposobnosti konstruktora,godinama pokusavajuci jeftin marketing(za skupi nisu imali novca jer ga nikad nisu ni zaradili)da proguraju pricu o bezbednosti(ocajni rezultati na kras testovima) o kvalitetu i dinamici voznje(iaku su u nekoliko pokusaja sporta uglavnom propali sm Pajks pika na kojem se uglavnom reklamiraju oni kojimja lose ide ili koji tek treba da se promovisu), a od premijuma su prvi motor od 200 konja napravili posle 40 godina postojanja, uglavnom su imidz zasnivali na tome kako oni prave i avione, pa imaju kvalitet lovaca i sl...najobicniji snobovski mit kojem su prosecni americki kupci dali nezasluzeno status Volvoa, uglavnom u pocetku ih brkajuci zbog neinformisanosti...Sta je tu legendarno?

MKN
24.12.2013 23:22
4
2

A ja sam mislio da si se ti edukovao u nekima od komentara iz ranijih tekstova o Saabu, ali mrka kapa.Da ti pisem istoriju Saaba ovde ,nemam vremena,takodje da te ubedjujem u bilo sta.Bilo ti je u tekstovima i komentarima ,ranijim,sve pojasnjeno.Da opet sve to pisem...Glupo je...Udji na net pa citaj,sta je Saab, jer ne znam da li ces znati da raspoznas oznake motora ili modela,kada bih ti pricao zasebno o svakom.Veruj mi,imam zelju,ali kada naucis osnove,objasnicu ti,nekom drugom prilikom...Do tada... http://saabclubserbia.rs/ i ...Edukacija.

pecagt
25.12.2013 00:08
6
2

bobo,ajd ja ti necu reci da si hejter,ali o Saab-u stvarno ne znas nista...

Bobo
25.12.2013 00:22
5
6

Saab nikad nije bio premijum.Premijumi imaju 6,8 i 12 cilindara, 300 ks jos od sezdesetih, pobedjuju na trkama u raznim sampionatima, blindirane verzije voze zvezde, predsednici, kriminalci, kraljevi...Svoje najjace motore ne pozajmljuju od drugih, prave najstedljivije, najmocnije, najsnaznije dizele, obaraju rekorde staza...imaju siroku paletu od 100 do 600,700 ks...Volvo je nesto na pla, a u svetu bezbednosti dao je zaista puno konkretnih stvari...Saab nije nista sto je menjalo svet automobilizma.Reno je bezbedniji od Saaba i brzi iako spada u cenovno povoljnije automobile za siroke mase.Proverite testove.BMW, Merdza i Audi su premijumi, zato sto su vladali stazama, zato sto su pravili M1,m3,m5 Pullmana, Majbaha, Rs4,Rs6, aluminijumske a8 ice, dizel sampione le-mana, srebrne strele, motore za mclarene, saubere,brabhame,quatro kupe vladara reli staza...ne mogu se svega ni setiti.Ovo iznadje najbolje sto je saab dao na pocetku 21 veka?

nordic
25.12.2013 00:38
11
1

vidim da ovde vecina ljudi nije usla u saab a ne li provozala! viggen je nesto posebno naravno. ovaj Bobo ne da lupeta nego rastura! i prosli put se nalupetao. kada bi vi ljudi znali samo da ta fabrika ima ogroman broj patenata i izuma iz turbo tehnologije bez kojih bi danasnji turbo motori bili nezamislivi! npr over boost ventil...samo jedan od mnogih...pricajte sta hocete ali u sabu niko nije poginuo do srbina koji se nije vezao 2007 godine. sto se tice prosecnog kres testa ne bih da komentarisem. kada ti vasi otali premiumi budu testirali aute direktno auto o auto a ne o deformabilnu barijeru onda mozemo da pricamo. do pre 5-6 godina ni jedan auto osim saba i volvo-a nije mogao da izdrzi udar jelena,krave,bizona i sl u A stub. Sto se tice motora taj B234R motor izdrzava 1000konja iz 2.3l zampremine! i to uz pomoc jednog turba. Sto se tice sedista, pravi ih po konstrukciji ista firma koja pravi ortopedska pomagala i stoga i posle sati voznje u saab-u ne bole ledja i sl... ima tu jos mnogo stvari...ali najlakse je pljuvati..i jos nesto saab 9-5 aero iz 1999 god i 1800kg tezine ima bolja medjuubrzanja nego porse karera koja je pri tome mnogo laksa i ima jaci motor...mislite o tome.. videli smo svi kres test audija A4 iz 2012 gde je samo malo pomerena tacka udara od one sa euro n cap i auto se raspao! to je bruka i sramota... volvo model star 13 godina prosao kao od sale! svedjani ne stimuju auto za kres test vec ih testiraju u svim mogucim uslovima i uglovima kao i direktan sudar..saab trionic menadzment motora je i dalje svemirska tehnologija za mnoge te nemce a ne li u vreme kada se pojavio, balansne osovine na rednom motoru od 4 cilindra i jos mnogo toga...merenje jonizacije preko svecice...savrseno paljenje...

Srele
25.12.2013 00:54
6
0

Istina je da ni u jednom segmentu nije lider, i kad se kaze Saab da se misli na neku stvar sto je ta fabrika prvo izbacila ili promovisala , jeste bila "pionir" sa tim turbo motorima al opet nije ih saab prvi uveo.. Medjutim saabovi iz 90-tih su stvarno vredni hvale i paznje, al su ih njemci fino presisali kasnije
Ali vam zato vam mogu garantovati da mi svaki put ostavi osmjeh na licu kad izadjem iz njega. turbo smile

Synyster
25.12.2013 01:06
5
1

@Dusan,
Koju to tehnologiju je GM uzeo od Saaba?

Naučnik
25.12.2013 02:19
7
1

Najsmesnije je kada se priča o nečemu što 90% ljudi nije ni videlo na parkingu, možda 7% ljudi je videlo uživo i 3% se nekad vozilo u SAABu a svi znaju kakav je i koje su mu mane. Nemci su kod nas toliko favorizovani da je to nešto neverovatno.Takodje mi je smešno kad se ljudi prilikom bilo kakvih poredjenja odmah uhvate za neke sportske verzije M, AMG, R, STI, RS a smem u život da se kladim da 99% tih istih ljudi ne bi mogli da isprate samo registraciju i održavanje tih modela, kupovina je već misaona imenica. Iz texta se vidi da ga je pisao neko ko je veliki zaljubljenik u ovaj model ali će samo to i ostati jer ga u Srbiji nikad neće moći kupiti /voziti. Diskusija ko je bolji, od koga i zbog čega je jednaka brojanju do beskonačnosti i nikad se ne može završiti, suština je šta vozač očekuje od nekog auta i šta mu je bitno kod automobila, pa na osnovu svojih potreba namenski kupi automobil. Tako da je smešno voditi polemiku i upoređivati marke, jer su ukusi različiti, ali nikad nije na odmet pročitati neke informacije o bilo kom proizvodjacu ili modelu. Ja bar tako gledam na to- nisam vozio ne mogu da hvalim niti blatim taj auto, vozio sam kanta ne vidjena loše mu je to, to, to i to ili odličan zbog toga i toga, a pričati i komentarisati nešto što nikad nisam video ni na parkingu a kamoli probao ili vozio je glupo.

Bobo
25.12.2013 09:55
6
9

Niko ovde ne hejtuje Saab-a.U tekstu je nedvosmisleno izneto nekoliko neistina, koje su prosto proizvod neartikulisane ljubavi prema saabu.Ja sam neke naveo ne znam sta je lupanje.@ nordic ti si se ovom prilikom nalupetao, saab je onda 178 mi auto koji je reklamiran da ima bolja medjuubrzanja od carere(jeftin marketing tako su reklamirali r5 turbo, pezo 205, kadet GSi i da ne nabrajam, medjuubrzanja se uglavnom mere na stazi u trzi ili najboljem vremenu po krugu).Sto se tice motora od 1000 konja, prica da moze je lupanje dok se ne dokaze.Sto se crash testova tice, ne lupaj majke ti ne udaraju u deformabilnu prepreku, nego pod istim uslovima svi udaraju u betonski blok evo ti saab-ova: http://www.euroncap.com/tests/saab_900_1997/2.aspx
http://www.euroncap.com/tests/saab_9_3_2000/78.aspx
http://www.euroncap.com/tests/saab_9_5_1998/51.aspx
http://www.euroncap.com/results/saab/9-5/2009/390.aspx
Pretpostavljam da su testove sa kravama bizonima i irvasima radili tako sto su ih bacali na Saabove...a meni si rekao da lupam, to da je volvo star 13 godina prosao test: http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY (objektivnosti radi Reno je iz 2004, a Volvo iz 91, taman 13 godina)Poenta je da niko ovde nije rekao da je Sasab kanta niti da nije imao inovacija, ali da je "bolja alternativa nemackoj trojci" je preterivanje.Poslednji model 9-5 nije bolji ni od leksusa,Infinitija,Jaguara,Maseratija, pa ni Volvoa jer nije brzi, udobniji, bezbedniji, stedljiviji
I ne pricajte o Volvou, njega niko nije pomenuo on je pravi pionir na podrucju bezbednosti i zbog kompleksa prema njemu je Saab i pravio sve sto je pravio.A sto se tice toga da mnogi nece nikad sesti u Saaba, to je tacno ali ne zato sto sastavljaju kraj sa krajem vec zato sto ce pre kupiti ove koje sam nabrojao i to sa dobrim razlogom.Kupis Saaba i onda celoj porodici moras objasnjavati kako to ima dusu i kako je to ustvari lepo i bezbedno...na kraju krajeva automobili nemaju dusu, imaju ljudi koji ih prave, dizajniraju, ljubitelji Saaba to vide u saabu, a ja vidim da je to proizvod tvrdoglavih inzenjera i dizajnera kojima niko nije smeo reci da to sto prave vise ne ide, da im je pravac razvoja na pogresnom putu i da bi dizajn automobila trebalo povremeno menjati jer bi u protivnom svi isli Fordom T sa 78 vazdusnih jastuka, brisacima svega i svacega i pojasevima u 75 tacaka.

Audifan
25.12.2013 10:14
13
2

Uvek se obradujem Saabu.

Bobo
25.12.2013 13:09
7
3

Ono sto sam propustio da kazem povodom cele ove price je da SAAB jeste izuzetan auto(svaki model bez izuzetka odskace od proseka), da takodje mislim da je steta za autoindustriju zato sto je bankrotirao, ali sam sve iznad pisao zato sto dobar deo price o SAABu jeste preterivanje(doduse svi to radimo sa predmetima ljubavi), a posebno mi smeta opaska za nemacku premijum trojku da su losija alternativa od SAAB a, jer to jednostavno nije tako.Oni vrlo cesto preteruju sa cenama, kubure sa kvalitetom vise nego sto im imidz o tome kazuje, ali ostaje nesporna cinjenica da su svaki pojedinacno dali neuporedivo veci doprinos autoindustriji,da su u svakom trenutku, po najvecem broju karakteristika imali brze, jace, udobnije, stedljivije pa i bezbednije automobile od SAABa, pa je nerealno i neumesno reci da je SAAb bolji izbor odnosno alternativa.Pojedincima i individualistima jeste i ja to postujem, ali generalno nije.Pri tome ja nisam ljubitelj Nemaca, volim BMW, ali postujem vrhunski inzenjering inovativnost, luksuz i performanse u kojima im realno nema premca.Toliku gamu dobrih automobila nema niko, osim ponekad eventualno Japanaca.Ne govorim o ukusima, ja volim Reno.

Bagzi
25.12.2013 16:32
9
2

@Bobo
Evo rezultata sa americkog kres testa za Saab 9-3 :
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/saab/9-3/2008
Mozes malo i da proveris rezultate ostalih premiuma ovog godista i segmenta. Videces da je Saab u ravni sa svima. Sto se starijih modela tice evo link gde se poredi saab sa bmw-om. Obrati paznju od 1:15-2:30.:
http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-2-series-18-episode-5
Slazem se da ih je GM unazadio ali na polju materijala u kabini i slicnih manje vaznih delova ,ali je bezbednost uvek bila na prvom mestu.

Bagzi
25.12.2013 16:38
8
2

Zaboravih da napisem u prethodnom postu da je 9-5 novi model proglasen za najsigurniji auto u klasi large luxury car u Americi 2012. A u trci sa Mercom,Audiem,BMW-om,Lexusom... to nije mala stvar.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/saab/9-5

Yugo driver
25.12.2013 18:33
7
2

@Bobo Yugo ima dusu a ne Saab.

Milan G.
25.12.2013 22:43
4
2

Cena ocuvanog i ispravnog primerka iz godine u godinu moze samo da raste(u Evropi, kod nas ce se to gledati kao tamo neki Saab koji mnogo trosi i sl..) s obzirom na mali broj kupea i kabrioleta u dobrom stanju...Realno 9-3 Viggen jeste cenjen auto sto pokazuju I cene polovnih primeraka:

http://www.autoscout24.eu/ListGN.aspx?vis=1&state=A&atype=C&make=63&model=15057&version=viggen&pricefrom=1000&powerscale=KW&page=1&results=20&ustate=N,U&pic=True&sort=price&mmvco=1&mmvmk0=63&mmvmd0=15057&flzh=1&desc=1

saabista
25.12.2013 23:51
3
2

Moj kum je dobio saab 9000 na poklon jer prethodni vlasnik nije mogao nikom da ga proda, bar ne nikom razumnom. Za 200 km koliko je napravio imao je 200 € troska na opravke i ko zna koliko za gorivo jer je motor standard 2.0 automatik, ide ko zmija a trosi kao azdaja. Srecom pa je ubrzo istekla registracija, sad stoji parkiran i nema vise troskova i kum je sad jako zadovoljan sa autom.

Bobo
26.12.2013 12:44
6
1

@Bagzi
Pa ti mi upravo saopstavas da je SAAB po svojoj najvaznijoj karakteristici i jedinoj koja je mitska u ravni sa ostalima!?Nisam nikad ni rekao da nije medju bezbednim automobilima, vec je mit da je najbezbedniji, kao i mnogo toga vezano za ovaj brend, u svakom slucaju preporucujem da se Saabovi stari jednu deceniju ne zalecu u moderne kompakte, opasno je, cvrsci su i bezbedniji.

????????
26.12.2013 15:53
6
4

Saab i nije za pucace koji uopste ne mogu sa svojim nafuranim mozgovima da shvate takavu unikatnu filozofiju i posvecenost. za njih postoji audi , x5 , ml. Pre ovog teksta je trebalo da stoji upostvo za citanje i upozorenje - ne preporucujemo pucacima sa splavova!

CS
26.12.2013 19:19
5
4

E moj Bobo ti procitas samo ono sto tebi odgovara i shvatis isto to kako ti zelis i mislis da je tako...Kao sto ti je receno, prvo se edukuj, pa pricaj i kritikuj Saab. Sedi u jedan Saab, pa pricaj o njemu, od tvoje filozofije sa neta, nema nista. I da, Saab je u tom razdoblju bio bolji od M3...Eto toliko od moje objektivnosti i mog zdravog razuma...A ja to znam,jer se vozilo sve i svasta i pricam iz iskustva... ;) :P
A sto se tice @Saabista imam i ja jedan rashodovan Saab,ako hoce neko da mu poklonim, pa da pukne 1000 da ga popravi... :) Ako hoce neka ga pokloni meni :) da mu ne stoji :D Sala ;) Naj zalosnije je kada ljudi izgube razumevanje za automobile, sto se tice Saaba, sve je isto kao kod ostalih, bar sto se tice odrzavanja...Kupis ocuvan primerak,redovno odrzavas i imas kvalitetan i pouzdan automobil,nema tu mnogo mudrolije.Ako si uzeo lose odrzavan automobil,sa losim motorom jos automatik menjac... zasto mislis da ce ti potrosnja biti 6l,to je nemoguce. Moj 9k ima preko 200ks 2.3T doduse manuelni, otvoreno 7l,gracka 10-12...e sad trosi 10-12 u grackoj zato sto je LPT- Light Pressure Turbo,a ne Full pressure Turbo - FPT i zato sto je uradjen mali dodatak ks...Sta je popravljano na tom Saabu i kod koga,to je takodje,veoma velika stvar,veruj mi ima drasticne razlike po servisima,kako cene ruku,tako i delova...Kod koga je odrzavan? Saabova ima bas dosta u danasnje vreme,nekada to nije bilo tako,ali vremena se menjaju i meni je izrazito drago zbog toga,jer ja u krugu od od 1km imam 10 Saabova,vise nego Mazdi ili BMW sto je zalosno,jer sam ljubitelj... Ali kao sto neko rece, Saab voze ljubitelji i iskljucivo ljubitelji kao i BMW,Mazdu...A vecina danasnjeg drustva se opredeljuje na jeftiniju varijantu za odrzavanj, koja malo trosi i koju moze da podnese njihov dzep.A koja u stvari nije njihova zivotna zelja...Jer zelje su jedno,a mogucnosti drugo.
Svaka cast Viggenu za Viggen i predstavljanje Saab brenda onakvim kakav ustvari jeste. ;) Treba ljudima pokazati,da je Saab sada pristupacan svima i da mogu da ostvare svoje zelje! Imate ljude u Saab klubu koji su tu za vas,nabavka delova,odrzavanje i sve ostalo je uz njih i nihove savete mnogo lakse i bolje!Ko jednom sedne u Saab vise ne menja brend, samo model istog ;)A da niko 40 godina niko nije poginuo u Saabu je istina,a prvi ljudi koji su poginuli su iz Srbije,zato sto nisu bili vezani... ;)

Bobo
27.12.2013 11:22
7
3

@CS E moj CS.Nisam pljuvao Saab-a iako ti to tako izgleda, SAAB jeste auto za ljubitelje, ja sam covek kojim upravljaju emocije i razum istovremeno, sto se Saaba tice, istina je da ga nisam vozio, ali je isto tako istina da sam se vozio u njemu, dobar auto, nemam zamerki, ali me ne udara struja kad ga vidim.jako je tesko reci koji je auto bolji, ali postoji emotivni deo price, u kojem ljudi koji vole ovu marku vide u njemu predmet zelje, posebnost(u svakom slucaju jeste drugaciji),ali ne postoje parametri po kojima bi se to proverilo.cak i da ga provozam subjektivni osecaj je nesto, ali opet nista konkretno.Konkretne cinjenice su brojke koje govore o broju prodatih primeraka, uspesima u sportu, rezultati kresh testova, prosecne potrosnje, cene novog auta i cene polovnog auta i t.d.U svemu tome je Saab prilicno prosecan ili ispod, u najboljem slucaju dostize najbolje, ali je samo jedan u moru onih koji su to uspevali u raznim epohama.Ne privlaci me uopste iako bez arogancije mogu da tvrdim da sebi mogu da priustim jedan dobro ocuvan polovan, prilicno mlad primerak sa nesto perko stotinak hiljada na satu.O to me ko je sta vozio ne bih, jer me ne intersuje , a da se informisem i na internetu je potpuna istina kao i to da si takodje informises na internetu, jer prosto ne mogu da poverujem da su ljubitelji SAABa prvo vozili sve sto je pomenuto i proizvedeno ikada, pa da su onda otkrili novu dimenziju voznje u SAABu, koji sa pocetka milenijuma dobro ocuvan moze da se kupi i uveze za 2500-4000 eura. Da je potpuna neistina tvoja prica o tome da ko jednom sedne u SAAB-a vise ne menja brend govori cinjenica, da su ih iz godine u godinu, posle uspeha 70 ih u Americi prodavali sve manje sve do trenutka dok ljudi gotovo potpuno nisu porestali da ih kupuju.Naravno da je nova dimenzija ako iz Golfa2,fieste,klia,stila ili ne znam kojecega sednes u SAABa koji gotovo jednako kosta, ali kad smo kod prednjeg pogona,za taj novac preporucujem vam da uzjasete neku polovni Cuore sportivo dtelinu,ili Das auto sa nekom GTI oznakom, da vidite sta je zabava na prednjim tockovima.

BMW fanatic
30.12.2013 11:57
2
3

Ako je SAAB tako dobar zašto se nalazi tu dje se nalazi? S druge strane dje se nalazi Njemačka premium trojka...

Маре
31.12.2013 12:40
7
0

SAAB аутомобили су по мом мишљењу једни од најбољих, а ипак ретки у Европи у односу на немачку тројку. Да имам могућности, увек бих се пре определио за нови SAAB 9-5 него нпр. Mercedes E, BMW 5 или Audi A6, не из разлога што је можда и бољи, већ зато што сам видео само два у Београду. Иначе на првој слици авион који се види је SAAB 37 Viggan по коме је аутомобил и добио име.

Sorfonije
01.1.2014 22:13
1
5

Koje su sve lazi i neistine plasirane u ovom tekstu.
Audi b5 rs4 je imao tada 2.7 v6 SA 380 KS.Ne bij dalje...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: