Reportaža

Rolls-Royce putovanje

Bugarska, Bitlsi a bogami i Zone

Preuzeti dva Rolls-Roycea u bugarskom glavnom gradu Sofiji i isporučiti ih pet dana kasnije u Zagrebu


Rolls na popust

Elvis Presli je svoj prvi Rolls, model Phantom V, kupio 1961. Iz dokumentacije se vidi da je kralj rokenrola dobio popust od 8%, što je rezultat pregovaračkih sposobnosti njegovog menadžera, pukovnika Toma Parkera. Drugi Rolls, Elvis nabavio je krajem 1963. Ovog drugog morao je hitno da prefarba iz tamno plave u srebrnu, jer su pilići koje njegov otac još uvek držao u Grejslendu obožavali da kljucaju boju. Uvek velikodušan, Elvis srebrni Phantoma poklanja 1968. u dobrotvorne svrhe.

Nestrpljivi da krenemo na verovatno najluksuzniji „road trip“ u istoriji naše male medijske kuće, iskoristili smo jednu od znamenitosti Sofije, katedralu Aleksandra Nevskog, za jedan mini foto sešn. Do izgradnje hrama svetog Save u Beogradu , ovo je bio najveći pravoslavni hram na Balkanu. Interesantan detalj ovog objekta je Očenaš koji krasi kupolu, ispisan zlatnim slovima .

Sledeća stanica - Pirot. Parkiramo u konaku „Malog Riste“. Reč je o kući vodećeg spskog trgovca, Hriste Jovanovića, kome je vidinski paša dozvolio da 1848. podigne ovo raskošno zdanje. Nizak rastom, Rista je turske poslovne partnere primao u prostoriji sa niskom tavanicom i još nižim okvirom vrata, tako da su oni po ulasku obavezno morali da mu se „poklone“. U kući je snimljen i film „Zona Zamfirova“. Iako Izmišljen lik, Zone važi za jednu od prvih fenserki na ovim prostorima, potpuno u rangu klijentele Rolls Roycea.

Tetke tuku Lenona

Phantom V našao se i u voznom parku Džona Lenona. Osnivač Bitlsa je često pozajmljivao auto svojim kolegama, tako da su se u njemu vozili Rolingstonsi i Bob Dilan. 1967., na nagovor Ringa, Džon je dao da se Rolls ofarba u psihodeličan stil. Videvši to, jedna starija žena prišla je Lenonu i udarajući ga kišobranom po glavi vikala: „Svinjo, kako si to mogao da uradiš jednom Rolls Royceu“.

Regionalnu seriju fotografskih radova nastavljamo u pitomoj vojvođanskoj ravnici u Kaštelu Šulof, nadomak Padeja. Kaštel je sagrađen pred kraj 19. veka, tačnije 1896. godine od strane porodice Šulhof (Schulhoff), odnosno Lajoša Šulhofa, bogatog vlastelina jevrejskog porekla. Burna svetska istorija 20. veka ostavila je traga i na ovaj Kaštel, jedan od vrhunskih primera „Belle Epoque“ arhitekture. Nešto više od 120 godina kasnije, kaštel ulazi u završnu fazu pripreme da postane jedna od destinacija visokog turizma u Vojvodini.

O Rolls-Royce zgodama i nezgodama „bitlsa“ Džona Lenona, čitajte u u posebnom segmentu teksta. Upravo nam je muž Joko Ono, dao ideju da atraktivne snimke Phantoma načinimo u društvu članova beogradskog „tribute“ benda „The BestBeat“. Koliko su ovi momci dobri u svom poslu svedeoči i činjenica da su sa uspehom nastupali u liverpulskom „Cavern“ klubu, pred sada već vremešnom, ali originalnom publikom Bitlsa.

A kompanija Rolls-Royce, kako saznajemo, takođe je uspešna, u ručnoj izradi automobila.

Rolls-Royce Ghost
U centru priče je 6,6 litarski V12 motor sa 48 ventila i direktnim ubrizgavanjem goriva. Raspolaže sa 570 ks a obrtni moment od 780 Nm, dostupan je već od 1500 obrtaja u minuti. Do 100 km/h ubrzava za okruglo pet sekundi, dok mu je maksimalna brzina elektronski ogrtaničena na 250 km/h. Međuosovinski razmak od 3465 mm, dug gotovo kao ceo jedan automobil B segmenta, polazna je osnova standarda udobnosti kome teži ostatak auto industrije.

Rolls-Royce Ghost poneo je ime u znak sećanja na model Sliver Ghost iz 1906. Novi „Duh“ iz Rolls-Roycea kao serijski model predstavljen je na salonu u Frankfurtu 2009., a verzija sa produženim međuosovinkim rastojanjem dve godine kasnije.

Mnogi „poznavaoci“ ističu da je Ghost zapravo nastao na modifikovanoj platformi BMW-a serije 7. Da ne bi bilo zabune, proizvođač ističe da ova dva automobila imaju tek 20% zajedničkih komponenti.

Rolls-Royce Phantom
Phantom pokreće 6,75 litarski V12 benzinac sa 48 ventila. Izdašnih 460 ks i 720 Nm obrtnog momenta dovoljni su za „gospodsko“ ubrzanje do 100 km/h za 5,9 sekundi. Maksimalna brzina ovog 2,6 tona teškog automobila ograničena je na 240 km na čas.

Dimenzije: dužina 5842 mm, širina 1990 mm, visina 1638 mm sa 3750 mm međuosovisnskog razmaka, omogućavaju da se u Phantom smesti velika količina automobilskog luksuza.

Rolls-Royce je automobil kod koga se personalizacija podrazumeva. Fabrički dizajneri provode vreme u razgovoru sa klijentom, kako bi se upoznali sa njegovim životnim stilom i pogledom na svet. Dobijene informacije pomažu da se definiše poruka koju sa svojim Rollsom klijent šalje. Ideja je da se individualnost svakog klijenta, uz angažovanje fabričkih zanatlija i mnogo ručnog rada, prenese na automobil, koji će u sebi poneti notu umetničke interpretacije klijentove kulture i životnog stila. Rolls-Royceov pristup „po narudžbini“, podrazumeva personalizaciju vozila koja prevazilazi pakete dodatne opreme. Tako klijent može da bira između 44.000 boja ili da zahteva da mu se isplete korpa za piknik koja će se po boji , materijalu i temi slagati sa automobilom.

U čemu je razlika ?
Grubo gledano, Phantom košta 370.000 evra a Ghost 270.000 evropskih novčanica (bez PDV-a). Možda najpozvaniji da objasni razliku je direktor koprorativnih komunikacija u Rolls-Royceu, Frank Tiemann. Prema njegovim rečima, Phantom se može uporediti sa smokingom u kome se odlazi na neki elitni reprezentativni događaj. Po toj analogiji, Ghost je po meri skrojeno poslovno odelo. Pritom, ista je zanatska posvećenost detaljima, i što je najvažnije isti je krojač, zaključuje g. Tiemann.

Ko je bila „Emily“?

Zaštitni znak Roll Roycea je figura zvana „Spirit of Extasy“ ili od milja „Emily“. Prava Emili, bila je Elenor Velasko Tornton, model po kojoj je amblem izvajan. Elenor je bila sekretarica i ljubavnica barona Džona Voltera Edvarda Daglas-Skot-Montagjua, pionira automobilizma u Velikoj Britaniji. Razlika u socijalnom statusu bila je prepreka njihovoj strastvenoj romansi, čak je bila prinuđena da dete iz ove veze da na usvajanje. Elenor je završila tragično 1915. kada je brod kojim je plovila za Indiju torpedovan. Verovalo se i da su talasi mora progutali i barona, ali nekoliko dana kasnije u okolini Krita, on je isplivao.

Tokom 5 dana naše vožnje Phantoma i Ghost-a beležimo potrošnju u rasponu od 19.3 do 25 litara na 100 km. Rezervoare valja napuniti. Imperativ je bio sipati gorivo vrhunskog kvaliteta. Opredeljeujemo se za GAZPROM benzinske stanice, kompanije NIS.

Naš upadljivo luksuzan vozni park izaziva pojačanu selfi aktivnost gde god da se pojavimo.

Kompanija NIS u Srbiji posluje sa 14 GAZPROM benzinskih stanica koje su raspoređene u većim gradovima i važnijim putnim pravcima – gotovo na svim sezonskim rutama. Bogata ponuda ovog premijum brenda dostupna je i u Nišu, Kragujevcu, Vrnjačkoj Banji, Novom Sadu, Užicu, Zlatiboru, a od skoro i u Beogradu.

GAZPROM benzinske stanice nude naftne derivate evro 5 kvaliteta proizvedene u Rafineriji nafte Pančevo, jednoj od najmodernijih u regionu.

U prijatnom ambijentu restorana, očekuje nas i bogata ponuda hrane, uvek pripremljene od svežih namirnica. Osvežavamo se pred nastavak puta. Biramo sveže ceđeno voće i pravu italijansku illy kafu. Wifi konekcija je besplatna. U ponudi su i druge pogodnosti, poput bankomata, menjačnice, auto perionice, kao i mogućnost učešća u programu lojalnosti „Super kartica“.

Saznajemo da je kompanija NIS je dobitnik priznanja „Najbolje iz Srbije“ u 2014. godini za GAZPROM benzinske stanice.

Kontrolišemo pritisak u gumama i nastavljamo dalje uz informaciju da su Gazprom benzinske stanice otvorene 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji.

Specijalnu emisiju - Rolls Royce Phantom & Ghost tura pogledajte ovde

Piše Miroslav Šosberger
Fotografija Vrele Gume
3851
Postavljeno: 14.08.2015

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

KOm
14.8.2015 08:07
3
0

Lepo...no priča o Zoni Zanfirovoj je istinita, ali ne doduše lokaciono verno preneta u roman ;)

asd
14.8.2015 10:15
6
0

Sta reci, kakvu posluku porati? :)
Lepo bi bilo da napravite test Ghost-a i novog Maybacha.
Inace nisu ovakvi automobili za ovu kaljavu drzavu. Mene bi bilo sramota da vozim ovako nesto a oko mene ova silna sirotinja. To je za "malo" ozbiljnije drzave. Ali zaista. Bas sam skoro pricao sa jednim milionerom... i pricamo o kolima i ja spomenem kako je dobar neki kabriolet, a on kao iz topa: ma nije to za ovu drzavu. I upravu je covek.

serpico
14.8.2015 13:10
2
3

Novi Maybach nije maybach kao brend nego je samo najluksuznija oprema S klase!Mislim da je Rolls klasa za sebe ali ja bih ipak kupio S klasu maybach!Jeftinija je a moderniji je auto !

..
14.8.2015 13:36
3
0

Hvala vam na prizoru koji ste priredili Novosadjanima, neki smo imali prilike da uzivamo gledajuci ova remek dela na tockovima.

asd
14.8.2015 14:12
3
2

@serpico

Ako hoces da se pravis pametan, da nastavim:
"Novi Maybach nije maybach kao brend nego je samo najluksuznija oprema S klase!"
E pa nije oprema nego jedna od modelnih varijanti S klase!!!!!!!!!!!!!!!!! Imamo Limo dve verzije, Pullman, Coupe, Maybach i sledece godine Cabrio!

Bojan
14.8.2015 18:46
3
1

Maaa Alfa je bolja. :-D

mk1
14.8.2015 22:54
3
1

Ako me cerate da biram Phantom :D :D :))

Nemanjica
15.8.2015 09:12
0
4

pa, da mk1, nisi ti mutav, da mozes lepo da odmoris u prostranom gepeku, da se ne guzvas u w210, a nick moj zaboravi, da ne dodje do povecanja potrosnje ulja...Sve najbolje! Pozz

mk1
15.8.2015 13:19
5
0

Pa upravo to,ima gepek da stanes i ti i maramice i citava Alfina gama prodaje... :D

Nemanjica
15.8.2015 15:33
0
5

mk1, konstruktivan savet, napuni ti taj famozni gepek sa florom i faunom, pa pravac na radno mesto (pijaca)...Pa, samim tim osim punog gepeka, bice i pun dzep! :-)

bt
16.8.2015 00:43
0
4

I ja najvise volim Alfa Romeo. Da sam milioner uzeo bih Djuliju cim izadje.

BB
16.8.2015 19:38
3
2

Nije za ovu ali i ni za jednu državu. Kad se samo sjetim koliko je ljudi proplakalo (ili dalo krv) za ovakvu aristkratsku igračku, umjesto divljenja osjećam gađenje. A tek kad sam pročitao tekst o Emily, vidim da se otvoreno podržava samo lični hedonizam. Dok god se mi ovakvim stvarima budemo divili i vlastitu državu nazivali kaljavom, ona će i da bude kaljava jer će neko izdvojiti toliko para za auto za koje može zaposliti 50 ljudi.

asd
18.8.2015 13:26
2
0

@BB
Ja nisam vlastitu drzavu nazvao kaljavom, samo sam konstatovao cinjenicu. Cija je to sramota? Pa svih nas i ti politicari koji su upraopastili ovu drzavu smo upravo mi, nas brat, rodjak ili ko god. Politicka situacija je ogledalo svih nas. Ja sam zaljubljenik u automobile, u rols posebno, ali svejedno, degutantno je danas na ovaj nacin pokazivati pare. Bilo gde, ne samo u Srbiji. Na kraju krajeva i to je jedna obicna krsina koja istruli...

realista
22.8.2015 16:05
1
0

i,gde je taj "foto seshn"???

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: