Ekskluzivno

Renault Twizy

N.K.O.

„Neindentifikovani kotrljajući objekat“ na ulicama Pariza. Nakon Fluencea i Kangooa ZE, ponuda Renaulta se proširila se retko atraktivni Twizy. Do sada neviđene koncepcije, ovaj simpatični električni četvorotočkaš teško da se uopšte i može nazvati automobilom

„What is it?“ (šta je to?), začuđeno me zapita jedan američki turista za vreme foto seanse ispred Ajfelove kule, istovremeno prevrćući po rancu, kako bi pronašao foto aparat. Uhhh, već nekoliko dana za upravljačem ove nesvakidašnje mašine, dosadio sam sam sebi da naširoko i nadugačko ponavljam jedno te isto, te mu preko ramena „suvo“ odgovorih; električni kvatrocikl! To bi zapravo u najkraćem i bila definicija ovog simpatičnog NKO (neidentifikovani kotrljajući objekat), koji kao da je izašao iz filma Džordža Lukasa, Rat zvezda. Iako sam projekat postoji već par godina, i uprkos činjenici da sam imao prilike smestiti se u njegovu unutrašnjost davno pre nego li je počela serijska proizvodnja, moram priznati da sam sa nestrpljenjem čekao probnu vožnju. Twizy je nešto posve drugačije, njegova koncepcija nema ništa zajedničko sa postojećim mašinama, računajući izgled i proporcije. Sa 2,34 m dužine i 1,24 širine (140 cm sa retrovizorima), bliži je triciklima, tipa Piaggio MP3 (2,13 m), nego li automobilima. Jedna Toyota IQ duža je recimo za čak 64 cm, a Renault Twingo čak za 1,35 m. Sedišta su po ugledu na motocikle postavljena jedno iza drugog, ali zauzvrat tu je klasični upravljač, i vozač nije obavezan nositi kacigu. Twizy, čije je ime nastalo kombinacijom dve engleske reči twin (dupli) i easy (lako), poseduje dva sigurnosna pojasa i vazdušni jastuk u upravljaču, što je bilo dovoljno da se udovolji administrativnim normama. Jedan pojas integrisan je u sedištu, i treba ga provući preko desnog ramena i glave, dok je drugi standardni sa tri tačke, i nalazi se sa leve strane.

Dan prvi - upoznavanje
Ponedeljak, nakon neradnog vikenda od četiri dana (Francuzi su kao i mi specijalisti za ovakve stvari), jutarnji haos čini mi se veći nego obično. Sat i više vremena za dvadesetak kilometar „periferika“ (kružni tok oko Pariza), samo dokazuje da su novi načini transporta više nego poželjni. Upravo to je cilj ovog inovativnog Renaulta, koji nas je čekao na parkingu proizvođača. Zapravo ne jedan već nekoliko njih, na prvi pogled različiti. U startu, predviđen bez vrata, Twizy se uz doplatu od 590 evra može dobiti i sa njima, što uveliko doprinosi atraktivnosti. Naime, otvaraju se naviše kao kod Lamborghinija, pa iako nemaju prozore, stvaraju (lažni) osećaj sigurnosti. Odsustvo stakla, pa i kompletnih vrata, praktično je nametnuto (+20 kg), kako bi se smanjila ukupna masa. Naime, da bi se registrovao kao kvatrocikl, ne sme da prebaci težinu od 400 kg i snagu od 15 kW. Pored snažnije verzije 13 kW, postoji i slabija od 4 kW (do 350 kg), predviđena za vozače od 16 godina pa naviše. Brzina je ograničena na 45 km/h, i nije neophodno posedovati vozačku dozvolu. Ipak, kada bi ga stavili na „kantar“ brojke bi izgledale drugačije: Twizy realno ima 98 kg više, jer baterija nije zahvaćena postojećim težinskim propozicijama. Preko navedene težine ušao bi u kategogoriju automobila, gde su sigurnosne norme znatno strožije.

Bilo kako bilo, za prvi susret izabran je snažniji od 17 KS, kako bi se povremeno mogao napustiti grad, i bez veće muke uključiti u spomenuti „periferik“, glavnu arteriju Pariza i okoline. Naravno pre polaska u „avanturu“ ne smeju se zaboraviti sigurnosni pojasevi. Pozicije su im specifične. Jedan standardni na tri tačke sa leve strane, plus još jedan integrisan u sedištu, kroz koji se provuče desno rame i glava. Kontakt ključ u bravu, i nakon par sekundi na komandnoj tabli upali se signalna lampica sa natpisom „Go“. Nesvesna reakcija sledi: iako sam spreman na činjenicu da se i ovo vozilo pokreće isključivo na električnu energiju, uvek me odsustvo rada mašine iznova iznenadi, kada treba krenuti sa mesta. Sa leve strane upravljača smešten je prekidač, u funkciji menjača, sa oznakama D, R i N. Pritiskam D („drive“, R je za vožnju unazad, N-neutral), i bez imalo muke uključujem se u saobraćajnu džunglu. Twizy solidno ubrzava, rekao bih kao skuter od 80 cm3, ali ne računate da ćete na semaforu ostaviti sve „protivnike“ iza sebe, a još manje da možete voziti između dve automobilske kolone. Ova praksa, autorizovana u Francuskoj za dvotočkaše i tricikle, teško je izvodljiva, pre svega zbog same širine. Šteta, jer ukoliko je to nekome bio cilj, bolje da odmah zaboravi na Twizy. Dakle još sat vremena „bouchona“ (začepljenja) do posla, distanca koju bi skuterom prešao za duplo manje vremena.

     

Da bi se izašlo, poželjno je praktikovati jogu

 
Nažalost, promaja nemilostrdno šiba kroz prozore, i moram priznati da sam zažalio što kaciga nije obavezna

Dan drugi – zadovoljstvo
Nakon što smo uverili da je odlazak i povratak sa posla posve izvodljiv (realno oko 70 km autonomije, pa i više u zavisnosti od načina vožnje), red je da ga ponovo „napunimo“. Nema problema, u firmi, kao i na pojedinim parkinzima, računajući i one u sastavu velikih super marketa, postoje klasični priključci za 220 V, ali ne i ispred zgrade u kojoj stanujem. Kao i u slučaju ostalih električnih automobila, neophodno je imati adekvatan životni standard. Iako za kompletan ciklus punjenja treba relativno skromnih 3- 3,5 sata (Fluence ZE i do 10 sati), poželjno je posedovati sopstvenu kuću. Litijumske baterije inegrisane su u podu vozila, dok je pogonski elektro motor u sredini, ispod zadnjeg sedišta. Pokreće točkove pozadi, a došao je iz slovenačke Iskre. Šteta, možda je i srpska elektro industrija mogla uskočiti u ovaj voz jednostavnih motora. Dobra raspodela mase, nisko težiste, točkovi smešteni u uglovima karoserije i ogibljenje na kojem je poradio Renault Sport, doprinose da se vozi gotovo kao karting. Nažalost, ovo se odnosi i na udobnost,Twizy je toliko tvrd, da zaista ne znam sa čime bih ga mogao porediti. Prosto da se zapitamo postoje li uopšte amortizeri? Svoj doprinos globalnoj neudobnosti daje i sedište, izliveno od jednog komada plastike, sa 2-3 cm sunđera u sedalnom delu. Svaki prelaz preko loše uklopljenog šahta ili „ležećeg policajca“, brutalno se prenosi na donji deo leđa. Sama pozicija za upravljačem je korektna, što znači da se sedište može odgurnuti ili približiti, ali naslon se ne podešava. Jednom u „sedlu“, vozač se brzo navikne na dimenzije „makine“, kao i na njene sposobnosti. Bez servo upravljača, ABS-a i „elektronske štake“, poznate pod skračenicom ESP, odaje čak i dozu brutalnosti. Snažne kočnice (diskovi na sva četiri točka), dobra vozna dinamika i velika pokretljivost, oduševljavaju, posebno u urbanoj sredini. Ovo se odnosi na suv put. Po mokrom, oprez nije na odmet. Kočnice se blokiraju prilikom svakog snažnijeg kočenja.

Parkiranje je isto tako čista formalnost. Ukoliko nema „normalnog“ mesta, Twizy se može ubaciti i popreko, između dva automobila, sa zadnjim točkovima na trotoaru. U Francuskoj, ovo je potpuno u skladu sa zakonom, jedino ostaje nejasno da li se u tom slučaju plaća parkiranje? Sa N.K.O. se po francuskim zakonima nije moguće uključiti na magistralni put, još manje na autoput. Maksimalna brzina koju sam ostvario iznosi 85 km/h , po kilometar satu, a po mojem GPS-u 78 km/h.

futuristički dizajn,
dužina,
pokretljivost i stabilnost,
autonomija

udobnost,
težina,
bez elektronskih pomagala,
mesto pozadi

Dan treći – kiša
I to kakva! Olujna i praćena padom temperature, pre nalik na početak decembra nego li kraj maja. Sve razmišljam, baš kao da je Bog poslao ovakvo vreme da me iskušava na ovom testu. Šta je tu je, sakrijmo se od oluje. Zaštita je priznajem sasvim korektna, i mnogo bolja nego na klasičnom motociklu, izuzmemo li rukave, svi ostali delovi odeće ostali su suvi. Postoji i pravi brisač, sa dve brzine, dok su u vetrobranskom staklu tanki električni grejači protiv zamagljivanja. Nažalost, promaja nemilosrdno šiba kroz prozore, i moram priznati da sam zažalio što kaciga nije obavezna. Mnogo se gore oseća suvozač pozadi, do te mere da je Madame Rajković kategorično odbila da i sutradan odem po nju. Mišljenje je ipak promenila, jer se promenilo i vreme, ali od njene „trajne“ nije ostalo ni slovo „t“... Osim vazdušnih strujanja, i sam pristup za „žensko“ u suknji, nemoguća je misija. Noge se moraju neprijatno raširiti prilikom ulaska i za svo vreme putovanja, a da bi se izašlo, poželjno je praktikovati jogu. Realno, znatno se više dopao deci, koja su postala zvede dana kada sam ih Twizijem odvezao do škole. Trinaestogodišnja „Miss Anastazija“ blistala od sreće i ponosa, do sada, nijedan test auto sa kojim sam je dovezao, nije izazvao toliku zavist kod njenih drugarica. Na stranu što nismo znali šta ćemo sa stvarima (đačka torba, foto aparat, ranac..), tako da je sve na kraju završilo na podu. No, jednom ispražnjeno, zadnje sedište može da posluži za transport namirnica iz super marketa. Par povećih kesa, pakovanje vode i mleka…, stalo je bez imalo muke. A kada smo već kod praktičnog aspekta, recimo da na komandnoj tabli postoje dva poveća boksa sa leve i desne strane upravljača (jedan se zaključava), kao i još jedan iza zadnjeg sedišta. Nažalost, plastika od koje su napravljeni ne oduševljava kvalitetom, kao ni ostali elementi enterijera. Problem sa kojim smo se suočili vezan je za zaštitu od krađe, iz prostog razloga što je Twizy otvoren za eventualne „posetioce“. Vrata se ne zaključavaju, a elektronska zaštita nije predviđena. Ostaje vam mehanička, kao kod motocikla. Što reče jedan kolega u šali: „Ne brini, i ako ti ga ukradu, neće daleko otići“, aludirajući na ograničenu autonomiju.

Dan četvrti - svođenje računa
Najzad, rekoh sam sebi poslednjeg dana testa, nestpljivo iščekujući da pronađem udobnost mog privatnog automobila. Nedostatak grejanja, odnosno klima uređaja, vesti i muzike, kao i velika spoljašnja buka, počeli su da me nerviraju. To ne znači da sam se dosađivao za njegovim upravljačem, naprotiv, jednostavno takav kakav je, Twizy nije adaptiran mojim potrebama. Pored dvoje maloletne dece, problem je i odlazak na posao, što zbog dužine puta, što zbog zabranjenih deonica, koje je teško izbeći. Cena je posebna priča, jer Twizy nije nimalo jeftina „igračka“. U Francuskoj (cena za Srbiji nije bila poznata u vreme testiranja), voženi Tehnich košta 8.490 evra, plus 590 evra za vrata i 250 evra za metalik boju. Pored toga, baterije se iznajmljuju, tako da treba računati na još najmanje 50 evra mesečno (maksimalna godišnja kilometraža 7.500 km), odnosno 72 evra (za 15.000 km). Na svu sreću, jedno punjenje u Francuskoj košta manje od jednog evra. U principu, električni automobili u Francuskoj imaju eko bonus od 5.000 evra (Nissan Leaf, Citroen C-Zero, Fuence ZE…), no, kako Twizy nije auto, trenutno je nepoznato koliko će ovaj iznositi.

Spomenimo i slabiji Twizy 45, jeftiniji u startu za nekih 700 evra. Njegova prednost je u većoj autonomiji (preko 100 km), bez da su perfomanse lošije. Ubrzava kao i veliki brat za 6 sekundi do 45 km/h, jedino je maksimalna brzina ograničena. Stotinak hiljada vozača, koji svake godine ostaju bez vozačke dozvole, biće veoma zainteresovani upravo za ovu verziju...

Veran tradiciji, Renault je ponovo lansirao nešto novo i originalno. Skeptici će sigurno reći „Ca ne marchera jamais“ (to neće proći), ali prvi podaci o prodaji i ogromno interesovanje koje je Twizy privukao (nikada do sada nisam bio toliko zapitkivan od strane prolaznika i ostalih učesnika u saobraćaju), govore drugačije. Lično, nalazim da ima smisla, ali i da nije potpuno „zreo“ kao proizvod. Ne treba tu mnogo toga izmeniti, uz malo kvalitetnije materijale, par elektronskih pomagala, skromniju cenu i pre svega veću udobnost (sedište i ogibljenje), može ubrzo postati deo svakodnevnog pejzaža na ulicama evropskih gradova.

Renault Twizy Tehnich 80

Motor
električni asihroni; 13 kW, 17 KS; 57 Nm između 0 i 2100 o/min
Karoserija
četvorocikl; D x Š x V 2338x1381x1454 mm; Međ. rast. 1686 mm;
Kočnice
napred/nazad: diskovi/diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 125/80 R13 / 145/80 R13
Transmisija
pogon: na zadnje točkove; menjač: automatik
Performanse
ubrzanje 0-45 km/h: 6,1 s; maks. brzina: 80 km/h); autonomija: 70 km; emisija CO2: 0 g/km; kapacitet baterije: 6,1 kWh; eco bonus: za sada nepoznat
Cena
od 6.990 evra za Twizy Urban 45, voženi model Twizy Tecnich 9.290 evra

Tekst Perica Rajković
Fotografije Perica Rajković
13102
Postavljeno: 20.06.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Aleksa
20.6.2012 11:07
14
4

Bas pre par dana, sa jednim prijateljem, ispred Reno salona, razgledamo jedan ovakav Twizi. Prvo nam nije bilo jasno, sta je to uopste?! Na prvi pogled izgleda zanimljivo, futuristicki, ali kad smo videli cenu, pa jos pritom saznali da se baterije iznajmljuju za cak 50e.mesecno, otisli smo uz podrugljiv smesak, i konstataciju, ma S- - -E! Sad kad sam iz ovoga opsirnog testa procitao da nema cak ni, ABS(?!) sad jos vise mislim da je ono sto sam pomislio tada...Moj prijatelj vozi motor, ali njega ovo nimalo neprivlaci,a jedan od razloga je i taj, sto nije praktican za guzve poput nekog veceg skutera, motora; Ja licno nevolim ni motore, a ovo jos manje...Cena mu je zaista prevelika za takvo vozilo, ali da izgleda zanimljivo, to se nemoze osporiti...

vlajce 330ci
20.6.2012 12:59
8
14

Ovaj twizy je pravi dres.Inace nosi iskrin elektro motor, maksimalna brzina mu je 80 na sat, kocnice i udobnost nikakvi a buka u unutrasnjosti bez preterivanja katastrofa a cena ogromna.Ovo kazem iz licnog iskustva.

Marko
20.6.2012 15:16
11
9

Ja i dalje ne razumem svrhu ovakvih kreacija, audi je digao ruke od toga, valjda ce i ostali

Marko
20.6.2012 15:17
14
7

Otpustaju radnike, zatvaraju fabrike a konsantno bacaju pare na ovakve gluposti

dzigi
20.6.2012 19:59
14
5

Ne znam kakav je baš ovaj Twizi ali koncept mi se sviđa. E-motocikl sa kabinom, idealno za (Beo)grad. No, možda će druga generacija biti pun pogodak, dajmo mu šansu.

Bojan
20.6.2012 22:02
11
3

Svidja mi se koncepcija, lepo izgleda ali... uvek ima ali... Da ima neki eko motor koji trosi 2 litra sa istim ili malo boljim performansama i da ima realnu cenu od 3-4 hiljade evra, moglo bi se razmisliti i o takvom vozilu. Elektro pogon iako jeftin na kraju ispada skup. Autonomija moze da zadovolji, ali cena i masa baterije, vreme punjenja, vek trajanja... a sta kad stane na pola puta?

gogo
21.6.2012 00:41
6
6

Veoma interesantna stvarcica, a mogu reci i veoma konkurentna u poredjenju sa maksi skuterima. Prototip je nosio Nissan znacku, trebalo je tako i da ostane

Dura
21.6.2012 09:15
10
5

Koncept obecava i izgleda atraktivno. Ko zna kada ga usavrse, pa jos i padne cena baterija, mozda ce postati interesantan. Neko mora da probije led. Reno i Nisan ocigledno veruju u elektricna vozila, samo ukoliko su ispred vremena, to ce skupo da ih kosta...

niko
22.6.2012 14:26
6
4

Vlasniku se uz auto poklanja i pistolj za plastiku smesno obican skuter je usluzniji od ovoga...

Mihailo Mucalica
10.6.2013 02:01
0
0

Da kako mogu da ga napunim, posto u nisu nema ona sparava da se napuni jel postoji neki drugi nacin ili samo pomocu te sprave ? :)treba da mi stigne uskoro pa da znam sta da radim

novosadjanin
07.2.2014 10:18
0
0

Imao sam to zadovoljstvo da u inostranstvu probam ovaj zanimljiv I praktican automobile, koji je prvenstveno namenjen za gradsku voznju. Izuzetno je praktican, motor ima solidno ubrzanje I sto je najvaznije jako je stedljiv I cuva zivotnu sredinu. Nije tacno da je bucan, jer od zvukova mozete dacujete samo kotrljanje tockova na putu!!! Inace za ovaj automobile se u zemljama EU ne placa porez jer ne zagadjuje zivotnu sredinu. cena mu je 10.000,00 evra I isplati se jako brzo. Konstrukcija mu je od fiberglasa sto znaci da nema korozije. jednina zamerka je sto nema ugradjena bocna stakla pa nije praktican kada padne kisa. Moze da dostigne brzinu od 100km/h ja sam ga licno vozio 90km/h na otvorenom putu.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: