Ekskluzivno

Renault Twingo

Veliko je biti mali

Biti dobar i mali najčešće nije dovoljno, jer devojku će uzeti drugi. Ako si pri tome šarmantan i znaš šta hoćeš, priča može biti interesantna, i u tom slučaju ne mora najlepši uvek da pobedi

Novi Twingo je i dalje veoma udoban, siguran i prijatan za vožnju, prava je referenca u segmentu

"Veliko je biti mali", reklamni je slogan koji VW upotrebljava za promociju novog Up!-a, na šta Twingo dodaje: da, ali i šarmantan! Tačno, samo, trebalo je mnogo leta pre nego li su i u Renaultu shvatili da nije dovoljno napraviti samo dobar automobil, poželjno je da ovaj bude i privlačan! Kada je 2007. godine lansirana druga generacija Twinga, kritike mu nisu bile naklonjene. Anemičan, banalan, neinventivan, običan…, ništa nije obećavalo da će se prodati u preko 650.000 primeraka, što je ipak hvale vredan rezultat.

Kažemo „ipak“, jer slavu prvog Twinga evidentno neće ponoviti. Za četrnaest godina postojanja (1993. - 2007.), ovih je proizvedeno preko 2,5 miliona primeraka. Pa gde je dakle problem? Veći, udobniji, tiši, sigurniji, kvalitetniji, polivalentniji, snažniji, ekonomičniji, čistiji, ozbiljniji… Stop!, e baš u tome je „caka“, Twingo 2 previše je ozbiljan u poređenju sa prethodnim, od milja u Francuskoj nazvan „grenouille“ (žaba). Svojom koncepcijom u stilu “mikro-minivana”, prva generacija unela je pravu revoluciju u svet malih gradskih automobila. „Fensi“ stil, sa jarkim bojama karoserije i prostranom unutrašnjošću, dopao se pre svega mladima i pripadnicama lepšega pola. Sa takvim nasleđem, naravno da nije bilo lako preuzeti plamen, pa je tako Twingo 2 žrtva sindroma „najbolji u klasi“. U prevodu – „pametan sam i nadaren“, ali devojku je maznuo lepši, poznat pod imenom Fiat 500!

Sa osmehom, molim vas
Zaboravite dakle, na tužan izraz lica, novajlija se od sada zavodljivo osmehuje. Ponovo je pronađen duh prethodnika, sa velikim i okruglim očima, ovde u funkciji farova za maglu. Zategnute bore daju i obliji izraz licu, sa maskom nalik onoj kod budućeg Clia 4 i Zoe. Znatno manje je restilizovan zadnji deo, gde smo zapazili još jednu svetlosnu grupu, ovoga puta na samim vratima od prtljažnika, punijim i težim nego ranije. Voženi Dinamique posedovao je i diskretan spojler, na istim vratima, snažno zatamnjena zadnja stakla, kao i originalne aluminijumske naplatke od 15 cola. U principu, ništa posebno, uobičajna restilizacija na pola životnog veka, no, nekako sam stekao utisak kao da sam u potpuno novom modelu. Dokaz tome su i znatiželjni pogledi, kao i pozitivni komentari, što će sigurno prijati prodaji.

Nažalost, ta čarobna magija spoljašnjosti iščezava u momentu pred utiskom unutrašnjosti, koja ne donosi praktično ništa novo i uzbuđujuće. Izuzmemo li nove materijale i boje, u dizajnerskom smislu sve je ostalo manje-više nepromenjeno. To znači da i dalje poseduje centralno postavljene numeričke instrumente, pregledne ali nekompletne. Tokom čitave nedelje, koliko je trajala probna vožnja, pogledom sam uzaludno tražio obrtomer i merač temperature tečnosti, dok o nekakvom mobilnom GPS-u, nema ni reči. Tako će biti do proleća, kada se očekuje ugrađeni nosač za iPhone i iPod, sa funkcijom satelitskog navođenja.

Kritike zaslužuje i vozačeva pozicija, sa previše položenim upravljačem, podesivim samo po visini. Za pohvalu je da se sedi prilično uzdignuto, a kako Twingo poseduje velike staklene površine, računajući i panoramik krov na otvaranje (opcija), vidljivost je odlična. Dopadljiv je i praktični aspekt enterijera, kao i raspoloživ unutrašnji prostor.

Kritike zaslužuje i vozačeva pozicija, sa previše položenim upravljačem, podesivim po visini. Za pohvalu je da se sedi prilično uzdignuto, a kako Twingo poseduje velike staklene površine, računajući i panoramik krov na otvaranje (opcija), vidljivost je odlična

Sa nepunih 3,7 metara dužine, Twingo može da ugosti četiri veoma korpulentne osobe, zahvaljujući podesivim sedištima pozadi (serijska oprema za Dinamique). Postavljena na šinama, imaju amplitudu podešavanja napred-nazad od čak 23 cm, što se vidno odražava na jednostavnu promenljivost zapremine prtljažnika. Sa maksimalnih 329 litara kada ste sami ili sa malom decom u njemu, zapremina opadne na 200 litara, kada se prednost ustupi kolenima odraslih saputnika. Sedišta se ujedno mogu i sklopiti poput novčanika, doista uz malo muke. Ovom “egzibicijom” se dobija čitav jedan kubni metar raspoloživog prostora. Obara se i naslon suvozačevog sedišta (opcija), te se u unutrašnjosti mogu transportovati predmeti do 2,5 m dužine.

Motor po meri
Ispod „haube“, isto tako bez većih promena, svi agregati su poznati od ranije. Ukupno ih je četiri, tj dva benzinska 1.2 16V/75 KS i 1.2 TCE/100 KS, dok boje dizela brani legendarni 1.5 dCi od 75 i 85 KS. Ne treba mnogo mudrosti kako bi se konstatovalo da mu ovaj poslednji najbolje “leži”, sa solidnih 200 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući njemu, ali i odličnoj šasiji (platforma Clia 2), voženi Twingo se bez bojazni može otisnuti na duži put. Verovali ili ne, numerički kilometar sat pokazao je na autoputu cifru od 192 km/h (realno, izmereno hronometrom to je bila brzina od 185 km/h)! Njegova polivalentnost zaista može da posluži za primer ostalim mališanima u segmentu; Twingo se podjednako dobro oseća na putu i u urbanoj sredini. Pokretan i živahan, „ubio“ se za slalom po bulevarima i vožnju od semafora do semafora. Zasmetalo nam je ipak što nema sve rasprostranjeniji sistem Stop&Start. U Renaultu to brane izjavom da za tim sistemom nema potrebe jer je njegova potrošnja rekordno niska, a upotrebljena su znatno jeftinija rešenja: smanjenje unutrašnjeg trenja pokretnih elemenata motora, bolje ubrizgavanje, drugačija kartografija agregata i produženi prenos u 5. brzini. Niža potrošnja i nivo štetnih izduvnih gasova (90 g/km CO2), ostvareni su i poboljšanom aerodinamikom.

izgled prednjeg dela,
odnos unutrašnji prostor/spoljašnje dimenzije,
praktičnost,
potrošnja

pozicija za upravljačem,
buka u višim obrtajima,
nekompletna instrument tabla

Konkretno, naš Twingo zadovoljio se ovoga puta sa nekih 5 „popijenih“ litara u proseku, sa rasponom potrošnje između 3,8 i 7,5 litara.

Ekonomično, bez prigovora! Još da je izolacija kabinskog prostora bolja, pre svega u višem režimu obrtaja, i cena malo niža, sreća bi bila potpuna. U principu, cene su ostale neizmenjene, što znači da početna u Srbiji iznosi 8.190 evra, za bazni model Trend 1.2/75 KS. No, ukoliko ga želite sa sličnom opremom kao na fotografijama, mora se posegnuti za višim paketom Dinamique, skupljim za 1.200 evra. Tako kupac dobija još i CD/MP3 auto radio sa komandama pored upravljača, regulator i limiter brzine, električno podesive spoljašnje retrovizore, kožom obložen “kačket” na instrumentima, ručicu menjača u koži, nezavisna sedišta pozadi, aluminijumske naplatke sa gumama dimenzija 185/55 R15 i specifične detalje karoserije. Korektno, ali za automatsku klimu, spomenuti panoramik krov, ESP i robotizovani menjač (samo uz 1.2/75 KS), mora se još dodatno doplatiti oko 1.500 evra.

Kome je i to malo, postoji još i završni nivo Gordini, sa izraženom sportskom notom, ali samo uz TCE/100 KS i 1.5 dCi/85 KS. Prilično haotična ponuda, pa savetujem da se za tačnu kalkulaciju cena i popusta u raznim paketima, posavetujete kod ovlašćenog prodavca.

Što se tiče ostalih zapažanja, recimo samo da je u tehničkom smislu Twingo veoma malo evoluirao, što i nije neka posebna mana. I dalje veoma udoban, siguran i prijatan za vožnju, prava je referenca u segmentu. Ono što je bitnije je pitanje stila!? Ovako osvežen, znatno je bliži prvom opusu ali ga, ruku na srce i u vatru, ipak nije domašio. A trebalo je tako malo…

Tekst Perica Rajković
Fotografije Perica Rajković
10733
Postavljeno: 04.04.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

sigurno
04.4.2012 07:40
34
30

Ovaj auto ubija 11-12 litara ko od sale sem ako se nevozi u vojvodini onda je podatak za kilometrazu i potrosnju ok...Ford fiesta je isto para a ne da je bolja od ove kante nego bar 3 puta...
Znam jedno da ovo nikad ne bi kupio...
Pre bi zastavu 10 uzeo sa 5 vrata milina...

Twingo
04.4.2012 11:28
13
5

Čekamo komentare tipa:"Opet Renault,VG su korumpirani Renault fanovi itd"...:)

Šalim se,restilizacija je malo smelija nego prethodne koje smo imali prilike da vidimo.Spoljašnjost je živnula.Mislim da je ideja plod iste mašte koja je kreirala Nissan Juke.

maxy
04.4.2012 12:16
16
6

@sigurno
odakle ti podatak da troši do 12 litara?
Lično ne bih kupio ovakav automobil jer mi ne odgovara za moje privatne potrebe, ali voleo bih da ga imam kao službeni jer u gradu prelazim dnevno od 100 do 150 km i uvek se mučim sa parkingom

goran PG
04.4.2012 13:27
9
6

a i ovi farovi koji ulaze jedan u drugi su vec vidjeni na skodi yeti ,samo sto je ona crossover pa joj to i prilici za razliku od ovog tvinga

Sale istina
04.4.2012 13:56
17
6

@sigurno, kada si vec tako upucen, sto nam ne rece sa kojim motorom to trosi 11-12 litara, i u kojim uslovima. Po najvecim spicevima i sa motorom od 2.0??? Nisam znao da se i taj ugraduje :))
A za Fiestu si mozda i u pravu, samo ona je u kategoriji sa kliom, a ne twingom.

Slavisica
04.4.2012 18:21
15
10

Sta znam...meni je simpa. Da zivim u gradu,ili da vecinu vremena provodim u voznji gradom,sigurno bi ga uzeo u razmatranje.
A to sto neko gore napisa da trosi 12l je,blago receno,glupost (a mozda se covek i salio).

Bojan
04.4.2012 20:40
15
7

Ja sam izgradio pozitivno misljenje prema francuskim automobilima iz licnog i iskustva mnogih prijatelja koji ih godinama voze, tako da izjave tipa - nikad ga ne bih kupio - ne dolaze od onih koji su ikada seli u Reno. Ali svako ima svoj ukus i dobro je dok se automobili razalikuju kako bi se svako negde pronasao, i ne mora da vozi ono sto voze svi. Cinjenica je da ko god je presao sa VW-a ili Opela na Reno, prezadovoljan je i ne moze sebi da oprosti sto je godinama unazad trosio pare na Nemce.

Nexx
05.4.2012 19:15
9
16

@Bojan
Šta reče čovek i ostade živ, hahaha....Renault je jedan od najgorih proizvođača današnjice. Iz ličnog iskustva, vozio sam megane 2 1.5 dci, 2006 god. koji mi je pola života skratio, za dve godine koliko sam ga vozao,naplaćao se popravaka i delova i što je najgore jedva ga se rešio na kraju, niko ih neće... NIKAD više Renault. VW, Opel...ne kažem da su savršeni, ali su svetlosnim godinama ispred Renault-a.

Ucha
05.4.2012 19:50
13
17

Zena vozi twinga od 2006. Tada je bio 3 godine star sa 55000 km. Samo sipa plin i cepa.Auto ne staje i ne kvari se. Sa surakom koji ima Lanciu dedru smo se kladili i ja dobijem opkladu da je twingo veci od papucice za gas do naslona zadnje klupe. A dedra duza metar od twinga.Prosto ne mogu da poverujem da je ovakav auto konstruisan 93. Igrom slucaja ove godine smo njime isli 2 puta do Grcke. Ja,zena,beba od 6 meseci,tasta,auto sediste, kolica, njanjalica,krevetac na rasklapanje i jos brdo opreme za bebu.Sve stalo uz malo stiskanja unutra.I to bez krovnog kofera. Potrosnja 6,5 litara plina.
Prethodna generacija je bila totalno bezlicna.
Mali automobili moraju da imaju smeka, a to ovom restajlingu nimalo ne nedostaje.

djura
06.4.2012 13:02
16
6

Lep auto ali veoma mali a bogami i preskup za te pare stvarno moze fiesta da se uzme, a smesno je i porediti razliku izmedju ta dva automobila...

goran PG
06.4.2012 21:03
12
2

ljudi kod nas dizeli dodju sa 300-400 000 km i onda ja smijesno pricati o tome kako je jedan auto dobar a drugi nije plus nam je gorivo na daj boze. stranci na kupuju dizela da bi sa njim prosli 10 000 km godisnje

Bojan
07.4.2012 01:06
9
12

@Nexx
Svi se automobili kvare, zavisno kako je automobil odrzavan, koliko je vozen i koliko je imao fabrickih gresaka. Ja vozim Opela 8 godina i imao sam bezbroj kvarova, po mojoj evidenciji, kroz odrzavanja sam otplatio jos jedan takav automobil. Francuski automobili su se od davnina vozili u mojoj porodici i nameravam da se vratim toj tradiciji, jer poznajem zaista mnogo ljudi koji voze pre svega Reno, pocev od dvojice prvih komsija, kolega, rodjaka... jos se niko nije zalio, a vecina njih nije imala nikakav kvar.

nikola
07.4.2012 21:38
20
11

Dobar je ako mu je cena 4500,ne znam koji je smisao ovolisnog auta za 9000 ali ajde...Pa za te pare kupi covek punta i skuter, a punto je dosta veci auto i +5 vrata.Ili jos bolje fiestu sto kazu ljudi...

Perica Rajkovic
09.4.2012 22:20
16
2

Na stranu sto sam se potpisao kao autor teksta, ovde se oglasavam samo kao jedan od ucesnika rasprave. Naime, podstaknut sam cestim spominjanjem Fieste, pa sa nasao za shodno da uporedim cene i modele na zvanicnom sajtu oba proizvodaca. Evidento je da je Fiesta veci i upotrebljiviji automobil, odnosno da ima bolji odnos cena/kolicina lima. No, na razvijenim trzistima , gde na zalost ne pripada nase, tako se ne gleda na stvari, a i oprema igra vaznu ulogu. Uzmite za primer mali Fiat 500, odnosno 500L, koji ce uskoro izaci iz fabrike u Kragujevcu. Digla se u pojedinim medijima u Srbiji "kuka i motika" u vezi cene, kako je preskup i slicno. Kao da su ga Italijani iskljucivo namenili za nase trziste! Bice sreca ukoliko ih bude prodato stotinak godisnje...
Bicu dakle konkretan, ukoliko je verovati onome sto stoji na sajtu, Twingo 1.2/75 KS Trend se prodaje za 8.190 evra, a Fiesta 1.25/82 KS Ambient, sa troje vrata, za 7.900 evra (akcija). Perfomanse su prilblizne, no Twingo ima u seriskoj opremi klima uredaj, sto se kod Fieste dobija kod zavrsnog nivoa Trend, koji kosta 10.170 evra. Razlika je dakle vise od 2.000 evra.
Idemo na dizele. Twingo Trend 1.5 dCi/75 KS, kosta u Srbiji 10.190 evra, a Fiesta 1.4 TDCi/70 Trend(znaci opet slicna oprema), 11.700 evra. Tek toliko da se zna, tj da baratamo cinjenicama. Kao sto neko rece, ravnopravni protivnik ovog malog Renaulta je Ford Ka, a ne Fiesta.
E sad, kakva su iskustva u Srbiji sa ovim proizvodacima, gde pre svega mislim na ovlascene servise, rezervne delove, pouzdanost i slicno, ne znam, ali sam zato upucen kako stoje stvari u Francuskoj. Verujte mi na rec, ni jedan ni drugi proizvodac nemaju bog zna kakvu reputaciju, mada se u poslednje vreme popravljaju. Ekonomska kriza i pad prodaje, verovatno uticu da se malo vise okrenu kupcima...
@Nikola, ukoliko cena Twinga padne na 4.500 evra, sve ih pokupuj (dizem kredit, saljem pare), pa da pravimo biznis na zapadu. Znas i sam da nisi realan, ni kinezi se ne prodaju, niti ce se prodavati za te novce. Steta...
Drugo, ukoliko je moguce, bilo bi mi veoma drago da me pojedinci postede komentara u stilu "ambasador Renaulta" ili "evo platili ga da lepo pise o Renaultu i Daciji...", toga smo se vec imali prilike nacitati u ovoj rublici, zar ne? Ko ipak ne moze da odoli izazovu (sto da ne, i to je demokratija), zamolio bi ga da jos jednom procita tekst.
Drugarski pozdrav svima


ci
14.4.2012 21:59
2
11

Auuuuuh koliko samo ne podnosim "male gradske nadasve prakticne automobile" ...pa svaki kao da je iz kinder jajeta ispao... :)

fire
17.4.2012 11:46
6
9

Mislim da ovaj twingo moze da stane u prtljaznik fieste...Pa za ovo niko normalan nebi dao ni 5000 pa novi spark sa klimom i boljom opremom je 7500...
A ipak reno sem glavobolje ne moze nista vlasniku da pruzi.To mu je zagarantovano...

Da li je moguce
17.4.2012 12:51
8
5

@Perica Rajkovic
Pozdrav opet pristrasnost cena fieste jeste 7900 + 750 doplata za klimu 8650 za razliku znaci 400 evra dobijas dosta bolje, komfornije i bezbednije vozilo plus neuporedivo lepsi auto...
Sad sam gledo cenovnik ispod njega ima cenovnik dodatne opreme gde se i u osnovnoj verziji moze poruciti cak automatska klima cija je cena 750 + 190

Perica Rajkovic
19.4.2012 00:03
10
0

@Da li je moguce
Ni malo mi ne smeta ukoliko si u pravu, sta vise, tim bolje za kupce Fieste. Ja sam kao i ti samo preneo ono sto pise na zvanicnom sajtu oba proizvodaca, gde, opet ponavljam, stoji da Fiesta Tend 1.2/82 KS kosta 10.170 evra, a Twingo 1.2/75 Trend 8.190 evra. Promotivna cena Fieste od 7.900 evra (akcija), verovatno je ogranicenog trajanja, dok se ne rasprodaju zalihe.
Nisam dakle pristrasan, uostalom, kada bi trebalo da biram, licno bi pre uzeo Fiestu, koju sam isto tako imao prilike voziti u vise navrata. Naprotiv, odgovorno tvrdim da je Twingo znatno superioniji od Forda Ka, sa kojim bi ga realno trebalo porediti.
Pozdrav

dragan
14.10.2012 03:38
1
0

najsladje sam se navozao u medanu 2 1.5 a najvise bio kod majstora sa wv borom koju sam kupio novu

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: