Uporedni test

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour

Biti ponosno racionalan ili dozvoliti emocijama da ponesu?

Udario tuk na luk

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu

Po mnogo čemu drugačiji od ostalih „mališana“, novi Renault Twingo ali i isto tako novi SmartForfour, ozbiljno udruženim snagama prete ostaloj konkurenciji u najmanjem segmentu. Realno ih posmatrajući, ta pretnja je mnogo više plod njihove sasvim drugačije koncepcije a ne lepote.

Zapravo, ova dva „polubrata“ dele sličnu ideju okupacije tržišta, nastupaju na gotovo potpuno identičnoj platformi, proizvode se na istoj proizvodnoj liniji a ipak nišane sasvim drugačiji karakter kupaca. Ovo saznanje sa testa izneto na samom početku, koristimo kao osnovnu ideju nastupa, čime će se mnogo lakše tumačiti njihova tolika sličnost a još veća različitost.

Za razliku od Smarta Forfour, koji je suštinski samo restilizacija prethodnog modela, Renault je sa ovom trećom generacijom Twinga zakoračio na prilično nepoznat teren. Iako pozicija motora smeštenog nazad nije istorijski nepoznat pojam za Renault koji datira čak nekoliko decenija unazad (Renault 10, Renault 8…), prikazana koncepcija „sve nazad“ u današnje vreme deluje prilično smelo i naravno avangardno. A kada smo kod avangarde, onda to Renaultu i priliči, što je usput već samo posebi skrenulo ogromnu pažnju javnosti kroz neplaćen marketing tipa „jesi li čuo“.

performanse,
zabava u vožnji,
sedišta,
upravljivost,
cena

izolacija kabine,
udobnost,
kvalitet enterijera

Enterijer Twinga je u skladu sa spoljašnjim izgledom. Unutrašnjost voženog blista kao novogodišnja jelka

Aktuelni Twingo se može ocenjivati svakako, ali i priznati mu bez izuzetka da je vrlo interesantan, uz sve ograde po pitanju dopadljivosti izgleda. U tom smislu, Smart odnosi čistu pobedu jer je odigrao na iskustvo. Deluje bogatije, smirenije i atraktivnije samouveren je za medalju i svestan da ima neka tajna veza između njega i oka posmatrača. Jednostavno, kao dobar frajer. Ne mora mnogo da priča…

Klasika nasuprot lukuszu
Enterijer Twinga je u skladu sa spoljašnjim izgledom i bojama karoserije. Unutrašnjost voženog blista kao novogodišnja jelka, što je jednim delom zasluga najvišeg završnog nivoa, plus nekoliko paketa dopunske opreme. Krenimo od masivnog sedišta, sa integrisanim naslonom za glavu, presvučenim raznim materijalima. Udobno je, nudi iznenađujuće dug sedalni deo i odlično drži telo u krivinama. Gotovo pa sportska kadica. Uslovno rečeno „sportskom“ ambijentu, svoj doprinos daje mali bogati zasečeni volan ali i ručica menjača od punog aluminijuma (nepodnošljivo hladna u zimska jutra). Instrumentacija deluje pomalo „siromašno“, posebno što se obrtomer ne može dobiti ni uz doplatu a tako nedostaje karakteru ovog vozila i ponuđenog agregata.

Renault Twingo TCe/90 Dinamique

Cena: 11.200 evra
Motor: turbo benzinski, redni/3, 898 cm³/direktno ubrizgavanje, 66 kW/90 ks pri 5.500 o/min, 135 Nm pri 4.300 o/min
Transmisija: na zadnje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad Dijonova osovina
Performanse: 0-100 km/h – 10,8 s, maksimalna brzina 165 km/h
Prosečna potrošnja: 4,3 (fabrički podatak), 6,7 l (na testu), emisija CO2 99 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 3.595x1.646x1.554 mm, međuosovinsko rastojanje 2.492 mm, masa 940 kg, prtljažnik 188 l

Živahni po gradu Twingo i Smart se ne plaše autoputa, iako ovo nije njihov omiljeni teren. Vrlo brzo do izražaja dolaze šumovi od vetra, dok putnicima pozadi motor stavlja do znanja da sede na njemu

Jednim pogledom
Renault Twingo TCe/90 Dinamiqu

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,5

Kvalitet izrade

4,1

Ukupno:

3,75

Ukupno

4,10

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,4

Funkcionalnost

4,2

Performanse

4,2

Dizajn

4,0

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

3,5

Ukupno:

4,06

Kvalitet materijala

4,2

Motor

4,4

Završna obrada

4,0

Menjač

4,0

Ukupno:

3,98

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,14

Nasuprot ovoj šarenoj robusnoj plastici Twinga, stoji prefinjeni enterijer Smarta koji „puca“ od udobnosti na dodir i na pogled. Prednja konzola je obložena atraktivnim tekstilom iz kojeg se pomaljaju dva „buljava oka“ sa funkcijom otvora za ventilaciju. Testirani Smart Forfour uprkos ceni od 18.200 evra nije ponudio ni električnu komandu retrovizora a kamo li centralni displej ili kameru za vožnju unazad što testirani Renault Twingo sa motorom od 90 KS nudi već za tek nešto više od 11.000 evra. Umesto LCD displeja kod Smarta je radio uređaj koji kao da je pozajmljen od Dacije a ne od Mercedesa. Na ovom mestu valja napomenuti i nepotrebno „fensi“ komandu klimatizacije sa jedva vidljivim oznakama temperature, mada mora se priznati, mnogima je ona baš odlična. Ukusi, ukusi… Pohvalne su komande na volanu, njegova veličina i prijatna debljina. Sedišta su udobna, mada opet ruku na srce, telo bolje i čvršće „leži“ u Twingo „kadicama“.

Što se zadnjeg sedišta tiče, tu oba modela nude slično malo i skromno, ali ipak više nego što bi se to moglo reći posmatrajući spolja. Mesta za glavu ima mnogo više nego prostora za noge, tako da od neke posebne udobnosti nema ni govora, ali ipak ostaje da se mogu u njega smestiti deca ili odrasli na kraćim relacijama. U prilog gradskoj upotrebljivosti govori i zapremina prtljažnika oba modela koji je na granici od 200 litara.

     
 

Zamerke oba modela se odnose i na nedovoljnu izolaciju agregata. U akustičnom smislu Smart je tu bio mnogo uspešniji ali u termičkom su vrlo slični. Motor greje pod prtljažnika, kao i zadnju klupu, što i nije neprijatno u zimskom periodu ali već najavljuje letnji pakao. A ukoliko ste pomislili kako se zbog motora pozadi nešto stvari može odložiti i ispod prednje haube, pogrešili ste! Dužine je jedva pola metra, ne može da primi čak ni rezervni točak, tako da je prostor iskorišćen za razne tečnost (kočiona, za hlađenje i pranje vetrobranskog stakla) i akumulator. E sad, pristup ovima je posebna priča, za koju je, bar prvi put, neophodno tehničko uputstvo.

Snažniji motor kao imperativ
Iako atmosferski motorom od jedne litre sasvim korektno obavlja posao, bar kada se radi o gradskoj vožnji, i jedan i drugi model imaju opciju „pomoć prijatelja“, odnosno verziju motora sa turbo kompresorom. On je ugrađen u motor Twinga i isporučuje 90 KS dok je testirani Smart ostao na „prirodnom disanju“ uz 71 KS koliko nudi svom vozaču.

materijali enterijera,
izolacija kabine i motora,
udobnost,
dopadljivost

performanse,
cena,
skupa dodatna oprema

Testirani Smart Forfour uprkos ceni od 18.200 evra nije ponudio ni električnu komandu retrovizora ni centralni displej ni kameru za vožnju unazad što testirani Renault Twingo sa motorom od 90 KS nudi već za tek nešto više od 11.000 evra

Naravno, 71 KS je sasvim dovoljno za lepu vožnju, ali 90 KS nudi zabavu, što nije loša karakteristika ovako laganog automobila sa zadnjim pogonom i snažnim motorom.

Smart je odmeren, uglađen, tih i dostupan za ozbiljniju vožnju tek na preko 3.000 obrataja, što u gradskim uslovima pomalo čak i nervira, jer zahteva priličan pritisak na papučicu gasa, što na kraju krajeva napada novčanik. Prosečna potrošnja od 7,7 litara na testu govori u prilog tome.

Sa druge strane Twingo se motorom od 90 KS pretvara u znatno zabavniju "igračku".

Po zaokretu ključa odmah se javlja prepoznatljivim hrapavim, promuklim zvukom. Turbo počinje da „duva“ veoma rano, pa iako su poslednji prenosi predugi, dozvoljeno je preći u viši stepen bez „navlačenja“ u visoke obrtaje. Ovo pod uslovom da niste kojim slučajem uključili nesrećni mod „eko“, koji guši perfomanse, bez da značajnije utiče na potrošnju koja iznosi 6,7 litara, ili čitav litar manje od Smarta.

Smart FourFour

Cena: 18.600 evra
Motor: atmosferski benzinski, redni/3, 999 cm³/multipoint ubrizgavanje, 52 kW/71 ks pri 6.000 o/min, 91 Nm pri 2.850 o/min
Transmisija: na zadnje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad Dijonova osovina
Performanse: 0-100 km/h – 16,9 s, maksimalna brzina 151 km/h
Prosečna potrošnja: 4,2 (fabrički podatak), 7,7 l (na testu), emisija CO2 97 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 3.495x1.665x1.554 mm, međuosovinsko rastojanje 2.492 mm, masa 975 kg, prtljažnik 185 l

Zamerke oba modela se odnose i na nedovoljnu izolaciju agregata. U akustičnom smislu Smart je tu bio mnogo uspešniji ali u termičkom su vrlo slični. Motor greje pod prtljažnika, kao i zadnju klupu

Jednim pogledom
Smart Forfour

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,5

Kvalitet izrade

4,5

Ukupno:

3,75

Ukupno

4,40

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,2

Performanse

3,8

Dizajn

4,5

Kočnice

4,4

Ponuda prostora

3,5

Ukupno:

4,06

Kvalitet materijala

4,5

Motor

4,0

Završna obrada

4,0

Menjač

4,2

Ukupno:

4,14

Cena

3,5

Prosečna ocena: 4,08

Smart ljulja-Twingo žulja
Živahni po gradu Twingo i Smart se ne plaše autoputa, iako ovo nije njihov omiljeni teren. Vrlo brzo do izražaja dolaze šumovi od vetra, dok putnicima pozadi motor stavlja do znanja da sede na njemu. Smartu za veće zahteve nedostaje snage jer ima 20 ks manje od Twinga koji vožnju po krivudavim regionalnim putevima uvodi u fazu retkog zadovoljstva za upravljačem.

Do izražaja dolazi odlična rapodela mase (45 % napred, 55% pozadi). Po suvom asfaltu dozvoljeno je i preterivati sa brzinom i adrenalinom, dok po vlažnom ipak treba imati „karting“ iskustva i na vreme upravljati gasom kroz krivine i ne oslanjati se previše na kontrolu stabilnosti, jer fizika je fizika a bankina nezgodan neprijatelj niskog automobila.

Da bi što bolje ukrotili zadnji deo inženjeri su ukrutili ogibljenje, čime je limitirana udobnost, mnogo više na Twingu nego na Smartu, koji baš lepo klizi preko rupa i ležećih policajaca.

Na istom terenu Twingo nervozno poskakuje po lošem putu, ne štedeći kičmene stubove putnika. Zauzvrat, vozač sa njim, kao i sa Smartom može uraditi sve što zamisli, posebno u gradskim uslovima eksploatacije.

Za razliku od Smarta Forfour, Renault je trećom generacijom Twinga zakoračio na prilično nepoznat teren

Oslobođen agregata, prednji trap je izuzetno lagan za upravljanje, dok se prednji točkovi zaokreću pod uglom od čitavih 45° (prosečno oko 30° za vozila u segmentu). Time je prečnik okretanja sveden na rekordnih 8,6 m, što je za čitav metar manje od ostalih mališana. Zlata vredan podatak, jer uz senzore i kameru za vožnju unazad, parkiraju se u milimetar precizno, na izrazito skučenom prostoru.

Dakle, to bi bilo to! Udario tuk na luk, ali je sada bar sve mnogo jasnije. Nisu ovo ni isti automobili ni automobili za svakoga pogotovo ne za onoga koji evre deli sa metrima lima.

U tom poređenju Smart sa 18.600 evra košta skoro kao neki Mercedes. Kada bolje razmislimo, a zašto bi koštao manje?

Sa druge strane Twingo nudi baš zabavu po ceni od tek nešto više od 11.000 evra koju možemo nazvati kud i kamo prihvatljivijom od konkurenta.

U životu je bitno imati STAV! A ovi automobili su baš za one sa stavom!

Piše Perica Rajković, Miodrag Piroški
Fotografija Saša Nikolić
5894
Postavljeno: 26.05.2015

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

milinko M.
26.5.2015 10:17
9
4

Fenomenalan tekst, odlican video. Bas da se resi dilema. Realnost je Twingo. Smart je san

serpico
26.5.2015 17:12
7
1

Twingo ili smart ,ipak twingo!

karadjole
26.5.2015 17:18
6
0

Za skoro 7000eura skuplji smart bas i nije "smart"uz malo bolju plastiku sve ostalo je gotovo isto kao na malom Renaultu!Ipak taman da mi novac i nije problem da biram medju samrta ili twinga,posto izlaze sa iste proizvodne trake u novom mestu ipak biram R Twingo,taj auto ima sarm,imidz i prepoznatljivost dok je smart wow auto ali kasnije skuzis da nije nista posebno i da samo placas "ime"

don
26.5.2015 18:56
10
13

Kad oljustimo tekst,dobijemo:Interijer je krajnje neukusno dizajniran. Ne znam sta bih prije istakao, ruzne oblike ili crvena (ili druga odgovarajuca) boja koja se obilato koristi i gdje treba i gdje ne treba, bez imalo smisla i znanja.
Eksterijer je takodje, totalni promasaj. Nije nimalo lijep niti privlacan, kao kod FIATA 500. Ne donosi prostranost kabine ili veci gepek ili vidljivost.Izgleda kao nekakav auto nakon crash testa. Nema niti jednog dizajnerskog trika, osim onog priglupog kojeg vozacu otezava zivot. Ocajanost i na tom polju pokazuje cinjenica da autori teksta isticu nuznost upotrebe kamere i senzora, sve to na ovom isprdku od auta!
Slag na tortu u vidu rucice mjenjaca od, kako rece autor, aluminija, nepostojanje obrtomjera (evocira uspomene na yuga) u 2015 godini,motor sa kojim autic od kojih 900tinjak kg (karikirano) trosi citavih 7 i/ili 8 litara!
Sitne i neupotrebljive komande klime, jadni rastrosni motorici, ocajna ponuda prostora, katastrofalna izolacija (termicka i zvucna) motornog prostora, grijanje zadnje klupe i gepeka (totalno promasena koncepcija auta! ). Ocajna udobnost, skakutanje po losem putu, poprecnim preprekama dokazuje neupotrebljivost ovog automobila kako u gradovima, tako i u bilo kojem drugom segmentu voznje (otvorena cesta, autoput).
Za ovaku skulu od vozila treba izdvojiti pozamasnu svotu novca, ocito da u reno/mercedesu smatraju svoje kupce budalama (ko ce normalan kupiti totalno neupotrebljiv automobil) ali i ovcama za sisanje.
Jedina komparativna prednostu odnosu na konkurenciju je manji krug okretaja. Kad se sve uzme i zbroji,onaj koji kupi ovo, treba psihijatrijsku pomoc.

Enzo
27.5.2015 09:49
4
1

Ne znam drugari, ali je meni Smartovih 17s do 100 nekako nestvarno. Dobro te stigne ikada...
Nekada sam iz znatizelje lagano ubrzavao u gradu od 0-50. 6s je normalno 7s je bas lagano 8s je davljenje kada sam u koloni.
E sada zamislite uzitak u voznji auta stvorenog za grad koji da bi se vozio normalno mora da se vozi do samih granica. Onda visoka potrosnja ne treba da cudi.

Enzo
27.5.2015 09:57
3
1

Evo nadjoh podatak za 0-50kmh
sa motorom od 90KS to je moguce za 3.5s (uporedivo sa nekom limuzinom)
ali sa 70KS je preko 5s sto ide u prilog onom forsiranju da bi se pratio ritam saobracaja.


BB
27.5.2015 20:56
8
1

E ovo je prava gimnastika za mozak. Inače njemački marketing je čudo: ko god postavi pitanje cijene on odgovara Das ist kvalitat (sa preglasom). A kad se nešto pokvari na francuzu, onda je to "smeće" a kad se desi to na švabi onda "se mora nekad nešto pokvariti".

E sad vjerujem da će se "švabo" rjeđe kvariti jer košta jednog sandera skuplje od francuza :-)

a to što ima manje snage, je vjerovatno objašnjenje da se čuva motor pa će duže da traje (kao nekad kod merca 123)...

serpico
29.5.2015 10:57
0
1

BB tu se slazem u potpunosti!

Enzo
29.5.2015 12:43
2
2

Meni je germanski premijum kvalitet / luksuz nekada enigma. Reci za testirani Smart da je lukzuzan, hm, prosudite sami:

Drugi nemac, Adam, za 18.000 nudi vrlo jak motor, ekran, razne cudne stvari koje prilice limuzini a ne najmanjem, personifikaciju svakog detalja - a Smart nudi bolje materijale kao zbirni nedefinisani pojam.
Mazda 2, malo veca, isto nudi razna cudesa.
Vremesni 500 za 18000 takodje moze svasta da ponudi. Odsustvo krova, npr...

Sa druge strane Clio, za skromnih 10-13 nudi sto i ostali, na svoj simpaticni nacin.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: