Ekskluzivno

Renault Twingo RS Gordini

Plava zona

Ofarbajte automobil u plavo, zalepite mu dve bele "štrafte", pa na kraju dodajte nekoliko sportskih atributa i odmah će te evocirati uspomene na legendarni Gordini. Upravo to je uradio Renault sa Twingom RS, stvorenim da "urla u plavoj zoni"…

Da bi se i zvanično razlikovao od "običnog" RS-a, Twingo Gordini poseduje i posebnu pločicu na dnu centralne konzole na kojoj se nalazi serijski broj dotičnog automobila

Specifična kit-tuning karoserija, atraktivni naplaci od 17 cola, dve plave linije na gornjem delu plavog upravljača, potpisi "umetnika" svuda po unutrašnjosti, kožna sedišta sa snažnim bočnim osloncima i crveno polje simpatičnog obrtomera, ofarbano u plavo, jasno izražavaju ambicije novog Twinga Gordini. Koje, možda ćete se sa ironijom zapitati, a sve razmišljajući o ekonomskoj krizi, ceni goriva, vozačkoj dozvoli na poene i "rupetinama" po nazovi putevima!? Ne, ne, u tom slučaju, ovaj Twingo definitivno nije za vas, njegov agresivni karakter direktno je nasleđen od sportskog RS, sa uspomenama na izvesnog Amédée Gordinija, koji je daleke 1964. transformisao "kutiju za cipele" (poznatiji kao Renault 8), u trkačku "mašinu".

Za rezultat imamo još atraktivniji Twingo, nego li "obični" RS, sa bogatijom serijskom opremom i cenom višom za nekih 1.800 evra. Renault je, dakle, odlučio da u 2010. godini lansira serie special (odmah nakon Twinga transformisan je Clio, a uskoro se očekuje i Megane), nešto kao što je FIAT učinio sa markom Abarth. Lepo, samo možemo li zaista govoriti o povratku nekadašnjeg Gordinija, ukoliko se zna da vozila nisu pripremljena u odeljenju odvojenom od Renault Sporta?

Odgovor je ipak ne, jer se ovde radi o čistom marketingu, bez obzira što je posao majstorski odrađen. Spomenuta plava boja isto tako nema autentičnu nijansu (preuzeta od Lagune GT), a i beli detalji su znatno brojniji (spoljašnji retrovizori, okvir halogenih farova, zadnji spojler, itd.).

Vitamini R+S
Ne bi li dostigao olimpijsku formu, Twingo je pretrpeo silnu torturu, za koju je, naravno, zaslužan spomenuti Renault Sport Technologies. Kako mi je još u svežem sećanju negostoljubivost njegovog ogibljenja (šasija Cup), Gordini startujem sa čvrsto stegnutom vilicom. Potpuno sa pravom, jer već nakon prvog većeg iskušenja ("ležeći policajac" ispred škole), prosto odskakujem sa sedišta.

Kupovinom Gordinija, nemate kao kod RS-a mogućnost izbora šasije, tvrđa se jednostavno podrazumeva, kao i pneumatici 195/40 R17, za koje bi se dalo pomisliti da su od pune gume

Kupovinom Gordinija, nemate kao kod RS-a mogućnost izbora šasije, tvrđa se jednostavno podrazumeva, kao i pneumatici 195/40 R17, za koje bi se dalo pomisliti da su od pune gume. Užas jedan, no kako cilj opravdava sredstvo, sa punim poverenjem atakujem prvi od bezbrojnih kružnih tokova, toliko u modi u zemlji Gala. Fantastično osećanje, uprkos dvostruko većoj brzini od uobičajene, nije odstupio ni za milimetar od zadate putanje, što provocira da se u svaki naredni uđe još brže. A kada zakoni fizike, ipak, nadvladaju, dolazi do kontrolisanog i predvidljivog proklizavanja zadnjeg dela, bez imalo naginjanja prednjeg. Otrcano poređenje sa peglom jednostavno se nameće, no u potpunosti odgovara istini, posebno što i serijski ESP deluje sa velikim zakašnjenjem.

Za neupućene, recimo da je platforma ovog Twinga preuzeta od Clia II, zadnje ogibljenje od Clia II RS, prednje kočnice od aktuelne Lagune, a zadnje od Megane. Čudna kombinacija, no verujte mi na reč, odlična, posebno jer je prednji trap razvijen u Renault Sport odeljenju. Raspodela mase je savršena, podupravljanje smanjeno na minimum, Twingo Gordini je bukvalno zalepljen za put, čemu svoj doprinos daju i odlični Continental Sport Contact pneumatici.

Još jedna osobenost Gordini verzije: uobičajeno "crvena zona" na obrtomeru ispred upravljača, kod ovog Twinga ofarbana je u "Gordini plavu" boju

Ekonomski razlozi
Iz ovog ugla gledano, za žaljenje je što ostareli 1.6 oslobađa i dalje skromnih 133 KS, bez ikakvog turbo-punjača. Izgleda da se Renault iz ekonomskih razloga nije odlučio za savremeni 1.4 TCE/130, čijih su 190 Nm, raspoloživi sa samo 2.250 o/min. Motor 1.6 čista je suprotnost (160 Nm pri visokih 4.400 obrtaja), mada se ne možemo požaliti na sportski zvuk koji izlazi iz izduvne grane "četiri u jedan". Do nekih 3.500-4.000 obrtaja, još je i pristojan, ali kada se približi makimalno dozvoljenim 7.000 o/min, stotinak metara dalje, prolaznici se u čudu okreću. Zabavno prilikom vožnje u krivinama, ali naporno na autu-putu, gde se pri 130 km/h (4.200 o/min), stiče utisak da vozite 40-50 km/h brže! A karakteristike, pitate? Ništa posebno (9,2 sekunde do 100 km/h i maksimalna brzina od 200 km/h), barem dok se ne prebaci 4.400 obrtaja, kada najzad uspeva da ostvari obećanih 160 Nm.

vozna dinamika,
zvuk motora,
izgled,
menjač,
oprema

motor nedostojan šasije,
pozicija za upravljačem,
udobnost

Perfomanse su, dakle, direktno povezane sa režimom rada, pa kome je do njih, zna šta mu je činiti. "Pun gas" u svakom stepenu, dok se ne upali zelena signalna lampica na obrtomeru (signalizira da je poželjno preći u viši stepen prenosa), stotinak obrtaja pre nego li proradi elektronska zaštita motora. Ovakvim načinom vožnje uspeva se podići nivo adrenalina u krvi, čemu doprinose i kratki prenosni odnosi. Jeste da ih ima samo pet, ali je ručica kratkog hoda, brza i precizna, baš kao i upravljanje. Adapirana sportskoj vožnji, električna asistencija je baš kako treba, osim kada se želi parkirati.

Renault Twingo RS 1.6 Gordini

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm 1598
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga kW/KS/o/min 98/133/6750
obrtni moment Nm/o/min 160/4400
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata monovolumen/4/3
D x Š x V mm 3610x1690x1460
međuosovinski razmak mm 2368
masa vozila/nosivost kg 1049/430
zapremina prtljažnika l 165-285/959
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 195/40 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 9,2
maksimalna brzina km/h 201
prosečna potrošnja l/100 km 8,8
emisija CO2 g/km 165
Cena (u EU) € od 17.700

Twingo k’o Twingo
Kako bi se što više distancirao od običnog Twinga, pa ukoliko hoćete i od RS-a, Gordini je personalizovao enterijer lakiranom centralnom konzolom, opšivenom kožom, specifičnom ručicom menjača, podnim oblogama, aluminijumskom pločicom sa graviranim brojem serije, simpatičnim obrtomerom, automatskim klima-uređajem i gore spomenutim kožnim sedištima i upravljačem. Šik i sport, samo ovaj poslednji, osim što je prevelikog prečnika za jedan tako mali automobil, podešava se samo po visini. Ergonomija trpi i zbog sedišta, koje se ne može spustiti dovoljno nisko. Po svemu ostalom, Gordini se ne razlikuje od standardnog Twinga, što znači da je među najprostranijim u segmentu, posebno kada se radi o sedištima pozadi.

Za kraj, ostaju nam cena i potrošnja, i kao što ste verovatno pomisli, i jedna i druga prilično su visoke. Naša prosečna iznosila je bezmalo 9 litara, a što se tiče cene, treba računati na barem dvostruko višu od osnovne (1.2/60 KS), što znači da se u Francuskoj, gde je obavljeno testiranje, prodaje za 17.700 evra (FIAT 500 Abarth za 18.500). Nije malo, ali uzevši u obzir serijsku opremu, ispada da je jeftiniji za oko 1.000 evra od RS-a. Skupa nostalgija, no budimo iskreni, Twingo Gordini se ne kupuje razumom, to mu uostalom i "piše" na čelu.

DA LI STE ZNALI?
Možda niste znali, ali je čuveni Fangio započeo svoju evropsku karijeru za volanom jedne Simce-Gordini, još daleke 1948. godine. A da li ste znali da je gospodin Gordini, Italijan!?

E da, jedan od najvećih i najpoznatijih "francuskih mahera" za mehaniku, poreklom je sa druge strane Alpa. Genijalni "preparator" motora, konstruktor u F1, Amédée Gordini, imao je za šefa "ateljea", Eduarda Webera, budućeg "kralja karburatora"!

No, ime Gordini vezano je pre svega uz Renault R8, koji se pojavio 1964. godine, u dve verzije - slabija 1.1/77 KS i snažnija 1.25/88 KS. Naizgled slabašan, ovaj motor omogućavao je brzinu od preko 170 km/h, što je za većinu tadašnjih «suparnika» bilo neostvarljivo (čuveni DS19 razvijao je maksimalnih 160, a Peugeot 404 samo 140 km/h).

Jeftin i pouzdan, samo par meseci nakon prezentacije, R8 Gordini trijumfovao je na reliju oko Korzike, kao i 1965. i ’66. godine, ispred Alfa Romea GTA i Porschea 911.

Godine 1970. nakon veoma malo evolucija, R8 završio je karijeru. Vezivanje imena Gordini za Twingo, Clio i uskoro Megane, svakako je u funkciji marketinga, no Renault je na ovaj način odao dužno priznanje ovom, retko talentovanom, čoveku.

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
4436
Postavljeno: 15.09.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

don
17.9.2010 17:01
3
14

Za ove pare u toj kategoriji moze da se bira. Mada i iz visih kategorija. Skoro je prijatelj kupio Civic sedan nov za 16.000 kod nas. Ima 140 konja i extra je automobil.
Nikad ja ovoliko kesa nebi dao za ovako smesno malog i nista posebnog Renoa.

Milan
18.9.2010 12:33
16
11

Peki zaista sam zapanjen da jos uvek nisi shvatio da u Srbiji nema narocitog interesovanja za RS i slicnim modelima, vec iskljucivo za komercijalnim vozilima sa malom potrosnjom i niskom cenom, jer to je nazalost realnost.
Nuditi (pretstavljati) ljudima Twinga po ovakvoj ceni je cisto gubljenje vremena sto i pokazuje odziv na tvoje pisanje, a verovatno i broj prodatih Twinga RS u Srbiji.

Peki
19.9.2010 11:21
10
11

Milane, ja sam zaista zapanjen sto si Ti zapanjen! Ko ti kaze da nisam shvatio da u Srbiji nema para ni za najeftiniju Daciju, samo sta ja tu mogu? Sta to znaci, da nikada netreba predstaviti nesto sto se nemoze kupiti? Pa zasto se onda svi palimo na razno razne Ferarije, Porcehe-e, Maseratije...!? Koliko ce ovih biti prodati u Srbiji za narednih 10 god? Da li sam ja kriv sto je standard takav kakav je? Hoce li se prodati jedan ili nula Twinga RS Gordini u Srbiji i Francuskoj, problem je iskljucivo Renaulta. Uostalom sa kolicinom prodatih vozila daleko smo iza recimo 4-5 puta manje Slovenije, sto znaci da nase trziste gotovo nikoga ni ne interesuje.
Meni se samo ukazala prilika da predstavim ovaj simpaticni Gordini, sto sam i ucinio. Ukoliko to jednoga dana bude slucaj i sa Bugatijem (malo je falilo, ima ga jedna faca u Parizu, nase gore list...), hoces li mi postaviti isto pitanje, u stilu koliko ce se ovih prodati kod nas? Zahvaljum ti sto se "brines" za moje slobodno vreme, no nekako sam ipak pronasao volje i snage da ga islikam i napisem par strana. Tebi hvala sto si pronasao vremena da ga procitas i komentarises.
S postovanjem.
PS. Minus sam ti naravno udario ja, posteno sto priznajem, zar ne?

Milan
19.9.2010 14:20
10
8

Mislim da je apsurdno porediti Ferari, Porsche, Maserati itd. sa jednim Twingom RS, verujem da bi od svih dobio pohvalu da objavis test jednog Maseratija Gran Turismo i pored cinjenice da bilo ko moze da ga kupi, a koliko vidim kod Twinga to nije slucaj.
Ali da neulazimo u dublju polemiku, cela poenta mog komentara je da se treba maksimalno potruditi i izbeci testove automobila za koje smo svi svesni da nema nikakvog interesovanja.
PS. Ja cu se suzdrzati i necu ti vratiti istom merom!
Pozdrav.

Peki
19.9.2010 18:55
11
6

Milane, novitet je novitet, bio on interesantan ili ne na nasem trzistu. Nije mi palo na pamet da poredim ovaj Twingo sa navedenim super bolidima, jednostavno je predstavljen kao sto su to uradili i svi ostali auto casopisi u Evropi. I tu se polemika zaustavljava. Jasno je da svima nije moguce ugoditi, po meni, bolje je objaviti ovaj test, nego ostaviti rubliku praznu. Uvek ce se pronaci neko ko je zainteresovan i za Twingo RS Gordini, nebitno da li ga moze i zeli kupiti. Uostalom na kraju teksta je i mali osvrt na Gosp. Gordinija i modele vezane uz njegovo ime, ukoliko zbog niceg drugog, verujem da ga je zbog toga vredelo procitati.
Znas, ja nazalost nisam uvek u mogucnosti da ispunim Vase zelje, a jos manje moje. Jedno je sigurno, ni u ludilu nebi odbio da se smestim za upravljac "Tvog" Maseratija, i da prenesem utiske sa probne voznje. No za takve testove, odnosno zelje, kompetentnija je redakcija, zaista verujem da bi ga kolege iz VG lakse dobile od mene. Poznato Ti je da sam samo obican dopisnik, kome je ovo iskljucivo hobi, ne i profesija, i da apsolutno sve moram da uradim sam. Mislim na ubedivanje sa raznim ataseima za stampu (da ne kazem moljakanje), na rezervacije automobila, na tekstove koji nisu prosli kroz ruke lektora (normalna procedura u prakticno svim casopisima), fotografiisanje, "podmicivanje" kolega i prijatelja (znas ono u stilu pomozi mi da ga islikam, placam pice)...
Da rezimiram, meni ga verovatno niko nikada nece pozajmiti, u svakom slucaju ne dok Srbija ne ude u EU, tj dok nase trziste ne postane koliko toliko zanimljivo. Tuzno ali istinito.
Pozdrav
PS. Ovoga puta Ti nisam udario minus (ha, ha, ha)!

S70
01.8.2011 09:56
1
0

auto nije los a li mi se sto se tice reoa vise svidja clio rs gordini

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: