Ekskluzivno

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

Povratak u budućnost

Nakon pola veka, Renault je ponovo ukazao poverenje konceptu "sve pozadi". Novi Twingo distancira se tako motorom smeštenim između zadnje osovine, uz sve prednosti i mane koje donosi ovakvo rešenje

Podnaslov bi umesto postojećeg mogao biti: Twingo je zadržao samo ime.

Tim bolje, jer kada je prethodni prikazan na Salonu automobila u Ženevi, 2007. godine, doživeo je veoma hladan doček. Banalan i neinoventan, prodao se u "svega" 900.000 primeraka, što je znatno manje od autentičnog Twinga, prve generacije. Čak 2.3 miliona izašlo je iz fabričkih postrojenja (doista nakon 14 godina komercijalizacije), zbog čega je njegovo ime postalo sinonim za male gradske automobile.

Za razliku od prvog, današnji Twingo se mora suočiti sa dvadesetak talentovanih konkurenata, zbog čega je Renault bio prinuđen pristupiti radikalnim, ali i orginalnim rešenjima. Od jednog Twinga originalnost se uostalom i očekuje, ali i estetska dopadljivost. E tu je Danac Laurens den Acker odigrao glavnu ulogu, podarivši mu privlačne forme i prepoznatljiv stil. Ne, ovde ne pričamo o malo šminke i ružu za usne, već o istinskoj transformaciji ličnosti. Gotovo da je doživeo promenu pola.

Nije u pitanju samo malo šminke i ruž za usne, već istinska transformacija ličnosti. Twingo gotovo da je doživeo promenu pola

Ništa nije urađeno polovično, svaki zavrtanj, detalj, crta lica, enterijer ! Sve je novo ! Zaobljen, sa veliki okruglim svetlima, u dobroj meri od napred podseća na Fiat 500. Zadnjim delom je odata počast famoznom R5 Turbo. Budući da o izgledu svako ionako donosi svoj lični sud, ne treba oko toga gubiti vreme. Posebno zato jer se Twingo može personalizovati raznim aplikacijama u boji, kako to već nameću modni trendovi. A u modi su i kompaktne dimenzije i sve manja težina, zbog čega je novajlija kraći od predhodnog za čitavih 10 cm (3,6 m), sa masom ubedljivo ispod 1.000 kilograma. Tu nije kraj priče, kako bi povećao upotrebnu vrednost i otklonio nekadašnje kritike, po prvi put poseduje i vrata pozadi. Ni Renault nije odoleo zovu Muza, po ugledu na konkurente brave su integrisane u okvire prozora.

     
 

simpatičan i moderan dizajn,
upravljivost,
ponašanje na putu,
prečnik okretanja,
savremeni agregati

inferioran unutrašnji prostor,
buka motora i strujanja vazduha,
smanjena udobnost,
naslon zadnje klupe,
temperatura u prtljažniku,
vibracije motora,
potrošnja

Što se tiče unutrašnjeg prostora, iskreno rečeno, očekivali smo mnogo više Twituj ovo!

Praktičnost po cenu prostranosti
Operacija zavođenja nastavlja se u unutrašnjosti, gde su komandna tabla, sedišta i mnogi drugi detalji, prijatni za gledanje. Manje na dodir, jer kao što je to praksa u segmentu, enterijerom caruje mnoštvo tvrde plastike. Sva sreća, kombinacijom boja ostvaren je dobar optički sklad, kao i mešavinom analogno numeričkih elemenata.

Operacija zavođenja nastavlja se u unutrašnjosti, gde su komandna tabla, sedišta i mnogi drugi detalji, prijatni za gledanje

Rizična opklada! Novi Twingo je svesno žrtvovao nekoliko ključnih vrednosti bivših generacija, kao što su prostranost i udobnost Twituj ovo!

Merač brzine je recimo klasične koncepcije, dok u zavisnosti od verzije, centralnu konzolu krasi kolor ekran osetljiv na dodir. Sistem multimedia R-LInk već smo sreli kod Clia i Captura, dok se slabije verzije (vožena), moraju zadovoljiti isto tako praktičnom R&Go aplikacijom. U središte radio aparata moguće je fiksirati držač za smartfon, sa integrisanim USB priključkom, kako bi se preko mobilnog telefona dobile tražene informacije. Od GPS-a, pa sve do raznih funkcija, kao na primer broj obrtaja motora. Tim bolje, jer obrtomera na instrument tabli nema, bez obzira na završni nivo.

     
 

Samo radno mesto je veoma prijatno za ovu kategoriju, sa prilično uzdignutom pozicijom za upravljačem. Kao i sedište, ovaj se podešava po visini, ne i po dubini. A kad smo spomenuli sedišta, recimo da su obavezno sa integrisanim naslonima za glave, dovoljno široka i udobna. Možda zbog mešavine nemačkih gena, neuobičajno su tvrda za jedan Renault, no ovo treba uzeti pre svega kao kompliment. Ergonomija komandi je bez većih zamerki, izuzmemo li komande za električne podizače prozora, smeštene previše unazad. Svaki put kada se posegne za njima, mora se neprijatno iskriviti ruka, zajedno sa šakom.

Za razliku od prvog Twinga, današnji se mora suočiti sa dvadesetak vrlo talentovanih konkurenata

Što se tiče unutrašnjeg prostora, iskreno rečeno očekivali smo više. Bez obzira što je Twingo 3 kraći, prebacivanjem motora pozadi, radno mesto vozača pomereno je znatno prema napred. Osim toga, međuosovinsko rastojanje produženo za 12 cm (ukupno 2, 49 m), dok je unutrašnji prostor superiorniji za 33 cm. Od ovoga koristi imaju isključivo vozač i suvozač, dok za putnike pozadi ima znatno manje mesta za kolena, nego li u dve predhodne generacije. Jer u novom Twingu klupa se zbog motora ne može pomerati. Evidentno je da nesrećnici pozadi nemaju isti tretman, osim što se prozori ne spuštaju (mogu se samo otškrinuti za 4-5 cm), "mesnata" prednja sedišta zaklanjaju im pogled na put. Nakon desetak kilometara vožnje, osetiće i višak masnih naslaga na donjem delu leđa. O gotovo neizdrživoj buci motora i vibracijama, koje se evidentno više osećaju nego kada je motor napred, nema potrebe trošiti reči ili baš ima, jer to valja svakako naglasiti.

Putnici na zadnjim sedištima imaju znatno manje mesta za kolena, nego u prethodnim modelima Twituj ovo!

Prtljažnik kao inkubator za piliće
Bez pomične zadnje klupe na klizačima, prtljažni prostor je isto tako ograničen. Vlasnik Twinga 3 mora se zadovoljiti sa 219 litara zapremine prtljažnika, odnosno samo 188 litara kad se poveća nagib naslona. U prvom slučaju naslon je praktično pod uglom od 90°, i kao takav neupotrebljiv za iole udobnije putovanje. Osim toga, utovarni prag je izrazito visok, indentično kao kod recimo BMW X5 (čak 81 cm).

Iz čiste radoznalosti zavirili smo i u motor, nakon što smo ručno odvrnuli 6 "šrafova" sa zaštitne police. Ovde se jedino proverava nivo ulja u motoru, dok su sve ostale tečnosti (kočiona, za hlađenje i pranje vetrobranskog stakla), kao i akumulator, u prednjem delu. Pazite sad, da bi im se pristupilo, plastična hauba se ne može podići kao kod ostalih "normalnih" automobila, već je potrebno odblokirati spolja, kako bi skliznula tridesetak santimetara prema braniku. Ipak i pored svaga navedenog, Twingo je modularniji od mnogih konkurenata. Jednostavnim obaranjem zadnjih naslona (deljivi u odnosu 50:50), dobija se jedan kubni metar prostora, a ukoliko se isto uradi i sa suvozačevim, eto ravne površine za transport predmeta do 2,5 m dužine.

Renault Twingo 1.0 SCe/70

Motor: benzin, trocilindarski, dvanaest ventila
Zapremina: 999 cm3
Snaga: 71 KS pri 6.000 o/min
Obrtni momenat: 91 Nm pri 2.850 o/min
Menjač: petostepeni manuelni
Pogon: na zadnje točkove
Dimenzije: 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Meduosovinsko rastojanje: 2.492 mm
Zapremina prtljažnika: 188 lit
Pneumatici: 185/60 R15
Masa: 865 kg
Rezervoar za gorivo: 35 lit
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,5 sekundi
Maksimalna brzina: 151 km/h
Potrošnja na testu: 6,9 lit
Emisija štetnih izduvnih gasova: 105 grama CO2/km (bez Stop&Start)
Cena (eur): od 8.100

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,2

Kvalitet izrade

4,2

Ukupno:

3,60

Ukupno

4,30

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

3,8

Performanse

3,8

Dizajn

4,5

Kočnice

4,3

Ponuda prostora

3,5

Ukupno:

4,20

Kvalitet materijala

3,8

Motor

4,0

Završna obrada

4,0

Menjač

3,8

Ukupno:

3,92

Cena

4,2

Prosečna ocena: 4,00

Sve kao veliki
Iskreno rečeno, na motor pozadi i pogon na zadnje dočkove, gledam veoma podozrivo! Možda zbog dugogodišnjeg iskustva iz mladosti, kada su putevima harale Fiće, Škode (model 100 I 110) i izvesni NSU. Baš zbog toga, po prvom izlasku iz grada, sa strepnjom očekujem da stražnjica Twinga pretekne prednji deo. Srećom ništa od toga, čak i po klizavom putu drži zadatu putanju, evidentno sa željom da je proširi kada se preteruje sa brzinom. Sve što tada treba uraditi, je podići nogu sa gasa. Osim dobre raspodele mase (45:55), za ovakvo ponašanje zaslužan je i seriski ESP. Proizvođac je ipak morao učiniti izvesne ustupke, veoma tvrdo trimovan (za jedan francuski auto), naš Twingo izgubio je na udobnosti. Ovo se posebno oseti kada zadnji točkovi pređu preko "ležećeg policajaca", za uzvrat, prilikom temperametne vožnje veoma se malo naginje u krivinama. Zbog toga vam ga toplo preporučujemo sa serijskim gumama dimenzija 185/60 R15, kao na test vozilu. Spomenimo i veoma efikasne kočnice, mada sam se u startu zapitao da li su diskovi na prednjim ili zadnjim točkovima? Ipak na prednjim, doboši su rezervisani za zadnje.

Pri višim brzinama buka motora i šumovi vetra postaju vrlo izraženi, čime u kabini postaje skoro neizdrživo Twituj ovo!

Najveća prednost ovakve koncepcije ogleda se u izvanrednoj pokretljivosti. Oslobođen agregata, prednji trap je izuzetno lagan za upravljanje. Da je hteo Renault ga je mogao ponuditi i bez električne asistencije. Pored toga, umesto standarnih 30°, točkovi se zaokreću pod uglom od čak 45°, zahvaljujući čemu je prečnik okretanja smanjen na rekordnih 8,6 m (za metar manje od prethodnika).

Najveća prednost ovakve koncepcije ogleda se u neverovatnoj pokretljivosti. Oslobođen agregata, prednji trap je izuzetno lagan za upravljanje
Sedišta su neuobičajno tvrda za jedan Renault, što treba shvatiti kao kompliment

Parkiranje u skučenim podzemnim parkinzima prava je šala, posebno ukoliko je opremljen i kamerom za vožnju unazad (opcija). Lakoći vožnje svoj doprinos daju i dva moderna benzinska agrega. Snažniji trocilindarski 0.9 TCe/90 KS od ranije nam je poznat iz Clia i Captura, zbog čega smo odlučili da se prvo upoznamo sa atmosferskim 1.0 SCe/71 KS. Pre toga, recimo da je 0.9 TCe morao biti adaptiran koncepciji, oko 50 % delova je izmenjeno, ne bi li se nekako ubacio u to malo prostora. Slabiji je nastao na njegovoj bazi, opet uz dosta izmena. Između ostalog, oklonjen mu je turbo, tako da razvija znatno skromniji obrtni momenat od 91 Nm (snažniji 135 Nm). Dovoljno za gradsku vožnji, mada se na kraće distance ne plaši auto puta. Nakon dužeg zaleta, kazaljka brzinometre pokazala je maksimalnih 160 km/h (realno oko 150 Km/h), dok je do "stotke" neophodno 14,5 sec. Snažniji je osetno perfomantiji, sa maksimalnom brzinom od 165 km/h, i ubrzanjem od 10,8 sec do 100 km/h.

Vibracije, buka i prilična potrošnja
Prenosni odnosi su prilično dugi, za iole bezbednije preticanje menjač mora biti u trećoj, ukoliko ne i u drugoj brzini. U svakodnevnoj vožnji, motor je zadovoljavajuće elastičan, maksimalni obrtni momenta razvija pri relativno niskih 2.850 o/min. Osim toga, čak 80 % procenata snage raspoloživo je već sa 1.000 obrtaja. Njegove vibracije i grlat zvuk, prihvatljivi su samo putnicima na prednjim sedištima, do momenta dok im se ne pridruži fijukanje vazduha. Pri višim brzinama buci motora dodajemo šumove od vetra, čime u kabini postaje skoro neizdrživo.

Ostaje nam još potrošnja, kao po običaju znatno viša od fabrički deklarisane. Minimalna koju smo uspeli ostvariti (putnim računarom) kreće se oko 5,5 litara (regionalni putevi), dok po gradu računajte na dobrih 8 litara. Sve u svemu, zabeleženi prosek (izmeren dosipanjem na pumpi) iznosio je 6,9 litara, što i nije tako loše ali i mnogo više od očekivanog. Pored petostepenog ručnog, uz ovaj agregat najavljen je i automatski EDC menjač.

U prtljažniku je veoma primetan porast temperature, bez obzira na obilatu zaštitu. Nakon 10-15 minuta vožnje, namernice iz super marketa opasno su se zagrejale, a puter iz čvrstog, prešao u tečno stanje. Zabrinuo sam se za jaja! Srećom pilići se nisu izlegli!

Kao po običaju potrošnja je znatno viša od fabrički deklarisane. Minimalna se kreće oko 5,5 litara, dok je prosečna (izmerena dosipanjem na pumpi) 6,9 litara Twituj ovo!

Realna cena
Što se tiče cene, startna je u Francuskoj niža za 200 evra od bivšeg Twinga 2. Konkretno, najjeftini Autentique košta u Srbiji 8.100 evra (u Francuskoj čak 10.800 evra), a voženi Exspresion 9.100 evra. Izvesne razlike u opremi i ceni opcija postoje između francuskog i našeg tržista, zbog čega je najbolje raspitati se kod ovlaščenog prodavca.

Šta reči za kraj, osim da je novi Twingo uspešno povratio duh prve generacije, kako orginalnim dizajnom, tako i brojnim tehnološkim rešenjima. Bez ikavog problema brzo će baciti u zaborav predhodni, što je očigledno i bio cilj proizvođača.

Svestan svoje različitosti, pored aktuelnih klijenata očigledno se želi nametnuti i znatno širem sloju kupaca. Pomalo rizična opklada, jer je ovaj mali Francu morao žrtvovati nekoliko ključnih vrednosti bivših generacija, kao što su prostranost i udobnost. Savremeni agregati i nesvakidašnja koncepcija, doprineli su većem uživanju u gradskoj vožnji, dok je nivo opreme ravan superiornijem segmentu.

Saga Twingo je opet na velikoj sceni! Kako će se završiti, saznačemo za nekih 7 godina! I da već sada zapišemo: nisam optimista!

Tekst i slike: Perica Rajković
12183
Postavljeno: 17.10.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

kratke noge
17.10.2014 01:58
11
18

I prvi "twingo" je bio inspirisan poljskim dizajnom, a ovo sad redizajn "peglice"?!
Kome ovo treba??

kratke noge
17.10.2014 03:12
5
16

I prvi "twingo" je bio inspirisan poljskim dizajnom, a ovo sad redizajn "peglice"?!
Kome ovo treba??

Goran_Goran
17.10.2014 07:59
11
5

Surovo realno!

Dragi M
17.10.2014 08:04
14
0

Sve u svemu samo gradski auto za kratke realcije a ipak ima 4 sedista. Iskljucivo kao drugi ili treći auto u porodici

Enzo
17.10.2014 08:05
13
1

Da su u Poljskoj smislili Twinga, u Poljskoj bi pravili Twinga i sada bismo citali u 2. generaciji Twinga iz Poljske (kasnili bi malo ;) ).
U to doba su koncepti prosto licili na usisivac Sloboda 1000W (beli). Cak i konzervativni VW je imao koncept Futura.
Ako se vratimo jos malo u proslost, do Fiat 600D, videcemo isto svemirsku formu bez jasnog prelaza.
I ultimativno, svi su prepisali od Alfe Aerodinamika iz 1920.
Salim se, naravno. Renault je prvi uspesno napravio velikoserijski auto takvog fazona. Kapa dole.

serpico
17.10.2014 08:06
15
3

ma sta ti lupetas bezveze!Novi twingac je ok autic i ako pogledate malo bolje siluetu celog vozila meni vuce dosta na prvi renault 5!Samo ipak imam malo primedbi oko prednjeg "lica" ,neznam nekako mi je suvise decji ,kao neka velika igracka,pogotovo kada ga se nakindjuri sa tim kojekakvim trakama,bojama itd...ali sve u svemu renault se potrudio proizvesti drugaciji auto koji vuce na neka prosla vremena u doba fiche i bube!koji su imali ovakav koncepat pogona!!!

vojvoda
17.10.2014 08:07
2
2

.

Decko
17.10.2014 08:10
4
4

.

Bobo
17.10.2014 09:33
10
9

Hit je stigao. Uz 500 i UP najbolji gradski autic danasnjice.

kratke noge
17.10.2014 09:49
4
5

FSM Beskid vikipedija, i dalje je jasno!!
Pozdrav.

mali Mitar
17.10.2014 09:55
14
1

Odavno nisam čitao ovako objektivan test. Gospodin Rajković je opet zasužio čistu desetku. Posebno bih zahvalio što je razjašnjena (i) enigma prtljažnika navodne zapremine od 219 litara ( ali samo ako putnicima zadnje klupe prethodno nije slomljena kičma ), inače je za tu klasu sasvim uobičajenih 188 litara ( dok se na zvaničnom web sajtu Renoa za Srbiju twingo u ovom segmentu predstavlja samo rečima: "Odlazak u kupovinu više nije problem … lako je sa mojim prtljažnikom od 980 litara (zadnja sedišta preklopljena). A za sve vaše dnevne potrebe... 52 litra dodatnog prostora za odlaganje u kabini." ).
Imam i pitanja za gospodina Pericu, a to je da li na zadnjoj klupi ima više mesta za glavu ( pa i noge ) putnika u twingu ili novom kliju ( klio je, naime, niži preko 10 cm od twinga, a ima i padajuću liniju krova, dok je kod twinga u odnosu na oblik krova pozadi primenjen recept sada već stare fabije ).
Iskren pozdrav svima!

don
17.10.2014 10:09
15
9

Hajmo racionalno, al su ga zaj...ovi francuzi. Kad pogledas minuse koje je autor naveo, bucan, trosi ko rus iako je perolahka kategorija, vibrira ko busilica, udoban ko konjska kola...lijep i nije nesto pretjerano...postavlje se pitanje ko ce ga kupiti pored tolike konkurencije koja je za jednu oktavu bolja i nema tih problema, tj. auta se, za razliku od twinga, mogu voziti i upotrebljiva su, a poslije voznje ne moras posjecivati doktora radi opekotina, problema sa sluhom i bolova u ledjima, ali i tankim novcanikom :-)

dejan
17.10.2014 11:07
6
16

Ruzan je do zla boga

Bobo
17.10.2014 11:42
9
2

Tako je Enzo, fiat 600 d multipla je prvi mpv a segmenta.

Dane
17.10.2014 11:43
13
2

Zasto li ga zovu zenski auto, pitam se, kada u njega ne staju decija kolica a ceger sa povrcem prokljuca u gepeku.

Nista od toga, jer je neupotrebljiv za sve preko 30 km na dan. Steta!

don
17.10.2014 12:40
5
5

http://www.vrelegume.rs/test/kia-picanto-1/

Peki
17.10.2014 13:22
14
2

Drugari, od Twinga ne treba ocekivati vise nego li sto moze da pruzi! Rekao bih mali gradski auto, simpaticnog izgleda, lak i prijatan za voznju. Niko nije bez mana, kao sto je receno u naslovu, koncepcija sa motorom pozadi ima svoje prednosti i nedostatke. Apriori, prostora u unutrasnjosti ima dovoljno za cetiri ne preterano korpulentne osobe, posebno ukoliko se uzmu u obzir spoljasnje dimenzije. Manje nego li kod Clia (odgovor na necije pitanje)i bivseg Twinga 2, no ovo je opet posledica koncepcije. Za uzvrat, sada ima jos par vrata. Ranije se zadnja klupa mogla pomerati, sada je fiksirana. Verujem da je proizvodac predvideo kupce bez dece, ili, ukoliko ih vec imaju, tek da ih odbace do skole ili zabavista. Don vec kao po obicaju preteruje, nema problema od opekotina, iako se temperatura motora, nakon 10-15 minuta voznje, oseca na zadnjim sedistima. Dolazi zima, tim bolje... :-)

Rikošet
17.10.2014 13:50
11
0

Twingo je Smartov blizanac! Smart je zvanično deklarisan kao najveći gubitaš u automobilskoj industriji, sa 4,55 milijardi eura minusa, ostvarenog od 1999. do 2006. godine. Renault Twingo u odnosu na skupocjeni Smart ima znatno skromniji imidž izgrađen na paroli "puno automobila za malo para". Nevezano za utiske s testa nameće se jedno pitanje. Ako basnoslovno skupi Smart nije uspio da otplati koncepciju sa motorom pozadi, kako će to poći za rukom duplo jeftinijem Twingu? U ovom slučaju kao dobitnik se nameće Smart, jer je od Renaulta uzeo benzinske motore i mjenjače, zadržao dosadašnju koncepciju i podijelio proizvodne trake u Novom Mestu. Cijena proizvodnje je smanjena, ali je prodajna cijena zadržana na Smartovom nivou... Renault se u ovom dilu odrekao praktične zadnje klizne klupe, prednjeg pogona, udobnosti... odrekao se svega onoga što je Twingo činilo Twingom i postao je jeftiniji francuski Smart. Palac gore za rečenicu sa kojom se opisuje visoka temperatura u prtljažniku, koja će nažalost vjerovatno biti veliki problem za ovaj automobil, ali Smart... Zanima me koliko litara rashladne tečnosti ide u sistem, s obzirom da je hladnjak naprijed, a motor pozadi?

loeb-np
17.10.2014 14:10
11
7

nema boljeg i lepse za po gradu. mali, praktican a i lijep :-) kome treba nesto vece eto vam scenic ili gr. scenic ili pak espace

Bobo
17.10.2014 14:19
11
6

Done ne sta da kazem na to ko ce ga kupiti, ali prtepostavljam da ce biti bas puno ljudi.Vrlo je originalan za razliku od koreanaca.Fiat 500 ima jos manje mesta, nije ni komforan pa ide bolje od Koreanaca na trzistu.Ja sam citao testove u kojima opisuju da je do 100 km h buka u njemu manja nego kod konkurenata, a vecina njih se i vozi 90 posto vremana van autoputa, dakle 90 posto vremena je tisi od konkurencije, barem napred, a mislim da je i to mesto gde ce se vecina vremena provoditi u ovom auticu.Takodje je skucen u odnosu na prethodnu generaciju, ali ne i u odnosu na konkurenciju.Prtljaznik od 188 litara nije u proseku klase, medju manjima je , ali na testovima koje sam naso, nekim cudom moze stati u njega isto koliko i u konkurenciju, uostalom sve se to moze proveriti.Takodje utovarni prag jeste visok, ali tezi prtljag se samo podigne i gurne, nema potrebe da ga spustas u rupu kao kod vecine konkurenata, takodje vadjenje prtljaga je kod njega mnogo lakse.Takodje, kada se voze tri osobe prtljaznik uz par dodataka na cicak je prakticniji od bilo kog auta u a segmentu.Evo jedan link, pogledajte slike.
http://www.auti.ba/index.php?sel=news&type=2&view=7277
A to ko ce ga kupiti...pa verovatno svi oni kojima koreanci ne padaju na pamet i nikad nisu.Ako si racionalan kupices Daciju dizel za te pare, ako nisi kupices 500, Upa ili Twinga.Sve ostalo je average.Mozda ti pomogne u odgonetanju cinjenica da je u prvom mesecu u Francuskoj prodato 50% vise Twinga, nego C1,108,Aygo,Picanto,i10,Up i Fijat 500 zajedno.Znas i sam sta Nemci misle o francuskim automobilima...u Nemackoj je Twingo prvog meseca prodaje izbio odmah iza Upa, jednako ih se prodalo kao i 500, a vise od svih ostalih.Izgleda da je rezon po kojem je Twingo nastao, a po kojem se barem na pocetku dobro prodaje, drugaciji od rezona po kojem mi ovde gledamo i komentarisemo automobile.Mozda ja nisam u pravu, ali meni je Twingo najbolji u segmentu, ali vas razumem i ako je vama krs.Meni je tako svaki korejski auto obicna prosecna konfekcija koju nikad ne bih vozio ni kao novu ni kao polovnu.Ne bih ni njihove farmerke, pa makat bile trajnije i manje pustale boju. Jesi li nekad razmisljao zasto ljudi kupuju Replay jeans po paprenim cenama iako garantujem da i koreanci mogu da naprave dobar jeans?

Paprikar
17.10.2014 15:52
5
13

Ma kakav 500 njega je pregazilo vreme a i daleko je od najboljih u A segmentu, da ne budu neki smesni. Jedino sto ga prodaje je smek, marketing i dizajn, u svakoj ostaloj oblasti su konkurenti ispred - enterijer i kvalitet materijala, neki agregati, itd.

Citam vec prve testove Twinga po stranim novinama i u svakom je u zaostatku za i10, up i blizancima!!!

Jedino sto je pristojnog izgleda, a to je bitno zenama (bez uvrede) i onima koji biraju lepotu a ne funkcionalnost a njih je nazalost dosta a na srecu proizvodjaca takodje dosta. :)
Moram da priznam da je test opsiran i obiman ali mislim da kada se opisuje vozilo A-segmenta neke stvari ne mogu da se uzmu kao veliki minus - npr. prostor nazad, ili performanse. Realno niko to ne ocekuje od ovakvog automobila.

mali Mitar
17.10.2014 16:23
9
5

Mislim da bi bilo korisnije da kometarišemo one stvari koje je autor testa označio kao „plus“ ili kao „minus“, pri čemu mi se čini da je „minusa“ bilo više, da su „većeg kvaliteta“. Kako li stigosmo do korejskog Jeans-a?
I, ja zaista ne razumem kako neko na bazi statistike o broju prodatih vozila može da nudi zaključak ili savet o tome koje vozilo treba izabrati? I zašto predlaže baš Dačiju?
Za početak, ja ne znam koje to vozilo Dačija uopšte nudi u klasi u kojoj se nalaze korejski i10 ili picanto ( i twingo i ostali pobrojani)? Može li neko da mi kaže, koja je to sada postojeća Dačija, jer sam taj deo gradiva preskočio?
I, ako živimo u Evropi ( a živimo ), a na obim prodaje i izbor ljudi oko nas se pozivamo, zašto umesto Dačije kao „preporuku“ ne pomenuti jedan takodje jeftin brend, koji se samo u Evropi prošle godine ( pa i 2012. ) prodao u preko 600.000 komada ( što je bar oko DVA PUTA VIŠE od svih dačija zajedno koje su se prodale u Evropi )? Jer, ako je taj obim prodaje tako važan ne samo za vlasnike brenda, već je to i garant dobrog izbora i za svakog kupca u nedoumici ( a sa time se ne bih složio ), tom logikom je DANAS veća garancija pravilnosti izbora, izabrati sada POSTOJEĆU škodu citigo ( ili bilo šta drugo ), nego li neku „ANTICIPIRANU“ Dačiju ( beše preporuka „dizel“?).
Dakle, držimo se ljudi teme :) I ovozemaljskih stvari, materijalne prirode koja nas okružuje, onoga to se može osetiti čulima.

Bobo
17.10.2014 18:05
8
6

@Paprikar
Nije bas tako.Evo ja gledao uporedni test Twingo Up, ispade Twingo bolji.Cak covek i pomenu da 70 litara vise prtljaznika u UPu ne funkcionisu bas tako u praksi.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/comparison-renault-twingo-versus-volkswagen
A i na poredjenju sa PSA blizancima, njihov prtljaznik na papiru veci, a u praksi neupotrebljiv
http://www.caradisiac.com/Comparatif-video-Renault-Twingo-vs-Peugeot-108-vs-Citroen-C1-remise-a-plat-97403.htm.
@mali Mitar
Da ti pojasnim: do korejskog jeansa smo stigli iz istog razloga zbog kojeg nismo pomenuli Citigo. Nema racionalnog razloga da kupis auto a segmenta, vec samo emotivnog.Svi kostaju od 9-10 hiljada(sa esp i 4 er bega) pa na vise.Kupis UPa.Ako kazes kupim Citigo jer je jeftiniji, prestaje razlog za kupovinom a segmenta, jer je Sandero jos jeftiniji, a Citigo jednako pradstavlja bezlicnu gomilu lima bez stila, Dacija nudi vise auta.Zato se Up kupuje tri cetiri puta cesce nego Citigo.Isto ti jei sa korejskim dzinsom.Od svih su automobili b segmenta ili jeftiniji ili neznatno skuplji, a brzi su stabilniji udobniji.Jedino nisu okretniji u gradu i teze se parkiraju.Tu je najracionalniji Twingo.

Dejan L
17.10.2014 18:29
10
13

Poštovani Perice, skidam kapu za objektivnost.
Svaka čast na svim uočenim detaljima.
Prosto ste me sada oduševili.
Isto ovako treba za svaki auto. Još jednom BRAVO

don
17.10.2014 20:53
10
11

Uh, hvala kratkim nogama, nisam znao da je ovaj twingo zapravo plagijat.
Bilo kako bilo, treca njegova generacija nije vozilo vrijedno spomena, jer se u njemu ne mozes voziti (gledajuci minuse iz ovog testa). Up ne bih komentarisao, jer ga uopce ne smatram automobilom, i sta nam jos ostaje, ah,da, fiat 500. On je pak, ikona, klasa za sebe i izvan je domasaja ostalih clanova A kluba i bez obzira koliko se oni trudili nikad mu nece doci ni do auspuha.
Da vidimo sta to korejski blizanci imaju a ovaj reno nema. Igrom slucaja sam dobio picanta na sedmodnevno druzenje jednom davno, a prije toga mi je saka dopala bila neka skula iz hjundaijevog pogona, pa sam bio pomalo sumnjicav glede pikanterije iz Koreje. Malisan je opremljen od glave do pete a pogonjen je i najjacim pogonskim strojem koji se ugradjuje u njega. I jednostavno me je odusevio, svime osim cijenom, jer za 11k eura moze se dobit i30.
Kakav je to autic, mozes vidjeti i sa testova u vrelim gumama. Uglavnom, kvalitetan, zabavan za voznju, tih, ugodnog interijera, lagahnog kvacila i odlicnog mjenjaca,a to je za gradsku voznju od presudne vaznosti. Jos jednom moram spomenuti kvacilo koje fascinira svojom lahkocom, uopce ne stvara otpor. Iritira ova lakirana plastika na volanu. Potrosnja je bila 6.8 litara ali tu je bilo dosta kratkih relacija i autoputa. I ako ga poredim sa twingom, sve sto je twingu minus, pikantu je plus, ili drugacije receno sto twingo nema a ocajnicki bi htio da ima, kod pikanta cete to naci. Eto, toliko o toj tvojoj konfekciji. Nekad je potrebno se otarasiti predrasuda (govorimo o autoindustriji) i izaci van okvira ustaljenog misljenja. Meni je twingo 1 bio solidan autic, iako je, to sada znamo, plagijat u neku ruku, i bilo se zabavno druziti sa njim,no serija 2 i 3 su daleko iza prve. Twingo 3 nije dobar. I tacka. rikoset je to lijepo objasnio.

Bobo
17.10.2014 21:48
10
7

Dejane!Nema potrebe da mi odgovaras pricajuci o meni ostalima u trecem licu.Da li je moguce da su ti ovi nasi nepismeni secikese, dripci, lezilebovici i paraziti, koji sebe zovu politicarima, idoli?Ponasas se kao oni, stalno se obracas auditorijumu u fazonu "ljudi slusajte sta ovaj govori", ili " oni hoce narod da prevare " i sl.Ako ti nije logican komentar za korejski dzins, slobodno mi to kazi direktno, objasnicu ti sta sam pod tim mislio, nema potrebe da se skrivas uvek iznova iza novih imena i da trazis podrsku ostalih, sta ce ti?Sto si nesiguran toliko?Imaj stav i brani ga.Ja tvrdim da je Twingo ne najbolji u a segmentu, vec jedan od najboljih proizvoda autoindustrije u poslednjih desetak godina, bez obzira na sve mane.I branim taj stav.U mom svetu je tako, a svetova postoji koliko i ljudi na planeti.Nema potrebe da apelujes bilo kome bilo sta, ako su u tvom svetu stvari drugacije, sve je to O.K.Meni su Skode i Koreanci isto sto i onaj Reno Nissanov Datsun-apsolutno nista.Ne zavredjuju u autoindustriji ama bas nista, amorfne mase neke limarije.

Deki.R
17.10.2014 22:49
11
13

Po meni potpuni promasaj..uostalom vreme ce pokazati

Bobo
18.10.2014 00:46
10
5

Done sve sto si naveo kod Pikanta ima Klio i jos toga vise, a Twingo da je hteo to da ima ocajnicki mogao je.Sa 10-15 cm kracom sasijom i visim krovom zacas se od Klija mogao dobiti Twingo jos pikantniji od pikanta.Interesantno je ovom prilikom istaci da si cesto vozio Pikanto autoputem iako si po istoj ceni to mogao raditi sa Ceedom koji isto kosta pa je to poprilicno neracionalno.Da si ga probao uparkirati na primer negde u Rimu uz stubic kod kafea video bi da tu stvar Twingo radi bolje.Inace sve mane Twinga o kojima pricas odnosno dobar deo njih prisutne su i kod ikone koju pominjes, ali koristis priliku da objasnis kako mu Twingo nije ni do kolena iako je okretniji, prostraniji, ima veci prtljaznik i dvoja vrata vise.Vidis kako smo ponekad racionalni(kad pricas o koreancima koji nisu nista drugo do skraceni automobili b segmenta,kao drugi Twingo, ali kostaju jednako kao i neskraceni predaci pa mi tu racio ne da mira jer izgledaju isto kao veca braca, kostaju isto,voze se isto a pruzaju manje).O prvom Twingu ocigledno ne znas nista, jer i u tom vremenu je bio jedan od najbucnijih, najvise je ljuljuskao,bio je prilicno trom, slabo je kocio, 106, Lupo i Saxo su bili mnogo ozbiljniji,ali su imali veliku manu-bili su ozbiljne kopije vece brace poput Koreanaca danas. Drugi Twingo ti je konkretno zbog cega bio los?Kada se pojavio bio jenajudobniji, najbrzi,najokretniji,najprostraniji,najopremljeniji, najstedljiviji auto a segmenta,sanajvecim prtljaznikom, pa mu to nije pomoglo.To su vrednosti koje navodis kod Kie.Ah,da i lagano kvacilo.Twingo ima lagan volan.Videh ja da Twingo ima puno mana, ali platforma je preskupa, moralo se na necemu stedeti, dobar je, okretan je, originalan je, uz unapredjenja ce potrajati, a ja ocekujem da ce biti jos zanimljivijih karoserijskih resenja na njegovoj bazi.

Peki
18.10.2014 09:43
10
2

@Bobo, dobar ti je poslednji komentar (18.10 u 00:46). Automobil ne prodaju uvek njegovi realni kvaliteti, za sta su najbolji primer koreanci. Tacno je da su Picanto i Hyundai i10, kompletni automobilcici, ali bi se mogao opkladiti da ce se Twingo, u svetskim razmerama (iako Renault nije zastupljen u USA, i veoma malo u Aziji), prodati u 10 puta vecoj kolicini (u Evropi x100 ili x1000). Tacno je isto tako da se Reanult ugledao na uspeh Fiata 500, ali je na kraju morao udariti svoj pecat. A da li ce ponovitu uspeh prvog Twinga, zavisi od mnogo toga. Usput receno, ovaj zaista nije bio referenca po pitanju vozne dinamike, naprotiv, ali je uspeo da se nametne orginalnim dizajnom i jednostavnom koncepcijom. Twingo 2 je realno u svemu bio bolji (ponasanje na putu, sira ponuda savremenijih agregatia, kocnice...), ali nije imao ni blizu toliko sarma, te je komercijalni uspeh daleko od ocekivanog. Tek sa poslednjom restilizacijom, i velikim popustima, povratio je elan, ali vec je bilo kasno.
Kao sto sam napisao, opklada je pomalo rizicna, ali su troskovi podeljeni saradnjom sa Daimler-Benz. Gledao sam na salonu u Parizu Smart ForFour 2, ulazio u njega i pipkao unutrasnjost, bez sumnje privlacniji je od Twinga. Normalno, mogu misliti koliko ce samo da kosta, no evidentno je rec o isto proizvodu. Ukoliko Renault ne bude previse "alav" po pitanju cene (na nasem trzistu nije, no ono zaista nije merodavno), ima da vidamo Twingo 3 na svakom cosku evropskih gradova.
Pozdrav svima

Paprikar
18.10.2014 12:01
4
7

@Bobo
Nasao si jedan renomirani i jedan lokalni. Super!
AMS, AB, AE (2x) su svi imali testove i sve bi trebao da procitas, veruj mi ni jedan ti ne idu na ruku i tvoju odbranu Renoa Twinga.
P.S. Jel mislis i da sam ja Dejan L, posto za mnoge tako mislis?

Bobo
18.10.2014 22:57
4
4

@Paprikar
Ne za tebe mislim da si paprikar.AB i AE su isto raspitaj se malo.Takodje procitaj i Autoaid sta misli o njhovim auto testovima.

Boki
18.10.2014 22:57
6
0

S obzirom da mi je Twingo 1 veoma dobro pozat, mislim da je jako tesko napraviti zamenu za njega. Njemu nije zamena ni prostor, ni prtljaznik, ni udobnost,motor je zivahan mada ne preterano ekonomican, i plastika u enterijeru je jeftina. Inace je prostrniji od mnogih vecih automobila, moze se nazvati koncepcijom buducnosti koja je nepravedno prevazidjena. Ovo sada se samo zove Twingo i jedino zajednicko je sto je mali, inace definitivno lici na Peglicu ili Ficu. Ipak najvise lici na razvucenog Smarta, sto u stvari on i jeste. Ovaj Twingo je najblizi rodjak Smartu i i na taj nacin ga treba gledati. Twingo je prvi rezultat saradnje Renoa i Mercedesa. Cena bi mogla da mu bude i niza.

Dejan L
19.10.2014 08:54
5
16

Ispada da je Škoda Citigo savršeno kompletan auto po istoj ceni u odnosu na osnovni Twingo.
To bi bio konačan zaključak.
Takodje Panda je sigurno bolji izbor za 8.100€, jer je ne samo komfornija, nego i upotrebljivija u svakom pogledu. O kvalitetu plastike da ne govorim.

transformer
19.10.2014 10:01
7
1

ova klasa automobila itekako ima smisla.
ima nas koji bismo radije smart ili fiat 500 nego bilo koji auto b segmenta.
ja imam porodicni auto koji, logicno, sluzi pirodici, za nedeljnu trgovinu i sl., a priroda mog posla je takva da cesto vozim po gradu kratke relacije i dosta vremena provedem trazeci parking. u autu koje mi sluzi kao drugi vozim se sam (ili zena kad sam ja negdje sa djecom) pa mi je dovoljan i smart i upotrebljiviji je od pomenute dacie sandero, usled potreba kojima sluzi meni
tako da @bobo mozda ti u politickom maniru pokusavas da nametnes svoj licni stav kao opsti, a nisi u pravu. 90% ljudi koji kupuje auto a segmenta ga ne kupuje da bio imao prostran auto i tih na autoputu. zato se i zove mali gradski auto

Enzo
19.10.2014 11:58
8
0

Citajuci komentare, mislim da je za nasu percepciju A segmenta kriv novcanik. Kod nas postoji jedan auto u porodici koji treba da se vozi po gradu, do sela (sa sve prtljagom), do mora (jer je avion i renakar nesto skupo). Pri tome, nov, najjeftiniji auto je preskup.
Za populaciju kojoj je namenjen, treba da je dopadljiv, moderan i da nije uzasno los. Par litara gepeka, elasticnost od 70-100 ili autoput preko 120kmh su daleko na listi prioriteta.

Japanautofan
19.10.2014 12:29
10
2

Na auto nemam zamerku ali imam na PEKIJA !? Zasto zenu na zadnje sediste kada je tamo neudobno,vruce i bucno ! Stvarno nije u redu :)) Sta sledece da ocekujemo, sliku iz gepeka :)))

karadjole
19.10.2014 14:11
7
2

citam komentare i nemerem se nacuditi koliko trkeljate o jednom malom gradskom triklipasu!salu na stranu Twingo je vrlo ozbiljan automobil,a renault je opet uspio da napravi "orginalni"koncept kao nekad buba i narodni ficho!sve pozadi,meni osobno auto je premali i od naprjed mi se nesvidja ali odozada je ok!djeluje mi kao velika igracka ali to je moje misljenje!Voljeli ga ili ne twingo ima imidz i rodonacelnik je te mikro klase ,a i prvi twingo je u svojoj biti mini monovolumen.Jedino sto je danas konkurencija velika ali opet twingo ih sije u imidzu svoje klase,kao sto golf uvek vodi u svojoj!vw up,citigo te seat su samo copy/paste samih sebe,a veliki vw je vec imao lupa koji je dozivio debakl jer je bio preskup i samo umanjenica pola,a ovi up-ovi i ostali su kutije na tockovima!nemaju taj sharm twinga!

Paprikar
19.10.2014 15:23
3
5

@Bobo
Mani ti cinjenicu sto su to iste novine za dva razlicita trzista, nego vec kada si krenuo da pricas testovima, reko da ti kazem sta su oni zakljucili.

@transformer
Potpuno se slazem, a narocito za poslednji pasus, to je konstantno gde god da je komentar napisan.

audifan
19.10.2014 16:52
6
3

Extra je .

Bobo
19.10.2014 17:34
7
5

@transformer
Sve sto si napisao o 90 posto ljudi i ja sam,potpisujem negde si me sa nekim pobrkao.Zato sam i pomenuo Sandero, ali ti to nisi razumeo.
@Paprikar
Nisam uzeo u obzir cinjenicu da su to iste novine za dva razlicita trzista, uzeo sam u obzir cinjenicu da su to novine koje su od VW direktno dobile novac, konkretno 700 000 eura,kada je prodaja UP a krenula lose, da pljuju konkurente, a hvale trojku.Ustvari to su novine koje gotovo da pripadaju VW.O tome je pisao i Spiegel.

Peki
20.10.2014 10:56
12
1

@japanautofan, ne zadnjem sedistu je Madame Rajkovic, zbog koje sam (ona kaze zahvaljujuci kojoj sam) tu gde jesam! Izuzetno cool osoba, kojoj su automobili poslednja briga. Twingo joj se bas dopao, ali ne voli da se slika. Koliko li smo se samo puta zestoko posvadali, jer niti hoce da ju slikam, niti hoce da me slika! Nisam je nikada stavio u prtljaznik (ukoliko je stavim, iz njega nece izaci ziva...), ali ukoliko bolje pogledas ranije testove, cesto je bila pored prtljaznika (kao fol otvara ga ili ubacuje nesto), sve dok moj kum nije poceo da je zeza. E od onda se maltretiram sa stalkom, tj sam se slikam. Ma to i nije neki problem, muka je sa dinamickim fotkama. Madam i dalje ne zeli da ucestvuje, klinci jos uvek nemaju vozacke dozvole (u Francuskoj kosta oko 2.000 evra), tako da sam juce angazovao drugara i njegovu familiju, kako bi uradili Fiat 500L Living 1.6 Multijet/120. Njegov automobil, on, zena u sedmom mesecu trudnoce i cerka od 12 godina! Muka ziva...
Pozzzzz

otac Makarije
20.10.2014 11:46
9
2

Peki
Kada možemo da očekujemo da ovde vidimo taj test Fiat 500L Living 1.6 Multijet/120?
Baš me interesuje "ocena" i da li će da prevagnu "plusevi" ili "minusi"?

Miroslav
20.10.2014 15:38
9
5

Radije cu ga kupim Hundai i10, za iste pare, nego da kuvam jajca u gepeku i slusam vetar na 80km/h. Prethodni twingo je odusevljevajuc u odnosu na ovog.

Peki
20.10.2014 17:16
7
1

@Otac Makarije, malocas sam ga vratio, nakon nedelju dana voznje. Redakciji ga saljem za par dana, posle sve zavisi od njih...
Ukratko, motor je upravo po meri, prostora zaista ima, cena za nase trziste je neuporedivo niza nego li napolju (sa ovim motorom u FR kosta izmedu 22 i 25 hiljade evra), a sve ostalo kao i standardni 500L.
Pozzzz

otac Makarije
20.10.2014 20:22
5
1

Peki
Sačekaću tvoj "sud" o Livingu (posebno u udobnosti prednjih sedišta za dužu vožnju). Cene u FR su inače naizgled nominalno više nego u Srbiji, ali ni serijska oprema nije ista, pa najviši paket u Srbiji ( Living Longue ) nema čak ni zadnje park. senzore. Samo pogledaš listu opcija za Longue i vidiš kako je jadna serijska oprema u Srbiji. A Living se kod nas i ne nudi sa dizelom od 120 ks ( već samo "kratki" 500 L), dok za 105 ks mislim da je malo mršav za Living kao sedmosed.

Japanautofan
20.10.2014 21:45
6
1

@Peki Pozdrav tebi i madam Rajkovic. Tekstovi i slike su odlicni nemoj nista da menjas , ukljucujuci i suprugu naravno :)) Puno srece u daljnjem radu i samo tako nastavi.

Vlado, Niš
21.10.2014 00:47
8
3

Poruka šefovima Renaulta:
Alate za izradu twinga II prebaciti u Pitesti(Romania), modifikovati ih tako da model bude petorovratni i proizvod prodavati po ceni 4999e + pdv. Uspeh zagarantovan!

don
21.10.2014 09:23
3
4

Bobo, mozel link na clanak iz Spiegela?

Bolens
22.10.2014 08:42
11
1

Pre svega, poštovanje gosn. Perici Rajkoviću, izuzetno mi se sviđaju njegovi testovi.

Vozio sam u Novom Sadu ovaj twingo u sklopu projekta "kupimo ženi nov auto posle 10 godina vožnje yuga". I kompletno se oduševio... Pre svega okretnošću, prednje točkove skoro neprirodno može da iskrivi i onda polukružni manevar ili parkiranje postaju dečja igra. Takođe, sviđa mi se i gepek jer kad oborite naslon zadnjeg i naslon prednjeg suvozačkog sedišta vi dobijate veoma upotrebljivu platformu na kojoj možete i da spavate!

Motor pozadi asocira na fiću, bubu, porše... ali sačekaćemo zimu da vidimo kakva su onda iskustva. Na suvom se ponaša prilično neutralno. Ja sam bio spreman da ga uzmemo čak i bez klime u osnovnoj varijanti od 8.000 i nešto evra ali presudila je opaska moje drage da joj se ona prednja sedišta u vidu spomenika apsolutno ne sviđaju. Ko sedi pozadi ništa ne vidi. Jeste, auto je praktično smart, a vrlo malo stari twingo, čak su mu i točkovi napred manjih dimenzija nego nazad. Samo još nedostaje automatski menjač, ali doći će i to na red. Da, da dodam, sedi se prilično visoko kao u pandi iako to ne biste rekli na prvi pogled.

Uglavnom, završili smo projekat sa polovnim dCi Modusom iz 2009. godine.

serpico
23.10.2014 09:21
1
3

Bolens a koji je auto toliko nakrivi tockove?pa mercedes jelda?vidis twingo je radjen u saradnji sa smartom tj. daimlerom,pa je dobio tu mogucnost skretanja!mada i veliki bmw i i audiji video sam imaju tu mogucnost skretanja radi gabarita ali mercedes je po tom poznat!a twingo je mali i jos ima to mogu mislit kako ga je fora parkirat i manevrirat

Bolens
23.10.2014 11:24
7
0

@serpico Naravno da znam za mercedes da tako krivi točkove. Čak sam ga baš i pomenuo u mom malo širem testu twinga na Fiat forumu Srbija. Ali glavna caka je što je pogon pozadi i što nema poluosovine napred i onda su dizajneri imali odrešene ruke. Inače stvarno je smart (mercedes) skoro 90%: dizajn sedišta + konfiguracija točkova + položaj motora + pogon na zadnje točkove + automatski menjač (koji je u najavi) + otvoren krov kao opcija.

serpico
24.10.2014 13:42
1
1

.

don
27.10.2014 07:29
5
5

A ciji motor u smartu nije izdrzao ni 30k km, gdje poslije nema reparacije neg bacanje i zamjena sa novim? mercedesov, jel da?....hehehe...smart mu je referenca, pa to je jedan od najgorih auta u historiji. Nasao je reno s kim ce gradit male aute...sramota. I jos se hvale sa neupotrebljivom skulom, bucan, vibrira, vruc itd...ma bjezi, polit benzinom i zapalit. Toliko konstruckijskih gresaka ni yugo florida nije imala. Uhvatili se cinjenice da moze okrenuti tockove za koji stepen vise...a nes ti prednosti u pm. Jadnicak...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: