Ekskluzivno

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

1.6 dCi

Ne, ne, nije nikava štamparska greška, ne radi se o 1.5 dCi, još manje o 1.6 HDi, već o novom Renaultovom 1.6 dCi, koji ubrzo treba da zameni antički 1.9 dCi.

Ne dešava se svaki dan da novi dizel blok obogati ponudu kod Renaulta, kome je trebalo bezmalo 14 godina da zameni famozni 1.9 dCi. Inagurisan daleke 1997., bio je prvi francuski dizel blok sa direktnim ubrizgavanjem, bez zajedničke pumpe brizgaljke. I dan danas u ponudi, iako će progresivno biti zamenjen u svim modelima, ovaj motor našao se na udaru Euro 5 normi o količini izduvnih gasova. U nemogućnosti da ih ispuni, odlučeno je da se lansira novi, te od maja ove godine u Scenicu pronalazimo 1.6 dCi/130 FAP (fabrički kod R9M), obogaćen po prvi put sistemom Stop & Start. Motor smanjene zapremine (“downsize” tehnologija), što ga ne sprečava da razvija istu snagu kao i 1.9 dCi, ali uz veći obrtni moment od 320 Nm (300 Nm kod starog).

Kako? Primenom najsavremenijih rešenja, jednim delom preuzetim iz F1 (sistem hlađenja, podmazivanja, smanjenja unutrašnjeg trenja…)! Smešno kažete, pa radi se samo o jednom malom dizelu, tačno, samo što ovaj ima možda najbolji odnos zapremina/dobijena snaga. Do te mere da se lako nadmeće sa agregatima od dve litre, uz znatno nižu potrošnju i nivo izduvnih gasova. 1.6 dCi, smanjio je tako količinu CO2 za 20 %, što znači da u atmosferu ispušta skromnih 119 g/km.

Hteli-ne hteli, jednostavno moramo navesti jos nekoliko tehničkih rešenja, koja karakterišu ovaj izuzetno sofisticirani blok. Navedimo samo EGR (Exhaust Gas Recuperation) niskog pritiska, zadužen da “pokupi” što veću količinu izduvnih gasova, nakon prolaska kroz turbinu, te da ih ohladi, kako bi ih vratio u komoru za sagorevanje. Renault je tako prvi evropski konstruktor “generalista”, koji masovno koristi ovaj sistem. Postoji još i varijabilni Swirl (poboljšava smešu i punjenje cilindara), i isto tako varijabilna uljna pumpa (pritisak ulja u zavisnosti od okolnosti, čime se smanjuje energija neophodna za njen rad).

Nepravedno bi bilo zaboraviti i tzv “termo-menandžment”(zadužen da ubrza podizanje radne temperature, tako što smanji hlađenje motora), kao i novi multi-injection, sa ubrizgivačimo od sedam rupica. Za kraj još jedan, nazvan ESM (Energy Smart Management), kako bi se rekuperirala energija prilikom usporenja i kočenja, a sve u cilju rasterećenja motora i alternatora. Sjajno na papiru, a u praksi?

     
 

Zahvalna priroda
Već kao po običaju, kod Renaulta, za ulazak u vozilo i starovanje motora, nije neophodno izvaditi ključ karticu iz džepa ili torbe. Superpraktično, dovoljan je samo lak pritisak na dugme Start, i agregat se javi retko diskretnim zvukom. Na izražene parazitne vibracije u radu na mesta, već odavno smo zaboravili, no ovde su kvazi nepostojeće. Normalno, već nakon par stotina metara, ispred prvog crvenog svetla na semaforu, motor se “uspavao”. Spomenuti Stop & Start, ne zahteva podizanje radne temperature, reaguje praktično odmah. Jeste da nema “inteligenciju” onog kod grupacije PSA, koji smo isprobali u jednom Peugeotu 308 e-HDi/112 KS, ali je i te kako dobrodošao u gradskim gužvama.

Naime, da bi se motor ugasio, mora se potpuno zaustaviti, dok je kod PSA to izvodljivo pri brzini od 20 km/h (ručica menjača u “leru”). Osim toga, ukoliko se u međuvremenu uključi klima uređaj, odmah će se ponovo upaliti, za razliku od Peugeotovog, koji poseduje jednu vrstu snažnog kondenzatora, sposobnog da akumulira neophodnu energiju. Zauzvrat, veoma je reaktivan, dovoljno je pritisnuti papučicu gasa samo par santimetara, kako bi ponovo pokrenuo. U svakom slučaju, pešaci i biciklisti pored vas, kao i sama priroda, biće vam zahvalni na ovom ekološkom gestu.

     
 

No, po polasku, ne treba žuriti i odmah “prešaltovati” u viši stepen prenosa!? Odziv na gas je slab, “turbo rupa” veoma je izražena ispod 1.500 obrtaja. Nakon toga, pa sve do 5.200 o/min, povlači poput benzinskog, bez da se to drastičnije odražava na potrošnju. Kome je do štednje, vožnjom po regionalnim putevima lako će ostvariti prosek od 5 lit, odnosno, ukoliko se više manje pridržava propisane brzine na auto putu, od 6,3 lit. Po gradu sve zavisi od uslova vožnje, no u principu nikada ne prelazi 7,5 litara, da bi na kraju probne vožnje očitali prosek od 6,6 lit. Bezmalo litru manje od 1.9 dCi. Ovako dobri rezultati postignuti su jednim delom i zahvaljujući produženim prenosnim odnosima, što se praktično ne odražava na performanse.

Naš Scenic sa lakoćom dostigne 190 km/h, dok do 100 km/h ubrzava za nešto više od 10 sec. Bez obzira na 1.430 kg težine (prazan), međuubrzanja su odlična (u 6. brzini, od 80-120 km/h, treba mu samo 13 sec), tako da nije neophodno non stop se “igrati” sa ručicom šestostepenog manuelnog menjača. Tim bolje, jer tako je moguće maksimalno eksploatisati odličnu šasiju i dinamičke kvalitete. Siguran i udoban, na ovom polju Scenic je i dalje prava referenca za mnoge konkurente, kada to već nije po pitanju modularnosti.

Prijatelj porodice
Verovatno najveća mana Scenica odnosi se na arhitekturu zadnjih sedišta, koja se ne mogu, kao kod pojedinih vanova, preklopiti i složiti u dno. Začetnik ovog segmenta, Scenic ove godine slavi petnestogodišnjicu postojanja, no, čak i kod treće generacije ova se moraju izvaditi (svako pojedinačno teži 16 kg), želi li se maksimalni utovarni prostor. Tim nezgodnije jer ni prtljažnik nije preterano izdašan (od 437 do 1.837 lit), no kome je ovo prioritet, tu je Grande Scenic, sa zapreminom od nekih 700 lit (u konfiguraciji sa pet sedišta). Zauzvrat, sedišta su veoma udobna i sa nezavisnim podešavanjem. Srednje je uže za par santimetara, i kao takvo bolje adaptirano deci. Već kao po običaju, smeštena su na klizačima, sa amplitudom podešavanja od 17 cm.

Ukoliko se pođe od pretpostavke da je jedno ovakvo vozilo prevashodno namenjeno familijarnoj upotrebi, pored raspoloživog unutrašnjeg prostora, jedan od najvažnijih kriterijuma svakako je i praktični aspekt. Uzevši u obzir da kratki Scenic ima skromnih 4,34 metara, prvi uslov je više manje ispunjen, dok je briga za detalje dovedena do savršenstva. U unutrašnjosti smo pronašli fioke ispod sedišta napred i pozadi, četiri podna boksa, “avionske” stolčiće na naslonima prednjih sedišta, velike pregrade u vratima…, da bi na kraju jednostavno bili oduševljeni klizećim boksom između prednjih sedišta, u koji staju barem 2-3 flaše od 1,5 lit (ukupna zapremina iznosi 9 lit).

Sama pozicija za upravljačem je sasvim zadovoljavajuća, u svakom slučaju znatno bolja nego li kod prethodnih generacija. Osim što je upravljač vertikalniji, sedište se može spustiti dovoljno nisko. Pored masivne upotrebe kvalitetne plastike, primetna je nesvakidašnja instrument tabla u TNT tehnologiji. Relativno male površine,ovaj univerzalni displej (liči na ekran kompjutera) u vožnji pruža podatke o brzini i obrtajima motora, odnosno kada se želi parkirati, grafički prikazuje odstojanje ispred i iza vozila.

u svakom pogledu motor,
vozna dinamika,
praktični detalji

odziv na gas ispod 1.500 o/min,
modularnost zadnjih sedišta,
numerička instrument tabla

Osim toga, ekran je moguće personalizovati, tako što se izabere jedna od šest raspoloživih opcija (boja podloge, količina informacija, oblik obrtometra…). Sve u svemu veoma originalno, pa i funkcionalno, mada je sigurno da se neće dopasti pristalicama klasičnih analognih instrumenata. I ovoga puta nam je zasmetalo što obruč upravljača zaklanja pogled na brzinometar, naravno u zavisnosti od stasa vozača i podešenog sedišta. Naprotiv, za pohvalu je integrisani GPS, marke Tom-Tom, sa “joystickom” na dohvat ruke (sa desne strane, pored naslona za lakat) kao i sva raspoloziva oprema. Spomenimo samo dupli panoramik krov sa električnom komandom, automatski klima uređaj sa dve zone podešavanja, regulator i limiter brzine, radio CD MP3 (Bose ozvučenje), Bluetooth konekcija, sistem za automatsko paljenje svetla i brisača, senzore za pomoć pri parkiranju, plus kamera pozadi, navedenu karticu “slobodne ruke”, automatsku električnu ručnu kočnicu, ESP, aluminijumske naplatke od 16 cola…

Dodajmo na sve to prijatan ambijent, svetlo bež boje, u tonu sa braon plastikom i umecima na komandnoj tabli, kao i sedišta u kombinaciji koža /platno. Pravi praznik za oči. Insistiram na ovome, jer sam nedavno u jednom komentaru pročitao kako unutrašnjost mnogih automobila često nema nikave veze sa reklamnim fotografijama proizvođača. Upravo obrnuto, enterijer voženog Scenica atraktivniji je uživo nego li na slikama.

Što se tiče cene, kod nas je bila nepoznata krajem juna ove godine, no ukoliko je sudititi po onoj u Francuskoj, praktično je neizmenjena. Konkretno, za 1.9 dCi Dynamique u Srbiji trenutno treba 20.680 evra. Posve korektno, uzevši u obzir nabrojane kvalitete i ostvareni progres, no problem sa kojim se sreće Scenic je posve druge prirode!? Naime, njegovo ime poznato je i rasprostranjeno skoro kao frižider ili televizor, a sama činjenica da ga poseduje par kolega sa posla, komšija i nekoliko članova familije, deluje odbojno. Na eksluzivnost, barem u Francuskoj, slobodno možete da zaboravite…

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
13763
Postavljeno: 13.07.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Neutralan
13.7.2011 09:33
67
22

Sve je to lepo kad se reklamira, ali, treba doživeti kupovinu Renoa u Srbiji, pa će se steći prava slika o tom proizvođaču...

To je iskustvo onih sa kojima se poznajem i koji voze Reno, kako kažu, samo jednom i nikada više...

A, tek održavanje i cena rezervnih delova...!!!

P.S. Prenosim samo ono što govore vlasnici, bez
loših namera, ali, oprez je potreban, jer,
mali broj ljudi može sebi u današnjem vremenu
da priušti kupovinu novog automobila...

Sa Renoom nikada nisi načisto... Tako kažu...

Leon
13.7.2011 11:36
25
74

Sve su to samo mitovi.Auto je odličan.

Glisa
13.7.2011 12:17
75
8

Cuo sam sto se tice kvaliteta da su dosta losi,to su cinjenice...izbacili su dost a NE KVALITETNIH modela...
http://www.srbijanet.rs/automobili/auto-trziste/17207-top-10-najstedljivijih-sportskih-automobila.html
ovo postavljam vec nekoliko puta,na samom dnu stranice ima kometar jednog nesrecnika koji je muku mucio sa ovom markom automobila...

Vozač
13.7.2011 12:40
58
6

Postoje razlike u kvalitetu Renault automobila koji se
proizvode i prodaju u zemljama EU i koji se prodaju na našem tržištu, i to velike.

Posle nema kajanja!

@Neutralan je potpuno u pravu kada skreće pažnju na oprez kod Renault-a.

rus
13.7.2011 13:50
50
4

@Neutralan
Slazem se sa tvojim misljenjem u potpunosti, bas dosta vozaca novih Renaulta kupljenih u Srbiji se zali, znam dosta ljudi koji su razocarani....ja kada bih kupovao Renault uvezao bih ga iz Francuske ili Nemacke!!

Zvek
13.7.2011 13:58
47
7

Ove prve serije će da budu kvarljive kao i 1.5 dCi svojevremeno.

Milan 2
13.7.2011 17:40
42
9

Ne znam sta ovi iz Renoa izvode sa tim instrument-tablama? Tako su zabrljali i sa novim Meganom, kao zele neku originalnost, a nema coveka kojeg ja poznajem da ne deli moje misljenje da je klasicna strelica pokazivaca najbolja. Sto se tice novog motora, vreme ce pokazati jel dobar ili ne!?

Dragan Ćirić
13.7.2011 20:29
64
4

@Gliša

Prijatelju, ja sam taj nesrećnik...

Nakon pet godina, kao i tada, apsolutno stojim iza svega što sam napisao...

I drugo, nedavno sam dobio informaciju da je moj automobil bio sa greškom...

Na pitanje, zašto mi to nisu tada predočili, odgovorio je, ne citiram, da bi dobili otkaz...

Prvo, kasno... Drugo, ne mogu da poverujem !!!

Takođe, pre više od pola godine, javio mi se jedan kupac sa sličnim problemima... Poslao sam mu na fax mnogo dokaza (čuvam dokumentaciju)...

Raduje me da je pozitivno rešio reklamaciju...


Dragan Ćirić,
Čačak


Glisa
14.7.2011 00:56
56
1

@Dragan Ćirić
Nadam se da se nisi uvredio sto sam tako napisao?!...Ovo sam i pre postavljao,hteo sam da svi vide kakve si ti problema imao i kako si iza svega stavlajo svoje puno ime i prezime.I da to sve sto pises nije neka izmisljotina...nadam se da ces nekada i ti uspeti da resis svoj problem...

Dragan Ćirić
14.7.2011 08:58
51
1

@Gliša

Dobronameran si... Nisam uvređen, naprotiv...

Hvala...






Rale
14.7.2011 09:53
24
6

Mnogo nepregledan automobil, voznja u rikverc sa njim je haos, za svoju kubikazu mnogo lose ide verzija 1.6 (benzin)je toliko mrtva da sa njom nemojte pokusavati da se bukvalno ni sa zastavom 10 koja ima duplo manje konja bez teranja u visoke obrtaje igrate, prva druga gde treba da leti je tako lose uradjeno da kad ga u drugoj potopite efekat cete osetiti za 20 metara...Licno iskustvo, inace udoban atomobil ne napomenuh da zna da potrosi i do 16 litara cistog lokala a na otvorenom ispod 7 necete spustiti... svaka cast za bezbednost auto 2011 godiste posle predjenih 3000 kilometara vise pojas nije mogao da se zakopca pukla opruga u njemu...haos totalno nezadovoljstvo...

Dura
14.7.2011 11:04
18
7

@Dragan Ciric,
Gospodine Ciricu mozete li nam navesti probleme sa kojima ste se sreli, tek da i mi vlasinici Renaultovih automobila znamo sta nas ceka?Zahvalan unapred

Bivsi korisnik
14.7.2011 12:20
26
9

Rale@
nesto mi je poznat taj 1.6 atmosferski motor.
Ponasao mi se tako, kao da je u pitanju motor 1.2 od 65ks, znaci jadno i bedno da je za ne poverovati.
Recimo moj prijatelj je pre par meseci uzeo novog Golfa (ja ga ne volim) sa motorom 1.2tsi sa 105ks.
Kad mi je dao malo da ga provozam, pojma nisam imao koji motor je ispod haube?
Mislio sam da ima najmanje 150ks koliko mocno vuce, a kad mi je rekao da ima samo 1.200 kubika, mislio sam da me zeza i bio sam zapanjen.
Jos kad je rekao da mu trosi izmedju 5 i 6l, pa jel moze bolje.
Kad sam mu ispricao moje iskustvo sa Meganom 1.6, koliko mi je trosio izmedju 8 i 9l i kako je bio trom, samo mi se smejao.
Ne znam jel ce ugradjivati u ovaj model novi 1.4 motor sa turbinom od 130ks?
To bi bila sjajna kombinacija i dobro zbog registracije, mala kubikaza, velika snaga.

@Dura
14.7.2011 14:05
17
3

Imas gore sajt
http://www.srbijanet.rs/automobili/auto-trziste/17207-top-10-najstedljivijih-sportskih-automobila.html

Eto pa citajte 1 komentar tu su svi problemi koje je covek imao a taj motor 1.6 110 hp sa njim punto 1.3MJTD 69 ks se igra po putu...Veoma nepregledan automobil i ogroman potrosac...

Glisa
14.7.2011 15:35
19
1

@Dura
Imas u mom prvom komentaru postavljenu adresu,samo je prekopiraj u Gogle ili kucaj "Top 10 najštedljivijih sportskih automobila" i na samom dnu stranice ces naci komentare gospodina Cirica!

Peki
14.7.2011 15:57
22
8

@bivsi korisnik, bezninski 1.4 T/130 KS se ugraduje vec godinu-dve u Scenic i Megan (ima negde i njegov test u arhivi), i ukoliko ti ne zapadne neki defektni primerak, kao sto je to izgleda bio slucaj kod Dragana, veoma je ekonomican i prijatan. U svakom slucaju daleko vise od 1.6/110 KS, koji je odavno prevaziden, i sa pravom se mozemo zapitati zasto ga Renault jos uvek ima u ponudi?
Bez ikakve sumnje savremeni agregati male zapremine znatno manje trose, no 5-6 lit, koliko je navedeno za Volkswagenov 1.2 TSI, je preterano optimisticki. U idealnim uslovima, mozda, no prosek ne moze biti nizi od 7-8 lit. Toliko trose i trocilindricni benzinci od jedne litre, sve ostalo su bajke. Jedino dizel motori uspevaju da ostavare potrosnju pribliznu katalaskoj, mada licno jos nisam vozio auto koji u proseku trosi manje od 5,5 lit dizela.
No da se vratim malo Renaultu, koji, ili ce napraviti bum sa elektricnim automobilima, ili ce definitivno propasti! Podaci o prodaju su jako losi, izgubio je u poredenju sa proslom godinom oko 20 % (to nije nikakva tajna, podaci su javno objavljeni), a sve zato sto je generalni direktor Karlos Gon (tako se izgovara)dao akcenat na elektricnim automobilima. Ovim su nezadovoljni i sindikati i pojedini odgovorni u Renaultu, a bogami i u Vladi, koja i dalje poseduje valjda 14-15 % akcija, mogu se cuti reci kritike. Sta ce od svega ispasti, pokazati ce vreme, ali je cinjenica da sa 4-5 modela (Twingo, Clio, Megan, Scenic i Laguna) koliko ih trenutno ima Renault (ostali samo statiraju), tesko je ocekivati bolje prodajne rezultate. Da nije Dacije, koja "razvaljuju", tj obara sve rekorde, pa i jednim delom Nissana, situacija bi bila jos gora.
S postovanjem

Dragan Ćirić
14.7.2011 23:09
21
2

Zahvaljujem se svima koji su dali podršku mojim komentarima... I onima koji misle drugačije...

Spreman sam i za telefonski razgovor...

Bez razmišljanja pozovite: 063 743 77 25


Peki
15.7.2011 07:24
14
51

Samo da skrenem paznju na par cinjenica, kako nebi ispalo da sam se priklonio ovom ili onom "klanu"! U poslednjih desetak godina privatno vozim samo Renaulte (Clio 2, kao i Megan 1 i 2), i nisam imao preterano losih iskustava. OK? clio je bio sa bivsim atmosferskim dizelom 1.9/65, robustan i pouzdan agregat, ama bas ni jedna zamerka na motor. Megan 1 je bio benzinski 1.6/90 KS, i nakon 240.000 kilometara i 14 godina (prodao sam ga jednom prijatelju, pa znam tacno), "ispustio je dusu". Sa njim je bilo svega i svadega, ali vise manje "sitnice" (motor za podizac levog prednjeg stakla, blokirana vrata pozadi, amortizeri mrtvi pre vremena...).
Sadasnji 1.5 dCi/100 KS,ima 80.000 km i bezmalo 6 godina, i izuzmemo li akumulator i drzac motora, nista na njemu nije radeno. Zaista u proseku trosi ispod 6 lit.
E sad, koliko dugo ce me postedeti briga, neznam, ali je cinjenica da je bilo dosta reklamacija sa pumpom visokog pritiska...
Sto se tice rezervnih delova i cene radnog sata, na nivou su ostalih francuskih proizvodaca, tj neuporedivo nize od stranih, stila Ford, VW, Opel, dok su ovde apsolutno najskuplji japanci.
S postovanjem

axxaxa
15.7.2011 11:57
59
8

Ovo ne valja ni u komsiluku a kamoli u garazi...

Peki
15.7.2011 13:43
13
21

Zaista ne razumem kritike bez ikakvih osnova, kao sto neko moze imati lose iskustvo sa pojedinim vozilom, sto vazi za apsolutno SVE proizvodace, isto tako moze imati i pozitivno misljenje. Sta da radim sto su "moji" Renaulti bili posve korektni? Vise sam imao problema sa Seat Ibizom (pod kontrolom VW) i jednim Peugeotom 306, nego sa Meganima... Uostalom moj sledeci auto ce najverovatnije opet biti jedan Megan 3, izmedu ostalog bas zbog poverenja u prozvodaca i 1.5 dCI/110 ks. Zao mi je ukoliko se to mnogima u Srbiji ne svida, ja u Francuskoj na servis (postoji tzv Renault minute, koji vam bez "randevua" otkloni manje probleme BESPLATNO), cenu rezervnih delova, pouzdanost i potrosnju, nemam zamerki. Komentare u stilu "ovo ne valja ni u komsiluku a kamoli u garazi...", ne smatram ni ozbiljnim ni kompetentnim. Sa mojih 50 i kusur leta, verujem samo cinjenica, koje je recimo izneo Dragan Ciric, i koje su zaista sramne! Samo takvih primera mozemo pronaci svaki dan na stotine u francuskoj stampi, i odnose se na apsolutno sve marke automobila. Renault nema monopol na ovom polju...
S postovanjem

Glisa
15.7.2011 15:13
20
1

@Peki
To sto je se desilo Draganu Ciricu pa to je bruka i sramota,on nije ima problema sa jedni automobilom nego sa dva i to u veom kratkom roku.Ako si procitao sve sto je napisano mislim da ne bi trebalo tako da govorio.Jedan od gore navedenih komentar je pisao moj drudar i to dobar,to sve sto je napisano ja licno mogu da stanem iza toga.Novi Megan 3 nije preso ni 5.000 vec je imao vise od tri cetri intervencije...Jena od prvih a ujedno i najvecih problem potosnje kpoja prelazi preko 16l u lokalu.Na to u servisu samo kazu da mora tako dok se ne razradi motor(od ovoga covek moze da se slogira)..posle toga se odlepilo pod krilo,otisao pojas,pojavile se neke fleke po farbi...sta treba jos da se desi...a o polovnim dizelima koji puse vise nego parne lokomotive u svoje vreme,pa da li potrebno i pricati...ja ne znam ni jednu Lagunu koja ima turbinu a da joj ista nije servisiran bar jednom...

Ivan
15.7.2011 16:24
21
9

@Peki
Negativni komentari za Renault su potpuno opravdani.Licno sam vozio Megan 3 1.6 110 ks potrosnja u gradu mu nije silazila ispod 13-14 litara, identican odgovor iz servisa je dobijen:"Mora da se razradi motor" na nekih 10.000 km je pukla unutrasnja kvaka pa su se vrata otvarala kao na Yugicu kroz prozor i svetlo na digitalnoj tabli se nije gasilo pa su nastradala dva akumulatora.
Treba svima da bude jasno da je Renault na osnovu necega bio u mogucnosti da ponudi ovako niske cene.
Pozdrav.

Leon
16.7.2011 01:26
9
19

Glisa

Imao sam Lagunu 2,1.9dci 2004.god.
Kupljena sa 100 000,prodata sa 200 000.Za to vreme,osim redovnih servisa,zamenjeni su brisači,sirena i šoferka koja je stradala od kamena.

Sada imam Megana 2 1.9dci 2007.god.Kupljen takođe sa 100 000,trenutno ima 142 000.

Verujem da postoje različita iskustva,ali nije u redu pripisivati samo jednom proizvođaču epitet nepouzdanog,kada je takva situacija u globalu sasvim relativna.

Dura
16.7.2011 11:11
17
1

Gopspodine Ciricu, izgleda da jednostavno niste imali srece, ni sa Cliom, a jos manje sa facama iz Renaulta. Jadno i bedno.

Peki
16.7.2011 15:38
15
20

@Gliso, bez obzira koji da je motor u tom Meganu (nisi napisao), nije normalno da trosi u gradskoj voznji 16 litara, taman da je "sestak" od 3 litre! Zaista ne razumem odakle toliki problemi kod novog vozila? Da se razumemo, uopste ne pokusavam da odbranim neodbranjivo, ispada da sam ja retki sretnik, jer sam imao samo "normalne" probleme sa mojim Renaultima!?
Sve sto Ti mogu reci je da aktivno pratim hronicne probleme sa kojima se srecu svi proizvodaci, tj bolje receno kupci, za ove koji su navedeni ovde nisam cuo. Onako uzgred, najmanje desetak osoba u mojoj okolini poseduje razno razne Renaulte... Elem, ukoliko me bas teras da kopam po secanju, pored navedenih problema mogao bi navesti neshvatljivo komlikovanu zamenu prednje sijalice (Megan i Modus), tako da mnogi moraju da odu u servis, jer je neophodno demontirati prednji branik. Ja sam uspeo sam, nakon jedno dobrih sat vremena nevidenih muka... Ovo se odnosi i na filter za gorivo, koji je skriven ispod desnog "krila".

Sa druge strane, potpuno je tacno da su do 2005 godine, skoro sve Lagune imale probleme turbinom, upravo kao i sa ubrizgivacima, nakon cega je Renault zamenio proizvodaca. Odnosi se na 1.9 dCi/120 KS i 2.2 dCi, mada ni 1.5 dCi, isto tako do kraja 2005, nije posteden. Novi 2.0 dCi/150 i 180 KS, pokazali su se pouzdanim, a sto se tice vozenog 1.6 dCi, pokazati ce vreme. Ukoliko je za utehu, iste probleme imao je i 1.6 i 2.0 HDi (Ford i PSA), upravo kao i VW 1.9 TDi. Upravo je pre 4-5 godina jedan 2.0 TDCi/136 KS "eksplodirao" u mojim rukama (pukao turbo), i to bez ikakvog razloga, u potpuno normalnoj voznji. Nakon vise stotina test auutomobila, to je bio jedini sa kojim sam imao ozbiljniji problem (radi se o bivsem Ford C Max). Rekao bi da je ovo potpuno na mestu, jer ukoliko nakon samo par hiljada kilometara dode do oavako ozbiljnih kvarova, sta se moze ocekivati nakon vise godina upotrebe? O pojedinoj plastici koja ostane u ruci, ne vredi govoriti, to je postala klasika…
Sto se tice potrosnje, evidentno je da pojedini benzinci doguraju u najvecim spicevima do 15-16 litara,pa i vise, no ovo su ekstremi, jer za nepunih desetak kilometara, cesto treba po sat i vise vremena. No isti motor u idealnim uslovima trosi 6-7 litara, na auto putu 7-8 lit (paznja, pri vise manje dozvoljenoj brzini, ne pri 170 km/h), tako da prosek na kraju ispadne 8-9 lit. Da li slazes samnom?
Da zakljucim, fals automobili, sa vecim i manjim greskama, evidentno postoje. Necu reci da je to normalno, jer nije, ali je razumljivo, uzevsi u obzir da svaki auto ima 5-6 hiljada delova. Proizvodaci cesto ne fabrikuju rezervne delove, cak ni motore, a u zelji da produ sto jeftiniji, cesto znaju i da ucenjuju snabdevace, koji sa svoje strane pokusavaju da ekonomisu, i eto nevolje na vidiku. Opet ponavljam, nikoga ne pokusavam da zastitim, jer sam i ja sam potencijalna zrtva, vec samo pokusavam da razjasnim proizvodni lanac. Ni jednom proizvodacu ovakva vrsta "reklame" ne odgovara, u Renaultu sigurno nisu sretni da procitaju sve ovo... Sa druge strane, izuzmemo li par retkih marki, nikome ne odgovara da napravi "nepoderiv" model, jer je poznata stvar da proizvodaci zive od rezervnih delova!? Da, da, zarade na finalni proizvod (gotov auto), su izuzetno niske, na rezervnim delovima se zaraduje VISE STOTINA procenata. IZ tog razloga postoji "programirana smrt", tj svako tacno zna koliko koji deo moze maksimalno da izdrzi. Poznato je da kod japanskih konstruktera cesto traju kao i sam auto (amortizeri, alternator, kvacilo...), dakle barem 200.000 kilometara, ali ukoliko se moraju zameniti ranije, 2-3 puta su skuplji nego li kod francuskih. Ovo je pravilo u razvijenim zemljama, sa normalnim trzistem, ne tvrdim da vazi za Srbiju.
S postovanjem


Dragan Ćirić
16.7.2011 23:42
31
0

@Dura

U pravu si... Ljudi čine i dobre i loše
stvari...

Za ove iz Renoa, prvenstveno za Milana Belina, nemam ni jedne lepe reči... On zna kakve automobile prodaje u Srbiji... Poznato mi je, da je pre nekoliko godina napredovao u hijerarhiji rukovođenja... Ne bih rekao, da je toliko sposoban, već zato što kupcima u Srbiji prodaje malo korišćena, test i vozila sa greškom kao nova... Na taj način Renou ostvaruje ekstra profit, a kupce vara, obmanjuje i dovodi u zabludu...

To je kažnjivo...

Jasmina Gujaničić i Slađan Krstevski se ponašaju onako kako im veliki šef Belin "naredi"... Mogu i
otkaz da dobiju...

Biserka Frkač iz Zagreba je posebna priča...

Francuzi prebacuju lopticu u Zagreb, Zagreb u Beograd... U Beogradu nastaju muke za kupce..

Kupac je za Reno gospodin, samo dok ne izvrši uplatu kupo-prodajne cene, posle toga na žalost, više kao da ne postoji...

U Srbiji sve prolazi... Tržište je postalo deponija za mnoge robe, pa i za automobile...
Čast izuzecima...

Nisam imao nameru da se ponovo oglasim, ali, evo šta mi se BAŠ DANAS, 16.07.2011.g., DOGODILO:

Otkazala je brava na vratima od gepeka... Ne
otvaraju se više...

Takođe, delimično je otkazala i ručica za svetla... Ne radi dugo...


Automobil je proizveden 2007. godine, prvi put registrovan u 8. marta 2008. godine i prešao tek 59.100 km. ...

Šta će biti sledeće...?!

P.S. Ranije su ovi iz Renoa odgovarali na moje
komentare vrlo neprimerenim rečnikom...
Belin mi je preko advokatske kancelarije
pretio pokretanjem sudskog postupka...
Propratno pismo je lično potpisao...
"Obavio" je i jedan telefonski razgovor
samnom...

I da dodam:
Uskoro ću navršiti 59 (pedeset i devet) godina...
Od 1978. godine sam vozač... Imam ličnu evidenciju o pređenim kilometrima sa svojim automobilima...

Ona glasi: 593.500 kilimetara do 15.07.2011. g.

Takođe, u državnoj firmi, za deset godina, sa
službenim kolima i vozačem oko 150.000 km u inostranstvu i u SFRJ...

Radi poređenja:

- 40.076 km - Zemljina lopta oko ekvatora
- 600.000 (oko) - Bivši biciklista Radoš Čubrić
iz Kraljeva u svojoj karijeri
biciklom prešao na zvaničnim
trkama i na treninzima...

I pored bogatg životng i radnog iskustva, nisam poslušao prijatelja iz Luksemburga, da ne kupujem Reno Clio 3 drugi put...
"Vezao" sam se za marku, smatrajući, da su ispravili "dečje bolesti" koje se javljaju kod novih modela... Prevario sam se...

Moji komentari se odnose isključivo na model Clio 3 1,2 16v i imaju upozoravajući karakter za potencijalne kupce...

Pozdrav svima...








zoka
17.7.2011 02:37
16
30

Vozim 11 mjseci Grand Scenica 2.0 dci BVA i prešao sam 15.000 km bez ikakvih problema. Na 8000 km retrovizor od suvozača je počeo da škripi kad se treba sklopiti.Isto sam prijavio u servis , mislio sam da treba podmazati ali su oni u roku od 5 dana zamjenili. Pre toga sam vozio lagunu 2 2,2dti i reno 19 1,8(koje sam kupio polovne) bez ikakvih problema.

todos
17.7.2011 11:49
31
4

Cilj proizvođača da sa svakim novim modelom smanji cenu proizvodnje, izbaci metalne delove koje može da zameni plastika i poveća snagu motora. Naravno i dizajn igra veliku ulogu u novom modelu. E tu dolazi do preterivanja pa se kvare ili otpadaju pojedini delovi. Inače moj Citroen 1.6i 110Ks 2006.god. troši po svim mojim računicama 6,5-7,5-9l na 100km.

Glisa
17.7.2011 18:59
36
6

@Peki
Izvinjavam se jos jednom ako sama ovde nekoga uvredio,to odmah da napomenem!Sve sto sam ovde napisao ja licno nisam doziveo,ne vozim ovu marku automobila i cisto sumnjam da cu ikad i voziti.Sve ove imformacije sam pokupio od drugara i pijatelja ili sam jednostavno iscackao po nekim forumima!

Volim automobile i zato pratim sva desavnja...ovako da pojasnim,napisao sam da je moj drugar imao problema sto se tice potrosnje,upitanju je Megan 3(1,6 110).Kako vidim nije samo on imao taj problem.Ne bih zeleo da navodim mesto u kome zivimo ali ne znam kolika guzva mora da bude da bih jedan automobil sa tolikom kubikazom imao toliku potrosnju.Ne vidim zato mi neko ne bi verovao...drugar mi isto napominje da je atomobil starsno trom,da nece da vuce dok se ne potera u visok obrtaje...imao je jos neke problemcice ali da ne pisem ponovo o tome!
Slazem se sa tobom da je VW prozivodio jeno vrem strasno lose disel agregate i da su se slabo pokazali u eksplataciji ali isto tako tvrdim da je Renoov 1,9 dizel(za ostale ne znam) pokazali strasno lose.Imam jos jednog drugara koji vozi Megana 2 1,5 dci 85 konja,on se nesto preterano ne zali!Ali cima automobil stoj na semaforu ili treba da kreen osecaju se podrhtavanja i nesnosne vibracije,kasnije mi je rekao da mu je otisao jedan drzac motora i da ce to morati da sredi.
Mislim da vecina kupaca Reno kazu da su se presli u racunici i da ce svaki naredni Automobili ce biti neki NEMAC...pa vi sad vidite kao stvari stoje sto se toga tice!!!

@ gume
18.7.2011 08:33
61
10

Kolko ste se utalili da ovo hvalite kad mnogo ljudi kuka...Ej pojas na automobilu 2011 od 13 000 evra pukla opruga ili nesto unutra i ne moze da se zakopca pa o cemu pricamo pa to ni na ladi se nije desavalo plasticetina koja skripi visoke cene rezervnih delova,los kvalitet od izrade do farbe rade sve od plastike da ne bi korozija pocela da hvata na automobilu u unutrasnjosti na klizacima sedista navatala se korozija ako moze da se slika da se izbaci na neki mejl pa u novine pa onda hvalite...

xaxaxaaxxa
18.7.2011 09:04
61
11

IMA JOS Ćirić-A OVDE SAMO NE SMEJU DA SE JAVE JER I MENE BI BILO SRAMOTA DA BACIM 10 I VISE SOMA ZA NESTO ZBOG CEKA CE ME GLAVA BOLETI...PA ONDA KAO ODLICAN VALJA...XAXAXA VALJA AKO IMAS DEVIZNU PENZIJU I POLA FAMILIJE U FRANCUSKOJ DA TI SALJU DELOVE...

Pinturikio
18.7.2011 09:28
18
77

Na ovim balkanskim prostorima sve se generalizuje pa tako i tema o automobilima.Mom komšiji crkla turbina na tom autu, loša marka auta, mom drugu crkla lambda sonda na tom autu, loša marka, itd...
Dobro,vodeći se tom logikom evo primjera iz mog okruženja.Prijatelj vozi do danas treći Reno Klio i to po modelima 1, 2 i 3 serija. Prva serija benzinac, 2 i 3 serija dizeli dci.On je vjerovatno najgori vozač sa kojim sam se vozio, gađa da pogodi svaku rupu, šaltanje često dovodi do poznatog krrrrrrr, patiti motor u 5 brzini na 1000 obrtaja, nikakav problem za njega.Svi modeli su bez i jednog jedinog kvara na motoru ili elektronici.Kolega vozi Lagunu dci, ni jednog do sada kvara.
Zaključak: nije Renault pouzdan al nije ni nepouzdan automobil, te ovo isto važi za ostale marke (za određene japanske,hmm... Honda, Subaru...), posebno za "narodno vozilo".
Ovdje se nameće jedno logično pitanje: da li su milioni kupaca Renaulta širom svijeta toliko neinformisani, da li su svi lako zaradili pare pa ih bacaju uz vjetar ili su svi npr. toliki hedonisti kupujući Renault? Mislim da nisu!
P.S. Nisam ljubitelj Renaulta.
Pozdrav svima!

Peki
18.7.2011 10:54
16
61

@Pinturikiom ne vredi Ti biti razuman, tvoj glas, kao i neka logicna objasnjenja, koja sam pokusao izneti, udavili su se u moru jednoumlja. Tako bi se dalo zakljuciti na osnovu negativnih glasova, kaje si (smo) dobili, kada bi ovi zaista bili odraz vecinskog misljenja...
Nazalost, glasovi se mogu "pumpati" (u svakom sistemu postoji rupa, uz malo znanja informatike i dobre volje, nista lakse), sto je ovde evidentno slucaj. Hoces dokaz? Ili cu za par sati imati najmanje pedesetak negativnih na ovaj komentar, ili ni jedan, jer ce se doticni "glasac" povuci, kako bi dokazao suprotno!
Steta, jer time se samo diskredituju realni problemi sa kojima su se evidentno sreli pojedini vozaci, dok je nivo komunikacije sveden na komentar doticnog "XAXAXAXXA"! Da nije tuzno, bilo bi smesno...

Dragana Ćirić
18.7.2011 11:55
114
5

Reno više ne proizvodi kvalitetne automobile. To je činjenica. Ja sam se uverio na tri zadnja modela od 1996. godine,

Prvo mi je bio Reno 5 proizveden 1993. Kupio sam ga
1994. godine u Pljevljima preko oglasa. Imao je pređenih desetak hiljada km.

Vozio sam ga (75.000 km) do 1996. godine, kada sam kupio Klio 1,2 "Be bop" (međumodel između Klio 2 i Klio 3). Posle težeg udesa 31.05.1998., u zameni havarisano za novo), kupio sam, takođe, međumodel Klio 1,2 "Fidji". To je onaj ukoji je voda ulazila na vozačeva vrata i gepek.
Na red je došao Klio 3 1,2 koji je osvojio nagradu automobil godine.
Pre kupovine, sa prodavcem, utanačeno je sve. Od opreme, do preuzimanja, avansa..
Vratili su mi 500 € zbog nižeg nivoa opreme...

Onda su naišli poznati problemi...

Na red je došao drugi Klio 3 1,2 sa nadom da su otklonjene greške koje se javljaju kod novih modela..
Kao što je poznato, nisu...

Evo, pouzdano tvrdim, da su oba moja automobila bila sa greškom, i da takve automobile Reno nebi smeo prodavati na tržištu Evropske unije, i drugim uređenim svetskim tržištima gde postoje jasni zakoni koji regulišu i ovu oblast, a,
svedoci smo, koliko je proizvođača vraćalo svoje automobile zbog fabričkih grešaka..

Radi se od po nekoliko desetina hiljada, pa do nekoliko stotina hiljada...

Reno automobili su puni plastike, kako bi se izbegla korozija i kako bi se postigla ušteda u proizvodnji.
Samim tim, Reno automobili bi trebali biti jeftiniji...
Nisu...
Sa ugrađenim delovima od plastike, automobili ne mogu biti kvalitetniji..
I, nisu..
Sa protokom vremena, tako proizvedeni Reno automobili pokazuju sve svoje mane i nedostatke..
I, pokazali su..

Jedan prijatelj, Dr. prof. na Mašinskom fakultetu u Kraljevu, mi je rekao, da Reno trideset godina nije uspeo ili nije hteo da reši problem zadnje poluosovine.. Ne verujem, da profesor koji je dve godine stariji od mene i sa kojim sam odrastao, govori napamet..
Pogrešio sam, što ga nisam uključio u problem..

Posle svega, da li je normalno:

- da se, na automobilu Klio 3 1,2 u garanciji menja zadnji most, i da se posle toga ponaša lošije, što je utvrdio i šef servisa
- da, na automobilu izbledi boja na zadnjim blatobranima posle samo dva meseca od preuzimanja
- da, automobil troši u gradu u saobraćajnom špicu 15 l/100 km, u jednoj mojoj proveri čak
16,60 l/100 km bez upotrebe klima uređaja
- da, Slađan Krstevski izvrši test-vožnja u Čačku van saobraćajnog špica i bez korišćenja klima uređaja, sačini i potpiše Zapisnik sa podatkom 12,33 l/100 km.. Da nisu prihvatili moj predlog da drugi put, dođu u saobraćajnu gužvu (iako je Čačak mali grad), ili da ja dovezem kola u Beograd gde ćemo testirati potrošnju u bilo kom periodu dana
- da automobil vuče u levu stranu u svim uslovima puta
- da, automobil više haba zadnje pneumatike po spoljašnim ivicama nego unutrašnjim
- da, u jednom servisu, kompjuterski utvrde, loše sagorevanje na prvom, a u drugom servisu na trećem cilindru
-da, automobil provede pet radnih dana, navodno u Beogradu, i da ništa nije otklonjeno
-da, otkaže zadnja brava na petim vratima
-da, otkaže dugo svetlo zbog čega mora da se manje cela komandna ručica koja košta više od 120 €
-da, republički tržišni Tržišni inspektor Gigić, dođe u zakazano vreme u Kompresor Beograd gde je auto kupljen, i dok smo čekali Krstevskog, pregleda dokumentaciju i kaže, ne citiram, oni moraju da vam isporuče novi automobil i da će me o tome obavestiti u skladu po Zakonu, ali, prvo mora sve da proveri i u Reno-Nisan Srbija. Dakle, kod Belina. Kada sam dobio zvaničan stav imenovanog inspektora, u dopisu je pisalo, da svoja prava mogu potražiti na susu...???!!!
Kada sam se posle izvesnog vremena obratio Ministarstvu za trgovinu, Odsek republičke Tržišne inspekcije, rekli su mi da Gigić više ne radi kod njih???!!!
- da, tražim rešenje od trgovačkog Atašea u Francuskoj ambasadi u Beogradu, od proizvođača u Francuskoj, od Odeljenja za odnose sa javnošću u Zagrebu, od tog Odeljenja u Beogradu (kasnije osnovano da bi Hrvati prebacili lopticu u Srbiju),
-da, tražim pomoć u emisiji SAT, gde me prvi put primaju i emituju snimljeni prilog, drugi put prime i ne snime prilog..
-da je, slučaj sa prvim Klio 3 1,2 rešen uz pomoć advokatata iz Čačka i jednog od urednika Politikinog dodatka Auto-Bild, koji je samnom došao u Hit-Auto na Staro sajmište da fotografiše kola i objavi članak
-da, prijavljujem problem tačno 6 (šest) puta od januara 2009. do kraja novembra iste godine, na specijalni broj telefona (0800/103-104) u Ministarstvu trgovine o nesavesnom radu republičke Tržišne inspekcije, pri čemu je po svojoj prilici samo bivši inspektor snosio posledice
-da, u razmaku od 05.03.2010. do 21.06.2011. godine, četiri puta prijavim slučaj na dva u ovu svrhu specijalno javno objavljena broja mobilnih telefona u MUP-u Srbije

I, ništa od svega toga.. Da se niko ne zainteresuje za slučaj Reno u Srbiji.. Ako Reno-Nisan Srbija vara, obmanjuje i dovodi u zabludu kupce u Srbiji, odgovorni treba da snose konsekvence.. Ako su na to prinuđeni od strane "gazda", onda treba javno da kažu..

Kako drugačije predočiti dobro ili loše isksutvo sa nekom markom i modelom automobila, ako se se ne iznesu sve činjenice, mišljenja i iskustvo...?

Evo, ja sam vozio dva modela Renoa ("Petica" i Klio") od 1994. godine, to je skoro sedamnaest godina, i sasvim odgovorno tvrdim, da je svaki naredni model nekvalitetniji od prethodnog..

Znači, realan sam i ne želim druge da dovodim u zabludu posle toliko godina života i toliko hiljada preneđenih kilometara...

Pišem negativno, a bio sam, pazite bio, ljubitelj Reno automobila... Retko koji vlasnik, bilo kog modela i proizvođača automobila javno iznosi činjenice poput mene zato što, ja nisam lako zaradio novac koji sam uludo bacio i koga više nemam, inače, rešio bih se te bede lako i brzo, na taj način što bih moj Klio 3 1,2 javno zapalio uz prisustvo medija..

Valjda vam je jasno zašto sam toliko ogorčen na Reno...

Ne zamerite što neke stvari ponavljam... Prosto, neophodno je zbog onih koji ih ranije nisu čitali...

I dalje, savetujem veliki oprez pri kupovini...

Pozdrav svima...


@Peki
18.7.2011 12:58
52
16

Tvoje misljenje davi sve prisutne ovde u grupi sa komentarima realnih problema ima koliko hoces uzmi jihov forum pa citaj...Fali vam samo u tekstu da ste na test krenuli sa 36 litara dizela presli 200 km i vratili se sa 42 litra pa da ispadne da netrosi ni naftu nego dodaje,a mi svi u to da poverujemo...

Peki
18.7.2011 14:12
13
48

Olala, ni pola sata kasnije, eto vrednog informaticara na delu! "Samo" 35 negativnih ocena! To da su VG najcitaniji casopis na svetu svi znamo, ali bas toliko...
Elem, Gospodine Ciricu, bez imao cinizma, nakon ovako opsirne analize i neskrivenog ogorcenja, samo lud covek Vam nebi poverovao. Sve sto ste i niste naveli, je za svaku osudu, i vase je pravo, rekao bi i obeza, da iznesete ovakve slucajeve.
Samo ja i verujem velika vecina drugih kupaca, srecom, nemamo slicno iskustvo, i zbog toga apelujem na zdravu razmenu misljenja, zasnovanu iskljucivo na cinjenicama. Kao sto se mozete uveriti, misljenje o stanju na nasem trzistu nisam izneo, jer se ne smatram dovoljno kompetentnim. Naprotiv, francusko, verujem da poznajem veoma dobro, i iz tog razloga sam naveo kvalitete i mane u vezi odrzavanja, usluga, cene rezervnih delova i slicno. I u vezi Renaulta, i u vezi ostalih proizvodaca, kod kojih se isto tako mogu pronaci nebrojeni problemi.
Po nacinu vaseg pisanja i izrazavanja, jasno je da ste veoma obrazovan i izuzetno vaspitan covek (uprkos svemu), tako da sam siguran da mogu racunati na vase razumevanje. Mozete li mi zato odgovoriti, da li ja treba da lazem i izmisljam eventualne probleme sa mojim privatnim Renaultima, da bi se eventualno dodvorio pojedinim citaocima. Pa ukoliko mi sutra "eksplodira" turbo punjac na mom Meganu 1.5 dCI, uprkos veoma pazljivoj voznji i besprekornom odrzavanju, verujte da cu prvi na sva zvona to objaviti. Ali, da izvinete na izrazu, razna stereotipna "laprdanja", bez osnova, ne uzimam za ozbiljno.
U svakom slucaju, nikome ko od usta odvaja da bi si priustio jedan automobil, ne zelim da ima slicna iskustva kao i VI, i zaista se nadam da ce ovako otvorena rasprava doprineti da se slicni slucajevi ne ponove.
S postovanjem

Peki
18.7.2011 14:25
13
55

@Peki, ne potpisuj se mojim imenom, kada se meni obracas! Nadi si neki drugi nadimak, tek toliko da znamo o kome se radi.
Drugo, da li moje misljenje "davi" samo zato sto je drugacije od tvog? Ovde sam ravnopravni ucesnik kao vlasnik tri modela Renaulta, sa kojima sam presao barem 300.000 kilometara, dakle sigurno ih boznajem bolje od tebe. A da realnih problema ima koliko hoces, i to sa svim markama, racunajuci i Renault, to si u pravu. Zato ih i navodimo, zar ne?
A sto se tice testa o Scenicu 1.6 dCI, ukoliko ikada ikada budes imao prilike da se nades za njegovim upravljacem, i da ga provozas barem 1.000 km, kao sto je to bio moj slucaj, javi se, pa ce mo onda ponovo diskutovati. Uostalom u rezervoar staje 60 lit, i u normalnim drzavama se preuzima pun.

Glisa
18.7.2011 15:28
57
5

Osetio sam se prozvanim u nekim momentima zato i odgovaram inace ne bih.Zao mi gospodina Cirica ako je neko u bilo kakvoj mogucnosti neka pomogne coveku,ne "dodvoravam se"(@Peki) kao sto neki to ovde kazu,nisu prazne price isto kao sto neki ovde govore(@Pinturikio)...jos crnje bi bilo da sam od moje plate(koja je inace 300e)kupio neki nov automobil kao sto ne mogu i da me zadese ovakvi problem!Citav zivot stedis i mucis i na kraju uludo bacicte vise od 10.000 evra...
Kako bi se neko od vas osecao,tesko je i zamisliti...kako vidim ovde ima vise nezadovoljnih nego zadovoljnih ali to uopste vise nije bitno...
I NEKI TREBA DA SHVATE DA JE OVO ZEMLJA SRBIJA OVDE SE AUTOMOBIL NE KUPUJU SVAKI DAN,POGOTOVO NE NOVI!Nekome citav zivot prodje a nema priliku da priuste sebi jedan novog lepotana....tako da price o desetinam promenjenih atomobila veom cinicne i uvredljive za veci deo populacije...

Dragan Ćirić
18.7.2011 21:33
55
4

@Peki / 18.07.2011. u 14:12 h

Poštovani,

Naravno, ne sumnjam u Tvoje pozitivno iskustvo sa Reno automobilima, i to me raduje...

Drugo, ako sam dobro shvatio, živiš i radiš u Francuskoj... To je velika razlika u odnosu na Srbiju... G-đa Sophie Ballet iz Reno centrale u Francuskoj, više ne radi na poslovima koje je radila... Meni to nije nikakva uteha, ako su je smenili zbog mog pisma... Ne znam, ali, odgovorila mi je, da se obratim drugoj osobi...

Treće, neko je napisao da postoji razlika u kvalitetu automobila koji se proizvode za uređena evropska i svetska tržišta... Ja se u potpunosti slažem sa tim zapažanjem i više puta sam i sam to naglašavao...

Da sam nekog od svojih prijatelja iz neke evropske
države zamolio da kupi automobil, vozi 5.000-10.000 km i onda ga meni proda, sasvim sam siguran da nebih imao sve pobrojane neprijatnosti...

Dopuna mog prethodnog komentara:

Šta biste svi rekli, da vam dvoje republičkih Tržišnih inspektora sa sedištem u Čačku, zakucaju na vrata u najvećem jeku mog, da tako kažem bezuspešnog pritiska na Reno, i kažu da su došli u redovnu kontrolu firme, a o tome ne sačine nikakvu službenu zabelešku... Gledate ih, iz svake njihove reči se traži moj odgovor, da li neko važan stoji iza mene pošto sam se usudio da pišem svima koje sam naveo u prethodnom komentaru...
Sada, kada sretnem na ulici to dvoje, bilo pojedinačno, bilo zajedno, okreću glavu na drugu stranu, ne javljaju se, a, Čačak je ipak mali grad... Jedne te iste ljude srećete na ulici i više puta u toku dana kada završavate neki od službenih poslova... Pa i poslepodne van radnog vremena...

Dalje, kako biste prokomentarisali, zašto mi je Reno u slučaju prvog Klio 3 1,2 ponudio i dopremio kod tadašnjeg mog prodavca dve nove gume bez nadoknade...

Dalje, kako biste se ponašali, da se drugi put vrši test vožnja, ali, sada sa ljudima iz servisa Raketa u Čačku, i kada čovek koji je vozio moja kola "kao po jajima" glasno prokomentariše, ne citiram, da mu se ne sviđa kako troši, a, to nesme nadležnima da prenese, ili napiše...

Dalje, kako tumačite, kada od advokatske kancelarije koju je angažovao Reno-Nisan Srbija, a propratno pismo potpisao lično Milan Belin, dobijete pretnju da će biti pokrenut sudski postupak protiv mene, jer, reklamacijama želim pribaviti protivpravnu imovinsku korist...

Naravno, cilj je bio da me zaplaše, jer, advokatskoj kancelariji sam dostavio svu dokumentaciju (trudim se da za sve što pišem i izgovorim, a što bi bilo značajno u poslu, uvek ima "podršku" u pisanoj formi), a u odgovoru sam naveo, da jedva čekam da Belin, tj. Reno to učini... Naravno, poslao sam im foto-kopije dokumentacije, nakon čega se više nisu javljali...

Dalje, prilikom zakazanog susreta sa pomenutim Tržišnim inspektorom (koji je, uzgred budi rečeno, doseljenik sa Kosova-što mi apsolutno ne smeta, ali da napomenem) u Auto-kući Kompresor, doživite "udar" na zdrav razum i prosečnu inteligenciju, kada šef servisa lično izmeri pritisak u sve četiri gume , pri čemu taj njihov uređaj "pokaže" 1,6 bara u svakoj od njih...
Da li mislite, da sam toliko naivan, i da pred polazak u Beograd tog jutra (02.02.2008.), ne svratim kod vulkanizera kod koga odlazim bar zadnjih dvadeset godina i koji zna za moj problem sa kolima (pa i neravnomernom trošenju zadnjih guma koje je baš on uočio kod prvog Klio 3 1,2), i ne proverim pritisak...

Inače, prednje gume se pumpaju 2,2 a, zadnje 2 bara, i nikada mi se nije dogodilo, da nakon pređenih 150 km od Čačka do Beograda, pritisak se "izgubi", napred 0,6 bara pozasi 0,4 bara "sam po sebi" u novim zimskim pneumaticima sa izmerenom šarom od 8,6 mm i koji se prešli samo oko 4.000 km ...

Tog dana sam reklamirao i da ručica brisača ne prima komande svaki put, kao i škripu električnog podizača na prednjim levim-vozačevim vratima i to stoji u Zapisniku i Radnom nalogu sačinjenim u servisu Auto-kuće Kompresor u prisustvi spomenutog Tržišnog inspektora...

Moj Klio 3 1,2 je tada imao na putnom računaru registrovanu kilometražu od 17.173 km. ...

Nadam se, da ste sada svi dobili kompletnu sliku i o meni i o Reno automobilima koje sam kupovao i vozio od 1994. godine...

Prosudite, da li sam sve trebao da prećutim i pomirim se opštim stavom, da tako mora biti...

Posle toliko lošeg iskustva sa tri zadnja Reno automobila od 1998. godine (kada sam kupio drugi model Klio međumodel "Fidji" na kome su pored prokišnjavanja, posle tri-četiri godine otpala oba stakla na farovima, (pričvršćena su samo lepkom koji posle izvesnog vremena izgubi svojstvo), pa do 07.03.2008. godine kada sam kupio drugi Klio 3 1,2) imam samo ružno iskustvo...

Naravno, izdvajam "Peticu" iz 1993. godine i prvi međumodel Klio "Be bop" iz 1996. godine...

I prvi, i drugi KLio 3 1,2 sam reklamirao posle pređenih 10.000 - 15.000 km ...

Da li, normalan čovek, to čini kod automobila koji, praktično nisu još ni razrađeni, sa ciljem da bi pribavio protivpravnu imovinsku korist, ili , da bi ostvario svoja prava kao nezadovoljan i prevaren kupac, koja mu po zakonima ove zemlje pripadaju... ???!!!

Na žalost, nisam uspeo da ih ostvarim zbog nedostatka finasijskih sredstava za plaćanje troškova advokata i taksi, obzirom da je eventualna tužba velike vrednosti na koju se plaća visok procenat takse...

Milan Belin je igrao na tu kartu, i priznajem pobedio...

A, bilo je tako prosto i jednostavno... Nedavno mi je jedan drugi prijatelj advokat rekao, da sam samo trebao da od Suda u Čačku zatražim da veštačenje ovlašćenog lica mašinske struke koje košta oko 100 €, iliti desetak hiljada dinara...

Neka to bude nauk svima ubuduće ukoliko se pojave problemi sa novim automobilama kao kod mene...

Odmah u Sud, pa kom opanci kom obojci...

P.S. Izvinjavam se zbog grešaka u prethodnom komentaru (ime Dragan, a ne "Dragana".. u pojedinim rečima u tekstu, kao na primer "susu", umesto sudu, i dr. ...)...
Takođe, i zbog obimnog teksta... To je takav problem, da se ne može opisati u nekoliko rečenica...

Svima, prijateljski pozdrav











Peki
19.7.2011 08:50
10
21

Gospodine Ciricu dobar dan.
Verujem da smo se razumeli, niti sam ja portparol i advokat Renaulta, niti ste Vi tuzilac i sudija!?
Vi ste izneli probleme sa kojima ste se sreli, i koji su po meni, pored tehnicke strane, i politicke prirode. Na sva pitanja koja ste mi uputili u prvom delu vaseg pisma, imam samo jedan odgovor, zbog takvog odnosa i mentaliteta, ja sam i napustio Srbiju. Onaj drugi deo, koji se tice automobila, necemo ponavljati, verujem da je sve receno. Vas Clio ne treba da zapalite, naprotiv, treba ga sacuvati i staviti u muzej, kao los primer. Na moju srecu, moj Megan me verno sluzi, i nadam se da ce tako potrajati...
Za kraj, jos jedna napomena, Renault fabrikuje samo dvadesetak procenata svojih vozila u Francuskoj, na veliko nezadovoljstvo domace javnosti. No ni u Italiji nisu srecni sto Fiat zeli da proizvodi vozila u Zastavi, ovde to nazivaju "mondijalizacija". Po svoj logici, nebi smelo biti vecih razlika u kvalitetu, ali hajde da to ostavimo kao otvoreno pitanje. Nadam se da ce te imati vise srece sa nekim drugim automobilom, koji, po svemu sudeci, nece nositi znak Renaulta.
S postovanjem

xexexexexe
19.7.2011 10:28
20
17

Mozda nisi advokat al tako se ponasas nameces tvoje misljenje u Srbiji a otiso si odavde verovatno si u Francuskoj da ti ovlasceni servis bude blize a i delovi su verovatno jeftiniji i pristupacniji tamo zato te automobil navedeni dobro i sluzi...xaxxaxaxa

Peki
19.7.2011 12:01
14
18

@xexexexe, ti si zaista vickast momak, moram priznati da imas smisla za salu. Samo procitaj jos jednom sta sam naveo u vezi predposlednjeg Megana (Megan 1), gde sam rekao da je bilo svega i svacega, ali da je motor bez problema dogurao do 240.000 km. Nije lose za jedan benzinac 1.6/90 KS... Samo druze ja sam odrastao u Srbiji (otisao sam iz nje sa 32 god), i mogu ti reci da sam proveo vise vremena ISPOD jednog Fice i "keca", nego li za upravljacem! Tehnicar sam po struci (ne advokat), tako da ni dan danas ne odrzavam svoje automobile u servisima. Sam menjam sve sto je moguce promeniti (ulje, filtere, pakne, svecice, sijalice...),iako to kod modernih automobila uopste nije lagana stvar. Motor za staklo na vozacevim vratima sam promenio sam, vrata pozadi koja su se blokirala sam kompletno rasturio i resio problem, dok sam zupcasti kais kupio u Francuskoj, a promenio u Srbiji sa jednim prijateljem. Ukoliko te bas interesuje, snalazim se kako znam i umem, od plate koju zaradujem ne mogu sebi da dozvolim da ostavim auto u servisu u cekam da mi ga neko drugi popravi. Ne aludiram na nikoga, ali to sto prozor skripi, ili ima neka kontakt greska (imam trenutno jednu sa zmigavcem napred, na sadasnjem Meganu, ali i to cu srediti cim nadem malo vremena), po meni nije problem. Skripe brate prozori na novim test vozilima svih marki, ostaju plastike u rukama, vidi se rda na sinama za sediste, korozija je tu i tamo vidljiva ispod rezervnog tocka i kod japanaca..., ali kako sve to navesti u 2-3 strane teksta, na koliko imam pravo? Pa tu ste vi citaoci, kao recimo Gospodin Ciric, pa udrite argumentovano!
Spomenuo sam i jednu Seat Ibicu 1.9 D/68 KS, koju sam kupio novu (prvi i za sada jedini nov auto, ko velim to je VW, mora da je dobra), pa u njoj sam mogao da perem noge svaki put kada je pala kisa. Bukvalno sam izbacivao vodu plasticnom casom. O svecicama za grejanje motora da ne pricam, svaka sa placa suvim zlatom (Boch), a "riknule" nakon 40.000 km. A motor? Prodao sam je (Ibicu) jednom coveku u Pirotu, "crko" nakon 170.000 km. Ej dizel, pa jos bez turbo kompresora!!??
Pa o kojim ti meni problemima pricas? Da li ti mislis da sam ja sisao vesla, i da sam zastupnik Renaulta? Ukoliko ti kazam da sam na sadasnjem Meganu 2 imao kao problem "samo" drzac motora i akumulator (lazem, pukla mi je i sipka za merenje ulja, koja je od plastike, sto je posve suludo, ali nova kosta podnosljivih 20 evra), onda je to tako, i ne vidim zasto mi neko nebi verovao? Ili da vozeni Scenic, sa ovim sjajnim motorom (nisam rekao pouzdanim, to ne mogu da znam), trosi samo 6-7 litara? Jedino ukoliko je zlonameran ili "saljiv" kao ti... Daj malo ozbiljnosti, pa ukoliko verujemo Gospodinu Ciricu, zasto nebi i jednom "Gospodinu" Rajkovicu. Pa nisu svi Renaulti "merde", niti su svi super, na sve strane ima problema.
Hocemo li jos da se dopisujemo? Sa zadovoljstvom, samo daj mi neki tvoj primer, ukoliko ga imas, da malo "obogatimo" konverzaciju.

Leon
19.7.2011 12:33
12
42

Zbog ovakvih nakaradnih ljudi bez argumenata i sa primitivnim pretpostavkama,sve ono što iole valja ima da ode iz Srbije.
Pa kako vas ne mrzi da lupate pozitivne i negativne po 100 puta dnevno...Kad biste toliko radili nešto drugo,korisno,lepše biste živeli.

exexexxexe
19.7.2011 13:18
47
18

@leon treba ti polako da pakujes kofere samo nemoj ici autom bez kaska i 24 h pomoc na putu molim te zbog argumenata gore navedenih,nisi napomenuo da si lagunu kupio za 7000 evra a jedva prodao za 3500 a vozio si je par godina...Laguna koja je nova vredela oko 15 000 evra srozala se na cenu punta istog godista samo sto je punto kostao 6000 tako da je tu kvalitet dosao i to mnogo do izrazaja...axxaxaxaxaxaxaxaxa mislim da je to jedan od auta o kome trenutna cena govori sve u odnosu na klasu i kvalitet...

Glisa
19.7.2011 14:18
28
14

@Peki
Slozicu se sa tobom,napomenuo sam ti da stojim iza toga da su VW motori 1.9,bilo sa tubrbinom ili bez teski promasaj VW(sto je se kasnije i pokazalo)...elem,menjanje filtera ti i nije neka nauka,to svaki polupismen covek moze da zameni,pa cak i filter klime i kabine koji je slabo dostupan kod VECINE modela...o zameni ulja i da i ne govorimo i ostalim sitnim popravkama....samo mi nije jasno,kako ti kao tehnicar i covek od struke pominjes"svecicama za grejanje motora",meni to deluje veoma smesno....ovde svecice imaju benzinci a grejace dizelei,ali sigurno zbog odliva NASIH VELIKIH STRUCNJAK uinostranstvo kod nas je ostalo po starom,a tamo su se pojavile nove tehnologije nama nepoznate...
@Leon
Svaki put kad udjem lupim ti jedan negativni glas,vidim da si neki negativan covek pa ti lepo stoji negativni(iskljucivo samo tebi dajem minuse)...a ina ce sam na odmoru,pa mi budi pozdravljen...

Peki
19.7.2011 19:53
12
22

@Gliso, pa i ti si neki mnogo saljiv tip, steta sto nemam vise takvih ovde, nikada mi nebi bilo dosadno! Daklem, "bougie" i "bougie de prechauffage", sto ce reci svecice i svecice za predgrejavanje. Tacno, nije bas odomacen izraz kod nas, ali srecom nisu svi "veliki strucnjaci otisli u inostranstvo", velika vecina vas je ostala u zemlji, pa se valjda nekako sporazumevamo. Elem, lako je tebi, na odmoru si, imas vremena da se salis i udaris minuse, dok ja sljakam, razgovaram sa francuskim kolegama o nekim problemima na poslu (zato je doslo do onog nesretnog prevoda, ne verujes valjda da si mi otkrio toplu vodu zato sto si me "poducio" da se radi o grejacima) i "lobiram" za Renault.
Nego ti rece da svaki polupismen covek moze da uradi mnogo toga na svom savremenom automobilu, steta sto ove godine ne dolazim u Srbiju Meganom (dobio sam Citroen DS4 2.0 HDi/163 KS na super test od mesec dana i nekih 7-8 hiljada kilometara), casna rec, dosao bi gde god zivis, da mu zamenis filter za gorivo i klimu i sijalicu napred, pa ukoliko uspes za pola dana, da te vodim na veceru sa drustvom! Kao sto vidis, ja kritikujem ono sto je za kritiku, odrzavanje pojedinih Renaulta nije nimalo jednostavno. Tu su i od mene dobili minus.
@exexexexexexexexexexexexexexexexexexe...
mozes li molim te da si das neki laksi nadimak, ovaj je predugacak i pomalo provokativan, ali kako si i ti "saljivdija", verovatno si ga izmislio namerno? Orginalno, nema sta!
Dakle delimicno si u pravu po pitanju cena pojedinih modela, samo sto ove ne zavise iskljucivo od reputacije, vec i od odnosa ponuda/potraznja i trzista. Renault vozila su izuzetno rasprostranjena, prirodno u Francuskoj, ali i kod nas (pogledaj podatke o prodaji u Srbiji). A sto je vise vozila, vise je i problema, statistike se u Francuskoj ni ne prave ukoliko nema barem nekoliko hiljada prodatih modela. Ukoliko u Srbiji ima par desetina hiljada Renaulta i jedva desetak neke druge marke, pa logicno je da ce prvi i izbiti na prvo mesto po kolicini kvarova! Ispravi me ukoliko gresim?
Drugo, velika vecina vozila je uvezena iz inostranstva (dakle i Renaulta iz Francuske), gde vladaju neka posve druga pravila. Renault je recimo ovde znatno vise rasprostranjen od ostalih proizvodaca, Lagune se uzimaju za firme, na lizing od 1-5 godina, sto vazi i za Megane, sa i bez zadnjih sedista (zato su mi ih i ukrali iz Megana 1). Ima i "krs" Clia, uglavnom sa dvoje vrata, a o modelu Kango i da ne pricam. Zatim ih dosta uzimaju za renta kar, dok zaposleni u Renaultu (42.000 samo u Francuskoj), plus penzioneri, koji su nekada radili kod njega, imaju pravo da promene automobil svaka 4 meseca, sa popustom izmedu 20-30 procenata. Dakle ogromna kolicina vozila, koja se relativno brzo preprodaje, te se prodavci, zbog ogromne ponude, prinudeni da drasticno spuste cene. Nema to ama bas nikave veze sa reputacijom, izuzmemo li par navedenih modela i godista, koje sam spomenuo u nekom od predhodnih odgovora. Tacno je znaci da se ovde lako moze pronaci poslednji Megan i Laguna, sa samo 1-2 godine starosti i 20-30 hiljada kilometara, za 40-50 procenata jeftinije od novih. O ovome smo vec negde raspravljali, nebih da se ponavljam.
Eto "samo" toliko od mene, lepo smo se druzili na ovu temu, nadam se da ce nova Kia Picanto imati vise srece od ovog "jadnog " Scenica, o kome ne progovorismo skoro ni reci.
Lepo mi se odmorite, i pozdrav svima iz kisnog Pariza, sa temperaturom od 10 stepeni! Tako mi treba, reci ce zlobnici, sto si preko leba hteo pogacu, ha, ha, ha.

Milan 2
19.7.2011 21:56
16
50

PEKI@
Ne mogu da verujem da ima toliko imbecila da Pekiju lupaju minuse, a covek se ubi objasnjavajuci da on NIJE nikakav menadzer Renaulta, vec covek koji radi testove SVIH marki i pise za VG.
Covek je jasno rekao da je za OSUDU kad neko kao izvezsni g.Ciric ima toliko problema sa nekim automobilom.
Mene izludjuju modeli Pezoa i znam dosta ljudi koji su se zalili najvise na model 307 (menjac i podizaci prozora) i sta sad, kad Peki napise recimo da je novi 308 sjajan i da ima prelep enterijer (po meni ruzan) jer ja treba njega da ubedjujem da se meni ne svidja i da sa njim ulazim u raspravu zasto ne misli kao ja!?
Moj prijatelj je imao secam se Avensisa 1.8 i covek je imao nocne more sa kvacilom i motorom, a njegov poznanik sa posla isto Avensisa samo 2.0 i rekao mu je da je prezadovoljan kako ga sluzi i da je sa njom presao preko 100.000 bez ijednog manjeg kvara.
Hteo sam da kazem, da svi mi mozemo imati razlicitih iskustava i dobrih i na zalost onih neprijatnih i da to nema bas uvek veze sa odredjenom markom automobila, po nekad i sreca igra odredjenu ulogu.
Pozdrav svima i uzivajte bre ljudi u lepom vremenu, nemojte da se nervirate zbog Toyote, Audija, Volva, BMWa, Renaulta, Citroena...itd

eexxexexe
20.7.2011 13:24
10
12

@ milan 2,vidis dobro je kad nekom lupaju minuse al kad je neko lupan u glavu pa pise da su ljudi koji su komentarisali i glasali imbecili to vec nije uredu svako ima pravo na svoje misljenje kakvo je tako je o ukusima se neraspravlja ja nikad tu marku vise necu voziti a bogami dosta ljudi znam koji se kaju a nove su kupili.A ko ima zivaca nek kupuje....
komentar koji je doticni pustio je verovatno odobren jer pekiju imponuje a smeta svim posetiocima sajta...

Peki
20.7.2011 23:22
8
2

@Eexexexexexexexexexexexexexexexexexexexxeee...
Koji komentar nije pusten na ovom sajtu, voleo bi da znam, imponovao on meni ili ne? Pokusaj na nekom drugom da kazes koju losu rec, pa ces videti da li prolazi...
Ukoliko osim tebe i ostali citaoci smatraju da direktna komunikacija sa vama nije zdrava, nista lakse, odmah prestajem. Koliko sam mogao primetiti, retko ko odgovara citaocima i upusta se u ne uvek prijatne rasprave. Ja ne smatram da vas treba ignorisati, pa cak i ukoliko se ne razumemo i nemamo iste stavove. Nikome u ovoj retko obimnoj diskusi nisam pokusao da nametnem moje misljenje, osim sto sam izneo svoje iskustvo sa ovim proizvodacem, a kako je to shvaceno, druga je stvar. Verovatno ces se sloziti da smo svi pomalo preterali sa komentarima, racunajuci i moju malenkost, ali ni ti nikoga nisi stedeo, sta vise, ukoliko ponovo procitas sta si napisao, videces da si cesto isao dzonom...
Bez imao ironije, sve najbolje, pozdrav i sa nestrpljenjem ocekujem tvoje naredne komentare.

Vlado
17.11.2013 12:53
0
0

Zamenio sam rebrasti kais na seat leon posle toga sam posao na auto put upalila se lampica od kocnica stao sam a diskovi zadnj bili su usiani zapaljeni

Јоца Бг
27.7.2016 11:52
0
0

Другари, хвала на информацијама и то много. Возим Пежо 206 1,4 хди већ 7 година и веома сам задовољан тим аутом, и изглед, и квалитет, и потрошња ненормално ниска, и јефтино одржавање :-) Међутим зинуло ми д... за нешто веће, боље, јаче ! Хтео сам да купим Меган 1,9 131 КС али кад сам видео шта пишете о Реону боље да останем на овоме што имам, барем знам шта имам :-) Поздрав

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: