Reportaža

Renault Megane RS RB8

Uživanje u Eau Rougeu

Sa Renault Meganeom RS RB8 na legendarnoj stazi Spa Francorchamps


Dugo, zapravo predugo sam čekao, da se uhvatim u koštac sa jednom od najpoznatijih, a po mišljenju mnogih i najzahtevnijom krivinom na svetu. Ko nije čuo za Eau Rouge, krivinu na legendarnoj pisti Spa Francorchamps u belgijskim Ardenima, krivinu, čije ime su ljubitelji Formule 1 i ostalih trkačkih serija upotrebili za naziv kombinacije dve krivine, primarnog Eau Rougea i onog zahtevnijeg Raidillona.

Iako sam godinama birao datume, kada staza Spa Francorchamps otvara vrata za svakodnevne vozače, kada organizatori priređuju takozvani „Public Driving Experience“, nikada nisam doneo konačnu odluku. Ovog puta se sve desilo spontano, u trenutku. Kada sam počeo da razmišljam, gde da probam šta sve može poslednja, najnovija „limited“ verzija Meganea RS RB8, dakle, verzija koja će biti u prodaji samo do kraja septembra ove godine i koja je napravljena povodom obeležavanja prošlogodišnje pobede Red Bull Racinga u šampionatu konstruktora Formule 1, dileme više nije bilo: Pravac Belgija!

Nikako nisam uspeo ostvariti to, čemu teže vozači Formule 1, da prođem legendarnu kombinaciju krivina punim gasom

Posle izlaza iz krivine La Source, tamo gde se neposredno posle starta vozači Formule 1 „zgužvaju“ i jedva svi prođu bez ogrebotina i slomljenih delova na bolidima, stisnuo sam gas do kraja. Meganeom RS RB8 sam nepopustljivo ubrzavao iz brzine u brzinu. Vidno polje mi se sve više punilo pistom, koja se posle blage leve krivine okrene udesno i odlučno usmeri u vis. Kao zid, koji želiš da probiješ sa punom brzinom, ali umesto proboja, pista vodi ka gore, nebu pod oblake. Red Bull Megane RS broj osam na vrući asfalt je sa velikom lakoćom prenosio svu snagu i moć glasnog dvolitarskog četvorocilindraša sa turbo punjačem. Motor pri 5500 obrtaja u minuti postiže najveću snagu od 195 kW (265 KS), a između 3000 i 5000 obrtaja u minuti i najviši obrtni moment od 360 Nm. „Pi-pi-pi, pi-pi-pi,“ elektronika me je upozoravala na pravi trenutak „šaltanja“ u višu brzinu. Sa oficijelnim nalepnicama konstruktorskog pobednika Formule 1 za prošlu godinu, na zadnjim bočnim prozorima, činilo mi se, da imam posebno pravo, da punom brzinom uletim u legendarnu krivinu.

Najverovatnije sam prošao pored ograde sa udaljenošću od jednog metra, ali mi se u ključnom trenutku ulaska u Eau Rouge činilo, da sam sa retrovizorima prošao na milimetre blizu nje. Kratak prelet preko rebrastog ruba i dela izlizane trake na njegovom unutrašnjem rubu i već sam opet bio na asfaltu sa sva četiri točka, na stazi, koja je u najvećoj meri položena na nekadašnje lokalne puteve. Na sedam kilometara i četiri metra dugom asfaltnom krugu, na kojem se održavaju savremene trkačke serije, i trke Formule 1, vožnja još uvek nije postala predvidiva kompjuterska igrica.

Krivina Eau Rouge je ustvari tek početak kombinacije, koju ljudi globalno, paušalno nazivaju Eau Rouge. U Eau Rougeu najzahtevniji deo je zapravo izlazak iz krivine Raidillon. Taj deo je usmeren u vis, što znači da je Raidillon onaj koji skriva svoj kraj na vrhu. Završetak Raidillona je naime, do poslednjeg trenutka skriven od vozača. Kad ga vidiš, već je više ili manje kasno za bilo šta. Samo još pustiš automobil da preleti njegov uzdignut unutrašnji deo i šta se desi - desi se. Za pravilan izlazak sa punim gasom sve je potrebno odraditi u ulazu u Eau Rouge i Raidillon. Preterana korekcija na volanu ili čak kočenje na izlasku iz kombinacije vodi isključivo u katastrofu.

Na izlasku iz Raidillona, odnosno Eau Rougea, kako većina govori, Meganeom sam jurio 170 km/h. Nikako nisam uspeo ostvariti to, čemu teže vozači Formule 1, da prođem legendarnu kombinaciju krivina punim gasom. Formulom 1 to vozači naprave pri brzini od 300 km/h. Možda nisam imao mu… za tako nešto ili serijskim automobilom i sa serijskim gumama to prosto ne može uraditi. Nakratko sam kočio pri ulasku u Eau Rouge, da bih dobio pravi osećaj na volanu i popustio sam za trenutak gas pre ulaska u Raidillon.

     
 

Iz kruga u krug, Megane RS RB8 se pokazao izvanrednim na celoj stazi. Verzija „Red Bull Racing osam“ bogatija je od ostalih za telemetrijski sistem, sa kojim se meri vreme iz kruga u krug, sabiraju razne druge informacije, koje je moguće na kraju prebaciti na USB i kod kuće detaljno analizirati vožnju. Renault Megane RS RB8 se nije istakao u vožnji kao vanserijski sportski automobil samo u krivini Eau Rouge. Bio je izvanredan i ulivao veliku sigurnost i samopouzdanje u vožnji i u krivini Double Gauche, u kojoj sam ulazio u blokadu u četvrtoj i iz njenog drugog dela izlazio u petoj. Sjajan je bio i u krivini Blanchiamont, u kojoj sam uz izvanredan osećaj na volanu postizao brzine i veće od 200 km/h. Očekivao sam, da ću imati problema sa kočnicama, ali su one na pisti četiri puta po 25 minuta bez posustajanja obavile očekivani posao. Međutim, kasnije su otišle na reviziju. Ipak, bez toga se posle „Track Daya“ i onako ne može. Takođe je bilo potrebno da se zamene i prednji pneumatici.

Kombinacija staze Spa Francorchamps i Renault Meganea RS RB8 pokazala se kao izuzetna. Uz njoj se naime, može doživeti sve ono što doživljavaju vozači vrhunskog automobilskog sporta. Sa verzijom RB8 i još više, uz ono što doživljavaju vozači pobedničkog tima Formule 1, Sebastian Vetell i Mark Webber.

Piše Željko Purgar
Fotografija Ivan Lacković
8284
Postavljeno: 01.10.2013

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

serpico
01.10.2013 00:26
16
12

yebena testera za prave auto znalce ali ajmo pljuvaci vi sto vam nevalja plastika i zvuk zatvaranja vrata!hahahaha!

Goranns
01.10.2013 01:04
15
3

E protiv ovog Renoa ni Dejan L nebi imao nista protiv,nebi mu smetale plastike !!!

Troll
01.10.2013 02:05
8
15

Lep je ali je to ipak Reso!

Dejan L
01.10.2013 08:11
11
20

Ovaj sajt se od danas zove VreliRenoi
Samo Reno, pa Reno
Ali džabe, ovaj se u Srbiji neće prodati ni u 1 komadu

Schumacher89
01.10.2013 08:43
23
8

Dejane , nesto ne videh Golfa gti , Scirooco R ili astru Opc da su smeli da izadju na "nemacki" (domaci teren ) Nurburgring da izvezu neki oficialni krug da se pohvale koliko su "brzi" haha
Dok Renault Megane RS 265 Trophy je postavio najbrze vreme od 8:07:97 i tako je ZVANICNO NAJBRZI AUTO NA SVETU SA PREDNJIM POGONOM .
I to na gle cuda "nemackoj stazi"
Renault je objasnio ko je bajbrzi HOT HATCH na svetu
RENAULT SPORT RULES

Bobo
01.10.2013 08:54
14
2

Pa najvrelije gume su u F1, dalje je glupo polemisati zasto Reno.

Freude am fahren
01.10.2013 10:00
17
18

@ serpico:

O kakvoj testeri ti pricas, tvoje je pravo da smatras sta hoces ali nije valjda da ovaj "sportski Renault" pokusavas da ovde predstavis kao neki parametar i reper, jer on to nije, narocito ne za bilo kakve "auto znalce" koje pominjes?
"Renault Megane RS RB8 Red Bull F1"- pomislio bi covek neka raketa u pitanju :) Kakva i kolika je to "testera" objasnicu ti na jednom prakticnom primeru: sasvim serijski, "obican" primerak BMW serije 3 kupe, model 428i, bez "fensi" imena i prideva od kojih treba da zastaje dah, ima isti, dvolitarski turbo motor, 245 KS, 350 Nm od 1250 do 4800 obrtaja, ubrzanje do 100 kmh traje 5,6 sekundi, maksimalna brzina elektronski ogranicena na 250 kmh. Dakle, ono sto je Renaul predstavio kao neki "ultra sportski Red Bull F1" motor u svom "sportskom limitiranom modelu", to je kod BMW-a jedan sasvim obican motor, u sasvim obicnom modelu, serijske proizvodnje. Ne znam kakva je plastika u Megane-u, ali znam kakve materijale, ergonomiju i kvalitet BMW ima u izradi enterijera, jer ih vozim godinama. I, ono sto je najbintije, ovaj Megan RS RB8 kosta u Francuskoj 31000 evra, u Velikoj Britaniji 29000 funti (oko 35000 evra). BMW 428i sa skoro full opremom kosta oko 34000 evra. Ako i dalje smatras da je ovaj "ultra" Megan poseban, to je tvoje pravo. Ovo je samo jedan "obican" auto sa neobicno visokom cenom za ono sto nudi. Neko ce platiti "Renault F1 nalepnicu na zadnjem staklu", neko kupiti premium osecaj BMW-a i provereni kvalitet inside-out. Za isti novac, svako moze da bira sta zeli ;)

tulipan
01.10.2013 10:21
10
4

Jaaaj vidi clanak o Renou..nemoguce..

REDAKCIJA
01.10.2013 10:30
19
7

@Dejan L

Postovani Dejane L, najpre da Vam se zahvalimo na aktivnom ucescu u komnentarima.
Bez namere da favorizujemo bilo koga, objave vrsimo po dinamici kojom su nam dostupni automobili. S obzirom da se Renault uz jos nekolicinu dilera ponasa vrlo odgovorno prema svom brendu sto ukljucuje i test vozila, jasno Vam je da su onda ti modeli i logicno zastupljeniji u nasem radu i objavama.

O onima koji test vozila koriste za sopstvene potrebe a beznacajnim redakcijama ih ustupaju na par sati samo da dokumentuju principalima rad sa novinarima, ne zelimo saradjivati niti trositi reci.

pozdravljamo Vas
REDAKCIJA VRELE GUME MEDIA

Mica Voskar
01.10.2013 11:12
17
5

@Freude am fahren

Prvo, mesas babe i zabe! Ako cemo tako, onda ne vredi dati za A45 AMG 50.000 evra, RS3 nesto vise, kao i M135i... Ah,da, oni svi imaju ili zadnji ili integralni pogon a Megane prednji...

Drugo, ovo je kategorija i po sistemu vrednosti a i klasovno ispod BMW-a 428i te je razumljivo da takav model u svom najboljem izdanju dosegne cenu osrednje opremljenog BMW-a. Uz to, ovi modeli nemaju motore vece od 4 cilindra (cast izuzecima) a sa prednjim pogonom, za koji svi oni tvrde da ima svojih ogranicenja, te se zato i drze zadnjih ili integralnih. Stoga, Megane je ostvario rezultat za prespekt.

Kao kada bi se divio Kliju RS za ubrzaje od ispod 7 sekundi... Za njega je to rekordna vrednost u klasi ali za jedan BMW, MB ili Audi nedopustiva.

Zato, pre nego sto krenes da brkas klase automobila i cenovno kategorisanje, razmisli (ne nauci, jer smatram da to znas samo nisi razmisljao u tom pravcu) sa kime se taj model bori u svom segmentu...

Pored toga, VW Golf ni ne sme da izmeri krug jer nece imati osnova da naplati i visu cenu nego sto Renault trazi za Megane.

Da naglasim da nisam fan Renaulta. Smatram ih OK automobilima, nista posebno.

Audifan
01.10.2013 11:27
20
4

@ Predugacak naziv Gde ima da se kupi 428i u fullu za 34000e da se odma zaduzim, pribliznija cena je 45-65 k e zavisno od opreme, sta je full? klima ,koza ? koja vrsta koze jer su cene koze od 2-8 k e, bang and olafson?bose? m performanse paket? business paket? prevelik je pojam Full opreme ! Megan je od " biciklova" najbolji odnos cena- performanse pored Seat cupre,focus st,astra opc, golf R vec prelazi 40 K e i zbog awd iskace iz ovih parametara.

loeb-np
01.10.2013 11:36
12
10

auto ubija na mesto! prekida kako je dobar! jede svakog golfa za dorucak! pored ovog auta ne vidim ni jedan drugi!

pecagt
01.10.2013 11:43
16
5

Serpico, potpisujem u potpunosti.
Za mene je ovo najbolji fwd hot(est) hatch...
A porediti ovo sa bmw 428 je potpuno promasena tema, ali potpuno...ni klasa, ni filozofija, ni ciljna grupa, ni tehnicka resenja, ni ciljna grupa...nista tu nije za poredjenje, a tek cena, pa svako ko je kupovao nesto novo od nemackog premiuma ce vam lako objasniti, kako ona ide do nebesa od trenutka kada vam noga kroci u te najlepse salone ...to je moje misljenje.

Troll
01.10.2013 13:09
6
16

Imao sam ga skroz je bezveze,plastike mnogo cvrce,skripe uzasan je,motor je dobar ako necrkne na 7 krpm , potrosnja je dobra ispod 20 litara ,sedista kao klupe pravi Reso.

Fingo
01.10.2013 13:29
11
7

Takog pretekoh juče dvojkom 1.6 td.

Suburban
01.10.2013 14:46
11
11

Ovaj Megane RS RB8 je upotrebljiv samo, i iskljucivo na stazi, a auto upotrebljiv samo na stazi je neupotrebljiv u stvarnom zivotu tako da ne zasluzuje mnogo da se o njemu nesto posebno prica. Ko nije seo u ona sedista, moze da prica o komforu, jer u ta sedista ne moze da sedne niko malo korpulentniji tipa preko 80-90 kg. O prostoru na zadnjoj klupi takodje ne treba trositi reci, a svetlost tamo dolazi kroz dve "spijunke", a to je posledica dobrog dizajna. Sto se tice materijala, auto je u godinama tako da nije cudno sto mu to neki zameraju ali su po meni sasvim pristojni, ima i boljih ali i gorih u klasi. I dodao bih ovima koji ne znaju, da bi on, Megan RS, bio dobar na stazi mora da se doplati (znaci ne dolazi nista standardno) za Cup tvrdju sasiju i mehanicki diferencijal sa ogranicenim proklizavanjem i drugim tockovima. Postoje proizvodjaci koji to daju standardno, i nude vecu upotrebljivost od Megana ali kako god, samo cu reci ST, OPC, R.
I da ovi sto pricaju o Nirburgringu od toga sto je on dobar nemaju nista, da smo u zemlji u kojoj postoji staza pa i da imaju aduta, ovako je ovo jos jedan auto za paljevine koji se samo loze na brojke i prideve naj, naj.

Freude am fahren
01.10.2013 15:48
10
8

@ Mica Voskar:
Totalno pogresno si razumeo svrhu i poentu mog kometara... On je bio replika na serpico-v komentar, da je ovo nekakav tester za auto znalce, neki reper ili bilo sta vise od, ponavljam, obicnog auta (doduse sportski trimovanog i "nasminkanog"), sa "neobicno" visokom cenom za ono sto nudi. I taj moj komentar treba i sagledavati u tom kontekstu.
Nisam i nikada ne bih uporedjivao klasu Megane-a i serije 3, iz prostog razloga sto ovaj prvi nije prava mera za poredjenje jednom BMW-u :) Ali ako je Megan RS RB8 vec "usao" u cenovnu teritoriju Serije 3, onda sam odreagovao iz finansijske perspektive gledano tj. treba da se zapitamo zasto, po Renault-u, taj auto kosta koliko i jedan model najprodavanijeg brenda premium segmenta? Za oko 31000 evra (u Francuskoj, dodati PDV i takse za uvoz u druge zemlje), ovaj auto u poredjenju sa 428i ne nudi ni bolji motor (RB8 2,0l turbo vs 428i 2,0l bi turbo), ni bolje performanse (ubrzanje do 100 kmh, RB8 6 sec. vs 428i 5,6 sec), definitivno ni bolji kvalitet izrade, upotrebljene materijale, ergonomiju... da ne pisem tek o vlasnickom iskustvu, odrzavanju (za limitiran model cak i redovno odrzavanje ce da bude papreno, da ne pricam tek o rezervnim delovima za auto koji ce biti napravljen u maloj seriji...), naknadnoj prodaji... Zato sam ja napisao taj komentar, puno para, malo muzike, a onda jos neko to i predstavlja kao neki reper ili uzor, sto bi rekli u slengu: "nidje veze" :)
Renault pravi automobile koji se kupuju razumom, dobar odnos ulozeno-dobijeno, ali ovaj Megane RS RB8 je jednostavno PAPREN za to sto nudi i to je sustina moje opservacije, nista drugo.

@ Audifan:
Pretpostavljam da je pitanje bilo upuceno meni... BMW 428i u Nemackoj krece od oko 34000 evra, naravno ne u full paketu ali sa opremom koji zapravo ukljucuje sve sto treba prosecnom vozacu i jos malo vise. Ako je nekome malo standardni bi-xenon, naravno da moze da doplati jos 2000 za adaptivne LED farove, umesto standardnih 18"-ica doplati jos oko 1200 za 19"-ice, umesto standardnog tempomata doplati oko 900 za "radio" tempomat (Active cruise control), ili doplati za kamere u bokovima (SurroundView), pretplatu za satelitsku navigaciju, ili mozda Dakota kozu i tapacirunge, M Sport vesanje i M detalje u unutrasnjosti... Da umesto standardnog MP3 CD playera sa chargerom i 6 zvucnika sa pojacalom, moze se i doplatiti ali ne za Bose ili B&O koje pominjes (slabo pratis ko radi te stvari za BMW), nego za Harman-Kardon Hi-Fi ozvucenje sa 10 zvucnika i wooferom, a moze cak i da se uzme model xDrive sa pogonom na svim tockovima, pa ko voli... Pitanje je samo sta ko hoce i koliko zeli da potrosi, pa tako cena lako moze da ide i preko 50000 evra. Samo, ja pitam tebe da li je stvarno standardni paket opreme kod modela 428i (da pomenem samo tempomat, dvozonsku klimu, kozni multifunkcionalni volan, elektricno podesiva, grejana sedista, parking senzore napred i pozadi, grejace u retorovizorima, Bluetooth konekciju za audio sistem (pustanje muzike sa laptopa, mobilnog telefona, tableta...), Isofix sedista, 8 airbagova...), tebi premalo za datu cenu? Ako je tako, onda mi odgovori a sta to nudi vise od opreme Megane RB8, koji kosta maltene isto? U SAD je base model 428i u prodaji od nekih 41200 USD (oko 30500 evra, link: http://wheels.blogs.nytimes.com/2013/06/14/bmw-announces-details-and-prices-for-the-2014-4-series-coupe/?_r=0), tako da se do cene Megana RB8 (sa porezom u SAD ce biti i preko 35000 evra, u Evropi oko 32-35000, zavisno od drzave do drzave) opet moze dodati jos neka sasvim fina oprema tako da opet za istu cenu dobijemo mnogo vise nego sto nudi Megane RS RB8 koji nema cak ni na spisku dodatne opreme mnogo toga sto 428i ima vec u standardnoj (na primer asistenciju/automatsko kocenje za voznju uzbrdo Hill Assist, teleskopsko podesavanje volana i komandi, RunFlat gume...).
Elem, izvinjavam se na preopsirnosti, ali odgovor je zahtevao malo vise prostora da bih obrazlozio svoj raniji komentar i odgovorio na pitanja. Ja stvarno nemam nista protiv bilo kojeg brenda, vozim BMW i sto se mene tice nemam potrebu da bilo kome objasnjavam bilo sta, ali kad zauzvrat neko pokusa da nametne neki iracionalan stav i uvrze ga kao aksiom a jednostavno gresi, ja osecam potrebu da reagujem ne zbog ovog ili onog brenda, nego zbog principa. Ponavljam, Renault pravi racionalne automobile i treba da se drzi toga, Megane RS RB8 nije racionalan, nije praktican, nije ni Bog zna kakav sportista (ako je vec jedan sasvim standardan 428i brzi od njega na 100 kmh), a ponajmanje je dobar i pametan izbor za onoliko koliko kosta. Svi mi imamo svoje favorite, ali mislim da bi razum ipak trebao da bude ispred svega ostalog.

Bojan
01.10.2013 16:50
9
8

Sta fali Renou? Svaki auto ima mane, nijedan nije savrsen, ali da bi neki auto pljuvali tako kao Reno u Srbiji, mora da bude ocajan. Reno je izuzetno dobar i oduvek je bio dobar, i oduvek se kod nas vozio i bio vrlo popularan. Retki su vlasnici od cetvorke do Megana 3 koji ce se pozaliti na auto, zato molim one koji nikad nisu vozili Reno da ne komentarisu njegov kvalitet.

Veljko
01.10.2013 17:41
12
7

Plastikaner na kvadrat, ko se 1 prevari, nece opet, pa ni za 100 godina

Audifan
01.10.2013 18:03
11
2

@Freude am fahren Aha pa moja replika tebi je vise bila upucena oko neuporedivosti sa meganom msm porediti ga sa "biciklom" je neumesno, a sto se tice cena serije 4 ili cak serije 3 ispod onih sto sam naveo teko da ima neoskrnavljen 328 I ili 428 I.
Inace cene su u Nemackoj trenutno jace nego kod nas ! Jer na ovom ubogaljenom trzistu moraju dileri vise skidati gace nebili ista prodali. pa to izgleda ovako :

pocetna cena standardnog 428I 41100 evra
da za muziku sam napravio lapsus Harman kardon (ali i B&O) je u pitanju i kosta 1100 evra ali povlaci sa sobom i jos Bmw profesional audio cca 1300 , pa kad uzmes takav auto felne itd itd itd i lako dodjes do one cifre sto sam ja napisao. Daleko da standard nevalja ali za premium osecaj mora se jos dosta dodati,usput isto ti je i sa Audi ,Mb.
I da u Nemackoj nema popusta u ceni vec daju opreme gratis u vrednosti od 4000 evra,kod nas u Delti bazni 428I je jeftiniji za 3500 evra.

Inace trenutno najjeftinija verzija serije 4 je 420d 39200 e tako da je ni u snu nema za 34000e

Cak 328I krece od 38000 e a od opreme nima ni ksenone,nijedan paket,sa najbednijim stofovima itd itd,znaci moras dodati minimum 5 K e da bi dobio ono nesto !

Usput za bmw (koji pored audija bas pratim) rade ozvucenje Harman a i B&O proveri na bmw.de
Sa razlikom da je B&O u nekim serijama dostupan u "Standardnom " pakovanju opreme a kod drugih moras posegnuti u bmw individual sto i jeste slucaj za seriju 3 i 4. dok kod serije 6 nije.

Mozes sve to lepo videti na bmw konfiguratoru,a na dobijenu cenu oduzmi 4000 evra da bi dobio stvarnu vrednost..

evroskeptik
01.10.2013 18:07
5
3

Jedan od automobila za koje ne zna covek cemu sluze a svako bi ga rado ajcio. Na ovom sukobu racija i zelje pociva svet i potrosacko drustvo

Dejan L
01.10.2013 19:49
13
10

Za 22.000€ Octavia vRS sa 220 KS i mehanikom Golfa GTI, a može da se doplati i TJUNING KIT oko 1.000€, pa se lako čipuje i na 250KS.
U odnosu na ovaj Megan ima upotrebljivu zadnju klupu, upotrebljiv prtljažnik i lakše će je prodati kao polovnjaka.

Zex
01.10.2013 20:03
14
1

@Freude am fahren @Audifan Momci zaista cenim vase komentare i smatram da volite i pratite autoindustriju. Kad se nadju dva znalca kao vi (bez ironije mislim) ovo se pretvara u forum sa predugackim i opsirnim komentarima sa puno objasnjavanja i sitnih detalja koji mi nisu bas zanimjivi, mada volim da citam vase utiske. Osim toga "muka" mi je da pomeram sliku na telefonu dok citam vase "Ilijade i Odiseje" koliko su dugacki. Sve najbolje i nemojte sta zameriti, samo tako nastavite ali "skratite malo" bar dok ne kupim novi : telefon,tablet, lap top .....Eto, sad i ja nasiroko ali se stvarno izvinjavam.

Audifan
01.10.2013 20:24
4
1

@Zex Kralju !!!!
Upravu si,trabali bi smo se prebaciti malo na VG forum ?
Ali, tamo nikoga od ovde prisutnih nema?

Audifan
01.10.2013 20:46
4
1

@Zex Kralju !!!!
Upravu si,trabali bi smo se prebaciti malo na VG forum ?
Ali, tamo nikoga od ovde prisutnih nema?

peđa
01.10.2013 21:23
4
1

@ Zex - Bravo :)
@ Evroskeptik - pravi komentar, dobra masina, ali ne znas za sta sluzi :)
@ Audifan, zanima me tvoje misljenje o Golfu VII 1.6 TDI (105) Comfortline za povoljnu cijenu. Hvala

Audifan
01.10.2013 21:38
4
1

@Pedja Povoljna cena za Golfa skoro pa misaona imenica...
Al golf7 jeste trenutno vozacki najkomletniji auto u klasi i najskuplji.. 1,6 tdi extra obrtni momenat(za taj rang)u power box (preporuka mtm-ov)dobijas 135 ks i da nikako po meni ispod comfortline,trend je bas dosta osiromasen,ukoliko se pakuje iz proizvodnje obavezno i xenon farovi pa po cenu nemetalik boje,izgleda mnogo bolje od standardnog. Dizajn golfovski,nekome fujj vecini uvek dobar,u svakom slucaju cvrsta valuta,najmanji gubitak na ceni.
Mozda pogledati neki primerak od sluzbenih na weltauto iako i ti njihovi su po meni onako sa opremom manje vise nista posebno.

Audifan
01.10.2013 21:57
3
2

@Pedja Povoljna cena za Golfa skoro pa misaona imenica...
Al golf7 jeste trenutno vozacki najkomletniji auto u klasi i najskuplji.. 1,6 tdi extra obrtni momenat(za taj rang)u power box (preporuka mtm-ov)dobijas 135 ks i da nikako po meni ispod comfortline,trend je bas dosta osiromasen,ukoliko se pakuje iz proizvodnje obavezno i xenon farovi pa po cenu nemetalik boje,izgleda mnogo bolje od standardnog. Dizajn golfovski,nekome fujj vecini uvek dobar,u svakom slucaju cvrsta valuta,najmanji gubitak na ceni.
Mozda pogledati neki primerak od sluzbenih na weltauto iako i ti njihovi su po meni onako sa opremom manje vise nista posebno.

Miki
01.10.2013 22:27
5
10

Šklopocija koja se ljulja i zanosi u porođenju sa Fokusom ST, jbg kad se plastika osili i poželi da nosi ovaj motor

Bobo
01.10.2013 23:50
9
4

Megan je sportski auto i sluzi svemu cemu sluzi bilo koji sportski auto.Cemu sluzi BMW 428, kad za te pare moze da se kupi i autobus.Sklopociju svi osim hejtera smatraju najboljim hot hatch autom ,prakticni aspekti ovde ne vaze.U sedista komotno staju i nadprosecni vozaci,a auto jeste dobar i bez kup sasije samo se udobnije vozi.Tako da ceo svet uglavnom smatra da je ovo ‚‚vruc‚‚ auto i prilicno je pozeljan, a naravno Freude da je yebena testera jer u svetu se zna ko moze da vozi BMW, najsportskiju marku medju masovnim brendovima, sinonim za sport i luksuz, a 428 je vrlo sportski model, daleko od baznog 116, a opet sa nesto manjim obrtnim momentom, vecom tezinom, i manje snage kosta vise od automobila o kojem je ovde rec.Dakle, da ovo jeste yebena testsera jer krpi i dobre bmw-e,a sa prednjim pogonom prosto krpi sve ostale na planeti.I koga bre zabole za zadnje klupe iz mlade Bolesave.

Bobo
02.10.2013 00:11
7
6

Ah, evo ja trazih po Nemackoj i ne nadjoh 428 jeftiniji od 41000.Dodjes na post o Renou Megane RS i onda trunis o predugackom imenu, za nesto sto je "neracionalno", akao da nije jednako neracionalno kupiti 428 pored 320 d, jer ima dvoja vrata manje, kosta vise i vise trosi.Zatim misionaris , skreces paznju da bi ipak trebalo racionalnije trositi novac, a da to ne bude Reno, da bi trebalo Reno da bude racionalan da pravi racionalne automobile.Start od 0 do sto, apsolutno nikom vise nije bitan, jer ne zavisi samo od snage motora vec i od proracunatih odnosa u menjacu koji su sa razlogom tako proracunati, da idealna ubrzanja postizu izmedju 70 i 160 km otprilike i svasta nesto jos...Elem,sve mi nesto govori da ti o automobilima ne znas nista,da si opsednut hejtovanjem Renoa, da si cenu BMW a lupio a da ni u jedan nikad nisi seo i na kraju sto opet promeni ime Dejane?Nemoguce je statisticki da je pored svega sto sam rekao u pitanju neko drugi nego ti.

sveta
02.10.2013 00:49
8
6

GLEDAO SAM BAR 10 TESTOVA FOKUS , GOLF , ASTRA ,MEGAN ...... I VIDIM DA VI BLAGE VEZE NEMATE !!! IMATE YOUTUBE I LEPO PRELISTAJTE SVE ONE TESTOVE I ONDA KOMENTARISITE KO STA I KAKO ILI NE LUPETAJTE O NECEMU STO ILI NE ZNATE ILI MISLITE DA ZNATE...... 1. MESATE KLASE AUTOMOBILA
2. GLEDATE POREKLO AUTOMOBILA
3. NI JEDNU CINJENICU NE NAVODITE ARGUMENTOVANO
..............................................
-MOJE MISLJENJE JE DA VAM SMETA KAD NEKI PROIZVODJAC VAN NEMACKE NAPRAVI NESTO DOBRO I ZA MANJE PARE OD VASIH FAVORITA STO SE OCIGLEDNO VIDI IZ SVIH ASPEKATA A VI NEMATE NIKAKAV ARGUMEN SEM DA GA PLJUJETE I SKRNAVITE! ZA MOTOR I MEHANIKU STO SE TICE RENOA MOZETE SAMO KAPU DA SKIDATE I NISTA DRUGO A DIZAJN POLAKO DOLAZI STO SE VIDI IZ PRILOZENOG ........... TOLIKO O TOME VREME CE POKAZATI KO JE DOBAR PROIZVODJAC A KO NE

Bobo
02.10.2013 07:03
11
4

@Dejan l Imas nanekim trzistima Megane gt 220 karavan za nesto manje para od Skode, a ima jos veci prtljaznik i puno mesta na zadnjoj klupi.

nn
02.10.2013 09:03
11
2

Kako bih vaz zatvorio u neki prostor od 10 kvadrata da vidim tu tucu!

Bojan
02.10.2013 11:23
8
4

Reno plastikaner... U cemu je problem sa plastikom? Jeftina je, ne hvata je korozija, lako se reciklira i fleksibilna je. Reno ima jednu od najcvrscih karoserija, kada je Laguna 2 izasla bio je to najbezbedniji auto na svetu, ispred nesalomljivog Volvoa, i do danas Reno veoma brine o bezbednosti. Enterijer kod starih modela jeste malo plastican, ali mu bar sedista nisu drvena... Jednom sam sam putovao Golfom 4 sata i nikad se vise ne bih setio za VW, imam jos utisak da me zadnjica boli od njegovog drvenog sedista...

BMW fanatic
02.10.2013 11:49
6
9

Komentari su uglavnom subjektivni, ili velika ljubav prema Renaultu ili antipatije :) Ja ću pokušati biti objektivan. I ako ne volim Renault njihovoj sportskoj diviziji se mora odati priznanje. Megane RS je sigurno jedan od najboljih hot hatcheva, ali po meni nije najbolji iz prostog razloga što nije praktičan za svakodnevnu upotrebu, već je pravljen za stazu (otuda i toliko pominjano odlično vrijeme na Nirgburgringu), dok su ostali u klasi, poput GTI-a, ST-a, OPC-a pogodni za svakodnevnu upotrebu. Druga stvar, Megane RS bez Cup paketa nije ni najbrži, čak štoviše, a evo i dokaza:

The Times:
8.27 min - Opel Astra OPC (von Saurma: 8.20 min - on 19-inch-wheels)
8.36 min - Volkswagen Golf GTi Performance (von Saurma: 8.29 min)
8.39 min - Ford Focus ST
8.40 min - Renault Mégane RS (no Cup-package)

Moj izbor u ovoj klasi bi bio Astra OPC, jer mi je osim što je najljepša (i ako subjektivna stvar) najkompletniji auto u klasi.

pedja
02.10.2013 14:24
4
0

@Audifan Hvala, ma jedan je primjerak pa nemam priliku da nista biram. Metalik, bez ksenona, jbg. Ali nov je, 4 god garancije, a cijena nije losa (oko 15000).

Audifan
02.10.2013 16:23
4
1

@Pedja Nema na cemu , U zdravlju da te sluzi , i jos bolje posle udas. Pa i za 5 god dobices 10 -11 K e za njega. Savet,obavezno kvalitetno ulje i na svakih 15000 km, nikako chip tuning samo power box i to od renomiranih proverenih kuca.

Suburban
02.10.2013 17:25
6
6

@BMW fanatic
Bravo care, ti si moj idol. Hvala za rezultate na NBR, da malo zatvore usta ovi koji samo spominju Megana RS i stazu. Bravo jos jednom.
Sve se slazem sa tobom za Astru OPC. A znas kada ce bude jos interesantnije, kada dodje Astra OPC NBR-E.
Pozdrav!

Bobo
02.10.2013 23:52
9
4

@Suburban,BMW fanatic Prvo daleko ste od objektivnosti jer je megan rs auto koji semoze dobiti sa drugacije podesenim vesanjem,koje se naziva cup sasija i nije pravljen za stazu vec je redovan hot hatch i svaka cast svima koje ste nabrojali, ali od njih je brze vreme imao i stari megan rs sa 8.16, a poslednji rs trophy, koji je kao ovaj ovde ciji test citamo imao je 8.07 .Da samo kazem daje to brze od ferarija 355,nekih porsea, audija rs verzija, mitcubishi lancera evolucione, m3, m5, m6 nekih verzija.Poenta je da svi prave svoje porodicne kompakte i u verzijama koje bi trebale biti sto brze, Reno je to uradio najbolje od svih jer postize najbolja vremena, a li ne samo na Nirnburgringu vec i u gomili uporednih testova, posebno po pitanju odnosa cena.Uglavnom, Cup sasija ili ne postigao je vreme koje postizu automobili koji imaju 500 ks i vise sa automobilom koji kosta koliko je gore navedeno a kad smo kod rezultata ‚‚care‚‚: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times Inace nemojte ici na zvanican sajt Nirnburgringa jer ce vam se otvoriti ovo: http://www.nuerburgring.de/en/angebote/motor-action/tourist-rides-nordschleife/opening-times-nordschleife.html Uzivajte u fotografijama najbrzeg auta sa prednjim pogonom na svetu.P.S. Sta znaci prektican za svakodnevnu upotrebu?

dr
03.10.2013 08:08
4
0

zanimljiva prica o automobilu koji pripada nekom drugom sretnijem bogatijem drustvu. Polemika o razlikama u klasama je interesantna ali besmisleblna jer su sve to razne varijacije na istu temu. A sve je pocelo sa Golfom kec GTi i Peugeotom 205 GTi. To su bile "testere" i mrtvacki sanduci posebno Peugeot. Ovo sada je besmisleno usminkano

Bobo
03.10.2013 10:17
5
2

Ovo nije bas usminkano, naprotiv, jedini koji je bas zverski, vozacki sirov, sa najmanje sminke, sa izuzetno krutom sasijom, motorom koji od 2000 do 6000 jednako vuce, preciznim upravljanjem koje je odvojeno od pogona i dobrim menjacem.Tehnicki je sjajan, ima mozda premalo luksuza, unutra izgleda skoro kao obican Megan, ali to se od njega vec drugu generaciju i ne ocekuje, vec da bude najbrzi.

BMW fanatic
03.10.2013 12:11
3
1

@Bobo Nisam daleko od objektivnosti, jer je to komentar ljudi koji se bave ocjenjivanjem auta, profesionalaca. Jeste najbrži, ali sa Cup paketom, a razlika izmedju Megana RS sa Cup paketom i bez njega je nebo-zemlja, ista kao npr izmedju standardnog M3 i M3 GTS. Praktican, odnosno nepraktican za svakodnevnu upotrebu, mislim da da nije potrebno posebno objasnjavati, auto je pretvrd, neudoban za svakodnevno korišćenje, isto kao što je pomenuti GTS više auto za stazu, nego za ulicu..

Bobo
03.10.2013 14:39
5
3

Evo ti jedan komentar ljudi koji se time bave kod nas i kod komsija posebno deo o udobnosti, a svi su sa cup(istina da je bolji za stazu nego bez cupa, ali kako god posmatras stvar upotrebljiv je sa njim ili bez )saijom koja je jos bolja od obicnog rs. daleko od toga da nije tvrd, ali svi sportisti moraju biti, a da moze sasvim o.k. da se koristi u svakodnevnom saobracaju moze, a postize na stazi neverovatna vremena.E mislim da je objektivno reci za ovaj hot hatch da je najbolji hot hatch na svetu sa prednjim pogonom.Sto se tice udobnih vozila c segmenta a koja imaju i sportski karakter tu je Golf GTI bez premca.Ali ovaj Megane je tehnicki ispred svih prednjepogonasa, zato ne proklizava , lezi neverovatno za prednji pogon i to nije samo zbog tvrdoce, vec i zbog posebnog diferencijala i sistema upravljanja prednjim tockovima.

Suburban
03.10.2013 16:59
4
5

@Bobo
Jel se ti pravis blesav ili sta? Kapiram ja da gotivis strasno Reno ali moras nekada da budes i realan. To znaci da nema mesta napred u onim Recaro sedistima, da nema mesta na zadnjoj klupi dovoljno i da je malo svetla pa deluje klaustofobicno, jedino je gepek tu negde mada ima i vecih. O komforu nemoj uopste da mi govoris jer to ni u bajkama nema da je jedan auto koji je namenjen za stazu, dobar i udoban za svakodnevni zivot i voznju po gradu gde je put neravan. Osim toga treba napraviti razliku u tome sto su Megan RS Cup ili Trophy i ostale specijalne edicije zapravo hardcore varijante obicnog, da tako kazemo, Megana RS a ovi ostali kao sto smo spomenuli nude te fore fabricki. Jel ti sada jasno.

Marko
04.10.2013 10:18
3
2

Ne kaze se dzabe Red Bull daje ti krila!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RS197
04.10.2013 16:46
6
1

uh, koliko reakcija je izazvao ovaj clanak...
pokusacu da bar malo priblizim poentu ovog automobila, pogotovo za one koji toliko pisu i komentarisu o njemu a koji ga nisu ni videli uzivo, a kamoli vozili.
ovo je hot hatch, hatch auto sa sportskim ambicijama, i vrh ponude odredjenog proizvodjaca u odredjenoj klasi...
renault u hot hatch svetu postavlja standarde vec dugo vremena, a pogotovo otkako radi renaultsport odeljenje. pri tome, ti automobili su samo nesto bolje varijante sasvim prosecnih modela sasvim prosecnog proizvodjaca. sklapani samo u fr, malo bolje izrade od proseka renoa, ali opet ispod nekih nemackih automobila, posebno tzv premijum proizvodjaca.
ali, poenta i nije da imaju vrhunsku plastiku i zavrsnu obradu ( mada je megane 3 rs sasvim dobro uradjen pogotovo u odnosu na prethodne rs modele ), vec da kad sednes u njih imas osecaj kao da sedis i vozis neki sportski auto, i renosport u tome uspeva izuzetno dobro.
od rs modela vozio sam klio 2 rs172, megane 2 r26 ( redja serija sa 5ks vise od standardnog i lsd-om, najtrkackiji civilni meg 2 ), megane 3 rs250 cup i megane trophy rs265 ( ovaj rekorder na ringu ), a privatno vec preko 2g vozim klio 3 rs197. pored renoa imam jos jedan auto drugog proizvodjaca i druge zemlje porekla koji me odlicno sluzi, i mislim da nisam subjektivan...pored ovih automobila, imao sam priliku da provozam civic type r fn2, golf 5 gti, lancu deltu hf hpe i jos nekoliko sa slicnim, 2l turbo benzinskim motorima, izmedju ostalog i 328i f30 koji ima isti motor kao ovaj 428i o kojem se prica, pa sam cak i provozao golf 6 r, tako da imam prilicno dobar repek kad se prica o hot hatchevima, i mogu reci da je reno u toj klasi proizvodjac no.1. nije ukupno najbolji auto, ali je pravi drivers car...
uostalom, a vezano za promaseno poredjenje sa 428i ( koji je brzi samo do stotke i samo na papiru, i to zato sto fwd automobili ne mogu da u startu od nule prenesu svu snagu na podlogu, megane 3 rs ima bolja medjuubrzanja u bilo kojoj varijanti od 328i i 428i na pravcu, a o poredjenju u voznji po bilo kakvom putu na kojem ima krivina ne treba ni pricati ), treba ga zapravo porediti sa najjacom serijom 1. evo sta kazu u EVO magazinu na tu temu -
http://www.evo.co.uk/features/features/290242/best_hot_hatchbacks_top_ten.html
prvo mesto megan rs265, iza njega bmw 135m...svidelo se to nekom ili ne, renosport modeli su do klija 4rs reper za hh vozila...
jos par napomena - @bmw fanatic - ti si podatke uzeo sa poslednjeg testa o kojem ne treba trositi ni reci. na njemu je megan bez lsd-a ( izvezen sporije nego megan 2 rs, sta reci dalje ), a golf i astra sa lsd-om, megana su jako sporo izvezli ( na ringu je zvanicno vreme za non cup rs250 8.29, proveri na zvanicnoj listi pre nego sto pises te stelovane podatke. :)
dalje @bobo, megan sa 8.16 ( zapravo 8.17 ) o kom pricas je r26.r, hard core auto sa mnogo izmena u odnosu na standardni, neudobniji, ogoljen do maksimuma cak sa plasticnim staklima radi olaksanja karoserije, dok je trophy standardan auto sa svom opremom koja u njega ide. tu je velika razlika i u tome je zapravo velicina trece generacije megana rs. na stranu to sto se tim vremenom ubacio ispred nemackih rs6, rs4, tt-rs itd...
svidjalo se to nekome ili ne, renaultsport je do sada pravio najbolje drivers car automobile. kako ce biti u buducnosti, videcemo ( ja sam sa kliom 4rs malo skeptican ), ali do sada je svaki rs model bio "car to beat"...

Freude am fahren
04.10.2013 18:25
5
7

@ Bobo:

Kao prvo, ne znam da li stvarno ne razumeš ili se samo praviš da ne razumeš, ali da pokušam još jednom da pojasnim, definitivno poslednji put jer nemam ni vremena ni namere da se sa tobom raspravljam o tome da li Renault pravi bolje, brže, sportskije, udobnije a pritom praktičnije, jeftinije i pouzdanije automobile nego BMW i ostali. Mislim, očigledno si toliko pristrasan i neobjektivan sa jedne, a sa druge strane iznosiš paušalno neke cifre i podatke ovde tako da ne bi imalo smisla. Ali, papir trpi sve...

Kao drugo, kažeš da je ovaj Megan, citiram te: "sportski auto i služi svemu čemu i bilo koji sportski auto", a onda si u nastavku napisao, citiram te: "čemu služi BMW 428i". Evo sad ću da ti objasnim čemu služi: Megane RB8 ubrzava 0-100 kmh za 6,0 sekundi, BMW 428i ubrzava 0-100 kmh za 5,6 sekundi (u SAD zbog 5 KS manje ubrzava za 5,8 sekundi). Dakle, jedan sasvim običan, standardni, serijski 428i služi da postidi tog tvog super-ultra-sportskog Megana na stazi, jer ubrzava bolje od njega i pored svih nalepnica RedBull i F1 koje taj Megane nosi na sebi. Jel` sad jasnije čemu služi 428i?

Kao treće, isti taj 428i je "civilizovan" i rafinisan automobil za svaki dan, maltene porodičan automobil, sa punim komforom i svim onim što jedan premium automobil podrazumeva. Toga nema u Renaultu, a tek ovaj Megane nema ništa od toga, jer je u pitanju ogoljen i olakšan "običan" Megane, spušten malo i sa nešto većim kočnicama, ali obilato obljepljen kojekakvim nalepnicama o F1 koje mogu da prevare samo takve poput tebe. Možemo ja i ti da pišemo ovde do besvesti, ali činjenice i brojke su neminovne: Megane 0-100: 6,0 sec, 428i 0-100: 5,6 sec. Toliko o tom tvom "sportskom" Meganu. Ko koga tu, kako ti ono napisa "krpi", vidi se iz aviona.

Kao četvrto, to što si ti napisao, citiram te: "Start od 0 do sto, apsolutno nikom vise nije bitan, jer ne zavisi samo od snage motora vec i od proracunatih odnosa u menjacu koji su sa razlogom tako proracunati, da idealna ubrzanja postizu izmedju 70 i 160 km otprilike i svasta nesto jos..." - izvini ali nemoj da pišeš ovakve stvari da ti se ne smeju oni koji znaju ponešto o automobilima i automobilizmu. Cela automobilska industrija i sav automobilski svet, svaki proizvodjač i svaki tuner, svi i svako, navodi ubrzanje bilo kog modela od 0 do 100 kmh kao jedan od najbitnijih karakteristika i pokazatelja performansi tog modela, JEDINO TEBI NA CELOM SVETU TO NIJE BITNO. E pa, jeste bitno, jer da nije bitno ne bi ni taj Renault izneo podatak o ubrzanju Megana za 6,0 sekundi, zar ne? Sad, to što smeta tvojim osećanjima prema Renaultu činjenica da je jedan sasvim običan 428i brži od tog tvog "ultra giga sportskog" Megana - to je tvoj problem. Samo, nemoj ovde da pišeš takve stvari jer ne samo da doživljavaš poraz u komunikaciji, nego ispadaš i smešan.

Peto, i poslednje, napisao si mi da "nemam pojma o automobilima i da nikad nisam seo ni u jedan BMW". Ako te interesuje, ja sam diplomirani mašinski inženjer i radim u auto industriji u modeliranju sa Catia V5 i InvertorPro programima. Moje interesovanje o automobilima i potiče iz mog obrazovanja i moje profesije, inače bih verovatno pisao po nekim drugim forumima i portalima. Što se tiče toga da li sam ikada vozio BMW, pozivam te evo javno da mi pošalješ mail adresu da ti pošaljem slike svojih bivših i sadašnjeg BMW-a, pri čemu ovaj zadnji može i slika sa dnevnim novinama na dan slikanja na haubi čisto da ne bude da sam skidao slike sa neta itd. Ja dakle mogu da dokažem sve ono o čemu sam napisao, i u moju odbranu govore činjenice a ako treba baš može i u slikama... A to što govorim je iz svoje profesije i prakse upravo u automobilskoj industriji i mašinstvu, zato mi utoliko i smešnije "zvuče" ovi tvoji pokušaji edukovanja o prenosnim odnosima u menjaču i, kako si ono napisao, "svašta nešto još" :)

Sa druge strane, šta reći kad neko hvali na sva usta jedan auto i piše ovde opširno koliko je to "sportski automobil", a onda napiše da podatak 0-100 kmh "nije bitan"? Toliko o tvojoj realnosti, objektivnosti, i uopšte o poznavanju automobila i automobilizma.
Papir, stvarno, trpi sve...

RS197
04.10.2013 22:09
4
1

@Freude am fahren - "Dakle, jedan sasvim običan, standardni, serijski 428i služi da postidi tog tvog super-ultra-sportskog Megana na stazi, jer ubrzava bolje od njega"
ovde samo pokazujes koliko nemas pojma o cemu pricas.
dakle, cinjenice - vreme na nordslajfe -
bmw m3 v8 420ks - 8.05
megane rs265 trophy - 8.07
bmw 1m 340ks - 8.15
http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
nadam se da i dalje ne mislis da je 428i na stazi brzi od tog megana. eto koliko ubrzanje do stotke nema veze sa brzinom na stazi...
dalje, vezano za ubrzanje 0-100 - megane je sporiji koju desetinku od 428i ( opet nakaradno poredjenje, ali konstantno insistiras kako je taj bmw neka trkacka masina ), ali je u ubrzanjima do vecih brzina, kao i u medjuubrzanjima megan osetno bolji -
80-120 - megane 3,3s, 428i 4,0s
80-180 - megane 12,7s, 428i 14,7s
http://www.zeperfs.com/en/duel3962-4697.htm
na ovom sajtu mozes i da uporedis izmerene vrednosti performansi mnogo modela, i ako se potrudis videces da je megane trophy bukvalno na svim stazama brzi od direktne konkurencije kao sto su astra opc, gti performance pack, fokus st itd...i od svih je stariji...
toliko o brzini, a o osecaju u voznji su vec sve rekli na onom linku koji sam vec postovao u prethodnoj poruci, kad vec toliko guglas otvori ga pa citaj malo, nece da skodi :)

Bobo
04.10.2013 23:40
2
1

@RS 197 Znam da je rsr bio doradjen, tu plastiku su mu ismevali na topgearu, ali to se tada nudilo kao najjaca verzija, mada je bio presirov.Sada vecina auto novinara na ostrvu kritikuju novi Klio da nije dovoljno sirov,da je omeksan i previse digitalizovan iako opet pored 208,st i Pola gti postize nabolja vremena,ali najsirovija verzija tek treba da stigne.

Sveta
05.10.2013 17:40
1
1

RS197 o tome i ja pricam :)

Bobo
05.10.2013 20:07
2
1

@Vrele Gume Zasto cenzura, nisam Ja nikom rekao da je blesav i slicno, ako okrpim neki auto, to ne bi trebalo nikoga da uvredi?Izprozivase me da nemam pojma, jedan te isti "inzenjer", rekose mi da sam blesav u tekstu iznad, a moj tekst ne objaviste.Nije tako vazno, rs 197 je uglavnom sve rekao.

Redakcija
05.10.2013 20:15
2
0

@Bobo

Nije bilo cenzure, svi komentari su prosli...

Pozdrav.

Bobo
05.10.2013 22:19
4
1

@Redakcija Onda sam ja nesto pobrljao.Pozdrav

Bobo
05.10.2013 23:52
4
4

@Dejan,alias Feude bla bla, alias suburban alias pricasam sa sobom:
1.odgovor na tvoj prvi stav u poslednjem izlaganju
nemam pojma ocemu govoris,sve si izmislio
2.Odgovor na 2. stav: to samrekao sa ironijom, naravno da znam cemu sluzi BMW 428, valjda jetojasnosvakom osim tebi(btw to nije nikakav obicni BMW vec jedan mnogo dobar BMW(koji je inace mnogo dobar prizvodjac cija vozila ti posebno ne volis) od kojeg je ovaj Megan mnogo brzi)
3.Lupas brate, ovaj Megan ima svasta od opreme, ne blamiraj se nije nicim ogoljen, samo mu je dodato svasta
4.od 0-100 ja objasnio da ne znaci nikom nista osim klincima koji se loze, ali nije objavljeno iz nekog razloga , pa onda je rs 197 lepo objasnio inzenjeru, ali ako ti opet nije jasno: mnogo automobila ima start od 0-100 za krace vreme od ovog Megana,neki su ubrzavali za4,5 sekundi, ali to ne znaci AMA bas nista jer: ih je zatim osam minuta drao na stazi.
5.Da ne zaboravim, neinteresuje me nista o tebi ne trudi se , znam da nisi nikad seo u BMW

Suburban
06.10.2013 10:35
3
4

@Bobo
Da malo redovnije citas ovde komentare shvatio bi mnoge stvari, ali za pocetak bih te zamolio da me ne poistovecujes sa Dekijem Lazarevcaninom jer svakako nismo iste osobe. Drugo, to sto si opterecen Renoom ja za to nisam ni malo kriv, ali stvari koje sam ti naveo sam imao prilike da se uverim jer sam silom prilika imao, da kazem cast, da se provozam u Meganu RS i da popricam sa vlasnikom, tako da mozes ove bajke koje procitas u nekim novinskim testovima da okacis macku o rep.
A trece, dokazano je da ne citas dobro sta je napisano, vrati se malo u nazad procitaj komentare ljudi, i videces da su objasnili razliku izmedju Megana RS i drugih konkurenta.
Citam odavno tvoje komentare, relativno si novi i ovde i na drugim mestima gde komentarises, i imas tvrde stavove, oskune informacije, ali ih se drzis kao pijan plota i mislis da to sto procitas AB od 65 dinara (a mozda i onu skuplju od 119) da si upio svo znanje iz automobilizma.
Cao, zdravo!

RS197
06.10.2013 15:25
2
0

@suburban - i koja su tvoja iskustva iz voznje meg 3 rs, koja je varijanta bila u pitanju, i kakva su iskustva vlasnika?

Bobo
06.10.2013 18:42
3
3

@Suburban
Evo ti nekih cinjenica:
1)Nisi seo u BMW nikad,koji uzgred ne volis
2)Nisi seo u RS a posebno ti nije bila cast
3)Ako mislis na komentare tebe pod 37 imena, nije nista dokazano, i citajuci bilo ciji komentar ovde ne mozes nista dokazati
4)Rezultati Ringa nisu tamo neki novinski clanci u kojima pise da je brzi od 428, TO je DOKAZANO
5)Citam redovno svu stampu jos od pocetka osamdesetih i stranu i domacu,ali bas sve
6)Okvir brzina koje sam naveo je prosecan okvir(manje vise, ako su duzi pravci malo se to penje) u kojem se najcesce krece sportski auto kad ga vostis po stazi ili ulici,pa je najbitnije da tu pokaze ubrzanja, od 0-100 traje par sekundi i do kraja jurcanja auto se ne spusta na nulu osim kad udari u zid ili mu otpadne tocak,a u narednih 8 minuta,RS je otkinuo i one koji su ubrzavali do 100 za 4,5 sekundi.
7)Ti si Dejan L , ponovo si se izlupao pokusavajuci da hejtujes

Suburban
06.10.2013 21:10
3
3

@RS197
Vozio sam se u Meganu 3 RS ali sa 250 KS. Silom prilika, jer je drug veliki fan Renoa pa me je pozvao da se provozamo u njemu, a auto je inace vlasnistvo njegovog brata iz Slovenije. Voznja je trajala nekih 20 minuta ajd neka je i pola sata, ali po gradu, vozili smo se po KG-u. Moj osecaj je da je auto prilicno tvrd za gradske uslove (na otvorenom se nismo vozili), on kaze da se navikao tokom vremena ali za sebe nisam siguran, preferiram komfornija vozila. Drugar je sa svojih 90-tak kila jedva seo u ona Recaro sedista (i bilo mu je neudobno, ali je bio toliko uzbudjen da nije ni mario), tako da znam da je napred ograniceno za korpulentnije osobe, a pozadi oni prozori su stvarno mali i meni su delovali klaustofobicno. Enterijer je lepo odradjen, meni je ok. Sto se tice dizajna Megana, meni je to jedan od najlepsih u klasi.
Eto to su neki moji utisci, komentarisao sam jer sam merodavniji od nekih ovde koji samo citaju pa ovde mudruju.
Pozdrav.

RS197
06.10.2013 23:26
5
0

@suburban - sto se tice dizajna, rs je kao i bilo koji drugi megan 3 kupe, napred ok, nazad pomalo tesan, sa malim prozorima i malo tezim ulaskom na zadnju klupu. vecina kupea u toj klasi je manje vise slicna. sto se tice sedista, i ja sam vozio obe verzije sa recarom, koji jeste tesnji, ali za mene od 80tak kg, sasvim dobar, to je doduse individualno i zavisi od osobe. mada se megan moze uzeti i sa rs sedistima koja su komfornija, a i imaju grejanje sedista za razliku od recaroa u rs-u. poredeci sa hh-vima koje sam provozao na istim dimenzijama guma ( 235/35 r19 ) megan je recimo udobniji od golfa 6 r ( koji istina ima dosta udobnija i kvalitetnija sedista, ali su ista papreno skupa ), pa za nijansu i od civica type r, a vozi se bolje, ima bolji grip i feedback na volanu. drugar koji je vozio skoro sve sto se moze videti na ulicama kaze da je slicna prica i sa ostalim hh-vima u najjacim varijantama. megan 3 rs je i u hard core varijantama napred sasvim dovoljno udoban, i veci je problem nazad, po pitanju ponude prostora kao i akusticke udobnosti, pogotovo ako se vozi u race modu.
sto se tice prakticnosti najprakticniji je gti u "najobicnijoj" varijanti, pogotovo u verziji sa 5 vrata, od koje su mnogi proizvodjaci odustali (opc odeljenje, hondino r odeljenje itd ),( megan rs sa 5 vrata se pravio u drugoj generaciji, a u trecoj ne). sto se tice opreme, kome je to bitno, reno nikad nije stedeo na nekoj standardnijoj dodatnoj opremi ( cak i moj rs197 ima senzore za svetla, brisace, pritisak u gumama, grejanje retrovizora, grejanje sedista, tempomat, handsfree itd ) ali do klija 4 rs nisi recimo imao navigaciju ( bila je opcija renaultsport monitor, koja je prilicno korisna za one koji hoce da se igraju sa svojim automobilom ). relano, to su sve neki sitniji detalji, koji ce nekima znaciti i to je ok, u kojima rs modeli ne prednjace, ali to nadoknadjuju i svojom cenovnom kategorijom.
nadam se da koga zanima nece mrzeti da cita ovoliko pisanije, samo sam pokusao da malo objektivnije bacim svetlo na megan 3 rs...
realno, par sekundi na stazi od 10-20km ne znaci toliko mnogo vecini, i sluzi vecinom za raspirivanje internet diskusija, ali sam osecaj za volanom ovog automobila je odlican i najbolji u klasi, i sa tim se vecina relevantnih novinara i ljudi koji se bave automobilizmom slaze...

Dusan
08.10.2013 13:34
4
2

Megane. rs je car ovde u ovoj klasi, plastika jeste ali ljudi auto je brz, Reno ima formulu 1 i tehniku, jeste vi okupili da pljujete marku,kome se nesvidja ne citaj i ne gledaj.

Freude am fahren
08.10.2013 20:13
4
6

@ Bobo:

Vidim da su te toliko pogodile činjenice koje sam izneo da si počeo da brkaš šta kome pišeš, pa optužuješ redakciju za neku cenzuru koje nije ni bilo, osim u tvojoj mašti. Ali dobro, nije to jedino što postoji samo u tvojoj mašti, očigledno je jako bujna...

Inače, javno sam na tvoje prozivke odgovorio ovde "pred svima", od toga šta sam po struci do toga da sam ti tražio e-mail adresu da ti pošaljem slike bivših i sadašnjeg BMW-a, "onih" u koje si rekao da nikad nisam seo :) Ponuda stoji i dalje. Ponavljam, ja baratam činjenicama i govorim istinu, a ti se toliko trudiš iz petnih žila da odbraniš svog favorita da te pogadja kao strela kad ti neko kaže da grešiš u nekim stavovima, do te mere da u agoniji napadaš redakciju VG :)

Daj Bože da si ti ikada seo makar u običan Megane, znao bi zašto su ti neki ljudi (ne ja) ovde skretali pažnju na onu tvrdu plastiku koju si "branio" kao da se radi o mahagoni enterijeru.

Za kraj, samo da te podsetim još jednom ovom ČINJENICOM: standardni BMW 428i 0-100 kmh za 5,6 sekundi, Megane RS8 RB8 0-100 kmh za 6 sekundi. Pravi "sportista", nema šta!

PS. Ne znam ko ti je taj "alias Dejan" sa kojim me poistovećuješ, ali si i tu "polupao lončiće", ja sa dotičnim nemam nikakve veze osim što vidim komentrišemo na istom portalu teme vezano za automobilizam. Dakle, imam isto veze sa njim koliko i sa tobom, pa pazi da me ne prozoveš kao "alias Bobo" :)

Deifinitivna tačka na ovu temu sa moje strane.

Bobo
10.10.2013 09:34
4
1

@Freude...Ne optuzujem ja nikoga samo mi nije jasno zasto nisu objavljeni svi komentari koje sam napisao,(po mojoj proceni 3 komentara, bas su bili dobri, najbolje od mene, jedino sto je mozda malo uvredljivo, ali sam hteo malo da nasmejem publiku) mozda je greska i do mene, ali je cinjenica da nisu jer sam ih ja pisao.Nemam od cega da branim ``mog favorita`` jer je on trenutno najbrzi auto sa prednjim pogonom na svetu.``Pravi sportista nema sta`` je to dokazao na stazi postizuci bolja vremena cak i od sjajnog sportskog automomila kao sto je 428, ili M6, ili npr ...vidi sam na listi, uostalom i bas bih voleo da odes i da prokomentarises rezultate , sto to izbegavas?Tvrdu plastiku ne komentarisem uopste prvo zato sto nije tvrda, a drugo zato sto je takvom niko ovde nije ni proglasio (osim Trola).Ponudu da ti posaljem ``moj e mail`` cu odbiti kao nepristojnu, jer nisam izgoreo po glavi da trolovima saljem svoje podatke, adrese, fotografije i sl...za tvoje ``baratanje`` cinjenicama, ovo je NAJBRZI auto sa prednjim pogonom na planeti, to je cinjenica i to vazna u ovoj klasi.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: