Ekskluzivno

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

Laka šminka

Nedovoljno izraženog karaktera, posebno kada je u pitanju stil prednjeg dela, Laguna je nakon samo tri godine postojanja podvrgnuta estetskoj terapiji

Da bi se osvežio izgled, odnosno izbrisale prve bore, postoje dva načina: estetska hirurgija ili šminka! Renault je izabrao drugi, jeftiniji i brži, no ruku na srce, rezultat je vredan hvale. Laguna je, kao i svaka žena koja sa sa ukusom praktikuje ovu veštinu, prosto “procvetala”, njen izraz lica od sada je znatno vedriji. Nije međutim trebalo mnogo, samo par modifikacija na prednjoj masci, odbojniku i farovima, i eto “nove” Lagune, 2011. godište.

Zlobnici će reći da se inspirisala Audijem, posve nebitno, cilj u ovom slučaju opravdava sredstvo.

No, Renault je iskoristio priliku kako bi promovisao i čistije agregate, pojednostavio i obogatio pakete opreme, i na kraju ponudio famozni “4Control” uz slabije motore. Na ovako nešto praktično je bio prinuđen, jer osim što prodaja Lagune 3 nikada nije dostigla očekivani nivo, par ozbiljnih konkurenata već kucaju na vrata. Radi se naravno o “novom” VW Passatu, ali i Peugeotu 508, koji će za par meseci zameniti ostareli 407. Pored njih, na francuskom tržištu postoji još jedan strašni protivnik, poznat pod imenom Citroen C5. Podaci govore sami za sebe, ukoliko je prošle godine “samo” 25.000 Laguna pronašlo put do srca francuskih vozača, Citroen se ponosi podatkom od preko 30.000 prodatih jedinica.

No manimo se statistike i nagađanja, Laguna koja nam je bila ustupljena na testiranje prosto provocira za probnom vožnjom, dobrim delom zahvaljujući prelepim tamno sivim naplacima od 18 cola, i dvostrukoj izduvnoj grani, koji joj daju neophodnu atraktivnost. Lepo, lepo, sigurno ćete reći, samo sve to je verovatno rezervisano za najskuplje verzije!? Samo donekle tačno, jer čim se kupac odluči za sistem 4Control i verziju GT, dobija Lagunu kao sa fotografija, sa svim spomenutim “rekvizitima”. Tim bolje, jer je i sportski enterijer potpuno u skladu sa siluetom.

Sportska elegancija
Ukoliko ste “fan” kokpita sa bezbrojnim dugmićima, kao što je to recimo slučaj kod Opel Insignije, ova Laguna sigurno vam se neće dopasti. U protivnom, elegantna komandna tabla, sa minimumom neophodnih komandi, pleni jednostavnošću i kvalitetom. Debela sunđerasta plastika i umeci od metalizirane plastike, u harmoniji su sa sportskim detaljima. Apsolutno sam se zaljubio u upravljač podrezan odozdo, sa obručem debljine dečije ruke, kao i u kratku ručicu menjača od masivnog aluminijuma (još da nije toliko hladna u zimska jutra…).

     
 

Ništa se ne može prebaciti ni klasičnim, ali preglednim instrumentima, sa crvenim kazaljkama na mlečno beloj podlozi, a još manje snažno profilisanim sedištima. Sve u svemu, vozač čini telo sa vozilom, pod uslovom da nije viši od 1,9 m. Jednostavno sedište se ne može spustiti dovoljno nisko, dok upravljač ima skromnu amplitudu podešavanja po visini. Zapravo Laguna se nikada nije mogla pohvaliti preterano izdašnim unutrašnjim prostorom, kao što je to recimo slučaj kod VW Passata, Mazde 6 i Ford Mondea.

Ovo osećaju pre svega putnici pozadi, kojima jedva da ostaje dvadesetak santimetara za kolena, kada je prednje sedište podešeno za vozača od oko 1,8 m. U istim okolnostima, kod spomenutih konkurenata ima dobrih desetak santimetara više. Ni prtljažnik ne obara rekorde u kategoriji (450 dm3), ali su zauzvrat peta vrata znatno praktičnija. Osim što je lakše ubaciti putne torbe, moguće je transportovati i kabaste predmete, tipa veš mašina ili omanji frižider.

     
 

Kraljica krivina
Ne znajući za odluku Renaulta da upravljanje na sva četiri točka ponudi i uz 2.0 dCi/130 ks, u prvom kontaktu sa testiranim vozilom pomislio sam da su mi opet “uvalili” najsnažniju verziju. Naime, ovaj sistem je bio isključivo u paru sa 2.0 dCi/180 ks i benzinskim 2.0T/205 ks, da bi sada, kao opcija, bio ponuđen i vozačima koji nemaju potrebe za ovako snažnim agregatima. Hvale vredna odluka, jer 4Control zaista pruža ogromno zadovoljstvo u vožnji, dok u gradskoj upotrebi omogućuje znatno manji poluprečnik okretanja (između dva zida 10,3 m, umesto 11,05 m). O ovom sistemu smo već više puta opširnije pisali (pogledajte u arhivi test Lagune 2.0 GT iz broja 170 od 24.09 2008), pa zato samo ukratko kako funkcioniše. Na zadnjoj osovini postavljen je elektromotor, koji u zavisnosti od brzine kretanja i ugla upravljača, zaokreće zadnje točkove. Do 60 km/h, ovi se postavljaju u suprotnom pravcu od prednjih, pod maksimalnim uglom od 3,5°. Iznad ove brzine, svi se zaokreću u istom pravcu, ali sada zadnji pod maksimalnim uglom do 2°.

Vozač se u njegovo dejstvo najlakše može uveriti u oštrim krivinama i pri nižoj brzini (u Francuskoj su to recimo nebrojeni kružni tokovi, koji su zamenili opasna ukrštanja puteva), kada se stiče utisak da se vozilo okreće oko svoje ose. Kao da je previše “smotao” upravljač, tako da ga nenaviknute osobe odmah okreću u kontra pravcu. No, vrlo brzo ga usvoje, do te mere da je svako ulaženje u krivinu pravi izazov. Kako je savladati što brže, pitajući se gde su maksimumi ove Lagune? Daleko, jako daleko, posebno po suvom putu i sa Continental ContiSport Contact 3 pneumaticima, dimenzija 225/45 R18. I dok klinci uzbuđeno vrište pozadi “to, tata, još brže”, Gospođa Rajković mi postavlja ultimatum; ili se smiri, ili izlazim napolje…

Naravno da sve ima svoju cenu, ovakva efikasnost i istinsko uživanje u vožnji koje pruža, imaju za rezultat znatno smanjenu udobnost, posebno za putnike pozadi. Ne do te mere da bi je okarakterisali neudobnom, jer ipak se radi o jednoj familijarnoj berlini, verujem da izraz “prijatno tvrda”, najbolje odgovara realnosti. A motor pitate? Dobro poznati 2.0 dCi, koji je u startu razvijao 150 i 180 ks (175 ks sa automatskim menjačem), od nedavno je “izduvan” na 130 ks, uz obrtni moment od 320 Nm.

U vožnji po gradu i prigradskim putevima, ovo se ne može osetiti, ali kada se izađe iz urbane sredine, temperametno nastrojen vozač poželi još 2-3 tuceta konja. Karakteristike su međutim sasvim na mestu, ova Laguna lako dostigne 200 km/h, dok do 100 km/h ubrzava za nekih 10,5 sec. Šteta je međutim što nema bolji odziv na gas ispod 1.500 obrtaja (motor je zaista “šupalj”), no zauzvrat, može da se zavrti i preko 5.000 o/min. Pri tom, motor je uvek primerno diskretan, dok je potrošnja na očekivanom nivou. Prosečna zabelešena iznosila je 7,8 lit, sa rasponom između 6 i 10,5 lit.

Na pola puta
Kako životnog, tako i po pitanju restilizacije. Naime, Laguna 3 treba da preživi još barem 2-3 godine, a što se tiče liftinga, šteta je što se Renault zadovoljio isključivo prednjim delom. Ukoliko je za utehu, podignut je nivo opreme, tako da na sve nabrojano treba dodati i toliko praktičnu karticu “slobodne ruke”, automatsku električnu ručnu kočnicu, kontrolu pritiska u gumama, sedišta u kombinaciji koža/platno, dvozonski klima uređaj, regulator i limiter brzine… Konstatacija se odnosi i na opšti kvalitet, bez da je promenjena cena. Ovo ipak treba uzeti sa rezervom, jer u vreme testiranja nije bila poznata kod nas.

vozna dinamika,
system 4Control,
sportski enterijer,
bogata oprema

vidljivost unazad,
prostor na zadnjoj klupi,
restilizovan samo
prednji deo

U Francuskoj, doplata za 4Control iznosi oko 1.500 evra, s tim da je tada Laguna bogatija za spomenute sportske atribute. Informacije radi, voženi auto na istom ovom tržištu ima katalošku cenu od bezmalo 30.000 evra (ističem katalošku, jer je moguće dobiti popust i do 20 %), no kupci u Srbiji su kao retko kada povlašćeni znatno nižem cenama. Primera radi, trenutno za Lagunu 2.0 dCi/180 Dinamique 4Control, pre restilizacije, treba platiti 23.453 (uračunat aktuelni popust od 2.600 evra), dok je ista ova u Francuskoj koštala par hiljada evra više (isto tako sa uračunih 15-20 % popusta).

Bilo kako bilo, dinamički kvaliteti kojima se dići, svakako zaslužuju pažnju, a da li će atraktivniji izgled i dostupniji 4Control imati značajnijeg uticaja na prodaju, pokazati će vreme. Loša reputacija, koju je prilično opravdano stekla Laguna 2, “trojka” apsolutno ne zaslužuje, te je u tom smislu reagovao i Renault, podigavši garanciju na 3 godine ili 100.000 km.

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
9284
Postavljeno: 26.01.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Milan
26.1.2011 00:34
24
30

Ovoliko monoton nijedan Renault do sada nije bio.

Nemac
26.1.2011 09:31
16
48

Zar još ima onih koji voze Reno ?

Dejan L
26.1.2011 10:33
29
26

Auto je dobar, ali je ružan, jedino što će ga 508 pokidati i spolja i unutra i sa motorom 1.6 od 200ks (motor izrađen u saradnji sa bmw-om)

Eki
26.1.2011 11:03
18
25

Ruzno.
Tehnoloski napredno ali ruzno...

Srdjan
26.1.2011 11:36
29
18

Reno je nazalost napravio veliki previd kod Lagune III : po svaku cenu su zeleli da operu ljagu sa svog imena koju im je navukla Laguna II svojim ocajnim kvalitetom sa kojim su sví podsmevali, te su sav akcenat kod novog modela bacili na taj aspekt, verovatno su i uspeli, pokazace eksploatacija. Sa druge strane, novi model niti je narastao dovoljno da ostane u danasnjem nivou klase (svi konkurenti poput Insignije, Mondea, Mazde 6, Accorda, C5...) su i do 10-ak cm duzi, pa i siri i visi od Lagune i ostala je jednostavno skucena u svakom pogledu. Sa druge strane, nudi solidnu opremu, sa ovim sistemom i dobre vozne karakteristike, ali nedovoljno da bilo koga privuce nekim izrazitim adutom. Konkurencija je jednostavno bolja od nje i nudi vise za iste pare.

rus
26.1.2011 12:44
11
21

Steta za Renault ovako ruzan automobil retko ko moze da napravi,prednji kraj sad i moze da prodje ali zadnji..:(:(...prodajni rezultati sve govore...

Milan 2
26.1.2011 17:35
28
6

mogu se sloziti sa vec inom da Laguna III je mogla biti puno lepsa, ali verujte mi da uzivo mnogo lepse izgleada, mada ni tad joj se ne moze oprostiti krajnje diskutabilan prednji deo i svetlosne grupe.
Medjutim unutrasnjost je sjajna i bas je prelepa instrument tabla i deo oko naskona za ruku koji je masivan i jos nema kalsicnu rucnu kocnicu sto je jos jedan detalj koji puno znaci radi estetike u delu koji razdvaja vozaca i suvozaca.
Neko pominje dolazeci 508 i neki 1.6 od 200ks, pa bi molio da nam nesto vise kaze o tom agregatu, kakv je, koji mu je obrtni moment..itd ja se kladim da posle predjenih 20.000 buduci vlasnik komotno moze da ide na generalnu. Jeste da sad iz 1.6T motora se nudi snaga u 2 verzije od 150 (sto je ok) i 180ks (granica prihvatljivog). Reno posle BMW-a ima najbolji dizel agregat 2.0dCi, a vi pricajte sta hocete.
Peki, sve pohvale za ovaj tekst. pozz...

Leon
26.1.2011 21:21
30
6

Što se tiče lepote,berlina je prihvatljiva.Nije neka lepotica ali nije ni ružna.Ali zato je karavan verzija lepša od svih gore pomenutih modela,osim možda Insignije i Mazde 6.
Ali o ukusima ne treba raspravljati.Meni je npr.baš taj 508 jako ružan i neskladan.Srcem bih odabrao Insigniju,razumom Accorda.O c5 ne bih razmišljao jer imam priliku da gledam svaki dan jednog u komšiluku,i sve mi je ružniji što ga duže gledam.

Urke
26.1.2011 22:59
35
4

Lagunu ima moj brat i puno puta sam je licno vozio i moram priznati da je osecaj sa mesta vozaca neponovljiv, sve je na som mestu i jako pregledno. ni meni se nije svideo spoljasnji izgled na prvu loptu, ali nesto kasnije sam sebe demantovao da i nije toliko losa spolja. Najvece blago kroje ispod haube, motor 2.0 dCi/150ks se bukvalno zeza sa ovom Lagunom i cim malo jace stisnem gas, samo sto sama ne progovori, vezite se polecemo. Potrosnja je takodje za svaku pohvalu, prosek oko 7.5l.
Nadam se da ce sledeca Laguna biti malo hrabrije dizajnirana, a unutrasnjost i ne moraju mnogo da tumbaju da nesto ne pokvare :)

lazar bojanić
26.1.2011 23:47
9
31

Ja se iskreno čudim da je Renault uopšte i prodao tih 25.000 komada Laguna a Citroen model C5 samo 5.000 kom više ?

Meni subjektivno ta Laguna III liči na staru babu koja pokušava da se proda kao devojka ...sad jeste iskustvo je na njenoj strani ali premalo je ostalih aduta tu ima da se privuče razmaženi mladoženja kupac :)

Mislim da Renault može / mora bolje i više ...

brrr
26.1.2011 23:59
24
5

Volim Renault,ali koliko mi je prednji deo lep,elegantan i moderan,toliko zadnji deo ove Lagune od prvog dana mi je ruzan i bezveze.Laguna III deluje kao nenametljiva ali veoma kvalitetna limuzina koja daje odlicnu voznju.

uff
27.1.2011 13:25
24
4

Vlasnik sam Lagune II restyling 1.9dci i ne bih imao nista protiv da vozim Lagunu III. Konkurencija je velika i sjajna... svi pomenuti modeli od Insigne, Pasata, C5,Mondea su izvanredni...ali mi se cini da su svi gabaritno veci od Lagune III. To i ne vidim kao neku prednost? Cesto se vozim sa pasatom i ne vidim izrazene razlike da bih ih mogao sada da jedan automobil previse kudim u odnosu na drugi...Kako ko voli...

Nemac
27.1.2011 13:51
9
32

Pridružujem se negativniom komentara kada je u pitanju Renault. To činim odgovorno, sa mnogo vozačkog iskustva i solidnog poznavanja auto-tržišta...
Vidimo, vest je iz Pariza ... Ovo je promocija kada proizvedu novi model, redizajniraju stari, itd., a u Srbiju "stiže" nešto sasvim drugo. Kupovinom Renault vozila niti znaš šta ćeš sa njim, ni sa samim sobom.
Postoje ljudi koji su vozili Renault prvi i poslednji put. Jedan sam od njih.

Bojan
27.1.2011 22:21
14
10

Trim mora da smeksa, prostor pozadi da poraste i Laguna IV ce biti ono sto se od nje ocekuje. Upravljanje zadnjim tockovima je interesantno i komplikovano. Koliko je to puzdano i kako ce raditi posle 20 godina? R4 nije ni lep, nije ni skup, nije ni dinamican. Zato je mekan, pouzdan i prostoran, i dan danas se rado vozi, 19 godina posle prestanka visedeceniske uspesne proizvodnje. Gospodo iz Renoa, naucite nesto iz sopstvene proslosti, dajte kupcima ono sto ocekuju od Renoa. Ko hoce dinamiku i sport, kupice Alfu, vas nece ni pitati...

Leon
28.1.2011 11:35
20
18

@Bojan

Alfa samo izgleda kao sportska i dinamična opcija.Ali izgled vara...Nema ona veze sa sportskom vožnjom(uz pojedine izuzetke naravno).

Bojan
29.1.2011 00:19
9
14

Alfa ne radi ono sto bi trebalo - da razori konkurenciju svojim perfrmansama, ali jeste lider u stabilnosti u ovoj klasi. BMW dominira u kategoriji preko 2,5 litra. Kad je udobnost upitanju tu su Mercedes C i Citroen C5 hydroactive, pa cak Mondeo i Passat. Laguna je neki kompromis, po meni pogresan.

Ivan
29.1.2011 15:06
16
12

@Leon
Nema vece gluposti nego reci za Alfu da nema karakteristike sportskog automobila.
Narocito ako uzmemo za primer naj novije modele poboljsane D.N.A. sistemom i turbo motorima naj novije generacije, koji pruzaju tacno ono sto je nedostajalo, a to su jos bolje performanse i lezanje na putu.
Pozdrav

Megane RS
11.3.2012 13:39
9
0

@ Bojan

Alfa lider u klasi stabilnosti?
Da li znas koji auto sa prednjom vucom drzi rekord na Ninburgringu? Kao sto neko rece, zaostrene linije automobila ga ne cine dinamicnim u voznji...mozda na parkingu.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: