Ekskluzivno

Renault Grand Scenic

Na svim frontovima

Privlačniji i prestižniji, sa novom gamom sofisticiranih agregata, restilizovani Renault Scenic znatno je bolje „naoružan“, a sve u želji da sačuva titulu lidera u kategoriji.

Kralj kompaktnih vanova, Renault Scenic, restilizovan je nakon samo tri godine postojanja. Bez sumnje iznuđen potez, pre svega zbog lavine brojne i „talentovane“ konkurencije (Peugeot 5008, VW Touran, Ford C-Max, Opel Zafira…), koja mu sve više ugrožava stečeni primat, jer sa preko 400 hiljada prodatih primeraka, od 2009. (Scenic 3), odnosno bezmalo 4 miliona, počevši od 1996. godine, Scenic je bio i ostao lider u kategoriji kompaktnih vanova. Rekord koji nijedan od gore navedenih konkurenata sigurno neće oboriti, ali je njihova brojnost ipak uticala na pad prodaje. Renault je dakle brže-bolje reagovao, ali na razočarenje onih koji su očekivali novi stilski izraz, samo lakim „face liftingom“. „Bilo bi previše skupo i preuranjeno“, moglo se čuti u neformalnom razgovoru sa odgovornima, što smo razumeli kao najavu da se u bliskoj budućnosti može očekivati nešto konkretnije…

     
 

Bilo kako bilo, pred nama je Scenic „faza 2“, sa osveženim licem i pomalo kitnjastim stilom. No, recimo odmah, izmene su više nego dobrodošle, „kolekcija 2012“ izgleda znatno prestižnije. Što zbog obilate upotrebe hromiranih delova karoserije, tako i zahvaljujući atraktivnim LED diodama. Izmenjeno je zapravo sve na prednjem delu, počevši od svetlosne grupe, pa do branika, maske i haube. U zavisnosti od toga da li se radi o verziji sa pet sedišta, odnosno produženoj, poznatoj pod imenom Grande Scenic, prednja maska je agresivnija, odnosno elegantnija. U našem slučaju, prorezi za vazduh su horizontalni, dok je kod kratkog Scenica izraženija sportska nota. Kao i ranije, zadnji deo se kod oba distancira specifičnim formama, no restilizacija ih je ovoga puta zaobišla, tako da nismo primetili ništa što zaslužuje da se spomene.

Pronađite razliku
Verovatno se mnogi još uvek sećaju simpatičnih crteža u novinama, kada je trebalo otkriti različite detalje između dva na prvi pogled identična automobila. Slično je i sa Scenicom, zaista treba biti izvrsni poznavalac njegovog enterijera, kako bi se uočile eventualne razlike. Svele su se na izbor novog dezena na sedištima i CD radio prijemnik, sa integrisanim priključkom za USB ključ i iPod. Tek kada se startuje motor, primetili smo lepšu grafiku numeričkih instrumenata, po želji promenljive boje.

     
 

Zanimljivo, nema šta, samo pristalice klasičnih analognih, verovatno će sa prezirom odbaciti ovakvo rešenje. No principijelni kvaliteti Scenica i dalje se odnose na njegovu upotrebnu vrednost i praktični aspekt, posebno kada se radi o produženoj verziji. Jedino se lome koplja po pitanju modularnosti, jer već generacijama, Renault tvrdoglavo praktikuje tri nezavisna u drugom redu. Činjenica je da su udobnija od obične klupe, kao i da se svako pojedinačno može podešavati, ali su teška (16 kg) i komplikovana za manipulaciju. Mnogi konkurenti to rade bolje, tj ova se samo preklope i uredno slože u duplo dno, kao što je to slučaj sa pomoćnim u trećem redu. Dobijaju se uz doplatu, i po potrebi mogu prihvatiti osobe do recimo 1,7 m. Ovo pod uslovom da se u drugom redu pomere za barem 10-15 santimetara. Realno, pre svega su namenjena klincima nižeg uzrasta, idealno ukoliko se želi povesti pola razreda na pecanje ili fudbalsku utakmicu.

U tom slučaju, u prtljažnik staje jedva par kesa sa sendvićima i sokovima (oko 200 lit). Za pohvalu je što velika rolna, koja pokriva prtljažnik, ne mora ostati u garaži ili ispod nogu putnika, i za nju je predviđeno mesto u prtljažniku. Naprotiv, ukoliko ste se opredelili za Grand Scenic, ali sa samo 5 sedišta, računajte na preko 700 dm3, odnosno 50 dm3 manje sa dva dopunska (dno je pliće za desetak santimetara).

Opisivati unutrašnjost Scenica a ne spomenuti rekordno mnogo praktičnih ostava i polica za odlaganje sitnica, zaista bi bio greh, Posebno nam se svideo centralni klizeći boks, koji ujedno služi i kao naslon za laktove vozača i suvozača. Između ostalog, u njega „ladno“ staje par flaša sa vodom od 1,5 lit.

moderniji i čistiji agregati,
dopadljivija spoljašnjost,
potrošnja,
vozna dinamika,
praktični detalji

odziv na gas ispod 1.500 o/min,
performanse pod punim opterećenjem,
modularnost zadnjih sedišta

U zdravom telu zdrav duh
Na planu motora, Renault je najzad ponudio nešto novo i zanimljivo. Prošle godine novi 1.6 dCi/130 zamenio je 1.9 dCi/130 KS, a sada je u ponudi i osveženi 1.5 dCi, nazvan Energy (voženi). Iako mu je snaga ostala neizmenjena, obrtni moment je sa 240 povećan na 260 Nm, uz niži nivo izduvnih gasova (105 gr/CO2). No, ono što će obradovati pristalice benzinskih agregata je potpuno novi 1.2 TCe/115, koji će u dogledno vreme zameniti „antički“ 1.6 16v/110, i to ne samo u Scenicu (Megan, Clio, Twingo…). O njemu mnogo više kada ga budemo testirali. Recimo samo da Renault spominje za oko 25 % nižu potrošnju, uz obrtni moment od 190 Nm, ravan agregatima od dve litre.

Vratimo se sada našem „malom energičnom“ 1.5 dCi, koji nije otklonio principijelnu slabost bivšeg: „turbo rupu“, izraženu ispod 1.500 obrtaja. Neprijatno, ukoliko se po polasku prerano „prešaltuje“ u drugi stepen prenosa (do brzine od nekih 25 km/h), kada treba biti strpljiv, pre nego li se popne u adekvatni režim rada. Nakon toga, teško mu je pronaći veću manu, barem dok je za upravljačem samo vozač, jer kada smo se maksimalno opterećeni uputili za vikend ka Normandiji, uverili smo se da je za duža putovanja mudrije izabrati spomenuti 1.6 dCi/130, vožen par nedelja ranije u kratkom Scenicu. Naime, Grande je teži, a kada se u njega smesti više stotina kilograma, u vidu putnika i prtljaga, 1.5 dCi je pomalo na muci. Osim toga, kako bi ostvario obečanih 105 grama CO2 po kilometru (standardni 1.5 dCi ispušta 128 g/km), peti i šesti prenos su preterano produženi. Svako iole ozbiljnije preticanje zahteva silazak u niži prenos. Ko to želi izraženo u ciframa, umesto nekih 17 sec, koliko treba običnom da ubrza od 80-120 km/h (u šestom prenosu), računajte na 4 sekunde više.

     
 

Renault Grand Scenic 1.5 dCi/110 KS Energy Bose Edition

Karakteristike
Dimenzije D xŠ x V: 4,56 m x 1,85 m x 1,68 m
Međuosovinsko rastojanje: 2,77 m
Zapremina prtljažnika minimalna / maksimalna: 645 lit / 2.063 lit
Težina praznog vozila: 1.430 kg
Motor
Zapremina: 4 cilindra - 1.461 cm3
Snaga: 110 KS pri 4.000 o/min
Obrtni moment: 260 Nm pri 1.750 o/min
0 do 100 km/h: 12 s
Maksimalna brzina: 175 km/h
Potrošnja
Prosečna na testu: 6,6 l/100 km
Količina izduvnih gasova CO2: 105 g/km
Cena u Srbiji pre restilizacije: od 17.600 evra
Voženi model Renault Scenic 3 1.6 dCi Energy 130 Bose Edition: 22.066 evra

Ukoliko ništa drugo, šestostepeni menjač je precizan i prijatan za rukovanje. Proizvođač ne navodi ubrzanje do 100 km/h, no mi smo izmerili 12 sec (vozač i pun rezervoar), uz maksimalnu brzinu od nekih 175 km/h. Perfomanse su dakle približno iste, jedino motor deluje nekako „punije“. U Scenicu je i odlično izolovan, tako da nije preterano neprijatan ni kada se prebaci 4.000 obrtaja. U radu na mestu lišen je vibracija, a kada je postignuta radna temperatura, proradi serijski Stop&Start sistem. Funkcioniše savršeno, iako nema „inteligenciju“ onog kod grupacije PSA (Scenic se mora potpuno zaustaviti). Jednim delom zahvaljujući i njemu, potrošnja u gradskoj vožnji nikada ne prelazi 7,5 lit. Na auto putu smo zabeležili prosek od 6,4 lit (tempomat podešen na 135 km/h), dok se po regionalnim putevima zadovoljava sa 5,5-6 lit. Sve u svemu veoma dobar prosek od 6,7 lit.

Spomenimo još i voznu dinamiku za primer, kao i odličan odnos udobnost/ ponašanje na putu. Lakoća sa kojom se vozi i komande mekane „ko puter“, su isto tako za svaku pohvalu.

Bez većih promena
Po pitanju cene, kolekcija 2012 nije osetnije poskupela. Kratki košta između 15.400 (1.6 16V/110 Autentique) i 22.550 evra, dok je Grande Scenic znatno skuplji, jednim delom zbog snažnijih agregata (2.0 dCi/160) i bogatije osnovne opreme. Početna iznosi 17.600 evra (1.6 16V/110 KS Expresion), dok za voženi Bose Edition 1.5 dCi (Energy za sada nije dostupan u Srbiji, dok je u Francuskoj skuplji za 700 evra), treba nekih 22.000 evra. Ko ga želi sa 7 sedišta, mora da doplati 559 evra, odnosno sa odličnim automatskim menjačem EDC (duplo kvačilo), još 1.130 evra. Vrhunska oprema, kao što je Hi-Fi sistem Bose, aluminijumski naplaci od 17 cola, pomoć pri parkiranju unazad, sedišta u kombinaciji koža/platno, regulator i limiter brzine, dodatno zatamljena zadnja stakla, LED dnevna svetla...., dobrim delom opravdavaju ovu sumu.

Nažalost, izuzetno praktična kartica "slobodne ruke", sistem za održavanje budnosti na auto putu (zvučni signal upozorava vozača ukoliko nagazi saobraćajnu traku, bez pokazivača pravca), perfomantni GPS marke TomTom, sa kamerom za vožnju unazad, automatsko uključivanje dugih svetla..., rezervisani su za još viši završni nivo Privilege. Mi smo ih posedovali, i iskreno rečeno izuzetno su praktični u svakodnevnoj upotrebi. Sve u svemu, Scenic je familijarno vozilo „par excellence“, i kao takvo, neopravdano zapostavljeno na našem tržištu. Srećom po njega, to nije slučaj i na razvijenim tržištima, gde ovaj segment iz godine u godinu beleži sve bolje prodajne rezultate.

Tekst i fotografije Perica Rajković
24128
Postavljeno: 04.07.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

majki
04.7.2012 08:44
8
4

Peki, mogu li dobiti jedan savet od tebe. Svideo mi se ovaj Scenic i od ranije se dvoumim izmedju Grand Scenica 2.0dci Privilege i Grand Picassa 2.0hdi Exclusive, oba sa automatskim menjacima. Picassa vise preferiram zbog hidropneumatskog ogibljenja, tankih A stubova i preglednosti, a Scenic zbog kljuca kartice i lepse unutrasnjosti. Interesuje me koji bi ti uzeo od ova dva ponudjena, ako eventualna razlika u ceni od par hiljada evra nema znacaj.

Peki
04.7.2012 13:07
12
1

@majki, Grand Picasso ce uskoro biti zamenjen (najkasnije na prolece), pa iz tog ugla treba gledati eventualnu kupovinu. U Francuskoj vec ima popust od 5.000 evra, cime postaje financiski interesantan.
Tacno je sto si naveo u vezi preglednosti i tankih A stubova, samo po meni izbor zavisi pre svega od tvog nacina voznje. Picasso je tezi, i ne toliko agilan kao Scenic. Kao sto sam napisao u tekstu, ovaj poslednji se zaista vozi vrhovima prstiju, reklo bi se da smo za upravljacem znatno manjeg vozila. Sa druge strane, tvrde je trimovan od Picassa, mada su oba veoma udobna. Bez sumnje modularnost je znatno bolja kod Citroena, sva sedista se sloze u dno, kada se dobija potpuno ravna povrsina. Cak je i pristup dopunskim u trecem redu olaksan, jer se bocna u drugom preklope kao novcanik.
Ukoliko ti eventualni popust kod Citroena ne igra vaznu ulogu, a bas si se namericio na Picasso, sacekaj ipak novi... Onako usput, nedavno sam vozio i novu Opel Zafiru, bogami ima mnogo argumenata. Jedino ne znam da li se uvozi u Srbiju i kolika joj je cena? Verujem da ce je redakcija postaviti u ovom ili narednom broju.
Pozdrav

Milan Dukic (dumi)
04.7.2012 14:45
14
2

Bogami reno mi je sve lepsi i lepsi, nekao je skladniji i dopadljiviji, a i ovaj oblnovljeni dizel motor od 1.6ccm mi na papiru izgleda odlicno!

Dura
04.7.2012 15:18
9
3

Bas ga i nisu nesto restilizovali, to je samo da zamazu oci kupcima jos 2-3 godine.
Nego video sam novi Clio 4, sjajno izgleda. Hvala bogu da su najzad promenili dizajnera, ukoliko vec nije kasno :(

majki
04.7.2012 15:39
9
3

hvala ti Peki, toliko si temeljan, da bi mogao otvoriti neku vrstu savetovalista za kupovinu automobila, sacekacu prve fotografije novog Picassa, da vidim da li ce mi se svideti

Milan
04.7.2012 15:40
9
5

Kada bih birao uzeo bih Scenica-po meni je prestizniji,ima nove agregate (posebno 1.6 dci),bolji imidz.

Peki
04.7.2012 22:07
10
2

@majki, novi Picasso ce najverovatnije biti predstavljen na Salonu automobila u Parizu, krajem septembra. Slike se mogu pronaci na internetu, nemacki Auto Bild je objavio nekoliko. Izgleda da je poprimo crte DS serije, sto moze biti samo za pohvalu. Onako uzgred, kad vec caskamo, Citroen se uprkos krizi dobro drzi, za razliku od Peugeota. Prisutni su i izvan Evrope, u Kini je recimo zapocela prozvodnja spomenute DS serije (DS4 i DS5, malo kasnije i DS3). Peugeot se ogranicio na prezasiceno evropsko trziste, i to ga sada skupo kosta. Sindikati u Francuskoj spominju cifru od 8-10 hiljada radnika, koji ce ubrzo biti otpusteni. Postavlja se cak i pitanje hoce li opstati?
Renault isto tako belezi gubitke na domacem trzistu, ali Nissan, Dacia i Samsung dobro funkcionisu, te je zabelezilo ukupni rast prodaje od nekih 5-6 procenata. Velike nade se polazu u Clio 4, kao i u Zoe. Iako sam prilicno skeptican po pitanju elektricnih automobila, ovaj me je razoruzao. Nije vec vazno kako i kada (mora ostati tajna, cak sam morao ostaviti mobilni telefon i foto aparat da slucano nebi napravio koju sliku), imao sam nedavno prilike voziti ga jedno sat vremena, i prvi utisci su zaista impresivni. Odlican spoj vrhunske tehnologije i dizajna. Najzad!
Sto se tice aktuelnog Picassa, mozda nisam bio dovoljno precizan. Daleko od toga da je prevaziden, kupovina se isplati pod uslovom da se "ogrebes" za vise hiljada evra popusta.
Pozdrav

Milan 2
04.7.2012 23:47
4
5

Peki, jel ti to mislis da ce Peugeot zavrsiti kao SAAB?

Peki
05.7.2012 08:35
8
1

@Milane, to u vezi Peugeota su misljenja specijalizovane francuske stampe, nisam ih izmislio. Licno, sumnjam da je tako nesto moguce, ali spomenuo si Saab, na sta bi ja dodao vise americkih proizvodaca, koji su jednostavno nestali. U krizi su isto tako Opel, Lancia, Seat..., vreme ce nam pokazati da li ce opstati.
POzdrav
PS. Dolazis li u Srbiju uskoro sa nekom ljutom makinom?

krsma
05.7.2012 14:23
5
14

Kontenjer oblozen plastikom...Ima li sta lepo na ovom automobili sem cene koja je preterana!!! Ako je ovo lider u kategoriji onda ne znam sta reci!!!

Peki
05.7.2012 17:38
5
0

@Milane, to u vezi Peugeota su nekava nagadanja iz specijalizovane francuske stampe, licno sumnjam u takav ishod. Ali da su na muci, jesu, do te mere da zatvaraju fabriku sa 3.500 radnika, nadomak Pariza. Nestrpljivo se iscekuje izvestaj generalnog direktora, ukoliko se ne varam 27 jula, upravo pred kolektivni godisnji odmor... Tek da se izbegnu strajkovi!
Pozdrav
Pozdrav

Milan 2
05.7.2012 23:40
2
1

@Peki, znas kako u celom svetu situacija se menja iz dana u dan i ono sto deluje nemoguce, preko noci postaje moguce, pa tako i u automobilskoj industriji. Sto se tice srbije i ljute makine, stvari stoje ovako: sutra boze zdravlja putujemo za Srbiju na 6 nedelja, ali ne makinom, nego avionom (karte nas izasle kao da idemo autom) tako da cemo za makinu sacekati jos malo. Bas sam ti se hteo javiti nismo se dugo culi, a i da te pitam za neka tvoja misljenja u vezi varijante, sta uzeti, ovo ili ono? Pisacu ti iz Srbije na mail adresu.
PS. Kadi ides dole sa porodicom i kojom makinom? Pozz... :)

Peki
06.7.2012 11:44
6
0

@Milane druze, prosle godine zapucao sam sa jednim lepim belim Citroenom DS4 2.0 HDi za Srbiju, pa preko Bugarske i za Grcku. Proveli smo ukupo 6 punih dana u kolima (naravno sa pauzama i odmorima) i prevalili bezmalo 7.000 km, pa mi se avantura malo i zgadila. Za Srbiju letim sutra, i ostajem samo 8 dana. U avgustu nas ceka Spanija i jednomesecni test Citroena DS5 2.0 HDi. Idemo do Andaluzije, a o utiscima verovatno u septembarskom broju VG.
Veliki pozdrav i prijatan odmor svima.

Don
06.7.2012 12:28
2
3

Nekad davno,isao sam mijenjati letvu volana na jugu,u servisu je bio scenic prve generacije,isto je imao problema sa letvom jer je pukla neka guma, a nju ne mozes samu promijeniti neg moras kupovati letvu,koja je tada, uz povrat poreza iz slovenija kostala 1500 eura.Bas me zanima kako li je sada u novim modelima....

Dura
06.7.2012 22:50
4
2

E taj DS5 me bas interesuje, monoooogo vise od Scenica.
Peki njega bi rado vozio bez stajanja sve do Andaluzije.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: