Ekskluzivno

Renault Fluence ZE

„Francuz“ na struju

Električna ofanziva Renaulta započeta je nedavno komercijalizacijom modela Fluence i Kangoo Z.E, kao i nesvakidašnjeg Twizyja, a sve kako bi se utro put za Zoe, predviđen sredinom naredne godine

U životu jednog „testera“, ili ukoliko više volite „auto novinara“, postoje vozila koja ga ne ostavljaju ravnodušnim, koja se pamte i prepričavaju. Sportski automobili, kabrioleti, hibridi … i na kraju, prvi 100 % električni automobil! Momenat kada imam osećaj da će ono što sada pišem, jednoga dana biti pronađeno ispod debelog sloja prašine, od strane mojih unuka. „Ej, Michel, vidi šta je deda Pera testirao još 2011 godine“, rećiće možda, i sa podsmehom uporediti ovaj Fluence Z.E (Zero Emisson), sa njihovim „svemirskim“ Zoe 6 iz 2040. godine, za čiji upravljač, teško da ću doživeti da se smestim…

Bilo kako bilo, najzad sam dočekao da isprobam i to čudo na baterije, mada, ruku na srce, u njegovom izgledu nema ama baš ništa futuristički. Aktuelni Fluence, zamišljen i konstruisan kao posve klasična trovolumenska berlina, sa motorom na unutrašnje sagorevanje, samo je adaptiran za električni pogon.

Spolja, Z.E razlikuje se isključivo detaljima, kao što su blago modificirana prednja maska, sa plavim umecima, specifičnim aluminijumskim naplacima i zadnjom svetlosnom grupom, koja samo deluje da je u LED tehnologiji. No, ukoliko ga stavimo pored običnog, možemo se uveriti da zadnji kraj štrči za čitavih 13 cm. Nužna kolateralna steta, kako bi se koliko toliko spasao prtljažnik, dobrim delom „amputiran“, za potrebe baterija. Shvatili ste, Fluence nema „električne gene“ kao što je to slučaj sam malim Citroenom C-Zero i Nissan Leafom, voženim par dana kasnije. Jednostavno, poslužio je Renaultu kao baza za razvoj nove tehnologije, a jedino mesto gde se moglo naknadno ubaciti 280 kg baterija, pronađeno je iza zadnjih sedišta. Za rezultat, imamo impozantnu limuzinu od čitavih 4,75 m, sa prtljažnikom veličine Clia, i autonomijom od stotinak kilometara. Početak koji ne obećava...

Kao po ulju
Auto za 21. prvi vek, sa ključem iz prethodnog! Ne preterano uzbuđujuće, još manje ovome za upravljačem. Klasična instrument tabla opet je samo adaptirana, umesto obrtomera ugrađen je pokazivač stanja baterija. Tu je još i jedna vrsta ekonometra, koja vam pokazuje koliko energije crpite, odnosno rekuperirate, kada podigne nogu sa gasa (dinamo efekat). Auto tada snažno usporava, a uz malo prakse, gotovo da nije neophodno poslužiti se kočnicom.

Dakle kontakt i „Go“. Zelena signalna lampica signalizira vam da motor radi, odnosno da možete krenuti. Potom, sve se odvija kao po ulju, jedino šumovi od kotrljanja, a zatim i vetra, narušavaju crkvenu tišinu. Fluence prosto klizi, a kako ne postoje prenosni odnosi (samo jedan za napred i jedan za unazad, sa ručicom kao kod automatskih menjača), nema ni neprijatnih cimanja. Motor se jednostavno zavrti i do 9.000 o/min, bez ikakvih konsekvenci po slušni sistem putnika, kao i pešaka i biciklista. No, to zna biti i opasno po ove poslednje, električni autonobili se ne čuju, što nameće vozaču dodatnu opreznost. Inženjeri Renaulta predvideli su dodatnu, veštačku buku (zujanje), koje se po želji može deaktivirati, no, i ovo se pokazalo nedovoljnim.

Medutim, naš Z.E zna i da pokaže „zube“ ukoliko zatreba. Naime, 226 Nm rapoloživi su odmah po polasku (nije neophodno popeti se u obrtaje), što se manifestuje ubedljivim ubrzanjima. Od 0-60 km/h treba mu 5,8 sec, što je na nivou Megana 1.5 dCi/110 KS. Štaviše, po klizavom kolovozu iznenadiće vas proklizavanjem pogonskih točkova. Čak su i međuubrzanja na nivou snažnijih dizela, od 80-120 km/h, zadovoljava se sa nepunih 13 sec. (Laguni 2.0 dCi/150 treba sekunda više).

Nema problema ni u vožnji izvan grada. Motor snage 95 „konja“ lako pogura Fluence Z.E do maksimalnih 135 km/h. Brzina je ograničena radi veće autonomije. Samo ponašanje na putu ne zaslužuje značajnije kritike, iako je zbog baterija dostigao težinu od 1.605 kg. Renault je morao pojačati ogibljenje pozadi, čime je donekle izgubio na udobnosti. No, uzevši u obzir namenu i način upotrebe, ovaj Fluence u potpunosti zadovoljava. Ovo se odnosi i na raspoloživ unutrašnji prostor, gde se pet odraslih osoba oseća veoma komotno. Naprotiv, sa 317 dm3, prtljažnik je praktično duplo manji nego li kod običnog Fluencea, bez obzira na spomenuto produženje šasije.

Komšinice, imate li struje?
Dan prvi. Na putnom računaru stoji autonomija od 107 km, iako je Z.E pun "do vrha". Čudno, Renault navodi teoretsku od 185 km, no naš putni računar je sačuvao u memoriji prosečnu potrošnju od ranije, i na osnovu nje izračunao radijus kretanja. Idemo dakle kao “po jajima”, jer teško opisive večernje gužve, ništa manje od jutarnjih, zahtevaju oko 3 sata vožnje, od posla do kuće i nazad. Sve u svemu nekih 70 km, što bi trebalo biti više nego li dovoljno, kada temperatura ne bi bila blizu 0° C. Međutim, električno grejanje, plus svetla i brisači, troše previše energije. Moramo se zadovoljiti sa minimumom komfora. Samo poziciona svetla i temperatura u unutrašnjosti podešena na 19° C. Stres je evidentno prisutan, iz prostog razloga što ispražnjene baterije ne mogu napuniti kod kuće. Sa četvrtog sprata nije zgodno spustiti produžni kabel... Nepremostiv problem koji se nametnuo za vikend, posebno ukoliko nemate kuću, tj privatnu garažu. Jeste da u Francuskoj postoji sve više podzemnih parkinga, sa priključkom za 220 V, ali naš Fluence zahteva 8-10 sati punjenja. Brzo, kao kod pojedinih konkurenata, nije predviđeno, a i da jeste, automati za tako nešto praktično ne postoje za javnu upotrebu.

Tehničke karakteristike

Baterije Lithium-ion, 192 ćelija snage 22 KWh
Elektricni motor, snaga 70 KW (95 KS) pri 3.000 o/min
Maksimalni obrtni momenat 226 Nm pri 400 o/min
Menjač, automatski, reduktor, jedna brzina
Maksimalna brzina 135 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,8 sec
Dimenzije 4,75 x 1,81 x 1,46 m
Međuosovinsko rastojanje 2,7 m
Zapremina prtljažnika 317 lit

Vozimo se dakle sa pogledom zakovanim na ekonometar, pomalo u grču, kao kada ste u klasičnom automobilu na rezervi, a ne znate gde i kada ćete pronaći benzinsku stanicu. Sve me je nekako podsetilo na daleke osamdesete, nestašicu goriva i bonove (40 lit mesečno). No malo po malo, kada se zna tačna potrošnja (u KW, naravno) i planirana distanca, sve postaje opuštenije. Nakon tačno 98 pređenih kilometara, zvučni signal nas je upozorio da su baterije pri kraju, odnosno da će se Z.E zaustaviti za manje od 10 km. GPS je automatski izbacio listu sa najbližim “stanicama”, gde bi se eventualno mogle napuniti. U optimalnijim usovima, dakle bez klima uređaja i grejanja, verovatno bi izgurali još par desetina kilometra, što je i dalje daleko od obećane autonomije…

Uspeli smo se čak „ogrebati“ i za malo struje na parkingu predviđenom za električne automobile na iznajmljivanje, nazvane “Autolib”. Odnedavno, po ugledu na bicikle, u Parizu postoji stotinak mesta gde se pretplatnici mogu poslužiti ovakvim vozilima, odnosno iznajmiti ih na određeno vreme (od 30 min, do više sati). Kraj vikenda ipak se završio kod komšinice u prizemlju, koja nam je ljubazno pozajmila par KW, produžnim kabelom kroz prozor.

prijatan za vožnju,
prostor za putnike,
cena bez baterija

autonomija,
vreme punjenja baterija,
prtljažnik

Ekonomičnost na novou dizela
Uzevši u obzir da u vreme test vožnje Fluence Z.E nije bio dostupan u Srbiji, kako bi izračunali eventualnu rentabilnost, poslužili smo se cenama u Francuskoj. Ova iznosi 25.900 evra (završni nivo Expresion), dok za 1.5 dCi/90 KS, treba 20.300 evra. No, Z.E ovde ima ekološki bonus od 5.000 evra. Problem je međutim, što baterije nisu uračunate u cenu.

Iznajmljuju se mesečno za sumu od 82 do 148 evra, u zavisnosti od predviđene kilometraže. Uzmemo li za bazu 15.000 km godišnje, koliki je nacionalni prosek, koštaće vas 115 evra, plus potrošena struja. Za jedan „pun“, po sadašnjim cenama elektrižne energije, treba oko 2 evra. Inače, litijumske baterije su pod garantnim rokom, i ukoliko izgube više od 25 % maksimalnog kapaciteta, Renault će ih besplatno zameniti.

Dizel sa svoje strane troši nekih 6,5 lit u proseku, što opet po ovdašnjim cenama goriva i za navedenu kilometražu, izađe oko 120-130 evra mesečno. Pitanje koje se nameće je dokle će država „tolerisati“ električne automobile, odnosno kada će početi da nameće takse na cenu električne energije, namenjenu njihovom punjenju? Za sada, niko se ne usuđuje da o ovome javno progovori, kao ni koliko su zaista ovakvi automobili „čisti“, jer čak i ukoliko ne ispuštaju štetne izduvne gasove, to nije slučaj sa nuklerkama i ostalim električnim centralama, a o energiji neophodnoj za proizvodnju i reciklažu baterija da ni ne pričamo…

Zaključak
Sinonim izvesne slobode, automobili sa unutrašnjim sagorevanjem za sada su u ubedljivoj prednosti nad električnim. Nedovoljna autonomija poslednjih, kao i nedostatak insfrastrukture, penalizuju njihovu širu primenu, do te mere da je upotreba ograničena isključivo na urbanu sredinu. Šteta, jer argumenti, kao što je veća pouzdanost, jednostavnija i jeftinija koncepcija, nisu zanemarljivi.

Lišen brojnih mehaničkih sklopova (cilindri, klipovi, sistem za ubrizgavanje goriva, menjač, kvačilo, izduvna grana…), naš Fluence Z.E, osim što je prijatan i lak za vožnju, ne zagađuje okolinu.

Svestan poteškoća i opšteg skepticizma, Renault pokušava rešiti kvadraturu kruga specijalnim servisima, koji će biti sposobni da u roku od par minuta zamene izpražnjenu bateriju napunjenom. A za duže distance, odnosno kada se želi otići na godišnji odmor, razmišlja se ponuditi, pod veoma povoljnim uslovima, iznajmljivanje nekog od klasičnih modela iz game proizvođača. No, sve ovo je još u fazi razvoja, upravo kao i sama tehnologija. Na početku spomenuti Zoe, trebalo bi da ima veću autonomiju, mogućnost brzog punjenja, baterije integrisane u šasiju, kao i njihov duži životni vek (aktuelne oko 2.000 ciklusa). Upravo ono što nedostaje Fluenceu Z.E!

Tekst Perica Rajković
Fotografije Perica Rajković
9531
Postavljeno: 09.05.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Gile
09.5.2012 08:05
8
4

Je li i krov od plastike:)))

Dejan L
09.5.2012 11:22
13
1

Izgleda kao spljošteni vanzemaljac, sa ogromnim du*etom.
Proporcije, sedi dole kec ko vrata!
Evo slike bočnog izgleda:
http://www.dodaj.rs/?J/xp/4sQjbZB8/renaultfluence-ze2011a.jpg
Zadnji prepust vidi 1m iza točka, pokušaj penjanja na trotoar će biti ulična atrakcija

Đura
09.5.2012 12:08
12
1

Nista bez najmanje 200-250 km autonomije, mada je i to malo. Bojim se da se Reno upustio u previse smelu opkladu, bolje bi bilo da se skoncentrise na dizajn vec postojece game, odnosno da je prosiri. Buducnost mozda i jeste u elektricnim automobilima, ali ne BLISKA...

sima
09.5.2012 12:50
10
9

Oni jos nisu napravili ekonomicnog benzinca da valja.Osecam da je sve ovo u teoriji kad bi ga ja provozao video bih kakav bi bio i koliko bi presao...
Sad su se bmw i meredes udruzili da naprave auto na stuju dobili su i 14 000 000 eur za pomoc projektu e to ce biti masina ,samo da se nezeznu ovi u bmw-u da lose pricvrste bateriju ili drzac pogresno okrenu da neplane i to ce biti ekstra:)))

Bojan
09.5.2012 18:13
18
0

Jeste danas isplativije voziti se na struju ali ako bi se masovno preslo na elektricna vozila prvo bi se uvele akcize i takse, potrosnja elektricne energije bi enormno skocila. Kao posledica velike potraznje, cena struje bi bila mnogo veca, a zbog smanjene potraznje naftnih derivata, cena goriva bi opala. Cinjenica je da se resenje za jeftin vid prevoza ne nazire u skorijoj buducnosti.

Peki
11.5.2012 09:02
9
0

Pozdrav svima.
Onako iskreno, od svih tih elektricnih pokusaja, verujem da za sada jedino Opel i Shevrolet imaju konja za trku. Volt i Ampera su evidentno hibridi, ali spajaju najbolje od obe tehnologije. Verovatno vec svi znaju da poseduju snazan elektricni motora od 150 KS, koji stalno pokrece prednje tockove, dok benzinski sluzi kao dinamo, tj da puni bateriju. Nema dakle problema sa autonomijom (preko 500 km sa jednim rezervoarom), kada se zeli otisnuti na duzi put, dok samo na baterije moze da prede oko 60 km. Dovoljno za vecinu prosecnih vozaca da odu na posao, a kada se isprazne, opet se mogu napuniti spoljasnjim izvorom energije. Tako se sticu brojne privilegije, dok su perfomanse sasvim na mestu. Nedavno sam imao prilike da provozam na kratko jedan Volt, prvi utisak je veoma pozitivan. Najveci problem je naravno cena, ali ukoliko padne na neki prihvatljivi nivo od recimo 30.000 evra (sada iznosi preko 40.000), ima sve sanse da postigne zapazen komercijalni uspeh.

maxy
11.5.2012 16:04
7
2

@Perica Rajković
Da li bi ste mogli da istražite pozadinu ekoloških automobila, odnosno koliko se štetnih gasova ispusti prilikom proizvodnje električne energije i drugih štetnih proizvoda (da se uzmu udeli energije dobijene iz uglja, nuklearke, vetra, bio mase, vode... za Francusku)?
Dalje, šta se dešava sa baterijama, tj. životni vek i šta raditi sa odbačenim baterijama, odnosno da li bi morali platiti neku taksu za odlaganje otpada?
Možda ne bi bilo loše da se napiše neki članak o ovome.
Nisam nigde pročitao, a veoma me interesuje ponašanje baterije na npr. -20 stepeni u relativno dužem periodu (10ak dana)?
Moje mišljenje je da će se u budućnosti koristiti različiti izvori energije, ali i da će masovni transportni sistemi preuzeti primat. Cene goriva su nenormalne i biće sve gore. Da ne budem pogrešno shvaćem, podržavam ovo što Reno radi.

Milan 2
11.5.2012 21:06
9
0

Pozdrav Perice :)
Mene zanima samo jedno: KAD ce ljudi iz Renault kompanije da odpuste sefa dizajnerskog tima??????????????????????????????????????????
Sto se tice ovih baterija i ostalih gluposti, to sluzi deci za igracke, a za normalnu voznju kao isvih ovih godina dizel i pogotovo benzin su NEZAMENJIVI.

Peki
11.5.2012 23:51
10
0

@maxy, dodatako si osetljivu temu, o kojoj se veoma malo prica... Niko nije ni pomislo da izracuna koliko su elektricni automobili (elektricna energija u globalu) "cisti", posebno ukoliko se zna da je u Francuskoj oko 70 % nuklearnog porekla. Tabu tema, cak se razvila i zestoka predsednicka kampanja, jer Francois Hollande (novi predsednik Francuske) zeli da zatvori JEDNU najstariju nuklearku u dogledno vreme. Sada vec bivsi predsednik Sarkozi je ocigledno na strani nuklearnog lobija, i tome se uporno protivio.
Sto se tice reciklaze starih baterija, to nece biti veci problem, proizvodaci ce imati obavezu da ih preuzmu. Verovatno znas da se u razvijenim zemljama bezmalo sve preraduje. Nevezano sa baterijama, kada sam promenim ulje u motoru, odnesem ga na bilo koju benzinsku pumpu ili radionicu,gde ga bez ikakvih problema preuzmu.
Inace niske temperatur ne smetaju baterijama, uzevi u obzir da imaju ogroman kapacitet. Primer koji si naveo, tj da se ne koriste desetak dana, mi izgleda nelogican! Elektricni auto se kupuje bas zbog intezivne upotrebe na krace staze...
Baterijama zapravo smeta velika vrucina, jer u radu dolazi do njihovog zagrejavanja. Zbog toga je predviden sistem hladenja, slican kao kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem.
Tacno je da se sve vise radi na javnom transportu, u Parizu recimo vec godinama traju ogromni radovi na tramvajskim linijama. Pored metroa, koji dnevno prevozi vise miliona ljudi, sve su efikasniji i autobusi. Pre koju godinu zavrseni su i radovi na tzv. "buskim kuloarima". Naime ovi su odvojeni od ostalih saobracajnih traka za automobile betonskim uzvisenjem od par desetina santimetara, tako da su postedeni saobracajnih guzvi. O biciklima za javnu upotrebi, i od nedavno automobilima (pazi, elektrici), vec sam pisao, i postali su sastavni deo dekora. Zapravo spremam se da napisem jedan teks upravo o "autolib" (skracenica od reci automobil/liberte), tj kako funkcionise sistem i o kakvim se automobilima radi. U svakom slucaju postaju sve populrniji, trenutno ih na pariskim ulicama ima nekoliko hiljada.
Poput Londona i Stoholma, sve vise se razmislja kako ograniciti cirkulaciju privatnih automobila u uzoj gradskoj zoni. Gotovo je sigurno da ce u dogledno vreme biti zabranjena, osim za "ciste" elektricne automobile...
Zakljucak, sve pionirske pokusaje proizvodaca treba podrzati, iako su trenutni rezultati veoma skromni. Ovaj Fluznce ZE je zapravo studija, koja treba da posluzi Renaultu za razvoj naprednijih modela. Zajedno sa Nissanom ulozeno je 4 MILIJARDE evre u razvoj elektricnih automobila, smela opklada, zar ne?
A sto se tice dizajna, Milane druze promenili su dizajnerski tim prosle godine, ali za razvoj novog modela treba ipak par godina. Clio 4 i Zoe ce nam pokazati da li su talentovaniji od predhodnih...
Pozdrav i bonne week end svima, kako to vole da kazu Francuzi u petak posle podne (uvece).

maxy
14.5.2012 09:06
6
1

@Perica Rajković
Interesantna tema, čekam tekst. pozz

hjuz
14.5.2012 12:07
2
1

Ovo ko da je neko uzeo sandera i razvuko.Mada 7999 evra vredi:)))

Aleksa
17.5.2012 10:10
4
0

Ja se vec duze vreme premisljam da jedno nedeljno pre podne iznajmim "autolib" i provozam se malo...cisto da vidim kako to funkcionise,kakav je osecaj voziti elek.auto.Ne zato sto volim elek."automobile" nego iz radoznalosti...Nisam siguran kako to tacno funkcionise, to iznajmljivanje mislim ,moze samo na jedan dan, odnosno na sat, dva, kako li vec...koja je cena? Ako mozes da mi odgovoris kad stignes, bio bih ti zahvalan.Pozdravljam te...-"francuz"-

kjev
21.5.2012 11:13
4
2

Ovde je jedino mana sto je besumni motor tako da sva plastika skripi puca zveci i iritira vlasnika ipak je to reno previse plastike na jednom autu...
E tu kvalitet dolazi do izrazaja...

X
22.5.2012 13:33
3
1

@kijev

U pravu si,Reno je krš,VW,pogotovo Golf je najbolji itd...Smaraju te priče.Zato i kažem,u prav u si i to je to.

Nisam pristalica "električne revolucije" zbog mnogih stvari.Ako neko stvarno brine o ekologiji,onda bi trebalo da se radi na nekim alternativama koje bi opet mogle zameniti benzin a da se dobije na smanjenju zagađenja.Električni automobili su sve osim "čisti".To je običan trik koji služi za punjenje kasica i manipulisanje narodnim masama.Jedina "prednost" je to što je jeftinije voziti ovakvo vozilo,ali i to se potire visokom kupovnom cenom,a verovatno će biti pokopano oporezivanjem svakakve vrste od strane država tako da će biti i gore nego sa benzinskim automobilima.

Sve u svemu,mnogo priče ni oko čega.Renault samo sledi ovaj trend jer traži pukotinu kroz koji bi isisao svoj deo profita u celoj ovoj situaciji.Pošteno.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: