Ekskluzivno

Renault Clio Grandtour

Porodični format

Iako znatno veći od svojih predaka iz 80-ih godina, „mališani“ u B segmentu i dalje se ne mogu nazvati porodičnim vozilima. Tako je bilo pre Clija 4 Grandtour, istovremeno prostranog i praktičnog, sa dizajnom na kome mu mnogi mogu pozavideti

Za dole potpisanog, koji se svojevremeno intenzivno družio sa „mališanima“ tipa Peugeot 106, Renault 5 i Ford Fiesta, uvek je impresivno konstatovati koliki je progres ostvaren u poslednjih 20-30 godina. Nekada ograničeni na kraće distance, odnosno gradsku vožnju i par kesa iz super marketa, danas su sposobni da bez kompleksa krstare autoputevima, i odvezu manju familiju, sa svim neophodnim prtljagom, daleko od kuće. I ukoliko su hečbek izvedbe i dalje ograničene na više manje 300 l prtljažnog prostora, pojedini karavani približili su se cifri od 500 l. Mislimo pre svega na Škodu Fabiju Combi i Seat Ibizu ST, a sada i na atraktivni Clio 4 Estate (naziv u Francuskoj), lansiran jedva nekoliko meseci nakon „običnog“. Tim bolje, jer iako jednom karavanu prevashodni cilj nije da zavede kupce svojim formama, svakako je za pohvalu ukoliko su ove privlačne. Ovo se teško moglo reći za prethodni Clio 3 Grandtour, no, kako se novajlija već u startu nametnuo orginalnim stilom, u Renaultu nisu želeli da upropaste tako uspešan dizajn, samo banalnom adaptacijom zadnjeg dela. Uprkos dopunskih 20 cm, Grandtour nije izgubio na kompaktnosti, štaviše, dobio je na eleganciji.

Padajuća linija krova, visoki bokovi, brave integrisane u C stub i veća zadnja svetlosna grupa, doprinose njegovoj dinamičnosti, do te mere da je po nekima privlačniji od ovog. Na vama je da presudite, no, činjenica je da u segmentu trenutno nema stilski uspešnijeg karavana. Prošle godine, na Salonu automobila u Parizu, skoro da je preoteo titulu zvezde standardnom Cliju, koliko je privukao pogleda i pažnje. Zasluga svakako pripada novom dizajnerskom timu Renaulta, na čelu sa holanđaninom Loren Van Den Ackerom, tako da se proizvođač, najzad, može pohvaliti sa nekoliko atraktivnih modela. Pored Clija i Zoe, upravo je započela i prodaja malog crossovera, nazvanog Captur, za kojim u Francuskoj vlada prava groznica. Lepo, kažete, a šta je sa upotrebnom vrednošću? Bez ikakve sumnje, kod karavana je znatno veća, iako je zbog dužine manje zgodan za gradsku vožnju. Krenimo redom.

     
 

„Shooting break“ za narod
Do prošle godine, Clio 3 Grandtour i Peugeot 207 SW, činili su čak 87 % prodaje u segmentu, cifra koja podseća na izborne rezultate u pojedinim „banana“ republikama. A kako novi 208 neće dobiti karavan izvedbu (predviđen je samo crossover, nazvan 2008), ovaj Clio praktično da nema dostojnog konkurenta. Uostalom, dovoljno je samo otvoriti vrata i smestiti se u njegovu unutrašnjost, kako bi se uverili da se radi o veoma modernom automobilu, svog vremena. Dobro, drečavo crveni enterijer, koji kao da je krojen za Spidermana, verovatno se neće svima dopasti, no ovo je ionako samo jedna od brojnih opcija. No, odlična pozicija za upravljačem, u našem slučaju u kombinaciji koža/crna lakirana plastika, plus dobro profilisana sedišta i kvalitetna mekana plastika na centralnoj armaturi, koketiraju sa višim segmentom. Koplja se lome oko dizajna instrument table, gde pristalice analognih instrumenata sa gađenjem odbacuju numerički brzinometar, no, ruku na srce, ovakvo rešenje je veoma praktično u svakodnevnoj upotrebi. Cifre su velike i pregledne, tako da vozač u svakom trenutku zna tačnu brzinu vozila. Osim toga, Clio je odlučno zakoračio u budućnost, koju, između ostalog, karakterišu LCD dispeji. I kad ih već imamo po džepovima ili kod kuće, u vidu raznih iPhone i iPad i Android aparata, zašto da ne i u automobilu? Već od drugog završnog nivoa (expresion), poseduje taktilni kolor ekran na centralnoj konzoli, prečnika 18 cm. Osim što deluje futuristički, pruža sve neophodne informacije, dok je vidljivost opet za primer. Možete čak i da „surfujete“, tj da pošaljete i primite e-mail, zahvaljujući sistemu nazvanom R-Link. Na raspolaganju vam je i GPS, radio aparat i Bluetooth konekcija, odnosno priključak za USB ili neki spoljni izvor muzike. Ne i čitač CD-a, koji polako odlazi u prošlost.

Po pitanju raspoloživog prostora, putnici napred su i dalje u privilegovanom položaju, osim što mogu da ispruže noge do mile volje, organizacija prostora je bolja. Razno-razne sitnice prirodno se mogu odložiti u dnu centralne konzole, a nezaobilazna jutarnja kafa u za to predviđeno udubljenje između sedišta. Pregrade u vratima su ipak trebale biti veće, kao i boks ispred suvozača. Skuplje verzije poseduju naslon za lakat, gde isto tako staje par sitnica. Pozadi, nema većeg napretka, jedino se zbog drugačije forme dobilo par santimetara više za glave putnike. Logično, ukoliko se zna da je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, „kajmak“ je dakle obrao prtljažnik. Grandtour poseduje zavidnih 443 dm³, od čega je 85 dm³ ispod pomične podnice. Ovakvo rešenje, već kao po običaju, omogućava da se dobije ravan pod po obaranju zadnjih naslona (maksimalno 1.380 dm³), dok se u duplo dno mogu odložiti/sakriti stvari od vrednosti. Naglasimo i da je ovde praktičniji, pravilnih dimenzija, sa veoma slabo izraženim prolazima za točkove. Čak je i utovarni prag niži za 15 cm (samo 60 cm od tla), dok je otvor širi i viši nego li kod standardnog Clija. Za kraj, kod svih verzija se može oboriti i naslon suvozačevog sedišta, što omogućava utovar predmeta do 2,5 m dužine.

dizajn,
prtljažnik,
simpatičan agregat,
skromna razlika u ceni,
sistem MEDIA NAV

detalji u završnoj obradi,
neizmenjen prostor za putnike pozadi,
cena

Mali ali hrabar
Sa izuzetkom najnovijeg 1.6 TCe od 200 KS, koji pokreće sportski RS, svi agregati iz Clija preneseni su i u Grandtour. Nabrajanje neće trajati dugo, jedan dizel blok 1.5 dCi, od 75 i 90 KS, kao i dva benzinska; 1.2 16V/75 i 0.9 TCe/90 KS. Ništa dakle posebno, znatno više očekujemo od 1.5 dCi/110 i četvrocilindarskog 1.2 TCe/120 (u sprezi sa EDC menjačem) koji bi trebalo da se pojave krajem godine. U međuvremenu, pozabavili smo se novim trocilindarskim 0.9, koji se isto tako može pronaći kod Dacije Sandero i Logana. Izuzetno sofisticiran blok, koji, zahvaljujući turbo punjaču, razvija maksimalni obrtni moment od 135 Nm. Sigurno je da bi u 50-tak kilograma težem karavanu dizel bolje odradio posao, no, ni ovaj mali benzinac nije za potcenjivanje.., ukoliko nije maksimalno opterećen! Ovde se pokazao manje živahnim nego li u Loganu (veća težina), što znači da mu do 100 km/h treba 12,4 s ( Loganu 11 s). No, u svakodnevnoj vožnji je prijatan za upotrebu, nije ga neophodno konstantno „navlačiti“ u visoke obrtaje. Ovo pod uslovom da niste zaboravili isključiti mod „eko“, koji i te kako utiče na performanse, a sve u cilju smanjenja potrošnje. U svakom slučaju, primerno je diskretan i uspešno skriva svoj poreklo, sve dok se ne nađe u najvišem režimu rada. Ukoliko nalazite da je njegov zvuk nedovoljno sportski, pa još i želite da impresionirate prijatelje, ništa lakše, tu je tzv. „R-Sound effect“. Radi se veštačkom zvuku (manifestuje se isključivo u kabini), koji imitira „grotktanje“ znatno snažnijih agregata (Clio ili Laguna V6), odnosno motocikla i svemirskog broda! Klinci su prosto oduševljeni, ali nakon desetak minuta sve postaje zamorno za slušni sistem. Ovakav „gedžet“ nema čak ni jedan James Bond u svom Astonu…

Sve u svemu, ovaj blok zadovoljava, čak i kada je potrošnja u pitanju. Prosečna zabeležena stabilizovala se na 7,4 l, no, kome je zaista do štednje, uz lako stopalo i poštovanje ograničenja, na otvorenom putu može računati na nepunih 5 l. Po gradu znatno više (8-9 lit), uprkos serijskom Start&Stop sistemu. Osim što funkcioniše brzo i pravovremeno, svidelo nam se što je podešen da reaguje na laki dodir kvačila, znači pri samom vrhu. Ukoliko vozač ne želi da se motor ugasi, jer vidi da će krenuti za par sekundi, jednostavno prirodno odloži stopalo na njemu.

     
 

Renault Clio Grandtour 0.9 TCe/90 Dinamique

Cena: 14.800 evra (u Francuskoj)
Motor: Turbo-benzinski, redni/3, 898 cm³/sekvencijalno multi-point ubrizgavanje, 66 kW, 90 KS pri 5.500 o/min, 135 Nm pri 2.500 o/min
Transmisija: Na prednje točkove, petostepeni manuelni menjač
Ogibljenje: napred MacPherson sa donjim trouglastim ramenima, nazad torziona osovina sa programiranim deformisanjem
Performanse: 0-100 km/h – 12,4 sec, maksimalna brzina 181 km/h
Prosečna potrošnja: 7,5 l (na testu), emisija CO₂ 104 g/km
Karoserija: hečbek, DxŠxV 4267x1740x1450 mm, međuosovinsko rastojanje 2589 mm, masa 1.110 kg, prtljažnik 443-1.380 l

Što se tiče vozne dinamike, Grandtour je gotovo podjednako agilan i udoban, iako u Renaultu navode da je zadnje ogibljenje kruće za 10 %. Karavan se odlično ponaša i u krivinama i na autoputu, bez obzira na opterećenje. Samo upravljanje je precizno, sa promenljivom električnom asistencijom. Iako se kočnicama nema šta prebaciti, kada se kroz aluminijumske naplatke ugledaju vulgarni doboši pozadi, sa pravom se možemo zapitati mora li Renault štedeti na svakom detalju? Nisu nam se svideli ni šumovi od vetra pri višim brzinama, koji su ovde možda za nijansu izraženiji nego li kod običnog Clija, a sve zbog serijskih krovnih nosača i globalno lošije aerodinamike.

Za šaku evra više
Verovatno su u Renautu svesni da je Clio 4 „dobra berba“, a kako sve što valja ima svoju cenu, nisu se ustezali kada su je formirali. OK, donekle se može opravdati znatno boljom opštom prezentacijom i bogatom opremom, ali je ipak teško reči da je „bonne affaires“, posebno ukoliko se posegne za nekom od skupljih verzija. U Francuskoj, Grandtour je skuplji od hečbeka za skromnih 600 evra (u Srbiji, njegova cena nije bila poznata u vreme test vožnje), tako da za voženi 0.9 TCe Dynamique treba oko 14.800 evra, odnosno 1.000 evra manje ukoliko još uvek važi specijalni popust. Za ovu sumu se dobija mnogo toga (automatska klima, kartica „slobodne ruke“, senzori za kišu, spomenuti multi medijalni sistem MEDIA NAV, sa kolor ekranom, aluminijumski naplaci od 16 cola…), ali se i dalje mora doplatiti za zadnje parking senzore sa kamerom, elektropreklopive spoljne retrovizore, prelepu metalik crvenu boju (i ne samo crvenu), naslon za lakat vozača, rezervni točak… Sve u svemu, želite li ga kao sa fotografija, računajte na još oko 1.500 evra opcija.

Ukoliko bi trebalo da dam moje mišljenje, zaboravite na osnovni 1.2 16v/75, koji je na muci i u mnogo lakšim modelima proizvođača. Idealna kombinacija za duža putovanja bio bi 1.5 dCi/90, skuplji za 1.800 evra. Nije malo, no, ovaj se pokazao ekstremno ekonomičnim, sa prosečnom potrošnjom nižom za oko 2 litre od 0.9 TCe.

Zaključak
Suočeni sa zabrinjavajućim padom prodaje, odgovorni u Renaultu dočekali su Clio 4 kao Mesiju! Lansiran daleke 1990. godine, prodao se do sada u preko 12 miliona primeraka, postavši tako jedan od najpopularnijih francuskih automobila. Četvrta generacija, inaugurisala je potpuno novi dizajnerski pravac, od čijeg uspeha mnogo toga zavisi. Kada se pojavio prvi Clio, reklamni slogan proizvođača bio je "Elle a tout dune grande" (ima sve kao veliki), što se kao nikada do sada pokazalo tačnim kod Grandtour 4. Osim sto se izdužio se na 4, 27 m, postao je „zreliji“, sa voznom dinamikom na korak od C segmenta. Početak u svakom slučaju obećava, nakon Clia 1, koji je pre 22 godine osvojio prestižnu titulu „Zlatni volan“, u kategoriji malih automobila, opet se „okitio“ istim priznanjem. Karavan verzija sigurno će iskoristiti ovu šansu da postigne znatno zapaženiji uspeh od prethodne, posve opravdano očekuje se da će predstavljati i do 30% ukupne prodaje.

Tekst i slike: Perica Rajković
23452
Postavljeno: 03.07.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Audifan
03.7.2013 01:24
25
11

Lider segmenta , mislim na uopste clio iako kao nepristalica karavana moram dodati jedan od najlepsih na trzistu i naravno najboljih.Znam da navodni eko ciljevi opravdavaju kos svih 3 ili 2 cilindra ali po meni za izbegavanje. Clio+ Dci = Pobeda. Cak mi nepada ni na pamet Realna konkurencija mozda jedino Yaris eventualno 208 , ostalo kao da je a i jeste iz proslosti.

Don
03.7.2013 06:50
15
19

po meni, dizajn unutrasnjosti je promasen, tako da ga zbog toga ne bih kupio, jer mi se jednostavno ne svidja.Ostalo, ako uzmemo klasu u kojoj se nalazi, je ok. Jedino je cijena ono sto ga moze pokopati. Koliko ljudi kupuje karavane nastale na B segmentu?

Miroslav
03.7.2013 08:31
5
19

Mali Audi Allroad podizajnu samo naravno! Mnogo mi se svidja mada nisam siguran da ima upotrebljiv smisao!?

Vozac polovnjaka
03.7.2013 10:22
23
7

Ovi francuski izrazi u tekstu me podsecaju malo na Del Boy-a :-) (u pozitivnom smislu naravno) Interesantna konstatacija Don-a za to ko kupuje karavane u ovoj klasi, sa cim se slazem ali ipak to je nase vidjenje sa ovih prostora. Preko se ipak malo drugacije razmislja. Nesto poput kupovine novog ili polovnog automobila. (da ne otvaram Pandorinu kutiju) Verujem da ce ovaj model biti dosta zastupljen na nasem trzistu posle par godina kada bude polovnjak, kao sto su sada 206 sw za koji ne verujem da se mnogo prodavao na ovim prostorima.

Dejan L
03.7.2013 10:28
19
16

Peca se popravio. :-)
U Lazarevcu već ima 2 grandtour-a. Crni i crveni. Crni izgleda mnogo lepše, jer mu se ne vide sve ove linije preseka branika i polustranice.
Moram da dodam nešto, A OPET VEZANO ZA EPITET LIDER u segmentu.
Prvo Polo nema karavan verziju, Fiesta nema karavan verziju, Corsa nema karavan verziju, Grande Punto nema karavan verziju, 208 nema karavan verziju, C3 nema karavan verziju.
O čemu onda pričamo? Ostaju nam Fabia karavan i Ibiza ST (karavan). Ibiza preskupa, Fabia karavan neatraktivna. Ah da, tu je i Logan MCV (čudi me da već nije bio na testu, baš onaj Laureat koji nema oblogu 5. vrata, SRAMOTA). Ipak ovi nekaravani imaju uspešne MPV verzije, pa su se odrekli karavana, a zato je Modus prso ko zvečka.
Znači pre nego neko lupi, bolje da se informiše na vreme.

s mile
03.7.2013 10:35
10
9

Po tekstu
"Do prošle godine, Clio 3 Grandtour i Peugeot 207 SW, činili su čak 87 % prodaje u segmentu, cifra koja podseća na izborne rezultate u pojedinim „banana“ republikama."

škoda fabia karavan se ili prodaje ostalih 13%, ili nije uzeto u obzir

mada na ulicama vidim puno više fabia karavan

Svakako odličan auto, sa malo jačim motorima, dobar izbor.

Audifan
03.7.2013 13:56
11
13

@DejanL Citas li ti uopste ili impulsivno-glupo RE-komentarises? Sta sam napisao? Evo citiram ti ("Lider segmenta , mislim na uopste clio iako kao nepristalica karavana") Znaci Clio uopste a ne Clio karavan Jasno!? Sta je istina oko karavana pa da je jedino u ovom segmentu imaju Reno-Pezo I Vw sa Fabiom-Bruh varijanta. Kakve veze ima Logan ovde jer u Lazarevcu ima nekog zracenja otkad sam zadnji put bio? Kakva Dacia ko je spominjao Daciu.
I da evo javlja ti se covek koji je kupio Prvog renault Modusa u RS i to u Ak Francuz Jagodina isto tako ja moja malenkost sam drzao Rent a car i imao 3 Nove Fabije i Oktaviju Plus svasta nesto i sta sada hoces da kazes da Clio nije lider segmenta? da je to Dacia? koliko god pokusavao neke ljude da razumem opet ih nerazumem...

Bobo
03.7.2013 14:46
7
12

Pravila se Ibica, pravila se 207, pravila se Fabija, pravio se Clio,i ova dva francuza su odnela 87% trzista, od cega Clio oko 50 %,a ovi sa nekaravan verzijama mpv su Meriva,sa 80 000 komada,prilicno uspesnija od Modusa,C3 Picaso sa 55000, isto uspesniji, sa 44 000 ix20 takodje,sa 30-35000 su Modus,Roomster,Venga, a B max,Musa i ne znam koji bi jos mogli da mi padnu na pamet se prodaju znatno slabije.Modus se pravi od 2004. godine i bio je prvi automobil b segmenta koji je osvojio 5 zvezdica na krash testu.Ne znam sta jos dodati osim da se jos uvek prodaje, ove godine mu je izasao naslednik Captur koji kombinuje crossover i mpv i trenutno ubija po prodaji iako se jos uvek prodaje i Modus.Informisi se malo Dejane,pusti emocije.

serpico
03.7.2013 15:24
9
12

Dejan L jedva doceko renaulta da ga izhejta!puj taj reno ko to uopce kupuje tu preskupu plastikariju i zasto svi ti timovi u F1 pa zar su oni umobolni da nekuze da reno nezna napravit dobar motor joj joj!fuj reno,fuj to!hahahaha!

Mule
03.7.2013 18:19
11
9

Ono sto je mene odbilo od novog klija jeste suva hrapava plastika koja kao da je ukradena iz starog logana. Ne bih vise nista dodao. Odluka je pala na sx4 zbog kvaliteta prvenstveno

Marko
03.7.2013 19:58
7
8

RENAULT KRALJ !!! Cak i redakcija u temi za Ferrari motore i ulaska u leman (moraju da beze iz F1 kad su krsevi) je stavila sliku Reno agregata..

Nemanjica
03.7.2013 20:28
10
11

Samo ostro her serpico,ne daj da ti Dejan blati Renault!:-):-)

serpico
03.7.2013 22:32
10
9

nemanjica ne kenjaj!ja nebranim renault jer sam fan renaulta nego samo zato sto znam da jer renault posteni familijarni brend koji je usto i F 1 legenda i najprostranjeniji dobavljac motora vec dugo i najveci talenti i danasnji vozaci su prosli renaultove kampove i skole voznje i raznorazne kupove i formule renault 3 i clio.kupove od alonsa,vetella,kimija i svih drugih!zato mi je renault drag i volim tu marku auta!

Nemanjica
03.7.2013 23:15
4
7

Sta se ti lozis,vidis da se zezam??

dokker
03.7.2013 23:17
8
5

U Srbiji postoji cenovnik za ovaj klio karavan-skuplji je 700 od običnog. Ali, zašto da za verziju 0,9 TCE od 90 ks sa 3 cilindra da dam, recimo,14.162 ( bez opcija ) ili 15.962 za dizel od 90 ks? Bio bih mentol (osećao bih se tako). jer, u bogatom ( LX Dynamic ) paketu, kia ceed SW košta 13.490 (sa 100ks i 4 cilindra ) i 14.490 (135 ks i 4 cilindra ) i 16.340 dizel od 110 ks.
A ponudom prostora za putnike i prtljag, ta dva vozila su nebo i zemlja. Pa, bolji je i običan ceed HB ( za 800 evra jeftiniji od SW-a ) od ovoga reno "čuda"! Zaista ne bih razumeo razum čoveka koji kupi karavan B segmenta, a sve to po ceni karavana C segmenta.

Nenad
03.7.2013 23:30
8
7

@Mule ti si onda zajebo svoj Nick ti si Mula ustvari ako si uzeo SX4 umesto Clia4.

Dejan L
03.7.2013 23:31
9
11

Ih kad bi mogli samo da ostavite F1 na ovoj temi.
Ne mrzim ja toliko Reno, koliko vi moje činjenice. A šta ćeš, pametan ode i pogleda šta nudi konkurencija, a ne slepa ljubav prema recikliranoj plastici. Ne govorim o karavanu konkretno, nego uopšte.
@ Mule
Oni to ne žele da vide ili se prave mutavi. Slobodno otiđite :-) do Pežo salona, ne ujedaju tamo, pa pogledajte enterijer i materijale u 208. Pliš, meka plastika sjajna i liči na kožu, hrom i alu elementi, a ne 4 boje farbane plastike kod Klija. Vidi ovu nijansu crvene, kao gajbica od BIP piva. A pogotovo sada kada i 208 na sniženju košta isto kao i Klio. A babe i žabe se lako odvajaju činjenicama.
A što se Fabije tiče, ona je iz 2007., kad stigne nova, biće ono kao upalo vam nešto u oko.

Vlado, Niš
04.7.2013 03:08
5
10

Kao i svi francuzi i Clio IV karavan je lep, čak bih se usudio reći i prelep! I sve naj, naj...
P.S. Ne daj se Serpico!

Bobo
04.7.2013 09:25
9
8

@Dejan Zasto se Dejane, onda Klio prodaje bolje svuda od 208, a Capture od 2008, proveri.O kojim cinjenicama ti govoris?
@Dokker,
odakle ti cena sa 14 162, kad u fulu klio grandtur sa 0.9 i start stop sistemom kosta 13390 , a verzija Expression 12 390 i ukljucuje Klimu, navigaciju sa kartama, najveci bezbednosni paket u klasi.Najjeftiniji paket sa klimom , abs, esp, muzikom, kosta sa 1.2 motorom 10990 sto su pristojne cene.

Vozac Yuga
04.7.2013 09:32
20
0

Ko plati to gorivo po auto-kucama sto se ljudi vozaju a niko nista ne kupuje ? Mene sramota da trazim probnu voznju a vidi se da nemam ni za Yuga polovnog :)) Kao hocu da kupim nov auto !?

Dejan L
04.7.2013 10:44
14
14

Na internetu širom evrope objavljena teška vest za hejtere. Nemac sa Škodom Fabijom 1.9 TDI 2000. god prešao milion kilometara.
Fabia 8.500€, Klio 9.990€, Sandero 7.900€. Onih škodinih 600€ zaista vrede. Izvinjavam se renoljupcima

Mule
04.7.2013 11:29
10
10

Pratim auto industriju vise od 25 godina, secam se Mercedesa 124 sa milion km, secam se Volvoa sa milion i po km, secam se honde sa 1.2 miliona km, pasata sa 1.1 milion km i u drustvo se prikljucila Skoda i to mala Fabija, a ne secam se da je neki reno presao toliko.
@ Dejan L
Sta vozis ti 208 ili Fabiu?
@ Vlado Nis
Od lepote se ne zivi, nego od rada i sposobnosti. Od lepote zive samo starlete i manekenke

Bobo
04.7.2013 11:51
12
7

@Dejan
uz duzno postovanje svih ovde, to je bravo za Skodu, ali vest koja vlasnicima automobila i buducim kupcima ne znaci ama bas nista.Automobili imaju mnogo drugih vrednosti osim prelaska miliona kilometara, a takvih vesti je pun internet koliko hoces za mnoge proizvodjace.Da je to kljucni faktor ljudi bi i danas vozili spaceke koji su to mogli pre 50 godina i gomile r4, a znam firmu koja je posle dvadeset godina prodala Reno 18 sa 1.1 milion bez kvara .Prodajni rezultati modela Logan Sandero su dokaz da Fabijinih 600 eura ne vrede ama bas nista, jedino si ti ovde hejter, a istina ima puno renoljubaca, ali kakve veze to ima sa Skodom i tobom .Sandero-Logan se za 4 meseca prodao u 200 000 a Fabija-Rapid u 60 000 primeraka,znaci dzaba milion i dzaba cena.Ni cipele ne kupujes da ti traju vec koje ti se dopadaju po raznim kriterijumima.

Goranns
04.7.2013 13:41
8
8

@Mule povrsno je onda pratis ako si izmedju Clia4 i SX4 izabrao SX4 !!! Ali to je vec tvoj ukus i trenutni izbor koji nije los ali svakako losiji od Clia4...

dokker
04.7.2013 19:12
7
3

Bobo
Da li si ti na sajtu renoa, u cenovniku za klio, primetio red gde piše "doplata za Grandtour 700" i ono "troškovi transporta 72", pa tako "0,9 TCE start stop"u fulu ( bez opcija ) košta:
"13.390 + 700 + 72".
Da li je to sve zajedno 13.390 kako ti kažeš ili je 14.162 ( kako sam ja rekao )?
Prosta računica - zar ne?

Mule
04.7.2013 20:10
3
9

Pricajte vi sta hocete, novi klio nije ofarban na c stubu oko kedera 5. vrata, kad zalupim vrata cuje se GLUP, unazad je skroz nepregledan. Sve bi ja to iza B stuba na popravni. Idemo jos jednom: SX4 nudi jaci motor, elasticniji, 4 cilindra, japanski kvalitet i vrhunsku zavrsnu obradu. Nema odzvanjanja kada se zalupe vrata, nema mirisa kineske radnje, pa onaj tanki providni mebl na sedistu u kliju je na nivou dacije. Slobodno vi udarajte minuse, ko da to neko uopste gleda, bitan je komentar. A do juce jos ste pljuvali i povracali na juga i stojadina zbog plastike, sad vam kod renoa to ne smeta. Kukala nam majka, sve nam je tudje bolje, zato smo prokleti doveka. Za 5 godina kad vas klio bude skripao i krckao, ja cu da vas preteknem na nekoj planini sa svojim SX4 i samo cu da vam svirnem bi bi, tu tu i kad podignem prasinu ima da se setite mojih reci.

serpico
04.7.2013 20:19
6
1

mule vidis da ima i renaulta sa preko milijon km,ali danas to vise nije bitno jer auti danas se neprave vise da prevale tolike mk!jednostavno dijelovi nisu vise dimenzionirani da prelaze toliko nego taman dok prodje garancija!dobro mnogo ovisi o samom gazdi i opstem odrzavanju auta!naravno netko ko recimo nije promenio nijedan filter jer netreba ili ulje se nemjenja po par g. ili kocnice se tek mjenjaju kad ide zeljezo na zeljezo to je taj balkan mentalitet o to je tako i ovde na prostoru ex yuge svuda isto!cast izuzecima ali poznam mnoge ljude kazu recimo trokiramu dizel a benzinac poceo trosit ko lud a ja im kazem kad si promenio filter goriva i zraka!a ono cudo!pozz audifanu i nemanjici!

Audifan
04.7.2013 22:28
8
0

@Serpico Pozz opet debate debate i debate , ocigledno naomrazeniji brendovi Renault i Vw grupa... Serpico tesko da se svi prave dok neistekna garancija kao sto znas poslovicnih 160000 kod polovnjaka 3 ili 13 godina koji se prodaju na nasim trzistima!? Koliko li su presli stvarno pojedini primerci. ALI daleko od nekadasnjih nepoderivih auta. Renault R25,Sarfane na pola milona se tek razradio!!! Bilo nekad a sad pa imali su pad kvaliteta sa Laguna-Megane 2 i to najgore vrste nervirajucih sitnica gluposti ali sta da radimo ko ih nije imao? Pa Skoda (eto malo velicanja za DejanaL)i istina najkvalitetniji Vw brend cak pouzdaniji od Audija. Renault je nesto drugo to je Smek,genijalnost,sigurnost to su atributi Renaulta.Peugeot 208 Dejane ako su tebi one plastike kvalitetnije od Cliovih ? da ne sporim i nepljujem PSA iz postovanja prema Citroenu i novoj DS liniji. I jos nesto sta je pojam Kvalitet nekog vozila? pa ne podrazumeva se samo pouzdanost i nekvarljivost ? Zar ne? U suprotnom bi postojali samo Japanci i to oni starijih generacija.

Filip
04.7.2013 23:34
5
1

@Serpico: To sto se mehanika automobila (i ne samo automobila) pravi da izdrzi uglavnom samo dok ne prodje garancija jeste odraz kapitalizma! To je takozvano PROGRAMIRANO ZASTAREVANjE i namerno se proizvodi prave tako da drze vodu dok majstori odu a sve samo da bi se sto cesce menjali (citaj kupovali) i na taj nacin donosili profit proizvodjacima! To je ta alavost, profita nikad dosta! Proizvodi manje kvalitetniji nego ranije a skupi ko Svetog Petra kajgana. Cuo sam negde, mozda je istina a mozda i ne, slobodno neka me neko ispravi ako gresim, da proizvodnja npr. Golfa 7 sa svim troskovima staje VW svega 4.000 evra! A prodaju ga 4-5 puta skuplje, pa i vise! Ovako je uglavnom kod svih, ne samo kod VW, cisto sam dao primer.

Bobo
05.7.2013 11:02
7
2

@dokker
Nisam video, zato sam te i pitao,gde si video cene,a opet je to 1000 eura manje od cene koju si ti naveo, ti rece 14162 tce 0.9 sa start stopom(bez opcija), kad verzija 09.tce sa start stopom kosta 13 162 i kakve veze ima broj cilindara kod ove rasprave, sa 4 cilindra klio u istom paketu kosta 11980 eura u paketu expresion sa gotovo svom sto je coveku potrebno.Poenta je da ovo ne spada u bet buy ili low cost kategoriju u kojoj su huyndai i kia godinama spadali, oni da bi se prodavali moraju biti jeftiniji, kvalitetniji veci i sa vise opreme inace bi ih ljudi redje kupovali od dosada renomiranih brendova.

Audifan
05.7.2013 11:37
7
1

@Filip Lepo receno programirano zastarevanje. A cena proizvodnje tu je negde po Golfu ih materijal kosta cca 4-5K evra. A ja sam cak vrsio neku mini analizu materijala pa dosao do zakljucka ako poredim ajd posto se svi hvatate Vw kao najvece zlo auto sveta Primer Polo-A8 koliko je skuplli A8 od Pola pa koliko je tezi matematika je jasna polo ih kosta oko 4K evra A8 do 10K evra. Ali razvoj veca serija amortizuje mnogo bolje cenu razvoja , manja serija slabije i po tom merilu cca polo ih kosta oko 7k evra A8 40 k evra gruba matematika ali je tako e sad zasto je razvoj skup i koliko kosta? Pa meri se i desetinam miliona evra kada je u pitanju potpuno nov model naprimer (opet najvece zlo i konzerva auto sveta) Vejron na svako prodati izgube 1,5 miliona evra. A da sve nije tako kako sam istina neprecizno (posto svakako nemam prave polazne parametre cena repromaterijala)izracunao svi autoprizvodjaci bi bili prebogati i nebi nijedan bio u krizi.
Najnoviji dokaz i pokazatelj mojih tvrdji su Kineski proizvodjaci (usput ima ih oko 160 ) i kada su se oni vezbali sa kopijama tipa X5 i Rav 4 oba su prodavali za 10 K evra (exportna cena) zarada sigurno 30% ali nema tu ni R o razvoja i tehnologije pa je takav i proizvod.
Kao pobornik teorije tacnije prakse zavere i globalizma bolji primer globalne prevare su svakako Lekovi. Koliko ih tek kostaju lekovi u proizvodnji? A posto su pojedini u prodaji? ima mnogo takvih primera.

Filip
05.7.2013 11:55
5
0

@Audifan: Nisam od onih koji misle da je VW najvece zlo sveta, cisto sam dao primer Golfa jer sam konkretno za njega procitao koliki su troskovi proizvodnje.

Audifan
05.7.2013 12:12
6
0

@Filip Iako sam se obracao tebi nisam imao zelju da prejudiciram tvoj stav prema Vw,vec sam to napisao onako nasire ako me razumes.
A znam na koje si podatke mislio a iste je objaviO (da nevredjam Zene i Majke sveta pa cu je drugacije nazvati)Angel Merkel.
Iako je to istina i ustvari samo potvdjujem navode tog STVORA.

Filip
05.7.2013 12:27
5
0

@Audifan: Tacno, procitao sam navode tog STVORA i odatle znam za tu cifru od 4000 evrica.

Bobo
05.7.2013 12:42
5
2

Ne bih da budem oponent da bih bio oponent, ali nije to samo pohlepa i zavera, to je i civilizacijsko dostignuce u ekonomiji kako bi se napravili sigurniji sistemi bez puno potresa, mada stvar izmakne kontroli.hipoteticki ako na trzistu velicine Srbije, napravite fabriku koja ce proizvoditi automobile koji su pristupacni, lepo dizajnirani, prakticni, povoljni i kvalitetni da traju milion kilometara, za pet godina cete morati ili ugasiti fabriku i otpustiti nekoliko hiljada zaposlenih, jer kad svi pokupuju automobile, po 40 pari jeftinih leviski koje ne blede, ne cepaju se i traju prestace neko vreme potreba za njima i ljudi ce prestati da ih kupuju i morace se gasiti fabrika po fabrika.Naravno,mislim da veci udeo u prici i jeste ovo sto su pisali Audifan i Filip.

Audifan
05.7.2013 12:56
8
0

@Bobo bravo to je druga strana medalje. A to poredjenje sa 501 je vise nego pravilno,znas nekada su L.501 pravili od Konoplje i bile su bukvalno nepoderive i neunistive sto naravno fabrici nije odgovaralo pa su uveli pamuk u proizvodnju.
Interesantno dva najjaca USA proizvoda od nedozvoljenih supstanci Konoplja-Kanabis Levis 501,Coca -Cola Cocaine (prvobitno bio lek) !

QQLELE
05.7.2013 15:55
8
2

@Audifan Znaci zato je moj deda palio stare farmerke,sedeo pored vatrice i pijuckao Coca Colu. :))) Ko zna sta ima u renaultovoj recikliranoj plastici,mozda se nije osusio lepak kad je toliko privlacna :))))

Bobo
05.7.2013 23:37
6
4

@Mule Dobar pokusaj Dejane, ali jedino se ti bavis kederima i zazorima,a SX4 je tvoj izmisljeni prijatelj.

pecagt
06.7.2013 03:09
10
3

sto se tice predjenih kilometraza,evo nekih zanimljivosti za koje znam. Za pocetak sto se tice renoa,da rascistimo sa tim kako nema toga kod njih,podatak proverljiv u AK Francuz kod gazde,zna obojicu vlasnika te 18ke i odrzavao im je auto u zadnih 30ak god.-renault 18(ne znam godiste,bese dizelas), skoro 1.100.000km.
U istom tom gradu taxi sluzba neka kod njih kupila megane 2 1.5dci sedane silver boje(5komada),svi presli 350-500.000km,prodati tek pre godinu ili dve i da ironija bude veca otkupi ih neki privatnik i vrati ih sve u novo taxi udruzenje(ni na jednom motor i menjac nisu radjeni). Ovi su posle tih megana 2ki dosli da kupe nove fluense ali su za iste pare imali ponudu da dobiju 1 vise,tipa 6 hyundaia i30 umesto 5 fluensa,i tako predju na 30ice i sad kukaju kao sinje kukavice,vozaci se kunu u one renoe u kojima su ostavili godine sedenja i voznje,nr mogu da ih prezale...by the way,pre svega toga su imali dacie lpg i dci kojr su presle po 400-500.000 bez vecih problema.
Zatim znam za jednu privatizovanu firmu u kojoj se zateko Audi A6 2.8(mislim 95god) sa 850.000km
Jedna pivara ima A8 4.2 (97.god)koji ima skoro 1.000.000km
i secam se da sam pre vise godina citao negde da sanitetska sluzba neka sa juga Srbije(Vranje ili Leskovac) ima one stare sanitetske citroene,prelravljene karavane sad se ne secam vise tacno koji su...sa 1.200.000-1.600.000km.

Vlado, Niš
06.7.2013 13:45
9
3

@ MULE
Clio IV grandtoure je vrlo sposoban a i oran za rad! A uz to je i lep! Kao misica koja uzgred završava magistraturu! Možeš samo pući od zavisti: tvoja Fabija ni do kraja milenijuma neće ovako dobro izgledati!
:)

Audifan
06.7.2013 15:55
5
2

@Pecagt tih pokaxatelja na sve strane plus vecina auta iz 90 tih imaju sada ako ne i preko milionce km, sad nastranu to sto na satovima pise 160000 plus vozili baba i deda.Moj dugogodisnji radnik je uvezao pre oko 7 god vectru b 1,8 karavan sa 230000 km auto jeste izgledao vise nego dobro cak kao da je presao duplo manje,u njegovom vlasnistvu na dodanih jos oko 100000 km je doslo do otkaza kompresije na 1 cilindru,pa misli on ok izgurao auto preko 300000 dobro je i izdrzao. Licno sam se zdao da mu nabavim originalne klipove i materijal za generalnu i to pravu musku generalku sve kako treba. Kada su podaci o vozilu stigli u centralu Opel a vracen mi je Email sa odgovorom da je konkretan auto bio u posedu Siemensa,te da su ga isti otpisali na 530000 km kao rashodovani i dali na licitaciju odakle jeste zavrsio na placu gde ga je moj radnik kupio. sa sada pravih 630000 km !!! Uvoznici polovnjaka znam ih vise kupuju auta sa ne manje od 300 fals kompletna dokumentacija ih kosta cca 300 evra,prilikom uvoza cak smanjuju kilometrazu nebili na carini sve bilo ok ! Sve u svemu iz uvoza izbegavati karavane-dizele jer je upravo taj rang automobila najcesci izbor vozaca tipa trgovackog putnika koji odvaljuje godisnje 100 hiljada bez problema pa puta 3-5 godina pa ponovo nov i nov lizing ugovor...

sasa
07.7.2013 12:58
3
1

te cene o kojima vi pricate za nova auta su tu na sajtu reda radi.Pravim kupcima cena ide uvek dole za 10-15 posto,a vi se zakacili oko 100€ za transport smesno stvarno

beba
07.7.2013 23:07
1
1

meni se bas svidja ta crvena unutrasnjost,bolje nego neko.sivilo ko inace sta je po vecini auta mada znam da je ovo opcija!a auto izgleda suuper uopste nije mali i menja punopravno veci auto i ima mesta i veliki gepek,idealno za mlade familije i recimo odlaske na more kada se puno toga trpa u gepek sta treba i netreba haha!

dokker
07.7.2013 23:24
1
1

Evo ih zvanične cene za reno clio SW, sve sa zvaničnog sajta renoa Srbija. Zvaničnije ne postoji. Pa, ko ne veruje, neka pogleda da su cene koje sam ja naveo
http://renault.rs/nova-vozila/putnicka-vozila/clio/novi-clio-grandtour/cene/

Bobo
08.7.2013 12:50
2
1

@Dokker Prvi put si naveo da da Clio 0.9 tce sa start stopom bez opcija kosta 14 162 eura.Na sajtu koji si dao Clio Expresion Energy 0.9 start stop, koji je drugi paket i obuhvata 6 erbegova,esp, abs,ebd,hill asist, klimu, elektropodizace, aluminijumski krovni nosaci, medija nav sa navigacijom, blututom, usb i hendsfrijem kosta 12390 i kad na to dodas 700 i 72 eura dobijes 1000 eura manju cenu.14 162 kosta najskuplji nivo opreme dynamic.

karadjole
08.7.2013 22:10
5
1

dobar je clio 4 najbolji do sada i u hb i gt izvedbi!svakako preporucam !

Miki
20.7.2013 00:12
1
4

Sta je vama ljudi?!!! Auto sa tri cilindra, 900 kubika I 90 konja!!!Znate li sta mozete sa njim kada je napunjen ljudima I stvarima? Neznam kako drugi, ali za mene licno, nebih ni pod razno razmisljao da kupim ovu svojevrsnu igracku.

pecagt
20.7.2013 19:56
4
1

probaj prvo pa onda lupaj...

toni67
21.7.2013 13:55
4
0

Prelep auto koji u ovom času jednostavno nema konkurenciju.Renault trenutno ima najaču servisnu mrežu u Srbiji i tvrdim da su sa cenama originalnih delova uz karticu 5+ ubedljivo najpovoljniji tako da gledano sa aspekta održavanja i garancije od 5 godina ne vidim bolju opciju a ovo pričam sa ličnim iskustvom(vozim Clia 3 već 8 godina) Mane-svaki auto ih ima, ovaj piano lak i u ovom trenutku previsoka cena koja bi po meni morala da ide 1000 Eur niže.1.2 16v je već proveren motor i za nezahtevne vozace sasvim ok opcija kao i 1,5 dci dok ovaj 0.9 TcE tek treba da se dokaže u praksi ali Reno je uvek imao dobre motore.Nisu mi jasni ovi vlasnici Suzukija i Škode ove je tema o Cliu 4 sta je poenta njihovih komentara uporedjivati Clia 4 sa Fabiom i Suzukijem je neumesno-Renault je uvek bio brend za ljude koji uživaju u automobilima.

Petar Mladenović
25.7.2013 14:43
3
0

Kupili smo taj auto,sada se vozimo,tvrdi amortizeri a motor 1.2 nije baš živahan,loše se vidi kroz zadnja stakla ali ima velike retrovizore pa se navikne na to.Unutrašnjost je dobra sedišta tvrda malo podesća na nemačka auta.
Za sada je dobro preporuka.

Petar Mladenović
12.8.2013 09:49
2
0

testirali smo auto vozili do Crne Gore,na uzbrdici mora da se zalepi paucica gasa nema snage sve to na oko 3500 obrtaja prosečna potrošnja oko 7 litara uz klimu koja je odlična steta sto reno nije slozio jaci motor.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: