Ekskluzivno

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

Gordini, koji Gordini?

Čuven po svojim sportskim kreacijama pojednih Renaultovih modela iz 70-ih godina, Amédée Gordini, bi se prevrnuo u grobu kada bi znao da se u Cliu Gordini nalazi dizel motor

Good bye GT, bonjour Gordini! Nekadašnji "light" sportista, poznat pod imenom Clio GT, prekršten je nedavno u Gordini, čime je konfuzija potpuna!? Naime, i rasni sportista, Clio 2.0 RS, nosi ovo slavno ime, pa se tako dole potpisani zabunom našao za upravljačem ovog poslednjeg. Dan kasnije, nesporazum je razrešen, te je na opšte razočaranje kolega sa posla, ovaj zamenjen običnim 1.5 dCi Gordini.

Ruku na srce, izgled ovog nije drastično "mekši", što može da prevari neupućene, kao u slučaju Natali, šarmantne koleginice sa posla. Naprotiv, oštro oko odmah će uočiti par detalja (skromnije pneumatike, odsustvo spojlera napred, atraktivnu duplu izduvnu granu…), no uprkos tome, dizel Gordini i dalje deluje veoma atraktivno. Navedimo samo specifične aluminijumske naplatke od 16 cola, par aerodinamičnih poboljšanja, dvostruku izduvnu cev (ne granu), "značke" Gordini na bokovima i neizbežnu plavu boju sa dve bele štrafte, koje se protežu preko haube, krova i petih vrata. Ko želi da prođe diskretnije, može ga dobiti i bez njih (besplatna opcija), u svakom slučaju, ovaj Clio je na raspolaganju u samo dve boje; plavoj i "ledeno" beloj.

     
 

Šik i sport
Ukoliko vas je spoljnim izgledom Clio Gordini još i ostavio ravnodušnim, po otvaranju vrata verovatno ćete promeniti mišljenje. OK, integralna kožna sedišta, u crno/plavoj kombiniciji, dobijaju se uz doplatu, ali i serijska (platno/koža), oduševljavaju formom i izrazito snažnim bočnim osloncima. Još kada bi sedalni deo bio duži, u njima bi se mnogo bolje osećali krupniji vozači. Jedno je sigurno, za njegovim upravljačem prijatnije se oseća džokej od basketanera, jer i kada je sedište maksimalno spušteno, opet se sedi preterano visoko. No, hajde da ne "zakeramo", što bi rekle Lale, Clio evidentno počinje da oseća težinu godina. Uostalom i ova verzija je samo želja odgovornih u Renaultu da mu olakšaju život do sredine naredne godine, kada se očekuje četvrta generacija.

U međuvremenu, možemo da pohvalimo obruč kožnog upravljača, debljine dečije ruke, opet sa dve bele oznake na gornjem delu. Čitav enterijer je urađen s ukusom; spomenimo još i podne prostirke u tonu, aluminijumske pedale i ručicu menjača sa slovom G na vrhu, lakiranu centralnu konsolu i specifične instrumente. Jeste da ovi deluju pomalo jeftino, sa belom podlogom i crvenim kazaljkama, ali su zauzvrat veoma pregledni. A ukoliko ste poverovali da je armatura obložena kožom, što bi se na prvi pogled dalo pomisliti, prevarili ste se, radi se samo o opšivenoj plastici! "Caka" kojoj sve više pribegavaju i ostali proizvođači, no ruku na srce, deluje atraktivno. Razlika se oseti tek na dodir.

     
 

Sigurno i zabavno ponašanje na putu,
nivo opreme,
atraktivan izgled,
potrošnja

dizel osetno skuplji,
slab odziv na gas ispod 1.500 o/min,
pred kraj karijere

Uz Gordini za francusko tržište ide i serijski GPS (marke TomTom sa ekranom od 14,7 cm), veoma brz i precizan, ali sa daljinskom komandom koju smo stalno tražili po unutrašnjosti. Ne preterano praktično, za razliku od ključ kartice "slobodne ruke" (ulazak u vozilo i startovanje motora bez ključa), koja je nažalost uz doplatu. Ukoliko je za utehu, u serijskoj opremi su još regulator i limiter brzine, automatski klima uređaj, senzori za automatsko uključivanje svetla i brisača, električne komande za sve prozore i spoljne retrovizore…, kao i svi gore nabrojani “rekviziti”. Bogato, nema šta, samo saboga, zašto Renault i dalje naplaćuje 300 evra za ESP, kada se toliko ponosi aktivnom i pasivnom sigurnošću?

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105

Karoserija: petoro vrata, pet sedišta
Dimenzije d/š/v: 4,03/1,71/1,49 m
Težina praznog vozila: 1.200 kg
Prtljažnik: 288/1.038 dm3
Zapremina motora: 1.598 cm3
Snaga: 105 ks pri 4.000 o/min
Maksimalni obrtni momenat: 240 Nm pri 4.250 o/min
Maks. brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km: 10,2 sec
Prosečna potrošnja na testu: 6,6 lit
Kočnice: napred samoventilirajući diskovi , diskovi
Gume: serijske/testirana verzija: 195/50 R16
Početna cena u Srbiji: 14.500 evra

Ništa bez Renault Sport odeljenja
Na stranu svi navedeni kozmetički zahvati, Clio Gordini se distancira od običnih verzija pre svega sportskom šasijom, "naštelovanoj" u odeljenju Renault Sport. Zapravo, preuzeta je iz modela GT, što znači da je ogibljenje osetno tvrđe (za 15 % u poređenju sa standardnom verzijom), uz pojačane poprečne stabilizatore napred i pozadi. Uz značajnu pomoć kapacitetnih pneumatika Michelin Pilot, dimenzija 195/50 R16, rezultat je vredan hvale. Bez da je osetnije izgubio na udobnosti, ovaj Clio ulazi u krivine sa velikim optimizmom.

Podupravljanje je veoma blago, i to kada se zaista pretera sa brzinom. Dinamici vožnje svoj doprinos daje i precizno upravljanje (slabija električna asistencija), mada na mestu i dalje postoji efekat klatna (upravljač se ljulja levo-desno). Jedno je sigurno, mali 1.5 dCi/105 KS, teško može staviti šasiju na iskušenje, mada globalne perfomanse nisu za potcenjivanje.

Lično, pre probne vožnje bio sam veoma skeptičan, no desilo se kao u onoj narodnoj poslovici, "kako sam se nadala, dobro sam se udala". Jeste da je i dalje "šupalj" ispod 1.500 o/min, no 240 Nm obrtnog momenta obezbeđuju sasvim korektna međubrzanja. U svakom slučaju, osetno bolja od benzinskog 1.6/128 KS (155 Nm pri 4.250 obrtaja), koji je isto tako u ponudi. Bilo kako bilo, zahvaljujući dobro odmerenom šestostepenom menjaču i skromnoj težini, ubrzava do 100 km/h za desetak sekundi, dok se na autoputu kazaljka brzinomera približi cifri od 200 km/h. Izuzmemo li povišen nivo buke prilikom penjanja u obrtaje, motor je zadovoljavajuće diskretan, što znači da ne zamara pri krstarećoj brzini od 150-160 km/h. Istaći i da je ujedno ekonomičan, verovatno nije neophodno, jer to mu je jedan od principijelnih kvaliteta. Naš zabeleženi prosek stabilizovao se na 6,6 lit, pod uslovom da se uvek ne vozi kako i priliči jednom Gordiniju… Ko iz njega stalno izvlači maksimum, neka računa na još dve litre više.

     
 

Sportista za svaki dan
U ponudi su dve karoserije, dakle, sa troje i petoro vrata, Clio Gordini želi se dopasti široj populaciji. Nakon svega nabrojanog posve izvodljivo, kada se i cenom ne bi svrstao u viši segment. Ne bez razloga, Renault već godinama ponavlja u svom reklamnom spotu da poseduje sve kao veliki (Elle a tout comme une grande), te možda iz tog ugla treba gledati na stvari. Na zvaničnom internet sajtu za Srbiju, stoji da sa svim popustima, za benzinski 1.6 GT Gordini treba bezmalo 15.000 evra. Za vožen dizel se ne navodi, ali računajte na dobrih 2.000 evra više (razlika u Francuskoj), ukoliko ga uopšte bude u ponudi. Verzija sa troje vrata jeftinija je za 400 evra.

Nakon Twinga i Wind Gordini, eto nam dakle i Clia Gordini. Ovo ime trebalo bi da ubrzo naslede Megan i Laguna, opet umesto aktuelnih verzija GT. Dakle serija dinamičnih vozila, veoma prijatnih za vožnju, koja su ujedno finansijiski znatno interesantnija od radikalnog sportiste RS.

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
4680
Postavljeno: 09.11.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Dragan Ćirić, Čačak
09.11.2011 09:45
104
22

Na osnovu iskustva sa Renault Clio vozilima od 1996. godine, savetujem izuzetan oprez prilikom kupovine ovog modela za tržište u Srbiji...

O drugim Reno modelima se ne izjašnjavam...

Rečenica koju sam napisao, zasnovana je na veoma lošem iskustvu, posebno sa Clio 3 1,2 i dokazima koje o tome posedujem. Osim toga, ima dosta mojih komentara na tu temu u auto-časopisima...

Novac nije lišće koje se bere na grani...

Dejan Loznica
09.11.2011 22:37
14
91

Meni se ovaj Clio veoma sviđa i rado bi ga kupio.Pogotovo što je ovako atraktivan od Gordinija,motor 105ks,extra.Vozim Clia 2 extreme,sa 82ks i prezadovpljan sam sa njim.Kod mene je 4.5godine od kada sam ga uvezao.Ne znam zašto ovako ljudi loše misle o Renaultu,kao gore predhodnik.Sve naj,naj za Clio u iščekivanju nove četvrte generacije.

Dragan Ćirić
10.11.2011 09:12
91
17

@Dejan Lozanica

Ja ne "mislim", ne pišem napamet... Prenosim svoje loše iskustvo sa dva automobila Clio 3 1,2 od 2006. godine, sve u cilju da potencijalni kupci dobro razmisle pre nego što se odluče za kupovinu tog automobila...
Ako imaju novca na pretek, to je njihova stvar...

P.S. Ne komentarišem druge verzije i modele...

Danijel
10.11.2011 16:34
68
15

Iskustvo Dragana Ćirića je poznato gotovo svima koji prate automobilizam u srbiji.Proguglajte pa cete naci detaljno opisano iskustvo.Iskreno i pre procitanog negativnog iskustva ovog coveka nisam nista lepo mislio o renou a to je bila potvrda mojih sumnji.Moj komsija koji vozi klia 2 1.5 dci u zadjne dve godine je menjao dva puta turbinu,trosak od oko 1500 e...komsija koji vozi megana iz 2001 otisao zadnji podizac stakla trosak 350 e u ovlascenom servisu.Em su rezervni delovi losi em su skupi,pa ko voli nek izvoli...

Nenad
10.11.2011 19:27
76
9

Procitao sam iskustvo gospodina Dragana Ćirića na netu i zaista je strašno ono što mu se dogodilo. Medjutim ja imam sasvim drugačije iskustvo sa renoom. Već petu godinu uživam u vožnji Clia 2 Storia 1,2 benzinac koga sam kupio novog 2006. god. Nikakvih kvarova, osim jedne sijalice za 60000 km. Renoovi benzinski motori su neunistivi ako se pravilno odrzavaju rece moj majstor, dok su dizeli umeli da prave probleme zbog lošeg goriva. Storia se sklapa u Sloveniji a clio 3 kod nas dolazi iz Turske, mozda i to nesto znači. . . Pozdrav svima!

Ivan
10.11.2011 21:36
70
11

Pozdrav svima.
U potpunosti se slazem sa postavljenim komentarima, kako sam takodje upoznat sa problemima koje je imao G-din Dragan u par navrata sam i ostavljao moje misljenje o Reno-vim automobilima i naglasavao da Reno ima previse primamljive cene na ustrb kvaliteta, takodje sam preporucio Pekiju da naglasava gde se koji model proizvodi jer to smatram veoma vaznim podatkom, mozda i vaznijim od same cene.

Peki
10.11.2011 23:00
16
87

Clio 3 proizvodi se u fabrici Flins (Francuska), Valladolit (Spanija) i Bursa (Turska). Teoretski, svi bi trebali imati isti nivo kvaliteta, barem tako tvrde u Renaultu. Ukoliko se ne varam, vozeni Gordini izasao je iz fabrike Flins, dok za one koji dolaze na nase trziste, nemam podatke.
Pozdrav svima

PS. Steta je ipak sto se svako predstavljanje nekog Renaultovog modela zavrsi raspravamo o njegovoj pouzdanosti, odnosno potpuno oprecnim misljenjima i iskustvima.

Leon
11.11.2011 11:26
17
82

Verovatno ima propusta i kod Renaulta kao i kod svih drugih,ali stvarno mi nije jasno zašto su svi toliko kivni samo na Renault.Mogu trenutno da navedem bar 10 primera ljudi koji su kupili nove automobile i koji su imali slične probleme.Između ostalog,tu je i jedan vlasnik Opel Insignie.Veći je problem da nadležni prihvate odgovornost i da se pozabave rešavanjem problema svojih kupaca.A tu dolazimo do problema uvoznika i zastupnika a ne Ranaulta kao marke.

Što se tiče ovog modela,mislim da se istorijsko nasleđe upotrebljava u čisto marketinške svrhe,a kako će teći prodaja,videćemo.

Ivan
11.11.2011 22:48
68
10

Peki uz svo duzno postovanje price da je kvalitet izrade u svim zemljam isti je prica za malu decu.To sigurno znas i ti a i svi koji se i malo razumeju u automobilizam.Da izuzmem zemlje koje se popularno nazivaju srafciger industrija, gde automobil dodje kompletan.
Niko i nikada me nece ubediti da npr. Opel proizveden u Nemackoj ima isti kvalitet kao u Spaniji ili Poljskoj.
Pozdrav.

Peki
12.11.2011 11:13
15
83

@Ivane, kao sto sam napiso, Renault tvrdi da je kvalitet isti u svim fabrikama, ne ja...
Sa druge strane, fabrika Novo Mesto, u nekada nam bratskoj Sloveniji, proglasena je za fabriku sa najmanjim procentom skarta!
Dakle o tome se moze diskutovati, svaki prozvodac zna najbolje koju je tehnologiju razvio za pojedine fabrike (zemlje), odnosno koliki je nivo kvaliteta i unutrasnje kontrole. Sigurno je da ima istine u tvojim recima, ali je isto tako sigurno da ima izuzetaka. Pre jedno dve godine, vodili su nas u obilazak fabrike Zilina u Slovackoj, gde se proizvode Kie. Tada, samo modeli koji su izlazili iz nje, imali su 7 godine garancije, svi ostali, znaci i oni iz Koreje, samo 5 i manje. Do sada nisam video savremenije i cistije postrojenje, ma prava apoteka. Najanovija tehnologija, gotovo sve se proizvodi na licu mesta (karoserija, motori, donji postroj...), a o unutrasnjoj organizaciji da ne pricam. Rukovodici su iskljucivo Korejanci, dok radnici i sefovi ekipa, imaju pravo i obavezu da skinu auto sa proizvodne trake, cim primete bilo kakvu anomaliju. Nekih 3.000 i kusur zaposlenih, imaju osetno vise plate od proseka u zemlji i brojne privilegije, mogu ti reci da je otimacina za radno mesto.
Eto dakle carobne formule, najsavremenija tehnologija (roboti sklapaju do sedam razlicitih karoserija na istoj proizvodnoj traci), solidne plate, visoko razvijena svest zaposlenih, dobra organizacija i striktna kontrola finalnog proizvoda.
Ovo nije bila besplatna reklama za Kiu, vec primer kako se moze poceti od nule. Izgradili su celo postrojenje pre desetak godina na 230 hektara dobijenih od drzave, plus neophodnu infrastrukturu, u vidu puteva i zeleznice, kojima se transportuje nekih 250.000 godisnje proizvedenih vozila. I ne radi se o nekom renomiranom nemackom proizvodacu, sa stogodisnjom tradicijom, koji prodaje preskupe premijum modele, vec o "obicnoj" Kia. Slicno je i sa markom Hyundai, koja se instalirala u susednoj Ceskoj, izmedu kojih postoji uska saradnja.
Zaista nebi bilo lose kada bi iz Fiata i Zastave otisli da vide kako to rade "mali zuti".
Pozdrav

axaaxxaax
15.11.2011 12:10
69
13

Evo ga jos jedan plastikanac nova ford fiesta je institucija za ovu flasu od plastike...

axxaxaxa
15.11.2011 12:17
73
12

Koliko se secam PEKI je se odselio u Francusku da bi svoj auto mogao da odrzava hahahha jer tamo ima dosta otpada pa mu nije problem tako necce imati problem ni onaj ko ovo kupi, a ima bar dva clana porodice u inostranstvu da mu salju rezervne delove ovo je smejurija axxaxaxaxaxaxaxaxaxaax i od auta i od Leona i Pekija koji brane Renooa koji im je i platio ovo da objave xeexxeexexexexexex...

Peki
15.11.2011 15:38
13
75

@Axxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaxx...o cemu ti pricas?
Osim sto se ponavljavas u svojim uvredljivim i nimalo duhovitim komentarima (za ono o placanju od strane Renaulta bi u normalnoj drzavi zaradio jednu lepu tuzbu, ne placaju me ni u VG, a kamoli neki proizvodac...), smatras se poznavaocem auto prilika? Pre neki dan sam vozio tu Fiestu o kojoj pricas, dakle 1.6 Ti-VCT/134 KS (postoji i dizel 1.6 TDCi/95 KS), po pitanju sasije i kvalitetu enterijera, Clio je superiorniji. Mani se dakle tih praznih prica, budi konkretan, i ne laprdaj napamet razno razne gluposti koji si negde mozda procitao...
U svakom slucaju, na tvoj nivo komunikacije se vise necu spustati, ovo je poslednji put da ti odgovaram. Tako mozes da lupetas sa jaranima uz pivo.

Dura
15.11.2011 22:27
10
74

Faca koje se potpisuje sa axxaxaxa, ili tako nekako, pocinje i mene da nervira. Ne pada mi na pamet da nekoga branim, pa ni potpisnika teksta sa cijim se misljenjem cesto ne slazem, ali ti si potpuno promasio temu. Ovde diskutujemo o novim vozilima, odnosno njihovim kvalitetima i manama. Pouzdanost je prilicno relativna stvar, zar samo zato sto je Daagan Ciric imao problema sa svojim Kliom, Reno zasluzuje samo najgore epitete? Ma daj, postedi nas tih glupavih komentara, mada je sigurno da Reno zasluzuje kritike, kao sto ih zasluzuju i ostali. Pocinjem da se pitam, kad vec optuzujeS ostale da ih Reno placa, koji je tvoj interes da ga toliko napadas? Konkurencija? Providno, brate, providno.

axxxaaxxx
18.11.2011 12:54
66
10

I da zakljucimo sem dva jarana za ovaj automobil nevideh nigde reci hvale xaxxaxxa nisam ga vozio niti cu a da je bolji od forda i superiorniji axxaxaxaxaxaxa verovatno je bolji i od m6 ali o tome cete u drugom broju...
Kao i u naslovu prevrce se covek u grobu a on je koristio plastiku samo za ablender a ovde je 75 posto automobila napravljeno od plastike KOJA SKRIPI xaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxx

Đura Nikolić, BG
18.11.2011 17:34
7
74

@aaaaaxxxxxxxx, ti si zaista jedan jadan i polupismen tip. Prvo nauči pravopis, pre nego li se upustiš u rasprave o automobilima. Nisam nikakav jezički čistunac, ali je bruka tako pisati. Ukoliko ipak nisi uočio greške, pitaj nekog obrazovanijeg jarana, kada ga sretneš ispred zadruge.
Zaista ne zaslužuješ nikakvu pažnju, a da imaš m..a, potpisao bi se pravim imenom i prezimenom, xxaaaaa!

Simo
23.11.2011 07:41
46
1

Auto je lep,ali ima mnogo boljih za te pare. Tipa alfe djulijete, koja sa 1.6 multijet motorom moze da se igra sa ovim cliom a cak neuporedivo je lepsa...

Tony
27.11.2011 23:04
4
37

Imam Clia 3 GT 1.6 (128) za sad presao 10,000km i nikakvih problema, vozna svojstva odlicna, motor da je malo jaci nebi bilo na odmet...unutrasnjost za tu klasu auta odlicna kao i dodatna oprema i tesko da je nova alfa giulietta u istom cjenovnom rangu s ovim cliom (naravno s istom razinom opreme)
Boja maltesko plava je fenomenalna....

Goran
21.12.2011 12:57
3
13

Mozda putni racunar kod Dragana nije bio ispravan, mozda je auto zaista trosio 7,6 litara po gradu ali to komp nije pokazivao? Ne znam da li ste punili rezervoar do vrha i onda probali da svih 900 km autonomije provozate po gradu pa cete ne kraju videti da li je potrosnja zaista 12 litara prema putnom racunaru ili ne. Mozda je putni racunar bio neispravan. Ne verujem da je neko ceo rezervoar potrosio samo na grad, kako bi zaista proverio kolika mu je prosecna potrosnja. Dakle ukupno potroseno litara goriva podelite sa ukupnim brojem brojem predjenih kilometara i to pomnozite sa 100. Dobicete prosecnu potrosnju za datu deonicu. Vozite samo po gradu u najvecem spicu. Tada izracunati rezultat proverite sa putnim racunarom i to je to, znacete koliko odstupa i da li odstupa. Najtacniji rezultat dobija se ako napunite do vrha i vozite do kraja. Clio 3 ima rezeror od 53-55 litara Tada proverite sta vam je
Vozim Clia 3, 1.2 16V kojeg sam kupio novog 2010 u jedom od ovlascenih servisa ovde u Bg i mogu reci samo hvale za njega. Presao sam skoro 30 000 km i nije bilo nijednog kvara do sada. Servis na 15 000 sam odradio i cekam sa na drugi Izuzetno sam zadovoljan sa tim benzincem kojem od samog pocetka tocim samo Euro BMB 95.
Putni racunar je tacan, jer sam ga testirao tako sto sam punio do vrha i autonomiju od 956 km, sa prosekom od 5,9l/km na 100 dokazao i na drumu. Inace, na nekim delovima karosrije nalazim fine renaultove logove kao i informacije na francuskom jeziku. Ne znam gde je sklapan i proziveden ali radi odlicno. Pricu o Renou ne treba generalizovati na sve modele. Ali treba biti oprezan, mada je i pitanje srece nezaobilazno. Veliki pozdrav svima!

Dragan Ćirić
23.12.2011 19:54
12
1

@Goran

Već sam, do detalja napisao, na desetine komentara za dva moja Renoa Clio 3 Expresion 1,2 16V/5v ... Oba proizvedena u Turskoj... Jedan 2005. godine... Drugi 2006. godine...

Potraži komentare...

Sve potkrepljeno Radnim nalozima, priznanicama, računima, predračunima, Zapisnicima o izvršenim test-vožnjama u prisustvu ovlašćenih lica iz Renoove Post-prodaje i Auto-kuće Raketa iz Sevojna... Test vožnja izvršena između 12:00 i 13:00 h, dakle van saobraćajnog špica... Rezervoar napunjen pre i dopunjen posle testa u prisustvu Slađana Krstevskog iz Renoa beograd...

Zapisnike smo svi potpisili... Svu dokumentaciju čuvam i danas...

Bezbroj mojih testova...

Ekstreman rezultat mog testa u saobraćajnom špicu 16,60 l/100 km... Inače, redovno oko 15 l/100 km ako se vozi samo u gradu na posao i sa posla, bez obzira, da li se sipa standardni bezolovni benzin ili evro... Zadnju godinu točim isključivo avro-premijum...

Menjao sam sve benzinske pumpe u Čačku i na putevima širom Srbije... Nema razlike...

Bez lažne skromnosti, imam veliko vozačko iskustvpo, od 1978. godine... Približavam se pređenih 590.000 km... Sve to što pišeš o metodologiji izračunavanja prosečne potrošnje, svaki iole iskusniji vozač zna...

Rezervoar uvek punim do vrha...

"Ubih" se, bre, dokazivanjem sa pokrićem...

Odgovorno tvrdim, oba automobila su mi prodata kao malo korišćena, test-vozila i sl. ...

Kad sam drugi kupovao s početka 2008. godine, na lageru nije bilo željene crvene boje ni kod jednog koncesionara u Srbiji (Niš, Čačak, Jagodina, Novi Sad, Subotica, Hit auto, na prilazu Beogradu sa Ibarske magistrale...), a, onda se odjednom stvorio kod A.K. Kompresor...

Da ne ponavljam, šta se desilo sa prvim... Obijena boja, zamena zadnjeg mosta... Pokušaj da me "smire" sa poklonom od dve nove gume... Itd... Itd...

Ako je za vajdu, dosta je...


Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: