Super test

Fiat Punto Classic LPG

Ušteda na duge staze

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora

U našeg „Puntića“ fabrički je ugrađen TNG uređaj renomirane italijanske marke Landi Renzo. Rezervoar, smešten u prostoru za rezervni točak, ima zapreminu od 31 l, dok su komande i indikacija gasnog uređaja pozicionirane sa leve strane upravljača. Dakle, dobili smo na ekonomičnosti, ali u isto vreme izgubili na zapremini prtljažnika, s obzirom da se u njemu nalazi rezervni točak. Ukoliko se Punto koristi isključivo za gradsku vožnju, prisustvo rezervnog točka u „gepeku“ i ne predstavlja neki problem. Priključak za točenje TNG-a se nalazi ispod poklopca rezervoara, tako da se spolja ni ne primećuje da je automobil opremljen gasnim uređajem, osim što mora da nosi obaveznu nalepnicu. Svaki put kada budete točili gorivo moraćete da „prišrafite“ odgovarajući nastavak na priključak, što ponekad, posebno kada je izuzetno hladno, zna da bude „posao“.

Ekonomija i ekologija
Da li se kupovinom FIAT Punta Classic LPG dobija? Motor zapremine 1,2 litre raspolaže sa 60 KS i 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Elastičnost ovog motora sasvim je zadovoljavajuća, uzimajući u obzir njegov «kapacitet». Što se potrošnje tiče, navedena od 9,2 l TNG-a u gradskim uslovima vožnje, odnosno 6-6,5 l na otvorenom sasvim je realna i ostvariva. Ukoliko se vozite na gas, i životna sredina će uživati u nekim beneficijama, jer emisija CO2 tada iznosi 116 g/km, dok u vožnji na benzin, ova vrednost raste na 133 g/km.

Pored toga, TNG obezbeđuje čistiju emisiju i kada su drugi štetni gasovi u pitanju. Dakle, ekološke prednosti su jasne, dok ćete razliku u ceni u odnosu na vozilo bez gasnog uređaja od 1100 evra isplatiti u okviru od oko 40.000 pređenih kilometara, u zavisnosti od variranja cena. Ono što takođe treba naglasiti je da FIAT Punto Classic LPG 1.2 ima homologaciju i sva potrebna dokumenta za kretanje kroz sve države EU, što nije slučaj sa velikom većinom vozila opremljenim TNG uređajem u Srbiji. Ne treba naglašavati da su u EU kazne za vožnju automobila sa neadekvatnom opremom prilično oštre.

Jedini problem – cena!
Ono oko čega se u najvećoj meri kose mišljenja kada je u pitanju racionalnost kupovine FIAT Punta Classic LPG 1.2 jeste njegova cena. U Dynamic paketu opreme, sa TNG uređajem, „Puntić“ košta 9099 evra. S obzirom da bi trebalo da ima etiketu „narodnog automobila“, cena nije mala. Primera radi, Sandero 1.4 LPG (takođe sa Landi Renzovim uređajem), za francusko tržište, košta, verovali ili ne, 5900 evra, sa subvencijom države u vidu „eko bonusa“ od 2000 evra, odnosno, povlastice od strane Dacije u iznosu od 1000 evra za polovno vozilo, staro od 8 do 10 godina. Kod nas se očigledno još uvek razmišlja u stilu „budite srećni što je nov i ispravan“, dok ćemo na ekološke povlastice i eventualno smanjenje cene poreza na produženje registracije vozila, čekati još neko vreme.

Da li je isplativa kupovina FIAT Punta Classic sa gasnim uređajem?
Tekst: Pavle Barta
Foto: Predrag Rakić
pavle.barta@vrelegume.rs
14237
Postavljeno: 20.08.2010

Arhiva: Super testovi

Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 11.11.2010

Nokian Z G2

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 20.08.2010

Fiat Punto Classic LPG

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 12.08.2010

Nokian Z G2

Nastavak našeg supertesta Z G2 pneumatika obeležilo je kišovito i prilično hladno vreme za ovo doba godine. Na pragu leta imali smo gotovo jesenje uslove za vožnju, ali su Nokian pneumatici u potpunosti dorasli zadatku...


Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

24.05.2010

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

05.03.2010

Honda Accord
4. deo - vozna dinamika
Tekst sa video prilogom!

28.01.2010

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

31.12.2009

Toyota iQ
1. deo - uvod

30.10.2009

Honda Accord
3. deo - enterijer i oprema

09.10.2009

Kia Pro_cee'd
4. deo - oprema

02.06.2009

Honda Accord
1. deo - uvod

25.03.2009

Kia Procee'd
3. deo - servis i održavanje

13.02.2009

Suzuki Splash 1,2 GS
3. deo - servis i održavanje

23.12.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
2. deo - vožnja

24.11.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
1. deo - uvod

16.09.2008

Suzuki Splash 1,2
1. deo - uvod

30.07.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
3. deo - zaključak

05.05.2008

Škoda Fabia 1,4 16v Elegance
2. deo - zaključak

18.03.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
2. deo - motor, menjač i donji prostor

23.01.2008

Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo
3. deo - zaključak

04.12.2007

Toyota Auris 1,6

07.11.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi Cosmo
2. deo - donji postroj i pogon

19.10.2007

Škoda Fabia 1,4 MPI Confort
1. deo - uvod

04.10.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi

29.08.2007

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

30.03.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
2. deo - motor

16.02.2007

Toyota Yaris 1,3 VVT-i Sol
2. deo - motor i ponašanje u vožnji

20.01.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
1. deo - uvod

25.12.2006

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

21.11.2006

Chevrolet Lacetti
3. deo - zaključak

24.10.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
3. deo - servis

09.10.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
2. deo - enterijer

25.09.2006

Ford Focus Wagon 1,6
3. deo - zaključak

07.08.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
1. deo - uvod

29.06.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
2. deo - enterijer

13.06.2006

Ford Focus 1,6 Wagon
2. deo - enterijer

05.06.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited
2. deo - pogon i održavanje

08.05.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D

07.04.2006

Renault Megane 1,5 dCi
5. deo - zaključak

17.03.2006

Renault Megane 1,5 dCi
4. deo - vozne osobine

02.02.2006

Renault Megane 1,5 dCi
3. deo - enterijer

04.01.2006

Renault Megane 1,5 dCi
2. deo - karoserija

04.11.2005

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited

18.10.2005

Honda Jazz 1,4

26.09.2005

Renault Megane 1,5 dCi

26.08.2005

Honda Jazz 1,4

21.04.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

25.03.2005

Honda Jazz 1,4

14.02.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

24.01.2005

Honda Jazz 1,4

22.12.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 16V 110 KS

23.11.2004

Honda Jazz 1,4

22.10.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V 110 KS

21.09.2004

don
21.8.2010 01:01
20
8

Slazem se sa vasim tekstom u potpunosti, mozda i prvi put od kad dolazim na ovaj sajt da se informisem o automobilima. Jeste nelogicna nasa politika cena. Cak bezobrazna, ALI ljudi kupuju ovaj "YUGO" zato sto (garantujem) cena servisiranja kosta mnogo manje od konkurencije. A i Punto je "poznat" i moze svaki treci priuceni majstor da ga servisira i rasklopi bez problema. Bas zbog toga bi ga i ja kupio (kad bi kupovao nesto malo). Eto, samim tim ovo je savrsen automobil za prosecnog korisnika - kome kola sluze za do posla (koji je blizu) i do prodavnice, faxa i sl. Naravno, neko ko se "lozi" na kola kao vecina nas, nikad nece kupiti ovog punta, nego nesto polovno staro 3 godine koje je 3 klase bolje od ovoga. MADA ta 3 godine stara kola ce posle 1-2 godine i te kako namuciti vlasnika - cim mu prvi put crkne deo koji kosta 500 evra. + Ako je dizel (npr Fiat stilo jtd, Alfa 147) eto komplikovanog motora, i mnoooooooogooooo troskova.

libra-fiat
21.8.2010 13:19
14
9

Kao vlasnik gorepomenutog auta smatram da ga je isplativo kupiti samo na kredit...

Miko
22.8.2010 13:15
9
11

zdravlja ako bude i malo bolje vreme, kupujem ga ....
novo je novo, ne bih kredit, pre na lizing !

Bojan
24.8.2010 12:13
9
5

LPG uredjaj je dobro resenje, cena vozila je visoka, ali imajte na umu, ovo je pravi Fiat. Jedina veza sa Zastavom je to sto se sklapa u Kragujevcu. Cena rezervnih delova i mogucnost servisiranja nemaju nikakve veze sa domacom prizvodnjom, svi uslovi su isti kao i za druga Fijatova vozila. Taj LPG sistem mozete ugraditi i sami u bilo koji auto i po nizoj ceni. Ako se kvalitietno instalira, uredjaj bi trebalo da radi isto kao i fabricki ugradjen.

Ivica
24.8.2010 13:53
19
4

Ja sam gore navedenog punta kupio pre 4 nedelje, i posle 1400 km, prosto sam prezadovoljan. Po gradu je okretan, jednostavan, i bas sam razbio iluzije sto se punta tice. ima malo manji gepek, ali i u njega staje stvari, pozadi je solidno prostran, odlicno koci, sa 60 KS sam ga testirao i moze na autoputu da ide i do 155 km/h koliko i pise u karakteristikama. Solidno je visok, tako da za visoke ivicnjake ne morate brinuti uopste. Potrosnja je od 8-9.5l u gradu, a na otvorenom je i manja. Benzin skoro i da ne trosi, tek nesto par litara na 1000km. Klima mu je fenomenalna, i ako je manuelna. Sa kupovinom dobrog i kvalitetnog SONY autoradija, ozvucenjem sam prosto odusevljen, jer ima 4-6 zvucnika. Sve u sve mali razbija, sve ima, sve radi perfektno, za mene i moju devojku, sasvim dovoljno i vise od toga za 8100e uz akciju staro za novo.

Pozdrav

libra-fiat
24.8.2010 19:08
8
1

@ Ivica

+1

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: