Online plus

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

Dramatično loše

U prvih devet meseci ove , u odnosu na isti period prošle godine prodato je 1660 novih automobila manje u mrežama autorizovanih dilera


Na prvi pogled procentualni pad prodaje od “svega” 10% ne deluje toliko zabrinjavajuće ukoliko zanemariomo dva vrlo bitna faktora.

Prvi je da se on odnosi na prethodnu, rekordno lošu sezonu. Drugi je posebno zabrinajvajući budući da je FAS zabeležio dramatičan rast prodaje zahvaljujući izuzetnim uslovima pod kojima se prodaje Fiat 500L, što znači da je većina zabležila ozbiljne minuse.

Da bi shvatili razmere tržišne katastrofe, ovogodišnji rezultat od 16.685 prodatih vozila poredimo sa istim periodom 2008. godine kada je za devet meseci prodato 43.759 vozila, što predstavlja pad tržišta od preko 60%.

Ovogodišnji neslavni rekorderi po procentualnom padu prodaje u Srbiju su Citroen koji trenutno ni ne prodaje vozila u Srbiji. Na vrhu negativnog salda onih koji posluju su Mini (-50%), Chevrolet (-45%), Jeep (-37%), Ford (-35%), a posebno zabrinjavaju masovni brendovi koji su tradicionalno “skidali kajamak” kod nas Dacia (- 30%), Opel (-28%), i VW (-23%) koje je najviše pogodio nestanak kupca sa redovnom platom od 600 evra.

Naravno ima i onih koji drže glavu na pozitivnoj nuli ili su zahvaljujući vrlo jeftinim modelima i tenderskoj damping prodaji u blagom plusu, kao Škoda, BMW i Peugeot, ali tu je veliko pitanje sa kakvim se efektima radilo i koliki su finansijski minusi gurnuti pod tepih.

Uz očekivan uspeh F.A.S.-a sa modelom 500L, najveće prijatno iznenađenje je Honda koja je poboljšala prodaju u prvih 9 meseci za čak 34% ali i Peugeot koji se opet uključio u lidersku kategoriju. Ovim je samo dokazano da recept za uspeh postoji i da je on rezultat isključivo dobro osmišljene marketinške strategije, angažovanja i rada sa kupcima i medijima a ne samozadovoljnog poziranja iza debele hladovine nekog brenda.

Što se tiče takozvanih Premijum brendova (BMW, Audi, Mercedes), cifre su skromne ali procentualno se održavaju na nivou prodaje koji su imali prošle sezone. Ovo pokazuje da platežnih kupaca sa repa preraspodele državnog kapitala u privatne džepove, još uvek ima, ali će ih neminovno biti sve manje, u srazmeri u kojoj će država zapušavati rupe kriminala i korupcije.

Šta reći na kraju? Očigledno, tržištu skromnog potencijala prišlo se uglavnom sa potpuno pogrešne strane, snižavanjem cena automobila do besmisla umesto njihovim pravilnim pozicioniranjem.

Promašena marketinška strategija reklamiranja u žutim medijima ima karakter aždaje sa sedam glava spremne da pojede i onoga ko je hrani i sve oko sebe. Velike, teško zarađene pare su olako potrošene kod onih koji glorifikuju kič, primitivizam i nesmetani uvoz polovnjaka koji nas čine pokretnim auto otpadom. Za to vreme, mediji koji žive za automobil, generišu automobilske snove, regrutuju kupce generacijama i promovišu moderne tehnologije, bukvalno gladuju! Sramota!

Lična sujeta, nekompetencija ili nebriga, svejedno je, jer rezultata nema, ali očigledno ni odgovornosti pošto oni najlošiji još uvek sede u svojim preplaćenim direktorskim foteljama.

Za uspešan lov treba odabrati kvalitetno oružje i adekvatnu municiju. Sitnom marketinškom sačmom opaljenom iz primitivne tandžare još niko nije ubio vepra, ali je vepar takvog lovca uglavnom stigao, što se upravo i dogodilo.

Miodrag Piroški
7819
Postavljeno: 11.10.2013

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

diler u mrezi
11.10.2013 00:15
21
4

Potpisujem svaku rec jer zivim od prodaje automobila, pogotovo onu o nekompetenciji glavnih likova

dumi
11.10.2013 04:15
18
2

Najezi se dok citah. Realna prica zivota nasih. Svaka pohvala za tekst!

deda
11.10.2013 07:23
17
2

Nema puno novinara koji smeju ovako da pisu
Zato cenim Vrele Gume od prvih dana
Svaka rec na mestu
I svaka cast za mesecnu statistiku

Boro
11.10.2013 07:46
20
1

Tuzna Srbijo koja si se pretvorila u Farmu i sund. Veci vakum je u nasim glavama nego novcaniku

Enzo
11.10.2013 07:49
11
1

Poslednja recenica o vepru daje jedan od najboljih opisa koje sam procitao o stanju u drzavi.
(Bar) 25 godina negativne selekcije i proterivanja ljudi koji vrede cine svoje.

Ostaju podobni, ostaju ista lica koja su odlucivala i pre nekoliko decenija, a i u to vreme su mislili na zastareo nacin.

...pre neki dan nam stigli neki mozgovi za analizu. Neurohirurg koji ih je izvadio je kaznjen porezom jer je "prebogat".
Na trenutak sam se prepao da jednom dodjem u ruke coveku koji treba da mi vadi parce mozga, a pri tome se pita kako ce da plati ratu za stan, kako ce da popravi kola...

Nadam se da je emisija "Ancient Alians" tacna - to jedino moze da nas spasi

Ckalja
11.10.2013 08:10
11
1

Bog te ispade FIAT najbolji...

NM
11.10.2013 09:15
9
2

@diler
U slicnom sam poslu, i potpuno se slazem sa tobom i autorom, narocito sa delom o nekompetenciji glavnih likova (kakvih likova).

Nemanja
11.10.2013 09:27
17
0

Kao nekom ko se informiše preko interneta, neshvatljivo mi je da prodavci automobila imaju sajtove sa šturim i neažurnim informacija.
Mnogi nikad ni ne odgovore na email.

Pored same prodaje vozila, bitno je i održavanje.
Negde se dugo čeka na delove, negde neće da poprave deo nego da ti prodaju novi, treba da zakazuješ redovan servis, radni sat je skuplji nego profesorski, itd.

Dr.Prof
11.10.2013 09:55
12
0

Dakle, nije ovo samo slika u auto industriji vec opsti odraz stanja u celom sistemu. Nabedjenost, samohvalnost, neznanje,primitivizam, kriminogenost, layljivost i jos bar 50 epiteta slicnog kvalitativnog predznaka prati vecinu od politicara pa na dole.
Sto bi ovi iz auto industrije bili bolji?

Bojic
11.10.2013 10:01
14
1

čoveku je baš sve dopizdilo, kao i većini nas koji radimo da nas drugi potcenjuju.
Ne razumem kako neko napravi +35% ili 15% kao honda i suzuki a jedan VW -23% a izašao NOVI GOLF VII!!!!! Ili Chevrolet sa onim mizernim cenama auta -45% a misle da su genijlci od marketinga do menadzmenta
To je stvar samo dobre i loše poslovne politike

neko iz branse
11.10.2013 10:23
14
0

Slusajuci ih sve zajedno kako odlicno kukaju jos od 2009 godine, ne mogu da se otmem zajednickom utisku da ni jedan (slovima i brojevime NULA) direktora iz branse nije ponudilo svoj otkaz. Neee to nikako. Svi ostali su krivi. I kupci, i trziste, i politika i ekonoomija, i principali i teorija zavere.

Sasa
11.10.2013 10:24
20
0

Da li iko od vas vidi nas siromasne kupce koji jedva sastavljamo kraj s krajem. Pricate o tome kako bi automobili trebali da poskupe. Da je los marketing.
Dzaba vam i marketing i pozicioniranje cena. Zar stvarno mislite da bi podizanjem cena prodali vise ili zaradili vise. Sigurno ne, jer narod nema para a kad nema para marketing samo moze da spusta cene inace bi ostali i bez to malo zarade koje imate.

Kum
11.10.2013 11:03
11
0

Šta dodati ili oduzeti, sjajno, pitko i bolno rečena istina u lice bez ulepšavanja.
Mislim pre svega na uljuljkanu VW mašineriju, a i Ford nije spašen. Imaju solidne proizvode, ali čast izuzecima, loše i neljubazno osoblje. Post prodaja je posebna prica.

Nažalost ili na sreću, poznajem mnogo toga. Pored rada i realnosti, potrebno je imati i adekvatan proizvod.
Chevrolet kada se pojavio imao je svež više nego korektan proizvod po odličnoj ceni, ali je onda postao bezličan, pa čak i skup u odnosu na konkurenciju. Egzibicionizam sa dilerskom mrežom je dala očekivani rezultat. Seča kadrova i rezanje troškova na pogrešnim mestima, baš kao i u državi daje tek sada prave efekte.
Impotentnost države da ne saseče u korenu gomilu evropskog izrabljenog smeća, koje se vagonima uvozilo, tek će dati svoje pune efekte za godinu-dve dana. Alavost banaka i lizing kuća je posebna priča koju treba ovako isto obraditi.
Skupe flote službenih automobila brand menadžera nikada nisu dolazile u pitanje.
I tako-reč po reč sve se zna, samo je pitanje ko će da nagrabusi najviše, a ko će se provući kroz iglene uši? U ovom segmentu je stanje identično stanjem u državnoj upravi I samoupravi. Šta će biti-uskoro ćemo videti…

Živeli

s mile
11.10.2013 12:23
13
1

možda grešim ali

nijedna banka koje smanjila kamate, niti se potrudila da smanji debelu zaradu na prodaji automobila

mislim

zaraditi 30% na 5god kreditu, je u najmanju ruku PLJAČKA

na stanovima je 100% zarada, samo na više godina

pecagt
11.10.2013 14:49
9
0

Postovani g. Piroski, skidam kapu za ovaj tekst-pravo u metu, svaka cast!

salej.
11.10.2013 15:22
4
0

Svaka cast za komentar. Sve je ovo proizvod krize naravno, ali u velikoj meri je pad prodaje i posledica populizma. Kod nas covek kada kupi novi auto,prvo razmislja sta ce ljudi u njegovom okruzenju da kazu,pa ga dodje i sramota. Jadna Srbija, a naravno,ima mnogo ljudi koji kupuju nova kola,ne iz hira,vec iz potrebe. Deluje mi kao da je jos samo na Balkanu auto luksuz. Da crknes od muke

Skyline
11.10.2013 15:32
11
2

Odličan tekst. Činjenica je da neki od predstavnika poznatih marki u Srbiji loše rade, a za posledicu imaju i loše rezultate. Nameće mi se VW kao primer. Koliko znam ta marka je svuda lider u prodaji u okruženju a kod nas je razbija jedna Škoda (i ne samo Škoda). Prst na čelo!

xyz
11.10.2013 18:17
10
0

Jeftin automobil+duga garancija=skupo odrzavanje!
Jos tome dodati lopovske lizing kice. Evo bednog Srbina platio dva auta za jedan!
To vam je formula bagro lopovska! Provaljeni ste 100%

stranac
11.10.2013 18:26
9
1

Ala je Dačija prsla, ne pomažu joj ni rasprodaje bez pdv_a, ni reklame u svim novinama, ni socijalna cena.
Razočaran sam

Гагиба
11.10.2013 18:39
8
1

Више него одличан текст уз напомену да је постојало простора дохватити се скоро па слободног увоза половних возила, који је уз већ поменуте проблеме тотално дотукао продају нових возила.

Dejan L
11.10.2013 20:37
7
11

@ Skyline
Hahahaha, pa ta Škoda je prodala 302 komada, a Dačija 61 kom.
To je 5x više, hahahaha
Šta je tu za podsmeh?
A o Renou da ne govorim

Skyline
11.10.2013 21:32
10
4

@Dejan L

Nisam nameravao da omalovažim Škodu. Nisam se podsmevao, već konstatovao da Škoda prodaje više automobila u Srbiji od VW-a što je van pameti. Ako znaš takav slučaj bilo gde u svetu, reci.

MunzeLjux
11.10.2013 21:43
15
0

Nikakav marketing nebi mogao da napravi cudo u zemlji gde nas bombarduju vestima da je bankrot drzave pitanje dana.Znam dosta ljudi koji rade u bankarskom sektoru i svi su u problemu jer svakog dana bude otpusten neko od kolega,a posao ostaje isti i obavlja ga sve manji broj ljudi.Plate su takodje sve manje.Dok je bilo posla i novca bilo je lako naci kupca.Kada su pre nekoliko godina vlasnika Auto Cacka,Koleta pitali za poslovnu strategiju,marketinske akcije i skeniranje trzista,on je novinaru rekao "e moj rodjace,ja to dognam i prodam."

libra-fiat
11.10.2013 22:00
12
0

Ma sta se cudite za bankare. To je kalsican piramidalni sistem koji opstaje samo dok je eksponencijalnog rasta. CIm je stagnacija ili usporeni rast, sistem se urusava.

Pukne kao mehur sapunice, pa sve ispocetka... A sa sobom povuku sve ostale grane industrije.

Namerno se stvara ta hiperpotrosacko-zaduzivacka atmosfera koja sama po sebi ne moze dugo da opstane a sve kako bi se jos vise zaduzivali.

Setite se samo 2007/2008. godine. davali su kredite i sakom i kapom za kupovinu auta, operativni lizing tek dosao i hvaljen kao trunka spasa za siromasne, valita svajcarac kao svetinja a vec sledece godine sve se rasprsilo...

Tacno se u vazduhu moglo osetiti u to vreme da nesot ne valja, da ima "previse para" na trzistu.

N.G.
12.10.2013 01:20
12
1

Cene automobila su trenutno prihvatljive ali problem je u tome sto ima mnogo nezaposlenih ljudi i njima nov automobil sigurno ne treba. Evo npr., moj slucaj... Studirao sam i za vreme studia sam kupio nov automobil a nakon studija sam radio i automobil mi je bio potreban. Auto sam vozio 4 godine i prodao sam ga cim sam ostao bez posla (gledajuci sta nam se sprema) i pare cuvam za crne dane a kupio sam polovan automobil da me odveze od tacke A do tacke B i to je to. Sada, kad bih ja ponovo poceo da radim i imao pristojnu platu opet bih kupio nov automobil jer bi mi bio potreban. Nece prodaja krenuti dok ljudi budu sedeli kod kuce i sa radnim knjizicama na birou.

MIVEC
12.10.2013 02:13
8
0

Ma ovo je trula drzava totalno... O tom losem stanju moze toliko da se pise da ne zelim ni da pocinjem. Ovaj podatak ne cudi ni malo.
Sto se teksta tice, svaka cast, sve je na mestu, u okviru informativnog sadrzaja ste pojedincima ocitali dobru lekciju.

cunami
12.10.2013 02:23
3
11

renault+dacija=zivotni promasaj

xxx
12.10.2013 02:38
4
1

Citroen iako pravi najlepse male automobile za normalne pare je propao jer nas narod ako ne moze da kupi novog svabu kupi polovnog ako nema ni za njega onda kupi neki krs iz 80-tih ali opet svabu...u Albaniji svi voze mercedese!

Dejan L
12.10.2013 07:49
5
15

A što se medija tiče i reklama u medijima, nema sajta na kome nema Dačija banera (gif reklama) koji iskaču svaki put kad uđemo na neki sajt.
Takođe i u dnevnim listovima kod rubrike sport, isto na sve strane vrišti Dačija. Džabe Dačiji i 30 testova/promocija Renoa i Dačije i na ovom sajtu. Oni su prosto prsli. Ko se 1 opeče...
A to jeste tačno da reklamiraju automobile u nekim glupim časopisima koji se bave tračevima i žutom štampom, umesto da se reklamiraju u ozbiljnim magazinima. Kako i ne bi kad većinu časopisa o estradi, kiču i šundu drže bivše ljubavnice tajkuna. A ozbiljna reklama u neozbiljnim časopisima = bacanje para.
@ stranac
Prsli kao nikad, jer niko nije toliko bogat da baca pare na jeftine stvari.
Evo Fiesta i Ibica koštaju 400€ više od Sandera. Pa niko nije mozak izgubio na putu od banke do salona.

libra-fiat
12.10.2013 08:21
13
2

@Dejane/cunami

Covece, shvatas da si smorio sa tom Dacia pricom? Sa kim se ti raspravljas? Sam sa sobom...!

Ako nemas pametnija posla, idi u Peugeot salon i slini tamo...

Krivo ti sto ce Kinezi kupiti 30 % kompanije PSA ili sto je Dacia uspesna, sto je VW-u u Srbiji opala prodaja, sto je za neverovati u svetu?
Odrasti!

Don
12.10.2013 10:37
6
2

sta znace ovi postoci i statisticki rezultati, ak honda proda npr. 2 auta a prosli mjesec je prodala samo 1, onda je ona prodala 100% vise. Nije za ocekivati da ce se puno novih auta kupovati kad je takva kupovna moc stanovnistva.nema srece u kreditima tj kamati.

Goranns
12.10.2013 14:14
6
2

@Dejal l sto se tice cene "povoljne" Dacie tu si 100% u pravu,jer je poceni sandero skoro kao i mnogo ozbiljniji konkurenti.Jedino duster opravdava postojanje Dacia jeftinoce,kao zamena za recimo ladu nivu.Tacnije jedino bih pomislio od Dacia da kupim dunstera. Sandero-logan realno bi trebali kostati sa klimom,muzikom do 7000 e a ne i preko 9000 . Kada pogledam da nova Astra H classik kosta 10 k evra???? Da bas nema logike kao sto kazes

Stu
12.10.2013 18:21
5
0

Kupih ove godine Hondu Civic 1.4 i eto tako doprinesoh pozitivnoj statistici. Utisci prilikom obilaska salona (bez prozivanja): kod najvecih se dileri kolju sa cenama pa je zarada verovatno mizerna, drugi nemaju kola na lageru (kataloska prodaja), treci jedno oglasavaju a drugo prodaju, cetvrti nemaju test vozila (da kupim kola bez probe, tesko Mile!), peti su jeftini i duga garancija ali u postprodaji ubijaju sa cenama. Prelomio sam za Hondu jer su moj stari autic fer procenili, otkupili i doplatih jos pola za Civica.
A nisu svi isti (nisu svi taksisti lopovi i muzikanti vacarosi), ljudi uspevaju i u ovim teskim vremenima da posluju, placaju poreze, isplacuju zarade.

n.n.
12.10.2013 20:00
6
2

I ja sam ove godine seo za volan novog automobila. pogadjate 500L
Ta rata ide u najboljem slucaju uz ruku nasih prosecnih primanja porodice gde dve osobe privredjuju, cca 80000 mesecno. Pa cak i tako opasno natezemo od prvog do prvog jer je rata za stan 28.000, Infostan 5.000, rata za auto i osiguranje 20.000. Kada sve saberes novi auto je bas luksuz i to je najveci problem (kako pise u tekstu) jer je sve manje ljudi koji zaradjuju 600 eur od cega se moze ziveti pristojno za nase uslove.
Ima nesto i u tom marketingu jer stvarno ne razumem koji citac Blica kupuje nov auto. mozda 1%.
A ima nesto i u lizing kucama. Veliki broj mojih poznanika koji su pre 4-5 godina uzeli auto na lizing debelo su se opekli te im ne pada na pamet da menjaju sada auto. A to je najbrojnija grupa kupaca koja je UNISTENA zbog bankarskih profita

Slavisica
13.10.2013 10:31
7
0

@libra-fiat
Ti si, kud i kamo, upuceniji od nas, pa me zanima mozes li na primeru jednog auta da pokazes strukturu cene jednog auta koji je u salonu (neto cena+carina+porez+profit i sl.)?
Mislim da tu ima prostora za raspravu.
Drugo, potpuno se slazem gde tamo gore neko rece da dok ljudi budu sedeli kod kuce, nova kola im ne trebaju.
Marketing i pricu oko banaka takodje podrzavam.
Ali jednu temu niko ne pominje : ovlasceni servisi.
Njihov odnos prema klijentu, dakle coveku od koga oni zapravo zive i na cemu zasnivaju svoju egzistenciju, vredja zdrav razum.
Nekoliko primera koji su dovoljni da se zapitamo neke stvari :
1) nekoliko ljudi, vlasnika novih kola se zalilo da im uopste NISU MENJALI ULJE na servisu kad su svoje vozilo odvezli kod njih ocekujuci korektnu uslugu. A, naravno, uzimali pare... Renomirani servisi u NS su u pitanju.
Sta reci, dobili ljudi nervni slom.
2) cena servisa je blago receno pljacka (za ovlascene prodavce/servisere pricam).
U mom slucaju, nov auto, redovan servis, usluga je kostala vise nego materijal sam (a i materijal kupljen kod njih, pa i na tome zarade, i nije im dosta)...
Inace, zanimljiva stvar se desila kad sam se raspitivao za obavljanje velikog servisa kod dva ovlascena servisa : ista stvar, isti delovi, a cene se razlikuju za ravno 100% (jedan je bio dvostruko skuplji).
Recju, njegovo velicanstvo kupac se unizava umesto da se uvazava.

montevideo
13.10.2013 12:16
7
0

Sve je to jedan mix nesretnih okolnosti! Sigurno je samo jedno: nedostatak novca nije iskljicivi krivac

lizingom_opljackan
13.10.2013 13:12
14
0

@ montevideo
Potpuno se slazem! Meni istekao operativni lizing u avgustu za Golf V uzet I svajcarcima.
Ljudi moji, kakva je to pljacka. Umesto da sada uzmem novi auto, ovaj cu voziti dok se ne RASPADNE.
Nece me videti ni saloni, ni lopovski (ovkasteni) servisi za auto pod garancijom, ni lizing kuce! Sorry

paraziti
13.10.2013 17:06
10
0

@lizingom_opljackan
Lizing je lukav nacin da i finansijska industrija koja nista zapravo ne proizvodi zaradi na fizickim dobrima.

Roki
13.10.2013 18:32
6
7

Dacia je dostigla vrh prodaje i sad krece strmoglavi pad. Autobild pokazao 14 najcescih tacaka gde trule Dasteri starosti 3 godine. Ne kupuje se auto na metar, vec na kvalitet

NM
13.10.2013 20:10
6
0

Da kazem ja jos koju:
Radim u ovlascenom servisu, u postporodaji, pa da razjasnimo neke stvari:
Cene odrzavanja-cene rezervnih delova diktira/odredjuje uvoznik-zastupnik; kao i cene radnih sati u servisu.Ovlasceni servis je ugovorom obavezan da se pridrzava cene radnog sata i normativa proizvodjaca.Na samoj ceni delova, servisi imaju marzu u proseku oko 20%.
Dakle i da se servis odrekne cele zarade, cena je opet "jaka".Da ne pominjemo da se od te zarade pokrivaju troskvi,rezije,plate...Tu se vracamo na pricu sa pocetka-o nezainteresovanosti i tvrdoglavosti glavnih "likova".Njih jos uvek jednostavno NE ZANIMA to sto im njihovi diler iz mreze govore i traze.Zato su cene takve kakve su, nazalost.
Sto se tice loseg glasa na kom su ovlasceni servisi: nazalost ima puno istine.Sto se tice servisa u kom radim, trudimo se da stranka bude ispostovana, da makar za taj novac koji ostavi kod nas dobije odgovarajucu usluguipocev od zakazivanja pa na dalje. To nazalost nije slucaj kod svi servisera, pa cesto na prijemu rade arogantni i drski radnici, priuceni majstori,itd... Promenio sam 5 firmi u ovoj delatnosti, u mnogim servisima bio, sa mnogima imao srecu a sa mnogima nesrecu da saradjujem.
Tako da razumem i stavove kupaca, mnogi su se opekli.
Sa druge strane, prodaja je na istom-ovlasceni prodavci rade i sa zaradama 100-200e po vozilu.Koliko to ni troskove ne pokriva, druga je prica.
I tako u krug-kupac sve siromasniji, sve manje novca za kupovinu novog automobila, sve manje novca za odrzavanje postojeceg, serviseri sve manje zaradjuju, pa se jedva i opstaje. A brend menadzeri i dalje guraju svoje,do potpunog sloma trzista.
Sto nazalost nije daleko.

evroskeptik
13.10.2013 22:07
8
0

@nm
E to je sustina... brend menadzeri, zbog svojih bednih interesa i neznanja unistili trziste u sadejstvu sa drugarima iz lizing kuca

Dejan L
14.10.2013 05:27
12
5

Tako direktor prodaje u firmi u kojoj sam radio ima platu od 3.000 € i kaže na sastanku pre pucanja naše filijale:
"Kako nema targeta? Nađite do sutra svako po 3 osiguranika, ko bre danas nema 400€ da se osigura, taj ne treba da živi!"
E to je to, izgubio čovek dodir sa stvarnošću. Lako je njemu da se frlja sa stotinama €ura.
I od 40 ljudi u timu, nakon 6 meseci ostalo 14, danas je taj broj NULA.
Tim se raspao, a on svaki mesec plaća penale i čudi se gde je zapelo.
Principali pitaju koliko polisa mesečno možemo da ugovorimo, 3-5? Direktor filijale se ku*či i kaže: "Ma šta 3-5 polisa, moj tim će da napravi 3-5 dnevno". Niko ga nije tukao po ušima da sam diže targete i da obećava unapred.

Rikošet
14.10.2013 10:24
8
0

Glavni razlog za ovakvu situaciju je hronična neposlovnost i želja za lakom zaradom. Neko je rekao da je problem besparica, neko da je liberalizovan uvoz polovnjaka. A ko onda u Srbiji kupuje polovnjake od 10, 20, 30, 40 pa i više hiljada eura? Ako je moguće volio bih da istražite strukturu uvezenih polovnjaka, pa da iz iste izdvojite automobile, koji su skuplji od 10.000 eura. Svaki takav polovnjak ima pandan u nekom novom automobilu, možda ne iste klase, opreme i motorizacije... ali ga ima. S tim podatkom bi svi ovlašćeni uvoznici trebali da stave prst na čelo i da se zapitaju kako neko sa autoplaca, na nekoj ledini uspije da proda polovnjaka sa 100, 200, 300 hiljada pređenih kilometara za iste pare za koje oni ne mogu potpuno nov, novcat automobil, sa "neuprđenim" sjedištem i fabričkom garancijom. Podržavam liberalizaciju tržišta, jer ista omogućava najboljima prodavcima i serviserima da se izdvoje iz mase, a kupcima da biraju ko zaslužuje da mu poklone njihovo povjerenje.

e-HDI
14.10.2013 13:44
9
1

U vezi ovlašćenih servisa. Teško je našim ljudima ugoditi.
Ako je garancija 2 godine ( kao za 500 L ), svi kažu: "A zašto samo 2 godine, pa svi ostalu daju bar 4-5?".
Ako je 5 ili 7 godina, svi kažu: "Jeftin u nabavci + skupo održavanje = pljačka".
Kako god pogledaš,ne valja nam. Jer nemamo para za kola ( kupiti,održavati,voziti).Zato - bicikl

duki
14.10.2013 14:08
10
0

Ko im je kriv kad ocekuju da ce Srbin koji prima 600e da menja automobile na svakih par godina, to vise ne rade ni oni koji u EU imaju po 2000-3000e mesecno. Isto ce ga odvesti od tacke A do tacke B neki VW Polo iz 96 kao i C3 Picasso :P

www_depresija
14.10.2013 16:55
5
0

Neznam sta me vise ubilo. Bolan sadrazaj teksta ili komentari koji su jos doprineli dubljem sagledavanju problema.
Sve u svemu, ovo je prava internet depresija kada shvatis koliko smo jadni a koliko je ovo www... mocno.
Razvalili ste ih u tri dana!
Pametan bi iz ovog izvukao zakljucke tj pocistio trziste

MIVEC
14.10.2013 20:17
6
1

@www.. Zanimljiv komentar.
Inace da se nadovezem na pricu polovan/nov automobil. Ja bih iskreno o novom automobilu razmisljao tek kad bih imao 25000 evra da izdvojim za auto. Bas sam razmisljao o tome, naravno prema licnim afinitetima kada su automobili u pitanju i zakljucio da do te cifre uvek bih pre birao polovnjaka, iako ne kazem da nema zanimljiviih modela.
Ono sto bi bila prednost kupovine novog automobila umesto polovnog je pre svega sigurnost da imas pouzdan nov proizvod koji niko nije drndao pre tebe. To danas ne postoji. Ako dobro procenis mozes da uzmes jako dobrog polovnjaka i predjes desetine hiljada km bez problema, a servisiras ga gde god ti procenis da ti odgovara. Uz nov auto, bar kod nas, takodje ti niko ne garantuje da te nece ostaviti na putu negde posle par hiljada, ako se to desi opet haos jer svi izbegavaju maksimalno da probleme srede iako moraju, a obavezan si da servisiras u odredjenim servisima za koje opet niko ne garantuje da rade kvalitetno ali zato naplacuju vrlo kvalitetno.

Misica
14.10.2013 20:50
3
0

U lazi su kratke noge

libra-fiat
14.10.2013 21:29
6
0

@Slavisica

Pa suva cena proizvodnje automobila je nesto iznad cene na kilo metala, plastike i elektrike/elektronike koja je ugradjena u njega.
Medjutim, proizvodjac u cenu mora da uracuna i ulozena sredstva za razvoj sa optimalnim vremenom povracaja i na koju kolicinu, marketing, sirenje i obnovu prodajne mreze... sve to kupac kupovinom automobila placa.
Negde Don navede cenu za E klasu koja Mercedes kosta 12.000 evra da je napravi a prodaje po 4 puta vecoj ceni...
naravno, dosta podataka uvoznici precute ali da rade na profitnu marginu od 100-200 evra, tesko! Uobicajen je slucaj da maticna kompanija ulozi svoja sredstva u prodajni salon i marketing na primer u Srbiji, a ako je privatni salon, onda ima jake subvencije od generalnog uvoznika.
Takodje, kod nas su oni pogodni za dobro pranje novca, pogotovo kada su tenderske prodaje u pitanju...
Na kraju, kada bi i pokusao da izracunas, zavrsio bi na tabletama od brojnih nejasnoca (ono: zaradjujem 30.000 mesecno, trosim 45.000, odakle ona razlika - ne znam!)

Troll
15.10.2013 01:42
7
2

Trziste polovnih krseva iz Italije nikada jace.

crni
15.10.2013 09:55
6
2

kada škodu ne bi uvozio autočačak i kada, zbog činjenice da se zna ko stoji iza te firme, ne bi taj auto kupovale državne i druge firme, do sad bi bilo prodato dve škode...
pad prodaje dačije meni govori o očiglednom nekvalitetu, a sve ostalo mi je u skladu sa opštim stanjem u državi

Slavisica
15.10.2013 09:57
3
0

@libra-fiat
Pitam zato sto sam negde pokupio informaciju, pre nekoliko godina, da se na prodatoj Daciji u Srbiji zaradi 1500-2000e (sto se dodatno deli na dilera i gen. uvoznika). Nisam siguran da je informacija tacna, ali ako jeste, onda mogu misliti koliko para se uzme na pomenutoj E klasi...
Inace, zanimljiva cinjenica, koliko se pre par godina trubilo u medijima o zastiti potrosaca, i da se nigde nije pojavila informacija da je neki servis pod istragom. A ne verujem da nije bilo slucajeva da ih neko prijavi.

Enzo
15.10.2013 16:47
5
0

Jel gleda neko emisiju "Potrosacki savetnik"?
Snimaju ljude koji su nesto nagrabusili kada su kupili nov laptop, auto...
Ima dve price iz auto-sveta, pa odgledajte ako vas ne mrzi.

Nedavno drugar kupio Fiestu, 2800e. Odvezao u ovlasceni da ga strucno pregledaju.
Predlozene popravke, 1400e! Pola auta!
Menjac, da otvorimo, da vidimo... Nikad se ne zna.
Creva za gorivo, da se promene :) za svaki slucaj.
Ne znam koliko dihtunga, za svaki slucaj, pola trapa...
Crkosmo od smeha gledajuci listu.
I da, zeza ga displej (to jedino realno ne valja) - ali za to nisu znali da daju dijagnozu. :D

Enzo
15.10.2013 16:51
6
0

Jos je jedna stvar ocigledna - kao da svi zele da posluju par godina i da zatvore firmu?!
Da razmisljaju na duge staze, morali bi da grade svoje ime.

Kada cujem sulude savete ovlascenog servisa, kazem - mene necete da vidite.
kada vidim da su nekome naplatili dopunu tecnosti za vetrobran 700 dinara...
Ili proveru pritiska u gumama 500...

Pali mi se lampica, i gubim poverenje u takve. Kola od njih nikada ne bih kupio.

Billy Piton
16.10.2013 23:35
2
0

@Ckalja

Možda FIAT nije najbolji auto ali ima najbolju finansijsku podršku kupca. Evo danas sam bio na sajmu automobila u NS(ako se to može nazvati sajmom) i tamo se nudi 500L na 6 godina sa učešćem od 4000€ i ukupnom kamatom (za svih 6 godina) od 580€. Mislim da je to korektno i ne verujem da se u bilo kojoj banci (za taj iznos kredita) mogu postići bolji uslovi.Npr za auto kredit u Raif.Bank od 10 hiljada € (učešće 2850€) na 84 rate, trošak kamate je 2165€. Poenta mog pisanija je da se prodaja može poboljšati (a dokaz je FIAT) ako bi se prodavci malo potrudili da naprave bolje "dilove" sa bankama i tako kupcu ponude kompletnu (korektnu) ponudu novog auta sa finansiranjem.

N.G.
17.10.2013 17:19
2
0

@Billy Piton

Slazem se sa tobom i mislim da resenje za eventulano poboljsanje prodaje mogu biti ovi beskamatni krediti na npr. 6 godina kao sto to nudi Fiat. Slazem se da cene ostanu kakve su trenutno i da ucesce bude 30,00% a ostatak na 6 godina. To bi zaista imalo smisla i nadam se da ce i ostali prodavci prepoznati da je ovo jedina opcija za sada!

Goranns
18.10.2013 00:10
2
1

Ja sam za to ,da se kao sto mnogi podrzavaju ubedu sto povoljniji krediti i da se vrati punto klasik.

Milan
18.10.2013 13:27
2
0

Malo oko zarade nasih vajnih distributera. Proverano zarada na Skodi Superb koja je u prodaji prosle godine kostala oko 21000 je oko 3000 evra pa neka posle kukaju kako lose zaradjuju.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: