Promocija

Porsche Panamera

Porsche Panamera druge generacije

Panamera ostaje Panamera

Od vožnje isključivo na elektriku, do izuzetno snažne turbo verzije


Bez dramatičnih promena spoljašnjosti

Sve je isto kao pre četiri godine, samo je automobil drugačiji! Svetska novinarska promocija ni ovog puta nije prošla bez našeg prisustva. Štaviše, čak je i testna ruta indentična onoj s kraja leta 2009. Novinari su novu Panameru upoznali prvo uživo, iza volana, vozeći je u regularnom saobraćaju od aerodroma u Minhenu, do dvorca Schloss Elmau pokraj Garmisch-Partenkirchena. Porsche je bio i ostaće još dugo marka koja vodi računa o tradiciji, i to ne samo brenda već i tradiciji da su Vrele Gume uvek tu kada imaju da prikažu nešto „hot“. Kao tada, i ovog puta smo ekskluzivno provozali novu generaciju prestižne sportske velike limuzine Porschea.

Kad se pre četiri godina prvi put pojavila, Panamera je bila revolucionarna novost u ponudi Porschea. Bila je prva velika limuzina sportske automobilske marke, nešto sasvim novo. Među kupce je došla u jeku, odnosno kulminaciji početka svetske ekonomske krize, pa je prognoza njene prodajne uspešnosti bila prilično nezahvalna. Ipak, u Štutgartu su tada odlučno rekli da će sigurno prodati bar 20.000 Panamera godišnje. Posle četiri godine se pokazalo, da predviđanja nisu bila tačna. Evo i zašto: 15. maja ove godine iz fabrike u Lajpcigu izašla je Panamera sa rednim brojem proizvodnje „100.000“. Dakle, godišnje je bilo proizvedeno i prodano 25% više vozila od zacrtanog plana.

Besprekorno upravljanje i ležanje u krivinama je suvišno naglašavati
Velike tehnološke promene se ne vide ali se osećaju

Da li se svet počeo menjati baš sa pojavom ovog modela, ili je Panamera prve generacije menjala ponudu Porschea u skladu sa globalnim promenama ostaće otvoreno pitanje. Da su u pitanju gotovo tektonski pomaci u preraspodeli svetske ekonomske snage, pokazuje podatak, da je najveće tržište Panamere od početka bila Kina, što svakako njeni planeri nisu ni sanjali u godinama njenog rađanja. To važi i za novu Panameru, za koju u Štutgartu, sada ne žele da nagoveste obim prodaje, jer oprez je majka svih mudrosti. Kažu da će obim proizvodnje biti bar takav, kakav je bio do sada. Sigurni su samo u to, da će Kina ostati najveće tržište za Panameru i da će zadržati trećinu celokupne prodaje. Baš s obzirom na veliki obim prodaje u Kini, od početka prodaje nove generacije u ponudi su i verzije Executive, sa produženim međuosovinskim razmakom za 15 cm za kojim „gorostasni“ Kinezi luduju. Za toliko su duža zadnja vrata. Uz to je u verziji Executive i za 15 cm veći prostor za noge pozadi. U Štutgartu kažu, da će verzije Executive svakako biti jako zanimljive i za druga tržišta, gledajući u pravac istoka ali i malo bliže, u Rusiju.

Na prvi pogled se čini, da je nova generacija samo evolucija prve Panamere. To kod drugih automobilskih proizvođača zovu „fejslift“, a ne potpuno novi model.

Porsche Panamera Turbo

Pogotovo to važi za promene oblika, odnosno dizajna. Nova Panamera se dizajnerskom u smislu ponajviše promenila u zadnjem delu, gde je zadnja tablica postavljena niže u odbojnik, a izrezi oko auspuha su odlučniji. Novi oblik imaju i zadnja svetla, što naravno važi i za prednja. Poboljšanoj dinamici svoj doprinos daju i veći otvori za vazduh na donjem prednjem delu. To naročito važi za verziju Turbo. Međutim, potrebno je razumeti, da su promene oblika, sada kada je Panamera u ponudi Porschea već odradila svoju prvu generaciju, bile obavljene u stilu i obimu, kako se već pedeset godina menja osnovni automobil ove marke. Tiho, mirno i bez naglih rezova! Ko investira u Porsche, mora biti siguran da već sutra neće biti demode!

Ipak, da je nova Panamera uz sve opreze oko dizajna, zadržala revolucionarnost potvrđuje pre svega tehnika. Potpuna novost u ponudi limuzinskog Porschea, zapravo novitet u celokupnoj ponudi prestižnih limuzina uopšte, je Panamera S E-hybrid. Automobil ukupne sistemske snage od 306 kW (416 KS), maksimalnog obrtnog momenta od 590 Nm, ubrzava iz mesta do 100 km/h za 5,5 s i postiže najveću brzinu od 270 km/h, ali uz sve to, u kombinovanom ciklusu potroši pri brzini od 100 km/h samo 3,1 l benzina, što ima za posledicu emisiju CO₂ od samo 71 g/km.

Imali smo priliku i da se lično u „in vivo“ eksperimentu uverimo u ovu neverovatnu tvrdnju kataloga! Na prvoj vožnji, za pređenih ukupno 64 kilometara postigao sam potrošnju goriva od 1,9 l/100 km. Iako Porsche za automobil garantuje 36 km vožnje isključivo na električni pogon, bez rada benzinskog V6 motora prešao sam više od 40 km. Mada hibrid, ta Panamera ostaje Porsche limuzina koju smo i do sad poznavali. Ako vozač to želi i ako mu je to potrebno, nedostaje samo stisak stopala po papučici gasa! U trenutku se bude sve aždaje ispod haube, nudeći svu ukupnu snagu sistema gotovo trenutno, zahvaljujući momentalnoim rastu krive obrtnog momenta elektromotora koji snažno potiskuje vozilo. Uz sve to, vožnjom sa aktiviranim benzinskim motorom punimo prazne akumulatore gde nam to odgovara, tako da u restriktivne gradske zone gde se preferira automobil sa nultom emisijom izduvnih gasova, vlasnik jednog Porschea ulazi bez ograničenja.

     
 
Autonomija kretanja isključivo na elektro pogon je čitavih 40 kilometara
Za rubriku Verovali ili ne: postigli smo prosečnu potrošnja od 1,9 litara goriva na 100 km.

Velike promene doživeo je i pogonski sklop Panamere S. Kad vozač stisne pedalu gasa do kraja i odlučno ubrza, u novoj generaciji verzije S ne čuje više glasan rad V8 motora. Sada se kod viših obrtaja čuje tipično zviždanje dva turbo punjača. Motor V6 biturbo radne zapremine tri litre dostiže najveću snagu od 309 kW (420 KS) i maksimalni obrtni moment od 520 Nm.

Ko želi zvuk V8 motora, mora da posegne za GTS i Turbo verzijama. Obe su izuzetno sportske i pomalo nesvakidašnje za prestižnu limuzinu, sa obiljem isporuke snage. Mnoga tehnološki napredna rešenja direktno iz laboratorija su primenjena za novu generaciju Panamere. Od sedmostepene PDK menjačke kutije i osmostepene Tiptronic S transmisije, do odzivnog i za sve načine upotrebe prikladnog podvozja, čiju je „tvrdoću“ moguće menjati sa raznim programima delovanja. Od osnovnog, preko „sport“, do „super sport“. Posebno upečatljiv je uređaj kojim se otvara i tako pojačava rad izduvnog sistema.

Kao i ranije, početak ponude čine Panamere sa benzinskim V6 motorom (3,6 l, 228 kW/310 KS, 400 Nm) i verzija sa dizel motorom (3 l, 184 kW/250 KS, 550 Nm). Kupcima su već od početka prodaje druge generacije dostupne verzije sa integralnim pogonom oznake „4“.

Sve u svemu Panamera nas nije mnogo iznenadila ali Porsche jeste! Razmišljaju i deluju baš onako kako i treba da se ponaša kompanija koja poseduje veliku večinu svetskih patenata u automobilskoj industriji! Deset godina unapred! Najmanje!

Mi na Balkanu bi baš mogli mnogo toga da naučimo od njih!

Piše Željko Purgar ekskluzivno iz Garmisch-Partenkirchena
Fotografije Porsche
9405
Postavljeno: 26.07.2013

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

BB
26.7.2013 00:05
10
40

Da nema Panamere, Skoda Fabia bi bio najruzniji auto na svetu.

Cbr
26.7.2013 03:51
4
41

Ovo je sranje za LS Lexusa !!!

asd
26.7.2013 09:08
20
6

Koja masincina! Ja bi voleo dizel 4x4, samo ne znam da li moze da se ogibljenje i podize? Ako moze to ja prava univerzalna masina.

dd
26.7.2013 12:33
25
3

blago tebi cbr!!!!

max
26.7.2013 18:41
14
1

odlican auto, samo ta potrosnja od 1.9 litara me malo brine. Moze li redakcija da objasni uslove pod kojima je obavljen test.

duki
26.7.2013 20:07
10
4

@asd - Zato postoji Cayenne, veruj mi da nista ne gubis ni u njemu iako je terenac, ugodjaj je slican a dosta je pregledniji jer je izdignut.

Nemke
27.7.2013 09:28
6
3

Kupi mi babo.. PANAMERUUU

serpico
27.7.2013 12:55
4
5

a kako got okrenes porsche je to!

Чедомир
28.7.2013 16:44
5
8

Све је добро до ц-стуба.Онда настаје Армагедон!

tulipan
28.7.2013 20:46
13
3

Maserati Quattroporte bez razmisljanja...

Nemanjica
28.7.2013 20:54
13
2

@tulipan,slazem se apsolutno!

JTD
03.8.2013 18:02
6
4

Meni koji nemam novca da je kupim je ružna, a kinezima koji imaju love je lepotica...

germanfun
06.8.2013 19:47
3
1

Fantastican je Porsche,ali ova Panamera je ruzna za sve pare!!

mire
07.8.2013 20:36
1
2

jedan od najljepsih auta,dizajn za 10,ali na kraju, sve je to stvar ukusa.

CBR
13.8.2013 23:30
1
2

kupio moj komsija u Svilajncu. mnogo je ruzna. moja selika 92 bolje izgleda

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: