Tuning

Porsche 9ff GTurbo 1000

Lucifer u belom

Na prvi pogled, izgleda kao i svaki drugi Porsche GT3, ali to ni blizu nije tako... On ima oko 1000 KS i za 16,9 sekundi stiže od 0 do, pazite sada dobro, čitavih 300 km/h dok maksimalna brzina iznosi 392 kilometra na čas!!! To je automobil koji je prošao “pun tretman” čuvene nemačke tjunerske radionice 9ff...


Već sam više puta, u "razgovoru sa samim sobom", onako filozofski, razmatrao pitanje kako izgleda đavo? Kako se on predstavlja i prikazuje nama, običnim ljudima, i kako ga prepoznati? Znam da đavo, vrag, satana, sotona ili šejtan, ma kako ga nazivali, ima mnogo imena... Samo me zanima, kako izgleda i da li se uvek pokazuje u istom obliku, formi, osobi, stvari...

Možda je sav u belom, sa niklovanim naplacima od 19 cola, crne duše, odnosno, enterijera i ima duboki, promukli, moćni glas od kojeg se ledi krv u žilama. Možda!? E, onda je poprimio izgled automobila, i to jednog koga znamo kao Porsche... Mada, možda to više i nije Porsche?! To je 9ff GTurbo 1000! Najmoćniji ili najsnažniji, pa i najbrži automobil kod nas, ali i mnogo, mnogo šire...

I odmah sam mu pronašao ime - Lucifer! Ne po vezama sa "paklom" i onim "nečastivim", već zbog porekla te reči, koja u prevodu sa latinskog znači "onaj koji donosi svetlost", a prvenstveno se odnosi na Veneru ili "zvezdu Danicu” kako je mi, sasvim pogrešno nazivamo, budući da zapravo nije zvezda nego planeta, a koja je najvidljivija u zoru, najavljujući izlazak sunca i novi dan...

Šta to beše F1?
Da, ovaj 9ff GTurbo 1000 zaista baca novu svetlost na temu sportskih i supersportskih automobila. Naime, tanka linija razgraničenja je pređena i sada je svako razumno poimanje ove dve kategorije kao zasebne, onemogućeno. Jer, ako imamo Lucifera, odnosno, beli Porsche ili 9ff GTurbo 1000 sa približno 960 KS, čitavih 940 Nm obrtnog momenta i zastrašujućom maksimalnom brzinom od 392 km/h u redovnom saobraćaju, onda bolid F1 sa dvestotinak konjskih snaga manje i oko pedesetak kilometara manjom krajnjom brzinom, na zatvorenoj trkačkoj stazi, izgleda "bledo" i neubedljivo... Ili, možda ja grešim?!

Bilo kako bilo, GTurbo 1000 dorađen u Dortmundu u firmi 9ff je tu, potpuno realan i stvaran. I mada mu na prvi pogled bela boja daje naivan i sasvim "običan" izgled, kao i svim ostalim Porscheima, ovde je u pitanju opasna varka! Ispod nje, krije se pravi, surovi i ultimativni ultrasportista, fantastičnih performansi.

     
 
Pravo je zadovoljstvo gledati kako kazaljka pokazivača pritiska u turbinama "skače" ka cifri od 1,5 bara dok se brzina automobila vrtoglavo približava cifri od 300+ km/h

Potrebno je...
Da bi ovaj automobil postao to šta je sada, bilo je potrebno da jedan sasvim običan, serijski 997 GT3 prođe “pun tretman” u radionici 9ff. Najpre je započeto sa skidanjem suvišne težine. Tako su "limena" prednja hauba i vrata zamenjeni karbonskim. Ova "operacija", samo za haubu, košta 2.980 evra, plus 490 farbanje i 180 za montažu, dok se svaka vrata dobijaju po ceni od 3.480 evra, naravno, plus 590 za farbanje i 390 za montažu. I krov je karbonski i košta 2.980, dok je montaža 2.700 evra. Naravno, suvišno je spominjati da su i branici sa spojlerima i difuzorima, napred i nazad, LED svetlima pozadi, kao i aerodinamički dodaci na bokovima, takođe zamenjeni...

Ipak, suštinske i najveće izmene pretrpeo je šestocilindarski motor od 3.797 ccm, koji serijski ima 435 KS. Povećana je njegova zapremina, klipovi su kovani, klipnjače od titanijuma, kolenasto vratilo, ležajevi, glave cilindara, ventili i opruge, kao i mnogi drugi delovi, izrađeni su u radionici 9ff. Ubačena su dva turbo-kompresora 9ff F1000, potpuno modifikovani uvodnici vazduha, hladnjaci, interkuler, katalizator, dodato čak šest pumpi za gorivo, izvršena optimizacija centralnog računara, ugrađeno novo kvačilo, koje je keramičko, kao i izduvni sistem, itd. Cena svih ovih "prepravki" bila je 94.800 evra, a za ugradnju je trebalo izdvojiti još 6.900. Recimo, samo sportski zamajac košta 1.380 evra, a njegova ugradnja još 580, dok je za dvolamelarno kvačilo, neophodno za ovako snažne motore, potrebno izdvojiti još 4.900 evra, plus 1.480 za montažu. Za "produženi" šesti stepen prenosa, potrebno je doplatiti još 2.980 evra...

Sam upravljač za GTurbo 1000 izrađen je od karbona, a obložen alkantarom, kao i ceo enterijer, košta 2.390 evra. Za njegovu montažu, koja košta 190 evra, potreban je i adapter po ceni od 279 evra...
Kompanija 9ff ugradila je i poseban potenciometar kojim se reguliše nivo "pomoći" kontrole trakcije. U redovnom saobraćaju, najbolje je držati ga na 0%, odnosno, na WET postavci. DRY režim ide sve do 25% i više je nego dovoljan da u trenutku "pokida" gume

Naravno, da bi ovakav motor pravilno "disao", a posebno "izdisao", potreban je i odgovarajući izduvni sistem. Firma 9ff garantuje dodatnih 20 KS i 25 Nm obrtnog momenta sa specijalnim izduvnim sistemom, razvijenim upravo za ovaj automobil. Cena je 8.970 evra, a ugadnja dodatnih 690 uz prilagođavanje centralnom računaru i dodatnu mogućnost izbora moda "Sport" ili "Normal" preko sistema ventila, jednostavnim prisiskom na dugme.

Sam upravljač za GTurbo 1000 izrađen je od karbona, a obložen alkantarom, kao i ceo enterijer, košta 2.390 evra. Za njegovu montažu, koja košta 190 evra, potreban je i adapter po ceni od 279 evra...

Kako to ide?
No, sigurno vas zanima kako sve to izgleda u praksi i kako Lucifer ide... E, pa odgovor je jednostavan - strašno! Zapravo, zastrašujuće...

9ff GTurbo 1000 za 2,9 sekundi ubrza od 0 do 100 km/h, a za 8,2 do 200 ili za 16,9 do 300 km/h?!

Sedam za upravljač 9ff GTurbo 1000 već obliven znojem od vreline koja se širi oko ovog automobila i dok stoji u mestu. Sve je usijano! Motor, kočnice, gume, pa i enterijer... Klima-uređaj, svakako, postoji, ali je isključen radi punog sportskog doživljaja. Već samo režanje motora i karakterističan "nemiran i nepravilan" rad na leru me opominju sa kakvim "zlom" imam posla. A vruće je, kao u paklu...

Pritiskam izuzetno tvrdu pedalu kvačila, ubacujem u prvu i polako krećem... Hm, dobro! Nije strašno, samo pažljivo, pa sledi druga i treća... A onda sam se odvažio da "probudim đavola", dodam gas snažnije i pokrenem turbine, koje se bude iznad 3.500 o/min. Glava kreće u nazad, a telo mi je već prikovano u sedište. Krajičkom oka video sam broj 150 na digitalnom displeju brzinomera i kako kazaljka obrtomera odlazi preko cifre 6, a ubrzanje postaje još intenzivnije... Motor reži i urla, pa “menjam” stepen prenosa naviše i opet dodajem gas! Obrtomer munjevito kreće ka brojevima 6 i 7, dok brzinomer pokazuje 253. Glavu sa izvesnim naporom držim odvojenu od naslona sedišta, a put ispred mene kao da se sužava! U treskanju i drmusanju, na brzinomer više i ne gledam, jer za to nemam vremena. Naravno, svako ko je vozio ovakvim brzinama, zna o čemu govorim...

Već samo režanje motora i karakterističan "nemiran i nepravilan" rad na leru opominju sa kakvim "zlom" imamo posla. A vruće je, kao u paklu...
Pirellijevi pneumatici P Zero Corsa dimenzija 235/35 ZR19 napred i 305/30 ZR19 pozadi drže 9ff GT Turbo 1000 kao "zalepljenim" za asfalt

Stepen na više, pa dva na niže i tako u krug. Pop-off ventil koji rasterećuje tubro-punjače šišti pri svakom oduzimanju gasa kod promene prenosa, ali to samo podiže adrenalin. Automobil je kao prikovan za put i krivine prolazi bez napora i otimanja. Baš kako i dolikuje jednom Porscheu. Jedino treba biti izuzetno obazriv prilikom svakog dodavanja gasa, jer hiljadu konja nikada ne spava.

A kako koči? Pa, baš kao što i ide - savršeno! Uostalom, to tako i mora, jer keramički diskovi nisu tu ukrasa radi...

Verujem...
Maksimalnu brzinu, naravno, nisam dostigao, jer za to nije bilo uslova, ali imam već nekih planova u vezi toga. S obzirom na to šta sam doživeo, verujem da je ona 392 km/h. Ni ubrzanje nisam uspeo precizno da izmerim, jer predostrožnosti radi, 9ff GTurbo 1000 sam uglavnom vozio u modu za kišu, kako bi izbegao da mi se zver od skoro hiljadu konjskih snaga, i za trenutak otrgne...

     
 

Konačno, razmislite samo koliko pneumatici Pirelli P Zero Corse dimenzija 235/35 ZR19 napred i 305/30 ZR19 nazad mogu da potraju ukoliko se pri temperaturi vazduha od 35 i asfalta od 50 oC, za 2,9 sekundi ubrza od 0 do 100 km/h, a za 8,2 do 200 ili za 16,9 do 300 km/h?! Već i inače, parčići guma lete na sve strane, dok one čupaju asfalt! A to ne može dugo da traje, pored toga što je skupo...

A da li je skupo posedovati ovakav automobil? Ne znam šta da kažem... Ako želite bilo koji supersportski automobil sa ovakvim performansama, on prosto ne može da košta manje od milion evra. Cena Porschea 9ff GTurbo 1000, sa svim prepravkama, bar je 50 % manja...

Ipak, posebno me je deprimirala činjenica da većina ljudi koji su čuli ponešto o ovom automobilu, već u drugoj rečenici razgovora pitaju - koliko on goriva troši na 100 kilometara?! Hmm, pa sve što sipate i to veoma brzo, i naravno pod uslovom da je benzin od 105 oktana... Zar je to uopšte važno kada imate ovakav automobil koji svojim performansama prevazilazi F1!? Tu nije poenta u tome koliko troši, već koliko zadovoljstva pruža...

A Lucifer u belom pruža zaista mnogo, mada sa njim uvek, u svakom trenutku, treba biti obazriv. Veoma obazriv, jer đavo ne spava!

ekskluzivno, Zoran Živkov
foto: Đorđe Pavićević
zoran.zivkov@vrelegume.rs
3423
Postavljeno: 27.07.2010

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

zoki
27.7.2010 15:06
1
8

mislim da je svaki auto firme porsche koji je pravljen za sampionat (GT klasa ili ekvivalent) vece uzivanje nego ovaj (ili neki drugi od 1000ks da ne pominjem ime). odnosno svaki pravi trkacki auto, zato sto su ta kola napravljena za stazu i trke. ovakva kola su napravljena za drugu vrstu klijentele i osim ubrzanja ne pruzaju pravo zadovoljstvo trkackih kola. e sad, sto pomenuta trkacka kola ne mozete da registrujete.....pa mozda i nije bitno posto ce te da ih vozite samo po stazi, dok ovaj mozete i po ulici, mozete li? budimo realni. stvarno? ne samo zbog snage, zbog svega drugog.

perfekcija
26.2.2011 11:32
5
0

ovo je sjajan auto

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: