Tehnika

Porsche 911 Carrera

Tehnička simfonija

Kako se tehnička efikasnost pretvara u emocije u vožnji...


Uprkos tome što je radna zapremina nezamenljivog šestocilindarskog boksera smanjena sa 3.6 na 3.4 litre, motor osnovne Carrere i snažnije Carrere S, sada poseduje veću snagu

Kada ti na ulazu u R&D centar u Weissachu uzmu foto-aparat, laptom, pa čak i mobilni telefon, postaje ti jasno da ulaziš na područje u koje Porsche vrlo selektivno propušta »strance«. A još selektivnije informacije idu »preko ograde«. Bez mogućnosti komuniciranja sa spoljnim svetom, po tradiciji sam, usred Baden-Würtemberga, ostao zbog pretpremijere novog Porschea. Ovaj put sa 911!

Nova platforma
Na čuvenoj, 20 kilometara dugoj stazi na Nürburgringu, novi Porsche 911 postigao je za čak 14 sekundi bolje vreme po krugu nego li njegov prethodnik. Sedma generacija automobila, Nordschleife je savladala za sedam minuta i 40 sekundi. Ako su prethodne dve generacije i delile platformu, kod ovog automobila, ona je potpuno nova. Zapravo, novo je više od 90 odsto svih sastavnih delova vozila. Kao i do sada, osnovne crte nove generacije 911, ostale su manje-više iste, a najveće promene doživeo je zadnji deo, sa novim, pljosnatijim, »razvučenim« svetlosnim grupama.

Potpuno nova platforma Porschea 911, u poređenju sa prethodnom, ima za 100 mm veći međuosovinski razmak, kao i za 46 mm širi trag točkova (Carrera S za 52 mm). Osetno boljim voznim karakteristikama pogoduje i za 45 kg manja masa vozila (Carrera 1380 kg, Carrera S 1395 kg), što je postignuto većom upotrebom aluminijuma. Uz to, karoserija je kruća, jer je za najopterećenije delove automobila, upotrebljen specijalni čelik. Tako je dobijen lakši automobil, za 20 % krućom karoserijom i pet milimetara nižim težištem. To je jedna od osnova kako je bilo moguće od već izuzetnog, napraviti još bolje!

I performanse, i ekonomičnost
Uprkos tome što je radna zapremina nezamenljivog šestocilindarskog boksera smanjena sa 3,6 na 3,4 litre, motor osnovne Carrere i snažnije Carrere S, sada poseduje veću snagu. Osnovna verzija oslobađa 350 KS pri 7400 o/min, uz 390 Nm pri 5600 obrtaja. Motor verzije S ostvaruje 400 KS na 7400 obrtaja dok maksimalni obrtni moment iznosi 440 Nm pri 5600 o/min. To je dovoljno da Carrera do 100 km/h stigne za 4,8 sekundi. Sa PDK menjačem, kojeg je moguće odabrati i sa polugama na upravljaču i programom funkcionisanja automobila Sport Plus, koji uključuje Launch Control, novi Porsche 911 Carrera, iz mesta do 100 km/h stiže za 4,4 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 287 km/h. Sa paketom opreme Sport Plus i PDK transmisijom, Carrera S do »stotke« stiže za 4,1 sekundu, uz najveću brzinu od 304 km/h.

Novi 911 Carrera i Carrera S serijski su opremljeni sedmostepenim manuelnim menjačem, kod kojeg je sedmi stepen namenjen većem komforu u vožnji, kada se vozač odluči za smireniju vožnju, sa nižim obrtajima motora. Sa novim PDK menjačem, 911 se, između ostalog, za ovu vrstu automobila, ističe i malom potrošnjom goriva, jer osnovna verzija na 100 kilometara, u proseku troši samo 8,2 litre, dok u atmosferu ispušta svega 194 g ugljen-dioksida. Carrera S je nešto manje »zelena«, te troši 8,7 l/100 km, uz 205 g/km ugljen-dioksida.

Sinergija
Ali, Porsche 911 nije samo visokoefikasna mašina. To je bio i ostao automobil sa dušom. Na koji način inženjeri stvaraju »dušu«, možda je najbolje viđeno kod novog auspuha. To je deo koji u najvećoj meri udružuje emocije sa velikim tehničkim učinkom. Jer, kad se izduvni sistem »otvori« do kraja, tada Porsche 911 zvuči izuzetno zavodljivo i upečatljivo. Ali, nije glasan! Po decibelima je, zapravo, tiši nego do sada, ako ni zbog čega drugog, a ono zbog novih propisa EU. Ali, frekvencije su druge, odnosno, njihov sastav je drugačiji. Inžinjeri su kao kompozitori sastavili sportsku automobilsku simfoniju kod koje se usisna grana brine za niske frekvencije, mehanički rad motora za visoke tonove, a izduv omogućava direktan kontakt, zapravo, neposredni doživljaj vrhunske tehnike.

I baš sa tom transformacijom tehničke efikasnosti mašine u emocije u vožnji, novi 911 dokazuje ključne prednosti Porschea jer je automobil najupečatljiviji svojim oblikom, zvukom i osećajem na upravljaču. Prve dve komponente doživeo sam kao suvozač, kada me je test-vozač provozao novim automobilom na Porscheovoj test-stazi u razvojnom centru u Weissach. Jedva čekam da emocije sedmog po redu 911 doživim i iskusim u potpunosti i sa trećom »komponentom«.

Ekskluzivno iz Weissacha, Željko Purgar
Foto: Porsche
2755
Postavljeno: 23.12.2011

Arhiva: Tehnika

Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 01.11.2017

Frankfurt na struju
Tekst sa video prilogom!

Nedavno završeni sajam automobila u Frankfurtu, pakazao je određeni zamor klasične auto industrije. Iako je još prerano otpisivati automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, električni modeli ostaju opredeljujuća tehnologija u dugoročnom periodu. Upravo tu svoju šansu vide azijski proizvođači, a posebno oni iz Kine kako bi okončali primat Euro – US osovine


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 05.06.2014

Kondenzatori

Današnja vozila uglavnom se snabdevaju energijom iz fosilnih goriva ili iz baterija i pri umerenom opterećenju su prilično efikasna, međutim, kada je iznenada potrebna velika snaga efikasnost opada, a životni vek postaje kraći


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 16.04.2013

Pneumatici

Kao elementi veze između podloge i vozila, pneumatici su zaduženi za prenos poprečnih, uzdužnih i vertikalnih sila između podloge i vozila.


Sistemi upravljanja vozilom

11.02.2013

Mehanizmi za vođenje točkova

12.10.2012

Mehanizmi za vođenje točkova

13.09.2012

Sistemi oslanjanja

21.08.2012

Geometrija oslanjanja

05.06.2012

Car-to-x

16.01.2012

Porsche 911 Carrera

23.12.2011

Mazda SKYACTIV

07.09.2011

Nokian WR G2

16.03.2010

20 godina TDI motora

01.03.2010

MultiAir motor

21.01.2010

BMW Vision EfficientDynamics

15.10.2009

Mercedes-Benz hibridi

08.10.2009

Pneumatici

25.06.2009

Mazda

18.11.2008

BMW Efficient Dynamics

28.10.2008

Porsche 911 Carrera 4S

06.10.2008

Aerodinamika u Formuli 1

03.09.2008

Bokser motor

19.09.2007

Zoki
23.12.2011 18:00
16
2

E ovo je vec automobil, sa gumama vrelim:-). Najzad jedan melem za oci i dusu.

Realitico
26.12.2011 19:39
9
4

Gde su komentari za ovakav automobil? Sad mi je jasan mentalni sklop komentatora, koji hvale i hvale aute tipa Hyundai, Kia, Chevrolet.

lazar bojanić
30.12.2011 13:39
10
0

Odličan tekst , čestitam autoru !

Sticajem okolnosti gazda firme sa kojom godinama sarađujem je veliki fan Porsche automobila . U garaži je uvek neka verzija Cayenna i jedan sport auto ...do sada sam imao prilike da vozim Cayenne sa benzinskim mototom cca 4,8 litre zapremine i moram da priznam da na mene nije stavio nikakav utisak ...veliko , moćno i rastrošno .Pomalo sam bio iznenađen frljavom izradom i veeeelikim padom cene kao polovnog vozila .

U jednoj crnoj Carerri 911 4s sam se vozio i ostao šokiran koliko to dobro ide(a nema turbo i nije to toliko veliki blok) i koliko je uprkos sportskim ambicijama i tankim gumama čak i na neki čudan način i udoban auto ...sve te impresivne cifre o ubrzanjima i krajnjim brzinama ne znače mi ništa jer je mene taj auto uplašio toliko da sam i pored ponude da ga lično provozam ostao nem i zakočen i odbio sam ljubazno ponudu ...

Posle je posao krenu na bolje pa je gazda nabavio Turbo sa 550 KS koji je bio još strašniji ali na prvi pogled isti auto sa nešto više kože i nepotrebnih drangulija ...osečaj kad se sedne je isti ...mali skučen , nabrijan , glava mi viri preko šoferke a leto baš i nije toplo u Nemačkoj :(

Na kraju ni taj nisam želeo da vozim , nekako ne volim te male i paprene automobile , mada cenim napore inženjera da stalno usavršavaju inače dobar auto ...što reče Jeremy Clarckson , prave isti auto već 50 godina pa mora biti da je dobar :)

Poželeo sam da probam Panameru , to je moja mera pomislih ...začas su nam obezbedili jednu lepu belu 4s i okrenuli smo krug Dramstadt - Frankfurt i nazad ...Auto je sjajan , poletan ali ovaj je i komotan ...sitnica od "samo" cca 80.000€ .Pomislih , sa tim paricama bi rešio dosta problema u životu , a gužva čak i na autobahnu ne dozvoljava da se jako juri

Na kraju obišao sam i muzej u Stuttgartu i upoznao se sa istorijom i shvatio kolika energija i rad stoje iza današnjih uspeha firme. Zanimljivo je da su svi veliki majstori nemačke auto industrije svoj prvi posao imali kod Mercedesa a kasnije su sami otvarali svoje firme ...a Porsche je radio i traktore i pored jednog takvog sam se i uslikao da moji na selu vide šta je mašina !

Sve u svemu i dalje mislim da za nas obične smrtnike i jedan Audi sasvim OK , mislim kad ću ja na Hockenheim da idem ?

Pozdrav !
Pozzzzz

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: