Ekskluzivno

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

Na pravom putu

Peugeot 508 je od samog početka bio brilijantan đak. No, s godinama, previše diskretna spoljašnjost biva u neskladu sa opštim kvalitetima, zbog čega je nedavno značajno restilizovan

Osveženi Peugeot 508 prvi je model proizvođača sa novim stilskim identitetom. Tim bolje po njega, jer pomalo stidljiv izraz lica dosadašnjeg, postao je agresivno elegantan, podarivši ovoj velikoj „mački“ novu mladost. Ne treba zaboraviti da je od pojavljivanja proteklo već četiri godine, te da se restilizacijom želi nastaviti dobar dosadašnji plasman.

Pomalo iznenađujuće, znajući da su berline u D segmentu sve više u nemilosti kupaca, koji se preorijentišu na vanove, odnosno velike krosovere. Peugeot je veoma zadovoljan sa nekih 380.000 prodatih jedinica, posebno u poređenju sa domaćim predstavnicima (Laguna i C5), ostarelim i nekonkurentnim! Na evropskom tržištu nije ista priča, pored talentovanih „Japanaca“, tu je nezaobilazni VW Passat, dok o berlinama iz premijum segmenta bolje da ne pričamo.

Zapravo 508 se nikada i nije želeo („mogao“, rećiće zli jezici) nadmetati sa njima, na njegovom nišanu su pre svega modeli „generalista“ tipa Škode Superb, Ford Mondea i Opel Insignije. A kako su gotovo svi najavili ili već lansirali nove verzije, Peugeotu nije ostalo ništa drugo nego da ozbiljno poradi na svom pulenu, ne bi li mu mu podario novi elan. Zamišljeno učinjeno, nekadašnji bledi izraz lica sada je znatno karakterniji. To se zove ubedljiva restilizacija, a ne jedva vidljivo retuširanje, kakvom često pribegavaju pojedini proizvođači.

ubedljiva restilizacija,
odnos udobnost/vozna dinamika,
motor u svakom pogledu

2.0 BlueHDi/150 bez automatskog menjača,
slaba ponuda benzinaca,
prostor za odlaganje sitnica,
i dalje bez najsavremenije opreme

Lice ovog velikog „lava“ toliko je izmenjeno, da bi se lako dalo pomisliti kako se radi o potpuno novom modelu. Nećemo vam navoditi šta je sve novo, jer se to lepo vidi na fotografijama, recimo samo da je prednji deo impozantniji, prestižniji, čime se ujedno dobilo i na dužini (+ 3 cm).

Najspektakularnija je sama svetlosna grupa, potpuno u LED tehnologiji, sa 44 integrisanih dioda. Nažalost, ne za sve verzije, već od trećeg završnog nivoa ili uz doplatu. Slično je i sa pozicionim dnevnim svetlima u obliku bumeranga, na donjem delu branika. Svetlosna grupa pozadi je isto tako modernizovana, dok je hromirana lajsna sa prtljažnika uklonjena. Ne i kod karavana, koji u Francuskoj predstavlja bezmalo 50% prodaje. Kad smo kod njega, recimo da se RXH (hibridna verzija karavana) od sada može dobiti i samo sa dizel motorom 2.0 BluHDi/180. Naime, specifični izgled hibrida izazvao je brojne uzdahe (isto tako restilizovan), ali je zbog izrazito visoke cene, zabeležio relativno slabu prodaju. Voženi karavan nije toliko atraktivan, i ukoliko bi ga trebalo porediti sa limuzinom, nalazim da je ova estetski privlačnija. Zadnji deo kod SW je previše zaobljen, sa snažno padajućom linijom krova, za razliku od dinamične zadnjice trovolumenske karoserije.

Dobro, može i bolje
Za razliku od spoljašnjosti, unutrašnjost je evoluirala znatno diskretnije. Nista strašno, jer je već u startu veoma kvalitetno urađena. 508 je ozbiljan automobil, ambiciozno zamišljen i realizovan, poput najboljih predstavnika u segmentu.

Iako je sam dizajn potpuno klasičan, dopali su nam se pregledni i bogati instrumenti (postoji čak i za temperatura ulja), kao i obilje mekane plastike. Masivna centralna konzola dobila je veći, moderniji kolor ekran (7 inča), osetljiv na dodir, sa multimedija sistemom pozajmljenim od novog 308. Obogaćen je kamerom za pomoć pri parkiranju, ne i trenutno veoma popularnim sistemom sa pogledom od 360°.

Za upravljačem malog prečnika, sportski podrezanim odozdo, vozač se oseća veoma prijatno. Ergonomija je dobra, jedina zamerka se može uputiti preterano brojnim komandama na upravljaču. Za tempomat su smeštene prenisko i kao takve nepraktične za upotrebu. Zavaljeni u tvrda, ali udobna prednja sedišta, sa svim mogućim podešavanjima i dobrim bočnim osloncima, nismo osetili umor ni nakon desetak sati vožnje na putu za Švajcarsku. Pored spomenutih intrumenata, pred očima vozača je „head up“ displej, (numeričko pokazivanje brzine), u vidu komada crne plastike. Proizvođač je uz ovaj model inaugurisao „hands free“ ključ/karticu , toliko praktičnu u svakodnevnoj upotrebi. No, Peugeot i dalje „kaska“ sa primenom najsavremenije opreme, gde pre svega mislimo na inteligentni regulator brzine, odnosno sisteme koji automatski zaustavljaju vozilo pri nižim brzinama ili ga samostalno parkiraju.

Opšti utisak kvari i nedostatak prostora za odlaganje sitnica. Dobro, 508 nije nikakav van, ali mnogi konkurenti to rade znatno bolje. Na centralnoj konzoli ne postoji ni jedno udubljenje gde se spontano može odložiti telefon ili ključevi, dok su zatvoreni boksovi male zapremine.

Peugeot 508 2.0 BlueHDi/150

Motor: turbo-dizel redni/4, 1997 cm³/common-rail, 110 kW/150 ks pri 4.000 o/min, 370 Nm pri 2.000 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred dvostruka poprečna ramena, nazad multilink
Performanse: 0-100 km/h – 9,1 s, maksimalna brzina 210 km/h
Prosečna potrošnja: 4,1(fabrički podatak), 6,2 l (na testu), emisija CO₂ 105 g/km
Karoserija: karavan 5/5, DxŠxV 4.830x1.828x1.487 mm, međuosovinsko rastojanje 2.810 mm, masa 1.520 kg, prtljažnik 560/1598 l.

U naslon za laktove jedva da staje osrednji novčanik, uz to, otvara se samo sa strane vozača. „Test“ flašu od 1,5 l morali smo spustiti na pod, jer u pregrade na vratima staju znatno manje. Ni unutrašnji prostor ne obara rekorde, kao u što je to slučaj kod Passata i Škode Superb, uprkos zavidnom međuosovinskom rastojanju od čitavih 2,82 m (Passat 2,79 m).

Nema bojazni, odrasle osobe pozadi ipak se osećaju posve komotno, jednim delom zahvaljujući ravnom podu, bez uobičajenog tunela. Karavan je svakako praktičniji za porodičnu upotrebu, sa 660 l zapremine ( sa rezervnim točkom smanjenih dimenzija) ne plaši se odlaska na zimski odmor. Njegova vrata lagana su za manipulisanje (plastična), dok je utovarni prag znatno niži, sa zaštitnom aluminijumskom lajsnom. Po potrebi, zadnji nasloni obaraju se jednostavnim povlačenjem ručica na boku prtljažnika. Dobijena površina je ravna, a zapremina poraste na odličnih 1.850 l. Karavan se od limuzine distancira krovnim nosačima, kao i toliko prijatnim panoramskim staklenim krovom.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,4

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,1

Ukupno:

4,30

Ukupno

4,10

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,0

Dizajn

4,0

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,13

Kvalitet materijala

3,9

Motor

4,3

Završna obrada

3,9

Menjač

3,7

Ukupno:

3,96

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,14

Specijalista za dizele
Sve više u nemilosti „zelenih“, dizel agregati bi u godinama koje dolaze mogli biti proterani sa ulica velikih gradova. U grupaciji PSA su svesni ove opasnosti, zbog čega su nove generacije obavezno „čistije“. Osveženi 2.0 BlueHDi odlikuje se tako izuzetno niskim nivoom izduvnih gasova, zahvaljujući kombinaciji SCR sistema (Selective Catalytic Reductions) i filtera čestica. Ukratko, prvi navedeni transformiše NOx (azotni oksid), nastao kao nusprodukt sagorevanja dizel goriva, u neškodljivi azot (N2) i vodu (H2O).

Gasovi prolaze kroz specijalnu tekućinu (AdBlue), smeštenu u rezervoaru od 17 litara. Krajnji rezultat je odličan, vožena verzija od 150 KS, koja je u sprezi isključivo sa šestostepenim ručnim menjačem, ispusta jedva 105 g/CO2. Snažnija, od 180 KS, obavezno u kombinaciji sa klasičnim automatskim menjačem (i dalje bez savremenog kvačila sa duplom spojnicom), zadovoljava se sa samo 111 g/CO2 po kilometru.

Na mnogim tržistima u ponudi su i dalje „stari“ agregati, odnosno 2.0 HDi od 140 i 163 KS, 2.2 HDi/205 KS, kao i najslabiji 1.6 HDi/115. Osnovna benzinska ponuda bazirana je na 1.6 bloku od 120 KS, dok je verzija od 155 KS zamenjena snažnijom i čistijom od 165 KS (129 umesto 144 g/CO2 po kilometru).

No, vratimo se našem 2.0 BlueHDi, koji ima verovatno najbolji odnos perfomanse/potrošnja/cena. Dobro izolovan, sa obrtnim momentom od 370 Nm, ostvaruje ubedljiva ubrzanja već sa 1.500 o/min. No u njemu nema nimalo agresivnosti, jednostavno dovoljno snažan motor, prijatan i ekonomičan. Nakon dobrih 2.000 pređenih kilometara zabeležili smo prosečnu potrošnju od svega 6,2 l. Odličan podatak, ukoliko se zna da smo ga vozili u veoma nepovoljnim uslovima; hladnoći, gradskim gužvama i brzim autoputevima. Po gradu do izražaja dolazi sigurno jedan od najboljih Stop&Start sistema, koji gasi motor i pre nego li se vozilo zaustavi (ispod 20 km/h).

Ipak, prirodna sredina oveg velikog karavana je otvoreni put, bez obzira kakvog da je kvaliteta. Iako je podešen za udobnost, njegov donji postroj nije nikada na iskušenju, dok je trakcija pogonskih točova za primer, čak i po klizavom i hladnom asfaltu, sa letnjom „obućom“. Rizikujući drakonske kazne, pa i eventualnu štetu na vozilu, obišli smo bez veće muke predele centralne Švajcarske, često pokrivene debelim snežnim pokrivačem. Za žaljenje je jedino što Peugeot nije predvideo automatiku i uz ovaj agregat, posebno jer se menjač nije pokazao preterano prijatnim za rukovanje. Snažniji 2.0 BlueHDi/180 (400 Nm) je osetno skuplji, u Francuskoj treba računati na 3.000 evra više u poređenju sa 2.0 HDi/165.

Tako dođosmo i do cene, koja je za restilizovanu verziju viša za nekoliko stotina evra. Na našem tržištu je pomalo konfuzna, posebno jer BluHDi blok za sada nije u ponudi. Tek informacije radi, početna za 2.0 HDi/165 (limuzina), koji je po perfomansama blizak voženom, iznosi 24.500 evra. Za karavan, sa paketom opreme Allure i uz nekoliko atraktivnih opcija kao u našem slučaju (kožna sedišta sa električnim podešavanjem, klima uređaj sa četiri zone podešavanje, potpuna LED svetla...), može se popeti i do 30.000 evra.

Piše Perica Rajković
FotografijaPerica Rajković
17607
Postavljeno: 10.06.2015

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

don
10.6.2015 06:38
20
9

Ja sam uvrijedjen ovim testom, te isto kao i Ilic necu da reklamiram na VG, a druga Ilica molim da mi objasni kako to da je Mondeo dobio bolje ocjene od pezoa 508, koji je po mnogo cemu kvalitetniji auto od fordovog?

Sofke, si vidio,a? docekasmo test 508 u po ljeta!al od tvoje alfe ni A.

Steta sto ne nude automatiku, jer toliki moment obavezno to iziskuje, daleko je prakticnije, ugodnije, a i zdravije za motor, ak je zato nekog vec briga, posebno sto ovom pezou pase takva gospodska voznja.Fasciniran sam niskom potrosnjom u tako teskim uvjetima. Cestitke pezou.
Zahvaljujemo na fotografijama, cime je otklonjena sumnja. Ocekujem rekacije od generalnog direktora Pezoa za Srbiju:-)

Pezo je i unaprijedio ovaj motoric,te je sada 508 znacajno brzi, uz poprilicno manju potrosnju goriva u odnosu na stari model. Jedva ga cekam polovnog :))

don
10.6.2015 06:54
23
3

Perici od srca preporucujem nosenje sitnica (kljuceva, mobitela, zvaka) u tzv. muskoj torbici iliti "pederusi".
Volan ima znatno manje dugmadi od F1 upravljaca, i uopce ne vidim cemu zivciranje radi par dugmadi, veca je opasnost tacskrin (i tamo postoje "dugmad" koju treba stiskat).
Pezo bi trebao poraditi na dizajnu rucice mjenjaca,kad nece vec na mjenjacu, kako manuelnog (uzeta izgleda od 206ice) a posebno automatskog, jer je ova stvarno nakaradna.

sorfonije
10.6.2015 08:51
8
2

Don, lomim se. Fali mi inspiracije. Kostur imam, ali se mucim sa tekstom.
Kada prilog bude bio gotov, mogu e-mailom poslati na redakcija@vremegume.rs?

taxi
10.6.2015 09:54
10
2

mondeo 4,24, 508 4,14. Samo primecujem

Laserb
10.6.2015 10:25
15
25

Perica je bivši radnik Renoa, javna tajna. Saznali smo to pre 2 meseca.
I šta je tu čudno što Mondea hvali ružeći Pežo.
Samo da niko ne bude bolji od Renoa, pa makar ga upoređivao i s nečim levim.
Ovde napomena da se Accord više ne prodaje, jer je imao, budala zna zašto, groznu ponudu motora.
A takođe i napomena da je stigao novi Superb.
A kad Perica baci rukavicu, daj da mu je i vratim. Laguna 3 je toliko dobra, da iako košta 6.000€ manje od Pežoa 508, Pežo proda 2x više vozila.
Znači Laguna 4 mora biti makar na nivou sadašnjeg C5, kako joj se ime ne bi ugasilo do 2017.
A ugasiće se, uz to još 1 opaska oko prodaje, Laguna + Latitude se prodaju manje nego Peugeot 508 sam.
I komentare sa Foruma da Fluence menja Lagunu su smešne da se upi***

otac Makarije
10.6.2015 10:43
15
4

U zemlji Srbiji ne postoji u ponudi 508 SW sa Euro 6 motorima (pa ni sa ovim 2.0 BlueHDI), a sa starim EURO 5 motorom 2.0 HDI u paketu Allure "startuje" sa "skromnih" 30.190.
I ako mu dodate onih par "gedžeta" koje je Perica imao (4-zonska klima, koža, boja i sl.), eto njega nama na oko 34-35.000.
Živeo novi uvoznik, koji cenovnom politikom aktivno radi na masovnom prisustvu brenda, a posebno ovog modela, na ulicama Srbije :)

Zoran B
10.6.2015 13:51
12
8

Laguna ide i do 28.000, a Petstoosmici je konkurent Latitude, koji takođe prelazi 31.000€. Šta bi ste pre uzeli Provereni 508 koji ujedno menja i model 607 ili Latitude koji je kvalitetom XXXL Dačija Logan

Bojan
10.6.2015 14:51
11
1

Zasto poredite Lagunu 3 sa ovim pezoom kad je on "tek rodjen" a ona "nogom u grobu".
za pola godine izlazi Laguna 4 pa poredite.
latitude je izuzetno kvalitetan automobil.i ne znam.koji sa#an ga je nazvao Dacijom XXL....
Ostavite Lagunu 3 na miru i ne budite smesni. pozdr.

otac Makarije
10.6.2015 15:31
15
1

Nakon što pogledate ove divne Pekijeve fotografije (napolju) aktuelnog 508 SW ( koji karavan smatram savršenim ), obavezno pogledajte i "navigaciju" na ovom NOVOM 508 2.0 HDI (163 ks) koji prodaje jedan od zvaničnih dilera ("AUTO NENA STILL", Zemun ).
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/6198560/peugeot-508-20-hdi-163-ks
Onakvu "navigaciju" ne možete naći nigde, osim u Srbiji.
I posle toga, surove realnosti Srbije (gde će uvoznik za veoma debele novce da vam proda nešto što se nigde ne prodaje), jako je tužno čitati ovako dobar test i prikaz sačinjen od strane gospodina Perice Rajkovića.
Sećam se jedne serije 407-ica koja su (kao nove) prodavane u Srbiji, kod kojih je onaj natpis na retrovizorima ("objects in mirror are closer than they appear" ) bio na arapskom jeziku. Dno dna. Srbija.

Laserb
10.6.2015 15:54
9
23

Perica jeste bivsi radnik Renoa.
A vi lupajte minuse, tu su ljudi koji imaju obzira, koji su lepo izjavili i dojavili tu informaciju.
@ Perica
Slobodno reci, bar da ljudi znaju ko si i zasto si takav.
Nista ne valja, ni 508 ni C5, samo je Reno po tebi auto.
Verovatno je i Clio bolji od 508.
@ Redakcija
Zato sto je tako, mi cemo da kontriramo Perici.
Jedva celam da se Iveticka vrati, bar je 10x objektivnija od Perice

Peki
10.6.2015 16:50
22
7

@Laserb, pardon Dejane L, pa gde si bre, vec sam se zabrinuo? Vala da te nema, trebalo bi te izmisliti. Lebati, hajde mi objasni kako ja to hvalim Mondeo, kada se onaj tip iz Grand Motorsa toliko iznervirao nakon teksta, samo krv sto nije pala? Da li si ti zaista naivan ili se samo pravis? A kako li si samo zakljucio da sam naruzio Peugeot 508, nije valjda na osnovu "ocena"? Pa valjda ti je jasno da te nazovi ocene na kraju nisu merodavne, iz prostog razloga sto pojedine stavke nose previse poena (recimo izgled sto je posve relativna i individualna stvar), tako da na kraju Mondeo odnese "pobedu". Sta da radim, ja nisam izmislio tu tabelu, samo je primenjujem... Reklo bi se da ti ni ne procitas tekst, vazno je da opet pljujes po Renaultu iako ovaj ni nije spomenut u tekstu. U stvari jeste, ali samo u jednoj frazi gde stoji da je Laguna prevazidena kao i C5. I sta ti sada smeta? Pazi sad, ja sam ti ni manje ni vise nego "bacio rukavicu", pa ces sada sve da mi skrese u brk! Couuuuuulllll, to su samo "faking" automobili, sta se cimas ko siptar na slaninu!?
Nego daj da i ja saznam za tu "javnu tajnu" od pre dva meseca, kazes bivsi sam radnik Renaulta! Auuu, nisam ni znao, svasta cu nauciti od tebe. Balkanski spijun, verzija 2015 god!

@Don, svidaju su me tvoji komentari, iako provakativni, lucidni su i saljivi. Svaka cast, nema sumnje da odlicno poznajes materiju. Voleo bi da saznam vise o tebi, ostavio sam par puta moju privatnu mail adresu, javi se...

Peki
10.6.2015 17:29
31
5

E tak sada vidim, opet ista prica, optuzbe,izmisljotine, lazi..., dakle ti si Lazerb izgleda zaista bolestan covek! Ne znam odakle ti takve budalastine i sa kojim si dezurnim alapacama pricao, ali da ti ponovim jos jednom. NIKADA nisam radio za Renault, ali bi rado jer odlicno placaju. Prosecne plate u Francuskoj su im za 30-40 % vece nego li u privatnom sektoru, jer francuska drzava i dalje poseduje 20 % akcija. Naravno da imam nekoliko prijatelja kod Renaulta, kao i kod Citroena i Peugeota, sto je posve normalno jer ovi u Francuskoj direktno zaposljavaju vise stotina hiljada ljudi. Za ovih 25 godina sam radio u 3-4 firme, to su DATED, GFI, RICOH i VESTLIA (filijala VEOLIE, ogromne multi nacionalne kompanije). Ova poslednja, daje svoje servisne usluge nebrojenim firmama, izmedu ostalog i Renaultu. Svo vreme sam radio kao roprograpf (tehnicar u numerickoj stamparij, posao koji nema ama bas nikave veze sa automobilima), znaci stampali smo po porudbini za BROJNE klijente fakture, prospekte, brosure... izmedu ostalog i za Renault. To je jedinina veza koju sam imao sa Renaultom, tako da tim tvojim proverenim izvorima mozes da kazes kako lupetaju glupost. A kako pocinjes da me ozbiljno nerviras sa tim tvojim optuzbama, INSISTIRAM da ukoliko jos jednom ponovis ovakvu laz, tvoj komentar bude cenzurisan. U redakciju saljem moj CV, sa svim poslovima koje sam obavljao, jer sam sada na birou za nezaposlene. Idem jos dalje, ukoliko redakcija ne cenzurise tvoje lazne optuzbe, prestajem sa dopisnickim aktivnostima za VG, pa se ti zadovolji sa jednim testom godisnje Gopsodice Iveticke! Sad mi te je pun, znas vec sta, tvojih nebuloza i kompleksa. Idi se leci!

loeb-np
10.6.2015 19:32
9
6

sve super ali volan...volan...ocajno

Laserb
10.6.2015 19:43
19
3

@Laserb

Poslednji komentar Vam nije objavljen iz prostog razloga što se kosi s pravilima lepog ponašanja.

Redakcija


Bozo
10.6.2015 21:20
17
1

Pojedini komentari me natjeraju da ponovo procitam i onako dugacak tekst, da vidim sta sam to preskocio, pa onda shvatim da je nekima tesko da citaju, vec komentarisu samo na osnovu svojih predubjedjenja i pregleda slika.

Nemanjica
10.6.2015 21:39
5
1

@Nemanjica

Hajde da budemo pozitivno kreativni. :-)

Redakcija

maxy
10.6.2015 21:57
5
0

Jedan ovakav sa testa bi mi bas dobrodosao, jer prostora nikad dosta, a ni elegancije.

Japanautofan
10.6.2015 22:46
16
2

Od sada vise ne citam test,samo komentare :)) @ Peki ne mogu da verujem da se nerviras zbog necijeg komentara pogotovo kad znas od koga dolazi !? Svi ovde volimo sto ucestvujes u raspravi oko modela koji si testirao (pravo interaktivno novinarstvo) Za svaku je pohvalu i retko je danas ,pogotovo sto branis svoje stavove i misljenje......ali zamisli fudbalera koji nece vise da igra zato sto mu je neko nesto dobacio sa tribina !? Nedaj se "bre" isprovocirati nego samo nastavi sa svojim radom.

Milan
10.6.2015 23:47
10
1

Meni je 508 dosta dobar auto. Estetski mi se mnogo vise svidja posle restilizacije, motori su medju najboljima u klasi (benzinci me svakako ne zanimaju), materijali i zvucna izolacija dobri. Cena je malo veca nego bi vecina zelela ali nije tako visoka ako se poredi sa slicno opremljenim Passatom ili Superbom nove generacije. Lose je sto je svima u klasi cena jako skocila, eto sanse za avensis i lagunu :-)
@Laserb
Laguna nije tako los auto, ja sam bio prijatno iznenadjen kada sam je provozao, za nju je steta sto je tako ruzna. Dizajneru lagune reno bi trebao traziti odstetu umesto plate koju su mu dali, verovatno promasaj decenije u dizajnu.

Peki
11.6.2015 01:27
21
6

@japanautofan, da, u pravu si, reagovao sam u fudbalskom maniru, na prvu loptu! Zamara me konstantno provociranje lika sa kojim nema zdrave komunikacije, kao i vecito ubacivanje Renaulta u svakom komentaru. Ma ne bezim od kritika, saveta, rasprava, neslaganja sa napisanim i slicno, sve je to sastavni deo ovakvih aktivnosti. Ne kazem ni da sam uvek u pravu, cesto ponavljam da se kroz tekstove provlaci licno misljenje, sa kojim se slazemo ili ne. Nije me sramota ni da priznam da sam pogresio, ima toliko noviteta da nije lako ispratiti sva zbivanja. Dopisujemo se, izmenjujemo iskustva i saznanja, tako i da pored sve muke koja me je snasla (gubitak posla kod VESTALIE a ne RENAULTA, umrla mi je majka pre mesec dana, finansijski problemi, klinke pocinju ozbiljno da se suprostavljaju nasem autoritetu sa "samo" 16 godina ...), uvek se radujem svakom novom testu. Ne secam se koliko puta sam ponovio da sve radim prakticno volonterski, izuzmemo li prednosti koje donose ovakve aktivnosti. Tu pre svega mislim na zadovoljstvo koje mi pruzaju promocije i test automobili, sa kojima se evidentno naveliko sluzim u privatne svrhe (a kako drugacije?). Upravo pregovaram ko ce mi ustupiti test vozilo za odlazak na letovanje (Andaluzija- Spanija), ali od para u celoj prici nema ni slovo "p". E kad se nakon svega javi onaj psihopata sa svojim "otkricem", zaista mi se sve zgadi. Shvati, ne znamo o kome se radi, ko je doticni "strucnjak" i sta ga motivise, znaci totalni anonimus koji "nekaznjeno" pise sta mu se hoce! Nisam za cenzuru, daleko od toga, ali 100 puta ponovljena laz na kraju postaje istina, sto ove moje sede kose ne mogu da podnesu. Danas nisam ustao od komjutera, zavrsavam restilizovanu Kiu Rio i Optimu Hybrid, kao i Focus SW ("novi", naravno), a tip nema pametnija posla pa hajde da malo njaka Pekija. I kada niko ziv ne spominje Renault, on mora da ga ubaci u svaku pricu. Sto rece neko mora da ga je jedan zgazio kada je bio mali... Tek da se zna, Renault me NIKADA nije pozvao na prezentaciju, i pre par godina su pojedini u Srbiji naveliko lobovali da mi se u Francuskoj uskrate test vozila... Necemo o tome, uostalom ne pamtim kada sam poslednji put uzeo nesto kod Renault/Dacia (jesam pre par meseci Lodgy/Doker Stepwey). Pocetkom jula rezervisao sam Captur sa novim 1.5 dCi/110 (do sada najsnazniji je bio 1.5 dCi/90), a negde u septembru planiram Espace. Inace cim budem pronasao novi posao, kupicu Lagunu! Da, imao sam vise Renaulta ( i sada posedujem Megana 2), jer nisam imao losih iskustava. Nikada ih ne kupujem nove vec samo sa 20-30 hiljada kilometara, kad im cena opadne za 50 %! Zasto je tako, bas me briga, kao sto mi uopste nije vazno da li je Laguna lepa ili ruzna. Sto ljudi, sto cudi, moj budzet za auto je maksimalno 12-13 hiljada evra, u privatnom zivotu od automobila ocekujem da je pouzdan, da malo trosi, da nije skup, da je siguran i da mi pruza dovoljno prostora. Sve to nalazim kod "polovne" Lagune 1.5 dCi/110 od godinu dve, ali kakve to ima veze za Peugeotom 508 i Mondeom? Da li je to spomenuto u tekstu? Veruj mi znam sta govorim, upravo sam zavrsio kurs za vozaca limuzine u trajanju od tri meseca (menjam profesiju po ko zna koji put, tako je to na zapadu), gde sam imao prilike voziti po 10 sati dnevno Citroen C5, Peugeot 508, Lagunu, Mercedes Classe E, Audi 6... Ne poredim ih, samo sam ih spomenuo kao jos jedno iskustvo. Ma da ne duzim, zasli smo duboko u noc.
Hvala na podrsci

don
11.6.2015 07:11
6
6

Hehe, hvala na lijepim rijecima.Isto to mi je rekao legendarni Djermano Senjanovic jos u zlatno doba Ferala, kada smo "zajednicki" ispisivali historiju. Kad se samo sjetim, stanoviti Franja gleda dramu u hnk, a sutradan ide: "reci Franji Linkol Abrahame, sa kog mjesta gledaju se drame...:-)"

Nekako vucem na "stiga" vrelih guma (obavijen velom tajne), dakako pod novim nickom, kako za koje trziste, pa tako za bosanskog bih bio the d(j)On, za albansko the d(r).On ;-)

Testove odradjujem na plejstejsn-u, kad bih ga imao :) Mator sam i ja za PS.To ti je moderno novinarstvo, sve sa simulatorima.(ocekujem reakciju forda Srbije zbog sumnje da sam izvrsioc testa forda mondeo na xboxu, a da je stanoviti P.R. zapravo fotosopirao slike)
Ako me put opet odvede u Pariz, sta je 8 sati voznje, samo ne stajem vise u , jel ono bjese Metz, pokisao sam ko ...Previse mi je, trenutno more uzburkano da bih mislio na zadovoljstvo, valja ladju u mirne vode odvest da ne bude titanik, a ja kapetan.Eto, sam znas kako je.Pa kad dodje bonaca...ako Bog da.Premda ne pijem pivu, a ni slanina mi nije draga.Bice veggi meni, sa teletinom ispod saca :D uz prave aljbanske krempite. Uh,sto ih jedan pravi u Dortmundu, prste za polizat.
Sad ce se javit pojedini, da je rijec o provokaciji, a ja samo volim slatko, a koji je kolac bolji od krempite, a i auto od Moskvica? :-)

don
11.6.2015 07:20
11
3

Nego, otkud ljudima ta facinacija sa ekranima u boji koji objedinjuju raznorazne funkcije u autu?
Evo neki dan, montiram na staklo onaj drzac mobitela, jedno treci po redu, jer pokidah prethodne s obzirom da su lose konstrukcijski rijeseni bili, ovaj sad je kudikamo prakticniji i vidi se da ga je delao neki kinez koji ima smisla za prakticnost i strojarstvo, i stavljam tako svoj mobitel tamo dje mu je mjesto, i pocinjem da cackam po navigaciji. I sad dok vozis, ispruzis se posteno da tipnes, pa opet jos jednom, pa jos jednom, pa gledas sta si stisnuo, pa pojacaj malo, a svo vrijeme pogled uperen na mobitel umjesto na cestu. Cuje se neka macka piterina, tj. socna psovka, i sve gledam iz kojeg ce zbunja izletit mali zeleni sa lizalicom da mi kaze "Herr dron, ahcis ojero und ajn punkt, bite." (to ja ono po Vuku).
Ma nek je meni dugmadi na volanu, jer "hocu barem jedan dan da sam Sumaher" :-).
Ima krmak pravo.
P.S.
ne idem na skijanje...

Bojan
11.6.2015 09:35
9
5

Zato Laguna ima.svoju pravu kupe varijantu koju je iskopirao cak i Mercedes jednim svojim.modelom.ove godine. Ostavite Lagunu pobogu ljudi. A i uopste model restyling trojke.nije ruzan...niti interijer niti eksterijer.

otac Makarije
11.6.2015 12:41
13
3

@Peki
"Pusti" Dejana, kojim god imenom, zavisno od vremena i lokacije, da se potpisuje. Držimo se "svete teme".
P.S. za decu te potpuno razumem, imam "dva komada", preko 12(Ž) i 14 godina (M), već duboko u pubertetu, koji mi "dupe samo tako pomeraju". "Besnoj deci" danas ugoditi ne možeš, taman da ih u "space shuttle" smestiš. Koje debile napravismo. Kada sam ja mali bio, bilo nas je pet u užoj porodici i svi smo i "peglicom" znali na more putovati. I svi bili srećni, komforno bilo, a ni klima nam nije nedostajala ( a prvih 15-16 godina sam uvek sedeo pozadi, u sredini i ni ledja nisam mogao da naslonim ).

Elem, "TEMA". Ako zanemarimo "cijenu" (koju ni duhom podneti ne mogu), rado bih imao baš 508 SW. Pravi porodični automobil, za "moje razumijevanje", naravno. Mesta taman koliko treba da 4 putnika veoma mnogo uživaju.
Bio bih u velikoj dilemi da li ovaj "re-design" 508 SW ili "novi" mondeo karavan, da li novi turbo benzinci 1,5/1.6 ili novi dizeli. Pojma nemam. Manje više, sve je to isto. Ford je kao noviji, ali jako "škrtare" čak i na krajnjim banalnostima (tipa onaj TFT od samo 4,5" čak i kod Titaniuma, dok će Vam 508 (posle redizajna) već od "Active" ponuditi i 7"). Naravno, "televizor" ne čini kola.
Kod 508 SW ne mogu "da oprostim" plastična vrata gepeka, doduše, ima ih sada i novi 308 SW ( a sa time "plastik-fantastik" rešenjem ne može nosač bajsa pozadi, sem "na kuku" ). Doduše, i mondeo karavan ( na pogrešnom mestu ) ima plastiku na metalnim vratima gepeka. Prokleta moda.
U 508 SW čak imam utisak da nije tako izdašan prostorom (nesporno, izdašniji je od sedana). Iako ima značajno veći Wb od prethodnog 308 SW ( mislim da je 12-13 cm razlike), moj je utisak da je pozadi (putnici drugog reda) razlika neznatna (svakako nema 12-13 cm razlike, ma, ni pola od pola toga), a da napred čak ima više mesta u 308 SW (kada je glava u pitanju, sigurno u varijanti sa panoramom). Naravno, limuzinski osećaj (i oprema) postoji samo u 508SW, dok je stari 308SW "sirotinjski" za njega.
Bez obzira, mondeo ili 508, razuman čovek bi imao veliku dilemu oko motora. Lepo je imati 2.0 TDCI/HDI od 150 ili 180 ks, ali, gde ćete Vi to danas "poterati" a da bar bodove "ne zaradite"? Tako da mislim da je dizelskih 115/120 ks daleko razumnije rešenje (u svetu dizela), a da ni savremeni benzinci uopšte nisu loše rešenje.
A šta god da (novo) kupite (pežo ili ford), ekonomski ste pukli u konačnom sledu. Naravno, prosečan godišnji obim katastrofe ( strmoglav cene ) možete umanjiti samo ako "to" zadržite bar "desetak" godina ili najmanje 200-250 kkm...

Enzo
11.6.2015 14:16
8
1

Pozdrav svima. Makarije, ovo za motor se slazem, toliko je kamera po EU da pozelim ono elektronsko za citanje znakova i usaglasavanje sa tempomatom.
Da biram izmedju dva motora, uzeo bih onaj koji ima vise stepeni prenosa u menjacu. Manja buka na 130.

Pekijevu logiku za kupovinu polovnog ne-bas-popularnog auta vrlo razumem. Jer imati skoro pa novu limuzinu 1.B lige umesto 10-12 godina stare limuzine 1.A lige (premijuuuum). Jos ako je napunjena opremom - milina. Alternativa uvidu za broj-dva manjeg auta germaskih korena cesto nije kompatibilna sa funkcijom.

Video prvog parkiranog Kaktusa, morao sam da pipnem ono na vratima, mekano, ali posle 5 sezona zima-leto deluje mi da ce trebati novo. Mada, ako nije skupo, vredi ga promeniti na nekoliko godina, osvezi fazon.

otac Makarije
11.6.2015 18:42
8
1

Enzo
U vezi petosteenih menjača, znaš kako je to kod VW grupacije, "manje je uvek više". Ili, što rekao Dr. Marušić, "Ono čega nema, ne može ni da se pokvari" :)
Ima lep test NOVE fabije u "Magazinauto":
"Ako mislite da je pet brzina zastarelo rešenje, u pravu ste, ali samo kada su u pitanju motori starijih generacija...
Vraćamo se na priču o prenosnim odnosima. Kao što rekosmo, stepeni prenosa su veoma dugi, čak toliko da je peta na manuelnom menjaču duža od sedme na DSG-u!"
5MT dolazi i uz oktaviju sa 1.6 TDI.

p.s. Mislim da u ovoj "mondeo klasi" više nema petostepenih menjača, čak ni uz 1.6 dizele. Taj "gaf" je bio kod 508 na početku prodaje uz 1.6 HDI i to je baš bila bruka, jer je u isto vreme 308 sa tim istim motorom ( i iste snage) dolazio samo uz 6MT.

Synyster
11.6.2015 19:33
12
0

Perica, nemoj gubiti vreme svadjajuci se sa Dejanom. Znas kako kazu - nemoj se nikad svadjati sa budalom, jer te prvo spuste na svoj nivo, a onda te dotuku iskustvom.
Dejan kad bude imao svoj magazin i kad on bude testirao automobile - neka radi i pise sta hoce. A do tada nema ni najmanje pravo da pljuje druge.
A ti samo nastavi tako, odlicno pises i uvek mi je zadovoljstvo da procitam tvoje tekstove.

don
11.6.2015 20:21
9
1

uh,sad citam, zao mi pekija, imas moju punu podrsku, a vidim i da prolazimo kroz slicne probleme i desavanja, tako da te razumijem u potpunosti. Primi kompa, moje iskreno saucesce! Gubitak roditelja je uzasan dogadjaj, svi misle da se njima to nece nikada dogoditi, ostaje velika rupa i praznina od koje se covjek rijetko kad oporavi. Jos jednom, mojem Iskreno saucesce.

don
11.6.2015 20:28
9
3

Probaj uzivati u carima prekrasne andaluzije, odlicnih autoputeva i cesta, jako toplog vremena, zanimljive okoline i cudnih benzinskih gdje prvo placas pa tocis (vidjeh to i u francuskoj).granada, sevilja, Alhambra...eh,budi uspomene.

Peki
12.6.2015 09:16
10
2

Internet drugari, zahvaljujem se na razumevanju.
U pravu si Don, gubitak roditelja ostavlja ogromnu prazninu, koja se povecava udaljavanjem dece. Pa jos bez para i posla, odnosno nedovoljno profesionalnih aktivnosti koje odvracaju od negativnih misli, i eto ti "belaja". Ostaje samo da me zena otkaci, i zreo sam za klosare! Ma neka je zdravlja, reci ce neko, ali sa 55 god i ono je u silaznoj putanji... Ne mogu vise cetiri-pet puta na dan, ha, ha, ha. Salim se, isplivace se nekako, ali ostaju duboki oziljci!
Andaluzija, da, imam nesto u tom magicnom regionu, relativno cesto odemo tamo na odmor. Bice valjda, ali tek u avgust (imsala, sto bi rekle moje komsije Arapi), mora se prvo "odraditi" Srbija u julu. Nista vise nece biti kao nekada, ali mora se, ima jos par zivih dusa tamo koje se obraduju kada me vide...
Iskrena preporuka, ko moze da ode do Andaluzije, vredi 4 dana putovanja kolima (po dva u jednom pravcu). Ne treba "kamara" para, izuzmemo li turisticke centre tipa Marbela, nije skuplje nego li u Grcoj. I njih je stigla ekonomska kriza, po tipicnim belim selima mozes popiti pivu ili kafu za jedan evro. Neki prijatelji kupise i prelepu malu kucu u selu, sa svim namestajem i dekoracijom, tako sto su prodali supak gansonjeru od 20 m² u Parizu! Ni "soma" evra po kvadratnom metru, jeftinje nego li u Beogradu. A sunca, ukoliko je Bog bio sa necim izdasan, onda je to sunce. Preko 300 suncanih dana u godini, sto bi rekao Charles Aznavour u jednoj od svojih pesama "meme la misere est meilleure au soleil" (cak je i beda laksa na suncu).
Pozdrav svima

otac Makarije
12.6.2015 11:02
8
1

Peki
Ja sam majku "kremirao" u prethodni utorak. Malo je "blesav osećaj" posle.
Na žalost, nakon što se rodimo, smrt je jedina izvesna sledeća stvar, a ono izmedju ta dva dogadjaja treba nekako preživeti i, ako je moguće, "lepim ispuniti".
Srećom za "to lepo", tu su svet automobilizma, koji nam (i) ti približavaš ( hvala ti za to ), kao i ovakva mesta, na kojima o tome možemo da "popričamo" ( hvala VG-u), a sve "to" nam ostaje i nakon što nas kao matore džukele "šutnu" naša draga deca i naši (nekada nam dragi i bliski) bračni "drugovi".
Iskren pozdrav.

don
12.6.2015 18:37
6
3

Ovdje je dobro, na trenutak pobjegnes od stvarnosti cisto Odmora radi. Spaja nas ljubav prema automobilima. Tvoje komsije bi rekle, ako Bog da, sto u prijevodu to znaci,a pise se drugacije, koliko je meni poznato.
Dobro kad ti daju auto na toliko dugo vremena, a sta je sa placanjem benzina, jel to pokriveno? Zar nije jeftinije avionom,ak se na vrijeme rezervira, neg autom jahat, gubis puno dana na put.
I bas,najbolje od svega i jeste ovo, kak neko rece, interaktivno novinarstvo, ta ziva komunikacija, al opet zavisi od covjeka tj novinara kakav je insan, sto bi rekle moje komsije bosanci.

Peki
12.6.2015 21:38
6
0

@Don, matematika mi nije jaca strana, ali cim se nesto pomnozi sa cetiri ispada skupo (cetiri avionske karte). U neka srecnija vremena, kupovao sam karte Pariz-Marbela, gde me je cekao iznajmljen automobil, i nakon par sati eto nas na plazi. Prosle godine sam proveo dane na kompjuteru trazeci avionske karte po prihvatljivoj ceni, najeftinije su iznosile oko 300 evrica po glavi. Posle slede troskovi iznajmljivanja kola nize kategorije (apsolutno neophodno), sto iznosi jos nekih 600 evra za tri nedelje. Lakom racunicom dolazimo do najmanje 2.000 evra samo za put, dok mi kolima treba tacno 650 evra. Uracunate dve noci u hotelu po 100 evra, gorivo i putarina. Sva sreca nema previse auto puteva koji se placaju, kada se ide preko Madrida besplatan je sve do Granade. E sad, jeste njakanje, ali deca vise ne ponavljaju kao Srek "stizemo li uskoro", zabiju slusalice od ajfona do mozga i dva dana nas ignorisu! Uvek spavam u zemlji Baska, u Spaniji, taman stignemo na poslepodnevno kupanje, veceru i setnjicu po gradu. Znas kako kazu Francuzi, putovanje je sastavni deo odmora, treba uzivati i u njemu! Kada se krene nedeljom ujutru, izbegnu se guzve, jer su svi zapucali na put u petak uvece ili subotu, a nema ni kamiona. Za neupucene, u evropskim zemljama ovima je zabranjeno da cirkulisu vikendom (osim hladnjacam i kamionima za prevoz zive stoke), sve do valjda 18 casova. ukoliko ne i kasnije. Nadam se da cu se ogrebati za neki novitet i ove godine, potrudicu se da Vam prenesem detalje i utiske.
Pozzzz

Japanautofan
13.6.2015 00:24
6
0

Molio bih redakciju da NE OBJAVLJUJE Pekijeve tekstove dok je na odmoru, da mu ne bi komentarima na portalu pokvarili isti :)) Ja sad vec vidim.....Spanija, more, hladovina u nekom lokalu, hladno pivo.....taman uzme mob. da procita komentare na svoj zadnji tekst kad ono zna se vec ko optuzuje Pekija za sve i svasta ...(Renault platio letovanje a Dacia avionske karte)..... pa kako onda uzivati u odmoru ? @Peki lepo provedi odmor i sve najbolje, znas vec da se salim....:)))

Peki
13.6.2015 11:39
8
0

Ha, ha, ha, japanautofan cak i da se ne salis, nema ljutnje! Samo daleko je avgust, u meduvremenu treba obraditi restilizovani Ford Focus SW 1.5 TDCi/120 (nema graske, nije 1.6 TDCi), Fiata 500X, spomenuti Captur 1.5 dCi/110, Mazdu 2, restilizovani Peugeot 208... Sve je vec rezervisano za odredene datume, tako to funkcionise ovde, a ne da vidimo sta ces napisati pa cemo razmisliti...
Nego dobar ovaj Focus (upravo ga vozim), sta ce reci onaj direktor u Grand Motorsu kada ga budem nahvalio!? Izbicu mu sve argumente kako se radi o zaveri!!!
Pozzzz

don
13.6.2015 17:53
5
2

Cuj,fokus dobar,da i to docekamo.da nije rijec o ucjenama,mobingu?sala.ilic ce da popi....
usput,jedva cekam 500x test,al kako ide ovdje objavljivanje,vidjecemo ga u decembru.
Upravu si za ovo glede odmora i putovanja.vazno je onda pronac jeftino a dobro (zaar to postoji) prenociste.
Neg,Peki kako stojis sa putopisima? Ak vec ides na ljetovanja,zimovanja il nekakav kraci odmor negdje,da bacis stagod i na papir,odvojeno od testa auta,nekakav blog pisat,mozda se moze zaradit i koja pinka,imas dara za pisanje,pa ugodno sa korisnim. Jos objavit fotografije Ilica radi,kakav tecaj iste izucit,nek se kcerke bave kreativnim radom,ide to zenama imaju smisla za detalje. Znam bar jednog ko bi cito i putopise,a sve sa smekom obicnog covjeka sa balkana. Evo,kad ti dade preporuku za Andaluziju,ak bih i isao autom,volio bih znati dje jeftino,a sigurno sa porodicom prespavati,dje dobro klopati,kakvu kaficu popiti,dje se dobro odmoriti,kud ici a ne platiti cestarine. Zeljko Malnar je pokojni,al je i imao lude tekstove,ti bi mogao bolje.bar iz zeke probat...cuj,fokus a jos dobar,hehe.oj,ilicu....

kiza
02.11.2015 23:37
2
0

auto kida kida kida kako spolja tako iznutra, jedva cekam da ga kupim jednog dana to sam zacrtao i bice tako sig!

Deux
20.2.2016 06:10
0
2

Smešno je uopšte uspoređivati nekakav Peugeot iliti bablju kočiju sa Fordom Mondeom. Mondeo je auto klasu ispred Peugeota i niti na jednom testu na svetu Peugeot nije ni blizu Forda. Osim u Vrelim gumama a za to sigurno postoje razlozi. Peugeot nije ni u čemu klasa za ozbiljnu usporedbu.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: