Ekskluzivno

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

Ekolo lađa

Odlaskom modela 407 i 607, novi Peugeot 508 nasleđuje ulogu admiralskog broda, bez obzira da li se radi o klasičnoj limuzini ili elegantnom karavanu. Ovo pod uslovom da nije pokretan slabašnim 1.6 e-HDi/112 KS, kada mu je prevashodni cilj što niža emisija štetnih izduvnih gasova

Poslednji “Pežo” sa peticom kao početnim brojem, datira još iz 70-tih godina prošloga veka! Za neupućene, radi se o modelu 505 (nasledio 504), koji je svojevremeno predstavljao vrhunac ponude, i važio za retko udoban i pouzdan auto svog vremena. Slično je i danas, sa novim 508. Ovaj renomirani francuski proizvođač želi se ravnopravno nadmetati sa elitnim nemačkim, bez da mu je to prevashodni cilj. Naime, 508 je razvijen uskom saradnjom sa kineskim partnerima, gde, nakon Francuske, PSA prodaje najveću količinu vozila.

A kako su Kinezi “ludi” za klasičnim berlinama iz ovog segmenta, stil 508 je dobrim delom adaptiran njihovom ukusu, bez da su zaboravljeni prefinjeni evropski. No, kako je ovo posve relativna stvar, na vama je da procenite koliko su dizajneri bili sretne ruke. Lično, nalazim da su se naveliko inspirisali Audijem A4 i A6 Avant, posebno kada se posmatra iz profila. Prednji deo je naravno personalizovan, sa neizbežnim lavom na haubi (sada i potpisan imenom “Peugeot” na masci za vazduh), ali je znatno manje “izdeformisan” nego li nekadašnji 407.

     
 

Novi stilski izraz označava izvesnu prekretnicu u dizajnu, no nema bojazni, spreda je i dalje dovoljno agresivan, što se ne može reći i za zadnji deo. Potpuno zaobljen, sa odlično integrisanom svetlosnom grupom, deluje znatno smirenije. Sav fluidan, ali sa znatno kraćim prelazima preko točkova, malim staklenim površinama i elegantnim aluminijumskim krovnim nosačima, ovaj veliki “lav” poseduje neophodnu dozu atraktivnosti. “La classe”, reče par kolega, koji su učestvovali u probnoj voznji, i nisu pogrešili. Sa 4, 82 dužine (+ 2 cm u odnosu na berlinu, odnosno za 10 više od 407 SW), ne prolazi neprimećeno, i bez ikakve sumnje, ubrzo će se u velikom broju pronaći i u floti poslovnih automobila. Nije bez razloga Jean-Marc Gales, Generalni direktor grupacije PSA, insistirao da se mora podići vrednost njihovih proizvoda, misleći, između ostalog, na vrednost prilikom preprodaje, jer, ovaj segment veoma je tražen kod tzv specijalista (Rent a Car i velike firme), te je na zvaničnoj lestvici (da, da i to postoji), 508 dobio 10 poena više od 407, svrstavši se tako u isti rang sa VW Passatom. Sigurno ne samo na lepe oči…

Progres na svim poljima
Sa povećim ključem u džepu (najzad izmenjen i personalizovan), na laki dodir bilo koje brave, otvara nam se unutrašnjost ovog šarmantnog Peugeota. Super, bilo je i vreme da PSA napokon opremi jedan model ovim retko praktičnim, i u poslednje vreme sve rasprosranjenijem sistemom. To ujedno znači da nije neophodno ubaciti ključ u bravu, već samo pritisnuti na taster START…, ukoliko ga pronađete! Naime, nije kao što smo se navikli negde sa desne, već sa leve strane upravljača, upravo kao i automatska električna ručna kočnica (“levaci” će biti oduševljeni). Praktično, samo ukoliko ste ga zadržali kod sebe, a ostavili upaljen motor i na kratko izašli iz automobila (da bi se recimo otvorila vrata deci ili izvadile stvari iz prtljažnika), nerviraće vas znažan zvučni signal. Bez milosti 508 odmah stavlja do znanja kako je ključ izvan zone koju pokriva.

Potom, zaista nije neophodno mnogo zagledanja i analiziranja, kako bi se uverili koliki je ostvaren progres u poređenju sa 407. Zaboravite neugledne i sićušne dugmiće od jeftine plastike, kod 508 je sve na nivou najboljih predstavnika u segmentu. Iako je instrument tabla potpuno klasične koncepcije, kao i čitav enterijer, dopali su nam se pregledni i bogati instrumenti. Sve je više-manje na svom mestu, zaista bi se dalo pomisliti da smo u nekoj renomiranoj limuzini, napravljenoj kod komšija sa druge strane reke Rajne. Kao šlag na tortu, prilikom startovanja motora, iz komandne table “sklizne” parče plastike, koja služi kao “Head-up” displej. Osim što precizno pokazuje brzinu kretanja, na njoj su i informacije sa GPS-a.

     
 

Ergonomija je isto tako bez zamerki, mada lično nalazim da i dalje ima previše komandi na upravljaču. Za žaljenje je međutim što jedan porodični karavan, ovakvog kalibra, ima toliko malo prostora za odlaganje sitnica, pre svega na samoj centralnoj konzoli. Teško je pronaći mesto za kutiju cigareta, žvake ili kontakt ključ, da bi se odložili, mora se otvoriti mali boks ispod naslona za laktove. Nema problema ukoliko je vozač u pitanju (otvara se sa njegove strane), ali suvozaču je gotovo nedostupan. Ni ostave u vratima nisu bog zna kako prostrane, jedino je zapremina pregratka za rukavice korektna.

Uprkos tome, zaista se prijatno osećamo u 508, kako zbog izbora kvalitetnih materijala, tako i zahvaljući velikom panoramik krovu (1,62 m² površine), u serijskoj opremi počevši od drugog završnog nivoa Access. Mesta za putnike ne nedostaje, što je i razumljivo, ukoliko se zna da je međuosovinsko rastojanje povećano za 92 mm, opet u poređenju sa 407. Zahvaljujući velikoj širini, tri odrasle osobe nisu preterano intimne na zadnjoj klupi. U zavisnosti od verzije, na raspolaganju im je i klima uređaj, sa izduvima između prednjih sedišta (ukupno četiri zone podešavanja).

Važna stavka u celoj priči je i prtljažnik, jer ukoliko ste se već opredelili za karavan, za predpostaviti je da je ovaj od primarnog značaja. Nema problema, osim što je prostraniji i praktičniji, ulazni otvor je neuporedivo veći. Zapremina, bez rezervnog točka, iznosi 560 dm3 (448 dm3 kod 407 SW, odnosno 515 dm3 kod 508 sa četvoro vrata), što je na nivou bratskog Citroena C5, ali i dalje manje od referentnog Passata (preko 600 dm3).

Ukoliko vam treba još više prostora, povlačenjem ručica sa strane automatski se obaraju nasloni, čime se dobija čitavih 1865 lit. Da bi se otvorila i zatvorila zadnja vrata, nije čak ni neophodno isprljati ruke, za skuplje verzije, odnosno uz doplatu, tu je električna asistencija. Komande su na daljinskom upravljaču, odnosno na samim vratima.

Ekolo dijeta
Posmatrajući spolja ovaj “golemi” 508 SW, odmah pomislimo da se radi o veoma teškom vozilu. Greška, upotrebom lakih materijala (poklopac motora od aluminijuma, peta vrata od plastike, poprečna ojačanja komandne table od magnezijuma, novi i za 12 kg lakši prednji trap…), uštedelo se nekih 35 kg, tako da Peugeot navodi skromnih 1.430 kg.

     
 

ponašanje na putu,
kvalitet materijala i završne obrade,
prostor na zadnjoj klupi,
prtljažnik

malo praktičnih pregrada i boksova,
robotizovani menjač,
cena

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1560
Broj ventila/tip ubrizgavanja 8/common-rail
maks. snaga [KS/o/min]112/3600
obrtni moment [Nm/o/min] 270/1750
Karoserija
tip/broj sedišta/karavan/5/5
D x Š x V [mm] 4820x1920x1476
Međuosovinski razmak [mm] 2817
masa vozila/nosivost [kg] 1430/565
zapremina prtljažnika [dm3] 560-1865
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/55 R17
Prenos snage
pogon napred
tip menjača/stepeni prenosa automatski robotizovani/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 12,5
maksimalna brzina [km/h] 192
prosečna potrošnja [l/100 km] 6,9
buka pri 100 km/h [dB] 63
zaustavni put [m] 36,7
CO2 g 116
Početna cena u Srbiji od 21.720 evra

Tim bolje po njega, jer kada je pokretan malim 1.6 e-HDi, svaki kilogram, upravo kao i konjska snaga, mnogo znače! Pa što ugradiše tako slabašan motor u toliku karoseriju, zapitaće se neko? Postoji bar nekoliko dobrih razloga, od kojih je prvi potreba za jednim osnovnim dizem agregatom, finansijski relativno pristupačnim, kao što je to bio slučaj kod prethodnika. Drugo, u kombinaciji sa robotizovanim šestostepenim menjačem (voženi) i sistemom Stop&Start, izbacuje u atmosferu skromnih 116 g/CO2 po kilometru. I treći, kad već ovaj blok koriste jedan Volvo V60 i Ford Mondeo SW, pa što nebi i 508, lakši za stotinak kilograma? Dobro, dobro, nego kakav je rezultat pitate?

Iskreno rečeno polovičan, i to ne zbog samog motora!? Krivca treba tražiti u spomenutom automatskom menjaču, koga bi pre trebalo nazvati poluautomatskim, koliko mu je često neophodna asistencija vozača. Osim što okleva sa prelazima, ovi su popraćeni neprijatnim cimanjem, tako da je neophodno posegnuti za “šapama” pored upravljača, nebi li se izabrao adekvatni prenos. Srećom, postoji i mod “Sport”, kada menjač pokazuje izvesnu inteligenciju. Prenosi ostaju duže angažovani, a ukoliko se popusti gas, ne prelazi sistematski i viši prenos, tako da je izvodljivo kočiti motorom. Za one kojima se ovaj menjač “gadi”, napomena da postoji i klasičan manuelni, ali sa samo pet prenosnih odnosa!

Perfomanse su naravno skromne, posebno kada se radi o ubrzanjima (12,5 sec do 100 km/h), dok je maksimalna brzina od nekih 190 km/h, sasvim zadovoljavajuća. Sam motor nam je dobro poznat, no ponovimo da je nedavno ozbiljnije dorađen, tako da sada razvija 112 KS, uz 270 Nm obrtnog momenta. Ukoliko ništa drugo, zahvaljujući obilnoj izolaciji, izuzetno je diskretan, moglo bi se reći i ekonomičan. Naime, u saradnji sa izuzetno sofisticiranim sistemom Stop&Start, gasi se se odmah po zaustavljanju, odnosno pokreće, čim se podigne stopalo sa nožne kočnice (brzina startovanja iznosi samo 0,4 sec). O njemu smo opširnije pisali prilikom testiranja modela 308, sada, naglasimo samo da apsolutno ima smisla, posebno jer je u serijskoj ugradnji. Jednim delom zahvaljući ovom sistemu, prosečna potrošnja ne prelazi 7 litara, sa rasponom između 5,2 i 8,5 lit.

U svakom slučaju, 508 pruža odličan kompromis između udobnosti i vozne dinamike, i kao takav, sposoban je lako podneti i duplo snažniji agregat. Nema nikakvih problema ukoliko se pojača ritam, precizno upravljanje, snažne kočnice i savršeno izbalansirana šasija, ulivaju poverenje vozaču.

Problemi međutim nastaju u vožnji po gradu, gde izdašne spoljašnje dimenzije, ograničena vidljivost, veliki prečnik okretanja i osetljiva karoserija, ne olakšavaju život vozaču.

Preko 40 verzija
Ponuđen odmah u dve karoserije, sa šest agregata i pet završnih nivoa, 508 cilja široku klijentelu. Pored voženog, tu je i 2.0 HDi od 140 i 163 KS (prvi trenutno nedostupan, zbog nemogućnosti Hitachija da isporuči par elektronskih komponenti, zbog poznatih nevolja koje su zahvatile Japan), kao i 2.2 HDi od 204 KS, isključivo u GT izvedbi. Odličan šestocilindarski 3.0 HDi, nije u ponudi, pre svega kako bi zaštitio Citroen C5. Šteta ! Boje benzinca brani samo jedan blok od 1600 cm², razvijen u verzijama sa 120 i 156 KS. Prvi je ujedno i najjeftiniji, u Srbiji košta 21.720 evra, što je za nepunih 1.000 evra više od limuzine. Najskuplji je naravno 2.2 HDi GT, za koji treba “bagatelnih” 37.210 evra. Što se tiče voženog 508 1.6 HDi, računajte na najmanje 23.160 evra 5 (sa manuelnim petostepenim menjačem), za osnovni model Access. Naš je bio znatno bogatije opremljen (Alure), spomenimo samo sedišta u kombinaciji koža/platno, naplatke od 17 Cola, znažno zatamljena zadnja stakla, GPS, spomenuti ključ “slobodne ruke”, senzore pozadi za pomoć pri parkiranju, dvozonski klima uređaj…

U želji da udovolji veoma zahtevnoj klijanteli u segmentu, Peugeot je ozbiljno “zalegao” na posao. Malo toga se realno može zameriti 508-ci, kako u estetskom smislu, tako i po pitanju opšteg kvaliteta i vozne dinamike. Jasno je ipak da 1.6 e-HDi, ispunjava samo osnovnu funkciju transporta, za istinsko uživanje u navedenim kvalitetima, neophodno je posegnuti za snažnijim agregatima.

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
21536
Postavljeno: 16.11.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Milan
16.11.2011 18:00
18
10

Ovaj 508 nikako da mi zapadne za oko.

Leon
16.11.2011 21:46
23
3

Iz jednog ugla lep,pa mi se nesvidi,a onda na sledećoj slici opet lep...Zanimljiv dizajn,kao i filozofija Peugeota.Ne sumnjam da je dobar auto.

Đura
17.11.2011 15:43
19
7

Nedavno sam video jedan u BG, atraktivniji je uživo nego na fotografijama. Limuzina mi je ipak zanimljivija, još kada bi ugrađivali snažni V6 3.0 HDI... Ovaj 1.6 HDI nije bog zna šta ni u 308.

asd
18.11.2011 12:43
9
33

Meni se dizajn nikako ne dopada. Verovatno su ga napravili po Kineskom ukusu. Daleko je ovaj pezo od Passata... i to ono - ihahajjjjjjjjjjj!!! :)
Pa cak je i Skoda Superb za ovo klasa! Cak mi je i Reno Fluence za ovog Pezoa institucija.
Neverovatno.

Somi
18.11.2011 18:20
11
9

Djura@ Djurine kucne carolije! Tebi bi Djuro kao i tvom imenjaku falile neke drumske carolije ili sta je po sredi? Reci mi molim te, sta bi ti radio sa tim V6 motorom po danasnjim saobracajnim propisima? koliko svi znamo u Srbiji se nigde ne moze voziti ni 150km/h, a ti bi ga gazio preko 220, pa te pitam gde ili ti ides na neke trke? Sjajan je u limuzinskoj verziji, video sam ga pre 2 nedelje u Bg i pitao sam coveka kad je izlazio iz njega jel zadovoljan izborom? Kaze ovako: prezadovoljan sam, ovaj moj je dizelas 2.0 sa 163konja i uzeo sam ga u Nemackoj gde i zivim i radim, tako da mi je potreban komforan, ali i ekonomican auto jer puno prelazim sa njim. Verujem da je prava tragedija imati ovakvu limuzinu sa samo 112 konja, to je muka za vozaca, ali i saputnike koji ocekuju malo vise kad sednu u ovakvu limuzinu.

Milan 2
18.11.2011 22:00
6
8

Ovo je prvi Pezo koji mi se svidja, pod uslovom da ima 17-ice felne, autmoatsku rucnu konicu i jos neke detalje koje ga cine "napucanijim", jer u osnovnoj ili "sirotinjskoj" verziji izgleda nekako neprimetno.
Peki, molim te da mi kazes, jel se verzija 2.0 sa 163ks moze uzeti i sa manuelnim menjacem i jel se oseti razlika u odnosu na slabiju verziju od 140ks?

Peki
19.11.2011 09:57
14
5

@Milane pozdrav, da 2.0 HDi/163 postoji sa manuelnim i automatskim sestostepenim menjacem. Slabiji 2.0 HDi/140 trenutno nije dostupan zbog toga sto mu nedostaju odredene elektronske komponente, koje je proizvodio Hitachi. Cunami je rasturio postrojenja, koja jos uvek nisu osposobili.
E sad, razlika u snazi se verovatno oseca, ali 2.0 HDi/163 nisam vozio u 508-ici. Imao sam ga u Citroenu DS4 i nedavno u DS5, kao i nesto ranije u 5008. Peugeot navodi bolja ubrzanja od 9,2 sec (140 KS 9,8) i maksimalnu brzinu od 225 km/h (slabiji 210 km/h). Verovatno je ubedljiviji prilikom medubrzanja, dok je potrosnja prakticno identicna. Nekom drugom prilikom uzecu sam vrh ponude, tj 2.2 HDi/204 KS. Kazem ovo zbog komentara Dure, koji je pozeleo prestizni V6 HDi/240 KS. Ovaj nije u ponudi zato sto PSA zeli da zastiti Citroen C5, koji ga poseduje. No iako je snazniji od 2.2 HDi, imaju isti obrtni momenat od 450 Nm, dok je cena "sestaka" znatno visa. To bi nepotrebno podiglo cenu 508-ce, koji i ovako nije mala.
E sad odgovor i za Somia, odnosno glasno razmisljanje. Sirova snaga ne sluzi da bi se vozilo 240 km/h, jer osim pojedinih deonica u Nemackoj, za ovako nesto se u mnogim evroskim drzavama zavrsava u zatvoru, uz konfiskaciju vozila i ogromne novcane kazne.
Omogucuje pre svega snazna ubrzanja i medubrzanja, odnosno sigurno preticanje, a dobro dode i egu vlasnika. I sam si rekao da je prava tragedija imati ovakvu limuzinu sa slabasnim 1.6 Hdi.
Pozdrav svima

Milan 2
20.11.2011 11:42
10
3

Peki@ Ja mislim da je ova verzija 2.0hdi/163ks najpogodjenija verzija koja pruza najbolji odnos performansi i potrosnje i moze da uspesno pokrije siri broj razlicitih modela odredjenog proizvodjaca.
Sto se tice verzije 1.6hdi, to je stvarno velika tegoba i za sam auto ovog segmenta, a i za samog vlasnika, ja mislim da se nece nesto prodavati, mozda ga pazari po koji penzioner u Francuskoj :)
Ni ja ne vidim potrebu da V6 motorom, pogotovo pored novog 2.2hdi koji ima cak 204ks, mislim da je i taj puna saka brade i daleko zahtevnijim vozacima. Opet ponavljam konacno su pogodili sa 2.0 motorom, pogotovo za nase ljude u Srbiji koji ce imati snazan motor, a nece morati placati porez na "luksuz" koji postoji ja mislim samo u macehi Srbiji. Jedva cekam da procitam test DS5 sa tim motorom, uf Peki, dodje mi da opljackam banku da bi kupio DS5, skoro mi se neki auto nije tako svideo, valjda cu ga nekad moci uzeti :(

lazar bojanić
20.11.2011 17:59
11
4

Meni je ovo baš lep auto i spolja, a bogami i unutra gde mi se čini da je napredak veći i da sad to miriše na Audi :)

Pomalo ne kapiram o kakvim se uštedama radi kad moja Mazda 6 sa 2.2 dizelom troši isto kao i ovaj mali "štediša" , ide bolje a isto košta ? Čak je i euro norma ista pa se pitam gde je tu caka ? Mada ruku na srce i te ponuđene performanse su skroz OK , možda samo da je ubrzanje malkice bolje od tih 12 sekundi ...i onako MUP predviđa nabavku 5.000 kamera za merenje brzine pa vi sad jurite :)

Sve u svemu bravo za Peugeot !

Peki
20.11.2011 19:45
10
2

Ha, ha, ha, e moj MIlane, kupices ga kada i ja, polovnog, za 3-4 godine, kada izgubi najmanje 50 % od sadasnje vrednosti. To znaci za jedno 15-16 hiljada evra, pa na kredit od 4-5 godina. A kada ga na kraju isplatis, Citroen ce lansirati DS10! Kriza je druze za radnicku klasu i na zapadu, kada platis razno razne poreze i komunalije, ostaje ti sam da prezivis, kakvi bre novi i skupoceni automobili. Znas sta mi jednom napisao jedan pametnjakovic, koji ocigledno nije nikada otisao dalje od svog sela, citiram; "kakav sam ja to novinar kada privatno ne vozim barem jedan BMW Serije 3"? Sta ces, banke jos nisam krenuo da pljackam, recimo da sam malo omatorio za takve aktivnosti...
@Lazare, u pravu si, mali motor u velikom i teskom automobilu, samo na papiru malo "konsumira". U praksi, cim se temperametnije potera, trosi mnogo vise nego sto to fabrika deklarise. Vise se radi o osnovnoj ponudi, kako bi se u reklamnim spotovima istakla relativno atraktivna cena. E sad, na zapadu ima sve vise disciplinovanih vozaca, koji zaista respektuju ogranicenja. Maksimalno 135 km/h (125 kada je ogranicenje od 120 km/h), sa podesenim regulatorom brzine, sto znaci da im je 1.6 HDi puna kapa. Peugeot planira da ce ovaj predstavljati oko 20 % prodaje, najsnazniji 2.2 HDi, manje od 10 %, upravo koliko i benzinci, sve ostalo otpada na 2.0 HDi.
Pozdrav

Gordan
20.11.2011 22:55
8
3

Ovo je adekvatna zamena za 407 ali ni doc 607-ci.Pezo mora da napravi 608 ako zeli da ostane u vrhu i da parira nemcima sa luksuznim i prestiznim limuzinama.Italijani su vec izbacili novu lanciju thezis.Jedino Francuzi u Evropi nemaju prestiznu limuzinu.(Tu je do duse vec vremesni citroen c6)

Дејан
20.11.2011 23:00
8
2

Возим већ 4год. пежо 607 2.7 дизел и могу вам рећи да овај 508 никако не може да буде замена за њега.За 407 је у реду,али пежо треба да направи 608 ако хоће да остане у врху

Milan 2
20.11.2011 23:05
11
1

Slazem se sa tobom Peki. Znas, isto tako mi pricaju i prijatelji kaa dodjem u Srbiju, pa kako ne mozes, kolike su vam "velike" plate, ja bi to mogao, ma sta je to 20.000 eura i jos mali milion pitanja i zakljucaka na koje vise nemam snage da odgovaram. Mada znas, gledam auto oglase, recimo luksuzan auto star do 3 godine sa predjenih ne vise od nekih 60-70 hiljada km se moze naci za 15-16 hiljadarki i to u zaista odlicnom stanju i to je realnost nasih ljudi koji zive na zapadu, bar njih 80% bi moglo ici do tog financijskog maksimuma da ne ostane na hlebu i salami celog meseca. Sad, ti ga odplatis i vozis 4-5 godina i na kraju izgubis pola od te cifre i uzmes za njega 7-8 hiljada i onda te pare das za ucesce za drugi noviji model i tako u krug. Znas, je...es zivot ako se svodi na to da imam za hranu i letovanje, a da si nista vise ne priustim, pa cemu onda svrha zivota, meditiranje i cekanje sudnjeg dana? Nego kad ocekujes na testu Hyundai i40 limuzinu? Bilo bi dobro da uzmes onu dizel verziju sa na zalost samo jednim motorom 1.7, pa bi bilo dobro da uzmes onu jacu verziju sa 136ks. Nadam se da ce Hyundai biti razuman sa cenom, ako bude kostao 1000 eura manje od recimo 508-ce, pa naravno da bi pod uslovom da imam pare pre uzeo Pezo sa jacim dizelasem.

Милан
05.4.2014 20:18
0
0

Похвала новинару што је употребио назив" слободне руке" а не немачи израз" нанд фреи" наши лингвисти који спавају треба да почну да измишљају одговарајуће називе који се користе у ауто индустрији како небисмо кварили свој језик и били смешни приликом изговора страних.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: