Uporedni test

Peugeot 308 1.2 Puretech 130 EAT8 i BMW Serie 1 118i/136 automatik

Na tri šape

Dva agregata, šest cilindara i šesnaest brzina! Nezamislivo do još pre koju godinu! Peugeot 308 i BMW serije 1 danas bez kompleksa stavljaju u prvi plan trocilindarske agregate uz sofisticirane automatske menjače

Ne znam kako vama, ali mojoj malenkosti dugo je trebalo da "svari" trocilindarske pogonske jedinice. Dobro, u startu sam se sa njim sretao isključivo u malim gradskim automobilima, često japanskim, gde nedostatak snage i nije bio veći hendikep. Vremenom ta pojava je uzela maha, pa se agregati sa tri cilindra danas mogu pronaći na sve strane pa i u kompaktnim SUV, kao što su Seat Ateca i Peugeot 3008, odnosno u limuzinama u D segemntu, gde pre svega mislim na Ford Mondeo 1.0 Ecoboost/125.

Zahvaljujući razvoju tehnologije, danas ne čuditi što trocilindarski agregati pogone "mali" BMW, odnosno kompaktni Peugeot 308

Potpomognuti turbo punjačima, snaga i obrtni moment koji razvijaju gotovo su na nivou četvrocilindarskih agregata uključujući i užitak vožnje, posebno kada su povezani sa perfomantnim automatskim menjačima, kao u našem slučaju.

Dakle pred nama su BMW serije 1, kao jedini trocilindarski predstavnik nemačkog premiuma (Audi i Mercedes nisu se usudili...) i francuski 308, čiji je 1.2 Puretech više puta proglašen najboljim motorom u segmenu. Prvi navedeni nasledio je 1.5 od Minija Cooper, i to tek nakon restilizacije, krajem 2015. godine. A kad smo već spomenuli restilizaciju, serija 1 po drugi put lako je osvežena prošle godine. I dalje u ponudi sa troje i petoro vrata, sada je sa LED svetlima napred i pozadi, uz izmenjeni gril i nekoliko novih boja i završnih nivoa. Treba ipak istaći kako je na kraju životnog puta, nakon nekih dva miliona prodatih primeraka, novi je predviđen najkasnije do sledeće godine. Nebitno, ovakav kakav je i dalje je dovoljno atraktivan, posebno u završnom nivou M Sport, kao u našem slučaju. Spušten za koji milimetar i obuven u gume dimenzija 245/35 R18 (225/40 R18 na prednjim točkovima), i dalje je jedini predstavnik u segmentu sa pogonom na zadnje točkove, toliko dragim BMW-u. Naslednik će ga se odreći, odnosno biće sa prednjom vučom i na platformi mini vana Serije 2 Active Tourer.

Sa svoje strane, Peugeot 308 isto tako je restilizovan krajem prošle godine (test u arhivi), nakon četiri godine više nego uspešne karijere (preko 800.000 prodatih jedinica). Ukratko, stilom se izjednačio sa 2008 i 3008, od kojih je preuzeo vertikalnu prednju masku. Znak uzdignutog lava sada je na njoj, a ne na poklopcu motora, koji je isto tako izmenjen, zajedno sa branikom i svetlima za maglu.

Novi 308 deluje zrelije, atraktivnije, posebno u poređenju sa jeftinijim verzijama starog modela

     
 

Recimo, prethodni 308 nije imao pravo na velika LED dnevna svetla smeštena u okviru same svetlosne grupe, koja su kod novog u serijskoj opremi za sve završne nivoe. Zadnji deo praktično je netaknut, izuzmemo li za nijansu tamniju plastiku koja pokriva svetlosnu grupu. Po ugledu na BMW i voženi 308 imao je sportski duh, u vidu završnog nivoa GT-Line. Uz veće usisnike za vazduh, "suknjicu" na pragovima, gume dimenzija 225/40 R18 i lažnu duplu izduvnu granu, deluje kao pravi sportista. Koji je od ova dva predstavnika atraktivniji, da ne kažem lepši, na vama je da presudite, lično ostao sam prilično neopredeljen!

Peugeot dočarava šarm, BMW snagu
Sviđaju mi se oba, bez obzira što ni jedan ni drugi nisu u prvoj mladosti. To kažemo mi veterani, a naša « porodična test ekipa », sastavljena od bezmalo 40 godina mlađih vozača, kao što se moglo i očekivati, svoj glas dala je nemačkom proizvođaču.

udobnost,
ponašanje na putu,
menjač,
zapremina prtljažnika,
oprema uz završni nivo GT-Line

potrošnja po gradu,
pozicija za upravljačem,
veštački zvuk motora uz mod Sport,
prostor za putnike pozadi

Toliko slični a toliko različiti
Sa 308 imao sam priliku družiti se više puta, počevši od najslabijeg dizela pa sve do sportskog GTi od 280 KS. Zaključak je, barem kada se radi o unutrašnjosti, uvek isti, njegova arhitektura komandne table odudara od klišea i nije po ukusu tradicionalnih vozača. Treba vremena da se navikne na vožnju sa upravljačem smeštenim gotovo u krilu, a sve kako bi se oslobodio pogled na instrument tablu. Svi istrumenti su klasični, sa obrtomerom čija kazaljka ide sa desno na levo (tako ga manje zaklanja upravljač). U slučaju završnog nivoa GT-Line, ukoliko se aktivira mod "Sport", standardno belo osvetljenje prelazi u jarko crveno. Ujedno se na ekranu, između obrtomera i brzinometra, mogu očitati razni podaci, vezani za stanje turbo punjača. Slično je i sa enterijerom, gde se uspešno prepliću sport i luksuz. Prvo što pada u oči je retko mali upravljač, preuzet iz 308 GTi. U skladu je sa kratkom aluminijumskom ručicom menjača i nožnim komandama, kao i pojačanim bočnim osloncima na sedištu. Ova mogu biti u kombinaciji platno/koža (voženi) ili koža/aklantra (prevrnuta koža), opšivena crvenim koncem. Pronalazimo ga i na komandnoj tabli i vratima (konac), što čitavoj unutrašnjosti daje izvanredan "šmek". Restilizacija modela je poslužila inženjerima da porade i na zabavno-informativnom sistemu, sada bržem i efikasnijem.

Po svemu ostalom 308 identičan je sa bivšim, gde pre svega mislim na skučen prostor za putnike pozadi, u korist prtljažnika od "lepih" 420 lit.

     
 

pozicija za upravljačem,
jedini model u segmentu sa zadnjim pogonom,
zadovoljstvo u vožnji,
sprega agregata i menjača,
generalni kvalitet završne obrade

udobnost,
potrošnja,
zapremina prtljažnika,
cena

Za razliku od BMW-a, predviden je karavan model Peugeota, koji nudi zapreminu prtljažnika od bezmalo 600 litara



Kod nemačkog proizvođača nema previše eksperimentisanja, pozicija za upravljačem je apsolutno savršena! Osim što se sedište, sa snažnim bočnim osloncima (podešavaju se) može spustiti veoma nisko, produžava se i sedalni deo. U našem slučaju presvučena su tekstilom i aklantarom, i prošivena elegantnim plavim koncem.

BMW sedišta su mnogo tvrđa nego kod francuskog predstavnika, ali se ne može reći da su neudobna

     
 

Kroz trokraki BMW upravljač, veći je za dva broja nego kod 308, pogled pada na pregledne instrumente kružnog oblika, kakve smo navikli da sretnemo kod BMW-a. Isto se odnosi i na dizajn centralne konzole, sa ekranom od 6,5 inča, "nakačenim" na gornji deo (7 inča kod 308). Njen izgled nije značajnije evoluirao od lansiranja, i za razliku od 308 prilično je "natrpana". Uočili smo i novu komandu na centralnoj konzoli, pored menjača, za sistem multimedia, kao i obilatu upotrebu crne lakirane plastike. Kao i kod Francuza, donji deo je uglavnom od tvde i manje kvalitetne, no oba proizvođača posvetila su dužnu pažnju kvalitetu završne obrade.

Na zadnjoj klupi ni kod BMW nema mesta u izobilju. Ipak, serija 1 je duža za 8 cm (4,33 m) i ima za 7 cm veće međuosovinsko rastojanje (2,69 m) pa je time i prostor za kolena superiorniji



U Minhenu se izgleda štedelo na sunđeru i gumiranim ispunama sedalnog dela zadnje klupe, te su ona mnogo tvrđa i neudobnija nego kod Peugeota. Prtljažnik bavarca je takođe vidljivo manji, sa svega 360 litara zapremine je jedan od najskromnijih u segmentu.

Mali ali snažni
Trocilindarski 1.5 kod BMW-a zamenio je četvorocilindarski 1.6, iste snage. Znači 136 KS i identičan obrtni moment od 220 Nm, sa tim da navedenu snagu razvija pri samo 1.250 o/min (1.6 pri 1.350 o/min).

Peugeotov 1.2 Puretech manje je zapremine, no oslobađa bezmalo istu snagu od 130 KS, uz nešto superiorniji a vrlo bitan obrtni moment od 230 Nm (pri 1.750 o/min).

Inače ovaj uporedni test se nametnulo se sticajem okolnosti. Naime, pruzet na testiranje za Uskršnje praznike, Peugeot 308 se našao oči u oči sa BMW serijom 1, odmah nakon jutarnjeg kucanja jaja! Moj mladi prijatelj Stefan njegov je ponosni vlasnik od zimus, i nakon što sam imao više puta priliku voziti ga, najzad smo pronašli vremena da ukrstimo koplja. Mesto "okršaja" vikendica na stotinak kilometara izvan Pariza, taman zgodno da se uverimo u kvalitete jednog i drugog, kako na auto putu, tako i na lokalima.

Osam automatskih brzina, nepotrebno rasipanje?
Započinjem zapažanja sa modelom308, kojeg mi ga je Peugeot ustupio par dana ranije, kako bi upoznao novi osmostepeni automatski menjač EAT8, proizveden od strane japanskog Aisine. Do sada rezervisan isključivo uz najsnažniji 2.0 BlueHDi/180, ova menjačka kutija od nedavno je u ponudi i uz slabiji 1.5 BlueHDi/130, kao i uz voženi 1.2/130 i benzinski 1.6 THP, kome je snaga podignuta sa 205 na 225 KS.

Lepo, lepo, reči ćete, ali da li je zaista neophodno toliko brzina uz jedan ovako mali agregat? Iskreno rečeno nije, bivši šestostepeni sasvim je dobro obavljao posao. No dobro, kada ga već imaju logično je bilo i da se standardizuju uz sve modele, zar ne? Dakle istog oblika kao i kod nedavno predstavljenog DS7 i novog Peugeota 508, zaista deluje futuristički. U mod Drive ubacuje se pritiskanjem nadole, odnosno povlačenjem naviše, kada se želi prebaciti u "rikverc". Može i manuelno, za šta su zadužene dve ručice pored upravljača. Naravno da čitav sklop odlično funkcioniše, jedino je pri veoma malim brzinama, tačnije prilikom parkiranja, teško dozirati gas. Naš 308 kreće previše brzo po skidanju stopala sa kočnice, bez dodavanja gasa dostiže 7 km/h. Kada sam se na parkingu našao u "sendviču", sa automobilima ispred i iza udaljenim jedva nekoliko santimetara, bio sam na muci kako da ga isparkiram a da ih ne dodirnem.

Kod osmostepene automatike nedostaje fino doziranje, kao sa klasičnim menjačem i kvačilom, kada je izvodljivo pomeriti vozilo u milimetar precizno



Na otvorenom putu promene prenosa su česte, pri brzini od recimo 110-120 km/h, okleva hoće li u ostati u osmom prenosu ili "prešaltovati" u sedmi, ukoliko ne i u šesti. Aktiviranjem moda Sport, sve se poremeti, prenosi se tada vrše u znatno višim obrtajima, uz nazovi "sportski" zvuk i crveno osvetljenje komandne table. Jeste da je odziv na gas bolji, upravljanje je direktnije i izraženije je kočenje motorom, ali zaboga zašto se ne može isključiti to veštačko urlanje iz zvučnika, nepodnošljivo nakon desetak minuta vožnje?

Jednim pogledom
Peugeot 308

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

4,4

Funkcionalnost

4,3

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,20

Ukupno

4,16

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

4,4

Performanse

4,2

Dizajn

4,2

Kočnice

4,4

Ponuda prostora

3,9

Ukupno:

4,36

Kvalitet materijala

4,2

Motor

4,2

Završna obrada

4,2

Menjač

4,3

Ukupno:

4,18

Cena

3,8

Prosečna ocena: 4,173

Prelaskom u BMW, osetne su male, ali suptilne i važne razlike. Njegov menjač ima isto tako 8 prenosa, ali je realizovan od strane nemačkog ZF, iako proizvođač koristi i Aisin menjače (za modele sa prednjom vučom, X1, Active Tourer, Mini,...). Ručica je ovde znatno konvencionalnija (vertikalno postavljena), bez poluga pored upravljača, ali ju je uvek dozvoljeno povući prema sebi i menjati prenose ručno. Funkcioniše savršeno, rekao bih da je za nijansu brži i prijatniji u svakodnevnoj upotrebi, posebno pri nižim brzinama. BMW 118i ima više modova funkcionisanja, od Eco do Sport (prekidač isto tako pored ručice menjača), koji utiču na parametre motora, ali zvuk ostaje uvek prirodan. Tim bolje, jer za razliku od 308, zaista treba dobro napregnuti uši kako bi se prepoznalo tipično trocilindarsko režanje. Nemački linijski blok 1.5 ima dakle veću zapreminu i snagu od francuskog 1.2, pa iako je obrtni moment nešto manji, nalazim da je perfomantniji. Deluje mi nekako "punije", bolje odgovara na gas, i u direktnom duelu dokazao je da bolje ubrzava (za sekundu manje do "stotke"), uprkos tome što je serija 1 teža za gotovo 200 kg.

Nijanse ih razlikuju po poređenju perfomansi. Oba ubrzavaju do 100 km/h za manje od 10 sekundi i prebacuju maksimalnih 200 km/h.

Peugeot 308 1.2 Puretech/130 EAT8 GT-Line

Motor: benzin, 3 cilindra + turbo
Zapremina: 1.199 cm3
Snaga: 130 KS, pri 5.500 o/min
Obrtni momenat: 230 Nm pri 1.750 o/min
Menjač: automatski, Aisin 8 prenosa
Pogon: na prednjoj osovini
Dimenzije: 4.253 x 1804 x 1446 mm
Meduosovinsko rastojanje 2.620 mm
Zapremina prtljažnika 420 lit
Pneumatici: 225/40 R18
Masa: 1.204 kg
Rezervoar za gorivo: 53 lit
Ubrzanje 0-100 km/h 9,8
Maksimalna brzina 205 km/h
Prosečna potrošnja na testu 9,4 lit
Nivo izduvnih gasova 117 g/CO2
Cena u Srbiji od 20.990 evra (sa šestostepenim automatskim menjačem)

Jednim pogledom
BMW Serie 1

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,9

Kvalitet izrade

4,2

Ukupno:

3,95

Ukupno

4,20

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,4

Funkcionalnost

4,2

Performanse

4,3

Dizajn

4,3

Kočnice

4,4

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,36

Kvalitet materijala

4,2

Motor

4,4

Završna obrada

4,3

Menjač

4,5

Ukupno:

4,20

Cena

3,7

Prosečna ocena: 4,188

Po pitanju vozne dinamike stvar je slična i opet u nijansama i svodi se na lične afinitete. Peugeot je recimo znatno udobniji, njegovo ogibljenje (sedišta takođe) bez imalo muke upija sve naprevilnosti puta. Sa svoje strane, BMW 118i posebno sa navedenim gumama, prosto "razbuca" putnike po lošem asfaltu. O prednostima i manama prednje vuče, odnosno zadnjeg pogona, verujem da nema potrebe diskutovati. Po suvom asfaltu oba su podjednako sigurna, dok je po klizavom moj mladi prijatelj ukapirao da mora biti nežan sa papučicom gasa kao sa svojoj šarmantom devojkom.

Peugeot 308 je odlično izbalansiran, i potrebno je debelo preterivati sa brzinom kako bi se otkrili njegovi limiti

BMW Serie 1 118i/136 automatik M-Sport

Motor: benzin, 3 cilindra + turbo
Zapremina: 1.499 cm3
Snaga: 136 KS, pri 4.500 o/min
Obrtni momenat: 220 Nm pri 1.250 o/min
Menjač: automatski, ZF osam prenosa
Pogon: na zadnje točkove
Dimenzije: 4.320 x 1770 x 1420 mm
Meduosovinsko rastojanje 2.690 mm
Zapremina prtljažnika 360 lit
Pneumatici: napred 225/40 R18, pozadi 245/35 R18
Masa: 1.395 kg
Rezervoar za gorivo: 52 lit
Ubrzanje 0-100 km/h 8,7
Maksimalna brzina 210 km/h
Prosečna potrošnja na testu 10,1 lit
Nivo izduvnih gasova 112 g/CO2
Cena u Srbiji od 22.990 evra

BMW je zabavniji za voznju, ali se "guza" znatno lakše zanese i postavi u krivinu. Lepo, lepo, samo verujte mi reč, ukoliko bacite pogled na potrošnju, brzo ćete odustati od sportske vožnje. Putni računari odmah pokazuju dvocifrene podatke, po ugledu na gradsku vožnju. Ne, nemojte gledati fabričke podatke, želite li realnu potrosnju treba ih pomnožiti sa dva. Ko ne veruje, neka baci pogled na fotografiju gde se vidi da nakon pedesetak kilometara, isključivo gradske vožnje po Parizu (prosečna brzina 14 km/h), 308 popije čitavih 15 litara benzina.

Prosečna potrošnja BMW 118i se kreće oko 10 litara, što je za nepunu litru više od Peugeota 308

Naravno da može i manje, mnogo manje (5-5,5 lit), ali u optimalnijim uslovima i sa pero lakim stopalom na gasu. U to smo se već više puta uverili, trocilindarski agregati ekstremno su osetljivi na način i stil vožnje. Ukoliko se zna da oba proizvođača poseduje i odlične dizele, koji troše bezmalo 50% manje goriva, opravdano se postavlja pitanje zašto se opredeliti za trocilindarske benzince? A da, navodno su čistiji, a i nekome očigledno odgovara da sahrani dizele, pokrenuvši lov na veštice. Dakle, ukoliko vam voženi agregati nisu po volji, kod BMW-a postoji čitava paleta drugih (slabiji trocilindarski benzinski 116i/109 KS, kao i 120i/184, 125i/224, M140i/340 i dizeli 116d/116, 118d/150, 120d/190 i 125d/224), i tek neznatno skromnija kod 308 (1.2 Puretech/110, 1.6 THP/225, 1.6 GTi/270, 1.5 BlueHDi/130 i 2.0 BlueHDi od 150 i 180 KS).

Toliko o praktičnim zapazanjima, osvrnimo se sada na ružniju stranu ovog prijatnog vikenda, tačnije njihove cene. Ukoliko ste nakon svega gore nevedenog ipak rekli sami sebi kako vam upravo jedan takav model odgovara, znajte da predstavljeni 308 košta najmanje 20.990 evra (cena za verziju sa šestostepenim automatskim menjačem), dok BMW košta tačno 2.000 evra više (sa petoro vrata). Radi se naravno o osnovnim verzijama, dok vožene spadaju u sam vrh ponude, te je za njih neophodno "iskeširati" još nekoliko hiljada evra. Sadistički bi bilo sa moje strane upustiti se u nabrajanje serijske i dopunske opreme, duge kao dan bez hleba, prepustiću to zainteresovanim da sami "odrade" ili pitajte Morona. Činjenica je da su ovde predstavljeni GT Line i M Sport perverzno napunjeni svime što se danas može pronaći na polju bezbednosti i komfora, zbog čega je recimo BMW serija 1 u Francuskoj dostigla cenu od preko 35.000 evra. Previše za našeg mladog studenta, u celu priču umešali su se ko drugi do mama i tata (kućni prijatelji), uzevši ga na lizing za bagatelnih 600 evra mesečno. Previše i za moju malenkost, te iako sam se čitave sedmice lepo zabavljao sa ovim 308, dobri "stari" dizel 1.5 BlueHDi/130, vožen par meseci ranije, ostavio je na mene povoljniji utisak! Što se tiče našeg duela, ukoliko ostavimo po strani cenu, BMW mi se ipak učinio kompletnijim, zrelijim od Peugeota, pre svega na polju motorizacije, bolje uparenom sa automatskom transmisijom.

Ipak, iako je BMW odneo suštinsku pobedu, u neku ruku Peugeot je možda i moralni pobednik testa, ukoliko uporedimo odnos cene i ponuđenog!

Tekst i slike: Perica Rajković
5132
Postavljeno: 05.05.2018

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 05.05.2018

Peugeot 308 1.2 Puretech 130 EAT8 i BMW Serie 1 118i/136 automatik

Dva agregata, šest cilindara i šesnaest brzina! Nezamislivo do još pre koju godinu! Peugeot 308 i BMW serije 1 danas bez kompleksa stavljaju u prvi plan trocilindarske agregate uz sofisticirane automatske menjače


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 27.12.2017

Ford Fiesta 1.5 TDCi protiv VW Polo 1.0 TSI
Tekst sa video prilogom!

Jedna od tri najvažnije teme godine je pred nama. Naravno radi se o obračunu lidera B segmenta, Ford Fieste zvanično najprodavanijeg modela u ovoj klasi i Volkswagen Pola, slobodno možemo reći klasika malih automobila


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

22.10.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

12.07.2014

Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Peki
05.5.2018 01:02
13
1

Ne znam kako ali iz teksta je "isparilo" par reci, zbog cega sledeca recenica deluje besmisleno. Ovako je trebalo da stoji: "Ukoliko ste nakon svega gore nevedenog ipak rekli sami sebi kako vam upravo jedan takav model treba, znajte da predstavljeni 308 košta najmanje 20.990 evra (cena sa bivšim šestostepenim automatskim menjačem), odnosno BMW Serije 1 tačno 2.000 evra više (verzija sa petoro vrata)...
Zahvaljujem se na razumevanju.

Pitanje
05.5.2018 12:28
4
1

@Peki ima te recenice u poslednjem stubcu na pocetku i tu je jos od sinoc!

moron
05.5.2018 13:50
9
4

Ovaj prokleti Peki samo gleda da "popali" nas "posetioce" ... da posle čitanja ovog prelepog testa jurnemo u auto salone i odmah potrošimo novce ... Tako bih voleo neki savremeni automatik, bilo koji (nije nužno jedan od testiranih), suviše sam star da bih i dalje šaltao ... Može i već prastari "poluautomatik" Easytronic ili Easy-R. Bilo šta ...
Inače, 308 1,2 e-THP 130 EAT6 Active u Srbiji košta manje od onih "20.990" što kao "redovna cena" piše u cenovniku i na koju cenu se test pozvao (pošto je HDI 120 EAT6 "sa popustom" 18.590, dok mu je "redovna cena" 22.390), ali, voli uvoznik za Srbiju da se igra sa mozgom i dostojanstvom kupaca ...
Što se tiče deklarisanog ubrzanja, prvi put u životu sada na sajtu pežoa za Srbiju videh da posebno iskazuju ubrzanje sa i bez panorame (razlika je "lepih" 0,7 sekundi), a sa "starim" EAT6 i "bez panorame" ubrzanje je 9,1.
A sa novim EAT8 je 9,8, što samo potvrdjuje da nove eko norme ( Euro 6-d ) potpuno "ubijaju" motore.
Kako je krenulo sa tim "ekološkim mapiranjima" i "prigušenjima", kada dodje do Euro 7, "novi" motor od 150 ks će imati ubrzanje od 12-13 sekundi ...
A što je malo čudno, novi 1,5 HDI 130 EAT8 ima bolje ubrzanje ( 9,4 ). A možda i nije čudno. Tako i nova honda civic 1,0 sa 129 ks lošije ubrzava od dizel verzije sa 1,6 motorom sa 120 ks.
Nije tako velika ova potrošnja pežoa benzinca po Parizu ( 15 litara pri 14 km/h ). Još je i klasičan automatik (a oni po gradu po deklaracijama uvek troše više od manuelaca ). Meni "superlagana" ( potpuno "oguljena" ) "fobija" TSI 95 sa MT po BG pri prosečnih 15 km/h troši 12 litara...
Peki, znaš li zašto je PSA "batalio" robotizovani 6-stepeni menjač koji za vreme Euro 5 išao uz 1,6 e-HDI u 308, 3008, 508 i 5008? Kakva su bila Tvoja iskustva sa njim i da li je ovo danas ( EAT6 i EAT8) zaista toliki korak napred? I ako jeste, u čemu ?

Peki
05.5.2018 14:13
13
1

@Pitanje, siguran sam da je nedostajalo par reci sinoc, mislim da je redakcija ispravila tekst, tako da je moj komentar sada suvisan. Nebitno...
@Moron, vidis da sam morao da te "prozovem" u tekstu kako bi nam razjasnio neke nedoumice :-)
Zasto su ukinuli sestostepeni robotizovani menjac? zato sto je bilo previse kritika na njegov rad, uostalom radi se o klasicnom mehanickom menjacu, gde je funkciju kvacila preuzela hidraulika ili elektricna komanda, ne secam se vise... Taj menjac je zahtevao da vozac aktivno ucestvuje prilikom menjanja brzina, odnosno trebao je podici stopalo sa gasa, kada zeli promeniti prenosni odnos, rucicama pored upravljaca. U protivnom motor sam "presece" obrtni moment, kako bi izvrsio promenu, sto dovodi do neprijatnog cimanja. Ubio sam se objasnjavajuci prijatelji koji su ga imali kako ga treba voziti ne bi li izbegli ovu neprijatnost. No samim tim sto se radi o klasicnom menjacu, koncepcija je jednostavnija (pouzdanija), a cena neznatno visa (naplacivali su ga 500-600 evra vise). Sadasnji automatski menjacu su pravi, jednostavno se ne mogu uporediti sa tim robotizovanim. Sto se tice razlika izmedu EAT6 I EAT8, mogu potvrditi da ih ima, iako sam u tekstu konstatovao kako EAT8 i nije bio neophodan uz mali trocilindarski 1.2. No pre par dana sam uzeo jos uvek aktuelni Peugeot 508 2.0 BlueHDi/180 GT-Line EAT6, a sve u zelji da proverim vredi li jos uvek kupiti ovaj Peugeot. Takav ce i biti naslov, jer kao sto znas novi 508 pocinje ubrzo da se komercijalizuje u Francuskoj. Imao sam priliku smestiti se u njega i razgledati ga, no imam utisak da ova dva modela vise nisu namenjena istoj "publici"...
Pozzzzz

Kleo
05.5.2018 15:08
3
8

Da li Pezoov automatski menjac sa 8 brzina(kao ovaj na testu npr.) konacno ima duplo kvacilo?

Stojadin Crveni
05.5.2018 15:49
18
7

Pobedu je, po mom misljenju, odneo Peugeot, samim tim sto je BMW, evidentno, uporediv sa njim.

don
05.5.2018 16:49
11
14

Iako sam pravo bolestan,nekako sam došao do salona da vidim novu a klasu.cijena 40k e, bazna 31700,benzinac.
Ak ste vidjeli jedan Mercedes, recimo novi csl,onda ste ih vidjeli sve. A klasa nije donijela ništa novo, gotovo da je nakalemljena na staru, koji je većina teških ergonomskim grešaka ispravljena, ali idalje ostaje puna istih,posebno kad vidite njen volan na kojem od "100" dugmadi, 99 je za kontrolu multimedije. Pretpostavljam da se vozi kao i stara, znaci izuzetno neudobno, poput ovog bmw1. Mjenjač joj je isto automatski, ručice iza volana su redizajnirane ali ju idalje slijedi imbecilena Mercedesova logika upravljanja., mjenjač desno iza volana sve ostalo na lijevoj ručica.
Ko misli da je to premijum, neka sjedne u mazdu i provoza je.

boki
05.5.2018 17:22
18
3

Razum kaze da, ko zeli 308-u, treba da kupi karavan verziju sa 1,5hdi motorom.

don
05.5.2018 18:23
17
24

Razum kaže da se pežo ne kupuje :))))

moron
05.5.2018 18:39
14
2

@boki
Razum kaže da treba da kupi 308 SW sa 1,6 HDI, a ne sa 1,5 HDI :)
Kako mi reče prodavac, rezervoar uree ( oko 18 litara) kod 308 1,6 HDI "traje" skoro 25 kkm, a kod 1,5 HDI će samo oko 5.000 km ... Jesta de ja AdBlue skoro pa "džabe", ali, taj Euro 6-d "ubija" na svaki način.
SW 1,6 HDI 120 Active je trenutno bukvalno džabe u toj klasi ( 17.990) i čak kada bi ga opciono opremio svim mogućim bezbednosnim sistemima ( taj paket je 1.200 ) i stavio mu sve parking senzore i maglenke ( 510) i "boju" (500), to je tačno 20.000, a za te pare u Srbiji ne postoji ni blizu takav (tako motorizovan i opremljen) karavan C segmenta (sa Wb 273 cm, što niko nema u C segmentu).
Da je uvoznik od ranije držao takvu cenu karavana (HB+1.000, a ne HB+2.000, kako je bilo sve do pre mesec-dva), Srbija bi verovatno bila "prepuna" tih karavana.
@Peki
To što navodiš kao navodnu "manu" ranijeg pilotiranog ("ETG-6") menjača uz 1,6 e-HDI, za mene i nije "mana". Ako je neko "debil", taj je "debil" i "trzeće" pri šaltanju i sa nasofisticiranijim automatskim menjačem. Šteta što je PSA digao ruke od ETG-a ( danas ga ima samo još uz 208 uz atmos. 1,2, ali u verziji ETG5 ).
Ali, "moda" uzima svoj krvavi danak.
"Do juče", 308 mk1 je uz benzince nudjen sa 4AT (a dizeli sa 6AT), a sada prelaze na 8AT ... Mislim da je to na neki način "preterivanje", a na šta Tvoj test i ukazuje, ta "neodlučnost" menjača pri 110-120 km/h.
Kuda li ide ovaj svet :)
Žao mi je samo što se PSA napokon nije odlučio za automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Jer je "energetska efikasnost" ipak na njihovoj strani.
I hvala još jednom Ti za zaista dobar test. Nema Ti ravnog na ovim meridijanima :)

don
05.5.2018 21:38
8
14

E moj moron, taj mjenjač je živo smeće koje ne traje dugo, pogledaj proauto.ba
Kija ima svoj mjenjač sa dvostrukom spojkom, al pežo nije ni blizu, debelo zaostaju, još i ovaj novi nije dobar, vidiš da ne možeš parkirati.
Perika, Jel to.zet?
Priznajem,nije mi sjeo ovaj test,kad bih mu davao ocjenu, jedva dva da zasluzi.

bimba
06.5.2018 06:54
8
1

Pohvala za uporedni test,treba ih vise

Peki
06.5.2018 09:05
11
0

@Moron, merci za komplimente,...

Vidis, nisam obratio paznju da je karavan verzija toliko skuplja kod nas, u Francuskoj je razlika skromnih 950 evra.
U pravu si u vezi potrosnje AdBlue tecnosti, no verujem da je prodavac sa kojim si pricao preterao sa podacima.... Motor trosi ovu tecnost u zaviznosti od uslova voznje, u mesovitoj verujem da 1.5 BlueHDi moze preci 10-15 hiljada kilometara sa jednim rezervoaraom. Nedavno sam citao da se masovno odomacilo kod kamiondzija da nekako iskljuce "konzomaciju" ove tecnosti, zbog cega motori izbacuju deset puta vise stetnih izduvnih gasova...
Inace BMW i Peugeot su se odlucili za ugradnju automatskih menjaca marke Aisin i ZF jer se u sustini radi o proverenim menjackim kutijama i proizvodacima istih. Znas i sam, za njihov razvoj treba kamara para i dugogodisnje iskustvo, lakse ih i jeftinije poruciti kod nekog specijaliste. To se ovde naziva uberizacija, gotovo sve kompanije bave se iskljucivo principijalnom delatnoscu, periferni poslovi ustupaju se specijalizovanim firmama. Ja sam ranije radio desetak godina kod Renaulta, poslove vezane za informatiku i numericku stampu, ali cim smo izgubili ugovor, zavrsio sam na Birou za nezaposlene. Znaci nikada nisam bio na platnoj listi Renaulta, kao ni vecina proizvodaca rezervnih delova, cuvara, cistaca, informaticara, transportera vozila... Kada odem po test vozilo kod njih, ili nekog drugog proizvodaca, kljucevi mi ne preda neko zaposlen u Renaultu, ne, ne, opet su to spoljasnje firme koje daju (prodaju) svoje usluge. A nekada davno, u legendarnoj fabrici nadomak Pariza gde sam jedno vreme radio, Renault je imao cak i vatrogasne jedinice i lokalnu policiju na platnoj listi. Znas onu Njegosevu, "sve se menja sem kamanja, a i kamenje samo manje..."

moron
06.5.2018 17:15
8
3

Peki
Pa, na (kamionskim) oglasima već odavno imaš "emulatore" koji varaju centralni računar, simulirajući da u rezervoaru ima AdBlue tečnosti, i da sve funkcioniše. A uopšte ne trošiš AdBlue. "Emulator" je oko 600 eura (kako sam video).
Što se tiče potrošnje AdBlue kod vozila, ona ti je već sada (pre stupanja na snagu Euro 6-d), kod 1,6 dizela najmanje dva litra na 1.000 km (možeš da viidš u bilo kom upustvu, sve to ima na netu), a sa Euro 6-d (koju normu ispunjava novi 1,5 HDI), potrošnja će samo da poraste, verujem baš onako kako mi je i prodavac rekao, na oko 3,5 litra na 1.000 km ( to ti je "rezervoar uree na 5.000 km"). Pa, već sada na forumima (drugih brendova) mogu da se pročitaju žalopojke, jer nekima već sada troše 3-5 litara.
Što se tiče tvog pominjanja testa odlazećeg 508 SW (koji je još dostupan u prodaji, bar u FR), to je "poslednji Mohikanac". Za mene, to je "poslednji normalan pežo". Poslednji koji bih još uvek baš poželeo.Od ovih novih mi samo muka ...Pa i od 508 mk2 ...

Dejan L ®
06.5.2018 18:43
19
11

Perice, opet netačna informacija.
BMW jeste duži 8cm, i ima 7 cm veći međuosovinski raspon, ali hauba je na BMW-u duža 13cm i ti centimetri odlaze na haubu. Kabina je tesnija u BMW-u, a enterijer demode poput nekog starog Hyundai-ja.
Pežo je dizajnerski unutra svetlosnu godinu ispred BMW-a.
Pogledaj taj jadni Klaster kod BMW-a!
Užas, rugoba i sirotinja.
U svemu je Pežo pokazao kandže

zoki
06.5.2018 22:06
8
15

@don, Mercedes A klase krece sa cenom od 26200 evra kod nas a moze da kosta i 40000 evra sa dosta opreme...
Danas sam upravo gledao test tog auta i trenutno je bez konkurencije u klasi potpisujem! Izgleda fenomenalno i nema nikakvih dodirnih tacaka sa prethodnom generacijom osim sto malo lice, a u tome nema nista lose. Ne vidim poentu hejtovanja ovako vrhunskog automobila koji funkcionise na glasovne komande i ima najsavremenije sisteme bezbednosti u voznji, i za tri klase trenutno ispred svih! Hajde molim te mi trenutno reci koji je to auto u srednjoj klasi bolji od A klase???
Lesina od Alfa Gulie mozda, neki japanac ili francuz??? Tek kad izadje novi A3 ili BMW 1 imace konkurenciju, a ostali nemaju sta da traze! Auto jeste skup, ali se kupuje isto kao i levis 501 ili crveni Marlboro! Pokusaj da iskomentarises neki test bez pominjanja i hejta Mercedesa ili Nemaca, jer stvarno smaras vise covece, bez ljutnje...

zoki
06.5.2018 22:28
8
3

Samo jedna ispravka. Mislio sam na Gulietu a ne na Guliu, jer Gulia je klasu iznad u klasi sa C klasom. Gulieta je vec dugo na trzistu i sada vec zastarela na svim poljima...

Uros
07.5.2018 08:52
12
15

BMW serija jedan je najnepouzdaniji auto u klasi.
A3 je najkvalitetniji unutra, a najlepsi je Auris.
BMW je u seriju 1 ubacio toliko tvrde plastike da treba da kosta kao Duster. Serija 1 za 2019. ce da bude na nivou Golfa 7. Ceo projekat je zamisljen kao glavni konkurent Golfu, kompletno testiranje buduce serije 1 je radjeno pema Golfu 7. Vozio sam C4 i seriju 1. Ista plastika. Sta sem znaka na haubi BMW serije 1 ima bolje od C4? Nista

Boki
07.5.2018 10:32
14
2

Kada je u pitanju tehnika BMW je nesumnjivo bolji. Motor ima manji obrtni moment, ali je dostupan na ekstremno niskom režimu što je za svaki respekt, mada ne znam koliko je to bitno kod automatskog menjača. Takođe ZF-ov menjač ima znatno bolju reputaciju od Aisin-ovog, mada je Aisin dokazao pouzdanost tokom svoje dugogodišnje tradicije. Sa druge strane trvda sedišta pozadi su ubitačna za putovanje i nehumano je voziti decu u takvom autu. Uz mnogo manji gepek BMW jasno dokazuje da nije porodični auto kao što bi trebalo da jeste 308. Ipak toliko velika potrošnja goriva jednom malom porodičnom autu ne pristaje. Zbog potrošnje i jednom i drugom veliki minus. Vratite nam atmosferske motore sa 4 i 6 cilindara, trocilindraše ostavite traktorima i motokultivatorima!

Bane
07.5.2018 10:38
16
2

A odakle vama informacija iz teksta da se BMW jedini u premijum segmentu osmelio da ugradi trocilindrični motor?
Audi A3 se od restilizacije nudi sa 1.0 TFSI motorom od 115 ks koji ima tri cilindra.

don
07.5.2018 12:03
10
5

A sta da ti pricam, lijepo pise bazna verzija 30293eura, sa nekakvim amg paketom 40650,40eura, model A 200,lizing rata 289,02eura, slabo sam slikao ali mislim da pise 163KS.
Ono sto sam rekao, stoji, drugi je par rukava sto ti ne vidis ocite stvari. Volan A klase je uzasno dizajniran, poprecni presjek mu je u stilu aeroprofila, jako nezgdno se usuce u ruke i ne mozes ga drzati osim sa prstima. Onda te smijesne komande izrazito loseg dizajna, jos prstom moras ici po onoj crnoj "tackici" i buljiti ko stoka u opcije koje se listaju ispred tebe umjesto da gledas na cestu. Zatim, ovaj plasticni pokriv za drzace za case je lose napravljen, dosta otpora stvara pri otvaranju,a kod zatvaranja ga sam moras povuci (nema mehanizma da prtisnes rukom i on se sam zatvori). Tako lose rjesenje mozes vidjeti na GLE 350d 4 matic, recimo,koji pak kosta 92272 eura.Cak se nisu udostojili da ugrade kameru za voznju unazad, a kamo li 360° sistem, a kosta 40k eura.
Izvedbom komandi klime i dugamdi pored njih se takodje, ne mogu pohvaliti , djeluje kao da ce se svakog trenutka raspasti, a imate i dva dugmeta viska (cisto da vas posjeti da ne koristite zadnji paket opreme). Ista ne sluze nicemu. Sve ostalo, kao sto rekoh, je vec vidjeno, copy-paste, nicemu ne iznenadjuje. Sto se tice voznje, ne vidim zabavu u voznji auta koji ti bubrege premijesa kod prelaska preko prve poprecne neravnine, dizel motori su im izuzetno bucni, a za A i B servis placas 1100eura.
Sto se tice glasnovih komandi, u svom mercedesu sam pokusao naci ulicu 10 od 10 puta neuspjesno, Bergisch Gladbacher strasse, Köln, probaj izgovoriti, nece prepoznati nista od navedenog, docim waze sa telefona prepozna momentalno. Da ne govorim da se opet ne moze postaviti telefon na otvor ventilacije, jer isti je slab, ne moze ni cackalicu da drzi. I ima tu kamara stvari, ali kao sto rekoh, trenutno me drzi jaka upala grla pa mi se ne da tipkati. J...s auto kojem je upotreba ogranicena, a ono sto je kod drugih standard i lagano izvedivo, kod ovih je zakomplicirano do bola. Kazem jos jednom, sjedni u mazdu, ona je za mercedes- mercedes, a o vo. Iako ne volim kako se vozi, nema do djulije.Ali po udobnosti, kvalitetu materijala, bolja je od odgovarajucih mercedesa. Covjece, nema mjesta da stavim dvije kafe i da naslonim lakat desne ruke na njeno odmoriste, jer se isti taj naslon pomice (ukoliko hoces ruku da namjestis kako spada) i prosipa kafu, tako da imas samo jedno mjesto a i ono je ugrozeno, ne mozes spojit telefon na punjac i gledat u njega, jer isti mora biti u boksu, ako zatvoris naslon, presijeces kabel...i drugi mali milion ergonomskih gresaka. Cudo nevidjeno, klasican primjer kako ne treba napraviti auto. Nova A klasa ima neki pomak nabolje kad su u pitanju ergonomske greske, ali idalje ih ima. No, koja ce budala za taj djubar, kako moron rece, dati 40 kila eura?

moron
07.5.2018 15:25
16
2

Mada nisam kupac HB-a, kada bih morao da biram izmedju dva testirana primerka, izabrao bih 308, ali bi ostao žal za BMW-om. Pošto se uglavnom nosim razumom (mada kupovina novih kola verovatno i nije dokaz postojanja, već odsustva razuma), mislim da bi mi lakše pao trošak održavanja i eventualnih opravki pežoa, nego li BMW-a, iako mislim da je od ove dve tesirane varijante, BMW „mašina“ ipak koplje ispred. Doduše, nedavno sam čitao u AB da je neki nedavni (super)test jednog BMW-a baš sa ovim motorom morao da prevremeno bude prekinut zbog ponovljenih, a neotklonjivih problema sa motorom ... Dok do sada nisam čuo da je PSA imao probleme sa 1,2 e-THP. Redovno „guglam“ sa „1,2 e-THP problems“, ali, ne izlazi ništa ...

moron
07.5.2018 18:13
10
1

Don
Dobar ti onaj sajt koji si mi rekao da pogledam.

Nermin
07.5.2018 19:26
20
5

Sve potpisujem, serija jedan je precenjena, nema nista premijum, najveca glupost koju samo ime prodaje. Mnogo bolji auto je Megane RS full koza i alkantra. A ne plastika na koju sam se nalozio kao nezreli klinac. Nekada sam voleo sam BMW, a danas se pitam da li cete sazreti kao ja ili ostati zeleni zutokljunci zatrovani globalizmom i marketingom.
Vozia sam Megane RS i ne mogu vam opisat koliko sam se smorio i ubio u pojam zbog para koje sam dao na BMW

Peki
07.5.2018 22:47
6
1

@Bane, da, da, lepo sto si nas potsetio da se i Audio osmelio da ubacio trocilindarski blok, samo to je bilo "juce", znatno kasnije od ovde vozenih, a i ubedljivo je slabiji. Cim im treba veca snaga koriste cetvorocilindarski 1.5 TFSI od 150 KS. Sada se svi pale na trocilindrase, ako se tako nastavi zahvaljujuci VW uskoro cemo pronaci jedan takav i u Porcheu....

Rikošet
07.5.2018 23:35
22
1

Ako uz oba motora kao minus stoji potrošnja, a jedan od glavnih hvalospjevnih aduta koji proizvođači lijepe uz trocilindraše je upravo potrošnja, odnosno niža emisija CO2 onda se zaključak nameće sam po sebi. Njima je ostalo par kilograma željeza ili aluminjuma za kraći blok motora, ostali su i po jedan klip, karike, kraća radilica, bregaste, svjećica, kabl... Šta je kupac dobio? Manji motor, koji trosi više od četverocilindraša koji ima prirodniju i uravnoteženiju koncepciju. Da paradoks bude veći uz "jeftine" motore se kače skupi mjenjači , koji su pojefinačno vjerovatno skuplji od pogonskih jedinica. Na kraju kod trocilindraša nije bitno kako idu, jer će turbina potjerati i mrtvog konja u galop, bitna je činjenica da je sa njima više dobio proizvođač nego kupac, kojem se uporno trubi da je manje, bolje. Tri cilindra su čista prevara u svim automobilima iznad gradske klase...

moron
08.5.2018 11:48
11
1

Rikošet
Sve si apsolutno u pravu, bez greške, ali, čovek danas kao kupac ( pa i proizvoda iz oblasti autoindustrije) sve manje ima mogućnost stvarnog izbora. Tako da je i te 3 cilindrične motore teško danas izbeći. Srećom, može se, još uvek, ali, neki (bolni) kompromisi od kupca se ipak traže. I kamo sreće da su najveće ili jedino zlo za kupca samo ta 3 cilindra.
Službeno često vozim "fobiju" TSI 95. Sa 3 cilindra. Dugo sam "povraćao" od zvuka tog motora. Ali, čovek se na sve navikne. Na svako zlo. Pa i na prokletu "čkodu". Taj zvuk mi je danas čak i simpatičan. Podseća me na maruti 800 ...

Nikola
08.5.2018 12:20
11
5

A jeste li videli novi X3? Tek tamo za 50.000€ imate tvrdu plastiku, tvrđu od one u Fiat Tipo sedanu. Lepo je Piroški naglasio, poskupeo X3 za 15.000€, pa šta sad, tvrda plastika je dodatna oprema, šta će vam mekana premijum plastika ? To je za pi*ke

Tajkun
08.5.2018 21:01
5
1

@Don da li trenutno vozite Giuliu s obzirom da iznosite podatke o njoj?

Don
09.5.2018 10:15
9
5

Djuliju sam do sada vozio u vise navrata,te samo čekam da joj spadne cijena ispod 20k€ (trenutno 24500 najjeftinija). Trenutno kod mene licno je Mercedes b200 dizel,2016 sa kojim imam već 60 000km, i samo zbog cijene djulije nisam ga promijenio, inače bi bio carens ili grand c Max ili s Max, al mi se ne da zaj... vozit par mjeseci i kupit djuliju,radje cu pričekat. Usput, ova b klasa pa u tom stilu i a, su od 2011 na tržištu (kao djulijeta) i tek sad dobijaju nasljednika. A ni djulijeta nije losa, samo sto mi je pretijesna.

moron
09.5.2018 15:13
7
3

Don
Imajući u vidu da se francuski i žabarski "djubar" kao polovnjaci "dobro drže" koliko i kugla sladoleda na avgustovskom suncu, siguran sam da će neka lepa Djulija uskoro da Ti dodje na nivo targetirane cene :)

don
10.5.2018 09:46
7
3

Ništa bolje nego Mercedes (nov 38000, 1 godina poslije 17800e)

Rikošet
10.5.2018 12:06
12
1

moron

Današnja marketinška priča proizvođača o trocilindrašima mi zvuči ovako:

Ako zdravom konju odsječete jednu nogu i ugradite mu turbinu on će da bude jači, brži, ekonomičniji i izdržljiviji od konja sa četiri noge. Svi vi što ste jahali konja sa četiri noge do sada bili ste u velikoj zabludi, jer je jahanje na tri noge sa turbinom mnogo ljepše i ugodnije...

Niko pri tome ne nudi objašnjenje zašto je zdravom konju odsječena noga i šta je bilo sa njom, odnosno kako turbina utiče na njegovo zdravlje i dugovječnost...

Kada je riječ o trocilindrašima i izboru kupaca tu mi je interesantna jedna stvar koja se tiče stvarne vrijednosti automobila.

Nisam siguran da su kupci svjesni činjenice da je kod iste ponude (cijene) za jedan nov automobil sa motorom od tri i četiri cilindra ona za model sa tri uvijek skuplja, odnosno da će Škoda na Fabiji sa tri cilindra uvijek na njima više da zaradi od Hyundaija koji im nudi i20 sa motorom od četiri cilindra... Domaća tržišna kretanja određuju da će kroz eksploataciju vrijednost Fabije, a i šansa da ju kasnije lakše prodate biti veća. Međutim, niko ne računa da je Hyundai svom kupcu u startu dao veći blok, jedan klip više, dužu radilicu, bregastu, jedan kabl, svjećicu, karike, veći karter, odnosno veću vrijednost u motoru... Lično mislim da im je dao i bolji ugođaj u vožnji, ali to neka bude subjektivno zapažanje... Interesantan mi je taj inercijski izbor domaćih kupaca, koji i pored svega tog više vjeruju Škodi, nego Hyundaiju iako im prvi daju manje motora (željeza, gume, plastike, bakra...) od ostalih... Ovo nije rasprava ko je bolji od ova dva modela, ko ima podizače stakala, klimu, rezervni točak u osnovnoj opremi i slično... ovo je čisto osvrt na činjenicu da Škoda danas uspijeva prodati tri cilindra bolje nego neki četiri, uprkos činjenici da na taj način kupca "uskraćuje" za određenu vrijednost i da on to svojevoljno ignoriše... Ista analogija se može primjeniti i na BMW, Peugeot, Ford...

Rikošet
10.5.2018 12:06
7
1

moron

Današnja marketinška priča proizvođača o trocilindrašima mi zvuči ovako:

Ako zdravom konju odsječete jednu nogu i ugradite mu turbinu on će da bude jači, brži, ekonomičniji i izdržljiviji od konja sa četiri noge. Svi vi što ste jahali konja sa četiri noge do sada bili ste u velikoj zabludi, jer je jahanje na tri noge sa turbinom mnogo ljepše i ugodnije...

Niko pri tome ne nudi objašnjenje zašto je zdravom konju odsječena noga i šta je bilo sa njom, odnosno kako turbina utiče na njegovo zdravlje i dugovječnost...

Kada je riječ o trocilindrašima i izboru kupaca tu mi je interesantna jedna stvar koja se tiče stvarne vrijednosti automobila.

Nisam siguran da su kupci svjesni činjenice da je kod iste ponude (cijene) za jedan nov automobil sa motorom od tri i četiri cilindra ona za model sa tri uvijek skuplja, odnosno da će Škoda na Fabiji sa tri cilindra uvijek na njima više da zaradi od Hyundaija koji im nudi i20 sa motorom od četiri cilindra... Domaća tržišna kretanja određuju da će kroz eksploataciju vrijednost Fabije, a i šansa da ju kasnije lakše prodate biti veća. Međutim, niko ne računa da je Hyundai svom kupcu u startu dao veći blok, jedan klip više, dužu radilicu, bregastu, jedan kabl, svjećicu, karike, veći karter, odnosno veću vrijednost u motoru... Lično mislim da im je dao i bolji ugođaj u vožnji, ali to neka bude subjektivno zapažanje... Interesantan mi je taj inercijski izbor domaćih kupaca, koji i pored svega tog više vjeruju Škodi, nego Hyundaiju iako im prvi daju manje motora (željeza, gume, plastike, bakra...) od ostalih... Ovo nije rasprava ko je bolji od ova dva modela, ko ima podizače stakala, klimu, rezervni točak u osnovnoj opremi i slično... ovo je čisto osvrt na činjenicu da Škoda danas uspijeva prodati tri cilindra bolje nego neki četiri, uprkos činjenici da na taj način kupca "uskraćuje" za određenu vrijednost i da on to svojevoljno ignoriše... Ista analogija se može primjeniti i na BMW, Peugeot, Ford...

Petar Petrovic
10.5.2018 14:02
9
0

Peugeot jos i ima nekakvog smisla, udoban auto sa automatskim menjacem za krstarenje autoputevima. Ali BMW je potpuno besmislen, ne zbog tvrde plastike i sl, jer smisao tog automobila treba da bude uzivanje u voznji a za to su takve gluposti nebitne. Medjutim, za uzivanje u voznji je potreban elastican motor sa progresivnim razvojem snage i rucni menjac koji sa lakocom klizi u odabranu brzinu. BMW je imao cetvorocilindricni atmo 1,8 motor iste snage kao ova trocilindricna turbo zujalica, koja razvija max obrtni cim se dodirne gas. Potpuno beskorisno za bilo sta osim za klinacko polazenje sa semafora.

mivec
11.5.2018 00:08
12
2

Što se tiče priče o 3 i 4 cilindra (@Rikošet, moron) slažem se u potpunosti - uz konstataciju, da dok ima ovaca biće i vune. Preostaje uključiti mozak pre svega i potruditi se da budeš manje ošišan, iliti manje ovca jel.
Tri cilindra ne mogu biti nikad kao 4, a oni neka reklamiraju šta hoće. A Škodu ne bih uzeo ni sa 6.

Što se dva upoređena modela tiče, slična je priča. Mnogi ovde pominju da BMW ima neku tvrdu plastiku, manje komfora i sl.. Iskreno ne znam, ali znam da je zadnji pogon i šasija koja je predviđena i za tvin turbo V6 sigurno po BMW daleko skuplja od bilo koje mekane plastike koju ugradjuju konkurenti, pa i Pežo, koji btw drži cenu verovatno najslabije na tržištu. Ne hvalim BMW, samo navodim ono što se često zaboravlja a na čemu ja volim potencirati, najskuplji delovi automobila ne vide se iz kabine koliko god ona moderna bila.

moron
11.5.2018 10:39
6
1

Pri izboru poslovnog vozila ja sam glasao "za" i20, ali su zastupnici "čkode" pobedili. Enterijer u i20 je, inače, za mene neuporedivo prijatniji nego u "čkodi", oprema je bogatija. I čovek se lepo oseća ( ja sam se lepo osećao ). Sa druge strane, zvuk čkodina 3 cilindra je naprosto odvratan, a enterijer je prijatan koliko i mrtvački sanduk za živog čoveka. Toliko da pomisliš da si žrtva skrivene kamere. O dva serijska air baga da ne pričam (ali smo doplatili za 6 ).
Ali, surova je istina da TSI 95 sa ta svoja 3 frktava cilindra ide kao avion u odnosu na atmosferski 1,2 od 84 ks iz i20. Sa i20 sam imao muku i pri kretanju, jer taj motor kao da ime „knedlu u grlu“ dok ne dodje do oko 3.000 rpm (a iznad 90-100 km/h kao i da nema ubrzanje ). Patnja je ono za polazak i vožnju u odnosu na škodin TSI 95. Pri čemu škoda nesporno ima prokleto promašen menjač. Toliko duge prenosne odnose ( treća npr. ide do 135 „u zelenom“ ), da se čovek onda pri nekim manjim brzinama kretanja, zavisno od stepena prenosa, lako nadje u tako malim obrtajima da se motor „zaguši“ ( iako najveći obrtni moment razvija već na 1.400 rpm i ima „ravnu liniju“ do 3.500 ).

ja
11.5.2018 11:49
3
5

Cela ova prica o trocilindrasima je bila ista kada su sa osam prelazili na sest pa na cetiri cilindra. Samo onda nije bilo interneta.

Rikošet
14.5.2018 11:29
4
1

moron

Slažem se sa većinom tvojih zapažanja oko pozitivnih i negativnih osobina Fabie i i20, međutim u tvom dinamičkom poređenju TSI je jednostavno morao biti nadmoćan i to nam je savršeno jasno...

Tom Škodinom motoru sa 95 KS, Hyundai u Evropi parira sa 1.0 T-GDI motorom od 100 KS. Mi smo zadnja rupa na svirali pa ga ni nema u zvaničnoj ponudi...

Za onu moju teoriju "startnog uskraćivanja" adekvatnije bi bilo poređenje Škodinog HTP trocilindraša sa 60 i 75 KS, te Hyundaijevog 1.2 četverocilindraša sa 85 KS (ti znaš kolike su razlike u opremi, cijeni i ima li ih uopšte...). Dinamika je kod ovih motora u drugom planu i njihova poenta je da se jednostavno kotrljaju uz što niže troškove. Da ne ostanemo nikom dužni Fabiji sa 75 KS do 100 km/h trebaju 14,7 s, a i20 13,1 s. Kako to izgleda u praksi i da li je neko subjektivno brži ili nije je obično čitava nauka... Objektivno mislim da je Hyundaijev motor ima tu knedlu u startu, ali da je zato puno mirniji, kulturniji u radu... Čini mi se da bi i upaljen klima uređaj trebao puno više da opterećuje HTP nego korejski motor... To vjerovatno utiče i na potrošnju... Jedina prednost Škodinog trocilindraša u ovom slučaju je što u njega vjerovatno ide manje ulja nego u Hyundaijevog četverocilindraša... To koji je od njih trajniji i dugovječniji zna samo vozačka praksa...

Za kraj bih samo dodao da mi se i20 učinio kao jedan od najkomfornijih i najudobnijih modela u ovoj klasi što je za mene lično veliki plus...

Fabiji bih kod eventualne kupovine dao najveći plus zbog toga što kod nas ima status "svete krave" i vjerovatno bi mi na duže staze bilo lakše da ju vozim - održavam (više ovlaštenih servisa i boljih poznavalaca VW tehnologije), ali i prodam nebitno od njenog stanja, jer većina naše populacije još nije prihvatila Hyundaija kao legitimnog konkurenta Škode, pa on kao polovan obično i uglavnom neopravdano ne može da bude na istom cjenovnom nivou...

moron
15.5.2018 10:04
7
1

Rikošet
U pravu si da je fabia, a I škoda uopšte, kod nas “sveta krava”. Rekao bih – neopravdano. Jer su to za mene u svetlu oguljenosti preskupa kola.
Veliko je pitanje oko i20 I fabije šta je čemu pandan za poredjenje.
Ako gledaš po ceni, akcijska fabija ambition sa 75 ks I metalik bojom košta 8.750 I ti nemaš bilo kakav i20 cenom sličan tome. Ali I nemaš i20 tako bedno opremljen kao ta škoda, kojoj fali 520 evra samo da bi imala 6 air bagova kao bazni i20.
Kao ukupan paket (motor+oprema+”ugodjaj”), i20 Style+ sa 84 ks (mislim da je bio 10.200) nema pandan u bilo kakvoj fabiji. Bolji je kao celina. Za mene.
Ali, bila kakva “nadogradnja” tog i20 može biti jako bolna.
Za “prelaz” sa 1,2 od 84 ks na (atmosferski) 1,4 od 100 ks naplaćuje se 1.000 evra (pri čemu Hyundai kod i30 prelaz sa 1,4 atmosferskog na 1,0 T-GDI naplaćuje još 1.000, pri čemu ja nisam video da se T-GDI uopšte nudi uz i20).
Koliko god Style+ imao “dobru opremu”, on nema, primera radi, tempomat, što je u 2018. godini za mene “must have”. Mora da se doplati. “Neku stotinu” (ako se sećam),
Doplata za infotainment koji bi veličinom ličio na onaj koji nudi fabija style, je 650. Ta fabija, opet, u svom jadu I bedi ( 2 air baga) ima tempomat. I alu felne.
Znam, inače, koja su deklarisana ubrzanja za fabiju od 75 ks I i20 sa 84 ks. Skroz su ok. Šta više, odlična su u odnosu na, npr, novog jarisa 1,0 sa 68 ks (kada sam za njega pročitao,na dupe sam pao, blizu 16 sekundi ).
Meni se u tom B segmentu najviše dopada jaris 1,5 od 111 ks “lunja”… Ali, taj prokletnik nema tempomat. A u paketu sa tempomatom uši otpadaju.
Generalno, sav taj B segment je (meni) preskup.


Rikošet
15.5.2018 13:48
6
1

moron

Poentirao si, ova klasa je preskupa kako god da pogledaš...

Čudno mi je samo da ama baš niko od ostalih ne nudi "golaća" kao Škoda, jer trik sa "najnižom" cijenom na tržištima poput našeg predstavlja jak adut za privlačenje pažnje kupaca...

Pitam se samo kolika je zarada Škode na ovim Fabijama (ima li je uopšte), ako jedna Dacija po meni (karoserijski) lošijeg Sandera (sa motorom od tri cilindra) cjenovno drži iznad njih... Kako neko uopšte može da ponudi tako jeftin automobil, a da nije generalno najlošiji...

Tu poredim čisti skup metala, plastike i završnu obradu, koja je kod Fabije ma koliko bila gola ipak korektna... Ono što je spojeno spojeno je uglavnom čvrsto i nemaš osjećaj da je neko ukrao teglu šarafa sa trake kao kod nekih...

Vaske
17.5.2018 07:41
2
2

Ko uopšte gleda pri kupovini vozila, da li je neko vozilo sekundu brže ili sporije ?
U oči pada najpre cena, enterijer, eksterijer i paketi opreme u ponuđenom vozilu.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: