Ekskluzivno

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

Nova nada

Nikada u svojoj istoriji Peugeot nije imao toliko atraktivnu gamu modela, niti toliko finansijskih problema! Može li novi 308 preokrenuti situaciju, pitanje je na koje smo pokušali dati odgovor

Ukoliko su odgovorni u grupaciji PSA pomislili kako su se tmurni oblaci udaljili prošlogodišnjim sporazumom sa GM-om, prevarili su se! Upravo u vreme probne vožnje novog 308, američki proizvođač objavio je da povlači svoj kapital iz alijanse, odnosno da prodaje svih 7% akcija, što predstavlja cifru od 24,7 miliona istih (tržišna vrednost oko 300 miliona evra). Obrazloženje je pomalo šturo i kontradiktorno, posebno jer je rečeno da se time ne odriče zajedničkog razvoja novih modela, no, između redova moglo se razumeti kako mu se ne sviđa preterano približavanje Peugeota kineskim partnerima.

Naime, cela priča podseća na dobar špijunski roman, od kako je pre koji mesec, sada bivši N°2 kod Renaulta (potpredsednik), postao N°1 kod PSA. Otpušten od strane neprikosnovenog kralja grupacije Renault-Nissan, Carlosa Ghona, zbog izjave kako se jednoga dana nada naći na čelu nekog velikog proizvođača, Carlos Tavares zamenio je na ovoj funkciji dosadašnjeg generalnog direktora grupacije PSA, Gospodina Philippe Varin. Javna je tajna da ovaj nije bio po volji Kinezima, gde, kao što svi znaju, Peugeot, a posebno Citroen, poseduju značajna postrojenja.

Sve u svemu, enterijer je veoma prijatan za boravak, čemu doprinose i odlična sedišta

Naprotiv, bivši potpredsednik Renaulta, Carlos Tavares, stekao je poverenje ovih, usled bliskih kontakata u poslednjih par godina, zbog jednog donedavno tajnog projekta. I na veliko iznenađenje francuske javnosti, kao i čitave svetske automobilske industrije, postaje odjednom vodeća figura grupacije PSA, te se kuloarima spekuliše kako su ga praktično Kinezi postavili na ovo mesto! I kao šlag na tortu, odmah nakon povačenja GM-a, objavljena je informacija kako Peugeot pregovara sa Dongfeng (drugi proizvođač po snazi u Kini i strateški partner PSA od 1990.), o kupovini značajne količine akcija Peugeota, odnosno njegovoj izdašnoj finansijskoj pomoći. I ukoliko ste pomisli kako je tu kraj mutnim radnjama, prevarili ste se, jer od 2011. Dongfeng vodi pregovore i sa Renaultom (čitajte sadašnjim direktorom PSA), o osnivanju nove zajedničke kompanije. Dogovor je 5. decembra 2013. odobren od kineske vlade, gde stoji da će se proizvodnja obavljati u Kini, sa predviđenom produkcijom od oko 150.000 vozila.

odnos vozna dinamika/udobnost,
orginalna komandna tabla,
opšti progres,
mali volan

odsustvo Stop&Start sistema,
bez automatskog menjača sa duplim kvačilom,
bučan pokazivač pravca

Komplikovano? Svakako, što samo dokazuje da se karte u svetskoj automobilskoj industriji ponovo dele, i da Kina poseduje veoma snažne adute. Jer predugo je familija Peugeot oklevala sa mondijalizacijom (za neupučene, desetak članova ove porodice poseduje preko 25% akcija grupacije PSA), što joj se obilo o glavu. Samo u prošloj godini otpušteno je preko 8.000 zaposlenih (do 2015. očekuje se još najmanje toliko), dok je prodaja opala za 16,4 %. Zbog svega navedenog, dolazak novog 308 ima posebno važnost, od koga se očekuje da se nađe u samom vrhu prodaje na evropskom tržištu. Ni manje ni više nego li pored njegovog veličanstva Golfa, na koga se u mnogo čemu ugledao.

Kao prvo neizmenjenim imenom (ukoliko je tolike godine Golf zadržao isto ime, zašto nebi i 308), a kao drugo stilom, nenapadnim, da ne kažemo diskretnim! Uprkos tome, sada je znatno prestižniji, moderniji i performantniji, jednom rečju novajlija zaista nema više ništa zajedničko sa prethodnim.

Nekadašnje agresivno lice zamenjeno je posve konvencionalnim, bez obzira na obilje hroma i atraktivna LED kratka svetla. Nažalost, samo za skuplje verzije, bazne se moraju zadovoljiti običnim, sa LED diodama smeštenim u braniku (dnevna svetla). Opšte forme su postale skladnije, novi 308 je kraći za 3 cm, i pre svega niži za 5 cm od bivšeg. Treba reči da je ovaj bio samo evolucija modela 307, dok je sadašnji preuzeo najnoviju platformu grupacije, inagurisanu u Citroenu C4 Picasso. Ujedno, proizvodnja se obavlja samo u Francuskoj (dogodine i u Kini, ali za azijsko tržiše), zbog čega se okitio titulom „Origine France Garantie“. Konkretno, ova garantuje kupcima francusko poreklo proizvoda, jer je najmanje 50% njegove ukupne vrednosti, proizvedeno u matičnoj zemlji (u slučaju 308 čak 75%). Osim što se sklapa u fabrici Sochaux, agregati i ostali vitalni delovi (menjač, ogibljenje...) isto tako imaju domaće poreklo (industrijski centri Trémery i Douvrin).

     

Voženi Feline (najviši nivo) startuje se bez ključa, jednostavnim pritiskom na veliko metalno dugme, na središnjoj konzoli između prednjih sedišta

 

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

Cena: 25.790 evra
Motor: Turbo-benzinski, redni/4, 1598 cm³/direktno ubrizgavanje goriva, 115 kW, 155 KS pri 6.000 o/min, 240 Nm pri 1.400 o/min
Transmisija: Na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 8,0 s, maksimalna brzina 215 km/h
Prosečna potrošnja: 8,8 l (na testu), emisija CO₂ 129 g/km
Karoserija: limuzina 5/4, DxŠxV 4250x1800x1460 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm, masa 1165 kg, prtljažnik 420 l

Nesvakidašnji enterijer
Ponosni na kvalitet svojih proizvoda, mnogi nemački proizvođači često su neinventivni kada se radi o dizajnu. Upravo na ovom polju Francuzi uspevaju da se distanciraju, pa je tako i 308 napravio veliki iskorak. Enterijer je inspirisan manjim 208, s tim je koncept usavršen. Naime, instrument tabla je u istom stilu kao kod mlađeg brata, tj podignuta na gornji deo konsole. Na nju se ne gleda kroz upravljač, kao kod recimo Golfa 7, koji nam se našao pri ruci, već preko njega, zbog čega je morao biti izuzetno skromnih dimenzija. Sve je u cilju nazovi sigurnosti, kako bi se pogled što manje skrenuo sa puta. Podsečen odozdo, volan kao da je dečija igračka, no, verujte mi na reč, pravo je zadovoljstvo imati ga u rukama. Evidentno je da ovakva koncepcija zahteva izvesno prilagođavanje, odnosno podešavanje visine sedišta i samog upravljača. U protivnom, obruč i dalje zaklanja donji deo instrumenata, no ovde to nije toliko izraženo kao kod 208. U tom cilju su udaljeni jedan od drugog, dok se kazaljka obrtomera pomera suprotno od onih na časovniku (sa desna na levo), kao kod izvesnog Aston Martin...

Iako je čitljivost instrumenata za pohvalu, ipak se ne može meriti sa preglednošću, još manje preciznošću, onih kod Golfa. Bez želje za ozbiljnijim poređenjem sa ovim, jednostavno smo povukli nekoliko paralela, tek da vidimo koje su prednosti i mane Francuza. Znači „ljuta“ klasika kod nemačkog proizvođača, gde je sve na svom mestu. Podosta „dugmića“ u potpunoj su suprotnosti sa „čistom“ konzolom kod Peugeota. Upravo ovo najviše impresionira kod 308, jer je komandna tabla praktično svedena na veliki ekran od 9,7 inča. Od prekidača možemo navesti samo veliki potenciometar za jačinu zvuka, ispod kojeg je ukupno pet komandi; za centralno zaključavanje, odmagljivanje prednjeg i zadnjeg stakla, „upozorenje“ i za reciklažu vazduha u kabini.

Za sve ostale funkcije, zaslužan je spomenuti ekran, blago zaokrenut ka vozaču. Njime se regulišu sve komande, računajući i klima uređaj. I ovo zahteva pomalo privikavanja, no kako smo isti ekran već upoznali u novom Citroenu Picasso, nalazim da je jednostavan za upotrebu, ali sporiji nego li kod jednog iPhonea. Sve u svemu, enterijer je veoma prijatan za boravak, čemu doprinose i odlična sedišta. U našem sa snažnim bočnim osloncima, u kombinaciji koža/platno, tvrda, ali udobna. Jedina zamerka odnosi se na previsoko postavljen točkić za podešavanje lumbalnog dela, apsolutno nedostupan u vožnji. Uz podesiv oslonac za desni lakat, po visini i dubini, vozač vrlo brzo čini telo sa vozilom. Na raspolaganju mu je i podosta prostora za odlaganje sitnica, u vrata recimo staje flaša od 1,5 l. Voženi Feline (najviši nivo) startuje se bez ključa, jednostavnim pritiskom na veliko metalno dugme, na središnjoj konzoli između prednjih sedišta. Odmah pored njega je i automatska ručna kočnica, koja je kod skromnijih verzija standardna mehanička. Iako je ovaj završni nivo opremljen svime što se poželeti može, konstatovali smo da pedale nisu od aluminijuma, kao kod prethodnog 308 Feline.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,5

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,00

Ukupno

4,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,0

Dizajn

4,2

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,3

Ukupno:

4,16

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,0

Završna obrada

4,5

Menjač

3,8

Ukupno:

4,40

Cena

3,8

Prosečna ocena: 3,98

Što se tiče zadnjih sedišta, iako udobno smešteni, putnici nemaju ništa više prostora nego li u predhodnom 308, odnosno u Golfu. Posve prosečno. Međuosovinsko restojanje je povećano za samo 1 cm, od čega je koristi imao pre svega prtljažni prostor. Vidljivo je veći od onoga kod Golfa, što dokazuju i podaci; 420 l (bez rezervnog točka čak 480 l), dok se nemački predstavnik zadovoljava sa 380 l. Ulazni otvor je dovoljno velik, a plastična peta vrata laka za manipulisanje. Veliki fanatici zimskih sportova, Francuzi nisu zaboravili na širok prolaz za skije. Nažalost, površina dobijena obaranjem zadnjih naslona nije ravna. Prag od nekih 7-8 cm smeta ukoliko se žele transportovati kabasti predmeti. Pozabavili smo se i upotrebljenim materijalom, kao i završnom obradom, evidentno na znatno višem nivou neki li pre. Mekana plastika zastupljena je u izobilju, uz podosta brušenog aluminijuma, posebno okolo ručice menjača. Ova je od masivnog aluminijuma, ledeno hladna u zimska jutra. Uprkos vidljivom napretku i uloženom trudu, Golf na ovom polju i dalje lagano dominira. Zaista je impresivno sa koliko pažnje je urađen svaki i najmanji detalj. Ali činjenica da je 308 uspeo da se približi, ukoliko ne i izjednači sa najboljim nemačkim predstavnicima, već je samo po sebi veliki uspeh.

Benzinac za dušu
U jednom od komentara na našem sajtu, neko je voženi 1.6 THP/155 nazvao „lešom“, aludirajući na njegove godine! Posve preterano, ovaj blok daleko je od penzionisanja, posebno što je razvijen u još dve snažnije verzije od 200 i 270 KS (Peugeot RCZ-R), odnosno „izduvan“ na 125 KS. Poslednji će ubrzo biti zamenjenen novim trocilindarskim 1.2 VTi, kome će snaga sa 82 KS, porasti na 110 i 130 KS. Znači družili smo se sa trenutno najsnažnijim, koji obezbeđuje veoma dobre performanse, bez da se može reći sportske. Ovde je ogibljenje drugačije podešeno nego li kod slabijih izvedbi, no uprkos tome njegova udobnost je za primer.

Za razliku od pojedinih konkurenata, koji, da bi ostvarili sličnu efikasnost moraju da ukrute amortizere i opruge, Peugeot iznenađuje sa kakvim talentom uspeva da spoji ove suprotnosti. Ujedno uspeva da savršeno filtrira nepravilnosti puta, i da svom pulenu obezbedi odličnu voznu dinamiku. Novi 308 odlično drži zadati pravac, čak i kada se ritam znatno pojača. Neko će utvrditi kao je upravljač veoma lagan, tačno, no, ovo ne kvari osećaj koji točkovi imaju sa podlogom, a i dobro dođe u gradskoj vožnji. Logično, jer benzinski blok je znatno lakši na prednjem trapu od nedavno voženog 1.6 e-HDi/115, kao i od snažnijeg 2.0 e-HDi/150 KS. Teba reči da je ovakva efikasnost dobrim delom ostvarena zahvaljujući novoj EMP2 platformi, lakšoj i krućoj od predhodne. Peugeot je ujedno ukazao poverenje polu-krutoj zadnjoj osovini, ne toliko sofisticiranoj kao multi-link, ali zauzvrat jeftinijoj i lakšoj.

Navodi se kako je u proseku ostvarena ušteda od 140 kg (u zavisnosti od verzije), što se tumači upotrebom aluminijuma, legura i plastike (peta vrata). Sa skromnih 1.165 kg, odnos težina/snaga je veoma dobar, posebno što se motor odlikuje velikom elastičnošću. Na papiru stoji da razvija respektabilnih 240 Nm (između 1.400 i 4.000 o/min), no u praksi, žele li se ubedljiva ubrzanja, mora se „zavrteti“ na 2.000 o/min. Da bi u petoj brzini ubrzao od 80 do 120 km/h, treba mu skromnih 10,3 sekundi, odnosno do 100 km/h 8 s. Naravno da smo se do sada sreli i sa perfomantnijim, temperamentnijim motorima, no ovde se sve dešava bez imalo grubosti, uz veoma dopadljiv, ali diskretan zvuk. ESP je evidentno u serijskoj opremi, ali se može i isključiti, kako bi se lakše poigravalo u krivinama. Zabavan za vožnju, naš 308 podjednako se dobro oseća u svim situacijama. Po gradu je veoma agilan i pokretljiv, jedino je vidljivost ograničena. Male staklene površine i masivan C i B stub (poslednji je širok najmanje desetak santimetara), prosto nameću senzore za parkiranje, odnosno kameru. U voženom Feline sve je u serijskoj opremi.

Na autoputu pokazao je veliku stabilnost prilikom prohibicijskih brzina, uz veoma nizak nivo decibela u kabini. Zahvaljujući prihvatljivo preciznom šestostepenom menjaču (kod Golfa je za klasu prijatniji), motor pri 130 km/h ima samo 2.500 o/min, tako da je i potrošnja relativno skromna. Nažalost, grupacija PSA i dalje ne poseduje savremen automatski menjač sa duplim kvačilom, kao većina konkurenata, već koristi prilično spor robotizovani. Ko ne ulazi previše često u grad, izvućiće se sa oko 7,5 lit u proseku, no u vožnji od semafora do semafora, podatak je uvek dvocifren (10,5-11 l). Poznat po možda najboljem Stop&Start sistemu kod dizela, Peugeot je „zaboravio“ da ga ugradi u 1,6 THP... Sve u svemu, nakon nekih 1.300 pređenih kilometara, putni računar pokazao je 8,8 l u proseku, no umerenijom vožnjom računajte na najmanje pola litre nižu potrošnju. Na ovome polju nismo ga mogli porediti sa Golfom, koga je pokretao super ekonomični 1.6 TDi/105. Njegovo ponašanja putu nije toliko zabavno za vožnju, iako je tvrđe trimovan, snažnije se naginje u krivinama.

Sofisticirana oprema
Po pitanju primene najnovije tehnologije, grupacija PSA dugo je „kaskala“ za mnogim konkurentima. Novi 308 kao da želi sve odjednom nadoknaditi, pa se najzad i ovde srećemo sa spomenutim sistemom za otključavanje vozila i startovanje motora bez ključa. Moguća je i internet konekcija, zahvaljujući „3G“ ključu, smeštenom u pregradi za rukavice. Tu su još i sistem za kontrolu mrtvog ugla (diode u vrhu spoljašnjih retrovizora), kao i aktivni regulator brzine, koji samostalno usporava vozilo ukoliko se previše približi onom ispred. Najavljen je još jedan, za samostalno parkiranje, ali ne pre proleća.

Rekli smo već da je voženi retko bogato opremen, a šta konkretno poseduje jedan od četiri završna nivoa, bilo bi predugo navoditi. Jedino bazični Acces nije opremljen famoznim ekranom i automatskim klima uređajem (isključivo manuelni), no za uzvrat, tu su svi aktivni i pasivni sigurnosni sistemi. Cena je više manje ostala na nivou predhodne, što znači da početna u Srbiji iznosi 14.990 evra (trocilindarski 1.2 VTi/82 Access). Kod nas, Allure je najviši raspolozivi nivo za 1.6 THP/156 KS, čija je cena 21.360 evra. Jedva stotinak evra jeftinije od 1.6 e-HDi/115, koji se pokazao izuzetno štedljivim (prosečna potrošnja od jedva 6 l), uz više nego li zadovoljavajuće perfomanse.

Apsolutno ga možemo preporučiti kao interesantnu alternativu, posebno za vozače koji prelaze više desetina hiljada kilometara godišnje. Sportski nastrojeni, sa nestrpljenjem očekuju dolazak GTi verzije od 200, pa i 270 KS (ne zna se kada), a već na proleće najavljen je karavan, izdužen do maksimuma. Već kao po običaju, na kraju dolazi i kabriolet, po svemu sudeći ovoga puta sa platnenim krovom. Tim bolje po Peugeot, kome samo ovako bogata gama, moderna i konkurentna, uz najavljenu finansijsku pomoć države i kineskog partnera, može pomoći da ne ode u istoriju...

Piše Perica Rajković
Fotografija Perica Rajković
13521
Postavljeno: 14.02.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

jovan
14.2.2014 00:02
17
17

Lepa KIA

loeb-np
14.2.2014 00:48
10
18

hehe nema automatski menjac sa duplom spojnicom ha ha zalosno...

DejanNS
14.2.2014 02:50
17
5

Stara verzija je bila lepša, pogotovo u Feline paketu.
Pežo suviše eksprimentiše, sa milion nekih detalja u dizajnu. Možda ne baš toliko na ovom modelu, ali npr. kod 208 koje je prelepa iznutra, a spolja... hm.
Zato im je opala i prodaja, nije to više francuski šarm kao pre.
Jedna je bila 206-ica!!! :-)

Dejan L
14.2.2014 05:06
25
20

Bravo Perice, a sad imam 1 iskreno pitanje, t.j. 2 pitanja:
1. Izobilje mekane plastike i brusenog aluminijuma sa nemackom preciznoscu izrade, kazete? Je li to ono sto je Dejan L govorio? Je li sad nekima jasna razlika Pezoa i Reno plastike, losih zazora? Ili sam ja hejter?
2. Zbog tog kvaliteta i materijala, Pezo mora biti skuplji od Renoa? I je li to odgovor na pocetak teksta, zasto je prodaja pala, bas u vreme krize, jer tada se bira jeftinije, jel tako, a u ovom slucaju to je Reno.
I SADA OPET MOJ 307sw iz 2003. ima kvalitetniji enterijer od najnovijeg Megana.
Ja razumem da Reno fan grupa nije videla, opipala ni vozila Pezo, pa ne shvata moje komentare.
Jer dok ne probas lava, za tebe je svinja kralj zivotinja!
P.S.
Perice, u maticnoj Franc. ,kakva je hijerarhija 3 domac brenda?
Koji je brend cenjeniji? Ali budi iskren!
Moja tetka iz Liona kaze: "Pezo je Wagen, a Reno je Opel"

vlajce 330 ci
14.2.2014 08:00
16
4

Novi 308 odlican auto, imao sam prilike bas ovaj motor da probam odlican balans izmedju dinamicnosti i udobnosti motor zivahan i lako se vrti.

lazar bojanić
14.2.2014 08:55
17
1

Zanima me kako ovaj motor stoji sa pouzdanošću ?

U našim krajevima ga nema puno , lavići su uglavnom pogonjeni dizelima pa se neko mišljnje nije moglo ni formirati ...

Pitam za pouzdanost jer se VW nije baš proslavio sa TSI motorima manje zapremine dok GM i Ford imaju izgleda više sreće sa turbo benzincima , mada ni tu nema nekog volumea prodaje da bi se bilo šta pouzdano zaključilo ...
Malo smo mi tržište za bilo kakav valjani zaključak .

Generalno ne shvatam šta se dobija sa turbo benzincima ...sve što sam do sada vozio iz te kategorije ide odlično osim Astre 1,4 turbo koja popušta pod preteškom karoserijom , ali i svi troše ozbiljne količine goriva osim možda u nekim veoma uskim režimima eksploatacije . Ukupno gledajući žedni su , previše da bi se to moglo kompenzovati zadovoljstvom u vožnji ...

Ovaj auto nisam vozio ali sam ga video par puta u nemačkoj i dobro sam ga zagledao ...ima šarma , više iznutra nego spolja gde je možda i neupadljiv .
Nekako mi se čini da ako nešto izvuče PSA iz krize da će to biti Citroen sa DS linijom koja ubija kako je dobro dizajnirana iz svake perspektive gledajući ...

Bobo
14.2.2014 10:27
18
18

Dejane, pusti tetku...imas prodajne rezultate, imas liste kvaliteta u kojima je Reno ispred Pezoa, kako u Francuskoj tako i u Nemackoj...ovo je potpuno novi model, koji ima vise mekane plastike, brusenog aluminijuma, veci prtljaznik i jos stosta vise od Golfa, jeftiniji je od njega i prodaje se neuporedivo losije.Ovaj auto je dobar,unutra sarmantan,originalan, spolja bezlican i te nove dizajnerske fore sa tim lomljenim linijama svetala jesu originalne, ali nisu donele vaaaooo nikome i to je kljuc neuspeha.luta sa identitetom, nedostaje im para za razvoj, 208 je samo temeljniji redizajn 207, 2008 je isto tako redizajnirani 2008...nisam hejter Pezoa, vozio sam ga i bas sam se razocarao(407), kako ososbinama, tako i ergonomijom i kvalitetom materijala, daleko su od fenomenalne 406ice, legendarnih Pininfarininih 405 i 205 i mnogih drugih iz proslosti.Mislim da bi pre 25 godina, da je neko pokazao novi Clio i 208 bez oznaka publici, vecina ljubitelja Pezoa rekla da je Clio Pezo, a 208 Reno...mislim da se o tome radi.Prosto su neubedljivi.Slicno je i sa Citroenom, mada je po meni uspesniji u svemu tome posebno, kako rekoste ds linija (koja pored kvaliteta i dizajnom ostavlja vaaao), a i Cactus mi je konacno jedan pravi Citroen.

Aleksandar
14.2.2014 10:51
13
15

Meni se ne dopada. Prednja maska izgleda kao nedovršena, verovatno je onaj ko je smišljao otišao na pauzu a njima bila frka i daj šta daš. PSA nema izlaz iz krize a ovaj model im neće pomoći. Ko je željan mekane plastike koje NEMA u Renaultu može to da priušti u prodavnici igrčaka, okači u 307sw iz 2003 i u toj starudiji uživa. (već je objavljivao da se namučio sa starudijama i da je kupio nešto novo a opet se hvali da vozi super 307sw). Dejane L, opameti se i otkači Renaulta, Dacie i Nissana

Bobo
14.2.2014 11:10
6
17

Greska u prethodnom komentaru: 2008 je redizajnirani 207 sw...

Simplex
14.2.2014 11:53
14
10

Pezo je uvek bio direktorski auto, a Reno je proizvodio cetvorku i kampusa

Aleksandar
14.2.2014 14:36
8
8

Baš me zanima koji je to direktorski auto pravio Peugeot? Cela država daje nenormalno mnogo para za opstanak PSA i to je dokaz uspeha. Niko od nas korisnika vozila Renault grupe nije rekao kako su to najbolji automobili ali zato hejteri poput gospodina iz lazarevca i slični, šta god se opisuje i testira porede sa njima. Dečko sluša šta mu kaže tetka i po neki komšija. Stvarno mi je žao ali to je realnost.

mkm
14.2.2014 17:18
10
2

Nigde ne vidim u tekstu da je pvo uspordean test Peugeot-ovih i Renault-ovih automobila, ne znam zasto uopste gubite vreme. Nisam vozio novu 308-cu, ali sam je detaljno pregledao u unutrasnjosti i moram da vam kazem da je onaj plus u oceni testa opsti progres na mestu. Dizajn je sasvim O.K., mozda ne obara s nogu, ali daleko od toga da je dosadan. Ali zato unutrasnjost je pun pogodak. Mozda deluje pomalo cudno i neuobicajeno, ali to je to sto se meni dopada.

Nikola
14.2.2014 20:46
5
7

Veliki plus za odsustvo DSG-a. Ovo je germanizovan francuz ali sa jednom generacijom zakasnjenja. Nema mu se sta preterano zameriti. Sto se tice unutrasnjosti Golf pa svi ostali, a tako kaze i cenovnik...

Audifan
14.2.2014 23:09
9
13

Reno vs Pezo !!!! Stalna tema !!! Moje vidjenje ta dva brenda Reno pravi auta od celika i plastike Pezo od slina i maramica !!! Neka bude i svinja kralj zivotinja kada je Lav slinav!!! Sa sve onim hendikepiranim volanom domudnjakom i onom njihovom imitacijom prednjih veznih limova a da nespominjem njihov Romale plis od zavese moje Baba Zorke ! Sta je u FR Reno ili Pezo???? Pa odgovor je jednostavan 80% je Renault sve u parizu je Renault !!! Ko neveruje neka se provoza do Pariza.

al
15.2.2014 01:02
11
5

Ovaj Dejan je stvarno smesan sa svojim komentarima..

BojanR
15.2.2014 10:27
6
10

Audifan- tacno tako... A i pouzdanost Renoa je ubedljivija mnogo od Pezoa. Evo moji vozaju Lagunu 2005.god dci 120hp i u zadnjih 100.000 nista ali niistaa sem silen blokova sto je neizbezno i velikog i malog servisa. Nikad sijalica nije otkazala. Imaju i vw-a, kome sam vise naklonjen, ali staaalno nesto otkazuje i uvek neko drndanje s njim
Reno zahvalniji, i kulturniji u voznji, dosta...

Bojan
15.2.2014 11:27
9
4

Bucni pokazivac pravca je mozda mana, a mozda i vrlina. Ja sam imao auto koji je imao tihi pokazivac pravca pa se vise puta desavalo da mi ostane ukljucen nekoliko kilometara na pravcu jer ga nisam cuo da klikce. Sto se tice mana vezanih za automatski menjac, to ne vazi za verziju sa manuelnim, tako da je to uslovna mana, ako je uopste mana... Jos jedna stvar sa testa mi nije jasna. Potrosnja je 8,8l, a emisija co2 129g? Kako je to moguce, jel on u sebi cuva ugljen dioksid od tolikog sagorelog goriva? Sa navedenom potrosnjom sve sto je ispod 180-200g je cudo...

MunzeLjux
15.2.2014 11:40
10
3

Povratak konzervativnijem dizajnu je dobar i logican potez,jer da su nastavili da mu razvlace masku i svetlosne grupe,licio bi na kreativni kosmar Salvadora Dalija.Fotografija kokpita i noznih komandi,kao da je napravljena na placu polovnih auta u Krnjaci ili Ledincima u vreme dok zaposleni uz losu rakiju slave neciji rodjendan.Jedna mokra krpa i pola minuta posla da se ukloni to blato,ucinili bi unutrasnjost mnogo privlacnijom.

Aleksandar
15.2.2014 11:44
7
7

Bojan R, slazem se sa tobom a ovaj novi model je preskup. Za te pare ima mnogo boljeg izbora.

Dejan L
15.2.2014 12:28
9
10

@ Simplex
Tačno tako, 607 i 508 su Peugeot, a Latitude je samo prepakovani Samsung. Da nije žalosno...
Takodje DS linija Citroena je 3 svetlosne godine ispred Reno plastike.
A za druge čiji je saldo pozitivan zahvaljujući Dačiji i kojima je bitniji broj komada, od tradicije i istorije i imidža Pežoa i njegovog uspeha na PikesPeak-u i trkama 24h Le Mans-a i tradicije samostalnog razvoja dizel agregata (HDI), a ne pozajmljeni dci od Nissan-a itd... Ma dosta više, smorih se. PSA je 2. najveći proizvođač u Evropi. Toliko.

BojanR
15.2.2014 12:50
8
8

Dejan, taj na L, ima u svom vokabularu bas jedan veliki problem, a zove se plastika i reno.
Postajes smesan. Reno je bre mama pezou pa iako ima plastiku malo tvrdju, ali lepu i otpornu, a pouzdanos da ne pominjem. cao, cao...

BojanR
15.2.2014 14:24
11
4

I Dejane ne mozes porediti DS liniju jer su ta vozila posebna, radjena sa posebnom paznjom i neretko kbalitetnijeg enterijera i od nemacke trojke.

mkm
15.2.2014 14:32
9
4

E bas ste bre dosadni

Don
15.2.2014 17:20
18
8

mazda 3 ga pojede za dorucak, a teti djulijeti mogu svi stavit soli pod rep.

Nemanjica
15.2.2014 18:18
14
2

Done,ne mesaj Giuliettu sa ovim...;-)

Peki
15.2.2014 23:08
12
4

@MunzeLjux, kao sto si primetio, fotografije su radene u prirodi, sumi, tj zimskom periodu, a ne ispred prodajnog salona, kao sto to pojedini rade, pa ni ne odu dalje... Inace za ovaj test sam uradio vise stotina fotografija, unutrasnjost je na pojedinim ispala znatno "cistija". No kako je 308 prvo objavljen u casopisu, gde je prostor veoma ogranicen, za internet su preuzete iste fotke. Steta, ima zaista interesantnih, cak i uporednih, sa u testu spomenutim Golfom. Ukoliko uredniku sajta nije mrsko da ih ubaci, informacija da su sve na raspolaganju u redakciji. Ovim putem bi apelovao na moje kolege da kao pojedini sajtovi u inostranstvu ubuduce postave sve fotografije u jednom posebnom dodatku.
Naravoucenije; vas dopisnik nema apsolutno nikakvog uticaja na zbivanja, izbor fotografija i izdavacku politiku, za sve reklamacije morate se obratiti redakciji.
@Bojane, ne vidim logiku izmedu prosecne potrosnje od 8,8 lit i kolicine izduvnih gasova? Nisam shvatio da li izrazavas sumnju da je potrosnja preterano niska? Ja mislim da je previsoka, odnosno ocekivao sam nizu. U svakom slucaju, u okolnostima u kojima ja vozim automobile, obicno trose vise nego li u Srbiji. Ovde su gradske guzve znatno jace nego li kod nas, a o kolicini auto puteva ne vredi ni govoriti.
@Dejane L. nakon nasih predhodnih duela, svako nadovezivanje na temu bilo bi kontraproduktivno. Postedimo ostale ucesnike :-)

Pozdrav svima

Sorfonije
16.2.2014 00:06
7
6

@Peki
Kolicina potrosenog goriva je srazmerna kolicini co2.
Znaci da auto koji malo trosi, malo co2 izbacuje.
8.8l/100 km nikako nije malo.
Kazu napreduje se,sagorevanje je mnogo bolje.Novije masine su efikasnije...
Ja samo mogu da kazem da moja giulietta od 140 ks, 7.4 u proseku trosi,a "krsina "od audija(14 god stara)oko 6.
Pozdrav!

Peki
16.2.2014 10:21
8
6

@Sorfonije, to sto kazes da je potrosnja goriva srazmerna kolicini CO2 je teoretski tacno, ali u praksi sve znatno varira. Nema tog katalizatora koji ce smanjiti potrosnju u neopisivim gradskim guzvama ili prilikom dinamicne voznje. Primere koji si naveo verujem da se odnose na dizel verzije, u protivnom podaci ne mogu biti tacni.
Mislim naravno na prosecnu potrosnju, sa najmanje 30 % voznje po gradu, a ne u idealnim uslovima. Trenutno mi je ispred prozora Kia Pro Ceed GT (1.6 204 KS), posecna potrosnja barem 10 lit, bez ikakvog izivljavanja. Jednostavno benzinski motori, bez obzira na zapreminu i tehnoloski napredak, i dalje "konsomiraju" par litara vise od dizela slicne snage. Secam se da sam pre 2-3 godine otisao sa jednom Alfom Giulietta 1.4 T-Jet 120 KS za vikend u Belgiju, i da sam se pokajao sto nisam uzeo dizel verziju...
Pozzzz



loeb-np
16.2.2014 10:35
2
8

dobro pa nije 4 stepena automatik ko sto oni znaju...2014 a oni automatski menjac bez duple spojnice i ocekuju nesto- ma idi begaj!!!

Don
16.2.2014 15:41
11
3

sa alfom u belgiju, zna on sta valja:)! cudo jedno koliko ih tamo ima. a kakav je taj 1.4 tjet od 120ks? problemi, kvarovi, potrosnja, snaga, odrzavanje,servisi?

Nemanjica
16.2.2014 17:19
10
6

Peki je uzivao...mada ga je potrosnja malo "uzburkala",da je bila dizel varijanta,verovatno bi i ona bila povisena,posto je rec o cuore sportivi,koja vas stalno tera u vise obrtaje!;-)Poz Peki!

pecagt
16.2.2014 19:03
4
7

Neko se osvrnuo na sportsku tradiciju renoa i pezoa,pomenuvsi pikes peak i le man u korist lava,xaxaxxa,pa ovo je smesno...Renault formula serija-maltene nezaobilazni nivo u karijeri bilo kog vozaca F1;F1-treba li sta reci,nema im vise ravnih...i dodacu samo Renault 5 gt turbo, Clio Williams, Megane RS, Alpine...to su vec ikone...mogu ja ovako da nastavim dokle god hocete,ali ljudi nemojte da se sprdamo!
Pozz Audifanu,covek kojo je uvek bez dlake na jeziku,domudnjak,xaxaxaxa!:-)

Nemanjica
16.2.2014 21:22
5
5

Peco,na koga gubis energiju,da ne upotrebim drugi termin prikladniji za njegovu malenkost...;-)

Milan S
16.2.2014 23:57
8
2

@Peki
HVALA! Konacno da neko od novinara napise istinu o turbobenzincima. Svi pricaju kako su stedljiviji, ja ovih dana ne mogu da se nacudim koliko trosi 1,8TSI u poredjenju sa D4D a za iste performanse! Na mojih 3000km ispade da svaki mesec potrosi 150 evra vise, a pri tom ni odrazavanje nece da mu bude jeftinije.
Kad smo vec kod 308 interesuje me tvoje vidjenje spram C4? C4 sam probao, svidja mi se ali mi se nije dopao izbor dizel motora.

duki
17.2.2014 12:37
6
9

Dolazio sam u iskusenje da kupim Peugeot sve dok se prosle godine komsiji nije zapalio glanc nov 308. Pozar nije podmetnut (iako je iz sumnjivog miljea) vec su instalacije bile uzrok.

Ba
17.2.2014 13:54
3
9

Kolko god da neki negiraju ovog novog Lava,svi bi voljeli da ga imaju:-)Budite malo realni sto se tice kritika,a ovi sto kritikuju u svome dzepu nemaju ni 1euro.A umiju da kritikuju sta je dobro a sta je lose.I sto kaze Njemac,najbolje je auto NOVO:-)

Sorfonije
17.2.2014 16:33
6
1

Jeste.Oba auta su dizelasi. kolega koji vozi 1.4 170ks mi kaze da ona oko 8l /100km trosi.Mada,ruku na srce,on ima dosta "laksu" desnu nogu. :)
Pozdrav!

MIVEC
17.2.2014 23:15
6
3

308 kao 308 mi je bas nezanimljiv pa necu mnogo komentarisati, ali nek se bore ljudi protiv krize kako znaju.. Dejanu bih rekao da se auto ne kupuje da bi sedeli u njemu i "milovali" povrsine.
Osvrnuo bih se na komentare vezano za potrosnju i emisiju CO2. Benzin sagoreva - nastaju CO2 (i CO). Sto vise goriva sagori (6,7, 12 litara) mora nastati vise gasa. Katalizator ne uklanja CO2 vec naprotiv, i veci deo CO prevodi u CO2. I ja sam primetio da se potrosnja i emisija cesto ne poklapaju, ali to je verovatno zbog uslova merenja, kao sto se cesto lazira potrosnja tako rade i sa emisijom..

Slavisica
18.2.2014 09:08
7
3

Meni se ne dopada "fora" sa instrumentima koji se gledaju preko volana. I tacka.

Aleksandar
18.2.2014 21:27
6
7

Slavisice,
slazem se za instrumente. Mozda je zanimljivo za razroke ali da odvlaci paznju vozacu sigurno je. Samo da se nesto promeni a koliko je dobro I pametno nije im vazno. U sledecem modelu ce ih staviti u naslone za glavu pa ce putnici na zadnjoj klupi prenositi informacije.

Филип
22.2.2014 19:00
7
0

Са аудија А6 2.5 дизел 2002 год кога сам возио скоро 7 год и толико великих кварова имао да ми нико неће веровати прешао сам 2009 год на пежо 607 2.7 дизел.Моји утисци о ова два аутомобила су такви да је пежо удобнији, лепше дизајниран, има много више опреме( скоро све) мотор ијако је 200 кубика јачи ради много тише и мирније од аудијевог са пумпом бризгаљком који има тако груб рад да по некада у хладним данима имаш осећај као да ће да пролупа.Што се поузданости тиче мислим да за сада је пежо много испред аудија јер сам имао мање кварове за сада.Највећи квар је био проблем са електроником на једној турбини, подизачи стакла( пуца пластичан клизач) и замена једног вентилатора.Сада има 210 000 км.Код аудија сам имао АБС компјутер цркао, бош пумпа, турбо, полу осовина, маржетне два пута мењао( на пежо још ни једном) брава на задња врата, аутоматски мењач ( због мењача сам га продао) а имао је 315 000 км. ми Срби прецењујемо немачка возила и мислим да уопште по квалитету не предњаче од Француза.Јапанци су доказано нај поузданији и то поготово тојота и хонда.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: