Jubilej

Peugeot 205 GTi/208 GTi

Leto trideseto

U ime 30 godina Peugeota 208 GTi – Peugeot 208 GTi 30th Anniversary Edition


Pune tri decenije nakon početka proizvodnje jednog od najboljih sportskih automobila prošlog veka, Peugeot se odlučio da prikaže (još jednog) duhovnog naslednika modela 205 GTi. Atraktivna crno-crvena kombijacija boja, izrađena po ugledu na Peugeot 308 R koncept, je najzad dostupna na jednom serijskom modelu francuskog proizvođača automobila.

Duh živi
Mali 205 GTi je bio pravo oličenje kompaktnog sportiste, koji je uspešno spojio laganu karoseriju sa snažnim motorima. Ova kombinacija je poslužila kao ideja vodilja za mnoge kasnije predstavljene konkurentske modele, ali je specifičan osećaj u vožnji ostao neponovljiv. Peugeot je nakon 205-ice nastavio sa sličnim receptom, pokušavajući da kod vlasnika sportskih verzija izazove istu vrstu emocija. Napori su često bili uzaludni, jer su savremeni zahtevi na polju bezbednosti učinili karoseriju težom, a motore zbog ekoloških zahteva nedovoljno snažnim. Ponovni procvat turbo motora poslednjih godina je eliminisao jedan od problema, što je učinilo da novi sportisti postanu mnogo zanimljiviji.

Peugeot 208, kao poslednji u nizu naslednika 205-ice, očigledno je dobar automobil, posebno ako se ima u vidu da je od početka prodaje do danas najsnažnija (GTi) verzija prodata u više od 10.000 primeraka. Ekstremnije izdanje, pod oznakom 208 GTi 30th Anniversary Edition, će se potencijalnim kupcima ponuditi sa još snažnijim motorom i dosta dorađenih komponenti. 1,6-litarski THP turbo motor je pojačan na 208 KS i 300 Nm obrtnog momenta, što je desetak KS više u odnosu na „običnu“ GTi verziju. 1.160 kg teška karoserija ubrzava do 100 km/h za 6,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od oko 230 km/h. Iz stanja mirovanja do prvog kilometra je potrebno 26,5 sekundi. Ukoliko želite da kršite saobraćajne propise na mestima gde to nije dozvoljeno, treba da znate da je za ubrzanje od 80-120 km/h u petom stepenu (od šest) potrebno šest sekundi.

Buldog
Posebno izdanje ne bi bilo takvo da nisu izvršena i neka podešavanja na karoseriji, ali i ispod nje. Temperamenti automobil je spušten za 10 mm, trag točkova je proširen za 22 mm napred i 16 mm pozadi, dozvoljavajući felnama od 18 inča na Michelin Pilot Super Sport pneumaticima dimenzija 205/40 ZR 18 da više dođu do izražaja. Umesto hromiranih detalja na karoseriji dizajneri su odlučili da upotrebe mat crne, a jedini element koji se izdvaja je „208 GTi 30“ logo na boku. Buka (ili za druge muzika) iz zadnjeg dela vozila dopire preko novorazvijenog, hromiranog, ovalnog izduvnog sistema.

Kombinacija crne i crvene boje u potpunosti dominira enterijerom, pri čemu crveni elementi unose dodatnu živost. Posebna verzija Peugeotovog sportiste se isporučuje sa crvenim patosnicama, dok se trkački orjentisana sedišta presvučena alkantarom iz Peugeot Sport odeljenja isporučuju u crnoj boji sa crveni ukrasnim koncem.

Važan deo tehničkih novosti na sportskom modelu je vezan za rad elektronskih sistema. ESP i kontrola proklizavanja su pretrpeli manje izmene, kako bi što manje uticali na ponašanje automobila u vožnji. Torsen diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, pozajmljen iz modela RCZ R, obezbeđuje iskorišćenje punog potencijala motora i olakšava vožnju. Bezbedno zaustavljanje se obavlja preko Brembo četvoroklipnih kočionih čeljusti i diskova prečnika 323 mm i debljine 28 mm.

Zvanično još uvek nema najava o mogućoj ceni, mada je za očekivati da će ona biti nešto viša od „obične“ GTi verzije. Prodaja ograničene serije od oko 100 primeraka počinje krajem ove godine.

Piše Geza Vince
Fotografija Peugeot
7094
Postavljeno: 26.08.2014

Arhiva: Jubilej

Rubrika: Jubilej
Postavljeno: 15.08.2016

Lada Niva puni 40 godina

Lada Niva ispisala je stranice istorije automobilizma kao prvo masovno proizvođeno terensko vozilo sa samonosećom karoserijom i nezavisnim prednjim ogibljenjem sa spiralnim oprugama. Kada je serijska proizvodnja odobrena početkom 1977., malo ko je mogao da pretposavi da će Sovjestki Savez postati kolevka segmenta koji danas nazivamo SUV


Rubrika: Jubilej
Postavljeno: 18.04.2016

45 godina Zastave 101

Ove godine ZASTAVA 101 puni 45 godina. Iako se u "Auto-magazinu" našla još 1970, Zastava 101 je prvi put javnosti uživo predstavljena 19. aprila 1971, na sajmu automobila u Beogradu


Rubrika: Jubilej
Postavljeno: 26.08.2014

Peugeot 205 GTi/208 GTi

U ime 30 godina Peugeota 208 GTi – Peugeot 208 GTi 30th Anniversary Edition


130 godina istorije automobilizma na jednom mestu

18.06.2014

Prvo putovanje automobilom

11.09.2008

Citroen 2CV - 60 godina

04.09.2008

Ferrari 250 GTO i Moët & Chandon

22.12.2007

Audi Quattro - 25 godina

18.01.2006

Audifan
26.8.2014 02:10
9
2

Bas ne volim Pezoe..Ali GTI pogotovo 205 1,9 budi nesto u meni.. Ovaj nov reikarnisani 205GTI,moram priznati da mi se bas dopada,ok smeta mi ona fora sa volanom,kako god ga namestio smeta mi.Zovem da volan domudnjak...Ali bih 208-ci GTI oprostio ,tu manu sa volanom..

Auto ima poseban a toliko redak SMEK !!!
Moram se usuditi priznati mozda bih ga pre kupio od Clia RS iako znam da je Cilo bolji auto kao auto !

Bobo
26.8.2014 08:43
6
0

I meni je isto tako legla ova 208 gti, a posebno to sto nema gomilu hroma sa kojim po mom misljenju, znaju da preteraju i Pezo i Citroen.Ovaj bas ima duh starih Pezoa.10-ka za Pezo u ovom slucaju.

Dejan L
26.8.2014 08:50
7
3

Lično mi se ne dopada 208. Ali kod Kliničkog ima 1 mastilo plavi sa obiljem hromiranih detalja, izgleda fantastično, ima skroz drugačiju grafiku prednjih svetala i ima nekako napet dizajn grabljivice. Originalni detalji ga čine lepim. Fora sa volanom uživo i nije tako loša kao na slici, na sajmu su izložili neki sa 3 dugmića, ogoljeni, zato je i loše prošao

serpico
28.8.2014 19:33
5
0

ja preferiram renault ali ovaj peugeot je bas fora i super izgleda!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: