Ekskluzivno

Peugeot 208 GTi

Povratak legende

Bezmalo trideset godina nakon famoznog 205 GTi, Peugeot je lansirao 208 GTi, u želji da uspešno parira konkurentskom Cliju RS

Peugeot 208 GTi može se posmatrati na dva načina. Za pojedine, radi se o šik gradskom automobilu, vrhunskih perfomansi, dok je za druge, rekli bismo nostalgičare, dugo očekivani naslednik slavnog 205 GTi. Po njima, 205 GTi je naravno neprevaziđen, što je samo delimično tačno. Sve u svoje vreme, činjenica je ipak da je „deda“ bio znatno živahniji od unuka. Ne po pitanju čistih perfomansi (205 GTi 1.9, razvijao je „samo“ 130 KS), već pre svega kada je reč o agilnosti. Zadnji kraj je kod ovog bio veoma nestašan, i bilo ga je moguće postaviti po želji u krivinu, dok je kod 208 GTi „zavaren“ za put, bez obzira na trud vozača. Tim bolje po sigurnost, a kome je do vrteški, za to su zaduženi brojni zabavni parkovi po Evropi...

     
 

Krenimo ipak redom, i pozabavimo se izgledom, toliko važnim za sujetu potencijalnih kupaca. Recimo odmah, 208 GTi, kao i njegov najveći protivnik Clio RS, odrekli su se preterano indiskretnih detalja. Potpuno sa razlogom, jer oba u startu poseduju privlačne i dinamične forme, tako da je trebalo tek nekoliko sportskih atributa, kako bi istakli svoje poreklo. Nas „lavić“ odlikuje se tako specifičnom prednjom maskom, „potpisanom“ crvenom lajsnom, LED diodama koje uokviruju svetlosnu grupu, diskretnom kit karoserijom (po obodu blatobrana i pragovima), hromiranim retrovizorima, značkama „Gti“, zadnjim spojlerom, duplim završetkom izduvne grane i aluminijumskim naplacima od 17 cola, iz kojih proviruju crvene kočione čeljusti. Ništa dakle ekstravagantno, uostalom, izgled današnjih automobila pre svega zavisi od završnog nivoa, znatno manje od onog što skrivaju u grudima. Nije više redak slučaj pronaći gradske mališane sa felnama od 17, pa čak i 18 cola, ukoliko se ruka dublje zavuče u džeb. Sam Peugeot poseduje bezmalo isti završni nivo kao GTi, nazvan XY, pokretan banalnim 1.6 HDi od 92 KS.

Otvaranjem vrata, primetan je duh prošlih vremena, srećom ne i kada se radi o kvalitetu materijala i završnoj obradi. 208 GTi je kvalitetno urađen auto, sa atraktivnim enterijerom. Crveni detalji (rukohvati, umeci na sedištima i ručici menjača, okvir instrument table...), daju mu sportsku notu, koja je pojačana snažno profilisanim sedištima u kombinaci koža/platno (pri gornjem delu vidljiva su slova GTi), retko malim upravljačem, ovalnog oblika, i aluminijumskim nožnim komandama. Upečatljivo deluje i opšivena komandna tabla (pogodili ste, crvenim koncem), kao i crna obloga krova. Bez ikakve sumnje, unutrašnjost bolje odslikava eksplozivni karakter ovog malog Peugeota, na koga su poklonici morali čekati bezmalo tri decenije. Podsećanja radi, između 2003. i 2006., postojao je 206 RC 2.0 177 KS, koga je nasledio 207 RC 1.6 THP od 175 KS. Iako sportski nastrojeni, nisu imali pravo nositi oznaku GTi, niti su se perfomansama mogli nadmetati sa današnjim.

performanse,
udobnost,
nivo opreme i kvalitet izrade

preterano diskretan zvuk motora,
pozicija instrument table,
zadnji trap nezanimljiv za sportsku vožnju

Što na umu, to na drumu
Recimo odmah, 208 GTi je toliko efikasan u krivinama, da ga je gotovo nemoguće destabilizovati. Sve smo pokušali, i „debelo“ preterivati sa brzinom, i snažno cimanje volanom levo/desno, i kočenje u krivini, odnosno naglo podizanje stopala sa gasa, i ništa! Baš ništa ne može pomeriti zadnji deo, koji kao da je na šinama. Čak i kada se isključi ESP, koji uzgred rečeno deluje prerano, zadnji deo opet ne pokazuje želju da dostigne prednji. U najgorem slučaju, unutrašnji točak zna i da se podigne, odnosno da vozilo proširi zadatu putanju. Sve u svemu, savršeno siguran mali auto, sa retko zdravom šasijom i snažnim kočnicama (napred diskovi prečnika 302 mm, pozadi od 249 mm). Ukoliko bi ga trebalo porediti sa Cliom RS, koji nam se ni malo slučajno našao pri ruci, rekao bih da je Renault znatno zabavniji za vožnju, njegova zadnjica brže se „odlepi“. Naprotiv, upravljanje kod Renaulta nije toliko precizno, čak ni kada se izabere RS mod. Njegova električna asistencija je snažnija, a sam upravljač za dva broja veći. Kod 208 je elegantan, minijaturan, kao „Pepeljugina cipelica“, prosto izaziva fetišističke nagone za maženjem... Rekao bih da donekle uspeva i da koriguje ne preterano prirodnu poziciju vozača, za koju smo još prilikom ranijih testiranja rekli da ne odgovara svim osobama. Da bi se instrumenti dobro videli, sedište se mora podići, a volan spustiti u krilo. Instrument tabla je znači na gornjem delu armature, a tek pri dnevnom svetlu smo primetili da je, za razliku od ostalih verzija, na metaliziranoj podlozi. Lep efekat, posebno uz crveno LED osvetljenje po obodu (kod standarnih verzija je plavo).

Peugeot 208 GTi/200 KS

Cena 24.500 evra (u Francuskoj)
Motor turbo - benzinski, redni/4, direktno ubrizgavanje; 1598 cm³; 16/; 147 kW; 200 KS pri 6.800 o/min; 275 Nm pri 1.700 o/min
Transmisija pogon: na prednje točkove; menjač: 6/M
Ogibljenje napred: MacPherson, nazad: torziona osovina
Performanse ubrzanje 0-100 km/h: 6,8 s; maks. brzina: 230 km/h;
Prosečna potrošnja 8,2 (na testu) l/100 km; emisija CO₂: 139 g/km
Karoserija hečbek/3/5; D x Š x V 3970x1740x1430 mm; Međ. rast. 2538 mm; Masa 1160 kg; prtljažnik 285 l

A agregat pitate? Trenutno, samo jedan ispunjava sve kriterijume koji su pred njega postavljeni, a radi se o famoznom 1.6 THP, koga pronalazimo kod atraktivnog kupea RCZ i bratskog Citroena DS3 Racing. Motor koji obezbeđuje izvrsne perfomanse, kako u svakodnevnoj upotrebi, tako i prilikom sportske vožnje. Mala težina vozila (samo 1.160 kg), svakako mu pomaže da pokaže najbolje što zna, mada ne treba zaboraviti ni na izuzetno savremenu koncepciju (direktno ubrizgavanje, turbo kompresor „Twin-Scroll“, promenljivo razvođenje ventila...). Ovaj mali blok razvija tako impresivnih 200 KS i čak 275 Nm, pri samo 1.700 o/min. Čak ni dizel iste zapremine, 1.6 HDi/115, ne ostvaruje veći. Samim tim, posve je logično da je elastičnost za primer, konkretno, ubedljivo ubrzava sa samo 1.500 obrtaja.

Posve je izvodljivo skrenuti u bočnu ulicu u trećem stepenu prenosa (brzinom od tridesetak km/h), ili nonšalantno voziti u šestoj, pri samo 70 km/h. Još manje se opire kada se „muški“ nagazi i do 6.600 obrtaja, kada proradi elektronska zaštita. Iako se radi o istom agregatu kao kod Citroena DS3 Racing, ipak, postoje izvesne razlike. Kod „ševrona“ tako razvija 2 KS više, ali pri 6.000 o/min, dok je obrtni moment isti, s tim da je neophodno „zavrteti“ ga na 2.000 obrtaja. Ukoliko ga opet uporedimo sa Cliom RS, možemo se uveriti da su ubrzanja iz mesta u desetinku sekunde identična (6,8 s do 100 km/h), tj. da je sposoban pogurati do 230 km/h! Za razliku od Renaulta, tradicija je ispoštovana, što znači da je u paru sa šestostepenim ručnim menjačem. Zadovoljavajuće prijatan i precizan za manipulisanje, ovaj i dalje zaostaje za referentnim nemačkim...

Naprotiv, udobnost je za svaku pohvalu, bez obzira što ogibljenje pomalo „treperi“ na lošem putu, posebno pri nižim brzinama. Preko „ležećih policajaca“ znao sam preći sa 40-50 km/h, bez da se to negativno odrazilo na moje naveliko načete kičmene pršljenove. Slično je i kada se radi o akustičnoj udobnosti, posve prihvatljivoj za duža putovanja. Zvuk motora bi po nekima mogao biti izraženiji.

Bilo kako bilo, na autoputu smo mogli slušati muziku, odnosno razgovarati bez podizanja glasa. Pri brzini od 130 km/h, motor se okreće na skromnih 3.000 o/min. Šlag na torti je skromna potrošnja, u proseku ne veća 8 l. Nije nimalo teško sići i do 6 l, dok u gradskoj vožnji mnogo toga zavisi od vašeg karaktera i raspoloženja. Mi smo se izvukli sa 9-9,5 l, bez obzira što nije opremljen Stop&Start sistemom. A kad smo već kod svakodnevne upotrebe, treba reći da je 208 GTi hendikepiran u poređenju sa Cliom, koji poseduje petoro vrata. Ukoliko je verovati odgovornima u Peugeotu, GTi će se i u buduće morati zadovoljiti samo sa troje. Srećom po njega, prednja sedišta oslobađaju izdašan prolaz ka zadnjoj klupi, dovoljno prostranoj za dve odrasle osobe. Posebno kada se smesti iza suvozača, koji se, zahvaljujući izdubljenoj komandnoj tabli, može pomeriti ka napred.

Zaključak, iako je 208 jedan od najkraćih u segmentu (samo 3,97 m), unutarašnji prostor u potpunosti zadovoljava. Isto se odnosi i na prtljažnik, čija zapremina nadmašuje većinu konkurenata (285 dm³). U dnu smo pronašli točak istih dimenzija kao i ostali, sa aluminijumskim naplatkom, molim vas, što je postala prava retkost i kod mnogo skupljih vozila. Pored gore navedene opreme, specifične uz GTi, navedimo da poseduje i serijski klima uređaj sa dve zone podešavanja, GPS, kolor ekran osetljiv na dodir, sa svim mogućim priključcima za medije (USB, Bluetooth…), regulator i limiter brzine, zadnje senzore za pomoć pri parkiranju, LED dnevna svetla, automatsko uključivanje svetala i brisača... Zapravo jedva da postoji par opcija, kao što je metalik boja, odlični Hi-Fi sistem marke JBL (velikim bas zvučnikom u desnom boku prtljažnika), naslon za lakat i stakleni panoramik krov. Za kraj, ostaje nam još cena, za vreme probne vožnje nepoznata za naše tržište. No, kako kod nas slabiji 1.6 THP/156 KS košta 18.220 evra, a GTi je u matičnoj Francuskoj skuplji za oko 3.500 evra, slobodnom procenom dolazimo do cene od 21 do 22 hiljade evra. Nije džaba, ali vredi!

Zaključak
Peugeot 208 GTI zaista nam se dopao! Više nego li Clio RS ili eventualno Fiesta ST, vožena par nedelja kasnije? Hmmm, recimo da je to stvar ukusa, sva tri vozila su sjajna, ali imaju drugačije karaktere. Clio, barem kada se radio o Cup šasiji, je radikalniji, posebno prilikom sportske vožnje. To ne znači da „lavić“ ne može da ga prati, jednostavno njegovo ogibljenje je udobnije, a sam motor bolje adaptiran svakodnevnoj upotrebi. Clio sa svoje strane poseduje veoma upotrebljiv automatski menjač, koji i te kako dobro dođe po gradu, dok mahanički kod Peugeota pomaže motoru i poboljšava perfomanse. Mali Renault međutim izgleda agresivnije, posebno gledano od pozadi (difuzor vazduha), što možda može da prevagne. U svakom slučaju oba su izuzetno prijatna za vožnju, moderna i sigurna, ali od vozača ipak zahtevaju veliku dozu samokontrole, da ne kažem svesti. Uostalom, kome je više stalo do izgleda, a manje do karakteristika, u ponudi su isto tako atraktivne „light“ verzije, kod Renaulta nazvana GT (1.2/120 KS) odnosno XY kod Peugeota, sa više različitih agregata.

     
 
Tekst i slike: Perica Rajković
9987
Postavljeno: 20.11.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Dejan L
20.11.2013 08:05
13
16

Perica kaže da je bolji od Clia RS i Fieste ST?
Mora da će danas da padne sneg.
:D
208 ima čak i veći komfor zadnje klupe iako je 12cm kraći od Clia. Kako za kolena, tako i za ramena, jer se Kliova kabina sužava iza B stuba.
O kvalitetu enterijera je suvišno govoriti, o zučnoj izolaciji još više. Ipak je to Pežo, LAV!

maxy
20.11.2013 09:41
12
9

Odavno me automobil iz ovog segmenta nije ovako zainteresovao. Ima nešto što me privlači.
Gledajući i poredeći fotografije unutrašnjosti sa Kliom, ovaj Pežo deluje bar dve generacije ispred.

Bobo
20.11.2013 10:44
9
9

@Dejan L Gde si procitao da je rekao da je bolji?

Bobo
20.11.2013 12:22
11
11

Pretpostavljam da su kod ovog Lava ove aplikacije visokog sjaja u crvenocrnoj kombinaciji, sacinjene, ne od plastike, vec od plemenitih metala, ili od minerala poreklom iz svemira, ne izgledaju kicasto, vec naprotiv, glamurozno, posebno ove "melirane" rucke vrata, a i polozaj komandi je, posebno instrument table i klima uredjaja, ergonomsko savrsenstvo.Ovaj Lav ne da deluje kao da je dve generacije ispred Clia, vec kao da je 17 generacija ispred svih, tako da cemo morati da sacekamo barem jedanaest generacija, kako bi smo ga razumeli i prihvatili.Ja volim originalne automobile, ali ako montirate volan kod papucica noznih komandi, a instrument tablu na plafon automobila, tesko cete upravljati, ne znam gde ce im dalje evoluirati dizajn.Ne kazem da je los, naprotiv dobar je tehnicki i vrlo je originalan, ali moras biti bas veliki subjektivni zaljubljenik u Pezo, kako bi mogao da kazes da je ovo dve generacije ispred bilo cega.Meni ovo lici na krizu srednjih godina, dospeli su u dizajnerski corsokak i sad se cupaju na posebnost po svaku cenu.

s Juga
20.11.2013 14:13
5
3

Previse sminke u enterijeru.. previse.. bas kao i clio rs. Mada clio je previse nasminkan i spolja.

Audifan
20.11.2013 15:10
7
5

Hmmm!? Vidan trud za nasledjem 205 gti ali sve to upakovano u vrlo kicast oblik,uz obavezna Pezoova sarenila unutrasnjosti kojom privlaci kupce. Sto se kvaliteta tice nesumnjam da je i on napravljen od slina i maramica.

Nemanjica
20.11.2013 16:07
6
11

Milane,Bobo,Dejane,MiTo je zakon!

maxy
20.11.2013 16:18
12
2

@Bobo
Nisam zaljubljenik u Pežoa, u principu nisam isključivi pristalica ni jedne marke, samo iznosim svoj stav. Komentarisao sam unutrašnjost koja mi se dopada i inercijom prethodnog komentara uporedio sa Kliom. Nemam ništa protiv Renoa, ali uopšte, a ni protiv drugih. Sad mogu da kažem da mi je ovaj Pežo dopadljiviji od većine konkurencije.
S obzirom da su ovde komentatori polarizovani onda me ne čudi tvoj stav.
Neki kažu da je kičast. Pa jeste, ali to je trend čitave autoindustrije. A biće još i kičastije, čekajte samo još do uvedu fb i farmwille u automobile.

Milan 2
20.11.2013 16:57
4
6

Za mene je Peugeot oduvek bio sampion u pogledu ruznoce kompletnog enterijera, prvenstveno instrument table (tu su u pozitivnom smislu samo malo unormalili model 508). Ovo sto sad vidim je vrhunac gluposti, na stranu sto je standardno ruzno uradjen deo oko pokazivaca obrtaja i brzine, sad im je hit da moras da istezes klavu ko Kamila ne bi li preko upravljaca video koliko ides, a ako si bas nizak, e onda ces kao i na ovoj jednoj slici umesto na brzinomer, gledati u upravljac, uzas, uzas i nema dalje.

mkm
20.11.2013 17:14
8
2

205GTI ostace neponovljiv. Ne previse napadan, ali dovoljno agresivan. 206 "so and so". 208 i u osnovnom paketu " ne dira u srce " kao sto su to radili 205 a po malo i 206.

Aleksa
20.11.2013 17:26
11
4

Video sam uzivo i jedan i drugi. Nebo-zemlja u korist clia! Gti je nekako previse obican. Zadnji kraj je cak i ruzan,ogromni branici bez imalo maste...E sad unutrasnjost? Pa i jedan i drugi su pomalo kic, ali bih dao prednost opet cliu, jer gti imao ruzne, nepregledne istrumente. Inace clio ima fantastican zvuk! Kako reze,odusevio me kad sam cuo. GTI nisam istina cuo da ga "nacepe" Video sam parkiran, i to bas u ovoj boji...Neshvatam cemu odusevljenje pojedinih,sta to GTI ima tolko da bi rekli "generaciju(ili vise??)ispred" Ali ukusi su razliciti. Nisam nikada mastao ni o jednome od ta dva, ali bi mi "zujalica"clio i te kako legla...Posto ovde se vecito vode "ratovi" izmedju tabora, cisto da spomenem da nisam fan renoa, nego neko moje misljenje,zapazanje...

Munjaa
20.11.2013 18:02
10
9

Ne znam za vas,ali po meni je Fiesta ST najzrelija od svih auta u svom segmentu.Enterijer i pezoa i reno je u najmanju ruku smijesan.Reno je jednostavno pretjerao u svakom smislu,kic i samo kic.Ovo bi bilo u redu da je ciljna grupa dvadesetogodisnje djevojke,ali za vrelije ljudi ove predstavlja smijuriju.Pezo isto tako,sa ovim bojama.Ne znam o cemu razisljaju.
O performansama se da raspravljati,ali enterijer jednostavo baca u ocaj.

Bobo
20.11.2013 21:06
4
12

@maxy Nisam ni rekao da si ti zaljubljenik u bilo sta, rekao sam da covek mora biti zaljubljenik da bi prokomentarisao da je ovo dve generacije ispred bilo cega.A o tome kako su svi polarizovani...ti si uporedio ovo samo sa Kliom, ili sam ja nesto propustio?
@mkm isto tako mislim i jos da dodam da bi Pezo mogao da od 205 napravi isto sto i Fijat sa 500, nisu samo pedeste i sezdesete retro i osamdesete su, a 205 je mozda i najlepsi auto u svom segmentu ikada.
@nemanjice Paaaa...nisi daleko....MiTo je jedino malo vise lifestyle, pa je i ekskluzivniji, samo troja vrata, visa cena.
@Dejan L Sta bi sa autom godine u Srbiji ...zna narod...siguran sam da si cuo novosti.

Dejan L
20.11.2013 22:17
11
11

@ Bobo
Tu nagradu koju je klio dobio, normalnom čoveku ne znači ništa! I Ford B max je dobio nagradu AutoBest, pa se zatvara fabrika u kojoj se pravi, jer je potražnje 7x manja od one koju su stručnjaci predvideli. Tako da nagradu AutoBest može da okači mačku o rep.
Hoćeš još? Eto novi super našminkani plastični klio, nov model, pa se prodaje 4x manje od Fabije koja je na tržištu punih 7 godina. Klio se jedino u Francuskoj i Belgiji prodaje dobro, a u na nivou cele Evrope, Polo kida, pa razbija.
Još malo? Pežo 208 je Kliju za petama, ali je i skuplji za 10% od klija. Da je cena ista, da li bi iko kupio premijum Dačiju sa romboidom na nosu?
Idi sad plači!

Bobo
21.11.2013 00:04
7
4

@Dejan Ja nisam rekao da znaci...samo...dobio je i zlatni volan, euroncap ga je proglasio najbezbednijim autom b segmenta, ako je od reciklirane plastike, onda je mnogo dobra plastika, svi bi trebali da predju na nju.Nije ni jeftiniji od 208, bazna verzija jeste,a ostale nisu, uostalom bazna se gotovo i ne prodaje.Smesna ti je prica o prodaji,evo ti posebno obrati paznju na one procente koji govore o padu ili rastu prodaje i molim te voleo bih da prokomentarises odnos Klio-208, Scenic-3008, Captur-2008, Twingo-107, ili Duster-Yeti, ili prastari Megan(ne zaboravi i sedan varijantu)i nova Oktavija ili 308, zatim onaj krs od Koleosa i 4007, a preklinjem te nemoj propustiti Sandero-Logan da uporedis sa Rapidom i Spejsbekom...i tako, zabavljaj se malo, očigledno je da bi "iko" pre kupio Daciju i bez romboida, npr Dustera pre nego npr Citroen C4, ili C3 Pikaso, ili 2008 cak i kad Duster vise kosta.Mislim da ti imas vise razloga za plac : http://bestsellingcarsblog.com/2013/11/21/europe-9-months-2013-discover-the-top-344-best-selling-models/#more-37242

Veljko
21.11.2013 11:15
8
3

Bobo, bilo bi sramota da nije tako, jer je poslednji i najnoviji u B klasi, kad se pojave nova Korsa i novi Polo, Klio 4 ce biti najgori. Upravo sam pazario C3. Za kes u Vitru daju dodatni popust i poklone, gume, besplatan servis ili dodatnu opremu, a od klia 4 je komforniji i kvalitetniji, dok za iole skladan jaci motor i opremu klio izadje na 12.500e

Slavisica
21.11.2013 11:53
6
9

206 mi je PRELEP i dan danas.
207 je ok, a ovaj...neko gore je pomenuo krizu srednjih godina/identiteta. Uze mi rec iz usta.
Uzmite slike recimo pomenute 206-ice i 208, i poredite, i pitajte se gde je napredak.
Taj enterijer, nije mi jasno cemu, kako, zasto???
Niti je lep (sve je nabacano), praktican jos manje..
Spoljni izgled, pogotovo prednji deo, podseca na neku vrstu plasticne hirurgije.
Od ovih novih njihovih modela, skidam kapu za 508.
Ovo ostalo je samo pokusaj da se radi nesto.

Bobo
21.11.2013 13:37
6
9

Veljko, ne bi bilo sramota da nije tako dokaz za to je i Citroen koji si pazario. Ne treba da te je sramota jer on nikad nije bio ni blizu Klija po prodaji ni kada se pojavio i bio potpuno novi.208 je nov koliko i Klio, pa se prodaje lošije. Fijesta je dugo na tržištu pa se kolje sa Kliom i za sada je bolja .O kvalitetu nemoj, apsolvirali smo da je relativna stvar, zavisi od potreba pojedinca, a meni kvalitet dizajna C3 i kvalitet vožnje istog nisu ni blizu Klia.Bez uvrede, ako je tebi C3 najbolji auto na svetu, odnosno trenutno najidealniji izbor, onda on to i jeste, jer je to tvoj svet, a njih ima tačno koliko i ljudi, ne postoji samo jedan svet.Ako te interesuje moje mišljenje, nije C3 bolji od Klija, a nije ni prema nekom opštem mišljenju, što govori broj prodatih primeraka, titule automobila godine i druge.Ja ti od sveg srca želim da te u zdravlju i bez problema služi i da ga u njemu uživaš ti i tvoji bližnji, nisi pogrešio to je jako dobar, šarmantan i lep francuski auto, a ukusi se razlikuju i sistemi vrednosti, a ti ne zameri na mom.

serpico
21.11.2013 15:53
3
6

Ovaj auto je prelijep nema sumnje!odlican je i iznutra i izvana ali sad dali je bolji od legende Clia R.s neznam bas ali dizajn i kvaliteta enterijera je bezprijekorna!Ali neznma zasto ipak bih Clia kapario kada bi me zanimali ovi hot hatcjevi!

Đura
21.11.2013 18:22
9
4

Veljko nije valjda da je krenula prodaja u Vitru??? Nikada do sada Sitroen nije imao tako dobru ponudu, a ovi su valjda dve godine zatvoreni. Koliko si ga lebati platio i koji motor si uzeo. Imaju li DS3?
Nego vidim da se ovde neki naveliko foliraju, te nesviđa im se ovo, te nije lepo ono, a da mogu da imaju jedan Clio ili 208, i to običan a ne RS ili GTI, spavali bi u njemu. Francuzi su oduvek bili dobri u ovoj klasi, siguran sam da nisu ništa lošiji od nemaca, dok su japance debelo nadmašili. O italijanima da ne pričamo. Plastični Clio verovatno ima u gram toliko plastike kao i ostali, uostalom skoro je bio jedan tekst o upotrebi plastike u auto industriji. Dejane ideš na popravni, pročitaj ga ponovo.

Idiot by Dostojevski
21.11.2013 20:43
6
6

Vidim da se malo odšetalo sa komentarima.
Recimo, 208 čak i kao GTI ima rezervni točak, a klio ga ni kao "obični" serijski nema, tako da se kliju ne može probiti rezervni točak. Kit za reparaciju je izgleda baš pametno rešenje, osim ako "zaradite" rupu na gumi veću od 4 milimetra,jer tada sa klijom ( pored njega ) možete da se "slikate" do dolaska šlep službe ( a sa 208 sa rezervnim točkom i da normalno nastavite put do cilja )
Kod 208 1.6 HDI ćete dobiti menualeni menjač sa 6, a kod klija 1.5 dci sa 5 brzina.
Isto i sa zadnjim disk kočnicama kod pežoa 208 i sa starim "dobošima" pozadi kod klija.
Dosta je takvih razlika.
Ali, ne zaboravimo suštinu, jedno od ta dva vozila je "ukras na ulici". A svi znamo koje.
Ono drugo ne služi prevashodno za ukras

petrolhead
22.11.2013 02:40
6
2

Trla baba (d)lan

Dejan L
22.11.2013 06:41
5
8

Idiote, kako možeš da budeš toliki idiot?
Bobo puca po šavovima od činjenica, ubija se na najmanje 10 sajtova i blogova i opet VW+Škoda prodaju 3x više od Reno+Dačija.
Opet PSA proda za 70% više od renoa. Ma razbija Reno, ali samo u njegovoj glavi

Peki
22.11.2013 07:21
9
5

@Dostojevski, samo nekoliko korekcija, istine radi. I kod 1.6 HDi/92 i 1.5 dCi/90 su petostepeni menjaci, odnosno sestostepeni kod oba, kada se radi o snasnijim verzijama od 115 i 110 KS.
Slicno je i sa kocnicama slabije benzinske verzije i 1.4 HDi kod 208 isto imaju dobose pozadi.
Sto se tice rezervnog tocka, sve zavisi od zavrsnog nivo i pre svega zemlje uvoznice. Neke zahtevaju da ga poseduje, pa ga proizvodaci ubacuju.
Pozdrav

Dejan
22.11.2013 10:23
8
3

@Peki Ote mi rec iz usta
@Dejane Ti pricas o sebi ili o meni?Usput i pricas sam sa sobom iznoseci gluposti pod sve komplikovanijim imenima. O kakvih 10 blogova govoris? A cinjenice? Cinjenice sam ti prikazao u prethodnom odgovoru, nisi ih prokomentarisao, lepo su slozene po modelima.Ne znam odakle vadis podatke i za koju zonu, ali za 9 meseci u EU, reno je prodao oko 800 000 vozila sa Dacijom, a PSA 870 000

Bobo
22.11.2013 11:00
5
3

Ahahahaha, koja sam dijabola.Greskom sam ukucao jedno od tvojih, umesto mog imena.Usput, molim te jos da mi nabrojis na kojih sam 10 blogova.

Idiot by Dostojevski
22.11.2013 15:23
4
4

@Peki
Pozdrav, pre svega. A "istine radi" - ovo.
1. U Srbiji ne postoji dostupna verzija klija sa 6 stepenim manuelnim menjačem ( pogledaj sajt renault.rs );
2. U Srbiji ne postoji dostupna verzija klija koja serijski ima rezervni točak, a svaki 208 ga serijski ima ( pogledaj sajt renault.rs i peugeot.rs ).
3.U Srbiji ne postoji dostupna verzija klija sa disk kočnicama pozadi, dok ih 208 nudi uz HDI od 115 ks i uz atm. benzinca od 1.6 litara.
Ako sam šta "slagao", a ti "reci".
Pozdrav još jednom.
p.s. Istine radi, instrument tablu na 208 ne mogu da smislim

Mica Voskar
22.11.2013 16:04
4
1

@Dostojevski

Istine radi, cinizam ti je izgleda hobi... Lepo je covek napisao u poslednjem pasusu. To sto smo mi banana drzava, ko nam je kriv.

Ovi nasi pausalni uvoznici ne znaju ni adekvatan marketing za model da naprave a ne da ponude nesto pristojno.

Ali zato znaju da kukaju kako lose ide prodaja... Resenje za nabijanje brojki su im tenderske damping cene! U tome su najbolji Skoda, Peugeot i Dacia.

Idiot by Dostojevski
22.11.2013 16:53
3
5

Istine radi,da jesam cinik, ali moram da priznam i da sam sa stolice od smeha padao dok sam čitao ono što je Bobo najpre napisao i biću slobodan da to citiram još jednom ( Bobo neka ne zameri ):
„Pretpostavljam da su kod ovog Lava ove aplikacije visokog sjaja u crvenocrnoj kombinaciji, sacinjene, ne od plastike, vec od plemenitih metala, ili od minerala poreklom iz svemira, ne izgledaju kicasto, vec naprotiv, glamurozno, posebno ove "melirane" rucke vrata, a i polozaj komandi je, posebno instrument table i klima uredjaja, ergonomsko savrsenstvo.Ovaj Lav ne da deluje kao da je dve generacije ispred Clia, vec kao da je 17 generacija ispred svih, tako da cemo morati da sacekamo barem jedanaest generacija, kako bi smo ga razumeli i prihvatili.Ja volim originalne automobile, ali ako montirate volan kod papucica noznih komandi, a instrument tablu na plafon automobila, tesko cete upravljati, ne znam gde ce im dalje evoluirati dizajn“

Bobo
22.11.2013 17:09
2
5

@Idiote Nigde u svemiru ne postoji 208 sa robotizovanim menjacem sa dvostrukim kvacilom...dzaba ti je sve sto pises.A to sto cujes da puca, nisu to moji savovi

Idiot by Dostojevski
22.11.2013 17:50
4
4

Bobo
Sigurno misliš na klijo sa EDC? Pa, ti si klijo GT sa tim menjačem ovde X puta kritikovao i navodio da to kritikuju svi istinski zaljubljenici tog vozila.
Sto se civilne verzije klija sa tim menjačem tiče,tačno je da postoji, ali ne znam koliko je to sreća za vlasnika na duge staze (ja ne bih). Pri tome, reno često pravi "uvezane srećke", pa u Srbiji kaptur sa 1.2 tce ne možeš da kupiš sa manuelnim,već samo sa EDC menjačem (za koga je kod 0,9 TCE "doplata" tačno 2.000).

Bobo
22.11.2013 18:26
5
4

Da mislim na taj,a nisam kritikovao menjac nikad, kritikovao sam Klio rs, jer mislim da taj auto ne treba da ima nista od udobnosti,nikakvu automatiku, kakvi bre komfort i eko programi, ja bih ga jos ucvrstio, poizbacivao pola tapacirunga, olaksao za 100 kila i svasta nesto jos.A Kaptur sa takvim menjacem kosta tacno koliko i Pezo 208(odnosno kaptur je nesto jeftiniji),jer kod Pezoa se izgleda manuelni 6 stepeni placa 2000 eura.Najjeftiniji 208 sa 6 stepeni kod nas kosta 18000, pa ja to ne bih ni pominjao.Isto vazi i za diskove.A ako je razlog razlika u ceni rezervni tocak, za te pare mogli su i gusenice da mu ugrade.

Peki
22.11.2013 18:58
9
3

@Dostojevski, da ne kazem idiote (he, he, ovo je sala, ne zameri), to sto si napisao zove se izvrtanje istine! Sta se nudi u Srbiji od Renaulta i Peugeota, zaista je toliko lokalnog karaktera, da se moze nazvati izuzecima. Necu se ponavljati, oba proizvodaca dobro paze da ponude slicno opremljena vozila, za istu cenu. Dakle ukoliko Clio 4 jos uvek nije u ponudi sa 1.5 dCi/110, to je samo stvar vremena. Uz taj agregat ide sestostepeni menjac, bez obzira u kojem da je modelu (Kangoo, Megane, Scenic, Laguna...). A ukoliko trenutno ne postoji 1.5 dCi/110, kao sto postoji 1.6 HDi/112, naravno da nema diskove pozadi. Slabije verzije kod oba proizvodaca su sa dobosima, sto i nije neki hendikap, jer i pored toga imaju odlican zaustavni put i snazne kocnice. To rade i ostali proizvodaci, i verujem da to nije kriterijum po kojem se vozila ocenjuju. Ono sto interesuje vecinu vozaca u EVROPI (dakle ne samo u Srbiji), je pre svega cena, pouzdanost, kvalitet fabrikacije i ekonomicnost eksploatacije (rezervni delovi, servisi, cena osiguranja...). Izgled ostavljam po strani, to je stvar ukusa.
Licno, verujem da su francuski modeli veoma bliski po ovim kriterijumima, opet naravno u Francuskoj. Naravno da ponekad pojedini otskoce, kao sto je to pre koju godinu bio slucaj sa Citroenom DS3, a sada sa novim Peugeotom 308, koji je zaista dobar auto. Nedavno sam ga vozio (1.6 e-HDi/115), zaista ne znam sta bi mu pronasao kao ozbiljniju manu. Toliko mi se dopao, da sam ga ponovo rezervisao za decembar (ovoga puta benzinac 1.6 THP/155 KS).
Pozdrav

Idiot by Dostojevski
22.11.2013 21:25
4
2

@Bobo
Mislim da grešiš da kod pežoa 208 šestostepeni menjač košta 2.000 eura.
Razlika na paketu allure izmedju 1.6 hdi od 92 ks (i 5MT menjačem) i 1.6 hdi od 115 ks (i6MT menjačem) je 1.020 eura. Mnogo? Jeste, priznajem. 1.020 eura košta tih 23 konja više i šestostepeni menjač.
Kod renoa je jeftiniji taj "prelaz"?
Razlika izmedju megana expression dic 90 ks i 110 ks je 1.600 eura (sajt je renault.rs).
Moje razumevanje metamatike vodi zaključku da reno značajno više naplaćuje šestostepeni menjač i tih 20-ak konja više.
p.s. Ono sa "gusenicama" je bilo dobro - desetka od mene!

Bobo
22.11.2013 22:52
4
4

@Idiot
Nije ti matematika dobra, Reno naplacuje menjac sa dvostrukim kvacilom 2000 eura, a Pezo naplacuje jednu brzinu 1000eura.Ja tako vidim.Pusti prelaze sa ovog na ono.Zavisi odakle prelazis i na sta.Ako sa sestostepenog prelazis na 5 stepeni onda Reno daje veliki popust.Ista cena Pezoa i Renoove crosover varijante sa elektronskim menjacem,prvi ima 6 stepeni, drugi ima edc.Nije kod Renoa skup 6 stepeni menjac, vec jeftin 5 stepeni(neuporedivo bolji od pezoa), zavisi kako posmatras.Mozemo ovako u nedogled.

Idiot by Dostojevski
22.11.2013 23:14
5
2

@Peki
Pusti "stari" 1.6 THP od 156 ks.
Kada ćeš da testiraš novi 1.2 e-THP ili 1.6 THP od 125 ks? To je interesantno, a ne onaj "leš".
Ako si testirao novi 308, kakav je tvoj utisak sa instrument tablom? Meni to deluje daleko, sitno, delom zaklonjeno i na pogrešnom mestu.

MIVEC
22.11.2013 23:47
3
0

Zanimljivo sto ste za kratko vreme objavili tekstove i o Kliju RS, 208 GTi a i ST Fiesti.. Bilo bi odlicno kada bi mogao da se organizuje neki uporedni test. Kada bi se direktno sukobili modeli na testu mozda bi bilo i manje prepiranja na komentarima. Inace, ovaj GTi mi je spolja jako lep, mozda trenutno najlepsi "hothatch" ali zato unutra diskutabilno, sa onim instrumentima i vec standardno kicem. Sa druge strane Klio mi je spolja previse napucan s obzirom da se ne izdvaja toliko od konkurencije sada, u prethodnoj generaciji mi je bio mnogo zanimljiviji auto.

Peki
23.11.2013 09:22
5
4

@Dostojevski, trenutno 308 je pogonjen sa dve benzinca 1.6 THP, "izduvan" na 125 KS i tim kako si ga nazvao "staruim" od 155 KS. Znaci isti blok, stim da ce prvi nestati cim se pojavi trocilindarski 1.2 THP, negde na prolece/leto. Predviden je u dve verzije, valjda od 110 i 130. Upravo zbog toga nisam trazio "novi" 1.6 THP/125, jer dok ga ja uzmem, pa dok se objavi, eto nas u januaru... Drugo, u svakodnevnoj voznji licno vise volim ova "les" od 155 KS, nego li od 200 KS, jer se moze dobiti sa nizim, standardnim zavrsnim nivoom opreme. Od 200 KS ce verovatno ubacivati samo u GTi, znaci 30.000 evrica i vise.
Instrument tabla je u istom fazonu kao kod 208, dakle mali upravljac i instrumenti iznad njega, ali su ovde to bolje odradili. Ne kazem, pojedinim vozacima i dalje ovaj moze da zaklanja donji deo instrumenata, ali kako se kazaljka obrtomera okrece u suprotnom pravcu (sa desna na levo), vidljiva je.
Pozzz

Bojan
23.11.2013 13:00
1
3

Znao sam jos sa prvih slika da ovakavi instrumenti nece valjati... Da su neki minijaturni, digiralni kao kod Honde Civic onda bi bilo ok. Ovako ili ce ometati preglednost, ili ce ih volan zaklanjati, zato sto su preveliki. Stvarno ne razumem takve propuste u dizajniranju. To je moralo biti uradjeno tako da se vide i kada je sediste veoma spusteno i kada je volan skroz podignut. Potpuno je bezveze sklanjati volan da bi video instrumente, jer je volan podesiv da bi se prilagodio adekvatnom polozaju i visini vozaca, a ne da bi se sklonio od isntrumenata...

serpico
24.11.2013 15:47
4
4

Ovde je car vec godinama renault Clio r.s i gotovo!zadnji legendarni peugeot koji je bio prava legenda je bio 205gti ovo je sad teghnodigitalni ekektronac na kraju krajeva kich kicha!nisam pristalica ni renaulta ni peugeota ali pitajte ljubitelje takvih auta i 80%ce reci da je Clio car ,nakon njega fiesta st!a tek onda ostali!

BA
25.11.2013 18:09
2
4

Pegeuot je mnogo bolji auto od Clia,i ima jacu opremu i mnogo je kvaletetniji od Clia,,,i budi te realni sto se tice kritika.

Slavisica
25.11.2013 21:44
2
1

Glasam za Fiestu iz clanka iznad! :-)

serpico
26.11.2013 10:13
1
4

BA neslazem se i nisi u pravu!peugeot da je o)kvalitetniji od renoa :hahahah!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: