Online plus

Najstrašnija reč automobilske industrije

Opoziv

Hiperprodukcija smrtni neprijatelj automobila?


Opoziv postaje sinonim moderne auto industrije. Glavni krivac je elektronika i trka za profitom Twituj ovo!

Globalno potrošačko društvo koje se stvara u prethodnih tridesetak godina stvorilo je potrebu za velikim brojem novih modela automobila. Proizvođači suočeni sa velikom potražnjom i sa večitim imperativom većeg profita prinuđeni su da štede. Najlaše se špekuliše na jeftinijim komponentama.Par dolara uštede po komadu na godišnjem nivou donosi milionske uštede. Javna je tajna da većina elektronskih komponenti danas dolazi iz Kine i Indije pa čak i kada su premijum proizvođači u pitanju.

Posledice nedovoljno pouzdanih delova su vrlo očigledne. Gotovo da nema brenda koji nije u prethodnih 15-20 godina imao ozbiljniji opoziv vozila. Slabija kontrola kvaliteta, ali i sve veća upotreba elektronike doveli su reč “opoziv” sa ruba nestanka natrag u industrijsku svakodnevnicu.

Nećemo se u ovom tekstu vraćati unazad više no što je potrebno, prisetićemo se samo onih najsvežijih primera. Nažalost, ima ih previše.

(Ne)pouzdani Japanci
Mazda je pre nekih godinu dana stopirala prodaju svih modela CX-5 u SAD proizvedenih u periodu između 2014. i 2016. godine zbog problema sa samozapaljivanjem. Konstrukciona greška, identična onoj na ozloglašenom Fordovom modelu Pinto, mogla bi dovesti do požara u slučaju i blažih udara u zadnji deo automobila. Opoziv je pogodio 260.000 automobila.

Pre svega nekoliko nedelja stigla je još jedna šokantna vest. Nissan Navara, model koji nam se jako dopao na testu, ima veliki problem. Zbog korišćenja jeftinog čelika, slabe antikorozivne zaštite, ali i velike mase automobila dolazi do pucanja šasije! Internet su brzo preplavile fotografije Navara koje su bukvalno pukle na pola. Nissan je brzo reagovao i najavio opoziv više od 200.000 Navara proizvedenih nakon 2004. godine.

Lažljivi softver iz Nemačke
Najveći skandal u automobilskoj industriji u trećem milenijumu imao je odnosno ima i dalje u glavnoj ulozi čuveni Volkswagen. Nemci su upali u problem kada je otkriveno da su nameštali rezultate merenja emisije štetnih gasova putem ilegalnog softvera koji je menjao mape motora i na taj način na kratko vreme smanjivao emisiju ugljen-dioksida.

Skandal je snažno pogodio čitavu VW grupu. Kazne i dalje stižu sa svih strana, a koliki će zapravo biti ceh ovakvog poigravanja sa kupcima pokazaće vreme. Volkswagen izgleda okreće leđa “prljavom” dizelu i gleda ka električnim vozilima.

Evidentne su promene u čitavoj grupaciji, a uz najave da će plasirati i novi, niskobudžetni brend, realno je očekivati da će se situacija odvijati ovako: Volkswagen i Audi prelaze na hibridni i električni pogon, Škoda preuzima dosadašnje mesto Volkswagena sa kvalitetom i cenom, Seat ostaje tu gde jeste, a niskobudžetni brend popunjava nekadašnju Škodinu nišu kupaca. Očigledno je da će ovaj plan biti sproveden postepeno u zavisnosti od realnih finansijskih mogućnosti cele grupacije i zahteva tržišta.

Kada premium nije više premium
Opadanje kvaliteta i pouzdanosti automobila zahvatilo je i neprikosnoveni premium segment. Najsvežija vest stiže iz tabora Mercedesa.

Evidentno je da je kvalitet Mercedesovih vozila u padu. Iako su kupci mahom zadovoljni dizajnom i performansama, sve su glasnije zamerke na račun kvaliteta završne izrade. Hiperprodukcija uzela je maha, kontrola kvaliteta je slabija te ne čudi i da je Mercedes opozvao E klasu!

Da, da, neuništivi, najkvalitetniji, najbolji i silni drugi epiteti kojima ljudi sa ovih prostora časte nemačkog proizvođača ima ozbiljan problem. Naime, senzor za očitavanje mase na suvozačevom sedištu ne radi kako treba, pa tako umesto odrasle osobe “prepoznaje” dete i automatski eliminiše rad vazdušnog jastuka koji se nalazi ispred suvozačevog sedišta, što predstavlja ozbiljnu bezbednosnu pretnju. Opoziv je obuhvatio pored E klase i modele GLE, GLE Coupe i GLS. Samo u februaru, opozvano je 18.415 vozila.

Kako ne bismo ispali pristrasni, evo još nekoliko primera iz premium segmenta. Prošle godine, BMW povukao je blizu hiljadu primera modela M5 i M6 zbog problema sa kardanskim vratilom. Jedan spoj na kardanu bio je sklon pucanju, pri brzinama između 55 i 80 km/h. Takođe, 2008. godine, Bavarci su imali veliki opoziv serija 3 i 5, kao i SUV-a X3, zbog greške na aktiviranju vastučnih jastuka povučeno je oko 200.000 vozila.

Nema nedodirljivih. Premijum segmet takođe popušta. Mercedes, BMW i Maserati najsvežiji primeri Twituj ovo!

I veliki Maserati imao je nedavno problema. Pre samo tri meseca, povučeno je 326 primeraka Ghiblija i Quattroportea zbog mogućnosti blokade zadnjih točkova.

Dakle, ni najpouzdaniji nisu više sasvim pouzdani. Hiperprodukcija osim što je dovela do masovnog prepakivanja modela i zanemarivanja tehnološkog napretka donela nam je i opravdanu sumnju u kvalitet bilo kojeg proizvođača.

Nažalost, ovakav način proizvodnje doprinosi opadanju kvaliteta automobila i u godinama koje su pred nama reč OPOZIV slušaćemo, tj. čitaćemo sve češće i češće.

Đorđe Platiša
6256
Postavljeno: 26.02.2017

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

zvezdan
26.2.2017 11:12
18
2

Djordje, ovo je tvoj najzreliji text koji sam procitao. Izbor teme je za svaku pohvalu. Samo da apelujem da se pravi distinkcija izmedju kvaliteta i pouzdanosti, obzirom da je kvalitet mnogo siri pojam i da on u opstem smislu jeste u porastu uprkos padu pouzdanosti.

Enzo
26.2.2017 11:43
14
1

Koje glupave ustede vas najvise nerviraju?

Moj favorit: šelne koje se ne zatežu na šraf pa svako crevo bude umazano


LAcity®
26.2.2017 12:14
10
7

Kao da sam ja sastavio tekst. Ovaj retrovizor je sve objektivniji. Narod želi objektivnost, a Vrele Gume nam to i daju.
Ako se uredništvo okrene P.R. tekstovima i postane subjektivno (pristarsno) narod izgubi poverenje i tako se gube konzumenti sajta. Neko na vreme shvati i nauči da je tu zbog naroda, a ne narod zbog njih. A mnoge redakcije su propale, jer su uređivali tako da se ne može čuti i dijametralno mišljenje.
@ Renault Terminator
Citiram: Volkswagen i Audi prelaze na hibridni i električni pogon, Škoda preuzima dosadašnje mesto Volkswagena sa kvalitetom i cenom, Seat ostaje tu gde jeste, a niskobudžetni brend popunjava nekadašnju Škodinu nišu kupaca. Očigledno je da će ovaj plan biti sproveden postepeno u zavisnosti od realnih finansijskih mogućnosti cele grupacije i zahteva tržišta
@ Urednik
I da dodam još ovo, kada se pomene opoziv u Fiatu zbog neke bezazlene sitnice, krene sprdačina, krene pljuvanje svega što je naše, domaće, italijansko...
Koliko komentara i suza za Opelom, da su upola toliko isplakali za Zastavom, gde bi nam bio kraj? :D
Plačemo za Opelom, komentari pršte, usijane mreže, a Zastavu su ismevali i kao nikom nije žao.

Kole
26.2.2017 12:48
19
1

I onda automobilska industrija ocekuje da za 5,10+ godina ljudi sjednu u autonomno vozilo, prepuno elektronike upitnog kvaliteta.

Synyster
26.2.2017 16:03
5
5

Opozivi su uvek bili sastavni deo auto-industrije. Samo sto nekada kontrola kvaliteta nije bila kao danas.

BB
26.2.2017 17:26
16
3

Problem nije hiper produkcija, već težnja da se uveća profitna stopa, da se proda skuplje a da ga košta jeftinije.

Drugi problem je da se se kvarovi svi jednako shvataju. Ne mogu da prihvatim da će isti uticaj imati otkaz podizača prozora i pucanje šasije ili kardana, a obično zbog prekidača i el. motorića bije loš glas jeftinije proizvođače, dok skupljima odlaze mjenjači, motori, kardani, šasije pa i dalje slove kao kvalitetni

Hondafun
26.2.2017 17:34
3
14

Ajde neka mi netko objasni kakve veze ima američki skandal (dieselgate) sa opozivom ?
apsolutno nikakve!

Zvezdan
26.2.2017 18:05
15
1

Svi automobili pogođeni dieselgate-om su morali u servis na modifikaciju menadžmenta izduvnih gasova, dragi Hondoljube:)

Djordje
26.2.2017 18:15
9
1

Hvala Zvezdane, a i ostali na lepim recima :)


joj
26.2.2017 19:42
12
4

Renault-Nissan platforma je pobedila:
Navari - zavari!
:D

Marko
26.2.2017 21:02
8
1

A mi Srbi kažemo da su bili loši Zastavini automobili

moron
27.2.2017 09:28
14
1

Za mene kao vlasnika "opoziv" nije "strašna stvar". Mada, nije baš "blagodet" ako kola samo zbog toga treba da vozim u servis i tamo ih ostavljam. To će da me "košta" izgubljena dva sata života ( a ni toliko, ako se taj problem rešava pri redovnom servisu ). Ali, ne samo da "neću umreti", već će možda čak i da mi bude drago zbog mogućeg utiska da proizvodjač misli na mene ( a zapravo mislii na sebe ).

Veći je problem ako kola imaju "serijski problem" ili "garantni problem", a to neće da priznaju.
Od toga "strada džigerica" ( a može i džep ).
To je "PROBLEM" u pravom smislu reči. Osećaš se jadno, nemoćno, dugih ušiju ...

O "opozivima" i može da se piše ( jer su objavljeni ), a o ovom drugom, i ne može. A i ne sme ... Iako bi za mene kao budućeg kupca nekog brenda daleko vrednija bila informacija o načinu rešavanja "garantnih problema" ( npr. odnos prijavljenih garantnih reklamacija i onih za koje je proizvodjač pristao da ih otkloni o svom trošku ), kao i o "serijskim greškama" za koje nikada nije objavljen opoziv. Moj dobar drug ima 1,2 TSI iz decembra 2010, na kome je već mislim pet puta menjan celi set razvoda (iako su kola prešla manje od 70 kkm ), pri čemu je prvi put tri meseca čekao zamenu seta razvoda ( i toliko nije mogao da vozi kola ). To je opšte poznat problem tog motora, koji nikada nije rešen, ne postoji nov ili zamenski set razvoda koji može da traje ( niti je zvanično ikada bilo "opoziva" ), već je proizvodjač "za ubuduće" samo konstruisao drugačiji motor ( sa kaišem ).
Ali, šta sa milionima ljudi sa tim "lančanim" 1,2 TSI?
Mislim, takvih ( nerešenih i neobjavljenih ) problema imate koliko hoćete ( kod svih brendova ). No, za to nema "zvanične statistike".


Milan J.
27.2.2017 09:51
15
0

Zašto ne pišete o domaćem skandalu u vezi sa dačijama pogonjenih plinom?
Maime, pročitao sam članak u kome se navodi da su 0,9 (trocilindrični motori od 90 Ks) sa "fabrički" ugrađenim plinskim uređajem gotovo neupotrwebivi,
Kupac sandera je, naime, za 3 meseca i nepune 2000Km ŠEST puta morao u servis gde su menjane dizne ili šta već.

Lacky
27.2.2017 11:34
11
2

@moron Najlosiji lanac mozda u istoriji Auto industrije TSI kao paucina.VW je gurao problem pod tepih bas kao i 2.0 TDi glava motora DSG itd

moron
27.2.2017 13:50
5
2

Lacky
Ja zato i kažem da svaki vlasnik ( bez obzira na brend ) treba "da časti" sve redom kada sazna da mu je vozilo "zahvaćeno opozivom" :)

Lacky
27.2.2017 15:13
3
2

@moron Eh da vazi ona narodna :)Nit po Babi niti Stricevima gdje bi nam bio kraj.Sto se tice VW brenda pad kvaliteta i pouzdanosti nastao je dolaskom Golfa 5 pa na ovamo primjera bezbroj.Umjesto expresne reakcije VW se odluci na guranje problema pod tepih igrajuci na kartu slavne proslosti.Kulminacija svih obmana desi se sa (Dieselgate)Novo rukovodstvo vec reaguje sa optimizmom u grcevitoj zelji da se sve brzo zaboravi.Vrijeme pred nama ce reci svoje tj,znaju li posao il ne. Pozdrav.

miki
27.2.2017 16:23
6
1

Opozivi kvalitet pouzdanost.....A do B automobili
Automobili su postali potrosno dobro kratkog ili malo duzeg veka. To je proces koji je trajao zadnjih 15tak godina i sada je zavrsen. Koprcaju se jos neki proizvodjaci i pojedini modeli ali i oni se uskoro priklanjaju vecini.
Drugi je problem sto mi to jos uvek ne shvatamo a u nekim slucajevima i ne prihvatamo.
Price o milionima predjenih kilometara postaju deo legende i zamenjuju ih price o tome koliko te auto kosta na mesecnom nivou, koji si plan dobio, kada je popust...itd.

Lacky
27.2.2017 17:17
4
1

@miki Realno

Marko
28.2.2017 14:27
6
2

Saab je propao zato sto je imao vrhunski kvalitet svojih automobila

z
01.3.2017 19:51
2
2

@Milan j
gresis silno. ni na jednoj daciji dizne nisu crkle,vec su ostale zalepljene lepljivom,tamnom smesom,cije je poreklo posledica katastrofalnog kvaliteta plina. plinski uredjaj na dacijama je,verovao ti ili ne,daleko najprecizniji tng sistem trenutno,a samim tim i najosetljiviji na nase djubre od goriva. taj uredjaj ima problema samo u srbiji. problem je nastao na velikom broju vozila gotovo istovremeno,u oktobru mesecu. pametnom dosta.

mivec
04.3.2017 19:03
2
1

S obzirom da je rec "opoziv" postala prakticno svakodnevna u autondustriji, samim tim je i izgubila na tezini, i samim tim proizvodnjaci sve manje zaziru od iste. Sticem utisak cak da proizvodnjaci svesno rizikuju sa tim. Voleo bih da neko cak uporedi podatke da li recimo proizvodjaci poslednjih godina stede i na samom pretprodajnom testiranju a ne samo na materijalima i kontroli u proizvodnji.. Npr da li je broj automobila koji ucestvuju, broj predjenih kilometara i period pretprodajnog testiranja prototipa isti danas i pre recimo 20 godina, u odnosu na produkciju istih.

Bane
07.3.2017 09:30
3
1

@ miki

Tačno tako, čini mi se da niko bar u ovom razvijenijem delu Evrope oko toga ne pravi frku, oni menjaju automobile na 3-5 godina i imaju takva primanja da to rade a da ne osete. E sada, kod nas se pravi fama ali po meni zbog dvojakog razloga. Prvi je što realno nemamo para da kupujemo i konfigurišemo ono što nam se sviđa a drugi što i dalje ne pristajemo na kompromis da kupujemo automobile racionalno spram sopstvenih potreba gde bi smo vrlo lako zaključili da čak i osnovni modeli sa osnovnim motorima mase kompakt brendova može i kod nas da se kupi za pristojan novac i čak većini ljudi da zadovolji veći procenat potreba ali mi uvek mic po mic, preko motora i opreme dođemu u sitaciju da preplatimo neki auto spram sopstvenih mogućnosti i onda je finansijska konstrukcija kojom ga kupujemo nategnuta kao kapitalna investicija, mi se tešimo kako smo sada mirni 10-15 godina a kada shvatimo da je auto danas konfekcija onda se ljutimo na autoindustriju. Evo uzmimo primer Megan novi npr. lep auto, prostran, sasvim pristojno izgleda u osnovnoj opremi, ima od opreme sve što ti treba, ima klimu, servo, podizače dovoljno za klasiča konfor leti i zimi, da se jedan porodičan čovek ne postidi, motor 1.6 atmosverski 115 ks Nissanove konstukcije prilično pouzdan i košta 12.990 evra. Taj auto bez problema može da se vozi 5-6 godina i vredeće 7.000 evra. E sada prosečan Srbin će reći stari je prevaziđen motor trom i puno troši, sledeći i 500 evra skuplji je Tce 100, pa će reći mali je to motoror šta je 100 ks, TCE 130 je mera, oprema makar Zen sa Look paketom, ali opet treba i paket klima sa digitalnom klimom, pa je lepsi u Intensu sa niklovanim lajsnama na masci, elektronskom ručnom, sedišta su bolja, R-link i tako dođemo do cene od 17.000 evra. A posle 5-6 godina vredeće 500 evra više od ovog osnovnog pa se neće isplatiti da se prodaje nego da se vozi bar 10-15 godina, a onda će se shvatiti da su kola danas konfekcija i da taj auto posle 5-6 godina ne lici više na sebe i onda kreće kuknjava na automobilsku industriju zašto ne prave večna kola. Da smo realniji po pitanju sopstvenih potreba, kupovne moći i platežnih mogućnosti i da se po pitanju automobila lakše odričemo nekih afiniteta i pravimo kompromis ne bi nas ovo toliko doticalo. Ponašali bi se kao Evropljani samo sa jeftinijim i slabijim modelima (koji su u zadnje vreme sve bolji i bolji i opremljeniji).

miki
08.3.2017 17:52
3
1

@Bane
Na konkretnom si primeru objasnio kako to ide i kako se nasi ljudi razvlace vise nego sto mogu. Nije to samo specificno za nas, razvlace se i ovde ljudi, zavisno od porekla i shvatanja pojedinih stvari. Razvlace se pre svega za kuce, nesto sto mi, balkanci, nikad nismo dozivljavali kao bitno jer smo deo generacije kojoj je sve to, nekako, dato. Sledece generacije ce osetiti "puni kvalitet" zapadnog zivota pa ce i prioriteti da im se sa automobila, kao simbola uspeha i priznanja koji donosi nesumnjive zivotne radosti, prenesu ka stambenom prostoru koji ce da ih cedi mnogo vise i mnogo duze.
Ono sto je u auto industriji vazno jeste da se ta transformacija odigrava gotovo paralelno sa jednom drugom a to je priblizavanje i preticanje u nekim aspektima tzv. obicnih kola onima sa predznakom "premijum".
Sve se odvija haoticno i neiskusnom posmatracu deluje kontradiktorno da se garantni rokovi produzavaju do nekada nezamislivih aspekata dok se istovremeno realni radni vek skracuje na gotovo tacno proracunatu dimenziju.
Zeleo bih da svima koji to zele da razumeju razbijem iluziju o tome da je tu nesto cudno, nelogicno itd. Realni radni vek kola je skracen na tacno odredjenu velicinu jer je to tako sracunato. Ne radi se o teoriji zavere ili bilo kakvim drugim trabunjanjima nego o proracunatom i projektovanom radnom veku unutar svake komponente koji dovode do "iznenadnog" povecanja troskova odrzavanja/popravki sto uz male podsticaje dovodi do lake i brze odluke o zameni postojeceg novim. Ovde je to kao na tekucoj traci dok se u nerazvijenim zemljama trziste i kupci jos zavaravaju tj. koprcaju.
Treba da prodje nekoliko ciklusa da ljudi prihvate cinjenicu koju si i ti dotakao a ja u prvom komentaru uopsteno napisao a to je mesecni trosak. Ako se neko odluci za skuplji automobil sa skupljom opremom, njegov pad vrednosti ce da bude mnogo veci sto ce da se reflektuje povecanim mesecnim rashodom. Naknadna pamet ca da nam kaze prilikom sledece kupovine da li su nam bas sve opcije bile neophodne. Gledao sam ovde kola koja spolja i iznutra izgledaju savrseno, ko casa sto bi neki rekli, na zadnjim i suvozackom sedistu izgleda da niko nije ni sedeo a kola su za otpad jer se pokvarilo nesto cija popravka kosta vise nego sam automobil. Da li bi bilo pametnije izabrati manji auto koji nema zadnja sedista i na taj nacin smanjiti troskove eksploatacije ako je totalni gubitak neminovnost?
Trziste je takvo, moramo da mu se prilagodimo.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: