Ekskluzivno

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

Svet tišine

Već decenijama, Opel upotrebljava dizel agregate drugih proizvođača, zbog čega je često bio na meti brojnih kritika. Ove godine, najzad smo dočekali novi proizvod kuće, 1.6 CDTi, koji se za početak ugrađuje isključivo u Zafiru Tourer

Sa tehnološkog aspekta, simultani dolazak novog dizel i benzinskog agregata, za Opel predstavlja pravu revoluciju. Zaista je prošlo mnogo, mnogo vremena, od kako proizvođač nije konstruisao sopstveni dizel blok, a sve zbog delikatne finansijske situacije u kojoj je godinama, da ne kažemo decenijama. Bolji poznavaoci auto zbivanja, verovatno znaju da je između 2000. i 2005. godine, koristio Fiatov 1.3 i 1.9, od kojeg je kasnije nastao današnji 2.0 CDTi. A što se tiče antičkog 1.7 CDTi, koji pokreće modele iz nižeg i srednjeg segmenta, priča je još starija. Korene treba tražiti kod japanskog Isuzua, još iz daleke 1988.! Verovatno ne treba posebno isticati kako ovaj, uprkos nebrojenim evolucijama, odlikuju preterane vibracije i nivo decibela koji ispušta, o količini štetnih izduvnih gasova i da ne pričamo.

     
 

Nekada bilo, sada se pripoveda, mada je sigurno da će ovaj još izvesno vreme opstati na pojedinim trzistima, kako u novim, tako i u polovnim vozilima proizvođača. Opel je dakle započeo novo poglavlje, krenuvši od nule. Kao i kod većine konkurenata, odlučeno je da zapremina iznosi 1.600 cm³, iz koje je za početak izvučeno 136 KS. Kasnije, očekuje se da u potpunosti zameni 1.7 CDTi, „izduvanom“ verzijom od 110-115 KS, ali i slabije verzije 2.0 CDTi, snagom koja bi lagano prebacivala 150 KS (biturbo). Ne možemo a da ne spomenemo i novi benzinac 1.6 SIDI od 170 i 200 KS, koji se proizvodi u istoj fabrici u Mađarskoj (Szentgotthard), kako bi se što bolje sinhronizovala potražnja sa proizvodnjom. Nemaju međutim zajedničkih delova kao u slučaju BMW-a (dizeli i benzinci iste zapremine dele čak 40 % delova), te je ovaj od sivog livenog gvožda, dok je dizel od aluminijuma. Prvi je premijerno ugrađen u novu Cascadu, dok smo „naftaš“ isprobali u Zafiri Tourer.

Posve druga priča
U jednom od prethodnih brojeva, predstavljanje ovog agregata izazvalo je poprilično kontradiktornih komentara. Da li je Opel debelo zakasnio sa njim i razvija li najveći obrtni moment u klasi, ostavićemo ovoga puta po strani, mada je činjenica da ima konkurenta sa istim ili većim (Senic 1.6 dCi/130 razvija 320 Nm, a Kia Carens 1.7 CRDi/136, 331 Nm). Cifre govore da najveća snaga iznosi 136 KS, pri skromnih 3.500 o/min, a da je maksimalni obrtni momenat od 320 Nm, raspoloživ sa 2.000 o/min. Zapravo dat je akcenat na najupotrebljivijem režimu rada, između 1.750 i 2.750 o/min, gde se evidentno pokazao odličan, ne i u nižem. Do 1.500 obrtaja, odziv na gas je veoma slab. Ovo je donekla posledica i velike težine Zafire, koja debelo odskače od konkurencije, tipa Grande Scenic.

Sa preko 1.700 kg, teža je i do 200 kg od konkurentskih kompaktnih vanova. Uzmemo li u obzir i spoljašnje dimenzije, pre bi smo ga poredili sa velikim, kao što je recimo Espace (ista dužina od 4,66 m). Perfomanse su uslovno rečeno skromne, da bi se ubedljivo ubrzalo, mora se sići u niži stepen i pritisnuti gas do „daske“. Srećom nimalo neprijatno, jer su inženjeri poradili i na samom menjaču, koji, iako ponekad zna da „zakači“, sada je precizniji, sa kraćim hodom ručice. Treba spomenuti i novi automatski menjač, sa osam prenosnih odnosa, u ponudi navodno početkom naredne godine. Inače, GM i Ford su nedavno potpisali sporazum o zajedničkom razvoju menjačkih kutija, te se u doglednoj budućnosti mogu očekivati i sa devet, odnosno deset brzina! Tako će jednoga dana i Opel doći do sofisticiranih, sa dvostrukom spojnicom, koji mu toliko nedostaju.

diskretan i sofisticiran motor,
odnos vozna dinamika/udobnost,
modularnost

težina vozila,
previše dopunske opreme,
cena osetno viša od 2.0 CDTi/130

Sam motor začuđujuće je diskretan, čak i u najvišim obrtajima. Njegova kultura rada je zaista za pohvalu, putnici i vozač pošteđeni su klepetanja, uz totalno odsustvo vibracija na upravljaču i pedalama. Bez preterivanja, lako može da prevari i bolje poznavaoce. Tako je barem u odlično izolovanoj Zafiri, videćemo u manjim modelima... Njegov karakter je blag, rekli bi smo porodičan, bez neprijatnog cimanja prilikom promene brzina. Sve u svemu, prijatan i izuzetno moderan motor (lanac umesto zupčastog remena, dupla bregasta, turbo punjač sa promenjivom geometrijom, 16 ventila…), ujedno i ekonomičan, iako smo daleko od obećanih 4,1 l u proseku. Realna potrošnja pre se kreće oko 7 l, sa rasponom između 5 i 8-8,5 (grad). U jednoj Astri, verovatno će biti znatno niža. No razlika od ceni od nepunih 1.000 evra, za koliko je skuplji od 2.0 CDTi/130 (i dalje u ponudi), učinila nam se preterana. Po onome što stoji na sajtu Opela za Srbiju, na raspolaganju je i sa osnovnim paketom opreme Essentija, po ceni od 24.293 evra. No želite li ga kao na fotografijama, u Cosmo opremi, uz par opcija računajte na 30.000 evra.

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTi/136 KS Cosmo

Motor: dizel, 4 cilindra, direktno ubrizgavanje + turbo
Zapremina: 1.598 cm3
Snaga: 136 KS, pri 3.500 o/min
Obrtni momenat: 320 Nm, izmedu 1.750 i 2.750 o/min
Menjač: manuelni, šestostepeni
Međuosovinsko rastojanje: 2.760 mm
Pogon: na prednjoj osovini
Dimenzije: 4,66 / 1,88 / 1,69 m
Zapremina prtljažnika: 678 l (sa pet sedista)
Pneumatici: 225/45 R17
Masa: 1.733 kg
Rezervoar za gorivo: 60 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,2 sekundi
Maksimalna brzina: 193 km/h
Prosečna potrošnja na testu: 7,2 l
Nivo izduvnih gasova: 109 g/CO2
Početna cena za 1.6 CDTi: 24.293 evra

Drumska krstarica
Zafira odlično ispunjava porodočne zahteve, kako udobnošću, tako i sigurnim ponašanjem na putu, bez obzira o kojoj vrsti ogibljenja da je reč. Može posedovati klasično, odnosno opciono FlexRide šasiju, kao u našem slučaju. Radi se o elektronski kontrolisanom ogibljenju, gde se može birati između tri različita moda (standard, konfort i sport), mada su razlike veoma suptilne. U svakom slučaju, u krivinama ne dolazi do preteranog naginjanja (ljuljanja) karoserije, iako se masa vozila i te kako oseća. Postavljena je na "Delta" platformi, koju deli sa Chevroletom Cruze i Orlando, stim da je ovde znatno poboljsana (prednji trap od Insignie, a zadnji od Astre).

Što se tiče enterijera, odnosno komandne table, ne možemo se oteti utisku "deja vu" (već viđeno). Instrumenti, upravljač, centralna konsola…, kao da su prekopirani od ostalih modela kuće. To ne znači da dizajn nije dopadljiv, već samo da ne donosi ništa novo i uzbuđujuće. Pozicija za upravljačem je veoma dobra, jedino su komande na vratima, za podizače prozora, smeštene preterano unazad. Leva ruka ne pada prirodno na njih. O silnim dugmićima na centralnoj konzoli, nečemo pričati, na njih se jednostavno mora navići.

     
 

Spomenimo zato neka zanimljiva rešenja, ruku na srce „pozajmljena“ od konkurencije. A stub, iz dva dela, nekada davno inaugurisao je Renault Espace, a ogromno panoramik vetrobransko staklo, koje duboko ulazi u krovnu konstrukciju, već smo videli kod Citroena Picasso. Kada se podigne plastični zastor (ručno), vidno polje je znatno šire. Atraktivno nema šta, samo koliko li će koštati eventualna zamena oštećene „šoferšajbne“?

Po ugledu na Scenic je i klizeći centralni boks, između prednjih sedišta, ispod kojeg su još dva nivoa. Prvi služi kao držač za limenke, dok je pri samom dnu manji boks za odlaganje sitnica. Na obodu šina po kojima klizi, kao i vratima, smeštene su crvene led diode, tako da noću Zafira svetli kao božićna jelka. Slično je i kada se aktivira mod Sport, instrument tabla, umesto standardno belom, zasija crvenom svetlošću. Osim na ambijent, ovaj režim utiče i na performanse. Odziv na gas je brži, električna asistencija slabija, a samo ogibljenje kruće.

Pregradak ispred suvozača iz dva dela, isto tako smo sreli kod konkurencije. Opel navodi tridesetak razno-raznih polica, boksova i pregrada, u koje evidentno staje sve neophodno za duži put višečlane porodice. Ovoga puta unutrašnjost je bila sivo/crna, no, po želji može biti i dvobojna (braon/bež kombinacija). No, ono što se pre svega očekuje od jednog vana, svakako je modularnost. Zafira Tourer zamenila je zadnju klupu nezavisnim sedištima, a vožena je posedovala i sistem „Lounge“.

Naime, naslon sedišta u sredini lako se transformiše u oslonac za laktove, dok se periferna sedišta ujedno centiraju i skliznu unazad, kako bi dve osobe posedovale što više mesta. Noge se mogu gotovo ispružiti! Time se ne gubi na zapremini prtljažnika, koja po Opelu iznosi nepunih 700 l, ali bez dva dopunska sedišta u trećem redu. Ukoliko ih poseduje (opcija za jeftinije verzije), gubi oko 100 l, ali su ova posve upotrebljva za niže osobe. Pristup bi im ipak mogao biti jednostavniji, kao kod recimo novog Grand Picassoa (sedišta u drugom redu se preklapaju poput novčanika).

U konfiguraciji sa sedam sedišta, prtljažnik je limitiran na skromnih 160 l, tako da se mora birati između transporta ljudi ili stvari. Naprotiv, obaranjem svih sedišta, dobija se potpuno ravna povrišna, od odličnih 1840 l. Spomenimo i opremu, ekstremno raznovrsnu, i kao takvu komplikovanu za nabrajanje. Mnogo toga je opciono, čak i kada se radi o sofisticiranim sigurnosnim sistemima, kao što su inteligentni regulator brzine sa radarom (održava željenu distancu sa vozilom ispred i koči ukoliko proceni da ce doći do sudara), sistem protiv mrtvog gula (diode u spoljašnjim retrovizorima), Opel Eye (kamera čita znakove pored puta), auto adaptivna svetla... Voženi 1.6 CDTi Cosmo, poseduje spomenuto panoramik vetrobransko staklo, krovni nosač, regulator i limiter brzine, snažno zatamljena zadnja stakla, aluminijumske naplatke od 17 cola..., ali i nekoliko atraktivnih „paketa“ (komfort Cosmo paket, Cosmo lokalni paket, driver assistance Pack 1, parkiraj i kreni tehnologija...). Sve na kraju zavisi od žalje kupca i dubine njihovog džepa.

Tekst i slike: Perica Rajković
14682
Postavljeno: 16.10.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Suburban
16.10.2013 12:41
14
0

Ovo je stvarno pohvalno, jer su od nule napravili moderan dizelas, koji vidim hvale od VG preko AB, AE i AMS. Zadnji Opelovi dizelasi su bili 2.0 i 2.2 DTI koji su bili veoma dobri motori ali oni su prestali da se ugradjuju pre oko 7-8 godina. 1.7 poreklom iz Isuzua, koji je deo Dzeneral Motorsa pa odatle i poreklo, je tokom godina unapredjivan tako da je od prvobitnog ostao samo blok i nista vise. Motor za informaciju Perici postize u Astri izduv od 99g/CO2 i to sa snagom od cak 130 KS, tako da te konstatacije ne stoje u tekstu.
Bilo bi lepo da gospodin Perica sazna ko je prvi uveo panoramski vetrobran u autoindustriji. Litl hint: Opel u Astri GTC jos 2005-e!
I dodao bih da se ne pise CDTi vec CDTI.


Don
16.10.2013 13:21
7
3

vidjecemo kako ce se prodavati, posebno zbog nikad bolje konkurencije.

lazar bojanić
16.10.2013 14:33
9
3

Opel nikad lepši i nikad bolji ali nažalost repovi iz prošlosti ga stalno jure ...

pred njima je neizvesna budućnost jer se GM igra sa svojim brendovima kao sa igračkama a Opel je od nekad renomiranog proizvođača došao u situaciju da se ponovo dokazuje u okolnostima kada su svi ojačali do te mere da čak i za manje pare nude približno isti nivo komfora,performansi i svega drugog . Prvenstveno mislim tu na proizvođače iz KOreje koji iako igraju sa manjim asortimanom svega u ponudu ipak dobro tuku dno i sredinu Opelove ponude i tako mu skidaju kajmak ...

Meni je lično Astra jedan od najlepših automobila u klasi i čak sam jednom bio blizu da je kupim . Odbila me je izuzetno visoka cena veoma bliska nekom premium brandu sa manje opreme .

Mislim da će GM morati dobro da potegne kako bi se Opel opet etablirao kao solidan i pouzdan proizvođač a pitanje cenovne politike sigurno neće biti naklonjeno kupcima u našim krajevima

Audifan
16.10.2013 14:41
5
2

Prvo svima pozdrav posle duzeg vremena mog odsustva (nekima je i laknulo).

@Suburban
I to kakav Panorama krov , je jos tada imala astra H gtc !!!

@Peki

Pozdrav druze,posle duze vremena evo me ponovo online,ha sa stalnom wifi konekcijom,mobile data u romingu ubija novcanik pa i nisam koristio,videh email i veceras ti saljem detaljan odgovor.

Usput oko Opel dizela, znacajno je spomenuti i 2,0 vCDTI kao i 2,2 vCDTI iz opel antare-chevrolet captive.
Isti su prisutni vec duze vreme na trzistu,preko 7 god. A sam agregat jeste cisto Opelov,tacnije razvijen je iz GM-Holden bloka kome je dodat common rail.
Iako 150ks(2.0)i 320 nm nestice se bas utisak te snage i Obr. mom a za to je po meni zasluzan los prenosni mehanizam kao i menjac 5 stepeni,a sve je takodje propraceno ne adekvatnom potrosnjom.

maxy
16.10.2013 15:03
6
2

Opel konstantno u poslednje vreme ima probleme sa viškom kilograma kojih nikako da se reši. E sad, ovaj dizel baš zato što i dolazi iz Opela čeka dokazivanje (kao i Fiat na početku sa JTD), jer nisam baš siguran u ono što je Suburban napisao o 2,0 i 2,2 motorima, a o onim starijim zaista ne bih trošio reči.
Upravo su ova dva motora ubedljivo izgubila bitku protiv 1,9 TDI, a kasnije i 1,9 JTD, te je Opel shvativši da na polju dizela nema šta da traži odlučio da kupi Fiatove motore.
Da se razumemo ne govorim o pouzdanosti tih starih dizela već o onome što su bili u stanju da isporuče.

Bobo
16.10.2013 15:15
6
1

Meni je posle duze vremena cela opelova gama lepa, ukljucujuci i ostarelu Korsu i u svemu je uz konkurenciju gore-dole, ali ovaj visak kilograma je stvarno problem jer nemaju vozilo u gami koje nije teze od konkurenta sa istom opremom a da pri tome ili ne pruza vise mesta ili ga beznacajno vise pruza.To je pratilo i sve koji su saradjivali sa nima i pravili zajednicke platforme kao da im tu nesto ne stima kod projektovanja.

maxy
16.10.2013 15:17
2
1

@Audifan
Obrati pažnju da su svi Ševroleti koji imaju "brata blizanca" u Opelu namerno "osakaćeni". Posebno su time uništili Kruz koji je inače sasvim pristojan auto sa namerno napravljenim nedostatcima.

Suburban
16.10.2013 17:25
11
0

Na jos jedan podatak iz teksta bi se osvrnuo, a to je da su se JTD motori tek od 2003/4. godine nasli u Opelovim modelima gospodine Perice, a ne od 2000. godine. Kada vec pisete, vidite da makar cinjenice budu tacne. Cisto pozitivna kritika.

@maxy
Ispravio bih te, Opel nije kupio od Fiata motore vec je Dzeneral Motors kupio akcije Fiata (kada je bio u bankrotsvu) pa su usledile razmene tehnologije: Fiat je dao pravo na JTD motore i dozvolio zajednicki razvoj, a GM je dao platforme za Alfu, Cromu, benzince za Fiatovu grupaciju i zajedno su razvijali platformu za mala vozila.
2.0 i 2.2 DTI/DI su motori koji su razvijani 90-ih, ali su zbog prednosti common-rail tehnologije povuceni iz upotrebe jer se u tom smeru krenulo na polju dizel motora kod svih proizvodjaca, pa nije bilo vise svrhe proizvoditi motore koji su tada imali odlicnu zamenu.

@Audifan
Ti motori iz Captive i Antare su proizvod VM Motori ciji je jedan vlasnik GM.

maxy
16.10.2013 17:46
4
2

@Suburban
Bilo kako bilo, da nije bilo jtd motora Opel bi se vrlo loše proveo na tržištu što se tiče dizel tehnologije. U tom momentu sa 1,7 cdti motorom nije mogao da parira dci i hdi, a da ne govorimo od tdi motorima kao direktnim konkurentima.
Sa druge strane kupovinom akcija su samo na lakši način došli do dobrog agregata.

lazar bojanić
16.10.2013 23:00
7
3

opet ja :-)

Moj navećiproblemsa Opelom je bila potrošnja ulja ... ja od tada imam tikove i koji god auto kupim/vozim ništa drugo ne radim nego samo gledam u šipku !

Imao sam Suzu , Astru H benz 1.6 i ganz novu 2.0 dth sa kojom sam prešao 75.000 Km za 3 godine i koja je dobro vukla i malo trošila ali je ulje satirala... krenula je od 1l/1000Km kao nova a završila je sa 0,2l/1000Km .
To nije jedini problem ... Opel neverovatno gubi vrednost na našem tržištu da smatram da uopšte ne vredi ulagati neke ozbiljne pare u vozilo sa tom značkom jer se one nikad neće moći realno vratiti bez obzira na to kako služi auto ... Opel je imao jako loših momenata iz još u vek bliske prošlosti sa očajnim kvalitetom limarije i svega ostalog dok jednog trenutka i menadžerima GM to nije postalo jasno pa su pokrenuli operaciju OLIMPIJA koja je imala za cilj podizanje kvaliteta i pouzdanosti komletne game ... sada Opel opet hara vrhovima lista pouzdanosti ali sećanje prosečnog kupca vozila koja vrede cca 20.000€ je bolje od prosečnog srpskog birača tako da se napredni radikali ne mogu prodati kao europejci ni pod najboljim dizajnom :-)

Sve u svemu ja potajno i dalje podsvesno volim Opel ali ga krajnjim naporom i razumom izbegavam ...

Verujem da su u stanju da naprave dobar motor jer ipka iza njih stoji jedna veoma moćna imperija koja kada odluči da nešto uradi kako treba to i može ...GM je globalni igrač sa ogromnim resursima i gde on vidi šansu da se zaradi tu prepreka nema !

Don
17.10.2013 08:09
6
1

potrosnja ulja je normalna stvar, sta je u tome lose?ovisi samo o kojoj je kolicini rijec i na kojoj kilometrazi ta kolicina biva potrosna. Postoje prihvatljive granice iznad kojih je onda rijec o kvaru koji zahtijeva otvaranje motora.No da ne odemo sa teme, rijec je o testu zafire pogonjene novim 1.6 dizelskim motorom. Koju on ono eco normu zadovoljava i kad na snagu stupaju nove eco6,7 sta vec, regulative?

Dejan L
17.10.2013 08:31
8
4

Ako ćemo iskreno, svaka klasa ima svog predstavnika, kao što je C klasa Golf klasa, u ovoj mpv klasi Zafira je sinonim iste.
Ona je sve što je potrebno 1 petočlanoj porodici. Dizajn, prostor, upotrebljivost, komfor, zamena za karavan i limuzinu. Ona je kruzer (krstarica).
Šteta što je nema više na ulicama

Mica Voskar
17.10.2013 08:39
5
12

@Dejan L

Hahahahahaha... Kakav lik! Jos ces reci da je 807 sinonim velikih MPV a 107 mikro A segmenta... O boze, kakav kompleks nize vrednosti!

Sve samo da nije Renault i Dacia! Mislim da ne mirise ni BMW, nisam siguran...

Sve u svemu, dobar vic... Samo tako nastavi, stici ces do Granda pa mozda dobijes i svoj komedijaski blok.

PS. Ne moras da mi dajes 2 minusa (sa kompa i mob-a) dovoljno je jedan... Kadar!

Dejan L
17.10.2013 09:22
11
2

Mico
Ma Lodži je S klasa u mpv klasi.
A sad idem da povraćam od tvoje kritike.
A Grand Scenic i Espace od 90% plastike mogu da konkurišu Zafiri samo u tvojoj bolesnoj mašti.
Ne bi dao sedište iz Zafire za full opremljen Grand Scenic. Razumeš?

Oktopus
17.10.2013 11:24
8
1

@ Mića voskar
Dosta smo trpeli testove Renoa i Dačie, daj malo a hvalimo vidimo i nešto drugo, da nam mozak ne ostane oštećen, da mi svane jutro bez Renoa

Rikošet
17.10.2013 11:30
7
0

O kvalitetu ovog motora je još rano govoriti... Koliko sam mogao zaključiti iz testa u praksi je prosječan, "porodičan", barem u masivnoj Zafiri. Suštinski dolazi prekasno, jer je kajmak u pogledu dizelaša odavno pokupljen, a konkurencija je u ovoj zapremini izgradila čvrste pozicije. Sada na scenu stupaju turbobenzinci, kojih istini za volju Opel ima poprilično, a koliko vidim radi i punom parom na razvoju novih... Što se tiče Opela uvijek je bio prosjek klase i uvijek mu je nedostalo "ono nešto" pa da stane rame uz rame s najboljima. Prvo je to bila limarija, zatim su bili dizelaši, a danas su kažu upućeniji najveći problem težina, ekonomičnost i emisija CO2 na uštrb performansi motora i dinamike vožnje. Dakle Opel je uvijek bio i ostao nekako mimo aktuelnih trendova, ali ni to mu nije smetalo da postane jedan od omiljenijih brendova kod nas, prvenstveno zbog pristupačnosti njegovih polovnjaka i dobrih benzinaca. Meni je kod tih netrendovskih detalja vezanih za Opel danas nesvariva činjenica da osnovna Astra sa 1.6 atmosferskim benzincem dolazi na 17-inčnim točkovima, a primjera radi jedna Mercedes E klasa 200 CDI na 16-kama. Opel navodno pravi automobile za široke narodne mase, a "mečka" je za bogatu klijentelu?

Suburban
17.10.2013 11:44
8
0

@Don
Motor ispunjava Euro 6 standard, a ona stupa na snagu 2015. godine.

Don
17.10.2013 13:32
7
0

hvala na odgovoru. pa onda je i sa te strane dobar. Ostaje da se vidi u praksi hoce li imati problema ili ne.

Grgas
17.10.2013 18:22
5
0

Zafira je pravi i odlican porodicni van!
Imao sam priliku da ga provozam ovih dana.
Napred dve fotelje za odrasle a pozadi udobno samo za decu do 12 godina , posto su sedista vrlo uska.
Motor od 2 litre turbo dizel sa nekih 150 ili 160 ks neznam tacno, odlicno obavlja svoj posao.
A to sto ima visak kilograma samo dokazuje da je kvalitetno uradjen pa samim tim i bezbednost putnika nedolazi u pitanje.
I na kraju steta sto zivimo u Srbiji gde je i Opel a kamoli neki premijum brend misaona imenica za vecinu zaposenih.

moron
17.10.2013 23:11
5
3

Recimo da je moj san porodično vozilo ove vrste i da sam detaljno "sagledavao" (i) ovu zafiru par puta. Načelno je savršena onim što nudi, ali samo ako se zanemari njena cena, a to se zaista zanemariti ne može. Preskupa je. Sem toga,ne mogu da podnesem nefunkcionalne "detalje" bilo kog vozila, pa ni da ova zafira ima prednja svetla sa funkcijom dela prednje branika. A to je nedopustivo, jer i najmanje "grebanje" tog dela branika (što u gradu ne može da se izbegne,pre ili posle )će da ima za rezultat jezivu štetu. A takve "ludosti" ne tolerišem. I kola odmah "otpišem"

Sorfonije
19.10.2013 12:22
4
3

Smorise vise sa kojekakvim nazivima motora... Te tdi,te di,te cdi,cdti,hdi,jtd,jtdm.. BMW je objasnio! Ili je d ili je i,i kraj price -_-

Suburban
19.10.2013 19:17
5
1

@Sofronije
Sta ti je tu cudno i smorno? Svaki od proizvodjaca mora zbog autorskih prava da da i da zastiti svoju oznaku za dizel motor (lakse spoznavanje kod znalaca) a time i tehnologiju.

pecagt
21.10.2013 04:00
5
7

zafira odLicna
picaso odLican
c-max dobar
touran kanta
3008 dve kante

Scenic reaLno...kraLj kLase.

Ovaj jos i u godinama medju svezom konkurencijom pa i dalje jako konkurentan, kad stigne naslednik, nece mu biti ravnog,zna se ko je prvi.

blueHDI
21.10.2013 16:03
5
0

pecagt

"Promašio" si,3008 nema nikakve veze sa ostalim vozilima koja si pobrojao,vec 5008. Pogledaj Wb i broj sedišta pa će ti biti jasno ( 260/272 cm i 5/7 sedišta )
Pozdrav

pecagt
21.10.2013 19:54
3
3

ok druze, hvala na korekciji u pravu si verovatno...ja sam kontao da su oni nesto kao odnos scenic/grand scenic...pa mu dodje na isto u tom smislu, bez obzira, promeni se broj ali i dalje mislim to sto sam napisao...ti zalutali modeli pezoa pocev od onog nesretnog suv-a su mi svi kante..

serpico
21.10.2013 20:16
3
1

Opel mada je jos uvek u debelom minusu u poslovanju ,pravi nikad ljepse i modernije autimobile,sa jako dobrom zavrsnom obradom i tenkovskim karoserijama masivne izvedbe!koje jeste mana ali i nije!Ova zafira tourer je bez preterivanja ponajljepsi monovolumen kako izvana tako i iznutra!A ovaj novi turbo dizel joj je prava mjera!bravo za Opel!

ja
24.10.2013 14:01
0
4

@maxi
Opel radi motore 2.0 cdti prema fiatovoj licenciji u tvornici u kaiselauternu (dakle fiat motor), 1,3 dobiva (kupuje)iz fiatove tvornice u polskoj (vlasnik 50% tvornice bio je gm do 2009. kad je fiat preuzeo kompletnu tvornicu).

@audifan

Fiat je 2011. kupio 50% VM MOTORI od penske grupe, sprema se preuzeti i ostatak od 50% od gm-a

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: