Reportaža

Opel muzej

Putovanje kroz vreme

U klasičnom ambijentu velike garaže, u gradu Opela, tačnije u krugu same fabrike u Russelsheimu, nalazi se muzej. Zavirili smo u njega, pa čak i u one delove u koje obični posetioci ne idu...


Davne 1899. godine, dakle pre 111 leta, u Russelshemu počela je proizvodnja automobila. Pre toga, Adam Opel je još 1862. počeo da izrađuje šivaće mašine. Potom je ponuda proširena i na bicikle, kojima je Nemac bio očaran prilikom posete Parizu. Zapravo, Opela je opčinila mogućnost kretanja uz pomoć tako jednostavnog sredstva. Međutim, idustrijska proizvodnja se zahuktavala i Adam Opel je godinu dana pre isteka 19. veka krenuo u organizovanju serijsku proizvodnju automobila. I stalno je išao napred, i napred...

U početku, način proizvodnje, odnosno, sklapanja vozila, dozvoljavao je mogućnost kombinovanja različitih šasija, motora i karoserija. Dobar primer za to je Opel Doctorwagen iz 1909. koji se tada prodavao po 3.950 maraka, što je bilo upola od cene sličnih konkurenata.

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann iz 1899. godine je u voznom stanju, kao i većina ostalih vozila

O svemu ovome, ali i mnogim drugim vrednim eksponatima u Muzeju Opela, verovatno najviše zna Wolfgang Scholz, prvi čovek Opel Classic, koji je zadužen za sve aktivnosti poznate marke u vezi sa njenom istorijom, old i youngtimer vozilima, izložbama i organizacijama skupova. Ujedno, on je i mehaničar i restaurator, koji je svoj posao na ovom mestu započeo 1998. Do nas je on stigao vešto vozeći Opel Patentmotorwagen System Lutzmann iz 1899. godine, između ostalih eksponata...

Inače, Opel Classic je posebno, istorijsko, odeljenje koje čuva priču o 148 godina postojanja marke, odnosno 111 proizvodnje automobila... priču života Opela. A istorija i tradicija su temelji na kojima počiva svaki proizvođač, i ono kroz šta se najboje može proceniti njegova snaga i iskustvo. S tim u vezi, proizilaze i osnovni zadaci ove institucije...

U prvom redu, odnose se na same istorijski vredna i značajna vozila, tačnije njihovu zaštitu i obnovu. Trenutno, u Muzeju Opela u Russelshemu ima 315 vozila, ali računajući putničke automobile, komercijalna i sportska vozila, potom prototipove, kao i motocikle i bicikile, dok je ukupno, prisutno čak 500 eksponata. O njima brine šest ljudi u okviru klasične radionice koja je u sklopu muzeja.

Ništa manje vredna nije ni arhiva koja se čuva u ovoj instituciji. Više od 100.000 dokumetata i isto toliko fotografija, čuva se u elektronskom obliku na ovom mestu, bukvalno od brošura i cenovnika, pa do monografija i knjiga. Jedan od najvećih izazova u vezi sa ovim zadatkom Muzeja Opela je i stalno ažuriranje podataka i precizno arhiviranje radi njihove zaštite i očuvanja.

Opel Classic bavi se i organizacijom različitih događaja u kojima učestvuju starovremenska vozila. Pod sloganom "Živa istorija", Opel svake godine organizuje između 320 i 350 skupova ove vrste širom sveta. Posebno značajan, za ovog nemačkog proizvođača, jeste Oldtimer Grand Prix, koji se organizuje na Nurburgringu.

Starovremenska vozila i njihove ljubitelje nije dovoljno samo okupiti. Potrebno je njihovim vlasnicima pružiti i mogućnost nabavke originalnih rezervnih delova i svega onog što je potrebno za kvalitetno održavanje, odnosno restauraciju vozila. Posebno odeljenje Opel Classica, otvorenu u gradu Tirer, nudi više od 20.000 rezevnih delova za vozila ove renomirane marke.

Na ovom mestu, u Muzeju Opela u Russelshemu, posetioci mogu da nabave i brojne knjige i brošure vezane za istoriju marke, te pojedine modele i događaje. Naravno, tu su i neizbežni suveniri i sve ono što se i inače može pronaći na ovakvim mestima.

Za nas, novinare, posebno interesantan momenat bilo je startovanje motora jedne od Ascona 400 koju je u Svetskom reli šampionatu koristio proslavljeni nemački vozač, Walter Rorhl, kao i trenutak kada je kustos Wolfgang Scholz otvorio vrata podruma. Na nivou ispod onog gde obično idu posetioci, otvorio se jedan novi svet Opela. Tu se čuvaju prototipovi i modeli koji su nekada pompezno prikazivani na salonima automobila širom sveta, od GTC Concepta, preko Frogstera, pa električnog EV1 i sve dalje, i dalje u istoriju...

Zato, ako se nađete u blizini Russelshema, odvojite malo vremena i posetite Opel Classic. Videćete da vredi...

Muzej Opel u Russelshemu ima 315 vozila, ali uključujući putničke automobile, komercijalna i sportska vozila, potom prototipove, kao i motocikle i bicikile, a sve ukupno, čak 500 eksponata
iz Russelsheima, Zoran Živkov
foto: Zoran Živkov
zoran.zivkov@vrelegume.rs
3216
Postavljeno: 30.12.2010

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 14.09.2016

Transfagarašan

Jeremy Clarkson: This is the most amazing road I’ve ever seen!


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 08.09.2016

Balkan Job 2016

Cannonball Run – verovatno najpoznatija amaterska trka na svetu osmišljena je i održana u Americi davnih sedamdesetih


Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

%
30.12.2010 10:18
3
14

OPEL, zlatno doba, kada je predstavljao sinonim auto industrije.
POslednjih deset godina su se izgubili!

Hamdo
31.12.2010 18:56
8
6

mislim da opel nikad nije bio jaci nego sada sto je to i nagrade potvrdjuju koje je opel dobio

Milan 2
09.1.2011 11:53
0
4

%@
Ne znam od kad pratis auto industriju, ali ocigledno da ili imas poseban ukus ili se zazas?
Pa od Opela jedino sto vredi su zadnja 2 modela nove Astre i predstavnik D segmenta sa novim imenom Insignia.
Naravno da svaki automobil odgovara svom vremenu, ali pricamo o kvalitetu i pouzdanosti, oba modela su u svojim kategorijama proglaseni za automobile godine.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: